🔹لباس مسلمین باید مثل رسول خدا باشد
و از آنچه گفته شد بدست مىآید که از هر جهت رسول خدا، الگو و نمونهٔ بارز و شاخص و قابل تأسّى نیکوست، چه در امور دنیوى و چه اخروى، چه ظاهرى و چه باطنى، چه فردى چه اجتماعى، چه در لباس و مسکن، و چه در غذا و خوراک، و چه در نکاح و امور زناشوئى، و چه در جنگ و صلح. و تا وقتى که مسلمین در این امور از آن شاخص حق و متحقق به حقیقت پیروى داشتند، کلاه ایشان ساده بود، و یا عمامه بر سر داشتند، و لباسشان گشاد بود، و کوتاه نیز نبود، و فراششان ساده و بدون تجمل بود، و خانه و عیالشان نیز طبق آن منهاج بود، چه زندگانىهاى گوارا و توأم با عیش هنیئ، و آرامش دل و سکینهٔ خاطر داشتند، و عمرى را با صحت و سلامت روح و عزت و اطمینان فکر و ایقان و ایمان مىگذرانیدند.
و درست از هنگامى که بواسطهٔ سیطرهٔ غرب و غلبهٔ کفار بر مسلمین، آن رسوم و آداب را از دست دادند، کلاه شاپو بر سر گذاشتند، و کراوات و زنار که صلیب و علامت مختص مسیحیان است، بر گردن آویختند، و لباسهاى خود را تنگ و کوتاه کردند، بطورى که لباس مردان تا زیر کمر آنها قرار گرفت، و چون خم شوند، همهٔ بدن آنها از زیر پارچه نمودار مىشد، و بجاى ازار و سردارى و قبا، کت و شلوار پوشیدند[1]، و محاسن خود را تراشیدند، و بطور کلى چه مردان، و چه زنان، از رسوم کفر تقلید کردند، و از روى ژورنالهاى ایشان لباس دوختند، و تعیین نوع دوخت و مد آن را نمودند، و بجاى انگشترى نقرهٔ فیروزه و یا عقیق در دست راست، حلقه و یا انگشترى طلا در دست چپ نمودند، لباس ذلت و اسارت پوشیدند، و در تحت سیطرهٔ فکرى دولت کفر، یک برده و اسیر شدند، و همه گونه سعادت خود را از دست دادند، و برایگان محو و نابود نمودند، و خاک نکبت و بدبختى و عسرت معیشت و زندگى ضنک و مذلت بار را با دست خود بر سر خود ریختند.
آخر به کدام ملت و مذهب، و به کدام روش و آئین، و منطق عقل، و وجدان پاک، شخص به خود اجازه مىدهد که هر روز ریش خود بتراشد؟! آیا در کتاب طب، مصلحتى در آن دیده شده است؟ و یا در کتاب آداب از آن علامت و نشانهاى هست؟ و یا در کتاب اقتصاد شرحى در ثمرات آن نگاشته شده است؟ به کدام منطق و حکمى شخص به خود اجازه مىدهد، لباس تنگ بپوشد؟ و خود را به انواع امراض دچار کند؟ کراوات که زنار و صلیب است، و در پارسى آن را چلیپا گویند، و تا قبل از جنگهاى صلیبى عیسویان بر کمر مىآویختند، و بعد از آن در گردن آویختند، و آویختن آن از محرمات اسلام، و از لباسهاى مختصهٔ کفر است، که موجب بطلان نماز نیز مىشود، آیا داراى منطق و برهانى است؟
انگشترى طلا و زینت ظاهر به طلا کردن، براى مردان که در حرمت آن شکى نیست، و موجب بطلان نماز نیز مىگردد، داراى برهان و شاهدى است؟ این نگینهاى زیبا و پر ارزش را که اسلام جایز دانسته است همچون فیروزه، و یاقوت، و عقیق، و در، و زبرجد، و لؤلؤ و زمرد را اگر در نقره بنشانند، و درست کنند، به مراتب زیباتر از پوشیدن انگشترى طلا نیست؟ آخر به چه حساب کور کورانه و على العمیاء شخص مسلمان باید به خود اجازه دهد که چنین کارهائى را بکند، و فقط و فقط از روى صرف تقلید، و پیروى از کسانى که نه فرهنگ دارند، و نه دین، و نه شرف و فضیلت، و نه علم و تقوى، و نه ایثار و حمیت، و نه ناموس و غیرت، عمل کند؟!
آیا آیهٔ «و لکم فى رسولالله أسوة حسنة لمن کان یرجو الله و الیوم الآخر» کافى براى بیدارى نیست؟ آرى بحمدالله کافى است. و امروز مىنگریم که جوانان باهوش و درایت از امت اسلام، همهٔ آن آداب و رسوم پیران سالخوردهٔ استعمارزده را به دور ریخته، و بر آن منهاج لبخند تمسخر مىزنند، و با چشمى باز، و بصیرتى تیز، و هوشى سرشار، و تفحص و تجسسى قابل تقدیر، به فرهنگ اصیل اسلام روى آورده، و هیچ رادع و مانعى را در جلوى پاى نمىیابند، مگر آنکه با یورشهاى قوى و پى در پى، آن سد را درهم مىشکنند، و بهمان نقطهٔ هدف و نشانهٔ پیامبر گرامى نزدیکتر مىگردند، و از آن جام شراب بهشتى مىنوشند، و به آن منهاج راستین و برنامهٔ اساسى زندگى دلبستگى دارند، و روز به روز به آن واقعیت و ادراک وصول به حقایق اصیل، و زدودن اعتباریات پوچ، و افکار و اوهام بىپایه و اساس، بهتر واقف مىگردند.
شکر الله مساعیهم الجمیلة و بلغهم غایة مناهم على النهجة المرضیة.
📚 امامشناسى، ج9، ص280
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
▪️پاورقی
🆔 @allame_tehrani
کانال علامه طهرانی
🔹لباس مسلمین باید مثل رسول خدا باشد و از آنچه گفته شد بدست مىآید که از هر جهت رسول خدا، الگو و نمو
▪️پاورقی «پست قبل»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- طبرى و ابن أثیر جَزَرى در تواریخ خود آوردهاند و محدّث قمى نیز از آنها نقل كرده است كه: وَ لَمَّا بقی الحسین فِی ثلاثة أو أربعةٍ، دَعَا بِسَراویل مَحَقَّقَة یَلمع فیها البصرُ یَمانیّ مُحَقَّقَ فَفَزَّره و نکَثه لکی لا یُسْلَبَهُ فقال له بعضُ أصحابه: لو لبستَ تَحته التُّبَّان! قال: ذلک ثوبُ مَذلَّةٍ و لا ینبغی لِی أن ألبسه. فلما قتل سَلَبَه بَحْرُ بْنُ کَعْبٍ فترکه مُجَرّداً. «چون از اصحاب حسین بن على علیهماالسّلام غیر از سه چهار نفرى بیشتر نماندند، یک شلوارى كه بافت آن محكم بود طلب كرد، آن شلوار بقدرى جالب بود كه چشم در آن خیره مىشد، و از بافتههاى یَمَن بود بدون شکّ، حضرت آن را شكافتند و علاوه با سر انگشتان خود آن را به قطعاتى خرد و پاره كردند كه مبادا بعد از شهادت، آن را از پایش بیرون كنند و به غارت برند. بعضى از اصحاب گفتند: چه خوب است كه در زیر آن یک تبّان مىپوشیدى؟! (تُبّان و تُنْبان شلوار كوتاهى را گویند كه درازاى لنگههاى آن بقدر یك وجب است) حضرت گفتند: این لباس كوتاه، لباس أهلِ ذلّت است، و براى من سزاوار نیست كه بپوشم. و چون آن حضرت به درجۀ رفیعه شهادت رسیدند، بَحْر بن کَعْب روى آورده و آن را به غارت برد، و آن حضرت را عریان گذارد.(تاریخ الأمم و الملوک طبرى، طبع مطبعۀ استقامت قاهره، سنۀ ۱۳۵۸، ج۴، ص۲۴۵، و طبع دارالمعارف مصر، طبع دوم، ج۵، ص۴۵۱ و الكامل فى التاریخ، طبع بیروت، ۱۳۸۵، ج۴، ص٧٧ و نفسالمهموم، ص۲۲۴ و ص۲۲۵) و ایشان سراویل مُخَفَّفه با فاء ضبط كردهاند، و این اشتباه است زیرا مخفّف به معناى سبک است و مناسبت معنایش در اینجا كم است بخلاف محقّقه با قاف یعنى محكم و بافت قوى. بارى منظور از بیان این حدیث آن است كه حضرت شلوار كوتاه را لباس ذلّت شمرده و از پوشیدن آن امتناع كردند. بر اساس همین سیرۀ اسلامیّه است كه امّت مسلمان از پوشیدن لباس كوتاه مطلقاً خوددارى مىكنند بخلاف كفار كه لباس كوتاه در میان آنها امر رایجى است.
🆔 @allame_tehrani
💫 یگانه تحفهٔ الهیه
📔 قرآن بالاترين معجزات است
همين قرآنی كه امروز در دست ماست و ما هر صبح و شب میخوانيم، همان قرآنی است كه در آن زمان آن را سحر میپنداشتند و بر اين اساس رسول خدا را ساحر میدانستند. اين قرآن كدام آيهاش سحر است؟ اين قرآنی كه از نقطۀ نظر دقائق معانی، و رقائق و لطائف نكات، و إتقان و إحكام قوانين، و آداب و سُنن، و از نقطۀ نظر حقائق عرفانيّه، و بيان مراتب توحيد حضرت باری تعالی شأنه، و تطبيق أخبار انبياء سالف و امّتهای آنان با متن واقع و حقيقت امر؛ بزرگترين و شگفتانگيزترين معجزه از معجزات رسول اكرم و تمام انبيای سالف است و امروز در دست ماست، و حقّاً هر چه دائرۀ علوم و معارف ما بيشتر گسترش پيدا میكند به إعجاز و إعجاب اين يگانه تحفۀ الهيّه بيشتر پی میبريم؛ معجزۀ باقيۀ رسولالله تا روز قيامت است.
📚 معادشناسی، ج۵، ص۳۰۹
📝 مـشـاهـدهٔ مـتـن کـامـل
🆔 @allame_tehrani
💫 قرآن بالاترين معجزات است
📔 يكی از معجزات رسولالله، حفظ قرآن بود
همين قرآنی كه امروز در دست ماست و ما هر صبح و شب میخوانيم، همان قرآنی است كه در آن زمان آن را سحر میپنداشتند و بر اين اساس رسول خدا را ساحر میدانستند. اين قرآن كدام آيهاش سحر است؟ اين قرآنی كه از نقطۀ نظر دقائق معانی، و رقائق و لطائف نكات، و إتقان و إحكام قوانين، و آداب و سُنن، و از نقطۀ نظر حقائق عرفانيّه، و بيان مراتب توحيد حضرت باری تعالی شأنه، و تطبيق أخبار انبياء سالف و امّتهای آنان با متن واقع و حقيقت امر؛ بزرگترين و شگفتانگيزترين معجزه از معجزات رسول اكرم و تمام انبيای سالف است و امروز در دست ماست، و حقّاً هر چه دائرۀ علوم و معارف ما بيشتر گسترش پيدا میكند به إعجاز و إعجاب اين يگانه تحفۀ الهيّه بيشتر پی میبريم؛ معجزۀ باقيۀ رسولالله تا روز قيامت است.
إعجاز قرآن نه از نقطۀ نظر فصاحت و بلاغت است؛ زيرا قرآن برای طائفۀ عرب زبان فقط نازل نشده است، بلكه برای تمام مردم جهان است؛ و در اينصورت چگونه میتوان فصاحت و بلاغت آن را اعجاز همگانی گرفت. و در آيهای و يا روايتی نيز نمیيابيم كه قرآن از اين جهات تحدّی نموده باشد، و مردم را به آوردن مثل آن فرا خوانده باشد.
بلكه اعجاز قرآن همان معانی و حقائق واقعه در تحت مدلول الفاظ است كه تا روز بازپسين هدايت تمام جوامع بشری، چه سپيد و چه سياه، و چه متمدّن و چه بيابانی، و چه عالِم و چه عامّی را در هر نقطه از نقاط جهان بر عهده گرفته است، و ارائۀ طريق و ايصال آنان را به مقام توحيد حضرت احديّت عزّوجلّ متكفّل است؛ اين از نقطۀ نظر اعجاز خود قرآن كريم.
و امّا از نقطۀ نظر معجزه بودن وجود رسولالله، مطلبی به نظر حقير آمده است كه شايان دقّت است؛ و اين مطلب را تا به حال از كسی نشنيدهام و يا در كتابی نديدهام.
و آن اينكه ما میدانيم رسول اكرم صلّیاللهعليهوآلهوسلّم قرآن را بدون يک حرف كم و زياد، حافظ بودهاند و در نمازهای واجبه و مستحبّه میخواندهاند، بخصوص در ركعات نماز شب. و در روايت است كه آن حضرت پنج سورۀ مُسبِّحات را كه سورههای حديد، حَشر، صفّ، جُمُعَة و تَغابن است هر شب قبل از خواب میخواندهاند.
و چون از علّت قرائت اين سورهها از آن حضرت سؤال كردند، در پاسخ فرمودند: در هر يک از اين سورهها آيهای است كه به منزلۀ هزار آيه از قرآن است. و بنا بر همين اساس در روايت وارد شده است كه هر كس مسبّحات را شب قبل از خواب بخواند، نمیميرد مگر آنكه رسول اكرم را میبيند، و آن حضرت محلّ و مقام او را در بهشت به وی نشان میدهند.
و اين حافظ بودن قرآن نسبت به رسولالله معجزه است، چون غير از حفظ سائر افراد است.
رسول خدا صلّیاللهعليهوآلهوسلّم خطّ نداشتند، و آياتی كه بر آن حضرت وحی میشد، خود نمینوشتند؛ و در اين مسأله ابداً جای شکّ و ترديد نيست. در تمام مدّت عمر، كسی رسولالله را با قلم و كاغذ نديد كه حتّی يک آيه را خودشان بنويسند، بلكه به كُتّاب وحی مراجعه میشد و آنان مینوشتند. رسولالله قرائت میكردند و آنها مینوشتند.
و اين مسأله جای تعجّب است كه رسولالله با آنكه خطّ نداشتند و آيات را خود نمینوشتند، اين سورهها و سائر سورههای قرآن را بعد از نزول و بعد از ماهها و سالها و بعد از بيست سال و زيادتر بدون يک كلمه يا يک حرف كم و بيش میخواندند.
اين چه قوّۀ حافظهای بوده است؟ و اصولاً آيا میتوان اينگونه حفظ را شدّت و قدرت قوّۀ حافظه ناميد؟
آيا در تمام دوران تاريخ بشريّت چنين امری نظيرش ديده شده است؟ آيا قویترين سخنگويان و زبردستترين خطباء، بدون ضبط سخنان خود به نوشتن يا به آلت ضبط صوت، میتوانند فقط به قدر يک دقيقه عين عبارات انشاء شدۀ خود را در هنگام خطابه يا بعد از آن بدون يک حرف پيش و پس و كم و زياد بازگو كنند؟
و مسلمانان آن زمان، آيات قرآن را نزد رسولالله میخواندهاند و رسولالله مواضع اشتباه را تصحيح مینمودهاند؛ حتّی «واو» به جای «فاء» و «فاء» به جای «واو» اشتباه نمیشد؛ «وَيَعْلَمُونَ»، «فَيَعْلَمُونَ» گفته نمیشد. و اين بسيار عجيب و غريب است كه هر چه تأمّل در اطراف و جوانب آن بيشتر گردد اعجاز آن مشهودتر میشود.
▪️ادامـــه دارد...
🆔 @allame_tehrani
↩️ ادامـــهٔ «پست قبل»
اين حقير اخيراً اين مسأله را با حضرت استاد گرامی خود: عالِم بیبديل و فقيه نبيل آيةالله استاد علّامۀ طباطبائی مُدّظلّهالعالی در ميان گذاشتم.
فرمودند: آری مطلب همينطور است كه میگوئيد! رسولالله آيات قرآن را بدون يک حرف پس و پيش میخواندهاند؛ و حتّی عين عباراتی را كه سالهای قبل فرموده بودند، در موضع حاجت بازگو میكردند؛ و كَأنّه اين عبارت را السّاعه فرمودهاند.
در هنگام رحلت آن حضرت كه حضرت فاطمه سلاماللهعليها بسيار ناراحت بودند و گريه میكردند و وَاسَوأَتَاهُ و وَاسَوأَةَ أَبِي میگفتند كه به قول ما پارسی زبانان ندای واويلايش بلند بود، حضرت رسول به او فرمودند: ای فاطمه! اينطور سخن نگو! همان كلمات را بگو كه من در مرگ فرزندم إبراهيم گفتم:
الْقَلْبُ يَحْزُنُ، وَ الْعَيْنُ تَدْمَعُ، وَ لَا نَقُولُ إلَّا حَقّاً؛ وَ إنَّا بِكَ يَا إبْرَاهِيمُ لَمَحْزُونُونَ.
ببينيد: رسول اكرم صلّیاللهعليهوآلهوسلّم در حال سَكرات موت، كه مرض از هر جانب بر او غالب شده و حال عادی آن حضرت را تبديل به سنگينی و انقلاب نموده است، در آن حالِ شديد، آن حضرت عين عبارتی را كه سالها قبل در مرگ ابراهيم فرموده بودند بازگو میكنند.
اين عجيب معجزهای است! آری، اين احاطۀ بر ملكوت است و سيطرۀ بر عالم معنی، و ارتباطی به قوّۀ حافظه و مسائل مادّيّه ندارد ـ تمام شد كلام استاد أداماللهظِلّه.
و حقير در اينجا میگويد: چقدر تفاوت است بين اين كلامی كه حكايت از متن واقع میكند، و بين قول عُمَر كه چون رسولالله كاغذ و دوات خواستند تا چيزی بنويسند كه مردم گمراه نشوند گفت: قَدْ غَلَبَهُ الْوَجَعُ؛ إنَّ الرَّجُلَ لَيَهْجُرُ.[1] «درد بر او غلبه كرده است، و اين مرد هذيان میگويد.»
📚 معادشناسی، ج۵، ص۳۰۹-۳۱۳
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1ـ «بحارالأنوار» طبع كمپانی، ج8، ص274
🆔 @allame_tehrani
💫 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله)، مرکز مودّت و محبّت عالم خلقت است
از حضرت آقاى طباطبائى -مدّظلهالعالی- شنیدم که فرمودند:
حضرت رسول صلّىاللهعلیهوآلهوسلّم مرکز مودّت بودند و حالشان چنان بود که اگر کسى آیهٔ قرآن را در خدمتشان تلاوت مىکرد حضرت ذیل آیه را قرائت مینمودند، از شدّت علاقهاى که به کلام خدا داشتند.
یک نفر از مجرمین که مهدورالدّم بود و حکم قتلش را حضرت صادر کرده بودند به حضرت أمیرالمؤمنین متوسّل شد و عرض کرد: یا على! چه کنم که حضرت رسول صلّىاللهعلیهوآلهوسلّم مرا عفو کنند؟ حضرت أمیرالمؤمنین فرمودند: به خدمت حضرت مشرّف شو و این آیه را تلاوت کن:
«قالُوا تَاللَّهِ لَقَدْ آثَرَکَ اللَّهُ عَلَیْنا وَ إِنْ کُنَّا لَخاطِئِینَ».(1)
آن مرد چنین کرد، حضرت بدون اختیار فرمودند:
«لا تَثْرِیبَ عَلَیْکُمُ الْیَوْمَ یَغْفِرُ اللَّهُ لَکُمْ وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ».(2)
این آیه به منزلهٔ حکم عفو دربارهٔ آن شخص قرار داشت.
📚 مطلعأنوار، ج1، ص297
(به نقل از جُنگ5، ص41)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- سورهٔ یوسف (12)، آیهٔ 91
2- سورهٔ یوسف (12)، آیهٔ 92
🆔 @allame_tehrani
💫 سلوک تسلیم حق بودن است
سلوک که تنها ذکر گفتن نیست؛ سلوک تسلیم بودن و گردن نهادن به ما جاء به النبی صلیاللهعلیهوآلهوسلم است. سلوک تسلیم حق بودن است.
▪️حضرت علامه آیتالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدساللـهنـفـسـهالـزکـیـة)
📚 نورمجرد، ج۱، ص۶۰۲
📝 مـشـاهـدهٔ مـتـن کـامـل
🔹عبودیت
🆔 @allame_tehrani
🔹عماد سلوک در رفع حجاب تعیّن، تسلیم است
حضرت علّامه والد بر شرط «تسلیم» تأکید و اصرار داشتند؛ زیرا عماد سلوک در رفع حجاب تعیّن، تسلیم است و سالکى که روح تسلیم و عبودیّت در او نیست، براى همیشه در غَیابتِالجُبّ نفس محبوس مىماند. با حسن استقامت در طریق توحید و عبودیّت و اقتدا به شریعت رسول خدا صلّىاللهعلیهوآلهوسلّم نباید هیچ نصیب و بهرهاى براى نفس بگذارد و در برابر مشکلات طریقت صبور و شکیبا باشد و لِمَ و بمَ نکند و إلّا اگر بخواهد هم از حظوظ نفس بهره ببرد هم از نور توحید، محکوم به نفاق مىباشد.
روزى در محضر حضرت علّامه والد بودیم شوهر یکى از مخدّرات گفت: عیال ما تقاضا دارد که او را بپذیرید، ولى ایشان با تندى ردّ کردند. بعد از مدّتى، آن شخص حقیر را جهت همین امر واسطه قرار داد و بنده پیام ایشان را به علّامه والد رساندم، أمّا ایشان باز هم نپذیرفتند و فرمودند: آقاجان! این خانم تسلیم است؟اگر شوهر او تجدید فراش کند، آرام مىنشیند یا غوغا به پا میکند؟ حقیر که آن مخدّره را مىشناختم و مىدانستم که روح تسلیم در او نیست و در برابر این امور تاب نمىآورد، عرض کردم: نه، ایشان داد و فریاد کرده و غوغا به پا میکند!
فرمودند: سلوک که تنها ذکر گفتن نیست؛ سلوک تسلیم بودن و گردن نهادن به ما جاء به النبی صلیاللهعلیهوآلهوسلم است. سلوک تسلیم حق بودن است. هر چه به او گفتند، بگوید: چشم. در پیشگاه خدا عبد مملوکى باشد که لایَقْدِرُ عَلى شَىْء. به حقیقت ببیند که: لایَملِکُ لِنَفسِهِ نَفعاً و لا ضَرّاً و لا مَوتاً و لا حَیَوٰةً و لا نُشوراً؛ نه اینکه به أحکام خدا که موافق هواى او نیست اعتراض کرده و داد و بیداد کند.
▪️حضرت علامه آیتالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدساللـهنـفـسـهالـزکـیـة)
📚 نورمجرد، ج۱، ص۶۰۲
🆔 @allame_tehrani
⛔️ ناامیدی و توقف، ممنوع ⛔️
▪️علامه طباطبایی (رضواناللهعلیه):
نباید سستی و کسالت به خرج داد، بلکه با سرمایهٔ رجاء و توکل خود را باید به این دریا زد تا شاید دستی از غیب برون آید و کاری بکند، عنایت خدایی روی محاسبات ما کار نمیکند.
📚 «سیر و سلوک سبز»، ص۳۸ (فرازی از نامه به علّامه حسینی طهرانی «قدّس سرّه»)
🆔 @allame_tehrani
🔰 #پخش_زنده_صوتی
🏴 مراسم شهادت حضرت علیبنموسیالرضا (علیهالسلام)
📍از طریق:
«صفحهٔ نورمجرد در آپارات»
https://www.aparat.com/Nooremojarrad_com/live
⏰ زمان:
شنبه ۳۰ صفرالخیر،
حدود ساعت ۵:۱۵ صبح
💠 مکان:
از بیت حضرت آیتالله حسینی طهرانی (مدظلهالعالی)
🆔 @allame_tehrani
مداحی_آنلاین_روضه_امام_رضا_میثم_مطیعی.mp3
1.39M
😭 روضهٔ امام رضا (علیهالسلام)
🎙حاج میثم مطیعی
🆔 @allame_tehrani
MirzaMohamadi_Sh8_ramazan98.mp3
5.53M
🕊🕌 قربون کبوترای حرمت...
🎙حجتالاسلام میرزامحمدی
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 «یاد دیدار شما» 🕌
ای صفای قلب زارم، هر چه دارم از تو دارم...
تا قیامت ای رضا جان، سر ز خاکت برندارم...
🎙با صدای «حاج علی ملائکه»
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 تو دار و ندار منی ای ضامن آهو...
🏴 صلی الله علیک یا أبالحسن
یا علی بن موسی الرضا المرتضی...
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 سلطان عالم 🕌
🎙حاج سید رضا نریمانی
🏴 صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا...
🆔 @allame_tehrani
202030_1185404452.mp3
6.24M
😭 هوای این روزای من هوای مشهده...
🕊 کبوتر دلم آقا دوباره پر زده...
🎙کربلایی رضا شیخی
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 بر امام مهربان خود پناه آوردهام
🎙حاج فیروز زیرککار
📹 فـایـل تـصـویـری کـامـل
🆔 @allame_tehrani
Mahmoud Karimi - Damane Aloode Va Bare Gonah Avardeam (MusicTarin).mp3
5.42M
▪️دامن آلوده و بار گناه آوردهام...
🎙حاج محمود کریمی
🆔 @allame_tehrani
@hajmahmoud_karimi 5.mp3
6.39M
▪️شمسالضحیٰ...
🎙حاج محمود کریمی
🆔 @allame_tehrani
YEKNET.IR - zamine 2 - hafteghi 19 khordad - hosein taheri.mp3
4.2M
🕌 آمدم ای شاه پناهم بده
🕌 خط امانی ز گناهم بده
🎙کربلایی حسین طاهری
🆔 @allame_tehrani