eitaa logo
استاد علامه محمد تقی جعفری (ره)
1.3هزار دنبال‌کننده
757 عکس
128 ویدیو
21 فایل
این کانال تنها کانال رسمی موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری (ره)، در ایتا است و تحت نظر موسسه اداره می شود. آی دی کانال : @allameh_jafari ارتباط با مدیر کانال: @MTJafari لینک صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/jafari_allameh/
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴شهادت حضرت زینب سلام الله علیها را خدمت امام زمان (عج) و محبان حضرتش تسلیت عرض مینماییم. @allameh_jafari
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 نشست دانشگاه امام صادق علیه السلام پیرامون: آشنایی با ابعاد شخصیتی و منظومه فکری علامه آیت الله محمد تقی جعفری (ره) 🎙 جناب آقای دکتر عبدالله نصری عضو هیات علمی و استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی (ره) 🍃 @allameh_jafari
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 نشست دانشگاه امام صادق علیه السلام پیرامون: آشنایی با ابعاد شخصیتی و منظومه فکری علامه آیت الله محمد تقی جعفری (ره) 🎙 جناب آقای دکتر عبدالله نصری عضو هیات علمی و استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی (ره) 🔹 پرسش و پاسخ 🍃 @allameh_jafari
🔹 اگر جنگ‌هاى گذشته‌اى كه بشر را در خاك و خون غلتانده ـ و پيش از آنكه خون‌هاى آنان روى لباس‌ها و چكمه‌هايشان بخشكد و پيش از آنكه لاشخوران بيابان‌ها و ساير حيوانات، اين اثر جرم بزرگ را از روى زمين پاك كنند ـ گردانندگان آن جنگ‌ها، پياله شراب خود را بر هم زده و به سلامتى همديگر سركشيده‌اند، مى‌توانست موجبات ترقى را فراهم كند، قيافه وحشتناك و كابوس مرگبار جنگ سوم جهانى در همين قرن خودنمايى نمى‌كرد. آيا اين قيافه وحشتناك و كابوس مرگ كه نمايانگر وقاحت جهانخواران جنگ‌افروز است، بشارت ترقى را مى‌دهد يا نابودى انسان‌ها را؟ آرى، مى‌توانيم بگوييم: تكرار پى در پى جنگ‌ها و كشتارها مى‌تواند بر قساوت قلب مردم، خصوصاً بر قساوت گردانندگان جنگ‌ها بيفزايد و شنيدن كشته شدن ميليون‌ها نفر در جنگ، يك مفهوم آمارى تلقى شود، نه يك فاجعه شرم‌آور! در اينجا، عبارت يكى از گردانندگان بزرگ جنگ دوم جهانى ـ كه در كتاب «جهان مسلح، جهان گرسنه»، نوشته ويلى برانت، به نقل از چرچيل آمده ـ قابل توجه است. او (چرچیل) مى‌گويد: «اگر يك فرد انسانى بميرد، مصيبت و تراژدى است، اما اگر يك ميليون نفر بميرند، چيزى بيش از آمار و ارقام نيست». ما معمولاً به ويژه در شرايط و فضاهاى آشنا، تنها قدرت درك و هضم شماره‌ها و رقم‌هاى كوچك را داريم. قربانيان چند ميليونى، تنها احساس انتزاعى و مجرد برمى‌انگيزد و به هيچ صورت نمى‌توانيم سنگينى آن فاجعه را به جان احساس كنيم؛ يك صفر كمتر يا بيشتر، براى ما مفهومى چندان نمى‌تواند داشته باشد». 🌿 مأخذ: جعفرى، محمدتقى، حكمت اصول سياسى اسلام (تفسير فرمان )، ص ۴۹۷ The agonies of the Third World Countries are the souvenirs of wars that have been masterminded by the leaders of Developed Countries. Bloodshed, famine, refugee crisis, epidemic diseases, hunger and many other evil phenomena are the sinister consequences of wars that have taken millions of innocent lives that in Churchill's view are only matters of statistic not a catastrophe. Willy Brandt has referred to this fact in his seminal work on human condition in the twentieth century in the following words: "Small and big numbers can easily enmesh people's destiny in drift nets of statistic and statistical investigations, though our mind might be incapable to understand the astronomical numbers. I remember during WWII and Nazis' oppressions, how the numbers of the dead, prisoners and exiled ones overshadowed the realities on the ground and did not allow the appalling aspects of society to be felt. Churchill once said, 'a single death is a tragedy; a million deaths is a statistic'. We are usually able to understand only small numbers particularly in normal conditions. The large number of victims of a massacre that goes beyond millions only touches us in an abstract form and we can by no means understand the real scope of that tragedy. The addition or subtraction of a zero will not do any good too." (Willy Brandt (1986), World Armament and World Hunger, pp. 57-58) 🌿Jafari, M. T. Islam’s political philosophy, p. 497 (originally in Persian) @allameh_jafari
🌿 👈اعمال وحشيانه 🍃استاد علامه محمدتقی جعفری🍃 @allameh_jafari
❗️اعمال وحشيانه امروزه ما براى بقاى بشريت بايد اين جملة ويرانگر را كه مى‌گويد: «هر چه را كه من بخواهم، جزو منافع من است و من مى‌توانم هر چيز را كه منفعت خود تشخيص داده‌ام، به دست بياورم»، كنار گذاشته و به جاى آن، از اين جمله انسانى دفاع كنيم: «آنچه حق من است، مى‌توانم بدون كمترين نقصى استيفا كنم و دولت و اجتماع هم بايد از اين حق من دفاع كنند». اگر قضيه‌اى كه ذكر كرديم، به قضية دوم مبدل نشود، اگرچه ممكن است براى چند صباحى جلوى انفجار كرة زمين را بگيرد، ولى در فرجام، زمينى كه در آن زندگى مى‌كنيم، براى ما آشيانه‌اى قابل حيات نخواهد بود. با نظر به اين مطالب، با كمال صراحت مى‌توانيم اسلحه‌فروشىِ جوامعى را كه به طور مستقيم در جنگ و كشتار نيستند، ولى جوامعى را كه در جنگ و ستيز با يكديگرند، مسلح کرده و به كشتار يكديگر وامى‌دارند، «اعمال وحشيانه» بناميم. يعنى اگر فرض كنيم كشورى حتى يك تير به سوى يك فرد از انسان پرتاب نمى‌كند، ولى تا مى‌تواند، جوامع ديگر را كه براى روياروى قرار گرفتن با يكديگر و كارزار و كشتار انگيزه دارند، با تكيه به جمله بنيان‌كنِ «منافع من چنين اقتضا مى‌كند»، مسلح می کند و آنان را به جان هم مى‌اندازد، قطعاً چنين كشورى وقيح‌ترين اعمال وحشيانه را انجام مى‌دهد. جعفرى، محمدتقى، مجموعه آثار 5 ـ و کاوش های فقهی، ص 121 و 122، چاپ اول، 1392 Barbarous Acts Nowadays, in order to promote human survival, we should put aside statements such as “Whatever I desire is my interest, and to my benefit and whatever I see as to my benefit, I will attain” and advocate instead this human sentence claiming that “I can attain entirely what I am entitled to, and the state and the society must also support this right of mine.” If the former is not changed into the latter, despite the fact that the explosion of the planet Earth may be temporarily postponed, our planet will eventually fail to serve as a settlement for us. Thus, we can explicitly state that if some societies, despite the fact that they are not directly involved in war or conflict, sell weapons to societies engaged in battle and lead to greater killings as to be acts of barbarianism. In other words, if a country does not even shoot a single bullet at anyone but provides arms for other societies which have the incentive to engage into conflict against one another – based on the statement, “My interests deem this” – such a country will unquestionably be committing the most savage and barbaric of acts. Jafari, M. T, , A Comparative Research in Islam and the West. 🍃استاد علامه محمدتقی جعفری🍃 @allameh_jafari
🏴 شهادت امام موسی کاظم( علیه السلام ) را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تسلیت عرض مینماییم. @allameh_jafari
💐 عید مبعث مبارکباد 💐 🔹 امام مهدى عليه السّلام فرمودند: خداوند محمّد را برانگيخت تا رحمتى براى جهانيان باشد و نعمت خود را تمام كند . بحار الأنوار ، ج ۵۳، ص ۱۹۴ 🌿 @allameh_jafari
💠 هنگامیکه انسان در پرستش بت درونی مستغرق گشت ، تمام موجودات جهان هستی را، اعم از انسان و غیر انسان، به منزلهٔ وسیله هائی برای خود می بیند. این تبهکاری اجازه می دهد که حتی خدا را هم وسیله ی سوء استفادهٔ مادی خود قرار بدهد. 🍃 علامه محمد تقی جعفری، ، جلددوم ، ص ۱۷۱ 🔹 @allameh_jafari
💐ولادت امام حسین علیه السلام را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تبریک عرض مینماییم.💐 🌺استاد علامه محمدتقی جعفری🌺 @allameh_jafari
💐ولادت حضرت عباس علیه السلام را خدمت امام زمان عج و محبان حضرتش تبریک عرض مینماییم.💐 @allameh_jafari
💐ولادت امام سجاد علیه السلام را خدمت امام زمان عج و شیعیان و محبان حضرتش تبریک عرض مینماییم.💐 امام سجاد عليه السّلام فرمودند: كانَ آخِرُ ما أوصى بِهِ الخِضرُ مُوسى بنَ عِمران عليهماالسلام أن قالَ لاتُعَيِّرَ نَّ أحَدا بِذَنبٍ ؛ آخرين سفارش حضرت خضر به حضرت موسى اين بود كه: هرگز كسى را به سبب گناهش خوار نكن . الخصال ، ص ۱۱۱ @allameh_jafari
💐ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان مبارکباد💐 @allameh_jafari
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 علامه محمد تقی جعفری رحمه الله علیه، ویراست جدید ترجمه و ، ج ۷، صص ۱۶۰-۱۶۲ 🌿 @allameh_jafari
💐 ولادت منجی موعود، امام زمان عج مبارکباد💐 💠 اللهم عجل لولیک الفرج و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه 💠 @allameh_jafari
🍃 ... این هم یک حقیقت روشنی است که اگر بخواهیم در روی صخره ای استوار از یک کوه بنشینیم و به رفتن و آمدن فصول چهارگانه بهار و تابستان و پائیز و زمستان بنگریم و به تماشای طلوع و غروب آفتاب و ظهور و زوال زیبائی ها و قدرت ها و فرسوده شدن همه طراوت ها و تجدد مستمر همه نمودها و اشکال تماشا کنیم ، و گمان کنیم آنها همگی میروند و ما نشسته ایم و به تماشای آنها پرداخته ایم ، به خطا رفته ایم، آری ، ما خود رفته ایم ، ولی با تفکر غلط و خطا : 🔹نیک بنگر ما نشسته میرویم 🔹می نبینی قاصد جای نویم ؟ 🔸پس مسافر آن بود ای رهپرست 🔸که مسیر و روش بر مستقبلست ‌‌‌‌‏(مولوی) هیچ سکون و رکود مرگبارتر از آن نیست که موجود رونده و پویا احساس رکود و ایستائی نماید . چه خسارتی زیانبارتر از آنکه آدمی در نقطه ای از زندگی بخیال آنکه در ساحل زمان نشسته و گذشت زمان چون جویباری از کنار او عبور میکند و کاری با او ندارد ، بتماشای گذشت زمان قناعت بورزد ، و این مقدار نفهمد که نشستن در ساحل خیالی زمان و تماشا به گذشت زمان که در دگرگونی اشکال و پدیده های طبیعت و وضع موجودی او نمودار میگردد ، کاری جز پاره پاره کردن وحدت شخصیت او و سپردن هر جزئی از آن ، به آنچه که در جویبار زمان بگذشته میخزد ، ندارد . عامل سازنده موجودیت آدمی و تنظیم کننده ارتباط او با واقعیات ، نگرش به واقعیات گسترده در جویبار زمان است و تلاش برای تحصیل آمادگی بهره برداری از واقعیاتی که از حال حاضر به بعد امکان پذیر خواهدگشت . هر لحظه ای که از آینده میرسد برای آن کسیکه پیروز بر زمان و با نظاره و اشراف بر آن ، زندگی میکند ، پیامی از پایان عمر و آغاز ابدیت میاورد ، با اینحال نشستن در زیر درخت خلقت و تماشا در شاخ و برگ دگرگون شونده آن ، به چه کار آید ، مادامیکه من نمیدانم دگرگونی این درخت پرشاخ و برگ خلقت برای رویانیدن میوه است که من باید با تلاش و کوشش شایستگی چیدن میوه آن را بدست بیاورم ، درک و شناخت حرکت و دگرگونی چه اثری برای من خواهد داشت . امیر المؤمنین علیه السلام پس از بیان حرکت مستمر دنیا و پشت گرداندن آن به زندگان ، هشدار جدی به انسانها میدهد و میگوید : 🌱 الا و انّ الیوم المضمار و غدا السّباق و السّبقة الجنّة و الغایة النّار ‌‌‏ (امروز زمان تکاپو و فردا روز سبقت است ، سبقت بر بهشت و پایان ‌‌‏[عقب ماندگی] ‌‌‏دوزخ) . 👌🏻زندگی آدمی حرکتی است طبیعی که فقط از آغاز هشیاری به حرکت انسانی تحول مییابد و دنیا برای او میدان مسابقه میگردد؛ مسابقه در خیر و کمال . شاید بتوان گفت : عمومی ترین پدیده ای که در کره خاکی فراگیر همه جانداران است ، حرکت و جنبش است . در حقیقت جاندار منهای حرکت مساویست با جاندار منهای جان . چنانکه انسان منهای اندیشه مساویست با انسان منهای انسانیت . این یک مسئله روشنی است که برای اثباتش نیازی به استدلال و جر و بحث وجود ندارد... 💠 علامه محمد تقی جعفری رحمه الله علیه، ترجمه و ، خطبه ۲۸ 💐 سال نو مبارک💐 🌿 @allameh_jafari
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 👈🏻 موضوع: 🔹 ابعاد عظمت انسانی در عمل به روزه 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 💐 حلول ماه مبارک رمضان گرامی باد 💐 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 👈🏻 موضوع: 🔹 احساس تکلیف و صبر 👈🏻 بخشی از سخنرانی علامه محمدتقی جعفری، تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶، ماه مبارک رمضان 🔸 لینک سخنرانی در سایت آپارات: https://www.aparat.com/v/GthgJ 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari‌
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت اول 👈🏻 موضوع: 🔹 روزه و اهمیت آن در ساختار شخصیت انسان 🔸 شناخت نهج البلاغه 💠 https://www.aparat.com/v/GthgJ 💠 https://www.youtube.com/watch?v=Ov70aY1LpPE 💠 قسمت دوم 👈🏻 موضوع: 🔹 ایمان و عشق 💠 https://www.aparat.com/v/vxdbX 💠 https://www.youtube.com/watch?v=J0RwwGUAckU 💠 قسمت سوم 👈🏻 موضوع: 🔹 تعریف ایمان 💠 https://www.aparat.com/v/nmNJC 💠 https://www.youtube.com/watch?v=C9gDwSKVF3Y 💠 قسمت چهارم 👈🏻 موضوع: 🔹 ایمان و عشق 💠 https://www.aparat.com/v/xj4IA 💠 https://www.youtube.com/watch?v=gaD-gJ1J_M4 💠 قسمت پنجم 👈🏻 موضوع: 🔹 نظم و قانون گرایی در زندگی 💠 https://www.aparat.com/v/nfdl2 💠 https://www.youtube.com/watch?v=J_RAVnMaBD8 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان ادامه دارد... 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت ششم 👈🏻 موضوع: 🔹 ایمان و عشق و ادامه بحث نظم و قانون گرایی در زندگی 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 💠 https://www.aparat.com/v/zuV3X 💠 https://www.youtube.com/watch?v=C4IH0afpqZs 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت هفتم 👈🏻 موضوع: 🔹 بی نظمی و خسارت های آن 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 💠 https://www.aparat.com/v/reuWC 💠 https://www.youtube.com/watch?v=J0RwwGUAckU 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari‌
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 برشی از سخنرانی 👈🏻 موضوع: 🔹 بحثی درباره ایمان و عشق 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان https://www.aparat.com/v/vxdbX 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari‌
🎞 📌 اخلاق در نهج البلاغه 💠 قسمت هشتم 👈🏻 موضوع: 🔹 حیات و ارکان آن 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان 💠 https://www.youtube.com/watch?v=PN2I4HcWz-I 💠 https://www.aparat.com/v/Qbuvw 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari‌
🏴 وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها را تسلیت عرض مینماییم. @allameh_jafari
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 👈🏻 برشی از سخنرانی: 🔹 حیات و ارکان آن 👈🏻 تهران، مسجد بلال، دی ماه ۱۳۷۶ ، ماه مبارک رمضان https://www.aparat.com/v/Qbuvw 🌿استاد علامه محمدتقی جعفری🌿 @allameh_jafari‌