eitaa logo
کَهْفِ الْحَصِین
97 دنبال‌کننده
0 عکس
1 ویدیو
0 فایل
وظائف موعوديان ارتباط با مدیر انتقادات و پیشنهادات @HoseinHammamianrahaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز در نمازهایمان میخوانیم«اِهْدِنَا الصِّراطَ المُسْتَقيمَ» امام صادق عليه السلام فرمود: «وَاللّه نَحْنُ الصِّراطُ» و به خدا سوگند، امروز، «صراط مستقيم»، امام مهدي (عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف) است. در هر نمازي، «اهدنا» گفتن واجب است. «اهدنا»! ما را هدايت كن، به كجا؟ به كه؟ به دانشگاه مهدويّت، به مهدي آل محمّد (عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف). https://eitaa.com/alkahfelhasin
داستان حضرت يونس (علي نبيّنا و آله و عليه السلام) را شنيده ايد؟ با مردم قهر كرد! چون به دروس اش توجّه نكردند. آمد لب دريا و سوار كشتي شد، طوفان شد و همسفرها گفتند: قرعه بزنيد و كسي را بيندازيد داخل دريا قرعه به نام يونس در آمد و باز هم به نام ایشان!! او را انداختند داخل دريا، ماهي بزرگي او را بلعيد. اين داستان قرآني حكمت‌ها و اسرار عرفاني بزرگي دارد يكي از آن اسرار اين است كه يونس در شكم ماهي زنده ماند، مگر مي‌شود؟ اين با مباني روشنفكرنمايي و مكاتب الحادي نمي سازد؛ بلكه، قبول اين مطلب در دائره ي توحيد و توجّه به قدرت خداوند متعال است. موحّد(مومن) مي‌گويد: «انَّ اللّه عَلي كُلِّ شَيْ ءٍ قَدير» پس خداوند مي‌تواند يونس (علي نبيّنا و آله و عليه السلام) را در قعر دريا در شكم ماهي، زنده نگه دارد او حافظ است و همين حافظ امام زمان (عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف) را قرن‌ها است نگه داشته است پس مسئله ي طول عمر، از نظر موحّد حل شده است. https://eitaa.com/alkahfelhasin
آیا از نقش كلمات در نجات حضرت آدم عليه السلام چیزی دانسته ای؟!؟ «فَتَلَقيّ آدَمُ مِن رَبِّه كَلِماتٍ» «كلمات» همان «اسماء الحسني» هستند يعني محمّد و علي و فاطمه و حسن و حسين عليهم السلام (و شما مي‌توانيد در كتب تفسير و حديث اين مسئله را مطالعه كنيد. ) و آیا از نقش«كلمات» در آيه ي مربوط به حضرت ابراهيم (علي نبيّنا و آله و عليه السلام) چیزی شنیده ای؟!؟ «وَ اِذ ابْتَلي اِبْراهيمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ …» ائمّه ي اثني عشر عليهم السلام هستند، «فَاَتَمَّهُنَّ» تا حضرت مهدي آل محمّد (عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف). ممكن است سؤال كنيد: مگر مي‌شود به انسان، «كلمه» اطلاق كرد؟ همه ي عالم وجود، «كلماتِ» خداوند است، امّا «كلمه ي تامّه» و «كلمات تامّات»، انسان‌هاي كامل هستند، يعني محمّد و آل محمّد صلي الله عليه و آله و سلم. حضرت مسيح (علي نبيّنا و آله و عليه السلام) كلمه ي خداوند است: «اِنَّ اللّه يُبَشِّرُكَ بِكَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ المَسيحُ عيسَي بنُ مَرْيَم» ولي حضرت مسيح (علي نبيّنا و آله و عليه السلام) نسبت به حضرت مهدي (عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف) بايد تواضع داشته باشد، چون حضرت مهدي عليه السلام از او كاملتر است. براي همين، عيسي عليه السلام وزير حضرت مهدي (عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف) است. يعني حضرت مهدي عليه السلام صاحب اختيار عيسي عليه السلام است . https://eitaa.com/alkahfelhasin
در سوره ي فتح آيه ي ۲۶ نکته ای لطیف و ظریف قرار دارد : «فَاَنْزَلَ اللّه سَكينَتَهُ عَلي رَسُولِه وَ عَلَي المُؤمِنينَ وَ اَلْزَمَهُم كَلِمَةَ التَّقوي» «كَلِمَةَ التَّقْوي» يعني چه؟ امامت و رهبري اهل البيت عليهم السلام كلمه ي تقوي است؛ كلمه ي نجات بخش، همين است؛ نجات مؤمنين در مكتب تشيّع است. مؤمنين براي نجات خود ملزم هستند به كلمه ي تقوي توجّه كنند، توسّل جويند، يعني شيعه باشند؛ اظهار با زبان، شهادت ثالثه و سلام دادن و زيارت خواندن و محبّت قلبي داشتن و پيروي نمودن. چرا مكتب اهل بيت عليهم السلام «كَلِمَةَ التَّقْوي» است؟ مگر نمي خوانيم «وَصِيَّتُكُمُ التَّقْوي»؟ اصلاً تقواي قلبي و تقواي جوارحي، فقط در دانشگاه اهل بيت عليهم السلام تدريس مي‌شود. در زيارت وارث مي‌خوانيم: «وَ اَشْهَدُ اَنَّ الاَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوي»: يا حسين! شهادت مي دهم كه ائمّه از فرزندان شما «كَلِمَة التَّقْوي» هستند. حضرت مهدي (عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف) كلمه ي تقواي الهي است و همه ي مؤمنين، ملزم به اعتقاد به امامت ايشان هستند: «وَ اَلْزَمَهُم كَلِمَةَ التَّقوي». اعراض از «كَلِمَة التَّقْوي» يعني اعراض از مكتب حضرت مهدي (عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف)و اعراض از «ذكر رب» است و «معيشت ضنك» را به دنبال دارد. «مَنْ اَعْرَضَ عَنْ ذِكْري فَاِنَّ لَهُ مَعيشَةً ضَنْكاً …» https://eitaa.com/alkahfelhasin
امام زماني، بايد بنده باشد، در بندِ دين، در بندِ احكام، در قيد حلال و حرام، در قيد دفاع از اسلام و ولايت پيشوايان. «يُعَلِّمُكُمُ اللّه» اثر بندگي است، خداوند چه چيزي را تعليم مي‌دهد؟ «معرفت حجّت» را. «عَرِّفني حجَّتَك» خدايا! اگر ياري نكني و دست گيري نفرمايي «ضَلَلْتُ عَنْ ديني» اگر بندگي نباشد، اگر تقوي نباشد، از آگاهي غيبي خبري نيست، از نورانيّت خبري نيست؛ وقتي آبشار غيب به قلب متّقي ريخته شد، تازه، بندگي بيشتر مي‌شود، اخلاق، تزكيه، ادب حضور. https://eitaa.com/alkahfelhasin
چند سوال؟؟👇 شما چند مريد حقيقي براي اميرالمؤمنين عليه السلام در تاريخ سراغ داريد؟ براي امام حسن عليه السلام، براي امام حسين عليه السلام و …؟ به نظر شما ذخيره ي الهي(امام زمان علیه السلام) چه بايد بكند؟ او هم بيايد و مانند پدران طاهرين خود اذيّت ببيند و رنج بكشد و عاقبت، كشته شود؟ (ذخيره ي الهي، بايد براي اجراي دستورالعمل خداوند، تشكيل حكومت الهي و نشان دادن بركات اسلام واقعي و زندگي پاكيزه ي انساني همراه با عدالت و صفا و صميميّت قيام كند.) چند نفر مريد داشت و دارد؟ و به راستي الان در كلّ جهان، امام زمان «عجل الله تعالی فرجه الشریف» چند نفر مريد واقعي، كه واقعا عبداللّه باشند و اطاعت از وليّ خداوند را در عمل نشان دهند، دارد؟ https://eitaa.com/alkahfelhasin
آباء امام زمان (عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف) در ابلاغ، اتمام حجّت نموده، اجمال دين را شكفته، احكام اللّه را بيان داشتند. ولي پاي اجرا كه پيش مي‌آيد، با طلحه و زبيرها روبرو مي‌شدند. مردمي كه طاقت عدالت علي عليه السلام را نداشتند، ظرف وجودشان پُر از لجن ظلم و فساد بود، مريد بودند امّا در مرحله ي حرف و ادّعا. ذخيره ي خداوند(امام زمان علیه السلام)، كار مهمّش اجرا است، اجراي حكومت، اجراي عدالت، اجراي قوانين اسلام و انسانيّت. آيا ايشان مي‌تواند با تكيه به افرادي مثل طلحه و زبير كه در جامعه ي ما فراوان يافت مي‌شوند، تشكيل حكومت عدل بدهد؟ طلحه و زبيرها هميشه از عدل گريزان اند. ممكن است گفته شود: آن حضرت با تكيه بر خداوند، قيام كند و كاري به مردم نادان، ظالم و عدالت گريز نداشته باشد. پاسخ اين است كه: «اِنَّ اللّه لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتّي يُغَيِّرُوا ما بِاَنْفُسِهِمْ» https://eitaa.com/alkahfelhasin
وظایف موعودیان ،امید و انتظار اگر حكومت واحده ي جهاني با دستورالعمل قرآني تشكيل نشود، اگر عدالت واقعي و زندگي تحت لواي حكومتِ امير دين و كهف حصين، بقّيه اللّه (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، تحقق نيابد، پس وعده‌هاي قرآن چه مي‌شود؟ «وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ اَنَّ الاَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصّالِحُونَ». مگر وعده ي خداوند نيست؟ وعده است و خداوند در وعده، خُلف نمي كند. https://eitaa.com/alkahfelhasin
نعمت حضور ائمّه عليهم السلام فضل بزرگي از طرف خدا بر امّت اسلام بوده است كه متأسفانه به خاطر معاصي خود، مبتلا به سلب آن گشته ایم و در اثرِ غضب خدا بر خلق، امام عصر عليه السلام از ديدگانمان مخفي گشته است. امام باقر عليه السلام مي‌فرمايند: «اِذا غَضِبَ اللّه تَبارَكَ وَ تَعالي عَلي خَلْقِه، نَحّانا عَنْ جِوارِهِمْ»: «چون خداي تبارك و تعالي بر خلقش خشم كند، ما را از جوارشان دور كند». نتيجه اين كه: غیبت مولایمان ، مقداري از علّت اش پيدا و آشكار است. چرا امام علیه السلام غايب است؟ چون بشر براي رأي دادن به عدالت، غايب است و از نظر انديشه و معتقَد، سر عقل نيامده، هنوز طلحه وار و زبيرگونه عمل مي‌كند.
پس ظهور بايد بماند تا دود بي عدالتي بشر به چشم خودش برود. روزي سرش به سنگ خورده، بيدارِ كجي رفتار و روح بيمار خود و حكومت‌هاي استعماري بشود، تغييري در حال زارش و فساد بازارش دهد و العفوي گويد و با «اِهْدِنا»، به عنايت حق، مودّت مهدوي جويد.
 
تازه از يك گُل، بهار نمي شود، مگر الان اهل مودّت نداريم؟ افراد مهدوي كم نيستند، ولي براي آن كار بزرگ، يعني تشكيل حكومت واحده ي جهانی و نشان دادن زندگي زيباي انساني، كم اند. پس چه بايد بكنيم؟ … https://eitaa.com/alkahfelhasin
اجرا مهم تر از ابلاغ اگر آقا امام زمان علیه السلام به بنده بگويند: منبر نرو، امام جماعت نباش، بنده چه مقدار حرف شنوي دارم؟ اگر به دکتران ،معلمان و پزشکان و مهندسان و سایر مردم بفرمایند سر کار نروید چه مقدار حرف شنوی دارند؟ حاجي بازاري، تاجر و كاسب، چه مقدار بنده ي حكم و در بندِ اجراي قوانين دين مي‌باشد؟ مسلمانان در اجراي قوانين ضعيف اند، بهترين قانون را دارند، كه از تمام قوانين جامع تر و مفيدتر و زنده تر است، اصلاً بعضي از قوانينِ اديان ديگر را نمي توانيم با قوانين اسلام، مقايسه كنيم. ولي پاي عمل كه مي‌رسيم، دل به حكم اللّه نمي دهيم، هوي خواهي، عُلُوطلبي و بي تقوايي بر ما حاكم مي‌شود. https://eitaa.com/alkahfelhasin
انسان بصیر، به دیدن جهان غیب مفتخر است، البته دیدن با چشم عقل و چشم دل و قلب، ولی شخص اعمی و کور، حقائق را نمی بیند و به عالم غیب و پنهان اعتقادی ندارد. با دقت در نشانه‌های مؤمنان و کافران، به بالاترین نشانه برخورد می‌کنیم،👇 افراد مؤمن جهان هستی را در دیدنیها خلاصه نمی کنند و بواسطه ی نور الهی، عالم غیب و هستی‌های ناپیدا را می‌بینند. ولی کافران و ملحدین هستی را محدود به دیدنیها می دانند و جهان غیب و پنهان را نفی می‌نمایند. جهان کافران جهان بسته است، برای همین اعضاء کافر در عمل بر خیرات و خوبیها بسته است. https://eitaa.com/alkahfelhasin
ضَرَبَ اللّه مَثَلاً رَجُلاً فيهِ شُرَكاءُ مُتَشاكِسُونَ وَ رَجُلاً سَلَماً لِرَجُلٍ هَلْ يَسْتَوِيانِ مَثَلاً حاكم حسكاني حنفي (از علمای اهل خلاف)در شواهد التّنزيل ذيل اين آيه ي شريفه حديث آورده كه: عليّ مرتضي فرمود: من آن مردي هستم كه تسليم رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم بود. امروز، مصداق بزرگ آن مرد استوار و با اراده كه فقط تسليم برنامه ي رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم است، و احزاب و گروه‌ها و قدرت‌هاي طاغوتي و استعماري بر او فرماندهي ندارند، حضرت مهدي (عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف) مي‌باشند. شواهد التنزيل / ج ۲، ص ۱۱۹ https://eitaa.com/alkahfelhasin
آیا ما بايد درباره امامت تحقيق كنيم؟ آیا بايد به امامي كه افضل از همه است معتقد باشيم؟ براي تفسير دين چه دليلي دارد كه دنبال فرد برتر بگرديم؟ آیا تحقيق در دین، يك تكليف عقلي و ديني است؟ آیا عقل و دين با تحقيق موافق اند؟ آیا می دانی آدرس مدينه ي فاضله كجاست؟همان شهر سعادت ،همان شهر خوش بختی. آیا دنبال نشاني مربّي خوش بختي، معلّم عدالت، امام ايمان و دين گشته ای؟ https://eitaa.com/alkahfelhasin
بعد از پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلم به امامت چه كسي معتقد هستي؟ جاهل؟ غافل؟ چرا؟ چرا با سرنوشت خودت بازي مي‌كني؟ چرا توجّه نداري كه قرآن به علماي واقعي نظر دارد؟ افراد جاهل و غافل كه كورند، چگونه عصاكش ديگران مي‌شوند؟ امام باقر عليه السلام فرمود: «الَّذينَ يَعْلَمُونَ»، ما هستيم. اهل بيت عليهم السلام حقائق را مي‌دانند، كتاب دين و نوشته ي تكوين را مي‌شناسند. «وَ الَّذينَ لايَعْلَمُونَ»، دشمنان ما مي‌باشند. https://eitaa.com/alkahfelhasin
آيا آيه ي «وَلَقَد كَرَّمْنا بَني آدَمَ» را در قرآن خوانده ايد؟ «فَتَبارَكَ اللّه اَحْسَنُ الخالِقينَ» چه پيامي براي بشر دارد؟ انسان در مكتب همه ي انبياء، موجود ارزشمندي معرّفي شده است. اگر ارزشمند نبود، خداي متعال براي او مربّي پاك و معلّم معصوم نمي فرستاد، و قانون، امر و نهي براي او نازل نمي كرد. بزرگي انبياء عليهم السلام از آن جاست كه از طرف خالق هستي و يگانه معبود برانگيخته شده اند. بزرگي انسان ها، در انسانيّت داشتن آن‌ها و در انديشه ي صحيح و فكر درست آن‌ها است. اي برادر! تو همي انديشه اي مابقي، تو استخوان و ريشه اي گر بود انديشه ات گل، گلشني ور بود خاري، ز خاري كمتري بياييد، بياييد! در مكتب‌ها جستجو كنيد. ببينيد كجا «انسان» مي‌جوييد و كجا «صلح و عدالت» مي‌يابيد؟ https://eitaa.com/alkahfelhasin
بزرگي مراجع شيعه از بزرگي امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. اگر بزرگِ بزرگان فراموش شود چه كسي مي‌تواند ادّعاي بزرگي و زعامت داشته باشد؟ https://eitaa.com/alkahfelhasin
قرآن كريم مي‌فرمايد: «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفآءً وَ اَمّا ما يَنْفَعُ النّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الاَرْض» اما كف (خاشاك روي آب) نابود گردد، ولي آنچه براي مردم سودمند است در زمين پايدار بماند. زبد(كف و خاشاك )، كه خود فاقد كمال است، چگونه مي‌تواند به جامعه بشري نفع رسان باشد؟ كور چگونه مي‌تواند عصاكش كور ديگر شود، خودش در هوي خواهي و علوّ طلبي مانده، ادّعاي خليفة اللهي و مرشديّت خلق مي‌كند. خاشاك‌هاي تاريخ، سلاطين جور، حكّام ستمگر، از خوبيها چه داشتند كه بتوانند عطا كنند و سود ببخشند؟ اما آب(امام معصوم علیه‌السلام)؛ اولاً طهور است، پاك و پاك كننده، چه هنري از اين بالاتر؟ محيط زيست را از آلودگي پاك مي‌كند، به جنگ ميكروبها و آفتها مي‌رود، هوا را طراوت و طهارت مي‌دهد. و ثانياً حيات بخشي دارد، حيات هر صاحب حياتي از آب است، پس آب به دليل نفع رسانيش باقي مي‌ماند و محبوب حيات داران عالم است. https://eitaa.com/alkahfelhasin
انسان محبّ، خدا را براي نعم، خاصّه نعمت هدايتش دوست مي‌دارد و پيامبر را به خاطر خدا و به جهت نفع رساني، طهارت بخشي و نور افشانيش محبّت مي‌ورزد. سؤال اين است، آنكه در نفع رساني و حيات بخشي به جامعه بشري، كمالات و فضائل انساني، نفس (خود) رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم است، از محبت محبّان مستثني است؟ راستي آيا كسي مي‌تواند، پيامبر را دوست داشته باشد، ولي قلبش خالي از محبت علي عليه السلام باشد؟ اينچنين كسي در دوستيش دروغگو و كاذب است، زيرا روح و جان نبّي و وليّ، طبق آيه شريفه مباهله و روايات منقول از فريقين(شیعه و سنی)، متّحد و دوستي هر كدام مستلزم دوستي ديگري مي‌باشد. شما را به خدا حديث منقول از فريفتن «كِتابَ اللهِ وَ عِتْرَتي» چه مي‌گويد؟ كتاب الله يعني كتاب خداوند، عترتي يعني عترت من پيامبر، آيا كسي مي‌تواند خدا را دوست داشته باشد ولي با كتابش بيگانه و مخالف باشد، ادعاي دوستي با رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم بكند و دوستي عترتش را ناديده بگيرد؟ https://eitaa.com/alkahfelhasin
منتظران ظهور باید به جهانيان بگويند که: حجّت الهي و جانشين خداوند روي زمين، علم و قدرت الهي دارد و امروز خليفه اللّه و وارث انبياء و نماينده ي «فارقليطا» [۱] و «پيركليوس» [۲]، مُصلح از نسل «مآدمآد» [۳] و «ايليا» [۴]، حضرت مهدي (ارواحنا فداه) مي‌باشد. [۵] او به بقاي حق، باقي است: «وَ يَبْقي وَجْهُ رَبِّكَ ذُوالجَلالِ وَ الاِكْرام» در غيبت، كارگشا و ناصر است و هدايت غايبانه دارد. بيان اين نكات دقيق علمي و القاي اين عقايد متقَن ديني، ارتباط مي‌خواهد، تلاش و كار مي‌طلبد، برنامه ريزي و نظم مي‌جويد و مهم تر از همه، به اتّحاد مهدويّون نيازمند است. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂 [۱]: «فارقليتا» واژه اي سرياني است كه از اصل يوناني «پريقليطوس» به معناي «بسيار ستوده و پسنديده» مشتق شده و اين معني مترادف اسامي «محمد صلي الله عليه و آله و سلم و احمد صلي الله عليه و آله و سلم» مي‌باشد. نك: «انيس الاعلام في نصرة الاسلام» ج ۱، ص۱۳ [۲]: اين لغت كه در اصل يوناني است، از پيشوند peri به معني «خيلي» كه همان حكم «تر» و «ترين» را در زبان پارسي دارد و لغت kileos به معناي ستايش، حمد، شكوه و جلال تشكيل شده است. پس اين واژه به معني «ستوده» است كه در عربي مرادف «محمّد و احمد صلي الله عليه و آله و سلم» مي‌باشد. مصقل صفا ص۱۸۴ [۳]: نام نامي رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله و سلم در تورات. [۴]: اسم گرامي حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السلام در تورات. [۵]: براي آگاهي از اسامي رسول اكرم و حضرات ائمّه اثني عشر عليهم السلام در كتب آسماني پيشين، به كتاب «مصقل صفا» از مرحوم علامه مير سيد احمد علوي مراجعه شود. https://eitaa.com/alkahfelhasin
تا حالا فکر کرده اید که چراهيچ كدام از انبياء و جانشينان آن‌ها نتوانستند يك حكومت تابع صداقت و عدالت كه صددرصد موفّق باشد، تشكيل بدهند. آیا نقص با انبياء و جانشينان آن‌ها بود؟ جواب، صد درصد منفي است. پس علت چیست؟ علت این است که بشر، ساخته نشده بود. زمانی اجرای عدالت و حکومت صد درصد الهی محقق می‌شود که بشر سرش به سنگ بخورد و عاقبت بي عدالتي و بي توجهي به خداوند متعال را مشاهده نمايد. https://eitaa.com/alkahfelhasin
انساني را فرض كنيد كه از جنگ‌ها و نبردهاي وحشيانه خسته شده، از ظلم و بي عدالتي‌هاي جهاني، بي رمق و كسل گشته، از فساد و ناپاكي، زشتي و پستی به ستوه آمده، با اين حال به كتاب و مجلّه و یا فيلم و سريالي برخورد مي‌كند كه در آن متديّنين و مؤمنان به پيامبران، با استناد به بشارت‌هاي الهي، نغمه ي اميد سر داده و بشر را به پايان خزان و رسيدن بهار، خبر داده اند. اين انسان، چه احساسي پيدا مي‌كند و به چه زندگي و حيات معنوي اي دل مي‌بندد …؟ و به راستي، اين خزان چه خزان بزرگي است! اين خزان، سوغات كدامين جفاكننده است؟ گل خوشبوي اخلاق انساني و فضيلت‌هاي روحاني، استعدادها و حافظه‌ها به خزان نشسته و مِلل مختلف، در آتش فساد و ستم و تجاوز مي‌سوزند و دادرسي ندارند. https://eitaa.com/alkahfelhasin
ای مسلمانان حديث «مَنْ ماتَ» كه در شناخت امام و رهبر است و با عبارات مختلفه در صحاح و كتب ديگر آمده و فريقين نقل كرده اند، چه مدلولي دارد؟ چرا به معرفت و بيعت با امام و رهبر، امر شده ايم؟ اطلاق اين احاديث چه مي‌گويد؟ آیا نباید هر زماني، هدايت كننده اي باشد؟ «وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ» یعنی چه؟ امروز آن هادي كيست؟ آن كه بايد با او بيعت كنيم و او را بشناسيم چه کسی است؟ كيست كه اگر با او بيعت نكني و او را نشناسي و بميري، موت ات موت جاهليّت محسوب مي‌شود؟ برادران و خواهران مهدوي! با قلبي مطمئن و آرام سخن بگوييد و به ارشاد و راهنمايي بپردازید. وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ. https://eitaa.com/alkahfelhasin
ﺍﺳﺘﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺯﯾﺒﺎ می کند؟ ﯾﮑﯽ ﮔﻔﺖ : ﭼﺸﻤﺎﻧﯽ ﺩﺭﺷﺖ ﺩﻭﻣﯽ ﮔﻔﺖ : ﻗﺪﯼ ﺑﻠﻨﺪ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮔﻔﺖ : ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺷﻔﺎﻑ ﻭ ﺳﻔﯿﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺩﻭ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﮐﯿﻔﺶ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﻫﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮔﺮﺍﻧﺒﻬﺎ ﻭ ﺯﯾﺒﺎ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺳﻔﺎﻟﯽ ﻭ ﺳﺎﺩﻩ ﺳﭙﺲ ﺩﺭ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﻫﺎ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﯾﺨﺖ؛ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ : ﺩﺭ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺭﻧﮕﯿﻦ ﻭ ﺯﯾﺒﺎ ﺯﻫﺮ ﺭﯾﺨﺘﻢ ﻭ ﺩﺭ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺳﻔﺎﻟﯽ ﺁﺑﯽ ﮔﻮﺍﺭ ﺷﻤﺎ ﮐﺪﺍﻣﯿﮏ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯿﮑﻨﯿﺪ؟ ﻫﻤﮕﯽ ﺑﻪ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺳﻔﺎﻟﯽ ﺭﺍ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮔﻔﺖ: می بینید ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻥ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺘﯿﺪ؛ دیگر ﻇﺎﻫﺮ ﺑﺮﺍﯾﺘﺎﻥ ﺑﯽ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺷﺪ. یا اَباذَر، اِنَّ اللهَ تَبارَک وَ تَعالى لایَنْظُرُ إِلى صُوَرِکُمْ وَلا إِلى أَمْوالِکُمْ ]وَ أَقْوالِکُمْ،[ وَ لکِنْ یَنْظُرُ إِلى قُلُوبِکُمْ وَ أَعْمالِکُم. یا اباذر، اَلتَّقْوى ههُنا، اَلتَّقْوى ههُنا - وَ اَشارَ اِلى صَدْرِه ترجمه: اى ابوذر، به درستى که خداوند ـ تبارک و تعالى ـ نگاه نمى کند به صورتها و اموال و سخنان شما، بلکه به دلها و اعمال شما نظر مى کند. اى ابوذر، تقوا اینجاست و (اشاره به سینه مبارکشان مى کنند). ظاهر دیگران فریبمان ندهد. https://eitaa.com/alkahfelhasin
عزیزان و بزرگواران حافظ و نگهبان دين، پاسدار حصنِ حصين، تمام كننده ي نور مبين و نقطه ي پرگار يقين غير از وجود امام ثاني عشر و وليّ منتظَر نبوده و نيست. پس اگر، كلمه ي مرجعيّت شيعه را به كار مي‌بريم و در نوشته‌ها و گفته‌ها از آن ياد مي‌كنيم، مقصود اوّلي و بالذّات، مُظهِر «اِنّا لَهُ لَحافِظون ، لِيُظْهِرَهُ عَلَي الدّينِ كُلِّه ، وَاللّه مُتِمُّ نورِه وجود امام زمان علیه السلام مي‌باشد. https://eitaa.com/alkahfelhasin