eitaa logo
دفتر آیت الله العظمی مظاهری
3.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
650 ویدیو
46 فایل
کانال رسمی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مظاهری @almazaheri مؤسسهٔ فرهنگی مطالعاتی الزهراء @alzahrabook_ir مشاهده فیلم و کلیپ صوتی B2n.ir/g17641 ارتباط با دفتر: @almazaheri_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
در آینۀ احکام 💠 مسأله 42: 🔸 رشوه‌خوارى حرام است؛ به این معنا که چیزى بگیرد و حقّى را از بین ببرد یا ناحقّى را حقّ كند. و این رشوه مختص به قضاوت نیست و رشوه‌دهنده و رشوه‌گیرنده هر دو گناهکارند، مگر اینکه گرفتن حق مستلزم دادن رشوه باشد، که در این صورت برای رشوه‌دهنده حرام نیست، ولی برای رشوه‌گیرنده حرام است. (رسالۀ جوان و نوجوان) آیت‌الله العظمی مظاهری 🆔 @almazaheri
امام صادق«سلام‌الله‌علیه» فرمودند: صبر نسبت به ایمان، مانند سَر نسبت به بدن است. بنابراین همانگونه كه چون سَر نباشد بدن نیز از بین خواهد رفت، چون صبر نباشد ایمان از بین خواهد رفت 📚الکافی، جلد 2، صفحۀ 87. 🆔 @almazaheri
📙پرسش: ⬅️ اهمیت تسبیحات حضرت زهراء«س» در فرهنگ تشیع‌ چیست؟ و حکمت اینکه ثواب‌های عظیمی برای آن بیان شده است، از جمله اینکه از هزار رکعت نماز بالاتر است، چیست؟ ✍🏻پاسخ: ⬅️ اوّلاً: نَفْسِ تسبیحات دارای اهمیت والایی است، چه از حیث معانی عظیمه كه در آن نهفته است و چه از حیث ذكر این‌ تسبیحات؛ ثانیاً: انتساب این تسبیحات با آن شكل مخصوص به حضرت زهراء«س»، اهمیت آن را مضاعف می‌كند؛ و ثالثاً توجّه به شأن نزول آن كه در روایات مربوطه آمده نیز از اهمیت خاصّی برخوردار است؛ رابعاً ثواب‌ها و پاداش‌های الهی، تفضّلی است نه استحقاقی و این تفضّل الهی برای ترغیب به آن اعمال مقدّسه است. 🆔 @almazaheri
شرعی 🔰 و مسافر مسأله 233: 🔹 کسی که به مسافرت بیش از 22 کیلومتر برود، باید نمازهای چهار رکعتی را دو رکعت بخواند و روزۀ واجب نگیرد؛ مگر اینکه کثیرالسّفر باشد نظیر استاد دانشگاه و راننده، یا به‌وطن موقّت خود برود نظیر طلبه و دانشجو، یا قصد ماندن ده روز در جایی داشته باشد، یا به سفر معصیت برود نظیر کسی که برای دزدی سفر می‌کند. (رسالۀ جوان و نوجوان) آیت‌الله العظمی مظاهری 🆔 @almazaheri
90 BAGHAREH-Ayeh 83.mp3
4.33M
🎙در سایه سار وحی 🔹نگاهی اخلاقی به آیات قرآن کریم 🔸جلسۀ 90: آیه 83 سوره بقره 🆔 @almazaheri
💠قالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیمَ یا مَعْشَرَ الْحَوَارِیینَ بِحَقٍّ أَقُولُ لَكُمْ إِنَّ النَّاسَ یقُولُونَ إِنَّ الْبِنَاءَ بِأَسَاسِهِ وَ إِنِّی لَا أَقُولُ لَكُمْ كَذَلِكَ قَالُوا فَمَا ذَا تَقُولُ یا رُوحَ اللَّهِ قَالَ بِحَقٍّ أَقُولُ لَكُمْ إِنَّ آخِرَ حَجَرٍ یضَعُهُ الْعَامِلُ هُوَ الْأَسَاسُ قَالَ أَبُو فَرْوَةَ إِنَّمَا أَرَادَ خَاتِمَةَ الْأَمْرِ. 📚بحارالأنوار،‌ ج 68، ص 364. 🆔 @almazaheri
91 BAGHAREH-Ayeh 83.mp3
4M
🎙در سایه سار وحی 🔹نگاهی اخلاقی به آیات قرآن کریم 🔸جلسۀ 91: آیه 83 سوره بقره 🆔 @almazaheri
زیارتنامه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها.pdf
514.3K
◾️دریافت فایل PDF متن و ترجمۀ زیارت‌نامه حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» 🆔 @almazaheri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 شناخت حقیقی حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» ممکن یا غیرممکن؟ ◾️شهادت حضرت فاطمۀ زهرا«سلام‌الله‌علیها» تسلیت باد 🆔 @almazaheri
◾️فاطمه را فاطمه گفته‌اند و این تسمیه اسراری دارد و همۀ آن اسرار از روایات بهره‌مند است: 1️⃣ سمِیتْ فَاطِمَةُ فَاطِمَهَ لاِنَّهَا فُطِمَتْ مِنَ الشّرِ. فاطمه، فاطمه نامیده شده است؛ چرا كه از شر بریده و جدا است. این جمله اشاره به عصمت حضرت زهراء«ع» است؛ زیرا مسلماً معصومه است، و آیۀ «اِنَّمَا یریدُ اللّهُ لِیذْهِبَ عَنَكُمُ الرِّجسَ اَهْلَ الْبَیتِ‌ وَ یطَهِرَّكُمْ تَطْهِیراً»، دربارۀ ایشان است. 2️⃣ سمِیتْ فَاطِمَةَ لأنَّهَا فُطِمَتْ عَنِ الطّمْثِ. فاطمه را فاطمه گفتند؛ زیرا بریده است از خونی كه زن‌ها می‌بینند. این تفسیر اشاره به طهارت ظاهری حضرت زهراء«ع» است؛ زیرا از نظر روایات، چنانچه زهراء مطهره بود، از نظر معنی،‌ طاهره از خون حیض، نفاس و استحاضه بود. 3️⃣ سمِیتْ فَاطِمَةُ فَاطِمَةَ لأِنَّهَا فُطِمَتْ‌ عَنِ‌ الْخَلْقِ. فاطمه را فاطمه گفتند، برای اینكه بریده شده از خلق بود. این تفسیر اشاره به مقام فنا و لقای حضرت زهرای مرضیه«ع» است. كسی كه در دل او هیچ‌ كس جز خدا نبود، دل او فقط مشغول به خدا است. 4️⃣ سمِیتْ فَاطِمَةُ فَاطِمَةَ‌ لاِنَّ‌ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ‌ كُنَهِ‌ مَعْرفَتِهَا. فاطمه، فاطمه نام گرفت؛ زیرا مردم از معرفت ایشان بریده شده‌اند و قدرت برشناخت حقیقت ایشان ندارند، و این تفسیر اشاره به همان مقامی دارد كه به واسطۀ آن مقام، ‌اُم‌ابیها نامیده شده است. 5️⃣ سمِیتْ‌ فَاطِمَةُ فَاطِمَةَ لاَنَّهَا فُطِمَتْ هِی وَ شِیعَتُها عَنِ‌ النّارِ. فاطمه را فاطمه گفتند؛ چون شیعیان خود را از آتش می‌رهاند و نجات می‌دهد. این تفسیر اشاره به شفاعت است. 🆔 @almazaheri
92 BAGHAREH-Ayeh 84.mp3
3.57M
🎙در سایه سار وحی 🔹نگاهی اخلاقی به آیات قرآن کریم 🔸جلسۀ 92: آیه 84 سوره بقره 🆔 @almazaheri