eitaa logo
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
4.6هزار دنبال‌کننده
629 عکس
81 ویدیو
1.6هزار فایل
🔻کانالی برای انتشار #دروس و #دیدگاه_های استاد معظم آیت الله علیدوست(زیدعزه)، توسط شاگردان؛ 🌐 سایت استاد: http://a-alidoost.ir ✍️ ادمین: @ILIASALEHI
مشاهده در ایتا
دانلود
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم جلسه هشتاد و ششم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع :
14010316os87.mp3
9.01M
💠 جلسه هشتاد و هفتم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : مصدر الجعل او مصادره تاریخ جلسه : 1401/03/16 صفحات : 95 و 96 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_فقه_القضاء_جلسه نود و یکم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : قسامه و س
14010316fe92.mp3
14.29M
💠 نود و دوم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : سیاست کیفری افتراقی تاریخ جلسه : 1401/03/16 صفحات : 457 و 458 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
◽️آیا همه معارف و دانش‌ها از قرآن به دست می‌آید؟ 🔸 آیت‌الله درباره آیات و روایات ناظر به این سوال، توضیح داد: ▪️در قرآن آیاتی وجود دارد که قابل انطباق با این سوال هست؛ از جمله «مَا فَرَّطْنَا فِي الْكِتَابِ مِنْ شَيْءٍ»، «وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ». آیا مراد از «کتاب مبین» کتاب تدوین است و مقصود از آن قرآن است یا مقصود، کتاب تکوین است. برخی احتمال دادند که مراد از این کتاب، کتاب طبیعت است. ◾️ اتفاقا در برخی آیات دیگر به مضمون این مطلب اشاره شده است. اگر این باشد، یعنی در کتاب طبیعت چیزی کم نگذاشتیم، یعنی در طبیعت موجودات به کمال لایق خودشان می‌رسند. آن وقت این آیه، هم‌مضمون این آیه می‌شود: «وَمَا كَانَ عَطَاءُ رَبِّكَ مَحْظُورًا». ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_اصول_فقه_دور_دوم جلسه هشتاد و هفتم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع :
110318_001.MP3
14.02M
💠 جلسه هشتاد و هشتم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : مصدر الجعل او مصادره تاریخ جلسه : 1401/03/17 صفحات : 95 و 96 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_فقه_القضاء_جلسه نود و دوم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : سیاست کیف
110318_003.MP3
14.43M
💠 نود و سوم، سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : سیاست کیفری افتراقی تاریخ جلسه : 1401/03/17 صفحات : 459 و 460 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #تفسیر_قرآن کریم - جلسه بیست و چهارم - سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : فلس
14010318tf25.MP3
11M
💠 کریم - جلسه بیست و پنجم - سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : فلسفه تفسیر قرآن کریم تاریخ جلسه : 1401/03/18 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
💠 #خارج_فقه_سیاسی - جلسه بیست و ششم (54 - 78) سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع
14010318fs27.MP3
11.31M
💠 - جلسه بیست و هفتم (55 - 79) سال تحصیلی 1400-1401 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : اعتبار مرزهای جغرافیایی و ملی و مناسبت آن با دار الاسلام و دار الکفر تاریخ جلسه : 1401/03/18 صفحات : 123 و 124 و 125 و 126 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
💢پدیده سیاه‌نمایی علیه حوزه‌های علمیه 🔹عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سفید نمایی حوزه‌های علمیه به این معنی که همه چیز در حوزه علمیه خوب و مطلوب است و مشکلی نیست هم اشتباه است، ولی سیاه نمایی و بد نمایی به مراتب بدتر است، گفت: دغدغه‌های بزرگان و مراجع حوزوی در این زمینه قابل اهمیت است و باید همه آنچه که در حوزه‌های علمیه از منظر تولیدات رخ‌ می‌دهد، در جامعه دیده شود. 🔸استاد علیدوست عنوان کرد: حوزه‌های علمیه امروز از نظر مجموعه مسائل سیاسی و حکومت امکانات و سخت افزاری، از منظر علمی و نرم افزاری و برنامه ریزی آموزشی، اصلا قابل قیاس با دوران‌های گذشته حوزه‌های علمیه نیست، اما نسبت به این وضعیت مطلوب، گزارش‌هایی که واصل شده است، وضعیت خوبی را نشان‌ نمی‌دهد و بیش از این خوب نبودن، بد نمابودن حوزه‌های علمیه در حال گسترش است. 👈 ادامه مطلب: https://b2n.ir/g57587 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
♦️ لزوم تعیین زمان و نهاد ناظر برای تصدی کارگزاران ✅ آیت الله ابوالقاسم علیدوست در درس خارج «فقه سیاسی» بیان کرد: ⬅️ هر گاه فرض را بر این گذاشتیم که حکومت بر مردم در شئون خودشان بدون حضور آنها مشروع نیست، باید لوازم آن را نیز بپذیریم از جمله اینکه همیشه همه مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند؛ از این رو لازمه مراجعه به رأی مردم، حکومت اکثریت بر اقلیت می‌باشد. ⬅️ فرض بر این است که انتخابات را به عنوان بهترین راه ممکن بشری برای حضور مردم انتخاب نکرده‌ایم بلکه به عنوان خیر الطرق میسره پذیرفتیم. ⬅️ مسلم وقتی جنس یک کار مرتبط با حضور مردم نباشد، حضور مردم بی‌معنا است همچنین اگر جنس یک کار اقتضای حضور مردم را داشت، عدم حضور آنها بی‌معنا است. ممکن است در مواقعی اقبال مردم برای حکومت وظیفه‌ای را رقم بزند. ⬅️ در خصوص کارگزاران غیر از فقیه و نهاد رهبری، تعیین زمان و نهاد ناظر ضرورتی پذیرفته شده است که عقل نیز آن را تایید می‌کند. مبنای چنین موضوعاتی، مهار قدرت و چرخش مسئولیت است. از سوی دیگر شخصی که اختیار دارد باید پاسخگو نیز باشد. نمی‌توان شخصی را متصور شد که اختیار داشته باشد اما پاسخگو نباشد. متن کامل: https://b2n.ir/y93112 ——————————————————— ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh