eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
1.9هزار دنبال‌کننده
553 عکس
193 ویدیو
52 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
💢تدریس فلسفه نظام فاعلیت💢 🔹«فلسفه نظام فاعلیت»، به حق بزرگترین دستاورد فکری استاد مرحوم سیدمنیرالدین حسینی‌الهاشمی است که بنیاد همه اندیشه‎های تحولی و اصلاحی وی محسوب می گردد. 🔹ایشان ضرورت تأسیس این فلسفه را لزوم توجه به «علیت موضوعی» در کنار «علیت مفهومی و نظری» توضیح می‌دهد. 🔹در نگاه ایشان، علیت مفهومی (نظری)، دغدغه جریان دلیلیت در انطباق مفاهیم کلی بر مفاهیم جزیی‌تر را بر پایه «قانون اندراج» و «عدم تساوی وجود و عدم» دارد، در حالی‌که علیت موضوعی، پرسش اساسی‌اش «دستیابی به فرآیند اساسی پدید آمدن کیفیت‌ها» (تحیل از چگونگی‌ها) است، نه «اصل ارجاع وجود پدیده‌ها به خالق» (تحلیل از چرایی‌ها). 🔹در نگاه اول، مفهوم توحیدی بودن دستگاه نظری به ارجاع مبداء و معاد همه پدیده‌ها به مشیت خدای متعال می‌انجامد و در نگاه دوم، مفهوم توحیدی بودن دستگاه نظری به توضیح چگونگی جریان مشیت خدای متعال در تعیّنات و کیفیات خاصی تمام می‌شود که احیاناً فاعلیت‌ها و کنش‌های انسانی نیز نقش غیرقابل انکاری در آنها دارند. 🔹ایشان با تمرکز بر «فلسفه شدن اسلامی» معتقد بود که می‌توان فلسفه‌ی اسلامی جدیدی ارائه کرد که بتواند عقلانیت جریان تحقق توحید در مقیاس درگیری تمدنی انقلاب اسلامی با مدرنیته را تأمین کند. 🔹به نظر می‌رسد بعد از بیست سال از درگذشت مرحوم استاد حسینی و به پشتوانه سالها تلاش پژوهشگران گروه فلسفه دفتر فرهنگستان، امروز می توان توضیح نسبتاً مدوّنی از دستگاه فلسفی ایشان ارائه داد. https://eitaa.com/alimohammadi1389/954
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کجا اعتراض کنیم؟ ▫️احمد مسجد جامعی، در شورای پنجم شهر تهران موضوع تعیین مکان برای اعتراضات مردمی را عنوان کرد. بعد از آن شورای پنجمی‌ها در یک مصوبه دو فوریتی این موضوع را پیگیری کردند اما در نهایت فرمانداری آن را رد کرد. ▫️در روزهای اخیر و همزمان با بالاگرفتن اعتراضات مردمی عده‌ای بر لزوم به جریان افتادن این مصوبه قدیمی تاکید دارند. اما این مصوبه دقیقا شامل چه مواردی بود و چه قدر در راستای اصل 27 قانون اساسی، یعنی تشکیل اجتماعات و راهپمایی‌هاست؟ ▫️سوگل دانائی گزارش می‌دهد. 📺 @ecoiran_webtv
💢یک بام و دو هوای «مسجدمحوری»!💢 🔹هفته گذشته در کمال خونسردی، هیأت «رایت الهدی بروجرد»، مسجد ثامن الحجج علیه السلام را برای همیشه ترک کرد. 🔹 جا دارد یک دستمریزاد به هیات أمنای مسجد گفت که بالاخره با سختکوشی و پیگیری‌های مثال‌زدنی موفق به این مهم شدند؛ ـ شکرالله مساعیهم ! ـ . 🔹اما آنچه به نظرم اهمیت اصلی و جای مطالعه اساسی دارد، آشفته و به هم ورِ است. 🔹نظام حقوقی آشفته‌ای که نه هیأت أمنا جایگاه خود را می‌داند، نه نمازگزاران و نه البته امام جماعت و نه حتی مسئولین! 🔹امام جماعتی که در ظاهر او را مدیر فرهنگی مسجد معرفی می‌کنند، ولی وقتی مقابل نظر و عمل برخی می‌ایستد و مخالف و موافق پدید می‌آید، آنقدر تبصره و ماده و استثناء و مصلحت‌سنجی‌های عافیت طلبانه بیرون می‌زند که چاره‌ای جز عقب نشستن و به فتنه دامن نزدن برایش نمی‌گذارند. 🔹در این نظام حقوقی آشفته است که حتی مسئول محترم اداره اوقاف هم که اتفاقاً از دوستان خوب و دیرین است، حرفش دوتا می‌شود و مسئول سازمان تبلیغات شهرستان، در جایی که باید در مقابل هوچی‌گری‌ها و زورگویی‌ها بایستد، نرمش اش می‌گیرد و مثل خیلی وقتهای دیگر در نظام دیوانسالاری کشور، برای جلوگیری از اغتشاش و بلوا سر بچه انقلابی‌ها را می‌بُرد و کار را فیصله می‌دهد! 🔹آهای برادرانی که داعیه مسجد محوری در اداره امور محله و شهر را دارید! ➖ بدانید که با وضع آشفته‌ی نظام حقوقی اداره مسجد و البته با مدیرانی محافظه‌کار و غیرجسور، «حکمرانی مسجدمحور»، سرابی بیش نخواهد بود .... 🔹 و البته جا دارد از امام جمعه محترم شهرستان بروجرد جناب حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی که الحق و الانصاف مؤمنانه و انقلابی و معقول حرفها را شنید و دلسوزانه راهنمایی کرد، صمیمانه تشکر و قدردانی کنم. 🔹و اما سخنم با برادران هم‌اشک و هیأتی‌ام: ➖ظاهراً در جنگ نابرابر فرهنگی، باید حواسمان همانقدر که به جلو هست، به پشت سر و اطرافمان هم باشد. مواظب ایمان‌ها و پیوندهای مؤمنانه‌تان باشید؛ مؤمن تا وقتی که در مدار ایمان است، هیچ چیزی را از دست نمی‌دهد... ➖ ظاهراً چاره‌ای نداریم که برای رسیدن به آرمانهای انقلاب اسلامی، با لحاظ چارچوبهای حریمی به اسم جمهوری اسلامی، هم با دشمن بجنگیم و هم رویه‌های غلط و مسئولین ناکارآمد را دور بزنیم؛ همان دستوری که حضرت آقا خطاب به اهالی علم و فناوری گفتند: «همچنانی که ما مثلا در سطح کلان، تحریم‌های آمریکا را به نحوی دور می‌زنیم، شما می‌توانید تحریم‌های دولت خودمان را هم دور بزنید! تحریمیم دیگر...» 😎
گزارش جواد موگویی از اغتشاشات اخیر 👇
این هم متن سید آرش وکیلیان 👇
سید آرش وکیلیان دیدن تصویر کلی صحنه به نظرم آنچه در این بحث ها گم شده دیدن تصویر کلی تر صحنه در اثر تمرکز بر جزییات میدانی است. محیط داخلی: ۱-فشار اقتصادی مستمر طی دهه ۹۰ ایجاد فرسایش سرمایه اجتماعی در کشور کرده و مردم ناراضی زودتر معترض میشوند. بخصوص که چشم‌اندازی از بهبود وضع از سمت دولت ارایه نمیشود. ۲- انتخابات های غیررقابتی با مشارکت پایین، امکان آزادسازی مطالبات سیاسی در چارچوب نظام را نداده و با تضعیف نیروهای سیاسی داخل نظام، زمینه برای رشد مطالبات رادیکال فراهم شده. ۳- تعارض سیاست های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی منجر به شکل گیری «ناجنبش مدنی» مطالبه حقوق و آزادی زنان شده است که یک برونداد آن بی حجابی است. ۴- بازی های رایانه ای و رسانه های اجتماعی منجر به تغییر جامعه پذیری قشری از جوانان و نوجوانان شده و آنها را از سنت های اسلامی-ایرانی گسسته. ۵- فساد و رابطه سالاری در انتصابات منجر به ضعف عملکرد دستگاه های حکومتی و دولتی شده و امکان مدیریت قوی میدانی را سلب کرده. ۶- در اثر ضعف نهادهای دینی و رسانه ای، ایدئولوگ های موثر با توان تبلیغ و ترویج انقلاب اسلامی اندک شمار و کم ارتباط هستند و جای آنها را سلبریتی های ضدملی گرفته اند. محیط خارجی: ۱- آمریکا و اروپا سیاست جنگ نرم حساب شده ای را انجام میدهند و در مقابل رسانه های جمهوری اسلامی ضعیف و منفعل هستند. ۲- عملیات رسانه ای قوی و منسجمی برای برانگیختن هیجانات و سازماندهی اعتراضات و اغتشاشات بر بستر شبکه های اجتماعی از خارج از کشور طراحی و اجرا شده است. ۳- گروه های برانداز ضدانقلاب با پشتیبانی نهادهای اطلاعاتی نیروهای عملیاتی رادیکال و مسلح را در کشور به کار گرفته اند. در نهایت، وضعیت به گونه ای رقم خورده که آتش هیجانات جامعه را ملتهب کرده و اغتشاشات و درگیری های خیابانی با مطالبات رادیکال رقم خورده. چه باید کرد: کوتاه مدت: ۱- آرام سازی میدان در اسرع وقت با قطع کامل ابزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی جهت جلوگیری از تسری هیجانات ۲- بسیج اجتماعی گسترده برای مقابله با اغتشاش و آشوب نظیر ۹ دی ۳- برخورد قاطع و خشن با عوامل اصلی ضدنظم عمومی به منظور بی اعتبارسازی و ایجاد وحشت بلندمدت: ۱- اتخاذ کامل قانون اساسی به عنوان میثاق ملی و اجرای بی کم و کاست آن همراه با بازنگری در مواد اجرایی بخصوص در حوزه قوه مقننه جهت بازسازی امکان سیاست ورزی ۲- بازنگری اساسی در برنامه های توسعه با رویکرد حصول جامعه مطلوب انقلاب اسلامی به جای تمرکز بر موضوعات عمرانی اقتصادی و عملیاتی دولت ۳- کادرسازی و شبکه سازی اجتماعی حول نهادهای دینی و بازسازی جریان تبلیغ و دعوت اجتماعی احیای مطالبه ارزش های بنیادین دینی ، بدون تمرکز بر ظواهر شرعی ۴- بازنگری اساسی در ساختار و فرایند دستگاه های فرهنگی و رسانه ای کشور به طوری که به جای روال بروکراتیک معطوف به اجرای تکالیف روتین در خدمت اهداف انقلاب اسلامی باشند. ۵- بازسازی سیاست به عنوان نقطه اتصال امامت و امت و دولت و مردم با امکان مشارکت گروه ها و افکار مختلف در چارچوب نظام و عدول از فرضیه نادرست حذف سیاست و ارتقای کارایی با ایجاد یکپارچگی تصنعی نهادهای اجرایی ۶- تاکید بر اهمیت شریعت همزمان با کاهش مداخله پلیسی حکومت در حوزه ظواهر شریعت و بهره گیری از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر مردمی به جای روش های پلیسی (به استثنای افراد مفسد) ۷- اعمال حاکمیت ملی بر فضای مجازی و ایجاد شرایط برقراری ارتباط سالم و انتفاع مشروع در فضای مجازی کشور به دور از مداخله خارجی و منفعت طلبی داخلی (سعی کردم کلمات را دقیق به کار ببرم. تقریبا تمام این موارد بلندمدت در مقابل وضع فعلی قرار دارد.)
این متن کوتاه، معنای بلندی را متضمن است ...
✅ «بی‌ایدگی حجاب و زن معاصر» (دکتر مجید دهقان) همایش الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی با موضوع حجاب 1. سیاستگذاری ما درحوزه زنان و خانواده موضوع محور است و نه ایده محور: موضوعی مانند لزوم افزایش جمعیت، لزوم رعایت حجاب شرعی، پایین آمدن سن ازدواج، جلوگیری از خشونت علیه زنان را وسط می گذاریم و در مثلث دولت، قانون، مردم سیاستگذاری می کنیم؛ الگوی مشترک سندهای این سالیان 2. اندیشمند دینی لازم است که بین تفکر در مقام مفسر دین و تفکر در مقام حاکمیت دینی تفکیک قائل شود و مرزهای هر دو را رعایت کند. 3. توجه به تزاحم‌ها و پیچیدگی‌هایی که سیاستگذاری در حجاب با آن مواجه است ما را به سمت ایده‌ای برای حل آنها می کشاند. از همین جاست که سیاستگذاری ایده محور می شود. این تزاحم‌ها و پیچیدگی می تواند از این قرار باشد: الف. تزاحم بین مشروعیت و مقبولیت. سیاستگذاری در حوزه حجابی که مشروعیت دینی دارد زمانی موفق است که همراهی اجتماعی را نیز با خود داشته باشد. ایده ما برای این همراهی چیست؟ ب. تزاحم بین آتوریته قانون و انتخاب فرهنگی. در مقابل آتوریته قانون شهروند قرار دارد و در انتخاب فرهنگی زن انتخابگر دارای اراده. حجاب قانونی معنای اجتماعی رسمی، اداری و حاکمیتی به حجاب می دهد. ایده ما برای حل این تزاحم چیست؟ ج. تزاحم بین آتوریته قانون و امر سیاسی. فاصله امر قانونی و امر سیاسی کم است. امر قانونی حجاب به امر سیاسی تبدیل شده است در حالی که بسیاری از امور قانونی این گونه نیست. راه حل ما برای این که امر قانونی در آینده به این شدت امر سیاسی نشود چیست؟ د. تزاحم بین آتوریته دینی حجاب و خودآیینی زن معاصر. مفاهیم مرکزی حجاب تا کنون مصونیت، حفاظت از مردان، زیبایی و شرط فعالیت در نظام اسلامی بوده است. این مفاهیم هیچ کدام با ویژگی خودآیینی، عاملیت و انتخاب‌گری زن مدرن نسبتی ندارد. آیا باید این ویژگی انسان مدرن را در سیاستگذاری ها نادیده گرفت یا این که ایده های مرکزی ما مبتنی بر عاملیت باشد؟ ه. تفاوت بین زن انتراعی و زن انضمامی. تصور اکثر تصمیم سازان و تصمیم گیران درباره زنان زن انتراعی است که موضوع حکم احکام شرعی نیز قرار گرفته است. در چارچوب موازین شرعی لازم است به مسائل و نیازهای زن انضمامی یعنی زنانی که در جامعه امروز مطالبات و مسائلی واقعی دارند پرداخته شود. این از نان شب برای حاکمیت ما لازم است که نگاه خود نسبت به زنان را تغییر اساسی دهد. و. تزاحم بین سیاست جنسی و سیاست جنسیتی. حجاب در سنت هم اندام جنسی را می پوشاند و هم زنانگی را. اگر فلسفه حجاب پوشش امر جنسی باشد می توان به حجابی که زنانگی را نبوشاند فکر کرد؟ 💠 حل این تزاحم ها و پیچیدگی ها ما را به ایده ای می رساند که وضع سیاستگذاری در حجاب را از وضع خام و موضوع محور خود شاید رهایی بخشد. @Habibollah_Babai @majiddehghan
وکیلیان: یک سوال برام پیش آمده چرا حکومت دینی که قاعدتاً یکی از مهمترین ویژگی هایش باید خطبه و منبر جهت دعوت عقیدتی-سیاسی باشد، به وضعی افتاده که ظاهراً جز رهبر انقلاب اسلامی بقیه نظام لال است و ما سه چهار تا خطیب بلیغ که بتوانند روشنگری کنند، نداریم! اینکه سازمان تبلیغات یا نهاد رهبری و ائمه جمعه برای مثال نتواند کارکردهای سازمانی مدرن را بروز دهد، عجیب نیست اما اینکه نتوانند در چهار تا دانشگاه یا مسجد جامع طوری خطبه بخوانند که صد هزار نفر را توجیه و تهییج کنند، خیلی عجیب است!!! کسی هست به آقای قمی، حاج علی اکبری، اعرافی و ... دسترسی داشته و بگه حداقل انتظار ما اینه که ده تا خطیب شاخص به کار بگیرید و حداقل وضعیت را برای طرفداران مذهبی نظام توضیح دهید. یا به آقای رئیسی و اژه ای بگوید سیاست فقط آن چیزی نیست که اعمال میشود بلکه سیاست اعلامی بسیار مهم است. چرا شما از اعلام خطابی موضع خود عاجزید و به بیانیه ها و اطلاعیه های اداری اکتفا میکنید.
💢 اطلاعیه ✅ سومین نشست علمی مسئله محوری در پژوهش های حوزوی ⏮ موضوع: فهم عمیق مسئله و خلاقیت در حل آن 👤ارائه دهنده: دکتر محمود حکمت نیا 🔶 ناقدان: ۱. حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند ۲. دکتر مجید طرقی 🔹دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین محسن محمدی. 🗓 زمان: شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ 🕐 ساعت ۱۰.۱۵ الی ۱۲ 🏢 مکان: جمکران، مرکز مدیریت حوزه های علمیه ▫️▫️▫️▫️▫️▫️ https://eitaa.com/riismc @riismc I معاونت پژوهش
مجموعه صوت نشست: الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی (موضوع حجاب) ⏰زمان :روز یکشنبه ۱۰/مهر/۱4۰۱ ساعت ۹ الی ۱4 💠مکان:قم- پردیسان -انتهای بلوار دانشگاه -دانشگاه باقرالعلوم(ع) طبقه۳ اتاق جلسات ریاست دانشگاه ⬅️مجری : پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی( پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی) و دانشگاه باقرالعلوم (ع) (دانشکده فرهنگ و علوم اجتماعی) 📒با مشارکت: شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی،مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و مرکز ملی مطالعات و سنجش دینداری 1️⃣صحبت های ابتدایی دبیر جلسه ( دکتراحمد اولیایی) 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-01 2️⃣ابعاد فقهی سیاست ترویج حجاب | استاد رضا اسلامی 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-02 3️⃣بایدها و نبایدها در سیاست گذاری حجاب | دکتر سید محمدحسین هاشمیان 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-03 4️⃣ حجاب و چالش های ادراک عدالت جنسیتی |دکتر مهدی شجریان 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-04 5️⃣بی ایدگی حجاب وزن معاصر | دکتر مجید دهقان 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-05 6️⃣رویه های جمهوری اسلامی در مواجهه با پدیده های فرهنگی | دکتر سمیه حاجی اسماعیلی 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-06 7️⃣ابعاد فقهی و اجتماعی حجاب | استاد حمید بارسانیا 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-07 8️⃣انسان معطوف به تصویر و حجاب : از گریز تا ستیز | دکتر اصغر اسلامی تنها 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-08 9️⃣بدل واره های اربعین | دکتر سعید محمدعلی غمامی 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-09 0️⃣1️⃣سلبریتی های ایرانی و مدیریت جنگ روایت ها | دکتر حوریه بزرگ 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-10 1️⃣1️⃣تحلیل رسانه ای از حرکت اعتراضی به گشت ارشاد |دکتر سید محمد کاظمی 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-11 2️⃣1️⃣حجاب و بدنمندی |» دکتر مریم منصوری 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-12 3️⃣1️⃣گونه شناسی واکنش های معنوی به گشت ارشاد |دکتر احمد شاکرنژاد 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-13 4️⃣1️⃣جبهه انقلاب در مواجهه با بحران های اجتماعی |» دکتر عفت عرب زاده 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-14 5️⃣1️⃣غفلت از زیرساختهای فرهنگی حجاب |دکتر علیرضا مؤمن 🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-15 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ابیان صریح رهبری در خصوص اینکه مباحث پیشرفت کشور نیازمند کار نظری و تئوریک است، ولی نه آن دست تحقیقات نظری و تئوریک که بریده و بی ربط با صحنه باشد .... 📍"..برای اینکه ما بتوانیم نسخه ی درست پیشرفت را پیدا کنیم، چه لازم داریم؟ بحث نظری. این، یکی از آن کارهایی است که شماها باید بکنید. پیشرفتِ یک کشور چیست؟ البته مقصودم این نیست که در بحثهای ذهنی و باز بیفتیم و همین طور خودمان را معطل مباحث ذهنی بکنیم؛ مباحث تئوریکِ بدون توجه به خارج و واقعیات؛ نه، اینها را نمی خواهم، این غلط است... بعضی این طوری‌اند؛ چشمشان را روی هم می‌گذارند؛ گفتند تهاجم فرهنگی نیست. بعد که قبول کردند تهاجم فرهنگی هست، به دنبال بحث‌های ذهنی رفتند! «تهاجم یعنی چه؟»، «فرهنگ یعنی چه؟»، «فرهنگی چه چیزهایی را شامل می‌شود و چه چیزهایی را شامل نمی‌شود؟» ما به اینها چه کار داریم! نقل می‌کنند قدیم‌ها که در یک شهری، یک سینما درست کرده بودند؛ یک عده‌ای رفتند پیش عالِم شهر..." 🎙در جمع دانشگاهیان ۱۳۸۵/۸/۱۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا دشمن روی مخ دهه هشتادی‌ها کار می‌کند؟ حاج حسین یکتا، صاحب بیان است. آآنچه از قلبش می تراود بر زبانش جاری می شود. جبهه انقلاب امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بیان و تبیین است. این غیر از این است که پشت سر هم در محکومیت فتنه بیانیه صادر کنیم و فقط اعلام موضع کنیم. الان جامعه و از جامعه مهمتر، خود بچه حزب اللهی‌ها بیان و تبیین می خواهند. الان کجای کاریم؟ چه شد که کار به اینجا رسید؟ اصلا وضعمان بد است یا خوب است؟ این اتفاقات، طبیعی مسیر رشد انقلاب است یا انقلاب در حال عقب نشینی و خاکریز از دست دادن است؟ ما امروز خیلی به حاج حسین یکتاها نیازمندیم...
❞وضعی که امروز در برابر جمهوری اسلامی قرار گرفته زاییدۀ سیاست بی‌طرفی است. انقلاب اسلامی در «استقلال‌خواهی» و «تعهد به ذات انسان»، زیبایی خود را بر چشم‌ و دل مردم ایران آشکار کرده بود. اما خطی که از همان ابتدای انقلاب، سیاست را امری حرفه‌ای و نه مردمی می‌دانست، هرچه پیش‌تر آمد، بیش‌تر غلبه کرد و مردم را به حاشیه برد. اما همین مردم شاهد طرف دیگری در حاکمیت هستند که بلندترین آرمان‌های انسانی و اسلامی را بر سر دست گرفته و برای آن‌ها و زندگی‌شان هزینه تولید می‌کند؛ در عین حال در لحظات حساسی که لازم است در برابر هزینه‌های تولید شده تصمیم مقتضی اتخاذ شود، جناح محافظه‌کار، مانع تصمیم شده و چهره‌ای مزوّر و زشت از جمهوری اسلامی به بار می‌آورد. در چنین وضعی است که زندگی برای مردم غیرقابل تحمل می‌شود و آشوب‌های کور به بار می‌آید. مردم نه به آنچه دعوت شده‌اند که زندگی مرفه و بی‌دردسر داشته باشند رسیده‌اند و نه در قبال هزینه‌هایی که برای آرمان‌های انقلاب بر ایشان تحمیل شده است، تصمیمی سیاسی می‌بینند تا به زندگی‌شان معنا ببخشد.❝ متن کامل سرمقاله را در علم و سیاست بخوانید: https://scienceandpolitics.net/article.aspx?id=70190
💢نشستهای از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی💢 ده مهرماه به همت شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، مجموعه نشستهای تخصصی با عنوان «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» برگزار گردید. در ادامه برخی از کلیپهای استخراج شده از این جلسات را تقدیم می‌کنم:👇
💢 هم‌اندیشی «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» 🔹 نشست هم اندیشی «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با همکاری نهادهای حوزوی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برگزار می شود ⏰ زمان: یکشنبه دهم مهرماه از ساعت 9 صبح الی 14 📍مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع)، طبقه سوم، اتاق ریاست دانشگاه 🆔 @rasanewsagency
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | نشست هم اندیشی از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی 🔹 نشست هم اندیشی «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع حجاب با حضور اندیشمندان و پژوهشگران مرتبط با حجاب در سالن جلسات دانشگاه باقر العلوم (ع) برگزار شد. 🆔 @rasanewsagency
31.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 حجاب نماد ایستادگی در برابر آزادی بدن‌مند غرب است دکتر مریم منصوری، پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی در هم اندیشی «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی (موضوع حجاب)» در سخنانی با موضوع «حجاب و بدن مندی» با اشاره به روند شکل گیری الهیات پروتستان در غرب، سرکوب بدن مندی حیات اجتماعی بشر را مورد نظر قرار داد و گفت: حجاب، نماد مقاومت در برابر آزادی بدن‌مند غربی است. rasanews.ir/0031Wt 🆔 @rasanewsagency
25.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 چالش بی حجابی ناشی از فرایند تصویری شدن جهان معاصر است حجت الاسلام والمسلمین اصغر اسلامی تنها در هم اندیشی «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی (موضوع حجاب)» در سخنانی با موضوع «انسان معطوف به تصویر و حجاب؛ از گریز تا ستیز» حجاب در عرصه تمدنی را به دو نوع تصویر پایه (غربی) و کلمه پایه (اسلامی) تقسیم کرد و گفت: فرایند تصویری شدن و ادراک اشیا و پدیده های دنیوی منجر به فراگیری دیده شدن، خودنمایی، برهنگی و بی حجابی انسان معاصر در غرب شد. rasanews.ir/0031VA 🆔 @rasanewsagency
34.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رسانه‌های همسو تعارضات بنیادین معرفتی رقیب را شناسایی کنند / لزوم تفکیک حوزه اجرایی و معرفت شناختی در احکام اجتماعی حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا در هم اندیشی «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی (موضوع حجاب)» در خصوص «ضرورت تبیین ابعاد فقهی و جتماعی حجاب» با اشاره به لزوم توجه به روانشناسی اجتماعی مساله حجاب و تعارض‌های بنیادین حوزه‌های معرفتی رقیب توسط رسانه‌های همسو گفت: تحقق فقه در قلمرو زندگی اجتماعی با عرصه‌های شخصی فقه متفاوت است. rasanews.ir/0031VJ 🆔 @rasanewsagency
47.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نقش امپراتوری رسانه‌ای دشمن در اغتشاشات اخیر حجت‌الاسلام دکتر احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم اقناع نخبگانی و گفتمان سازی عمومی گفت: باید درباره هر مسأله‌ای در کشور راهکار‌های مدیریتی و اجرایی به صورت کامل بررسی شود. rasanews.ir/0031UE 🆔 @rasanewsagency
27.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 خود راس پنداری، آفت رسانه‌های جبهه فرهنگی انقلاب است دکتر عفت عرب زاده در سخنانی با موضوع مواجهه جبهه انقلاب با بحران‌های اجتماعی، لازمه جنگ ترکیبی دشمن را در مساله حجاب، دفاع ترکیبی دانست و با اشاره به نتایج تحقیق چند ساله خود درباره شبکه مسائل زن و خانواده از دیدگاه رهبر معظم انقلاب گفت: امروزه ملتزم نبودن به ولایت پذیری و خود راس پنداری باعث شده برخی از رسانه‌های انقلابی در زمین دشمن بازی کنند. rasanews.ir/0031YJ 🆔 @rasanewsagency
43.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 امروزه رفتار فردی دارای پیامد‌های اجتماعی است حجت الاسلام والمسلمین رضا اسلامی در نشست هم اندیشی «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی (موضوع حجاب)» در سخنانی با عنوان «ابعاد فقهی سیاست ترویج حجاب» بی‌بندو باری و بی‌حجابی را امری اجتماعی ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از رفتار‌های فردی و خصوصی مانند بهداشت و حجاب دارای ابعاد اجتماعی و پیامد‌های عمومی است. rasanews.ir/0031VH 🆔 @rasanewsagency