🔵 اپلیکیشن «منادی بالقرآن» 🔵
💫 جامعترین نرمافزار قرآنی و معنوی جهان اسلام ✨
🔸حاوی تمامی محتوای مذهبی مورد نیاز
🔹قرآن، نهجالبلاغه، صحیفه، ادعیه و زیارات، روایات، تفاسیر، احکام، کتب مذهبی
🔸قسمت چندرسانهای شامل: صوت قرآن، ترتیل، ترجمهٔ گویای فارسی، تلاوت مجلسی، ادعیه، نهجالبلاغه، مداحی، نماهنگ، سخنرانی، تواشیح و...
🔹برگزاری مسابقات، کلاسهای مجازی، طرحهای همگانی و ایجاد محفلهای قرآنی و معنوی
🔸امکان برنامهریزی برای مطالعهٔ قرآن و مابقی محتوای موجود در منادی
🔹تقویم حرفهای با مناسبتهای جامع اسلامی، اذانگو، یادآور و...
📌لینک دانلود از کافه بازار:
https://cafebazaar.ir/app/quran.elm.karevan.belquran
📌لینک دانلود مستقیم:
https://dl.karevanelm.ir/Download/Monadi/belquran.apk
📍و یا ارسال عدد 1 به شمارهٔ 30008007 و دریافت لینک دانلود
🌷کاملاً رایگان و بدون تبلیغات
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌃 نماز شب، نماز شب، نماز شب
🎙استاد مؤیدی (حفظهالله)
بزرگان ما میگویند: هیچ کسی در مقامات معنوی به جایی نرسید، مگر این که اهل نماز شب بوده...
@nomov_ir
#نماز_شب
🆔 @allame_tehrani
4_6023642498214136731.mp3
1.94M
🔘«اتحاد قلوب مؤمنین»
🎙آیةالله یعقوبی قائنی
(رحمةاللهعلیه)
@sadeghin_ir
🆔 @allame_tehrani
🌊 دعای غریق
▪️امام صادق علیهالسلام:
سَتُصِيبُكُمْ شُبْهَةٌ فَتَبْقَوْنَ بِلَا عَلَمٍ يُرَىٰ وَ لَا إِمَامٍ هُدًى وَ لَايَنْجُو مِنْهَا إِلَّا مَنْ دَعَا بِدُعَاءِ الْغَرِيقِ. قُلْتُ: كَيْفَ دُعَاءُ الْغَرِيقِ؟ قَالَ: يَقُولُ:
يَا اَللّٰهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَىٰ دِينِكَ.
به زودى در شبههاى خواهيد افتاد و بدون نشانهاى نمايان و امامى رهنما خواهيد ماند. از اين شبهه رهايى نمىيابد مگر آن كس كه دعاى غريق را بخواند. عرض كردم: دعاى غريق چگونه است؟ فرمود: مىگويى:
«يَا اَللّٰهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَىٰ دِينِكَ»؛
«ای خدا! ای بخشنده! ای مهربان! ای که دگرگونی دلها به دست توست! قلب مرا بر دین خویش استوار فرما!»
📚 كمالالدين، ج۲، ص۳۵۱
@ahlolbait
توصیه به خواندن دعای غریق
تأکید آیتالله بهجت به خواندن دعای غریق
🆔 @allame_tehrani
▪️سرپرست جامعه▪️
▪️أمیرالمؤمنین علیهالسلام:
مَكانُ الْقَيِّمِ بِالْأَمْرِ مَكانُ النِّظامِ مِنَ الْخَرَزِ، يَجْمَعُهُ وَ يَضُمُّهُ، فَإنِ انْقَطَعَ النِّظامُ تَفَرَّقَ وَ ذَهَبَ، ثُمَّ لَمْ يَجْتَمِعْ بِحَذافيرِهِ أَبَداً.
زمامدار و ولىّأمر به منزلهٔ رشتهاى است كه مهرهها را گرد آورده، آنها را به هم پيوند مىدهد. اگر رشته از هم بگسلد، مهرهها از يكديگر جدا شده پراكنده مىگردند و ديگر هيچگاه همهٔ آنها گرد نمىآيند.
📚 نهجالبلاغه، خطبهٔ ۴۶
@nomov_ir
🆔 @allame_tehrani
مشکلات و مضیقه های زندگی علامه طباطبایی.بزرگداشت علامه.استاد رضایی تهرانی..mp3
7.79M
❇️ مَن کانَ لِلّٰه کانَ اللّٰهُ لَه
✴️ مضیقههای شدید مرحوم علامه طباطبایی
🎙بیانات آیتالله رضائی تهرانی در مراسم بزرگداشت مرحوم علامه
@EshghErfan
@ostad_rezaei_tehrani
🆔 @allame_tehrani
🔸گزیدهای از تفسیر «المیزان» ذیل آیهٔ شریفهٔ {(وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ)}
اين جمله به حكمت تشريع قصاص اشاره میكند و هم توهمى را كه ممكن است از تشريع عفو و ديه به ذهن برسد، دفع مینمايد و نيز مزيت و مصلحتى را كه در عفو است، يعنى نشر رحمت و انگيزه رأفت را بيان نموده، مىفرمايد: عفو به مصلحت مردم نزديكتر است تا انتقام.
و حاصل معناى اين جمله اين است كه عفو هر چند تخفيفى و رحمتى است نسبت به قاتل، (و رحمت خود يكى از فضائل انسانى است)، و لكن مصلحت عموم تنها با قصاص تأمين میشود، قصاص است كه حيات را ضمانت میكند نه عفو كردن و ديه گرفتن و نه هيچ چيز ديگر، و اين حكم هر انسان داراى عقل است، و اينكه فرمود:{(لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ)}، معنايش اين است كه بلكه شما از قتل بپرهيزيد و اين جمله به منزله تعليل است براى تشريع قصاص.(۱)
[در پاسخ به اعتراضات و اشکالات]
...و اما اين كه گفتند: رأفت و رحمت بر انسانيت اقتضاء مىكند قاتل اعدام نشود، در پاسخ مىگوئيم بله و لكن هر رأفت و رحمتى پسنديده و صلاح نيست و هر ترحمى فضيلت شمرده نمىشود، چون بكار بردن رأفت و رحمت، در مورد جانى قسىالقلب، (كه كشتن مردم برايش چون آب خوردن است)، و نيز ترحم بر نافرمانبر متخلف و قانونشكن كه بر جان و مال و عرض مردم تجاوز میكند، ستمكارى بر افراد صالح است و اگر بخواهيم بطور مطلق و بدون هيچ ملاحظه و قيد و شرطى، رحمت را بكار ببنديم، اختلال نظام لازم مىآيد و انسانيت در پرتگاه هلاكت قرار گرفته، فضائل انسانى تباه مىشود، همچنان كه آن شاعر فارسى زبان گفته:
(ترحم بر پلنگ تيز دندان) (ستمكارى بود بر گوسفندان).
و اما اينكه داستان فضيلت رحمت و زشتى قساوت و حب انتقام را خاطر نشان كردند، جوابش همان جواب سابق است، آرى انتقام گرفتن براى مظلوم از ظالم، يارى كردن حق و عدالت است كه نه مذموم است و نه زشت، چون منشأ آن محبت عدالت است كه از فضائل است، نه رذائل، علاوه بر اينكه گفتيم: تشريع قصاص به قتل تنها بخاطر انتقام نيست، بلكه ملاك در آن تربيت عمومى و سد باب فساد است.(۲)
[مرحوم علامه ذیل آیات شریفهٔ ۱۷۸ و ۱۷۹ سورهٔ مبارکهٔ بقره، بحث بسیار زیبایی دارند و به بحث «قصاص» و «عفو» و آثار و جایگاه آن دو پرداخته و به اعتراضات و اشکالات مطرح شده در رابطه با حکم قصاص، پاسخهایی بسیار زیبا، جامع و کامل دادهاند.]
[این متن، گزیدهای از بحث بود؛ لذا عزیزان حتماً در فرصت مناسب خودشان بحث را به صورت کامل مطالعه نمایند که بسیار مفید و قابل استفاده است.]
۱- تفسیر المیزان، ج۱، ص۶۵۸
۲- همان، ص۶۶۵
🆔 @allame_tehrani
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸برای نفی خواطر چه باید کرد؟
▪️حضرت آیتالله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (مدظلهالعالی)
@Nooremojarrad_com
عشق عشق الهی
نفی خواطر جمعیت خاطر
مقاطع دشوار سیر و سلوک
🆔 @allame_tehrani
📖 توصیه به حدیث عنوان بصری
🔰یک دستور اساسی مرحوم قاضی، عمل کردن به روایت عُنوان بصری بوده است.
مرحوم استاد بزرگ، عارف بیبدیل قرن، بلکه به قول استاد ما: حضرت آقای حاج سیّد هاشم که میفرمود:
«از صدر اسلام تا به حال، عارفی به جامعیّت مرحوم قاضی نیامده است.»
برای گذشتن از نفس امّاره، و خواهشهای مادّی و طبعی و شهوی و غضبی که غالباً از کینه و حرص و شهوت و غضب و زیادهروی در تلذّذات برمیخیزد، روایت عنوان بصری را دستور میدادند به شاگردان و تلامذه و مریدان سیر و سلوک إلَی الله تا آن را بنویسند و بدان عمل کنند. یعنی یک دستور اساسی و مهمّ، عمل طبق مضمون این روایت بود. و علاوه بر این میفرمودهاند باید آن را در جیب خود داشته باشند و هفتهای یکی دو بار آن را مطالعه نمایند.
این روایت، بسیار مهمّ است و حاوی مطالب جامعی در بیان کیفیّت معاشرت و خلوت، و کیفیّت و مقدار غذا، و کیفیّت تحصیل علم، و کیفیّت حِلم و مقدار شکیبائی و بردباری و تحمّل شدائد در برابر گفتار هرزهگویان، و بالأخره مقام عبودیّت، و تسلیم، و رضا، و وصول به أعلی ذِروۀ عرفان و قلّۀ توحید است. فلهذا شاگردان خود را بدون التزام به مضمون این روایت نمیپذیرفتهاند.
✍ حضرت علامه آیتالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدساللـهنـفـسـهالـزکـیـة)
📚 روح مجرد، ص۱۷۶
🆔 @allame_tehrani
حدیث عنوان بصری.pdf
263.5K
📜«حدیث عنوان بصری»
با ترجمهٔ مرحوم علامه طهرانی
ــــــــــــــــــــــــــــــ
حدیث شریف عنوان بصرى تحقيقاً حاوى مضامین عالیه و مبانی راقیه و مستحکم سیر و سلوک إلی الله میباشد. بسیاری از بزرگان طریق و مربیان نفوس، مطالعه و تدقیق و عمل به آن را به شاگردان خود توصیه مینمودند؛ از جمله حضرت سيّد الفقهاء و المجتهدين و سند الأولياء الربّانيين، عارف نامی و فقیه صمدانی، آیةاللهالعظمى مرحوم حاج سید علی قاضی طباطبایی (رضواناللهتعالىعليه) بر مداومت مطالعه
و عمل به مفاد آن اصراری بلیغ میفرمود.
در اوقاتی که خدای متعال توفیق عتبهبوسی حضرت مولىالموالى أميرالمؤمنين عليهالسلام
را نصیب بنده نموده بود، در تمام مدت هفت سال اقامت و تحصیل در نجف اشرف، هفتهای دوبار این حدیث شریف را مطالعه مینمودم و کاملاً مضامین آن را در حافظهٔ خود نگه داشته،
مستمر آن را مرور میکردم.
اینجانب به همهٔ پویندگان راه کمال و سالکان سبیل هدایت و جویندگان حریم قدس الهی توصیه میکنم که آنان نیز بر همین روش مداومت داشته و برکات عمل به این حدیث
شریف را رهتوشهٔ این راه قرار دهند.
▪️از بیانات حضرت علّامه آیةالله
حاج سيّد محمّدحسین حسینی طهرانی (قدّساللهنفسهالزكيّة)
#حدیث
#عنوان_بصری
#حدیث_عنوان_بصری
🆔 @allame_tehrani
🗂 شرح حدیث «عنوان بصری»
🎙حجةالاسلام و المسلمین استاد حاج شیخ محمدحسن وکیلی
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🆔 @allame_tehrani
شرح حدیث عنوان بصری (۱).mp3
24.03M
🔸شرح حدیث «عنوان بصری»
🎙استاد وکیلی (حفظهالله)
💠«جلسهٔ اول»💠
🎧 در این جلسه میشنویم:
✅ حدیث عنوان بصری برای طالب راه خدا و قرار گرفتن در مسیر مستقیم، کافی است.
✅ فرق بین ورد و ذکر چیست؟
✅ حقیقت علمی که انسان را به راه راست هدایت میکند، کدام است؟
✅ راه رسیدن به علم حقیقی و حقیقت بندگی چیست؟
✅ راه صحیح برنامهریزی در زندگی چیست تا با منیّت و أنانیّت همراه نشود؟
✅ مؤمن حقیقی در مشکلات و مصیبتها چگونه رفتار میکند؟
✅ چه کنیم تا شیطان راهی بر ما نداشته باشد؟
✅ نکته: بهشت موطنی است که تعلق به غیر خدا در آن راه ندارد.
@vahed_tahghigh
🆔 @allame_tehrani