eitaa logo
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
12.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
563 ویدیو
106 فایل
لینک کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 بایگانی👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبادل و تبلیغ👇 @alfaghir_59 برنامه👇 @allame_hasanzadeh_app 🔴مدیریت 👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
لزوم حرکت به سوی فقر و فنا : انسان در هر راهى غير از راه فنا و عبوديّت مطلقه حضرت حقّ تبارك‌وتعالى قدم بگذارد، سرمايه وجودى خود را تباه ساخته و خسران‌زده و تهى‌دست و با كوهى از حسرت از دنيا خواهد رفت. مگر نه اينست كه خداوند علىّ أعلى در مصحف كريم ميفرمايد: «هركس هدف و مقصدى غير از خود خداوند داشته باشد راه را گم نموده و نابود شده است.» به‌همين‌جهت، اكتفانمودن به ماسوى‌اللـه را هر چند امرى نورانى باشد، زيان سنگين و غيرقابل‌جبران دانسته، و همگان را به ذات خداوند تبارك و تعالى سوق داده و آن را از همه چيز بهتر و برتر مى‌شمردند. در مقامى كه به ياد لب او مى‌نوشند سفله آن مست كه باشد خبر از خويشتنش  تا وقت هست بايد در راه سير و سلوك قدم گذاشت، و اين مسير را طوعا و از روى اختيار طىّ نمود. حضرت آقاى حدّاد رضوان‌اللـه‌تعالى‌عليه مى‌فرمودند: بالأخره اين راه را بايد طىّ كرد و بدون ترديد از انسان اعتراف به نيستى و عجز خواهند گرفت؛ اگر با اختيار خود اين راه را برود كه رفته‌است وگرنه با زور و اجبار او را خواهند برد، پس چه بهتر كه انسان با اراده و اختيار خود برود. اكثر انسانها، كال و نارس از دنيا مى‌روند انسان در أثر ضعف إدراك، و از سوى ديگر غرور و هوس و تكبّر، تنها همين ظاهر حيات دنيا را مى‌بيند و در أثر پرداختن به مظاهر و اشتغال به كثرات اين عالم، از عالم ملكوت و آنچه براى او در آن عوالم مهيّا شده غافل مانده و آن قابليّت‌ها و استعدادهاى خداوندى را براى هميشه با خود دفن خواهد كرد. و لذا ايشان مى‌فرمودند: «نوع أفراد بنى‌آدم، كال و نارس از دنيا مى‌روند. ميوه كال غيرقابل‌استفاده است؛ نه طعم و مزه‌اى دارد و نه خاصيّتى، و قابل‌خوردن نيست.» انسان بايد اين راه را در همين نشأه دنيا طىّ كند و همين جا به لقاء و زيارت خدا مشرّف شود. منبع نور مجرد _سید محمد صادق حسینی طهرانی @allame_hasanzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ ۴۸♦️ 🌸 نیاز به دارد. 🌷 عزیزانِ معتکف ! در اعتکاف قرار گرفتید، آمدید اینجا نفس را گرفتید گذاشتید در زندان. ایشان میگوید می‌‌خواهم بیرون بروم گشت بزنم، نمی‌‌گذارم، حق نداری! 🌹 خب کسی دیپلم گرفته، برگه‌‌ی مدرک دیپلمش را گرفته و با یک نخی و سوزنی به پشت خودش اتصال داده و در خیابان همین‌جور می‌دوید و این برگه هم دنبال سر او می‌‌دوید! 🌷 به او گفتند چرا این‌کار را می‌‌کنی؟ گفت: دوازده سال من دنبال او دویدم، اقلاً ایشان یک ساعت، نیم ساعتی دنبال من بدود ببیند من چقدر سختی کشیدم! 🌹خب حالا نفس، بیرون که بودیم؛ بروم به فلانی سر بزنم، چشم بلند می‌شود و می‌‌رود. به فلانی زنگ بزنم، چشم. آنجا برویم چه کنیم، چشم. هرچه ایشان گفت ما گفتیم چشم. 🌷 الان که آمدیم سه روز اینجا بنشینیم، ایشان می‌‌گوید که دلم می‌‌خواهد بیرون بروم. نمی‌‌گذارم تو بدان که، کمی به من چشم، چشم بگو ببین این‌همه من به تو چشم گفتم چقدر بر من سخت گذشته! 🌹 تو همیشه همه گفتی، من گفتم چشم. حالا اجازه بده من بگویم، تو بگو چشم. حالا می‌‌بینید سختش هست. 🌷 حالا ان‌شاءالله روزی برسد؛ چون اعتکافِ دهه‌ی سوم ماه رمضان، اعتکافش از این اعتکاف خیلی سنگین‌‌تر است، شریف‌‌تر است. ده شبانه روز. 🌹 و چقدر خوب می‌‌شود. آدم نیاز به این شعله‌‌ها دارد. بخصوص الان وضع اجتماعی که ما داریم، ما حتماً نیاز داریم. 🌷 یا باید دریا بشوید، که حتماً شدید، من جسارت نمی‌‌کنم. یا باید آدم دریا بشود که این اجتماع آدم را آلوده نکند. این محیط و این اداره و این کوچه و این خیابان و این دوست و این منزل و این فامیل و این اطراف و این‌‌گونه بیچارگی‌‌ها ... 🌹 یا خیلی دریا شده، یا اگر دریا نیست بالاخره گرفتاری پیش می‌‌آید. هر چند روزی به یک همچین توحُّدی نیازمند است. 📓 حضرت استاد صمدی آملی حفظه الله تعالی 📚 گنجینه آثار - DVD شماره ۵، مراسم اعتکاف سال ۱۳۷۹ ش @allame_hasanzadeh
💫الـهــــی همنــشین از همنشین رنـــگ می گیرد، خــوشا آنکه با تو همنشین باشد.... 📘الهی نامه 💫 علامه حسن زاده آملی ( ره) @allame_hasanzadeh
"نفی خواطر" ♧بدان که خیالات تو تنها کاری که برای تو کرده اند. اینست که تو را از سیر به دیار ملکوت ،یعنی از "طیران و عروج" باز داشته اند.پس خیالات را برای حیوانات بگذار،تو انسانی،با عقل و عاقل معقول باش." 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 تبلیغات و تعرفه تبلیغات👇 @tablighat_allameh مدیر(پیشنهادات و انتقادات):👇 @alfaghir_59 آی دی کانال:👇 @allame_hasanzadeh کپی بدون ایدی کانال👈مجاز باصلوات جهت ظهور
إِنَّهُ فَكَّرَ وَقَدَّرَ (۱۸) او (برای مبارزه با قرآن) اندیشه کرد و مطلب را آماده ساخت! فَقُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ(۱۹) مرگ بر او باد! چگونه (برای مبارزه با حق) مطلب را آماده کرد! ثُمَّ قُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ(۲۰) باز هم مرگ بر او، چگونه مطلب (و نقشه شیطانی خود را) آماده نمود! @allame_hasanzadeh
ثُمَّ نَظَرَ(۲۱) سپس نگاهی افکند، ثُمَّ عَبَسَ وَ بَسَرَ(۲۲) بعد چهره درهم کشید و عجولانه دست به کار شد؛ ثُمَّ أَدْبَرَ وَ اسْتَكْبَرَ(۲۳) سپس پشت (به حقّ) کرد و تکبّر ورزید، فَقالَ إِنْ هذا إِلاَّ سِحْرٌ يُؤْثَرُ(۲۴) و سرانجام گفت: «این (قرآن) چیزی جز افسون و سحری همچون سحرهای پیشینیان نیست! إِنْ هذا إِلاَّ قَوْلُ الْبَشَرِ(۲۵) این فقط سخن انسان است (نه گفتار خدا)!» سَأُصْلِيهِ سَقَرَ(۲۶) (امّا) بزودی او را وارد سَقَر [= دوزخ‌] می‌کنم! وَ ما أَدْراكَ ما سَقَرُ(۲۷) و تو نمی‌دانی «سقر» چیست! لا تُبْقِي وَ لا تَذَرُ(۲۸) (آتشی است که) نه چیزی را باقی می‌گذارد و نه چیزی را رها می‌سازد! لَوَّاحَةٌ لِلْبَشَرِ(۲۹) پوست تن را بکلّی دگرگون می‌کند! @allame_hasanzadeh
🌷 حضرت علامه ذوالفنون حسن‌‌زاده آملی رضوان الله علیه 💠 هیچ اسمی از اسماءالله تعالی، مکرّر نمی‌‌شود‌. زیرا که در تجلّی، تکرار نیست. چه اینکه اسمِ شریفِ "نور" مثلاً در هر آنی، ظهوری خاصّ دارد. ♻️ "کُلّ یَومِِ هُوَ فِی شأن" که "کُلّهُ هُوَ شأن" است. بنابراین در هر دم که "یوم" است، چه یوم هنگام ظهور است. 💠 در اسم شریف یانور تدبّر کن؛ أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلى‌ قُلُوبٍ أَقْفالُها ♻️ و قرآن را در مراتبِ وجودی‌‌اش از عین تا کُتب بنگر. که چنانچه در حدیث آمده است، حَبلِ مَمدود است(= ریسمانِ بلند) 💠 این حَبل مَمدود از فرش تا عرش است؛ اِنَّ اللهَ عَلَی الْعَرشِ اسْتوی. ♻️ اما لفظاً "فَهُوَ غَیر خَفیِّ ایضاً" چه اینکه ذاکر را در هر حال، حالی خاصّ است و در آن‌‌حال، اسمی را ذاکر است، به معنایی است که همان اسم. (به معنای همان اسمی است که ذاکر آنست) 💠 در حالِ بعد، به معنیِ دیگر است. مثل الله را که مریض و جائع(=گرسنه) و ضالّ(= گمراه) ندا می‌کنند. ♻️ آن گوید یاالله، یعنی یاشافی. و آن گوید یا الله، یعنی یا رازق. و این گوید یا الله، یعنی یا هادی. زیرا انسان، قرار و توقّف ندارد و عَلَی‌‌‌‌الدَّوام مُتقلّب است.(= در تقلّا و تقلّب است) که فارسیِ آن، دگرگونی است. 💠 شیخ اکبر در چند جای فصوص، بر این معنی تصریح کرده است که صاحبِ قلب، در قبولِ تجلّیاتِ حقّ، اَحقّ است نه صاحبِ عقل.! ♻️ که این، (عقل) عِقال است و آن، (قلب) در تقلّب و تنوّع است.!! (عِقال= سربند، زانوبند شتر) 💠 عارف شبستری در گلشن راز در این معنی فرمود: نیابد زلف او یک لحظه آرام گهی بام آورد گاهی کند شام گِل آدم در آن دم شد مُخمّر که دادش بوی آن زلف معطّر دل ما دارد از زلفش نشانی که خود ساکن نمی‌‌گردد زمانی 📘 منبع: هزار و یک نکته، ۳۵۰ صفحه ۱۸۰ @allame_hasanzadeh
🌷 حضرت علامه ذوالفنون حسن‌‌زاده آملی رضوان الله علیه 💠 اگر جناب صدرالمتألّهین را مطلبی جز حرکتِ جوهریّه نباشد، کافی است که وی را حکیم بزرگ دانست. شاعر، به یک بیتِ بلند، شاعر است. و (ولی) ناظم به یک دفتر نظم، شاعر نیست. ♻️ انصاف باید داد که چه اندازه کار و آمادگی می‌‌خواهد تا انسان بتواند به چنان مطلبِ بلندِ حرکت جوهریّه، حَدساً، یا کشفاً، یا بُرهاناً انتقال یابد؟! علاوه این‌که کُتُب و رسائلِ آن جناب مشحون از حقایق و معارف است. ( ۳۸۷) 💠 درخت به بستن و پیراستن تربیت شود، و حیوان به یوغ و افسار و ایلام (ایلام از ریشه اَلَم یعنی رنج، درد و تنبیه است)، و انسان به تحصیل علومِ الهیّه و تزکیه نَفْسْ؛ ♻️ آدمِ اولیاءالله امیرالمؤمنین علی علیهِ السّلام به فرزندش امام حسن مجتبی علیه السّلام که شیثِ آدمِ اولیاءالله و هِبةُ اللهِ آن اَبوالْائمه علیهم السّلام است، فرمود: 💠 "وَ لَا تَکُونَنَّ مِمَّنْ لَا تَنْفَعُهُ الْعِظَةُ إِلَّا إِذَا بَالَغْتَ فِی إِیلَامِهِ، فَإِنَّ الْعَاقِلَ یَتَّعِظُ بالْآدَاب وَ الْبَهَائِمَ لَا تَتَّعِظُ إِلَّا بالضَّرْب" ♻️ (ترجمه) از كسانى نباش كه پند و اندرز به حالشان سودى ندارد مگر آن كه كاملاً سرزنش و تنبیه شوند. شخص عاقل به ادب پند مى‌‌گيرد، و حیوانات جز با زدن ادب نمى‌‌شوند؛ وصیّت آن جناب، امیرالمؤمنین به سبط اکبر علیهماالسلام. ( ۳۹۱) 💠 در روایات فریقین آمده است که سوره‌‌ی اخلاص، ثُلث قرآن است و قرائتِ آن معادل ثلث قرآن. ♻️ بیانش این است که اصول دین توحید، نبوّت و معاد است. و سوره‌‌ی اخلاص، توحید است. لذا اگر آیات توحیدیّه قرآن را یکجا در نظر بگیریم، سوره‌‌ی اخلاص همه‌‌ی آنها را حائز است. 💠 و قرائت را بی‌‌نهایت مراتب است مطابقِ مراتب قرآن. و از این مراتب، یک مرتبه‌‌ی آن قرائتِ این نشئه‌‌ی عُنصری است که با دهان و لفظ است. ♻️ و باقی به مراتب عوالِم در روایت آمده است که اِقرَاء وَارقَ. پس چون سوره‌‌ی اخلاص را بخوانی و بالا بروی یک ثلث قرآن را قرائت کرده‌‌ای. () 📘 منبع: هزار و یک نکته، صفحات ۱۹۵، ۱۹۷، ۱۹۸ @allame_hasanzadeh
🌸السلام علیک یا امیرالمومنین علی الوصی(ع) 🔸مراسم جشن ولادت امیرالمومنین علی(ع) با افاضات استاد صمدی آملی 🔹زمان: جمعه ۱۴ بهمن ساعت ۲۰ 🔸مکان: آمل، حسینیه کوثر ☀️ضمنا مراسم از سایت تجلی اعظم بطور زنده پخش خواهد شد. http://tajallieazam-live.com 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 تبلیغات و تعرفه تبلیغات👇 @tablighat_allameh مدیر(پیشنهادات و انتقادات):👇 @alfaghir_59 آی دی کانال:👇 @allame_hasanzadeh کپی بدون ایدی کانال👈مجاز باصلوات جهت ظهور
T-05.mp3
7.23M
هو: ⬅️شرح مراتب طهارت نفس ⭕️ ✅شارح حضرت استاد صمدی آملی حفظه الله 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 تبلیغات و تعرفه تبلیغات👇 @tablighat_allameh مدیر(پیشنهادات و انتقادات):👇 @alfaghir_59 آی دی کانال:👇 @allame_hasanzadeh کپی بدون ایدی کانال👈مجاز باصلوات جهت ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾🌿🌾🌿🌾🌿🌾🌿🌾 💫آیت الله ناصری مقام محمود ميخواهی ، نمازشب بخوان. اگر حاجت و گرفتاری داری، نيم ساعت،يک ربع ساعت،قبل از اذان صبح بلندشو؛دورکعت نماز بخوان وبگو«خدايا! عنايت کن»خدا شاهد است محرومت نمیکند @allame_hasanzadeh
✍ علامه حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه ☘ محقّقان در معنیِ "مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَد عَرَفَ رَبَّهُ" گفته اند: معرفتِ نفس، دلیلِ معرفت خدا از راه مخالف است نه از راه موافقت! ☘ زیرا هرکس که نفسِ خود را بشناسد (و بداند) که مُحدِث است(= حادث شده، پدید آمده) خدا را (هم) بشناسد و بداند که واجب الوجود است. ☘ هرکس نفس خود را به عبودیّت بشناسد، خدای را به ربوبیّت بشناسد. ☘ هرکس نفس خود را به تقصیر بشناسد، خدای را به نفاذِ (= جاری کننده‌‌ی حُکم و قضا، نافذ) مَشیّت و تقدیر بشناسد. ☘ و هرکس که نفس خود را به تغییر و فنا بشناسد، خدای را به دوام و بقاء بشناسد. ☘ پس معلوم شد که معرفت نفس، دلیل بر معرفت خدای تعالی از طریق مخالفت است نه از راه موافقت. واللهُ اَعْلَم 🖌 (جناب علامه می‌‌فرماید:) همه‌‌ی وجوهِ یاد شده، از معانی حدیثِ مذکورند. نه (این‌که این وجوه) انحصاری باشند. بلکه حدیثِ شریف را وجوهِ معانیِ صحیح و مُتقَن دیگر، بسیار است. 📚هزار و یک نکته، نکته ۱۵، صفحه ۴۵ @allame_hasanzadeh
💫استاد شجاعی(ره): اهمیت مراقبه چنان است که گذر از هیچ مرحله ای از سلوک بدون آن امکانپذیر نیست و به عبارت دیگر مراقبه رکن اساسی در سلوک است. 📚کیمیای وصال ص ۹۲ @allame_hasanzadeh
غیبت عبارت است از: سخن گفتن از عیوب پنهان دیگران، پشت سر آنها، به گونه ای که غیبت شونده راضی و خشنود نباشد.   شرایط تحقق غیبت: 1. فردی که از او غیبت می شود در جمع حاضر نباشد.2. آن سخن عیب و نقص محسوب شود.3. این عیب از عیوب پنهان باشد.4. فرد از شنیدن آنچه در موردش گفته می شود کراهت داشته باشد. @allame_hasanzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠کلیپ تصویری: حضرت اميرالمومنين (عليه السلام) 🔸مقام اميرالمؤمنين در نزد خداوند متعال در سايه ى مجاهدت، عبادت، تلاش و فداكارى براى آن بزرگوار به دست آمده است. خداى متعال قبل از خلقت اين انسانهاى بزرگ، نتيجه ى آزمون خود درباره ى آنها را ميداند. پاداش اين آزمونها همان طينت پاك، همان خلقت ممتاز، همان خصوصياتى است كه در اين وجود مقدس و ساير معصومين (عليهم السّلام)، خداى متعال جمع فرموده است. همين خصوصيات موجب ميشود كه اميرالمؤمنين در چشم پيغمبر اكرم آن رتبه و مقام عالى را به دست بياورد. مقام معظم رهبری - ۱۵ /تیر/ ۱۳۸۸ @allame_hasanzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹زمخشری عالم اهل سنت: چه بگویم از کسی که شیعیانش به خاطر تقیه فضائلش را مخفی کردند و دشمنانش از روی دشمنی فضائلش را مخفی کردند اما با این همه مخفی کردن باز هم عالم پر از فضائل علی است. @allame_hasanzadeh
4_5906629653287666309.ogg
309.1K
دستوری مجرب از حضرت علامه حسن زاده آملی کانال علامه حسن زاده آملی ره 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 تبلیغات و تعرفه تبلیغات👇 @tablighat_allameh مدیر(پیشنهادات و انتقادات):👇 @alfaghir_59 آی دی کانال:👇 @allame_hasanzadeh کپی بدون ایدی کانال👈مجاز باصلوات جهت ظهور https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
اذان فاطمی_2.mp3
4.84M
🌦اذان شیخ عبدالزهراء با سبک ابداعی خودشان🌦 🌦هنگامی که یکی از اعضاء پیام داده بود که در منزل درگیری و عصبیت به اوج رسیده حاج آقا پیشنهاد دادند کسی با صدای بلند اذان بگوید تا شیاطین فرار کنند سپس این اذان را همانجا گفتند و ما هم برای آنها ارسال کردیم ظاهرا پس از پخش صوت اذان آرامش برقرار شده بود🌦 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 تبلیغات و تعرفه تبلیغات👇 @tablighat_allameh مدیر(پیشنهادات و انتقادات):👇 @alfaghir_59 آی دی کانال:👇 @allame_hasanzadeh کپی بدون ایدی کانال👈مجاز باصلوات جهت ظهور
وارداتی از قبیل تمثلات و مکاشفات و دیگر إلقاءات سبوحی در حال مراقبت و توجه مثلاً پیش می آید، بدین معنی نیست که برای سالک یکسان روی آورد، زیرا که هر شخص جدولی خاص از بحر بیکران هستی است و نصیب او از این جدول وجودی خاصش به اقتضای مناسبتی میان او با واقع عاید او می‌شود. خلاصه این که آنچه در خواب و بیداری نصیب هر کسی می‌شود میوه‌هایی است که از کمون شجره وجود او بروز می کند و اختلاف امزجه را دخلی تمام در واردات و القاءات و منامات است. علامه حسن زاده آملی انسان در عرف عرفان، ص ۷۳ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
حاج ميرزا جواد آقا ملكى تبریزی، در نامه‏اى كه بعنوان پاسخ نامه علّامه محمد حسين كمپانى اصفهانى، فيلسوف و اصولى مشهور نگاشته‏اند می فرماید: 🔆 مرحوم مغفور (ملاحسینقلی همدانی)مى‏فرمودند كه بايد انسان يك مقدار زياده بر معمول تقليل غذا و استراحت بكند تا جنبه حيوانيّت كمتر و روحانيّت قوّت بگيرد و ميزان آن را هم‏چنين مى‏فرمودند، كه انسان اوّلا: روز و شب زياده از دو مرتبه غذا نخورد حتى تنقّل ما بين الغذائين نكند. ثانيا: هروقت غذا مى‏خورد بايد مثلا يك ساعت بعد از گرسنگى بخورد آن‏قدر بخورد كه تمام سير نشود اين در كمّ(مقدار) غذا، و امّا كيفش بعد از آداب معروفه، گوشت زياد نخورد به اين معنى كه شب و روز هر دو نخورد و در هر هفته دو سه دفعه هر دو را، يعنى، هم روز و هم شب را ترك كند و يكى هم اگر بتواند للتكيّف [براى كيف كردن و لذّت بردن‏] نخورد و لامحاله آجيل‏خور نباشد ... و اگر بتواند روزه‏هاى سه روز هر ماه را ترك نكند و امّا تقليل خواب، مى‏فرمود؛ شبانه‏روزى شش ساعت بخوابد و البته در حفظ لسان و مجانبت اهل غفلت اهتمام زياد نمايد. اينها در تقليل حيوانيّت كفايت مى‏كند. 🔆 و امّا در تقويت‏ روحانيّت‏ اوّلا: دائما بايد همّ و حزن قلبى به جهت عدم وصول به مطلوب داشته باشد. ثانيا: تا مى‏تواند و را ترك نكند، كه اين دو جناح سير آسمان معرفت است. در ذكر عمده سفارش [به‏] اذكار صبح و شام، [است‏] اهمّ آنها كه در اخبار وارد شده و اهمّ تعقيبات صلوات [نمازها] و عمده‏تر ذكر وقت خواب كه در اخبار مأثور است لا سيّما متطّهرا در حال ذكر خواب برود، و شب‏خيزى مى‏فرمودند: زمستانها سه ساعت، تابستانها يك ساعت و نيم، و مى‏فرمودند كه من در ذكر يونسيّه [لا إله إلّا أنت سبحانك إنّى كنت من الظالمين‏]- يعنى در مداومت آن كه شبانه‏روزى ترك نشود، هرچه زيادتر توان كردن اثرش زيادتر، اقلّ اقلّ آن چهارصد مرتبه است- خيلى اثرها ديدم. بنده خودم هم تجربه كرده‏ام چند نفر هم مدّعى تجربه‏اند، يكى هم قرآن‏ كه خوانده مى‏شود به قصد هديه به حضرت ختمى مرتبت (صلوات اللّه عليه و آله) خوانده شود.» هزار و يك كلمه، علامه حسن زاده ج‏۳، ص: ۱۱ توحيد علمى و عينى،علامه طهرانی ص: ۳۲ سيماى فرزانگان، رضا مختاری ص: ۲۳۹ مجله حوزه شماره ۴ص ۶۶- ۶۸. @allame_hasanzadeh