40.mp3
21.49M
🔊 صوت جلسه چهلم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله شهید صدر (12)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
41.mp3
19.16M
🔊 صوت جلسه چهل و یکم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله شهید صدر (13)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
42.mp3
19.31M
🔊 صوت جلسه چهل و دوم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله شهید صدر (14)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
43.mp3
17.97M
🔊 صوت جلسه چهل و سوم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله شهید صدر (15)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
44.mp3
21.62M
🔊 صوت جلسه چهل و چهارم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله شهید صدر (16)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
45.mp3
22.04M
🔊 صوت جلسه چهل و پنجم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله شهید صدر (17)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
46.mp3
24.66M
🔊 صوت جلسه چهل و ششم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله منتظری (1)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
47.mp3
20.47M
🔊 صوت جلسه چهل و هفتم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله منتظری (2)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
48.mp3
20.92M
🔊 صوت جلسه چهل و هشتم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله منتظری (3)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
49.mp3
20.81M
🔊 صوت جلسه چهل و نهم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله منتظری (4)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
50.mp3
24.39M
🔊 صوت جلسه پنجاهم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله منتظری (5)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
51.mp3
11.57M
🔊 صوت جلسه پنجاه و یکم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله منتظری (6)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
52.mp3
13.27M
🔊 صوت جلسه پنجاه و دوم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله منتظری (7)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
53.mp3
12.77M
🔊 صوت جلسه پنجاه و سوم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله منتظری (8)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
54.mp3
12.65M
🔊 صوت جلسه پنجاه و چهارم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله منتظری (9)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
55.mp3
12.31M
🔊 صوت جلسه پنجاه و پنجم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله منتظری (10)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
56.mp3
13.06M
🔊 صوت جلسه پنجاه و ششم؛
🔹 سلسله درسهای جایگاه مصلحت
در اصول فقه حکومتی
💢عنوان جلسه: تقریر دیدگاه آیت الله منتظری (11)
#عقلانیت_انقلابی
#فقه_حکومتی
#مصلحت
#اصول_فقه_حکومتی
«لینک ایتا»
«لینک تلگرام»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢جمهوری اسلامی، حَرَمی برتر از همه حَرَمها! 💢
🔹مفهوم «ملیت» در ایران با اسلامیت گره خورده است و این گرهخوردگی، با انقلاب اسلامی تحکیم چندباره شده است.
🔹در #جهاد_تبیین هم کسانی که ایرانیت را بدون اسلامیت روایت میکنند، رهزناند و هم کسانی که اصرار دارند، اسلامیت ملت ایران را بدون ایرانیت تقریر کنند...
🔹این پیوستگی و در هم تنیدگی، مزیت ویژهی ما در شکلدهی عزم ملی و اراده عمومی به مثابه جانمایه #پیشرفت است.
🔹بدون توجه به این نکته کلیدی، امکان پیروزی در جهاد تبیین وجود ندارد.
🔹فهم این نکته که منطق تفاهم اجتماعی در ایران، از بستر ترجمه به منافع ملی می گذرد، رمز پیروزی جهادگران عرصه تبیین در این کارزار روایت و تحریف و آوردگاه جنگ شناختی است.
🔹اینکه فرمانده شهید و فراموشنشدنیِ نیروهایی که ما آنها را مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها میخوانیم، در توضیح کلیدواژه #حرم، آن را #جمهوری_اسلامی معرفی میکند که وسیعتر از هر کدام از مشاهد شریفه حتی حرم ابراهیمی علیه السلام و حرم محمدی صلی الله علیه و آله است، برآمده از درک عمیق این نکته است که ما اگر در سوریه نیز حاضریم، به خاطر منافع ملی ایران و دفاع از حریم جمهوری اسلامی در آنجا ایستادهایم، چرا که جمهوری اسلامی، منافعش تضمین کنندهی بقای همه حرمهای شریفه و تجسدبخش تمامی ارزشهای مقدس الهی و انسانی است ...
#عقلانیت_انقلابی
#توسعه_تفاهم_اجتماعی
#جهاد_تبیین
#اراده_ملی
#پیشرفت_اسلامی_ایرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا ما بندگان ضعیف هستیم ...
📢سلسله نشستهای #ایران_آینده
❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند:
💡#عصر_جدید
(جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی)
⏰سه شنبه 16فروردین 1401
ساعت 17الی19
📌لینک نشست وبیناری
🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast
#حکمرانی_فرهنگی
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از رویین دژ
🔴⚠️ فوری ‼️ فوری ⚠️🔴
🚨 به دلیل استقبال کمنظیر هموطنان عزیز از مسابقه عظیم فرهنگی «آشنای غریب»، علاوه بر #افزایش_دو_و_نیم_برابری_جوایز، مهلت ثبتنام و زمان برگزاری مسابقه نیز #تمدید_شد‼️
🎁 جوایز ارزندهی این مسابقه، ۵۰ میلیون تومان شامل:
💰 ۱۲ کارت هدیه یک میلیون تومانی برای نفرات برتر
💰 ۱۲ کارت هدیه پانصد هزار تومانی برای نفرات برتر
💰 ۳۱۳ کارت هدیه صد هزار تومانی به قید قرعه برای افرادی که حداقل نصف نمره آزمون را کسب کنند
⏳آخرین مهلت ثبت نام در مسابقه: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۲۵ و ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
✅ ثبتنام در مسابقه، دانلود نسخه PDF جزوهی «آشنای غریب» و عضویت در کانال اطلاعرسانی:
🆔 zil.ink/ashenaye_gharib
📌 کلیهی جوایز این مسابقه، از جانب دوستان و اعضای #مجمع_حافظان_قرآن_کریم_کاشمر تامین شده و کاملا مردمی است.
#آشنای_غریب
#نشر_حداکثری_برای_امام_زمان
🔺 @RooyinDezh
هدایت شده از شهید سید محمدباقر صدر
💠 یاد صدر
🔻 در چهلودومین سالگرد شهادت علامه شهیدصدر بهصورت #حضوری برگزار میشود:
🔷 آیتالله محسن اراکی
🔹 جایگاه شهید صدر در تحول حوزه
🔷 حجتالاسلاموالمسلمین محمدتقی سبحانی
🔹 شهید صدر و دانش نوین کلام شیعه
🔸 پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ساعت: ۱۱:۰۰
🔸قم، میدان مصلی، پژوهشکده باقرالعلوم (علیهالسلام)
📺 پخش زنده از صفحۀ رسمی اینستاگرام پژوهشگاه شهید صدر و
🔘 نشست اسکای روم
🆔 @shahidsadr
#بازنشر
به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی
💢چهار نکته درباره طرح سید شهیدان اهل قلم؛ آقا سیدمرتضی آوینی💢
🔹امروز در یکی از گروههای کلاب هاوس درباره شهید سیدمرتضی آوینی چهار نکته عرض کردم:
1️⃣ شهید آوینی، مهمترین خصوصیتش این است که دغدغه و مسئلهاش، مسئلهای در مقیاس خود انقلاب اسلامی است. لذاست ایشان به #عالم_مدرن و تقابل آن با عالَم اسلامی می اندیشید و لذا با #جهان_تکنیک درگیر بود و معتقد بود که با اخذ تکنیک از غرب، نمی توان به جنگ جهان تکنیک برویم؛ به #ایده_ترقی حساس بود و از اینرو، فلسفه تاریخ تکامل معنوی و باطنی انسان را جستجو میکرد؛ به اهمیت #برنامههای_توسعه واقف بود و می فهمید که اگر جمهوری اسلامی برای تنظیم مناسبات و ساختارهای خود به طرح جدیدی نیاندیشد، در هاضمه تمدن مدرن مستحیل خواهد شد.
2️⃣ شهید آوینی در مقابل دو جریان ایستاده بود:
اول جریانی که غرب را عالمی دینی یا حداقل، عالمی خنثی تلقی می کرد که با جوهره انقلاب اسلامی سازگار است و از اینرو جمهوری اسلامی می تواند به سادگی و به غربالی سطحی، خوب و بد آن را تفکیک کند و طرح خود را پیش ببرد
و دوم جریانی که در صدد تغییر در عالم مدرن با صورتی صرفا تشریعی بودند و گمان می کردند تنها با باید و نبایدهای شرعی می توان، در مقابل طرح مدرنیته تاب آورد. ایشان این تلقی از دین را دین عجوزهها می نامید و تطبیق ناشیانه عناوین روایات را بر مصادیق عالم مدرن از نتایج آن می دانست.
3️⃣طرح خود شهید آوینی، تسخیر تمدن مدرن به نفع عالَم معنوی و باطنی انقلاب اسلامی بود. ایشان راه تسخیر هر پدیده ای را در گرو فهم نسبت آن با حقیقت می دانست و معتقد بود که اگر مؤمن #نسبت ابلیس و مارکس و ... را با #حقیقت فهم و کشف کند، می تواند آنها را مسخَّر خود گرداند.
ایشان لازمه این تسخیر را دو مطلب می دانست یکی کشف و فهم عمیق بنیان عالم مدرن و نحوهی انعکاس این بنیان، در وجوه متکثرِ تکنیکها و ابزارهای آن و دوم، وصول و اتصال وجودی با حقیقت و باطن عالم . از نگاه شهید آوینی، حاصل این #کشف و #وصول، برخورداری مؤمن از بصیرتی تحت عنوان #حکمت_تأویلی است که با تکیه بر آن می توان، عالم مدرن را به تسخیر انقلاب اسلامی در آورد.
4️⃣طرح تسخیر شهید آوینی، علی رغم توفیقاتی که در #ساحت_هنر_ اسلامی می تواند داشته باشد، ولی به نظر می رسد برای اداره و سازماندهی ساختارهای جمهوری اسلامی و طراحی چارچوبهای سبک زندگی اسلامی ایرانی #ناتمام است. تکیه بر دریافتهای اشراقی و اتکاء بر وجه وصولی بودن حکمت و نه حصولی بودن آن، هرچند حاوی تذکر و تنبهی جدی در پرهیز از تمثلگرایی و مفهومزدگی در مواجهه با عمق نزاع انقلاب اسلامی و تمدن غرب در لایه های باطنی و معنوی تکوین و تاریخ است، ولی اکتفاء به آن و عدم تلاش برای جریان این عمق و وصول، به #ساحت_عقلانیت_اجتماعی و غفلت از خط امتداد مفهومی حکمت اسلامی در عینیت و همچنین ارتقای فقاهت سنتی به فقه حکومتی و اجتماعی، نتیجهای جز واسپاری عرصه تدبیر و سیاست به تفکر سکولار مدرن، در سودای تربیت نیروهای انسانی طراز انقلاب اسلامی نخواهد داشت!
🔘 خداوند بر علو درجات این شهید عزیز بیفزاید ...🤲
#تمدن_نوین_اسلامی
#عقلانیت_انقلابی
#سیدمرتضی_آوینی
https://eitaa.com/alimohammadi1389/353
هدایت شده از دبیرخانه هماندیشی ها
🔰دبیرخانه هماندیشی فقهحکومتی برگزار میکند:
🔸🔶🔸🔶🔸
دورهمی صمیمانه با حضور برخی از فعالان و پژوهشگران عرصه فقه حکومتی
🔸🔶🔸🔶🔸
🕰زمان برگزاری:
دهـم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
سهشنبه ۲۳ فروردینماه ۱۴۰۱
#فقه_حکومتی
#دبیرخانه_هم_اندیشی_ها
#مرکز_علوم_نوین_اسلامی
#دبیرخانه_هماندیشی_فقه_حکومتی
💢آوینی و چالش تقدسِ هنرمندان صرفاً هنری!💢
🔹یکی از مهمترین محورهای جهاد تبیین شهید آوینی را میتوان مواجههی با شعار «هنر برای هنر» دانست.
🔹شعاری که شهید آوینی یکی از پرحجمترین هجمههای خود را متوجه آن کرده است تا از #تقدس طیفی از هنرمندان که حاضرند سرباز تبلیغاتچی سیستم سرمایهداری و استکباری بشوند، ولی هرگاه از آنها تقاضای جانبداری از حقیقت میشود، در پشت شعار به ظاهر شیکِ «هنر برای هنر» سنگر میگیرند و از تعهد انسانی و مسئولیت اجتماعی خود شانه خالی میکنند، جلوگیری کند.
🔹موضوعی که شهید آوینی در شماره اول دور اول سوره بدان پرداخته است:👇
➖ «هنر برای هنر» عنوانِ توصیفی تلاشی است که سعی دارد هنر را بینیاز از دین و حکمت و تعهّد، در خود هنر معنا کند، اما مگر این کار ممکن است؟ آیا هنرمندان به خود اجازه نمیدهند که در همهی مسائل عالم وجود اظهار نظر کنند؟ آیا اعتقادات هنرمندان نسبت به آفرینش جهان، انسان، اخلاق، اجتماع و یا سیاست در آثارشان ظهور نمییابد؟
شاید در بعضی از انواع موسیقی و یا معدودی از سبکهای نقاشی مدرن که توانستهاند به آبستراکسیون خالص و یا فرمالیسم محض دست پیدا کنند، معنای هنر برای هنر تا حدی محقق شده باشد، اما از این استنثنائات گذشته، در کدام یک از هنرها امکان وفاداری به این شعار ـ هنر برای هنر ـ موجود است؟ آن هم در عصری که هنر به تمامی در خدمت تبلیغات تجارتی و یا سیاسی است.
➖ هنرمندان با رغبت فراوان حاضرند در خدمت تبلیغات صابون و پودر لباسشویی و .... و آفیشهای فیلمهای سینمایی کار کنند، اما چون سخن از صدور انقلاب و یا پشتیبانی از رزمآوران میدان مبارزه با استکبار جهانی به میان میآید روی ترش میکنند که؛ نه آقا، قبول سفارش، هنر را می خشکاند! این کدام هنر است که برای پروپاگاند تجارتی فوران میکند اما برای عشق به خدا، نه؟! آیا هنرمند با این انتخاب نوع تعهّد خویش را مشخص نکرده است؟ حال آینکه آزادی حقیقی تنها در عشق به خداست و هنر آنگاه حقیقتاً آزاد میشود که غایتش «وصول به حق» باشد؛ هنر برای وصول به حق:
غلام همت آنم که زیر چرخ کبود
ز هر چه رنگ تعلّق پذیرد آزاد است ....
#هنر_انقلابی
#عقلانیت_انقلابی
#تمدن_نوین_اسلامی
https://eitaa.com/alimohammadi1389/753