eitaa logo
بحث تفسیر، فقه و اصول
3.9هزار دنبال‌کننده
47 عکس
27 ویدیو
98 فایل
مطالب را در سایت hoseinm.ir نیز می‌توانید پیگیری کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالب مرتبط با جلسه فقه هوش مصنوعی ٣(٢٠/ ٧/ ١۴٠٢) محاسبات نرم: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-it/q-tfs-017-012-it-hoosh-00000.html#ai_10 فناوری های همگرا(انبیک): http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-016-078-cognitive/q-tfs-016-078-cognitive-00000.html مقاله «علوم شناختی و جایگاه آن در مطالعات حوزوی»: https://almabahes.bahjat.ir/%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa%db%8c-%d9%88-%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d9%88/ مقاله آیا کامپیوتر دارای ذهن است؟ رویکرد انتقادی جان سرل به تفسیر قوی از هوش مصنوعی: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-it/q-tfs-017-012-it-hoosh-00001.html افلاطونگرایی: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-017-012-riazi/q-tfs-017-012-riazi-falsafah-Platonism-00000.html صفحه فلسفه تحلیلی در فدکیه: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-002-269-falsafah/q-tfs-002-269-falsafah-analytic-00000.html جایزه نوبل فیزیک ٢٠٢٢(مطرح شده در جلسه توحید صدوق ٢٠/ ٧/ ١۴٠١): http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-050-000-bahth/q-tfs-050-000-bahth-02-hadith-168-1401-tawhid-018.html بحثی در مورد علم فیزیک: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-050-000-bahth/q-tfs-050-000-bahth-11-motafarreq-0001-1399-fizik-001.html
علوم شناختی از علومی است که هر چه رویش طلبگی کار بکنند و مقدماتش را هر چه این علوم پیشرفت کرد مطلّع باشند، نفع می‌برند. این ها علوم مهمی است. نافع است برای کسی که... برای مشاهده متن کامل مقاله به پیوند زیر مراجعه کنید: https://almabahes.bahjat.ir/%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%88/
مقدمه مجمع البیان.docx
36.5K
با توجه به اینکه جلسات اخیر بحث قراءات ناظر به مقدمه کتاب مجمع البیان است و این مقدمه در نرم افزار جامع تفاسیر نور موجود نیست، متن آن از سایت کتابخانه مدرسه فقاهت، به آدرس http://lib.eshia.ir/12023/1/31 کپی شده و قابل فایل Wordبه پیوست تقدیم می‌شود (بحث جلسات تعدد قراءات، ناظر به فرازهایی از الفن الثانی است)
مقدمه مجمع البیان.pdf
477.3K
با توجه به اینکه جلسات اخیر بحث قراءات ناظر به مقدمه کتاب مجمع البیان است و این مقدمه در نرم افزار جامع تفاسیر نور موجود نیست، متن آن از سایت کتابخانه مدرسه فقاهت، به آدرس http://lib.eshia.ir/12023/1/31 کپی شده و در قالب فایل PDF به پیوست تقدیم می‌شود (بحث جلسات تعدد قراءات، ناظر به فرازهایی از الفن الثانی است)
مطالب مرتبط با جلسه امروز(٢۵/ ٧/ ١۴٠٢) تحریر بسیار عالی مجمع البیان در مقدمه مجمع از کلام شیخ الطائفه در تبیان: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00112.html کلمات وحید بهبهانی درباره قرائات: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00095.html قراء از اصحاب معصومین: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00098.html شرح حال عبدالله ابن عامر از قراء سبعه: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0100-0098-0719/0118-0115-0736-ibnaamer-00000.html دفاع بی نظیر صاحب مجمع از ابوعمروبصری: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00133.html تعدد قرائات رایج همگی حرف واحد است: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00028.html فهرست آیات رسم المصحف: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-002-000-000.html افراد القرائة: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00015.html صفحه قراء سبعه در سایت فدکیه(اشاره به قراء عرب و غیر عرب در این صفحه): http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00009.html
نفاق اخلاقی-وجوب مراتبی از تحلم.mp3
3.87M
پرسش و پاسخی درباره مرز وانمود کردنهایی که مقدمه اخلاق است و نفاق اخلاقی
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻در واکنش به حمله وحشیانه به بیمارستان در غزه؛ ◾️حوزه‌ علمیه عزای عمومی اعلام کرد ◾️ درس‌های حوزه در روز چهارشنبه تعطیل شد 🔻متن کامل بیانیه آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم 🔸درد جانسوز و غم جانکاه حمله تروریستی و وحشیانه به بیمارستان المعمدانی در غزه قهرمان و دلاور، وجدان بشریت را لرزاند و رذالت و توحش و درماندگی گرگ‌های صهیونیست را در برابر دفاع مقدس و مشروع فلسطین به نمایش گذاشت؛ این کارزار عظیم حق و باطل و اسلام و استکبار به فضل الهی نقطه عطفی در قیام و جهاد امت اسلام و پیشرفت محور مقاومت و شتاب به سوی قله‌های فتح و پیروزی بر غاصبان و مستکبران خواهد بود. 🔸حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاسی به رهبری معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی و مراجع عظام دامت برکاتهم، ضمن ابراز همدردی با ملت شریف فلسطین و محور مقاومت و خانواده‌های شهدای غزه و مقاومت فلسطین و لبنان، آمادگی خود را برای هرگونه اقدام در برابر این ستم و جنایتِ کم‌نظیر اعلام و امت اسلامی و دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزاده جهان و علما و دانشگاهیان و نخبگان کشورهای اسلامی و همه ادیان و مذاهب و جهان را به اتخاذ موضعی انسانی و انقلابی و یک‌پارچه برای حمایت از فلسطین و مردم شجاع و مظلوم غزه و پایان دادن به غصب سرزمین اسلامی فلسطین فرا می‌خواند و به مجامع بین‌المللی هشدار می‌دهد تا به قتل عام کودکان و زنان و بیماران و بی‌گناهان پایان دهند و به غاصبان سرزمین‌های اسلامی و پشتیبانان آنان اخطار می‌دهد که چنانچه از ستم و جنایت خود دست نشویند در طوفان قهر الهی و آتشفشان خشم امت اسلام و محور مقاومت نابود خواهند شد و بدانند روزگار سازش و تسلیم به پایان رسیده و عصر بیداری و جهاد و شهادت و پیروزی فرارسیده است. 🔸 به همین مناسبت و برای اظهار خشم انقلابی و همبستگی با مصیبت زدگان دلاور فلسطین فردا چهارشنبه دوم ربیع الثانی ، مطابق ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ از سوی مراجع عظام و شورای‌عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه و نهادهای حوزوی در حوزه‌های علمیه عزای عمومی اعلام و درس‌ها تعطیل خواهد بود. 🔸پیروزی اسلام و مسلمانان و محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و غزه و شکست مستکبران و صهیونیسم را از خداوند متعال خواستارم. علی رضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
برخی مطالب مرتبط با جلسه امروز(٢٩/ ٧/ ١۴٠٢) صوم وصال: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-050-sowm-001-aqsam-00003.html صوم-امکان و عدم امکان تجزی(کلام مرحوم آیت الله حکیم) http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-050-sowm-000-00002.html مقاله «تشکیک در ماهیّات»: https://almabahes.bahjat.ir/%d8%aa%d8%b4%da%a9%db%8c%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%91%d8%a7%d8%aa/ انواع اعاده و قضا(در ارتباط با قضاء افساد حجة الاسلام): http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-osul-ijza-00008.html صفحه فعلیت تدریجی در سایت فدکیه: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-osul-fealiat-00003.html مبحث فعلیت تدریجی در جلسات فقه سال ١٣٩۵-١٣٩۶ http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-mmahdis-feqh-sabi-0001.html#sigil_toc_id_157 مقاله فرآیند تشریع احکام(مشتمل بر بحث فعلیت تدریجی) https://almabahes.bahjat.ir/%d9%81%d8%b1%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af-%d8%aa%d8%b4%d8%b1%db%8c%d8%b9-%d8%a7%d8%ad%da%a9%d8%a7%d9%85/
مطالب مرتبط با جلسه فقه هوش مصنوعی ۴(٢٧/ ٧/ ١۴٠٢) فقه و هوش مصنوعی (مکتوب استاد در زمینه به کارگیری هوش مصنوعی در زمینه اجتهاد): http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-00002.html فیزیکالیسم: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-002-269-falsafah/q-tfs-002-269-falsafah-Physicalisme-00000.html ماتریالیسم (رابطه آن با فیزیکالیسم و نقد آن در جلسات درسی): http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-002-269-falsafah/q-tfs-002-269-falsafah-Materialism-00000.html مقاله«علوم شناختی و جایگاه آن در مطالعات حوزوی»: https://almabahes.bahjat.ir/%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa%db%8c-%d9%88-%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d9%88/ سیری در سرگذشت ماده: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-001-000/q-tfs-001-002-00011.html#ba_1 در مورد علم فیزیک و تاریخ آن: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-050-000-bahth/q-tfs-050-000-bahth-11-motafarreq-0001-1399-fizik-001.html مقاله «جایگاه علوم پایه در نظام آموزش حوزه های علمیه»: https://almabahes.bahjat.ir/%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87/ ثوابت منطقی در جلسات متعدی مطرح شده است که از آن جمله می توان به جلسات مناظره متی و سیرافی در درس اصول فقه سال ١٣٩٧-١٣٩٨ اشاره کرد. لینک برخی از این جلسات: تبیین انواع واو منطقی و غیر منطقی:(جلسه ١٠/ ٩/ ١٣٩٧) https://almabahes.bahjat.ir/sharh/%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84-%d9%81%d9%82%d9%87%d9%a3%d9%a2-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%b7%d8%a8%d8%b9%db%8c-%d8%aa%d9%84%d9%81%d8%b8-%d9%88%d8%a7%d9%88-%d8%a8%d8%a7/ جلسه ١١/ ٩/ ١٣٩٧: https://almabahes.bahjat.ir/sharh/%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84-%d9%81%d9%82%d9%87%d9%a3%d9%a3-%d8%aa%d8%a8%db%8c%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d9%88%d8%a7%d9%88/
من مکرر می‌گویم که در فضای طلبگی اگر ما علوم انسانی را از طریق اطّلاع خوب، بر علوم پایه جلو نرویم، در فضای علوم انسانی هم هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم. خیال ما راحت باشد که این‌گونه است. یعنی کسی که به سراغ علوم انسانی می‌رود، با ریخت علوم انسانی، نمی‌تواند... ادامه این مطلب را در مقاله «جایگاه علوم پایه در نظام آموزش حوزه های علمیه» مطالعه بفرمایید: https://almabahes.bahjat.ir/%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87/
مطالب مرتبط با جلسه امروز(٣٠/ ٧/ ١۴٠١) روایات در بحث امکان تجزی صوم(تصوم و لا تعتدّ به): http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/styles/php-edit5.php#tjzs_2 مقاله «الامتثال عقیب الامتثال»: https://almabahes.bahjat.ir/%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa%d8%ab%d8%a7%d9%84-%d8%b9%d9%82%db%8c%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa%d8%ab%d8%a7%d9%84/ صفحه امتثال عقیب الامتثال در سایت فدکیه(پنج صورت): http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-qwaed-emtethaal-00001.html مقاله «مطالب کلاسیک؛ ارتکازات» https://almabahes.bahjat.ir/%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9%d8%9b-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%da%a9%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%aa/ بحث از جزء مقوم و غیر مقوم و اجزاء ندبیه در جلسات متعدد صورت گرفته است. به عنوان نمونه در درس خارج اصول سال ١٣٩١-١٣٩٢ لینک برخی از جلسات: تاریخ ٢ بهمن ١٣٩١ https://almabahes.bahjat.ir/sharh/%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84-%d9%81%d9%82%d9%87%db%b5%db%b5-%d8%b9%d8%af%d9%85-%d9%85%d9%84%d8%a7%d8%b2%d9%85%d9%87-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%b2%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9/ تاریخ ٣ بهمن ١٣٩١ https://almabahes.bahjat.ir/sharh/%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84-%d9%81%d9%82%d9%87%db%b5%db%b6-%d8%aa%d9%82%d8%b3%db%8c%d9%85-%d8%ac%d8%b2%d8%a1-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d9%82%d9%88%d9%85-%d8%a7%d9%84%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%d9%87-%d9%88/
مطالب مرتبط با جلسه رویت هلال (١/ ٨/ ١۴٠٢) اقسام جزئیت (بررسی جزء ندبی در کلمات علماء از جمله مستمسک و ذکر قائلین به تصحیح جزء ندبی): http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-000-qwaed-0010-hokm-00100.html مقاله«کیفیت اتخاذ قواعد اولیه و ثانویه»(شامل بحث اقسام جزئیت و رابطه آن با حدیث «لا تعاد») https://almabahes.bahjat.ir/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%b0-%d9%82%d9%88%d8%a7%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%87-%d9%88-%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%88%db%8c%d9%87/ امکان و عدم امکان تجزی صوم(کلمات فقها و روایات مرتبط): http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-050-sowm-000-00002.html صوم ذوالعطاش و سایر معذورین http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-050-sowm-050-etaash-00000.html رساله عدم اعتبار رویة الهلال قبل الزوال وحید بهبهانی: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-009-122-feqh/q-tfs-009-122-feqh-050-sowm-100-helaal-zawaal-00012.html
مطالب مرتبط با بحث تعدد قراءات (2/ 8/ 1402) کلمات ابن حجر در سبعه احرف: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00015.html کلمات طحاوی در مشکل الآثار http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00026.html تواتر قرائات نزد علما تا قبل از قرن یازدهم http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00103.html کلمات صاحب حدائق در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته است که از آن جمله می توان به جلسات 65 تا 68 تعدد قرائات اشاره کرد. لینک جلسه 66:(2/ 12/ 1401) https://almabahes.bahjat.ir/sharh/%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%aa%d9%81%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d8%b9%d8%af%d8%af-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d8%a7%d8%aa66-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a7/ التفسیر المنسوب الی الامام العسکری(بیانات علماء و افادات در جلسات): http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-033-033-homfatemah/q-tfs-033-033-ahlbayt-13-tafsir-00001.html
🏴با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به اطلاع فضلای گرامی می رساند درس روز پنجشنبه (هوش مصنوعی) تعطیل می باشد.
مطالب مرتبط با جلسه روز گذشته(3/ 8/ 1402) فاذا انشقت السماء فکانت ورده کالدهان http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-055-000/q-tfs-055-037-00000.html مقاله «اراده همه معانی صحیح و مرتبط از قرآن کریم» https://almabahes.bahjat.ir/%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%87%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d8%ad-%d9%88-%d9%85%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%b7-%d8%a7%d8%b2-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%da%a9%d8%b1%db%8c/ استعمال اللفظ فی اکثر من معنی واحد http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-hasankh-00026.html کلام شیخ محمد رضا اصفهانی در استعمال اللفظ فی اکثر من معنی واحد(در وقایه الاذهان و رساله اماطه الغین) http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-hasankh-00030.html شواهد استعمال لفظ در اکثر از معنای واحد http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-hasankh-00037.html سی وجه ملافتحعلی سلطان آبادی در تفسیر آیه واعلموا ان فیکم رسول الله http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-hasankh-00026.html#moshaf_11 اشکال محشین به کلام آخوند در تفسیر بطون قرآن کریم http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-096-004-maktabah/q-tfs-096-004-maktabah-hasankh-00026.html#moshaf_12 اشاره به الهام گیری از روایات تأویلی در تفسیر قرآن کریم و حجیت آن(با اشاره به تفسیر مرآه الانوار جد صاحب جواهر): amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-050-000-bahth/q-tfs-050-000-bahth-01-tafsir-0018-1390-qaaf-018.html