eitaa logo
بحث تفسیر، فقه و اصول
4.1هزار دنبال‌کننده
55 عکس
27 ویدیو
98 فایل
مطالب را در سایت hoseinm.ir نیز می‌توانید پیگیری کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقه (رویت هلال)
مطالب مرتبط با جلسه فقه رؤیت هلال ۲۸۹(۱/ ۱۱/ ۱۴۰۳) مقایسه پدیده کسوف با خروج قمر از تحت الشعاع و احکام این دو مباحث اشتراک افق اشتراک افق در کلمات متقدمین اصحاب کلمات آیت الله سید ابوتراب خوانساری در مبحث اشتراک افق نماز جمعه در کلام فقها مقاله گردآوری«ارتکاز متشرعه»-فصل ششم: ارتکاز؛ تفاوت ها و شباهت ها اجماع کاشف از فرهنگ متشرعه هلال اول شوال ۱۴۳۳؛ امکان رویت هلال قبل از غروب و عدم امکان آن هنگام غروب خورشید بحث از آیه حتی یتبین لکم و لیالی مقمره در جلسات متعدد از جمله: جلسه ۱۰۵ فقه رؤیت هلال جلسه ۱۷۱ فقه رؤیت هلال
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعدد قراءات
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توحید صدوق
مطالب مرتبط با جلسه شرح توحید صدوق ۷۷(۳/ ۱۱/ ۱۴۰۳) حدیث مناظره امام کاظم علیه السلام با راهب نصرانی فهرست شناسنامه حدیث النمل الصغار تتوهم ان لله زبانیتین جلسه ۷۶ شرح توحید صدوق-ارتباط بین فقره«لا تصفه الالسن» و «لا تحیط به صفة العقول» علم الهی
💥تواتر قرائات نزد علامه حلی ره(۲) اختلاف الالفاظ و القرائات لا یضر بتواتر القرآن قال : قوله : الاختلاف يدل على كونه من عند غير الله، قلنا: استثناء عين التالي عقيم، وإن انعكس فالجزئية لا تصلح مقدمة الاستثناء، سلمنا، لكن القراءات ليست مختلفة، لقوله عليه السلام : أنزل القرآن على سبعة أحرف، والمعنى متفق على تأويل العلماء. أقول : تقرير الجواب عن قوله : لما قال تعالى: ﴿وَ لَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافاً كَثِيراً " أنه ليس من عند الله : لوجود الاختلاف اللفظي والمعنوي، أن تقول : كونه من عند غير الله إذا كان ملزوماً للاختلاف لا يقتضي أن يكون الاختلاف ملزوماً لكونه من عند غير الله ؛ ...سلمنا ذلك، لكن نمنع وجود الاختلاف والقراءات من عند الله، فإنه نقل عن النبي عليه السلام أنه قال : إن القرآن أنزل على سبعة أحرف. وأما المعنى فليس بمختلف فإن العلماء تأولوا تلك الألفاظ المتشابهة بتأويلات غير بعيدة عن الاستعمال. 📚معارج الفهم فی شرح النظم(ط آستان قدس رضوی)، ص ۳۸۸-۳۸۹ و همین طور: ط دلیل ما، ص ۴۵۴-۴۵۵ 🖊پ.ن ۱: نظم البراهین فی اصول الدین از کتب کلامی علامه حلی است و معارج الفهم شرح خود علامه بر این کتاب. پ. ن ۲: فرمایش علامه در راستای کلام شیخ الطائفة در تبیان است: اما اختلاف التلاوة فهو ما تلاءم فی الحسن فکله صواب و کله حق.(التبیان فی تفسیر القرآن، ج ٣، ص ٢٧١) پ.ن ۳: مطالعه کل عبارت علامه حلّی در اینجا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقه (هوش مصنوعی)