eitaa logo
کانال علامه طهرانی
3.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
806 ویدیو
196 فایل
❤️عرفان با طعم زندگی❤️ 💎نشر آثار و معارف منتخب و ناب حضرت علامه آیت‌الله حسینی طهرانی (قدس سره) و سایر علما و عرفای بالله💎 ادمین: @Ya_bab_allah پیام ناشناس: daigo.ir/secret/allametehrani کانال خانواده و زندگی الهی: @ezdevaje_elahi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰برخی از عناوین برگزیده و مطالب مهمّهٔ کتاب ۱- حرمت سقط جنین در شریعت مقدس اسلام و مقدار دیهٔ آن بر حسب مراتب حمل ۲- مشابهت قانون سقط جنین در کشورهای کفر با عمل أعراب دوران جاهلیت ۳- ترغیب اسلام به نکاح و تکثیر اولاد و حامله شدن زنان بجای دخولشان در فنون و صنایع اجتماعی مناسب مردان ۴- عواقب وخیم و خطرات و امراض ناشی از بستن لوله‌ها در مردان و زنان ۵- انگیزهٔ کاهش جمعیت، فقط أهداف سیاسی است ۶- عامل مشکلات اقتصادی در کشورهای اسلامی، سیطرهٔ غرب بر آنها و غارت منابع آنها و فساد حكومتهاست؛ اما آنان إعلام می‌کنند که این مشکلات ناشی از افزایش تعداد فرزندان خانواده‌ها می‌باشد ۷- کاهش جمعیت و تجزیهٔ کشورها، کارآمدترین سیاست قدرتهای سلطه‌گر است ۸- توصیهٔ پیامبر صلى الله عليه و آله و سلم به ازدیاد نسل در زمان رفاه مسلمانان نبود ۹- عدم رجوع به رأى فقهاء و مراجع معاصر حتى به فتوای رهبر کبیر فقید انقلاب و لحاظ ننمودن آراء أطباء و کارشناسان مخالف، در مسألهٔ کاهش جمعیت ۱۰- بارداری زنان، منافاتی با کارهای مختصهٔ آنها و استیفای حقوقشان ندارد ۱۱- اختلاط پسران و دختران در دانشگاهها، آتش‌زنندهٔ عصمت درونی آنها و موجب تشتت أفكار و بالأخره بی‌سوادی آنهاست ۱۲- قتل عام مسلمين و شیعیان، غرض اصلی کمکهای مجامع بین‌المللی ۱۳- کنترل نسل و اشاعهٔ بی‌حجابی و شرابخواری و فساد و فحشاء از سیاستها و دستورات أكیدهٔ انگلستان دربارهٔ مسلمانان بود که اینک آمریکائیان آن را مو به مو دنبال می‌کنند ۱۴- نظریه‌پرداز ضرورت مبارزه با افزایش جمعیت، مالتوس انگلیسی است ۱۵- مشکل اصلی، به هم خوردن توازن جمعیت و عدم توزیع صحیح و استفاده از امکانات است؛ نه افزایش جمعیت ۱۶- فقیه نمی‌تواند تشخیص عقیم شدن در صورت بستن لوله را بر عهدهٔ عوام بگذارد ۱۷- بس است گزیدگی ما از نیشهای دیرین استعمار! اینک چرا؟! ۱۸- حرمت بستن لوله‌های مرد و زن و تعلق دیهٔ کامله به آن ۱۹- عقیم کردن از مصادیق واضحهٔ تغییر دادن خلقت خداوند و از قدر متيقن اجماع مسلمين - حتى عامه - بر حرمت نقص جزئی از اجزاء بدن است ۲۰- کاهش جمعیت بأیّ نحو كان، از ترس فقر و مشکلات زندگی، ضد فلسفهٔ اسلام و روح ایمان است 🆔 @ezdevaje_elahi
🔴 گزیده‌ای هشدار دهنده از رسالهٔ نکاحیه ✍ حضرت علامه آیت‌الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدس‌اللـه‌نـفـسـه‌الـزکـیـة) 📚 رسالهٔ نکاحیه، ص۴۵ 📝 مـشـاهـدهٔ مـتـن کـامـل:👇 https://eitaa.com/allame_tehrani/2567 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔰«مواهب فرزندآوری از نگاه علامه طهرانی» 🆔 @allame_tehrani
فرزندانتان را از بیم تنگدستی نکشید ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔴 حرمت سقط جنین در شریعت مقدس اسلام 📍نکاتی دربارهٔ سقط جنین 📚 رسالهٔ نکاحیه، ص۲۲-۲۴ و ص۳۵-۳۹ 🆔 @allame_tehrani
🔴 مفاسد عزل‌ و خوردن‌ داروهای ضدّ حيض‌ و ضدّ حاملگی چون‌ نطفه‌ در رحم‌ قرار گرفت‌، ديگر بهيچ‌ وجهی نمی‌توان‌ آن را خارج‌ كرد؛ إخراج‌ آن‌ به‌ هر كيفيّتی باشد سِقط‌ محسوب‌ می‌شود؛ و مستلزم‌ أداء بيست‌ دينار است‌. عزل‌ [1] موجب‌ عدم‌ استقرار نطفه‌ در رحم‌ است‌، نه‌ اخراج‌ آن‌ بعد از استقرار. و معذلک جواز آن هم‌ محلّ اشكال‌ است‌. و بنا بر فرض‌ حرمت‌، موجب‌ ده‌ دينار ديه‌ٔ آن‌ است‌. اشكالی كه‌ در عزل‌ می‌باشد اينست‌ كه‌: در زن‌ عقدی دائمی، نطفه‌ حقّ اوست‌ و مرد نمی‌تواند بدون‌ رضايت‌ او عزل‌ كند؛ و هر بار كه‌ عزل‌ كند بايد ديه‌ٔ آن را به‌ زوجۀ دائميّه‌ٔ خود بدهد. و همانطور هم‌ كه‌ ديديم‌، ريختن‌ نطفه‌ در رحم‌ نيز حقّ مرد است‌؛ و زن‌ بهيچ وجه‌ من‌ الوجوه‌ چه‌ دائميّه‌ باشد و چه‌ منقطعه‌ نمی‌تواند مرد را مجبور به‌ عزل‌ كند. نطفه‌ در حقيقت‌، مادّه‌ٔ اوّليّه‌ٔ سرشت‌ انسان‌ (همچون‌ تخم‌ مرغ‌ و يا تخم‌ سيب‌) است‌ كه‌ پس‌ از طیّ مراحل‌ و منازلی ـ كه‌ در ابتداء خاک بوده‌ و بعداً با آب‌ مخلوط‌ شده‌، و درجات‌ و مراتبی را در سير استعداد طبعی و طبيعی خود طیّ كرده‌ است‌ ـ اينک قابليّت‌ آن‌ برای مبدأ تكوين‌ انسان‌ تامّ و تمام‌ شده‌، و پس‌ از سير مدارج‌ حركت‌ جوهريّه‌ در رحم‌، تبديل‌ به‌ يک انسان‌ كامل‌ می‌شود. عزل‌ يعنی اين‌ استعداد و قابليّت‌ قريب‌ به‌ فعليّت‌ را ضايع‌ نمودن‌، و مبدأ سرشت‌ و آفرينش‌ يک انسان‌ را كه‌ تا اين‌ سر حدّ پيش‌ آمده‌ است‌ فاسد كردن‌ و نابود ساختن‌ و در بوته‌ٔ اعدام‌ سپردن‌؛ و لذا ديديم‌ كه‌ در اين‌ امر طبق‌ روايت‌ وارده‌ در «مجمع‌ البيان‌» رسول‌ أكرم‌ صلّی الله‌ عليه‌ و آله‌ و سلّم‌ گفته‌اند: الْعَزْلُ هُوَ الْوَأْدُ الْخَفِيُّ [2] يعنی: عزل‌ نمودن‌، در حكم‌ و طراز همان‌ زنده‌ به‌ قبر نمودن‌ طفل‌ است‌. غاية‌الأمر اين‌ نتيجه‌ در عزل‌ پنهان‌ است‌، و در وَأْد آشكارا و ظاهر. عزل‌ دو ضرر كلّی برای مرد و زن‌ دارد. البتّه‌ ضرر مزاجی و جسمی، غير از ضررهای روحی. أمّا درباره‌ٔ مرد، موجب‌ كسالت‌ اعصاب‌ می‌شود؛ و در اثر تكرار به‌ حدّی می‌رسد كه‌ درمانش‌ صعب‌ می‌گردد. أمّا درباره‌ٔ زن‌، موجب‌ پيدايش‌ مرضی در رحم‌ به‌ نام‌ غدّۀ فيبْرُم‌ و أحياناً سرطان‌ رحم‌ می‌شود كه‌ در اثر تهيّج‌ رحم‌ برای غذای آن‌ كه‌ نطفه‌ است‌، و سپس‌ آن را بدون‌ غذا و گرسنه‌ گذاردن‌ پيدا می‌شود. خوردن‌ دارو برای جلوگيری رحم‌ از پذيرش‌ نطفه‌، و آبستن‌ نشدن‌ زنان‌ كه‌ امروزه‌ بصورت‌ قرص‌ متداول‌ و معمول‌ شده‌ است‌ ضررهای مزاجی شديد دارد، و موجب‌ كسالت‌ اعصاب‌ و در بعض‌ از احيان‌ منجرّ به‌ جنون‌ و ديوانگی است‌. و علاوه‌ موجب‌ كسالت‌ قلب‌ [3] و سرطان‌ رحم‌ و اختلال‌ جريان‌ خون‌، و بهم‌ خوردن‌ سير طبيعی و عمل‌ طبيعی غُدَد و ترشّحات‌ زائده‌، و امراض‌ فراوان‌ ديگری است‌ كه‌ دست‌ بگريبان‌ جوامع‌ فقير بشر شده‌ است‌. خوردن‌ اين‌ داروها به‌ هر صورت‌ و به‌ هر كيفيّتی كه‌ باشد، و با هر فورمولی كه‌ ساخته‌ شود، موجب‌ قطع‌ جريان‌ حيض‌ در اوقات‌ معيّنه‌ و مشخّصه‌ می‌گردد؛ و موجب‌ عدم‌ قبول‌ رحم‌ نطفه‌ را در خود می‌شود؛ و عواقب‌ وخيمی را در پی دارد. و لذا بهداری در زمان‌ طاغوت‌ كه‌ ابداً نظری بحال‌ ضعفاء و مصلحت‌ آنان‌ نداشت‌، برای ترغيب و تحريص مردم به‌ نازائی و عقيم شدن‌ و بچّه نياوردن‌، به‌ مقدار فراوان از اين‌ دارو را در درمانگاههای عمومی دولتی مجّاناً در اختيار زنان می‌گذاشت‌؛ و زنان مسكين‌ هم‌ مراجعه‌ نموده‌، اخذ می‌نمودند و می‌خوردند و به‌ مفاسد و پی‌آمدهای آن‌ گرفتار می‌شدند. امّا زنهای أعيان و پولدار ابداً از اينها مصرف‌ نمی‌نمودند؛ و مَثل‌ «مرگ حقّ است امّا برای همسايه‌» خوب در اينجا مصداق و موضوع‌ روشنی پيدا می‌كرد. بسياری از زنان مؤمنه هم‌ در وقت زيارت‌ مشاهد مشرّفه‌، و در وقت حجّ بيت‌الله‌الحرام‌، برای جلوگيری از عادت‌ ماهيانه و قدرت بر عمل مشروط به‌ طهارت از اين قرص‌ها می‌خوردند، كه هم‌ كسالت و مرض جسمی، و هم در بعضی از أوقات‌ كسالت روانی پيدا می‌نمودند. و علاوه چه‌ بسا عادت ماهيانه‌شان خراب‌ و دگرگون می‌شد؛ و به‌ قول معروف‌ از اينجا مانده و از آنجا رانده می‌شدند. هم عملشان خراب می‌شد و هم بهره‌ٔ معنوی و روحی از اين زيارت‌ و مناسک نمی‌بردند. شارع مقدّس اسلام‌ برای زنان حائض‌ تكليف خاصّی مقرّر كرده‌ است‌ كه‌ با بجا آوردن‌ آن‌ هم حجّشان صحيح است‌ و هم عمره‌شان‌. ديگر در اينصورت چرا در كار او تصرّف‌ كنيم‌؟ تصرّفی كه چه بسا موجب بطلان عمل می‌شود و حجّ و عمره‌ٔ صحيح و مطلوب‌ را كه‌ پيغمبر به‌ بعضی از زوجات خود دستور دادند و آنها عمل‌ نمودند، با دست خود و تصرّف خود آلوده و مشتبه سازيم‌؛ و عمل يقينی را بصورت عمل مشكوک انجام دهيم‌؟! 📚 رسالهٔ نکاحیه، ص۳۸ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▪️پاورقی در «پست بعد» ⬇️ 🆔 @allame_tehrani
▪️پاورقی «پست قبل»:⬇️ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1ـ عزل‌ عبارت‌ است‌ از كناره‌گيری مرد از زن‌، و در اينجا ـ همانطور كه‌ بيان‌ شد ـ به‌ معنای كناره‌گيری خاصّی است‌ كه‌ بدان‌ وسيله‌، مرد نطفه‌ را در خارج‌ از رحم‌ زن‌ بريزد. 2ـ ص‌19 از همين‌ كتاب‌ و نيز در تعليقه‌ٔ آن‌ آورديم‌ كه‌ اين‌ حديث‌ را حاكم‌ در «المستدرک»، ج‌4، ص‌69 با إسناد خود از دختر وهب‌ أسديّه‌ روايت‌ می‌كند كه‌: قالَتْ: وَ سُئِلَ رَسولُ‌اللَهِ صلَّی‌ اللهُ عَلَیه‌ وَ ءَالِهِ وَ سلَّم‌ عَنِ الْعَزْلِ، فَقالَ: هُوَ الْوَأْدُ الْخَفِيُّ. در «إحياءالعلوم‌»، ج‌4، ص‌242 از رسول‌خدا صلّی الله‌ عليه‌ و آله‌ و سلّم‌ روايت‌ می‌كند درباره‌ٔ كسی كه‌ عزل‌ را ترک كرده‌ و نطفه‌ را در جای خودش‌ استقرار داده‌ است‌، كه‌ برای او ثواب‌ كسی است‌ كه‌ از آن‌ جماع‌ متولّد شده‌ و زندگی نموده‌ و در سبيل‌ خدای تعالی به‌ شهادت‌ رسيده‌ است‌، و اگرچه‌ از آن‌ جماع‌ بچّه‌ای برای او متولّد نشود. (أَنَّ لَهُ أَجْرَ غُلامٍ وُلِدَ لَهُ مِنْ ذَلِكَ الْجمَاعِ وَ عَاشَ فَقُتِلَ فِي‌ سَبِيلِ اللّٰهِ تَعَالَی‌، وَ إنْ لَمْ يُولَدْ لَهُ.) 3ـ دكتر پروفسور سيف‌الدّين‌ نبوی تفرشی در كتاب‌ «درمان‌ رايگان‌ با ورزش‌» ص‌54 گويد: در بدن‌ زنان‌ يک آنزيمی وجود دارد به‌ نام‌ «آلفاليپو پروتئين‌ كلسترول‌» كه‌ اين‌ آنزيم‌ در نزد مردان‌ خيلی كمتر وجود دارد و در نتيجه‌ٔ وجود اين‌ آنزيم‌ است‌ كه‌ زنان‌ در عمر دوّم‌ و سوّم‌ يعنی قبل‌ از يائسگی خيلی كمتر به‌ بيماری‌های عروقی قلب‌ و آنفاركتوس‌ مبتلا می‌شوند مگر آنكه‌ زنان‌ در دوران‌ يادشده‌ از قرص‌های ضدّآبستنی و سيگار زياد استفاده‌ نمايند كه‌ در اينصورت‌ خطر ابتلاء به‌ بيماری عروقی و آنفاركتوس‌ قلبی به‌مانند مردان‌ افزايش‌ می‌يابد. 🆔 @allame_tehrani
🔹سلامت‌ زن‌ در آنست‌ كه‌ يا حامله‌ باشد و يا بچّه‌ شير دهد سلامت‌ بدن‌ و روان‌ زن‌ در زائيدن‌ است‌؛ در حامله‌ شدن‌ و شير دادن‌ است‌. بَه‌ بَه‌ از بانوانی كه‌ يا در شكم‌ خود بچّه‌ می‌پرورند، و يا در آغوش‌ خود بچّه‌ را شير می‌دهند! اين‌ بهشت‌ است‌. اين‌ سُبُل‌ سلام‌ است‌. خداوند خالق‌ آفرينش‌، مزاج‌ زن‌ را طوری آفريده‌ است‌ كه‌ از زمان‌ بلوغ‌ تا دوران‌ يائسگی پيوسته‌ مزاج‌ او غذای خاصّی را مطابق‌ مزاج‌ طفل‌ در بدن‌ درست‌ می‌كند؛ و آن‌ خون‌ حيض‌ است‌ كه‌ در زمان‌ حاملگی اين‌ خون‌ در رحم‌ مادر غذای طفل‌ است‌. علّت‌ آنكه‌ زنان‌ در دوران‌ بارداری غالباً عادت‌ ماهيانه‌ نمی‌شوند برای آنست‌ كه‌ اين‌ خون‌ در رَحِم‌ صرف‌ غذا و طعام‌ جنين‌ می‌گردد. و چون‌ بچّه‌ را زمين‌ گذارند و وضع‌ حمل‌ كنند، اين‌ خون‌ تبديل‌ به‌ شير شيرين‌ سفيد و نرم‌ و راحت‌ و ملايم‌ با مزاج‌ نوزاد می‌شود، و از سوراخهای پستان‌ سرازير می‌شود. فلهذا زنان‌ در دوران‌ رضاع‌ و شير دادن‌ نيز غالباً عادت‌ ماهيانه‌ نمی‌شوند. أمّا وقتی كه‌ آبستن‌ نيستند و شير هم‌ نمی‌دهند، اين‌ غذا مصرفی ندارد و بنابراين‌ از دهانه‌ٔ رحم‌ خارج‌ و دور ريخته‌ می‌شود. يعنی زن‌ بواسطه‌ٔ عدم‌ حمل‌ و عدم‌ رضاع‌ (آبستن‌ نبودن‌ و شير ندادن‌) مقداری از قوای بدنی و جسمی خود را كه‌ خداوند بصورت‌ خون‌ در آورده‌ است‌ هَدَر نموده‌ و ضايع‌ كرده‌ است‌. فلذا از رحمت‌ خدا دور است‌. و خداوند در اينجا به‌ وی إجازه‌ٔ عبادت‌ و خشوع‌ و خضوعی را كه‌ بواسطه‌ٔ نماز و روزه‌ و طواف‌ حاصل‌ می‌شود نداده‌ است‌. زن‌ بايد مانند مرد پيوسته‌ راه‌ تقرّب‌ را بپيمايد، و آن‌ وقتی است‌ كه‌: دوش‌ به‌ دوش‌ مرد نماز بخواند و روزه‌ بگيرد و طواف‌ كند؛ و اين‌ فقط‌ در وقتی است‌ كه‌ حامله‌ باشد و يا طفل‌ خود را شير دهد. اين‌ زن‌ قرين‌ رحمت‌ خداست‌ كه‌ حائض‌ نيست‌؛ و اجازه‌ٔ ركوع‌ و سجود و قيام‌ و طهارت‌ به‌ وی داده‌ شده‌ است‌. و اجازه‌ٔ صيام‌ به‌ وی داده‌ شده‌ است‌. و اجازه‌ٔ طواف‌ گرد كعبه‌ به‌ وی داده‌ شده‌ است‌. بنابراين‌، زنان‌ بايد پيوسته‌ يا حامله‌ باشند و يا شير دهند، تا در كاروان‌ انسانيّت‌ و حركت‌ به‌ سوی معبود و محبوب‌، و قبله‌ٔ مشتاقان‌ و كعبه‌ٔ عاشقان‌ و پويندگان‌ به‌ سوی حرم‌ و حريم‌ امن‌ و امان‌ او، با مردان‌ هم‌آهنگ‌ باشند. حائض‌ شدن‌ زنان‌ موقعی است‌ كه‌ در اين‌ كاروان‌ نشسته‌اند و از حركت‌ افتاده‌ و متوقّف‌ گشته‌اند. بنابراين‌، اصل‌ در زنان‌ عبادت‌ است‌؛ يعنی اصل‌ در زنان‌ حمل‌ و رضاع‌ است‌. حيض‌ زنان‌ خلافِ اصل‌ است‌؛ يعنی عَدم‌ حمل‌ و عدم‌ رضاع‌ خلاف‌ است‌. فتَأمَّلْ در اين‌ نكته‌ٔ دقيق‌. ▪️ادامـــه دارد... 🆔 @allame_tehrani
↩️ ادامـــهٔ «پست قبل» اين‌ حقير روزی به‌ يكي‌ از پزشكان‌ حاذق‌ و بصير و متعهّد [1] كه‌ سخن‌ از اين‌ موضوع‌ به‌ ميان‌ آمده‌ بود، گفتم‌: سلامت‌ و سعادت‌ زن‌ در اينست‌ كه‌: يا حامله‌ باشد و يا بچّه‌ در زير پستان‌ خود داشته‌ باشد. قدری تأمّل‌ كرد و گفت‌: آقا اين‌ گفتار، مطابق‌ آخرين‌ نتيجه‌ٔ كنگره‌های پزشكی است‌ كه‌ امسال‌ در امريكا برگزار شده‌ است‌. و من‌ تز دكتری خود را در امريكا در همين‌ موضوع‌ قرار داده‌ام‌. آنگاه‌ گفت‌: طبق‌ آخرين‌ مدارک و آمار، دخترانی كه‌ قبل‌ از هجده‌ سال‌ بچّه‌ بزايند سرطان‌ پستان‌ نمی‌گيرند. و هر چه‌ ديرتر بچّه‌ بزايند، درصدِ خطر تهديد سرطان‌ پستان‌ در آنها زياد می‌شود؛ تا چون‌ از سنّ سی سالگی بگذرند خطر سرطان‌ پستان‌ به‌ نحو مضاعف‌ بالا می‌رود. امّا زنانی كه‌ اصلاً ازدواج‌ نكنند و بچّه‌ نياورند، درصد خطر سرطان‌ پستان‌ در آنها سرسام‌آور است‌. اين‌ مطالب‌ را كه‌ عين‌ واقعيّت‌ است‌، قياس‌ كنيد با تبليغات‌ و انتشارات‌ استعمار كافر كه‌ بر در و ديوار نوشته‌ بود: «زندگی خوشتر، فرزند كمتر» و يا «فرزند فقط‌ يكی يا دو تا» و در يک صفحه‌ پوستر يا پلاكارد، عكس‌ يک مرد و يک زنی را كشيده‌ بود، كه‌ در دستشان‌ يک دختر و يک پسر بود، و بطور شادابی و خوشحالی در حركت‌ بودند و دست‌ راست‌ را بلند كرده‌، فقط‌ انگشت‌ وُسْطَی و مُسَبِّحه‌ (سَبّابه‌) را بطرف‌ بالا باز نموده‌، تا نشان‌ دهند كه‌ أوّلاً فقط‌ فرزند بايد دو تا باشد و بس‌، و ثانياً اين‌ را با حرف 7 كه‌ رمز موفّقيّت‌ است‌، خاطر نشان‌ نموده‌ باشند. از اين‌ تابلوها بر هر اداره‌ای و كانونی، بالأخصّ در سالن‌ بيمارستانها و درمانگاهها و محلّ اجتماع‌ مردم‌ زده‌ می‌شد و مردم‌ می‌ديدند. بيچاره‌ها هم‌ باور می‌كردند و از زيادی بچّه‌ خودداری می‌كردند. و زن‌ها دسته‌ دسته‌ به‌ درمانگاهها می‌آمدند و قرص‌های ضدّ حاملگی را به‌ عنوان‌ هديه‌ و تُحفه‌، مجّانی می‌گرفتند و با خوشحالی همراه‌ خود می‌بردند. غافل‌ از اينكه‌ اين‌ قرص‌ها همچون‌ قرص‌ اِسْتِرِكْنين‌، سمّ قاتل‌ است‌ كه‌ بر روی آن‌ لعاب‌ شيرين‌ كشيده‌ باشند. پزشكان‌ غير متعهّد و خود فروخته‌ هم‌، پيوسته‌ در روزنامه‌ و راديو و تلويزيون‌، تبليغات‌ را در اين‌ موضوع‌ بالا می‌بردند. يک روز پزشكی به‌ خانمی كه‌ برای معالجه‌ نزد او رفته‌ بود گفته‌ بود: خانم‌! رَحِم‌ زن‌ حكم‌ درخت‌ را دارد. مگر درخت‌ چقدر ميوه‌ می‌دهد؟! اين‌ زن‌ هم‌ به‌ منزل‌ آمده‌ بود و بنای بد سری در آبستن‌ شدن‌، با شوهرش‌ گذارده‌ بود. شوهرش‌ در مسجد نزد من‌ آمد و از زنش‌ شكايت‌ كرد، و گفتار دكتر را كه‌ به‌ وی گفته‌ بود بازگو كرد. گفتم‌: اين‌ دكتر در اين‌ سخن‌ مغالطه‌ نموده‌ است‌؛ و به‌ اصطلاح‌ عامّه‌ٔ مردم‌، حُقّه‌ بازی نموده‌ است‌. برو منزل‌ و به‌ عيالت‌ بگو: درخت‌ ميوه‌ تا زنده‌ است‌ ميوه‌ می‌دهد! به‌ مجرّد آنكه‌ به‌ بلوغ‌ خود رسد (در بعضی از درختان‌ در سال‌ دوّم‌، و در بعضی نيز ديده‌ شده‌ است‌ كه‌ در سال‌ اوّل‌) ميوه‌ می‌دهد. درختان‌ ميوه‌ هر سال‌ مرتّب‌ ميوه‌ می‌دهند. هيچ‌ ميوه‌شان‌ قطع‌ نمی‌شود، مگر زمانی كه‌ آفتی به‌ آنها برسد و ريشه‌ٔ آنها كرم‌ بزند. در اين‌ صورت‌ چوب‌ است‌. ديگر درخت‌ ميوه‌ نيست‌؛ آن را می‌برند. بسوزند چوب‌ درختان‌ بی‌بر سزا خود همين‌ است‌ مَر بی‌بری را 📚 رسالهٔ نکاحیه، ص۴۱ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1- دكتر حاج‌ سيّد حميد سجّادی، از مفاخر چشم‌ پزشكان‌ عصر ما در جهان‌؛ كه‌ علاوه‌ بر نبوغ‌ الهی در فنّ پزشكی، و دارا بودن‌ دو شهادت‌ و گواهی فوق‌ تخصّص‌ در قسمت‌های خَلْفی و قُدّامی چشم‌ (شبكه‌ و قرنيّه‌)، از جوانان‌ مسلمان‌ و خوش‌ فهم‌ و غيور و دلسوز و متعهّد به‌ اسلام‌ و جامعه‌ٔ مسلمين‌ است‌. چشم‌ راست‌ حقير را كه‌ مبتلا به‌ پارگی شبكه‌ (دِكُلْمان‌) شده‌ بود، و از سخت‌ترين‌ انواع‌ پارگی بود؛ يعنی نعلی شكل‌ دور تا دور پاره‌ شده‌، و فقط‌ از يک نقطه‌ مختصر اتّكاء باقی مانده‌ بود، و خطر آن‌ نود و پنج‌ درصد بود؛ و اين‌ نوع‌ از عمل‌ از مشكلترين‌ اقسام‌ عملی است‌ كه‌ در سطح‌ جهان‌ بر روی چشم‌ انجام‌ می‌گيرد، به‌ فوريّت‌ عمل‌ كرد. زمان‌ عمل‌ هفت‌ ساعت‌ طول‌ كشيد و للّه‌ الحمد و له‌ الشّكر، عمل‌ در نهايت‌ خوبی، و منتج‌ نتيجه‌ شد. شَكَّرَ اللّٰهُ مَساعِيَهُ الْجَميلَة‌؛ و أبْقاهُ اللّٰهُ ذُخْراً لِلْمُسْلِمين‌، وَ خَتَمَ لَهُ بِالْحُسْنَیٰ بِمُحَمَّدٍ وَ ءالِهِ الطّاهِرين‌. 🆔 @allame_tehrani
🔰فوائد بی‌شمار حامله‌ شدن‌ زنان‌ و مضرّات‌ بی‌شمار نازائی ✅ ترغيب‌ اسلام‌ به‌ تكثير أولاد زنان‌ بجای دخول‌ ايشان‌ در فنون‌ و صنايع‌ اجتماعی بچّه‌، شاداب‌ترين‌ ميوه‌ٔ خوش‌ زندگی است‌؛ و عالی‌ترين‌ ثمره‌ حياتی از بوستان‌ انسانيّت‌، و معطّرترين‌ گل‌ از گلستان‌ بشريّت‌ است‌. زن‌هائی كه‌ بجای بچّه‌داری و تكثير اين‌ نوباوۀ ريحان‌ آدمی، اين‌ عمل‌ سالم‌ و نيكو را ترک می‌كنند، و به‌ دنبال‌ كارهای خارج‌ از منزل‌ می‌روند، چقدر از قافله‌ٔ تقدّم‌ و پيشرفت‌ عقب‌ افتاده‌اند! آنها هر كاری بكنند و به‌ هر مقام‌ و شغلی دست‌ بزنند، و هرگونه‌ هنر و فنّی را بياموزند، بطوریكه‌ فرضاً سراسر اطاقشان‌ را از تابلوهای دكتری و مهندسی و سائر فنون‌ زينت‌ دهند، و تا پايان‌ عمرشان‌ هم‌ اگر تلاش‌ كنند، و حقّاً و واقعاً نيّتشان‌ خوب‌ باشد، و در صدد خدمت‌ به‌ اجتماع‌ بوده‌ باشند، همۀ اينها بقدر يک بچّه‌ زائيدن‌ و شيردادن‌ و آن را بزرگ‌ كردن‌ و تربيت‌ نمودن‌ و به‌ جامعه‌ تحويل‌ دادن‌ ارزش‌ ندارد.[1] به‌ دو دليل‌: اوّل‌ آنكه‌: اين‌ خانمی كه‌ سراسر اطاقش‌ را از ديپلم‌ها و ليسانس‌ها و دكتراها پر كرده‌ است‌، و در هر مقام‌ و پست‌ كه‌ شاغل‌ شده‌ است‌، صد برابر آن هم‌ اگر فرضاً بر آن‌ افزوده‌ گردد، چنانچه‌ به‌ او بگويند: تو حاضری اين‌ فرزندت‌ را بدهی و مقامات‌ و گواهی‌نامه‌هايت‌ محفوظ‌ باشد؟! و يا آنها را فدای اين‌ فرزند می‌كنی؟! فوراً می‌گويد: فدا می‌كنم‌! فرزند، برای من‌ ارزشش‌ بيشتر است‌. پس‌ ای خانمی كه‌ به‌ يک فرزند و يا دو فرزند اكتفا كرده‌ای و خودت‌ را سرگرم‌ كارهای ديگر نموده‌ای! بدان‌ كه‌: آن‌ فرزندهای احتمالی كه‌ در صورت‌ فرض‌ زائيدن‌ به‌ وجود می‌آمدند و اينک نيامده‌اند، همانند همين‌ فرزند تو می‌باشند. همۀ آنها را از دست‌ داده‌ای! و به‌ فوز عظيم‌ نرسيده‌ای! و آن‌ فرزندهای لطيف‌ و شيرين‌ را فدای اين‌ مشاغل‌ و در حقيقت‌ شواغل‌ نموده‌ای! اين‌ به‌ اعتراف‌ خودت‌، خسرانی است‌ بزرگ‌ و تهی‌دستی و فقری است‌ سترگ‌. و علّت‌ و رمز حلّ اين‌ معمّا آنست‌ كه‌: فرزند دارای حيات‌ و زندگی است‌، و مشابه‌ خود توست‌، و بقاء وجود توست‌! فلهذا هيچ‌ چيز از اموال‌ و تجارت‌ها و صناعت‌ها و مقام‌ها، ارزش‌ او را ندارند و نمی‌توانند داشته‌ باشند. زيرا اصل‌ حيات‌ و زندگی تو، برای تو ارزشش‌ از همهٔ مقام‌ها و تعيّنات‌ و اندوخته‌ها بيشتر است‌. دوّم‌ آنكه‌: بچّه‌ زائيدن‌، تكثير مثل‌ نمودن‌ است‌. يعنی زن‌، موجوداتی را مشابه‌ خود، از پسر و دختر بوجود می‌آورد. اگر زنی شش‌ اولاد زائيد، شش‌ انسان‌ مشابه‌ خود را در خارج‌ ايجاد كرده‌ است‌. و اگر ده‌ اولاد زائيد، ده‌ انسان‌ مشابه‌ خود را. تازه‌ اگر اين‌ اولاد دختر باشند، وگرنه‌ اگر همه‌ٔ آنها يا بعض‌ از آنها پسر باشند، موجودات‌ قوی‌تر و نيرومندتری را در خارج‌ بوجود آورده‌ است‌. اين‌ اولاد در اثر زحمت‌ مادر و تكميل‌ رشد و تربيت‌، هر كدام‌ به‌ نوبه‌ٔ خود، انسانی از جميع‌ جهات‌ مشابه‌ مادر، و يا نيرومندتر و مؤثّرتر از او هستند؛ و در فعّاليّت‌ و خدمت‌ به‌ جامعه‌ٔ مسلمين‌ عيناً مانند مادرشان‌، و يا بهتر و فعّال‌تر و مؤثّرتر می‌باشند. اگر زنی بجای دخول‌ و شركت‌ در كارها و فنون‌ و صنايع‌ اجتماعی، بچّه‌ بزايد و بزرگ‌ كند و تحويل‌ اجتماع‌ دهد، خدمات‌ وجودی خود را در أعلاترين‌ درجه‌، با ضريب‌ تعداد فرزندان‌ خود بالا برده‌ است‌. اگر هشت‌ فرزند زائيد، هشت‌ برابر خدماتِ اجتماعی خود به‌ جامعه‌ خدمت‌ نموده‌ است‌؛ و اگر بچّه‌ای نزائيد و تربيت‌ ننمود، درجات‌ خدمت‌ خود را با ضريب‌ هشت‌ پائين‌ آورده‌ و ساقط‌ نموده‌ است‌. و در حقيقت‌ اين‌ چنين‌ بانوانی كه‌ در اجتماع‌ وارد می‌شوند و خود را خادم‌ و دلسوز مجتمع‌ می‌دانند، با اين‌ ضريب‌، خود را از اجتماع‌ دور كرده‌ و از خدمت‌ به‌ آن‌ شانه‌ خالی كرده‌اند. اينها همه‌ بجای خود محفوظ‌، و در عين‌ حال‌ تحصيل‌ كمالات‌ معنوی و علوم‌ الهی، و تحصيل‌ دانش‌هائی كه‌ به‌ درد بانوان‌ می‌خورد، از قبيل‌ خانه‌داری، خيّاطی، غذاپزی، بهداشت‌ و حفظ‌ الصّحّه‌، قابلگی و پزشكی زنان‌، و فراگيری علوم‌ تربيت‌ فرزند و غيرها كه‌ بسيار است‌، ابداً با بچّه‌داری منافات‌ ندارد، بلكه‌ كمال‌ ملايمت‌ را نيز دارد. ▪️ادامـــه دارد... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1- چه‌ خوب‌ يک خانم‌ اداری می‌گفت‌: اين‌ جامعه‌، ما را از پرستاری و تربيت‌ فرزندانمان‌ در خانه‌ بريده‌ است‌ و به‌ پرستاری فرزندان‌ مردم‌ مشغول‌ كرده‌ است‌. 🆔 @allame_tehrani
↩️ ادامـــهٔ «پست قبل» از آنچه‌ گفته‌ شد، همچنين‌ می‌توانيم‌ اين‌ نتيجه‌ را بگيريم‌ كه‌: بانوانی كه‌ با عمل‌ جرّاحی لوله‌های رحم‌ خود را مسدود می‌كنند، در حقيقت‌ اساسی‌ترين‌ دستگاه‌ موجوديّت‌ خود را كه‌ زنيّت‌ است‌، خراب‌ و تباه‌ و فاسد می‌نمايند. رَحِم‌ زن‌، مانند چشم‌ و دست‌ و پا و قلب‌ او يكی از أعضای پيكر اوست‌. بلكه‌ از اعضای بسيار مهمّ است‌ كه‌ با بقاء و سلامت‌ آن‌، موجوديّت‌ و زنيّت‌ زن‌ محفوظ‌، و با فناء و نابودی و مرض‌ آن‌، زنيّت‌ زن‌ تباه‌ شده‌ است‌. پزشک و جرّاح‌، حقّ بستن‌ لوله‌های رحم‌ را ندارد، گرچه‌ با اجازه‌ و يا امر زن‌ و شوهرش‌ باشد؛ زيرا موجب‌ نقصان‌ عضو است‌، و نقصان‌ عضو شرعاً و عقلاً حرام‌ است‌. همانطور كه‌ كسی حقّ ندارد به‌ جرّاح‌ بگويد: دست‌ مرا ببر! و يا گوش‌ مرا ببر! و يا پای مرا قطع‌ كن‌! همينطور نمی‌تواند بگويد: لوله‌های رحم‌ مرا مسدود كن‌! انسان‌ اختيار اجزاء و اعضای بدن‌ خود را نداشته‌، و حقّ از بين‌ بردن‌ و خراب‌ كردن‌ آنها را ندارد. مالک انسان‌ خداوند است‌، و او به‌ انسان‌، نه‌ عقلاً و نه‌ شرعاً إجازه‌ٔ اينگونه‌ تصرّفات‌ را نداده‌ است‌. كسی كه‌ لوله‌هايش‌ را بسته‌اند، بكلّی عقيم‌ و نازا می‌گردد؛ و با فرض‌ بازكردن‌ لوله‌ها با عمل‌ جرّاحی دگر، باز حمل‌ برداشتن‌ و آبستن‌ شدن‌ او بسيار بعيد است‌. ولی أحياناً اگر بانوئی كه‌ از روی جهالت‌ خود و يا شوهرش‌ لوله‌هايش‌ را بسته‌اند، گمان‌ آن‌ رود كه‌ با عمل‌ جرّاحی مجدّد می‌توانند لوله‌ها را باز كنند، شرعاً بر او واجب‌ است‌ كه‌: در صورت‌ امكان‌ و عدم‌ محذوری، خود را تحت‌ عمل‌ قرار داده‌ و لوله‌های خود را باز كند. در زمان‌ طاغوت‌ بستن‌ لوله‌ها برای طبقه‌ٔ مُرفّه‌ و بی‌درد مُد شده‌ بود، و اينک كه‌ بعضی متوجّه‌ خطای منكر خود شده‌اند، كار از كار گذشته‌ و در آرزوی طفل‌ نوزاد عمرشان‌ به‌ پايان‌ می‌رسد. گويند: سخن‌ در اين‌ بود كه‌ مردان‌ فقير و كم‌ بضاعت‌ را كه‌ غالباً كثيرالأولاد می‌باشند اخته‌ كنند، و اين‌ اخته‌ كردن‌ بصورت‌ قانونی درآيد؛ همچون‌ مردان‌ هندی كه‌ جبراً و قهراً حكومت‌ وقت‌ آنها را اخته می‌نمايد [2]، و در اينصورت‌ ديگر نه‌ زنی در كشور باقی بود، نه‌ مردی؛ زنان‌ بواسطه‌ٔ خوردن‌ قرص‌ و بستن‌ لوله‌، و مردان‌ بواسطه‌ٔ عقيم‌ كردن‌ و كوبيدن‌ خُصْيَتَين‌ (بَيْضَتَين‌). اينست‌ معنای ذلّت‌ و اسارت‌ و بردگی! اينست‌ مفهوم‌ استثمار حقيقی! و اينست‌ مفاد استحمار و استعباد واقعی؛ كه‌ آنچه‌ را كه‌ با بردگان‌ زمان‌ جاهليّت‌ نمی‌كردند، با ما بنمايند. 📚 رسالهٔ نکاحیه، ص۴۴ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 2- اينک در كشور چين‌، هر خانواده‌ای فقط‌ حقّ يک أولاد را دارد؛ و اگر احياناً بيشتر بياورد، از جهت‌ رفاه‌ اجتماعی نظير مدرسه‌ و مسكن‌ و بهداشت‌ و آذوقه‌ و كثرت‌ ماليّات‌ آنقدر سخت‌ می‌گيرند كه‌ وی را عاجز نمايند فلهذا فعلاً خانواده‌هائی كه‌ فرزندشان‌ دختر است‌، بواسطه‌ٔ اشتياق‌ به‌ پسر، دختر خود را می‌كشند؛ تا با آوردن‌ يک پسر نزد حكومت‌ مجرم‌ نباشند. ولی اين‌ محدوديّت‌ برای مسلمانان‌ ساكن‌ چين‌ نيست‌؛ زيرا چون‌ كثرت‌ اولاد بر اساس‌ مبنای مذهبی آنهاست‌، حكومت‌ چين‌ آنها را در ازدياد اولاد آزاد گذارده‌ است‌. 🆔 @allame_tehrani
6.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔉 گزیده‌ای از کتاب رسالهٔ نکاحیه؛ کاهش جمعیت، ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین 📚 رسالهٔ نکاحیه، ص۱۵۵ 📝 مشاهدهٔ متن کامل:👇 eitaa.com/allame_tehrani/2570 🆔 @allame_tehrani
⁉️ چرا استكبار در زمان‌ جنگ‌ نخ‌ بخيه‌ را ممنوع‌ كرده‌ بود و اينک دلارها را مجّاناً می‌دهد؟! مگر در مدّت‌ جنگ‌ تحميلی مشاهده‌ نكرديد كه‌ دنيای صهيونيزم‌ و استكبار آمريكا با تحريم‌ اقتصادی دروازه‌ها را به‌ روی ايران ‌مسدود نمود، و حتّی‌ دارو و وسائل‌ جرّاحی را برای مجروحان‌ جنگی منع‌ كرد؛ با آنكه‌ در تمام‌ دنيا هلال‌ أحمر موظّف‌ است‌ برای مجروحان‌ غذا و دارو ببرد و هيچ‌ قوّه‌ٔ عمليّه‌ نمی‌تواند مانع‌ گردد. ماهها و سالها گذشت‌ و مجروحان‌ ما برای عمل‌ جرّاحی نخ‌ بخيه‌ نداشتند و مجروحان‌ می‌مردند. روزی در بيمارستان‌ حضرت‌ امام‌ رضا عليه‌السّلام‌ در همين‌ خيابان‌كشی‌های ممتدّ آن‌ می‌رفتم‌؛ ناگاه‌ يک خانم‌ پرستاری از داخل‌ كه‌ مرا ديده‌ بود دهشت‌ زده‌ به‌ سوی من‌ دويد و گفت‌: «آقا چكار بكنيم‌؟! نخ‌ بخيه‌ نداريم‌، و مجروحان‌ قابل‌ معالجه‌ در برابر چشمان‌ ما بواسطه‌ٔ كمبود نخ‌ بخيه‌ جان‌ می‌سپارند.» اين‌ صندوق‌ جهانی پول‌ و خانم‌ دكتر نفيس‌ صديق‌ پاكستانی‌ـ‌آمريكائی كجا بود آنوقت‌ كه‌ اين‌ صندوق‌ را نه‌ اينكه‌ به‌ كمک بطلبد، بلكه‌ فقط‌ يک ندا كند كه‌: اجازه‌ٔ ورود نخ‌ بخيه‌ و آلات‌ جرّاحی پزشكی را به‌ ايرانيان‌ بدهيد! اينک قدم‌ بر چشم‌ ما گذارده‌، و ايران‌ ما را چندين‌ بار منوّر فرموده‌، و وسائل‌ پيشگيری از آبستنی را، از آمپولهای گرانقيمت‌ و دستگاههای آی.يو.دی و انواع‌ قرص‌ و كاندوم‌ و غيره‌ به‌ اقصی نقاط‌ روستاها می‌رساند؛ و برای هر عمل‌ بستن‌ لولۀ زنان‌: توبكتومی، و بستن‌ لوله‌ٔ مردان‌: وازكتومي‌ پاداشهای فراوان‌ می‌دهد؛ و آنان‌ را در امور زندگی در اولويّت‌ قرار می‌دهد. و به‌ پزشكانی كه‌ اين‌ جنايات‌ را انجام‌ می‌دهند و لوله‌ها را می‌بندند با بالارفتن‌ ضريب‌، پاداش‌ جزيل‌ مرحمت‌ می‌فرمايد؟! ؟! ؟! دوست‌ ارجمند و بزرگوار خودم‌ جناب‌ آقای دكتر اسماعيل‌زاده‌ می‌گفت‌: «يكی از رفقای جرّاح‌ من‌ نقل‌ می‌كرد: در شهری كه‌ به‌ يكی از رفقای ايشان‌ مأموريّت‌ يک‌ماهه‌ داده‌ بودند، براي‌ هر يک عمل‌ توبكتومی (بستن‌ لوله‌ٔ زنان‌) سه‌ هزار و پانصد تومان‌ می‌پرداختند و چون‌ از مأموريّت‌ در آنجا خلاص‌ شد مبلغی حدود 200,000 تومان‌ به‌ جيب‌ زده‌ بود.» فاضل‌ ارجمند جناب‌ آقای سيّد أبوالقاسم‌ آقاميری فرمودند: «در ماه‌ محرّم 1415 كه‌ برای تبليغ‌ به‌ روستای «حاجی‌كلاته‌» از توابع‌ علی‌آباد كَتول‌ (بين‌ گرگان‌ و آزاد شهر) رفته‌ بودم‌؛ مسؤول‌ بهداشت‌ آنجا آقای مصطفی علمشاهی گفتند: آمپولهای ضدّ حاملگی كه‌ مدّت‌ 3 ماه‌ از بچّه‌دار شدن‌ جلوگيری می‌كند، هر دانه‌ٔ آن‌ 15 تا 16 هزار تومان‌ برای دولت‌ خرج‌ برمی‌دارد كه‌ بطور مجّانی توزيع‌ می‌شود. در اين‌ روستا كه‌ 400 خانوار جمعيّت‌ دارد، 70 نفر زن‌ لوله‌ بسته‌اند؛ و بقيّه‌ بوسيله‌ٔ ديگر وسائل‌، جلوگيری می‌نمايند. لازم‌ به‌ ذكر است‌ كه‌ آقای حسينی شاهرودی، امام‌ جمعۀ اين‌ محلّ با اين‌ طرح‌ مخالف‌ می‌باشد.» 📚 رسالهٔ نکاحیه، ص۱۵۵ 🆔 @allame_tehrani
☑️ خداوند گنجايش‌ زمين‌ برای زندگان‌ و مردگان‌ را تضمين‌ فرموده‌ است‌ می‌گويند: زمين‌ گنجايش‌ اين‌ همه‌ افراد را ندارد. اگر سيل‌ نوزاد رو به‌ جلو برود زمين‌ از نوزاد پر می‌شود. اُفٍّ لَكُمْ وَ لأوْهامِكُمُ الْخالِيَة‌، وَ ءَآرآئِكُمُ الْبالِيَة‌، وَ أهْوآئِكُمُ الْكاسِدَة‌! خداوند در قرآن‌، گنجايش‌ زمين‌ را برای زندگان‌، و دفن‌ مردگان‌، تضمين‌ فرموده‌ است‌. شما دلتان‌ برای خدا می‌سوزد، و می‌خواهيد زمينش‌ سنگين‌ نشود؛ و در حمل‌ و دربرگيری مردگان‌ و زندگان‌ جا برای آن‌ تنگ‌ نگردد. أَ لَمْ نَجْعَلِ الأرْضَ كِفَاتًا * أَحْيَآءً وَ أَمْوَاتاً.[1] «آيا ما به‌ زمين‌ گنجايش‌ فراگيری، و حمل‌ زندگان‌ و مردگان‌ را نداده‌ايم‌؟!» در كشور انگلستان‌ جمعيّت‌ قريب‌ پنجاه‌ و شش‌ ميليون‌ است‌، و در كشور فرانسه‌ قريب‌ پنجاه‌ و پنج‌ ميليون‌ است‌، و در كشور آلمان‌ قريب‌ هفتاد و هفت‌ و نيم‌ ميليون‌ است‌. و كشور ايران‌ كه‌ مساحتش‌ به‌ تنهائی برابر مساحت‌ اين‌ سه‌ كشور است‌، چگونه‌ اين‌ قرعه‌ٔ بدبختی و عدم‌ گنجايش‌ برای اينجا افتاد، كه‌ اينک كه‌ جمعيّتش‌ افزون‌ شده‌ است‌ به‌ قريب‌ پنجاه‌ ميليون‌ [2] بالغ‌ گرديده‌ است‌؟! با آنكه‌ از جهت‌ معدن‌ و ذخائر تحت‌الأرض‌، و آمادگی زمين‌های زراعتی و دامداری، از مرغوبترين‌ كشورهای جهان‌ است‌. ولی آن‌ كشورها كه‌ نه‌ معدن‌ دارند و نه‌ زراعت‌، و خوراكشان‌ سيب‌زمينی است‌، قرعه‌ به‌ نام‌ ايشان‌ اصابت‌ نكرده‌ است‌؟! بلكه‌ پيوسته‌ قرعه‌ٔ موافق‌ و قرعه‌ٔ حيات‌ و سلامت‌ و بهداشت‌ بنامشان‌ می‌افتد. اين‌ سرّی است‌ پنهان‌ و رمزی است‌ غير عيان‌، كه‌ گمان‌ نمی‌رود تا زمانی كه‌ زمام‌ اختيار ما به‌ دست‌ كفّار باشد، از حقيقت‌ آن‌ كسی مطّلع‌ گردد. راز درون‌ پرده‌ ز رندان‌ مست‌ پُرس كاين‌ حال‌ نيست‌ زاهد عاليمقام‌ را 📚 رسالهٔ نکاحیه، ص۴۸ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1ـ آيه‌ٔ 25 و 26، از سوره‌ٔ 77: المرسلات‌. 2ـ طبق‌ آخرين‌ آمار كه‌ از كشور ايران‌ در سنه‌ٔ 1404 هجريّه‌ٔ قمريّه‌ بدست‌ آمده‌ است‌ جمعيّت‌ ايران ‌49,445,010 چهل‌ و نه‌ ميليون‌ و چهارصد و چهل‌ و پنج‌ هزار و ده‌ نفر است‌. و بنا بر آنچه‌ در كتاب‌ يِرْموک (يعنی كتاب‌ سال‌) كه‌ مربوط‌ به‌ سالهای 1983 و 1984 ميلادی است‌ و با 1404 هجريّهٔ قمريّه‌ مقارن‌ است‌ آمده‌ است‌، طبق‌ آخرين‌ آمار، كشور آلمان‌ غربی 60,70,000 شصت‌ ميليون‌ و هفتصد هزار نفر جمعيّت‌ دارد، و كشور آلمان‌ شرقی 16,700,000 شانزده‌ ميليون‌ و هفتصد هزار نفر، و كشور فرانسه‌ 54,300,000 پنجاه‌ و چهار ميليون‌ و سيصد هزار نفر، و انگلستان 49,200,000 چهل‌ و نه‌ ميليون‌ و دويست‌ هزار نفر، و كشور ايرلند شمالی 1,500,000 يک و نيم‌ ميليون‌ نفر، و اسكاتلند 5,000,000 پنج‌ ميليون‌ نفر جمعيّت‌ دارد. و عليهذا مجموع‌ اين‌ ارقام‌ كه‌ كشور انگليس‌ و فرانسه‌ و آلمان‌ را تشكيل‌ می‌دهند قريب‌ به‌ 187,500,000 يكصد و هشتاد و هفت‌ ميليون‌ و پانصد هزار نفر است‌ كه‌ تقريباً چهار برابر جمعيّت‌ ايران‌ است‌. و نيز بايد گفت‌: كشور ژاپن‌ با آنكه‌ مساحتش‌ يک پنجم‌ مساحت‌ ايران‌ است‌، جمعيّتش‌ بالغ‌ بر يكصد و سی ميليون‌ نفر است‌؛ و در اينصورت‌ از جهت‌ تراكم‌ جمعيّت‌ بالنّسبه‌ به‌ ايران‌ سيزده‌ برابر است‌. 🆔 @allame_tehrani