eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
218 دنبال‌کننده
650 عکس
33 ویدیو
71 فایل
☑️ حرف‌های رایگان یک آدم 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼|تفکر سیستمی 🔻 تفكر سيستمی بر خلاف بسياری از نظريات و جنبش‌های علمی كه در يك رشته خاص علمی و در چارچوب معينی رشد کرده‌اند، در بيرون از محدوده علم معينی متولد شد و اساسًا در محيطی ميان رشته‌ای رشد كرد. 💢 از آنجا كه اين شيوه تفكر با مجموعه‌های متشكل از اجزا سروكار دارد نه با خود اجزا، ضرورتاً از مرزهای سنتی علوم تخصصی فراتر رفته و عموميت يافته است. تفكر سيستمی اول بار در دانشهای زیست‌شناسی مطرح شد؛ اما بيش از همه تأثير خود را بر مباحث مربوط به مديريت سازمانی گذاشت. 🔺 تفكر سيستمی معتقد است نگرش تفكيك علوم به حوزه‌های تخصصی و جزئی بايد تغيير كند و لازم است يافته های رشته‌های گوناگون علمی با يكديگر تركيب شوند. ✍️ حجت الاسلام دکتر مدیر پژوهشگاه، برگرفته از نودمین شماره فصلنامه پژوهشی «ذهن» 🆔 @iictchannel
🖼|رابطه تفکر سیستمی و میان رشتگی ➕ رابطه ميان «تفكر سيستمی» و «رويكرد ميان رشته‌ای» دوطرفه است. تفكر سيستمی در محيطی فرارشته‌ای و تلفيقی و در ضديت با نگاه تخصصگرا متولد شده و رشد كرده است. در مقابل ميان رشتگی نيز نتيجه تفكر سيستمی است. 🔅 بسياری از نويسندگان ميانرشتگی را معاصر و مقارن نظریه های مهم قرن بيستمی مانند نظريه سيستم های عمومی و نظريه سيستمهای پيچيده و... می‌دانند و معتقدند تفكر سيستمی منشأ تحول جنبش ميان رشته‌ای شده است. ◽️ چنانكه از تعريف ميانرشتگی مشخص است، موضوع مطالعات ميان رشته‌ای مساله‌ای «پيچيده» است و پيچيدگی را می‌توان به «مطالعه رفتار سيستمها» تعريف كرد. از همين جاست كه پای مفهوم «سيستم» به‌عنوان موضوع مطالعات ميان رشته‌ای باز می‌شود. ✍️ حجت الاسلام دکتر مدیر پژوهشگاه، برگرفته از نودمین شماره فصلنامه پژوهشی «ذهن» 🆔 @iictchannel
مبانی پارادایمی رویکرد میان‌رشته‌ای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی http://zehn.iict.ac.ir/article_253022.html http://zehn.iict.ac.ir/article_253022_f7fcff371536fe67047ec43ef1dc61a4.pdf @aliebrahimpour_ir ۱۴۰۱.۰۵.۰۲
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#دانلود #مقاله مبانی پارادایمی رویکرد میان‌رشته‌ای و نسبت آن با سنت نظری حکمت اسلامی http://zehn.ii
: علوم انسانی اسلامی کارآمد، برای حل مسائل و معضلات عینی که عموما چندتباری‌اند، نمی‌تواند در تک‌رشته‌ها متوقف شود و نیازمند بهره‌گیری از رویکرد میان‌رشته‌ای است. درحالی که میان‌رشتگی خود رویکرد نوینی در مغرب‌زمین است و از ابهامات پارادایمی و فقر مبانی رنج می‌برد، استفاده از این روش در پارادایم‌علم‌اسلامی، بدون توجه به لوازم و مبانی آن امکان‌پذیر نیست. این مقاله با روش توصیفی-تحلیلی و با بهره‌گیری از منابع کتاب‌خانه‌ای در سه‌گام نسبت میان میان‌رشتگی و پارادایم‌علم‌اسلامی را روشن می‌سازد که آیا این پارادایم، ظرفیت مطالعات میان‌رشتگی را دارد یا خیر؟ در گام اول ضمن بررسی نسبت میان سیستم و میان‌رشتگی، می‌کوشد اصلی‌ترین مبانی معرفت‌شناختی، روش‌شناختی و هستی‌شناختی میان‌رشتگی را استخراج و معرفی نماید. در گام بعدی، با عرضه‌ی این مبانی به پارادایم‌علم‌اسلامی، استقبال این پارادایم از مبانی میان‌رشتگی روشن می‌شود. در گام سوم، نشان داده می‌شود که این پارادایم، به‌گونه‌ای این مبانی را ارتقا می‌دهد که میان‌رشتگی تعالی‌یافته‌ای را هدف قرار می‌دهد و در حد میان‌رشتگی مرسوم متوقف نمی‌شود. @aliebrahimpour_ir
تصاویر/ اختتامیه سیزدهمین جشنواره علامه حلی(ره) در قم https://hawzahnews.com/xbNKF پی‌نوشت: هرچند عکس خودم نبود، ولی عوضش عکس خوشگل دختر خوشگلم که بود. 🤩✌️ @aliebrahimpour_ir
محرم ۱۴۴۴ق - ۱۴۰۱ش شهر گز شاهین‌شهر، مسجد همت @aliebrahimpour_ir
اگر مثل من را دیده باشید، را می‌شناسید. اما شاید برایتان جدید باشد که بدانید، این مرد، همانی است که امام حسین به خیمه‌اش رفت و دعوتش کرد، در جواب گفت این اسب و شمشیرم برای شما...! بیشتر بخوانید: 🔻https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&mid=246615&typeinfo=25&catid=23299 🔻https://wiki.ahlolbait.com/%D8%B9%D8%A8%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D8%A8%D9%86_%D8%AD%D8%B1_%D8%AC%D8%B9%D9%81%DB%8C 🔺https://fa.wikishia.net/view/%D8%B9%D8%A8%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D8%A8%D9%86_%D8%AD%D8%B1_%D8%AC%D8%B9%D9%81%DB%8C 🔻https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D8%A8%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D8%A8%D9%86_%D8%AD%D8%B1_%D8%AC%D8%B9%D9%81%DB%8C @aliebrahimpour_ir
«بازاندیشی در مفهوم‌شناسی «میان‌رشتگی» و تاریخچه ادبیات نظری آن در ایران» چکیده میان‌رشتگی، رویکردی جدید در عرصه پژوهش، آموزش و طبقه‌بندی علم است که از منظرهای کاربردی مختلف، ضرورت فراوان دارد، بااین‌حال، فقر ادبیات نظری آن، از موانع رواج و توسعه آن محسوب می‌شود تا آنجا که حتی میان‌رشته‌ای پژوهان، به ابهام مفهومی خود این اصطلاح، تصریح دارند. این مقاله با روش تحلیلی-توصیفی-تفسیری و با بهره‌گیری از منابع کتاب‌خانه‌ای می‌کوشد با استخراج مولفه‌های اصلی «میان‌رشتگی»، انگاره‌ای روشن از مفهوم آن ارائه دهد و تاریخچه ادبیات نظری این حوزه نوپدید در ایران را شناسایی و معرفی نماید. مطابق این پژوهش، عمر ادبیات رویکرد میان‌رشته‌ای و تلفیقی در کشور ما، کمی بیش از دو دهه است. موضوع مطالعات میان‌رشته‌ای، مسئله‌ای «پیچیده» است. پیچیدگی را می‌توان به «مطالعه رفتار سیستم‌ها» تعریف کرد و راه میان‌رشتگی از رشته‌های تخصصی می‌گذرد. شبکه معنایی «میان‌رشتگی» متشکل از شش مفهوم «تلفیق و ترکیب»، «استفاده از چند دانش تخصصی»، «دیالکتیک و جمع‌گرایی پویا»، «موضوع پیچیده»، «فرآیند بودن» و «ارزش افزوده معرفتی داشتن» است. از میان این مولفه‌ها، «تلفیق و ترکیب» نقشی محوری و اساسی دارد. بر اساس همین مولفه است که میان‌رشته‌ای‌نماها از میان‌رشته‌ای واقعی تمایز پیدا می‌کند. https://jks.atu.ac.ir/article_10944.html https://jks.atu.ac.ir/article_10944_7fd7b36be13d211ec4e3239fb0e79fce.pdf @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#مقاله #علمی_پژوهشی «بازاندیشی در مفهوم‌شناسی «میان‌رشتگی» و تاریخچه ادبیات نظری آن در ایران» چکید
مقاله بازاندیشی در مفهوم _شناسی «میان _رشتگی» و تاریخچه ادبیات نظری آن در ایران.pdf
443K
🖌 بازاندیشی در مفهوم ‏شناسی «میان ‏رشتگی» و تاریخچه ادبیات نظری آن در ایران 👤علی ابراهیم پور مجله مطالعات دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، دوره 7، شماره 22 ، فروردین 1399، صفحه 113-142 https://jks.atu.ac.ir/article_10944.html @aliebrahimpour_ir
🎬 پانزدهمین فیلم نشست با موضوع سلبریتی سمی! تحلیل آسیب های روانی اجتماعی فرهنگ شهرت 📽 همراه با اکران و نقد فیلم "خوک" به کارگردانی مانی حقیقی 🔴 با حضور: 🔺حجت الاسلام جواد جلوانی دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات 🗓 پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ 🕰 ساعت ۱۲:۳۰ 📣نشست به صورت حضوری و مجازی میباشد. جهت شرکت مجازی وارد لینک شده، روی گزینه «ورود به عنوان مهمان» کلیک کنید و سپس وارد کلاس شوید. http://www.b2n.ir/310812 📲 جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست حضور : شناسه @oisc_rooydad در پیام‌رسان ایتا و بله 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi
هدایت شده از علی. ا
سلام و عرض ادب بسیار فیلم دقیقی انتخاب کردید. این فیلم آنچنانکه باید، نه دیده شد و نه تحلیل شد. خوک، به زیبایی -حتی با عنوانش- یک زندگی لجن که لجن‌بودنش را پی‌درپی بازتولید می‌کند به تصویر می‌کشد. خصوصا وقتی فیلم را در بافت فکری کارگردانش تحلیل فهم کنید، دلالت قوی‌تری بر این دارد که یک سلبریتی‌هنرمند به‌معنای واقعی کلمه، از دل همین جامعه هنری، به صورت مکشوف و بی لغلغه دارد عریان و عیان، اتمسفر فکری‌فرهنگی‌اش را روایت می‌کند. شکرالله مساعیکم
و جدیدی از شهیدمطهری در ماه پیش منتشر شد که در ادامه مجموعه حقوق در اسلام است. محتوا کاملا متناسب با شرایط روز است! خدانگذرد از کسانی که حتی آثار را در استثمار نگه داشتند و بعد از ۴۰سال منتشر کردند! 🔸شهید در این کتاب خیلی بر این نکته تاکید دارد که باید لُب و حقیقت اسلام را بی‌ترس از واکنش عوام مطرح کرد و باید ملاک و مرز اسلام‌داری را، مرزهای خود اسلام گرفت، نه ذوق و علاقه ما! اگر خدا رخصتی داده، باید همان را ملاک قرار داد؛ نیاید کاسه داغ‌تر از آش شویم. 🔸دو مطلب را عکس گرفتم: یکی ماجرایی درباره کتاب داستان‌راستان است که می‌گوید یکی نامه نوشت گفت این دو داستان را حذف کن، چون ممکن است تاثیرات اجتماعی منفی داشته باشد. دیگری، مطلبی درباره مصاحفه با زن نامحرم از نظر اسلام. خدا رحمت کند استادبزرگ، شهیدمطهری را که جای خالی‌اش به عنوان یک حکیم اسلام‌شناس حرّ مصلح، بدجوری حس می‌شود. 🌹 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📝 #دانلود متن #مقاله خواندنی و #منتشرنشده 📌 «حق #عقل در #اجتهاد» 👤 نوشته استاد #شهیدمطهری 📇 نشریه مک
بالاخره حق عقل در اجتهاد منتشر شد. شورای نظارت اهمال‌کاری خود را با "اخیرا به دست ما رسیده" توجیه کرد، در حالی که ارشیو مجله مکتب تشیع موجود بوده و حتی فایل آن مدتهاست در وب هست؛ فایل آن را سال۹۷ در همین عقل سرخ قرار دادم! دو مقاله از شهیدمطهری در کتاب هست. خلاصه‌ترین توصیفم از این دومقاله این است: اگر بخواهیم کتابی برای نظام یا اصول‌فقه علوم‌انسانی‌اسلامی یا امثالهم بنویسیم، حتما این دو مقاله در صدر قرار می‌گیرند. این دو متن، و دقیق‌اند. شیعه به نحو کلاسیک قائل به حسن‌وقبح‌ذاتی بوده. نظام علمی‌اش را بر ان مبتنی کرده. اگر امروز هم آن را قبول باید قوی‌تر و قویم‌تر به لوازمش پایبند باشد؛ اگر قبول ندارد، صریح بگوید که می‌خواهد طرحی نو دراندازد. یک‌بام‌دوهوا نمی‌شود. تعبیر زیبای شهید در انتهای مقاله: 《خوشبختانه ثمرات شیرین و نجات‌بخش آن را در طول چهارده قرن مکرر چشیده‌ایم و آزمایش کرده‌ایم و این جنبه اعجازآمیز باقی دین حنیف اسلام است.》(ص۵۱) @aliebrahimpour_ir 1401.09.22
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: 🌺 ما عُبِدَ اللَّهُ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ التَّحْمِيدِ أَفْضَلَ مِنْ تَسْبِيحِ فَاطِمَةَ ع وَ لَوْ كَانَ شَيْ‏ءٌ أَفْضَلَ مِنْهُ لَنَحَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص فَاطِمَةَ ع. (کافی، ج3: 343) ☘️ امام باقر ع: خداوند با هيچ ستايشى برتر از تسبيحات فاطمه س عبادت نشده است، و اگر چيزى برتر از آن وجود داشت، بى‌گمان پيامبر خدا ص آن را به فاطمه س هديه مى‌‏داد. @aliebrahimpour_ir pic
✅ لیستی از مقالات با عناوین جالب‌توجه از «فصلنامۀ جامعه­ شناسی فرهنگ و هنر» پی‌نوشت: به مدیریت فرهنگ نائل نمی‌شویم، تا فهم درستی از موضوع نداشته باشیم. به فهم درست نائل نمی‌شویم، تا موضوع را به‌درستی و به‌دورازسوگیری به‌صورت علمی مطالعه کنیم. همه این امور عرفی، نیازمند مطالعه دقیق‌اند. تحلیل نشانه شناختی تصاویر روی جلد کتب درسی با رویکرد مطالعات جنسیتی (موردمطالعه: کتب درسی مقطع ابتدائی) https://scart.uok.ac.ir/article_62433.html https://scart.uok.ac.ir/article_62433_7604be0822150960cface81a8f13b076.pdf دربارۀ دختران چادریِ مدرن: ظهور نسلِ‌ «تری این وان» در ایران https://scart.uok.ac.ir/article_62281.html https://scart.uok.ac.ir/article_62281_524f742921a75687c17ae7ec6e0a8c70.pdf تحلیل نشانه شناختی بدنمندی در میان کاربران زن اینستاگرام (مطالعه موردی دو طراح لباس: آناشید حسینی و الهه جهادگر) https://scart.uok.ac.ir/article_62246.html https://scart.uok.ac.ir/article_62246_f2a6eb6f825cbc2cd5ea20fc896a0769.pdf فرهنگ‌های مختلف مصرف انرژی (مورد مطالعه خانوارهای مشهدی) https://scart.uok.ac.ir/article_62060.html https://scart.uok.ac.ir/article_62060_f58cf889b2d2b59ff698388948f1dedd.pdf زنان و مصرف موسیقی؛ سنخ شناسی ذائقه موسیقایی زنان https://scart.uok.ac.ir/article_62040.html https://scart.uok.ac.ir/article_62040_259731376bbf866caa20b0565a1627fe.pdf زنان در عصر پدرسالاری: روایت تاریخی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی زنان در دورۀ قاجار https://scart.uok.ac.ir/article_61982.html https://scart.uok.ac.ir/article_61982_095e66850cdb29090f48acc20affb42d.pdf تحلیل انتقادی برنامه‌ی «دورهمی» از منظر سلبریتی‌محوری و گفت‌وگوهای زرد https://scart.uok.ac.ir/article_61905.html https://scart.uok.ac.ir/article_61905_cda70f59bb6c724de60e8f0369a19128.pdf دلائل چند‌زنی در نظام معنایی زن دوم ( مطالعه موردی شهرستان ملکشاهی استان ایلام) https://scart.uok.ac.ir/article_61786.html https://scart.uok.ac.ir/article_61786_6d5cba39c8bc4974a517d045413a10a6.pdf تحلیلی جامعه‌شناختی سینمای کمدی در دهۀ نود (مورد مطالعه: فیلم تگزاس) https://scart.uok.ac.ir/article_61667.html https://scart.uok.ac.ir/article_61667_2a3653ac838246e34aea712456194b81.pdf عوامل فرهنگی مرتبط با گرایش زنان به استعمال قلیان در تفرجگاههای شمال تهران https://scart.uok.ac.ir/article_61544.html https://scart.uok.ac.ir/article_61544_93d8c89dc3b5880edf413d67e46e50d0.pdf تحلیل شیوه بازنمایی اصلاحطلبان در گفتمان اصولگرایی؛ (مطالعه موردی مقالات روزنامه کیهان در خلال انتخابات اسفندماه 94) https://scart.uok.ac.ir/article_61413.html https://scart.uok.ac.ir/article_61413_3f8a47a8ba59b330622a383bcd284e0c.pdf 🌐 @aliebrahimpour_ir
🍀 معرفی شرح شوق https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B4%D8%B1%D8%AD_%D8%B4%D9%88%D9%82 🍀 «شرح شوق» نوشته سعید حمیدیان در این مقاله به نقد شرح و تفسیر شعر های کهن و همچنین معرفی کتاب شرح شوق تحلیل شعر حافظ پرداخته است: https://rasekhoon.net/article/show/1193412/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%B4%D8%B1%D8%AD-%D8%B4%D9%88%D9%82-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D8%AD%D9%85%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86 🍀 بهاءالدین خرمشاهی در نشست نقد کتاب «شرح شوق» که شرح سعید حمیدیان بر غزلیات حافظ است، گفت: من این شرح را تا امروز، بهترین شرح از غزل‌های حافظ می‌دانم. https://www.mehrnews.com/news/2060310 🍀 مقاله علمی‌پژوهشی نقد و بررسی شرح شوق چنین کنند بزرگان: نقد و تحلیل کتاب شرح شوق (مقاله علمی وزارت علوم): کتاب شرح شوق در شمار ارزش مندترین آثار حافظ پژوهی و حتی بهترین پژوهش های ادبی معاصر قلمداد شده است که می توان گفت یکی از تحقیقی ترین و اجتهادی ترین پژوهش های صورت گرفته در علوم انسانی در یک صد سال اخیر است که می تواند در جهت کاربردی و راه بردی مؤلفه های فرهنگ ایران نقش آفرین باشد. http://ensani.ir/fa/article/420468 🍀 عبدالله نصری: «شرح شوق» خوانش هرمنوتیکی و متن‌محور از غزل‌های حافظ است/ حمیدیان: از حافظ اسطوره‌ای یکه نسازیم https://www.ibna.ir/fa/report/223780 🌐 @aliebrahimpour_ir