↩️ ادامـــهٔ «پست قبلی» ⬇️
علمى که در مسیر تحصیل آن، انسان مبتلا به معصیت و غفلت گردد، آن علم ارزشى ندارد؛ سالک إلى اللـه طالب علمى است که نور باشد و مورث تقوى و عشق خدا و اولیاء خدا باشد و لذا به هیچ قیمتى حاضر نمىشود که از راهى علم را تحصیل کند که در آن موجبات غفلت و معصیت نهفته است. حقیقت علم نور است و در قلبى داخل مىشود که طهارت و نور داشته باشد و علمى که با معصیت همراه میشود علم حقیقى نیست و فقط صورت علم را داراست.
روى همین جهت باید سالکین إلى اللـه در غیرضرورت، از این ادوات و وسائل احتراز کنند و آخرت خود را به ثمن بخس معامله ننمایند، مگر اینکه طورى استفاده کند که اصلاً زمینۀ معصیت و غفلت در آن نباشد، یا کسى باشد که از نفس گذشته و نسبت به خود در وثوق و اطمینان بوده و بداند که از این طریق آلوده نمىشود.
البته در این معنى نیز تردیدى نیست که در شرائط فعلى این وسائل مىتواند از بهترین ابزارها براى تبلیغ دین باشد و دشمنان اسلام نیز براى تبلیغ و ترویج باطل از آن فراوان استفاده مىکنند و فضاهاى مجازى مملوّ است از شبهات و سخنان باطل و تبلیغات غیراسلامى و بلکه ضدّ اسلامى، و لذا یکى از موارد ضرورت استفاده از این امکانات، استفاده در راستاى تبیین و ترویج دین و دفاع از آن است که بر عهدۀ طلّاب ذوى العزّة و الاحترام مىباشد.
از این رو سزاوارست که جمعى از طلّاب فاضل و محقّق که از تحصیل فارغ شده و خودشان توفیق فهم صحیح و جامع دین را یافتهاند و در تقوى و ورع نیز حائز مرتبهاى عالى و درجهاى راقى مىباشند و مىتوانند خود را از خطرات و آفات حفظ نمایند، با توکّل بر خداوند متعال و توسّل به رسول خدا و ائمّۀ هدى صلوات اللـه و سلامه علیهم أجمعین در این عرصهها وارد شده و به تبلیغ معارف الهیه پرداخته و با هجمهها و حملات دشمنان و مکاتب انحرافى مقابله نمایند. البته کسانى که در این عرصه قدم مىنهند براى در امان ماندن از خطرات قلبیه و نفسیه، باید بیش از پیش ربط خود را با خداوند متعال محکم نموده و ساعات بیشترى را به خلوت نیمه شب و صبحگاهى با حضرت حق و اشک و آه و تضرّع در درگاه خداوند اختصاص دهند و از ساعات خلوت خود مدد بگیرند، تا در حین اشتغال به این امور مراقبهشان تام بوده و بتوانند با هواهاى نفسانى و هواجس شیطانى مقابله نموده و از لغزش در این مسیر حفظ گردند.
تحصیل این مقدّمات عبادى براى کسانى که قدرت بر آن دارند مقدّمۀ واجب است نه مقدّمۀ وجوب، و بدون آن، تکلیف شرعى و واجب الهى که تبلیغ دین و معرّفى معارف به شکل صحیح است حاصل نمىشود. و اگر کسى بدون تقوى و طهارت در وادى تبلیغ قدم بگذارد نه فقط کلامش اثرى نخواهد داشت بلکه عملاً توفیق فهم صحیح معارف و شرع را نیز نخواهد یافت، و چه بسیار افرادى که به نیّات حسنه و براى دفاع از دین وارد این عرصهها شدند و به جهت مراعات نکردن شرائط لازم آن، پس از مدّتى به جاى هدایت و دستگیرى از دیگران، خودشان به وادى ضلالت و گمراهى افتاده و از مسیر خارج شدند. عصمنا اللـه عن هذه المزلّات بجاه محمّد و آله الطاهرین.
📚 نورمجرد، ج۳، ص۱۳۱
🆔 @allame_tehrani
35.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️تـلـهٔ رشـد...
🎙استاد نخاولی (حفظهالله)
📍حتماً گوش کنید. بسیار قابل استفاده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✳️ از فضای مجازی استفاده نکنیم؟ مگر میشود؟
✳️ اسباببازی فروشی رنگارنگ
✳️ شبکههای اجتماعی سلب اراده میکند
✳️ نقطهٔ عطف زمین زدن شیطان
✳️ یک شاخص عقل
✳️ توهمات ما = قبر ما
✳️ ابزار نافذ شیطان
✳️ عالم کثرت = عالم حجاب
🔴 حال خوب با استفاده از شبکههای اجتماعی؟!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💫 ما مسافر سفر بینهایتیم...
قدر لحظه لحظهٔ عمرمان را بدانیم...
#فضای_مجازی
#شبکههای_اجتماعی
🆔 @allame_tehrani
📝 کلام مرحوم علامه حسینی طهرانی رضواناللهعلیه بعد از حادثهٔ تروریستی حرم مطهّر رضوی:
این زائرانى که در حرم مطهّر امام رضا علیهالسّلام به لقاء خداوند پیوستند اینها در حکم شهیدند و این اتّفاق گرچه به تقدیر الهى و به دست برخى از اشقیاء بود، ولى این یک روى سکّه است؛ روى دیگر سکّه آن است که ایشان به خداوند لبّیک گفته بودند و خداوند هم لبّیک ایشان را اجابت فرمود و اینها مقامى در نزد خداوند داشتند که باید با این شهادت به آن مقام مىرسیدند. اینها میهمان امام رؤوف بودند و اگر حضرت مىخواستند ایشان را حفظ نمایند به راحتى مىتوانستند، ولى رسیدن به آن درجه، با شهادت در روز عاشورا آن هم در محضر حضرت امام رضا علیهالسّلام حاصل مىشد و حضرت از ایشان این طور پذیرائى نمودند.
علّامه والد از این افراد بسیار تجلیل مىنمودند و در راهپیمائىاى که براى بزرگداشتشان بود، با وجود کهولت سن شرکت نمودند، بطوریکه به علّت طول مسافت و عارضهٔ کمردرد در هنگام برگشتن قدرت بر پیادهروى نداشتند و با تاکسى مراجعت کردند.
📚 نورمجرّد، ج۲، ص۴۵۷
◾️شهادت عدّهای از هموطنان در گلزار شهدای کرمان را تسلیت عرض مینمائیم.
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 سِرّ پیامبر!
🎙حضرت علامه آیتالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدساللـهنـفـسـهالـزکـیـة)
🆔 @allame_tehrani
💎 حقیقت رسولالله
و از جملۀ حالاتشان در مدینۀ طیّبه میفرمودند: بسیار عظمت حضرت زهراء سلاماللهعلیها مرا در خود فرو برده بود؛ چه در منزل و چه در مسجدالنّبیّ؛ بالأخصّ در مسجد رسولالله، به قدری عظمت آن حضرت متجلّی بود که گویا: تمام مقام نبوّت با تمام خصوصیّاتش و تمام مدارج و معارجش و تمام درجات و مراتبش در آن حضرت متجلّی است؛ و آن بَضْعۀ رسولالله، سرّ و حقیقت و جوهرۀ رسولالله است؛ و مانند آن موجودی که حامل و ضامن آن سرّ باشد و در مقام وحدت عین رسولالله باشد، غیر از وی خداوند تعالی موجودی را نیافریده است.
📚 «روح مجرّد»، ص۱۴۶
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 در سیر و سلوک مقصد فقط خداست!
🎙حضرت علامه آیتالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدساللـهنـفـسـهالـزکـیـة)
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 فقط برای تو
🎙حضرت علامه آیتالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدساللـهنـفـسـهالـزکـیـة)
🆔 @allame_tehrani
الله شناسی ۱۶.Mp3
18.02M
📗 تدریس کتاب «الله شناسی»
🎙استاد واسطی (حفظهالله)
📼 جلسهٔ شانزدهم (۱۶)
📝 متن مکتوب جلسه (PDF)
📹 فایل تصویری جلسه (آپارات)
🔉 صوت جلسهٔ پانزدهم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔰اهم موضوعات مطرح شده:
🔸کلامی پیرامون علامه طباطبایی «مهر تابان»
🔸علوم علامه طباطبایی، تراوشات باطن او بود.
🔸جامعیت علامه طباطبایی
🔸جملهٔ عجیب علامه در مورد حاشیهٔ بحارالأنوار
🔸فرمایش آیتالله میلانی در مورد علامه
🔸علامه طباطبایی هیچگاه «من» نگفت
🔸برجستهترین کلمه در تفسیر المیزان «حق» است.
🔸متحقق به حق یعنی: فعال شدن حس حضور خدا و فعال شدن اراده در جهت رضای خدا.
🔸تفسیر «رجال لاتلهیهم تجارة...» در نهجالبلاغهٔ امیرالمؤمنین (علیهالسلام)
🆔 @allame_tehrani
الله شناسی ۱۷.Mp3
21.15M
📗 تدریس کتاب «الله شناسی»
🎙استاد واسطی (حفظهالله)
📼 جلسهٔ هفدهم (۱۷)
📝 متن مکتوب جلسه (PDF)
📹 فایل تصویری جلسه (آپارات)
🔉 صوت جلسهٔ شانزدهم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔰اهم موضوعات مطرح شده:
🔸به چه چیزهایی فکر کنیم؟
_ به مفهوم بینهایت و تجلی
🔸نور: تمایز دهندهٔ بین واقعیتها و توهمات
🔸نماز را باید مصرف کنیم
🔸توضیح دید دوربینی
🔸نماز به ما یاد میدهد که بر اساس احساسات مقطعی توهمی خود عمل نکنیم.
🔸هشداری در مورد «حج»
🔸کفر: پوشاندن حقایق
🔸مبین: وضوح واقعیتها
🔸اهمیت فراگیری زبان قرآن
🔹پاسخ شبهه: طلبهها به چه دردی میخورند؟
_ هر کس با خدا و نظر خدا کار دارد به طلبه احتیاج دارد.
🆔 @allame_tehrani
الله شناسی ۱۸.Mp3
20.73M
📗 تدریس کتاب «الله شناسی»
🎙استاد واسطی (حفظهالله)
📼 جلسهٔ هجدهم (۱۸)
📝 متن مکتوب جلسه (PDF)
📹 فایل تصویری جلسه (آپارات)
🔉 صوت جلسهٔ هفدهم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔰اهم موضوعات مطرح شده:
📖 {یَهۡدِی بِهِ ٱللَّهُ مَنِ ٱتَّبَعَ رِضۡوَانَهُۥ سُبُلَ ٱلسَّلَامِ...}[مائده/۱۶]
🔸قرآن نور است.
🔸نور سبب رسیدن به «سُبُل سلام» میشود.
🔸سبل سلام: راههای سلامت
🔸شاخصهای راه سلامت
🔸شاخص زندگی سالم
🔸نمونههای سبل سلام
🔸غلبهٔ عقل بر احساس
🔸فرهنگ تشخیص حق
🔸فرهنگ دادن حق دیگران
🔸قرآن چنین انسانی میسازد.
🔹حکایت معروف قضاوت ناحق در مورد مرد قصاب
🆔 @allame_tehrani
الله شناسی ۱۹.Mp3
21.46M
📗 تدریس کتاب «الله شناسی»
🎙استاد واسطی (حفظهالله)
📼 جلسهٔ نوزدهم (۱۹)
📝 متن مکتوب جلسه (PDF)
📹 فایل تصویری جلسه (آپارات)
🔉 صوت جلسهٔ هجدهم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔰اهم موضوعات مطرح شده:
🔹(02:00) نحوهٔ تصور بینهایت
🔹(06:19) باید «تقشیر» کنیم
🔹(12:34) حق دادنی است؟
🔹(14:14) دید دوربینی واقعبین
🔹(15:40) اصلاح دید کثرتبین
🔹(18:14) قضاوت نفوس
🔹(21:05) ادامهٔ بحث تفسیر نور
🔹(23:20) فرمول حل نسبت بدیها به خدا
🔹(29:00) چرا خدا اجازهٔ جنایت میدهد؟
🔹(30:30) از کنار#فلسطین نباید ساده عبور کنیم.
🔹(33:30) کار نور چیست؟
🔹(34:55) جادهٔ توهمی توقع
🔹(36:28) تفسیر آیه (شرحِصدر = پذیرشحقبدونزحمت)
🆔 @allame_tehrani
کانال علامه طهرانی
💫 فقط برای تو 🎙حضرت علامه آیتالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدساللـهنـفـسـهالـزکـیـة) 🆔
💫 درجات عبادت
بايد دانست كه عبادت بر سه قسم ممكن است واقع شود:
اوّل، به جهت ميل و طمع به بهشت،
دوّم، به جهت ترس از دوزخ،
سوّم، به جهت محبت به خداوند، تقرّباً اليه و ابتغاءً لوجهه، نه به جهت طمع و نه به جهت ترس.
و سالكين الى الله كه مقصدشان وصول به ولايت و محض عبوديّت است حتماً بايد عبادات بلكه تمام كارهاى خود را به جهت سوّم كه عشق و محبّت به خداوند تعالى است انجام دهند.
📚 «امام شناسی»، ج۵، ص۴۳
🆔 @allame_tehrani
💫 عبادت حقیقی چیست؟
...نهايت و غايت از دو قسم اوّل و دوّم (عبادت به جهت میل و طمع به بهشت یا ترس از دوزخ) يا رسيدن به راحتى و يا تخلّص و دورى از عذاب و ناراحتى است.
و بنابراين مقصد و مقصود، رسيدن به مشتَهاى نفس است، و توجّه به خداوند سبحانه براى حصول اشتهاى نفسانى است.
و در اين صورت خداوند واسطهاى براى كاميابى و اميال نفسانى قرار گرفته است و معلوم است که واسطه از جهت نفس وساطت، مقصود اصلى نیست، بلکه مقصود عرضى و تبعى است، و علیهذا چنين عبادتى حقيقةً براى خدا نيست، بلكه براى وصول به مشتهيات نفسانى است،
و ليكن حقّ عبادت كه براى حقّ است حقّاً همان قسم سوم (به جهت محبّت به خدا) است، كه طالبان ولايت بر آن وَتيره تمشّى دارند. (یعنی بر آن روش حرکت میکنند.)
📚 «امام شناسی»، ج۵، ص۴۳ - با اندکی تلخیص و توضیح
🆔 @allame_tehrani
🔸صراط به سوی خدا، راهی باطنی از نفس انسان به سوی خداست🔸
🔰معنای تفاوت داشتن راههای انسانها به سوی خدا
صراط الله، راه به سوی خداست؛ و چون خدا محلّ و مکان خارجی ندارد؛ پس مقصود راهی است که از نفس برای معرفت ذات اقدس او جلّ جلاله میباشد.
زیرا انسان از اوّل عمر تا آخرین لحظهٔ حیات، حالات مختلف روحی دارد؛ و حرکات نفسانیّه و ملکات اخلاقیّهای دارد که از تکرار اعمال و حالات در او به وجود آمده است؛ و دائماً از صورتی به صورت دیگر، و از حالی به حال دیگر، و از عقیدهای به عقیدهای دیگر، و از کمالی به کمال دیگر منتقل میشود؛ تا آنکه از مقرّبین گشته و از سابقین قرار گیرد، و اگر عنایت خدا دست او را بگیرد از کُمّلین گردد، و اگر از متوسّطین باشد از اصحاب یمین شود، و اگر شیطان و نفس امّاره راهبر او باشد از اشقیاء و اصحاب شمال شود.
در هر فرد از افراد بشر از درون و باطنِ نفس او راهی است به سوی خدا، و تمام اعمالی را که در ظاهر انجام میدهد طبق نقشهٔ باطن اوست. آن راه باطنی صراط است. و چون هر کس به نوبهٔ خود صفات خاصّی دارد و ملکات و غرائز و بالأخره عقائد مخصوص و شاکله و منهاج مختصّ به خود را دارد، بنابراین هر فرد از افراد بشر دارای راه خاصّی به سوی خداست؛ و از اینجا به خوبی معنای این کلام معروف روشن میشود که: الطُّرُقُ إلَی اللّٰهِ بِعَدَدِ أنْفَاسِ الْخَلآئِقِ.
و این راهها با کثرت و تعدّد آنها در صورتی مستقیم است که راهرو را با أقصر فاصله و کوتاهترین زمان به بهشتِ مرضاتِ خداوند جلیل و لقای حضرت او و اندکاک و فنای محض در ذات او برساند. و این همان راه معرفت است که هر امامی از امامان مبیِّن و شارح و مفصِّل آنست، بلکه وجود امام نفس صراط و تحقّق خارجی صراط مستقیم است.
امام صراط مستقیم است، تا پیروان از راه نفس او همان راهی را که او رفته است بروند.
و چون امام از راه صفات خود سریعترین و کوتاهترین و نزدیکترین راه را به سوی خدا پیموده است، پس نفس امام راه مستقیم و صراط مستقیم به سوی خداست؛ که حقّاً از شمشیر برّندهتر و از مو باریکتر است.
از حضرت امام جعفر صادق علیهالسّلام روایت است که فرمود:
إنَّ الصُّورَةَ الإنْسَانِیَّةَ هِیَ الطَّرِیقُ الْمُسْتَقِیمُ إلَی کُلِّ خَیْرٍ، وَ الْجِسْرُ الْمَمْدُودُ بَیْنَ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ.(۱)
یعنی «صورت ناطقهٔ نفس انسانی همان صراط مستقیم است به سوی تمام خیرات، و آن است همان پلی که در بین بهشت و دوزخ کشیده شده است.»
📚 معادشناسی، ج۸، ص۴۹
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱- تفسیر صافی، ج۱، ص۵۵
🆔 @allame_tehrani
💎 أقرب راهها و أقصر و أسرع آنها صراط امام است
🔸صراط از مو باریکتر و از شمشیر تیزتر است
🔸اختلاف عبور از صراط به حسب اختلاف درجات انسانیت
تمام موجودات این نشأه ظهور و بروزی در نشأۀ قیامت دارند، و صراط نیز ظهور و تجلّیای دارد، و آن ظهور همین راهی است که انسان در دنیا دارد. چون حقیقت دنیا جهنّم است، و صراط جهنّم راهی است که انسان در دنیا به سوی خدا دارد. بعضی برای عبور از این صراط میلنگند و به جهنّم میافتند. و اینان همان کسانی هستند که در شهوات منغمرند و در مادّیّات و لذائذ دنیّه غوطه خوردهاند، ولی چون به خدا ایمان آورده بودند لذا لنگان لنگان عبور میکنند.
در «تفسیر قمّی» از حضرت صادق علیهالسّلام روایت کرده است که فرمودهاند:
هُوَ أَدَقُّ مِنَ الشَّعْرِ وَ أَحَدُّ مِنَ السَّیْفِ؛ فَمِنْهُمْ مَنْ یَمُرُّ عَلَیْهِ مِثْلَ الْبَرْقِ، وَ مِنْهُمْ مَنْ یَمُرُّ عَلَیْهِ مِثْلَ عَدْوِ الْفَرَسِ، وَ مِنْهُمْ مَنْ یَمُرُّ عَلَیْهِ مَاشِیاً، وَ مِنْهُمْ مَنْ یَمُرُّ عَلَیْهِ حَبْواً، وَ مِنْهُمْ مَنْ یَمُرُّ عَلَیْهِ مُتَعَلِّقاً فَتَأْخُذُ النَّارُ مِنْهُ شَیْئاً وَ تَتْرُکُ مِنْهُ شَیْئاً.(۱)
«صراط از مو باریکتر و از شمشیر تیزتر است؛ پس بعضی از روی آن مانند سرعت برق میگذرند، و بعضی مانند دویدن اسب، و بعضی از روی آن پیاده عبور میکنند، و بعضی به رو در افتاده و چهار دست و پا، و بعضی خود را به صراط گرفته و چسبانیدهاند که نیفتند ولی آتش مقداری از آنان را فرا میگیرد و مقداری از بدنشان را وا میگذارد.»
این راهها همگی راه به سوی خداست، غایةالأمر نسبت به حرکت نفوس مختلف، متفاوت است. و به عبارت دیگر یک راه است غایةالأمر سرعت و کندی عبور از این راه نسبت به نفوسِ مختلف متفاوت است.
أقرب راهها و أقصر و أسرع آنها صراط امام است، یعنی آن طریقی که امام به حسب شرائط مکان و زمان و مقتضیات و با وجود گرفتاریها و موانع و مشکلات پیموده است؛ و بقیّهٔ راهها به حسب شدّت قرب و یا بُعد به این راه از مقادیر و سهام متفاوتی از صراط مستقیم برخوردارند.
و بنابراین خوب واضح میشود که چگونه عَلِیٌّ عَلَیْهِالسَّلامُ هُوَ الصِّرَاطُ الْمُسْتَقِیمُ.
📚 معادشناسی، ج۸، ص۵۰
🆔 @allame_tehrani
💫 کیفیت پیمودن صراط مستقیم
راهی را که انسان به سوی خدا دارد همان نفس اوست که همه باید از راه عبور از نفس به خدا برسند. و چون نفوس از جهت پاکی و طهارت مختلفند، و از جهت صدق و صفا و شوائب انّیّتهای شخصیّه و استکبار و یا خلوص نیّت و تزکیهٔ سرّ متفاوتند؛ بنابراین راهها مختلف خواهد شد. و آن نفس که از هر جهت اخلاصش شدیدتر و صدق و صفایش افزونتر و تزکیه و طهارتش بهتر و سرعت حرکتش عالیتر باشد، آن صراط مستقیم است و در بین جمیع نفوس حتّی انبیاء، از رسول اکرم و علیّ بن أبیطالب و امامان به حقّ از ذرّیّهٔ آن دو بزرگوار کسی را در استقامت طریق بهتر و یا مساوی سراغ نداریم، و لذا آنان سبیل أعظم و صراط أقوم میباشند.
أَنْتُمُ الصِّرَاطُ الأقْوَمُ، وَ شُهَدَآءُ دَارِ الْفَنَآءِ، وَ شُفَعَآءُ دَارِ الْبَقَآءِ!
«شما راه استوارترین، و گواهان این دنیای فانی، و شفیعان آن عالَم باقی برای مردم هستید!»
📚 معادشناسی، ج۸، ص۵۲
🆔 @allame_tehrani
🔴 صراط نفسانی؛ عبور از جمیع إنّیّات...
صراطی که انسان به سوی خدا دارد حقّاً یک پلی نیست که از آهن و آجر و سنگ و اسفالت و نظائر آن باشد؛ یک راه نفسانی است، نفس باید حرکت کند و این صراط هم باید مطابق آن عادات و صفات نفسانی او بوده باشد.
هر مسیری یک نحوۀ خاصّی است، و سیر در هر مسیری به گونه مختصّ به خود آنست. اگر انسان بخواهد مثلاً به مسجد برود باید راه زمینی طیّ کند، اگر بخواهد به مکّه برود راه هوائی است و یا دریائی؛ و اگر انسان بخواهد به سوی خدا برود دیگر حرکت زمینی و هوائی و دریائی نیست، چون خدا جای مشخّص و معیّن ندارد. او باید در صفات خود حرکت کند. این حرکت به شکل دگر است و آن صراط، صراط نفسانی است. آن، عبور از جمیع اِنّیّات در عالم حسّ و عالم مثال و عالم عقل است، و سپردن سراسر مراتب وجود و هستی را به حضرت حقّ سبحانه و تعالی.
📚 معادشناسی، ج۸، ص۵۵
🆔 @allame_tehrani
🔰 #پخش_زنده_صوتی
💐 مراسم جشن ولادت امام محمدباقر (علیهالسلام)
📍از طریق:
صفحهٔ «نورمجرّد» در آپارات
https://www.aparat.com/Nooremojarrad_com/live
⏰ زمان:
شنبه ۱رجبالمرجب، حدود ساعت ۶:۴۵ صبح
💠 مکان:
از بیت حضرت آیتالله حسینی طهرانی (مدظلهالعالی)
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍 شوق انتظار ماه رجب
🎙حضرت آیتالله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظهالله)
🆔 @allame_tehrani