مطالب مرتبط با جلسه امروز(٩/ ٣/ ١۴٠٢)
نهی از بسمله در سوره حمد
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-001-000/q-tfs-001-001-00002.html
جهر به بسم الله الرحمن الرحیم
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-001-000/q-tfs-001-001-00003.html
جلسه هفتم تعدد قرائات؛ بررسی قرائات منقول از امام رضا علیه السلام
https://almabahes.bahjat.ir/sharh/%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%aa%d9%81%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d8%b9%d8%af%d8%af-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d8%a7%d8%aa%d9%a7-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%a1%d8%aa-%d8%af%db%8c%da%af%d8%b1-%d8%a2%db%8c%d9%87/
قرائات قرآن کریم در کلام امام رضا علیه السلام
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00035.html
و انذر عشیرتک الاقربین و رهطک منهم المخلصین
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-026-000/q-tfs-026-214-00001.html
یوم یحشر المتقون
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00035.html#h3
قرائات مخالف مصحف عثمان در صحیحین
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-010-01502.html
قرائت سلام علی آل یاسین
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-037-000/q-tfs-037-130-00001.html
یعقوب حضرمی
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0200-0195-0816/0205-0199-0820.html#yaqoobeshaq
یک دلیل بر تعدد قرائات
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00122.html
کلام وحید بهبهانی متقن ترین دلیل
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00095.html
اجماع مصاحف بر کتاب ال یاسین
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-037-000/q-tfs-037-130-00001.html#al_10
✅اطلاعیه
ضمن تبریک دهه کرامت و تبریک پیشاپیش میلاد امام رضا علیهالسلام
به اطلاع میرساند امروز آخرین جلسه بحثهای استاد در سال تحصیلی جاری برگزار شد و روز چهارشنبه بحث توحید صدوق برگزار نخواهد شد.
ان شاء الله زمان دقیق و موضوعات جلسات سال تحصیلی آینده در همین کانال اطلاع رسانی خواهد شد.
🏴ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام رضا ع🏴
به اطلاع میرساند شروع بحثها در سال تحصیلی جدید از روز سهشنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ (۱۰ ربیعالاول ۱۴۴۵) و مطابق روال سال قبل خواهد بود
بایستگی های حوزوی در عصر حاضر:
بنا بر آن چیزی که تجربۀ طلبگی من است، بهعنوان یک طلبۀ قاصری که سروکارم با کتاب و نوشته جات و «کان و یکون» بوده است، آن چیزی که مهمترین امر در زمان ما است، شناسائی خلأها، و شناسایی راه پر کردن آنهاست.
به نظر من در زمان ما، برای فضای طلبگی، قصد قربتی بالاتر از این نیست: شناسائی انواع ...
برای مطالعه ادامه مطلب به مقاله زیر مراجعه بفرمایید:
(( مشروح بیانات ارائه شده در جمع محققین موسسه فطرت))
https://almabahes.bahjat.ir/%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%b3%d8%aa%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b9%d8%b5%d8%b1-%d8%ad%d8%a7%d8%b6%d8%b1/
✅ اطلاعیه
پیرو اطلاعیههای قبلی به اطلاع میرساند که
جلسات بحث امسال تحصیلی در ادامه روال سال قبل از روز سهشنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ (۱۰ ربیعالاول ۱۴۴۵) هر روز از ساعت ۱۱:۱۰ (یازده و ده دقیقه) صبح تا ساعت ۱۲ ظهر به شرح ذیل برگزار خواهد شد؛ و در سال جاری ان شاء الله در روز پنجشنبه هم بحث فقهی جدیدی انجام خواهد شد.
▪️شنبه تا دوشنبه: ادامه بحث فقه (رویت هلال)
▪️سهشنبه: ادامه بحث قراءات (احتمالا ورود در بحث رسم المصحف)
▪️چهارشنبه: ادامه بحث توحید صدوق
▪️پنجشنبه: فقه هوش مصنوعی
ان شاء الله جلسات همچنان به صورت مجازی (آنلاین) در نرم افزار قرار ارائه خواهد شد به آدرس
🆔https://room.gharar.ir/c1534e99-7b1e-4ba6-8222-887ea80c284c
ویا آدرس
🆔https://b2n.ir/almabahes
@almabahes
May 11
مطالب مرتبط با جلسه امروز(۴/ ٧/ ١۴٠٢)
تحریر بسیار عالی مجمع البیان در مقدمه مجمع از کلام شیخ در تبیان:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-007-00112.html
من اراد العلم فلیثور القرآن:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-006-00005.html
شرح حال مرحوم طبرسی:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0500-0486-1107/0548-0532-1153-tabarsi-00000.html
تاریخ بیهق:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0500-0486-1107/0565-0549-1170-ibnfondoq-bk-tarikhbeihaq-00000.html
جایگاه ریاضیات در نظام آموزشی حوزه های علمیه:
https://almabahes.bahjat.ir/%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%b6%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c/
قرائت مکی ابن کثیر شاهد قوی بر این که قرائات پشتوانه مردمی دارد:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00145.html
رجوع قرائات جمیع قراء به امیرالمومنین علیه السلام:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00054.html
اخذ قرائت زر بن حبیش از امیرالمومنین علیه السلام
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00134.html#zer_1
قراء اصحاب معصومین علیهم السلام
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00098.html
کلمات مرحوم وحید بهبهانی در مورد قرائات
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00095.html
محمد بن الحسن الرواسی
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/0100-0098-0719/0187-0182-0803-rawaasi-00000.html
دفاع صاحب مجمع البیان از ابوعمرو بصری:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00133.html
رسم المصحف:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-002-000-000.html
و وصی بها/واوصی بها
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-002-002-132.html
بحث تفسیر، فقه و اصول
1402-07-04 تعدد قراءات-73.mp3
24.88M
سه شنبه 4 مهرماه 1402
اولین جلسه بحث #تعدد_قراءات در سال جدید
(ادامه بحث سال قبل)
مطالب مرتبط با جلسه چهارشنبه (5/ 7/ 1402) (توحید صدوق)
نگاهی به تطورات علم لغت در قرن اخیر(بررسی تفصیلی کتاب المعجم الاشتقاقی الموصل):
https://almabahes.bahjat.ir/%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%b7%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d9%84%d9%85-%d9%84%d8%ba%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d9%82%d8%b1%d9%86-%d8%a7%d8%ae%db%8c%d8%b1/
روایت انها تعدل عندی حسنا و حسینا
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-049-006-hadith/q-tfs-049-006-hadith-id-03-harirah-00000.html
روایت اصحاب القائم- کل واحد یری نفسه فی ثلاثمائه
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-049-006-hadith/q-tfs-049-006-hadith-id-03-ashaboiqaem-00000.html
بحث تفسیر، فقه و اصول
1402-07-05 توحید صدوق-40.mp3
24.56M
چهارشنبه (۵ مهر ۱۴۰۲):
بحث #توحید_صدوق
جلسه اول سال تحصیلی جدید
ادامه بحث سال قبل بر اساس کتاب التوحید (للصدوق)، ص۷۳
🔸ادامه شرح عبارت «حَجَبَ الْعُقُولَ عَنْ أَنْ تَتَخَيَّلَ ذَاتَهُ فِي امْتِنَاعِهَا مِنَ الشَّبَهِ وَ الشَّكْلِ»
🔸شروع بحث از عبارت «بَلْ هُوَ الَّذِي لَمْ يَتَفَاوَتْ فِي ذَاتِهِ وَ لَمْ يَتَبَعَّضْ بِتَجْزِئَةِ الْعَدَدِ فِي كَمَالِه»
@almabahes
بسمه تعالی
مربوط به جلسه پنجشنبه (فقه هوش مصنوعی) (آمادگی پیش از جلسه):
۱- مثلث [متلف] [تالف] [تلافی]، تقسیمات گسترده دارد که در الگوریتم ضمان دخالت دارند.
۲- [متلف] آن است که تلف {استناد} به او دارد.
۳- [متلف] میتواند (مالک) یا (مملوک) و یا (نه مالک و نه مملوک) باشد.
۴- [متلف] میتواند با ملاحظه قصد او نسبت به (کار) و (نتیجه)، به سه قسم {عمد} و {شبه عمد} و {خطأ محض} تقسیم شود.
۵- [تالف] میتواند (نفس) یا (عضو) یا (عرض) یا (مال) باشد.
۶- [تلافی] میتواند (جریمه مالی) یا (کیفری) یا (رقبة) یا (هدر) باشد.
۷- {استناد} میتواند از نوع (مباشرت) یا (تسبیب) باشد که {اقوائیت} ملاحظه میشود.
۸- {استناد} میتواند مشتمل بر مؤلفههای متعدد باشد که به تساوی یا تفاضل بر آنها {توزیع} میشود.
۹- {استناد} میتواند طولي باشد که {قرار ضمان} بر یکی از حلقههای زنجیره است.
۱۰- {قرار ضمان} میتواند بر نزدیکترین محل [تلافی] باشد، هر چند تعاقب ایدی یا اسباب طولیة، سبب رجوع شود.