eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
549 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
0008-KharejFeq-14020725.MP3
49.49M
🔊| ادامه فرع سوم «الماء طاهر و مطهر» / تلاش فقهاء برای‌ اثبات عنوان «مطهریت» از طریق عنوان «طهور»/ ادامه توضیح عبارت علامه مجلسی در مرآت العقول/ توضیح مفصل عبارات محقق خوئی (تنقیح) در باب آیه «انزلنا من السماء ماءا طهورا» و «ینزل علیکم ماءا لیطهرکم» از این منظر/ اشکالی به محقق خوئی و سائر اعلام اصولیین در باب «حقیقت شرعیه»/ اشاره ای به ثمره فقهی مساله حقیقت شرعیه / نکات مهمی در مورد قول لغوی/ تفاوت نگاه فقهی به مساله المعنی الشرعی و نگاه اصولی به حقیقت شرعیه/ توضیح کیفیت استظهار عنوان مطهریت از ادله شرعیه بر اساس اطراد در استعمال برای تحصیل مستعمل فیه شرعی و نه موضوع له 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. سه شنبه. 25/7/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 محاکمه! 👈 به جرم نسل‌کُشی فلسطینی‌ها در غزه ✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز: در قضیّه‌ی فلسطین، آنچه که جلوی چشم همه‌ی دنیا است جنایتِ نسل‌کشیِ رژیمِ غاصب است... مراکز پُرجمعیّت را انتخاب میکنند و میزنند. چند هزار تا حالا کشته دادند فلسطینی‌ها در غزّه، در همین چند روز! ... دولتِ غاصبِ رژیمِ صهیونیستیِ امروز قطعاً باید محاکمه بشود. ۱۴۰۲/۷/۲۵ 🖼 مجموعه محاکمه 💻 Farsi.Khamenei.ir
المرسلات
🔊#درس_خارج_فقه| ادامه فرع سوم «الماء طاهر و مطهر» / تلاش فقهاء برای‌ اثبات عنوان «مطهریت» از طریق عن
. 💢استاد در جلسه خارج فقه امروز به مناسبت فرع سوم، با تأکید بر «تفاوت نگاه فقهی به مسأله المعنی الشرعی و نگاه اصولی به حقیقت شرعیه» اشاره فرمودند که این مطلب را در این جلسه از نگاه فقهاء توضیح داده اند. 👇 @almorsalaat
جایگاه حقیقت شرعیه_01_01_01.mp3
10.27M
🌀| نگاه قدماء فقه به مبحث «المعنی الشرعی» و تفاوت آن با نگاه اصولی رایج به مبحث حقیقت شرعیه/ عدم اختصاص این مبحث به عناوین کتب عبادات/ عدم اختصاص این مبحث به «معنای موضوع له»/ رابطه حقیقت شرعیه و اطراد (تفسیر بیانی) 🎙استاد علی فرحانی 📚تدریس کفایه الاصول. سال 98 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🔺بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان مملو از مجروحان فلسطینی بسم الله الرحمن الرحیم 🔹جنایت ددمنشانه بمباران بیمارستان “المعمدانی” غزه توسط جنگنده‌های رژیم سفاک صهیونیستی و ادامه جنایت‌های گسترده این رژیم کودک کش، علیه زنان، کودکان و غیر نظامیان از هولناک ترین و وحشیانه ترین وقایع عصر ماست. 🔸این جنایت ضد بشری در سایه حمایت های آشکار کشورهای مدعی حقوق بشر و به واقع ضدبشری و ضداسلام، رقم می‌خورد و امروز سران دول استکباری و در رأس آن آمریکای جنایتکار در این خونریزی‌ها سهیم هستند. 🔹بی شک این کشتارها خشم مسلمانان و آزادیخواهان جهان را بر سر سفاکان آوار خواهد کرد و طومار ظلم و ستم آنان را درهم خواهد پیچید. 🔸طوفان الاقصی برای فلسطین، عزت و عظمت به ارمغان آورده است و خون شهدای فلسطینی سیلاب ویرانگری برای صهیونیست‌ها و جبهه ظلم جهانی خواهد شد. 🔹جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن توحش و سبعیت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان و به شهادت رساندن مردم، مجروحان و کادر پزشکی اعلام می دارد: ظلم‌ و ستم و زورگویی پایدار نمی‌ماند و ایمان و اراده‌ متکی به امداد الهی سرانجام‌ پیروزی را محقق خواهد کرد. قدرت ، قوّت و اقتدار جبهه مقاومت، ثمره مجاهدت و شهادت طلبی است و این حقیقت هر روز روشن‌تر می‌شود که “ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد”. وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔 @j_modarresin
◾️ضمن عرض تسلیت، دروس خارج فقه و اصول استاد به جهت عزای عمومی و اعلام انزجار از جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی، امروز چهارشنبه ۲۶ مهر تعطیل می‌باشد. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢اسرائیل یک غده سرطانی است 🎙امام خمینی(ره) ◾️من از سالهای طولانی راجع به اسرائیل و راجع به جنایات او همیشه در خطبه ها، در نوشته ها، گوشزد کرده ام به مسلمین که این یک غده سرطانی است در یک گوشه ممالک اسلامی، و اینطور نیست که اکتفا بکند به همان «قدس» و اینها، اینها بنایشان بر این است که پیش بروند؛ یعنی اینها تابع سیاست امریکا هستند. امریکا هم آمالش فقط یکجا نیست، چنانچه همه ابرقدرتها می خواهند همه ممالک را تحت سیطره قرار بدهند.‏  📚صحیفه امام. جلد 12 ص 319 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📚دروس «مکتب فقاهتی امام خمینی» 📚دروس حجت الاسلام علی فرحانی(حفظه الله)؛ 📔درس خارج اصول با محوریت مناهج الوصول الی علم الاصول: 🏠مکان: مدرسه فیضیه، مدرس آیت الله حائری ⏰زمان: شنبه تا دو شنبه، ساعت ۱۱ صبح 📔درس خارج فقه طهارت با محوریت کتاب تحریرالوسیله: 🏠مکان: مدرسه فیضیه، مدرس آیت الله حائزی ⏰زمان: سه شنبه و چهار شنبه، ساعت ۱۱ صبح 🔻طرح شهید آقا مصطفی خمینی
recording-20231017-183803_01.mp3
44.74M
🔊| نشست علمی با موضوع «دیدگاه علامه طباطبایی درباره اعتباریات و تاثیر آن در علم اصول» 🎙استاد علی فرحانی 📚نشست علمی (مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر) 25/7/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💠 آب کم جو تشنگی آور بدست/ راه نجات و خلاص در معرفه النفس است/ مسائل راه آخرت نوشیدنی است نه آموختنی/ مجاهده حقیقی، علم وجدانی به قبح اعمال می آورد 🔰آیت الله سید احمد کربلائی 💢باسمه تعالی   💢زنده باد حضرت دوست و مرده باد هرچه غیر اوست  📌ای هدهد صبا به سبا می فرستمت 📌بنگر که از کجا به کجا می فرستمت  📌حیف است طائری چو تو در خاکدان دهر 📌ز اینجا به آشیان وفا می فرستمت  📌در راه عشق مرحله قرب و بعد نیست 📌می بینمت عیان و دعا می فرستمت  📌هر صبح و شام غافله ای از دعای خیر 📌در صحبت شمال و صبا می فرستمت  📌ای غایب از نظر که شدی همنشین دل 📌می گویمت دعا و ثنا می فرستمت  💢فدای حقیقت شوم، که از او خبری نداری، دستورالعمل آن است که از خود و خودرأیی دست برداری، 💢جان من به لب آمد از گفتن این که راه نجات و خلاص در استغراق ذکر الهی و و است ذکر و فکر خود رهنمای تو خواهد شد. 📌یا من اسمه دواء و ذکره شفاء.  📌دوائک فیک و لا تبصر و دائک منک و لا تشعر . 📌تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز 💢جنابعالی در همه چیز اهتمام دارید، مگر در همین یک کلمه پس حالا که چنین است: 📌تو و تسبیح و مصلی و ره زهد و ورع 📌من و میخانه و ناقوس و ره دیر و کنشت  💢باری جناب حاجی میرزا فلان سلمه الله ان شاء الله از آب و گل بیرون آمده و رشته معرفت نفس به دست آورده، و آقا میرزا فلان هم ان شاء الله خوب مشغول است، به حسب ظاهر امید پیش آمد به زودی ان شاءالله در او هست. 💢باری نوشته بودی در تضرع و ابتهال هم چیزی بنویس، تا این که نوشتجات ناقص نماند. نمی دانم بر این حرف خنده کنم یا گریه، ای کاش بر دل مبارک زده می شد، نوشته می شد، و الا بر کاغذ خیلی زده اند و نوشته اند. 💢فدایت، این مسئله و باقی مسائل راه آخرت آموختنی نیست، بلکه است، تضرع و ابتهال از درد و سوز دل بر می خیزد، درد پیدا کن، آن خود تضرع و ابتهال می آورد. 📌آب کم جو تشنگی آور بدست 📌تا بجوشد آبت از بالا و پست  💢هرگز شنیده شده که زن بچه مرده را گریه تعلیم کنند، یا زن آبستن را زائیدن بیاموزند، بلی نائحه ای [زن نوحه خوان ] را که اجاره کنند، یا بازی زائیدن بخواهند درآورند، محتاج به تعلیم و آموختن خواهد بود 💢و از این فرمایش سرکار علاوه بر سایر مطالب معلوم می شود که به ذکر و فکر نپرداخته ای تا مشتعل گردد، و همچنین در هم کوتاهی نموده و مغرور شده ای و الا مجاهده صادقه علم وجدانی به قبایح اعمال و افعال و سکنات و اخلاق و ملکات می آورد و اینها از دنائت مرتبه ذات نفس است که حقیقتا است، اگر کسی خود را فعلا و حقیقتا در جهنم دید محتاج به آموختن تضرع و ابتهال نخواهد بود فهم و النار کمن قد رآها و هم فیها معذبون. 💢و طرفه اینکه با این همه بی التفاتی تعجبم که از کجا یک مطلب را خوب فهمیده ای و آن اینست که خریت این حقیر را خوب فهمیده ای و به رشوه ناقص نماندن نوشتجات دل مرا شاد فرموده ای، با وجود این باز می گویی: کشف و شهودی برایم نشده، و علمی به حقایق اشیاء نیافته ام، در این خیال بوده باشید. 💢والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته  📚نامه ای از عارف کامل آیت الله سید احمد کربلایی (رضوان الله علیه) به یکی از شاگردانشان. (کتاب تذکره المتقین) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| لا یجوزها الّا البَکّائون 🔸درباره گریه های حضرت یحیی(ع) 🔸فلسفه و عرفان باید به عمل منجر شود 🎙استاد علی فرحانی 📌گزیده تدریس نهایه الحکمه. مدرسه فیضیه.1396 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تلقین شهادتین کودک فلسطینی به برادر کوچکترش ◾️طفل همیشه عاشق، سرباز شیرخواره ◾️مادر شود فدایت، یک خنده کن دوباره 💢به یاد شیرخوار اباعبدالله و کودکان مظلوم غزه در شب جمعه:السلام علی الحسین 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
♨️ ♨️ 🎙استاد علی فرحانی 💢مقدمات: ✅الموجز/ آیت الله سبحانی https://eitaa.com/almorsalaat/5776 ✅اصول الفقه/ آیت الله مظفر eitaa.com/almorsalaat/395 💢سطح عالی ✅دوره کامل رسائل/ شیخ انصاری eitaa.com/almorsalaat/1353 ✅دوره کامل کفایه/آخوند خراسانی eitaa.com/almorsalaat/3773 💢دروس آزاد: ✅مناهج الوصول/ امام خمینی eitaa.com/almorsalaat/1843 ✅تعادل و تراجیح/ امام خمینی b2n.ir/ta-v-ta ✅آشنایی با نظام اجتهادی امام خمینی (ره) eitaa.com/almorsalaat/3856 ✅جلسات تدریس «اصول فقه فرهنگ» https://eitaa.com/almorsalaat/6161 💢درس خارج اصول ✅درس خارج اصول (از ابتدا) با محوریت کتاب مناهج الوصول حضرت امام http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/vfm/?dir=uploads/Ostad/Kharej/KharejOsul/DoreAval 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0008-KharejOsul-14020729.MP3
42.71M
🔊| ادامه مبحث موضوع علم/ مروری بر مدعی مرحوم امام مبنی بر «اعتباری بودن وحدت علم»/ استناد مرحوم امام به وجود قضایای سالبه در علوم/ تفکیک بین قضیه سالبه و قضیه موجبه معدوله در علم منطق/ توضیح مرحوم علامه طباطبایی نسبت به حقیقت امکان از این منظر/ دفاع از مدعی مرحوم امام از منظر این بیان علامه طباطبایی/ نگاهی بر گزاره های علوم طبیعی از منظر بحث فعلی/ نکاتی مهم در مورد نگاه صحیح به علوم کهن و علوم جدید 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. شنبه. 29/7/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0009-KharejOsul-14020730_01.MP3
36.78M
🔊| ادامه مبحث موضوع علم/ مروری بر مدعی مرحوم امام در این باب/ استناد حضرت امام به وجود قضایای سالبه در علوم/ پاسخ به اشکال وارد بر این دلیل از منظر کلام علامه طباطبایی در باب حقیقت امکان/ تفکیک بین علوم طبیعی و حکمی و خداشناسی از این جهت/اشاره ای به مساله علیت ماهوی (علیت مقولی) از این منظر/ اشاره ای به نکات مهم منطقی در باب «یقینیات» و جریان برهان در علوم 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. یکشنبه. 30/7/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🌀تربیت ۳۰۰ نفر که نسبتاً کامل اند ✅مرحوم آخوند ملّا حسينقلى همدانىّ انصافاً خيلى واقعيّت عجيبى داشتند، و در حدود سيصد نفر شاگرد تربيت كردند؛ البتّه شاگرد و شاگردِ شاگرد. ❇️آنوقت در ميان اين شاگردان جماعتى هستند كه آدم‏هاى نسبةً كامل‏ اند، مثل مرحوم آقا سيّد أحمد كربلائىّ، و مرحوم حاج شيخ محمّد بهارى، و آقا سيّد محمّد سعيد حبّوبى، و حاج ميرزا جواد آقاى تبريزىّ رضوان الله عليهم. 🔰علامه طباطبایی، مهرتابان، ص۳۲۲ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0009-KharejFeq-14020801.MP3
36.63M
🔊| مروری بر مباحث گذشته/ مستعمل فیه عنوان «طهور» در لسان ادله و اثبات عنوان «مطهریت الماء»/ اشاره ای به قرائن دوازدهگانه بر این مدعی/ اشاره ای دوباره بر کتب لغت از این جهت/ توضیح روایات و قرائت بعض روایات از این منظر 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. دوشنبه. 1/8/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🔊#درس_خارج_فقه| مروری بر مباحث گذشته/ مستعمل فیه عنوان «طهور» در لسان ادله و اثبات عنوان «مطهریت الم
تهذیب را جدی بگیریم..mp3
9.45M
🔊| اشاره ای به وقایع اخیر در فلسطین/ خاطره ای بسیار جالب از آیت الله بهجت/ نکاتی بسیار مهم و پندآموز 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده درس خارج فقه(طهارت). 1/8/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌اخلاق و تواضع بی بدیل علاّمۀ طباطبائى 💠اين مرد،جهانى از عظمت بود؛عيناً مانند يك بچه طلبه در كنار صحن مدرسه روى زمين مى‌نشست و نزديك به غروب در مدرسۀ فيضيّه مى‌آمد،و چون نماز بر پا مى‌شد مانند سائر طلاّب نماز را بجماعت مرحوم آية الله آقاى حاج سيّد محمّد تقى خونسارى مى‌خواند. 💠آنقدر متواضع و مؤدّب،و در حفظ‍‌ آداب سعى بليغ داشت كه من كراراً خدمتشان عرض كردم:آخر اين درجه از ادبِ‌ شما و ملاحظات شما ما را بى ادب مى‌كند! شما را بخدا فكرى بحال ما كنيد! 💠از قريب چهل سال پيش تا بحال ديده نشد كه ايشان در مجلس به متّكا و بالش تكيه زنند،بلكه پيوسته در مقابل واردين،مؤدّب،قدرى جلوتر از ديوار مى‌نشستند؛و زير دست ميهمانِ‌ وارد. من شاگرد ايشان بودم و بسيار بمنزل ايشان مى‌رفتم،و به مراعات ادب مى‌خواستم پائين‌تر از ايشان بنشينم؛ابداً ممكن نبود. ايشان بر مى‌خاستند،و مى‌فرمودند:بنابراين ما بايد در درگاه بنشينيم يا خارج از اطاق بنشينيم ! 💠در چندين سال قبل در مشهد مقدّس كه وارد شده بودم،براى ديدنشان بمنزل ايشان رفتم . ديدم در اطاق روى تشكى نشسته‌اند(بعلّت كسالت قلب طبيب دستور داده بود روى زمين سخت ننشينند). ايشان از روى تُشك برخاستند و مرا به نشستن روى آن تعارف كردند،من از نشستن خوددارى كردم . من و ايشان مدّتى هر دو ايستاده بوديم،تا بالاخره فرمودند:بنشينيد،تا من بايد جمله‌اى را عرض كنم ! 💠من ادب نموده و اطاعت كرده و نشستم . و ايشان نيز روى زمين نشستند،و بعد فرمودند:جمله‌اى را كه مى‌خواستم عرض كنم،اينست كه:«آنجا نرم‌تر است .»! 💠از همان زمان طلبگى ما در قم،كه من زياد بمنزلشان مى‌رفتم،هيچگاه نشد كه بگذارند ما با ايشان به جماعت نماز بخوانيم . و اين غصّه در دل ما مانده بود كه ما جماعت ايشان را ادراك نكرده‌ايم؛و از آن زمان تا بحال،مطلب از اين قرار بوده است . تا در ماه شعبان امسال ١كه بمشهد مشرّف شدند و در منزل ما وارد شدند،ما اطاق ايشان را در كتابخانه قرار داديم تا با مطالعۀ هر كتابى كه بخواهند روبرو باشند. 💠تا موقع نماز مغرب شد. من سجّاده براى ايشان و يكى از همراهان كه پرستار و مراقب ايشان بود پهن كردم و از اطاق خارج شدم كه خودشان به نماز مشغول شوند،و سپس من داخل اطاق شوم و بجماعتِ‌ اقامه شده اقتدا كنم؛چون مى‌دانستم كه اگر در اطاق باشم ايشان حاضر براى امامت نخواهند شد. 💠قريب يك رُبع ساعت از مغرب گذشت . صدائى آمد،و آن رفيق همراه مرا صدا زد،چون آمدم گفت:ايشان همينطور نشسته و منتظر شما هستند كه نماز بخوانند. 💠عرض كردم:من اقتدا مى‌كنم ! گفتند:ما مُقتدى هستيم ! 💠عرض كردم:استدعا ميكنم بفرمائيد نماز خودتان را بخوانيد! فرمودند:ما اين استدعا را داريم . 💠عرض كردم:چهل سال است از شما تقاضا نموده‌ام كه يك نماز با شما بخوانم تا بحال نشده است؛قبول بفرمائيد! با تبسّم مليحى فرمودند:يك سال هم روى آن چهل سال . و حقّاً من در خود توان آن نمى‌ديدم كه بر ايشان مقدّم شده و نماز بخوانم،و ايشان بمن اقتدا كنند؛و حالِ‌ شرم و خجالت شديدى بمن رخ داده بود. 💠بالاخره ديدم ايشان بر جاى خود محكم نشسته و بهيچوجه من الوجوه تنازل نمى‌كنند؛من هم بعد از احضار ايشان صحيح نيست خلاف كنم،و به اطاق ديگر بروم و فُرادى نماز بخوانم . 💠عرض كردم:من بنده و مطيع شما هستم؛اگر امر بفرمائيد اطاعت مى‌كنم ! 💠فرمودند:امر كه چه عرض كنم ! امّا استدعاى ما اين است ! من برخاستم و نماز مغرب را بجاى آوردم،و ايشان اقتدا كردند. و بعد از چهل سال علاوه بر آنكه نتوانستيم يك نماز به ايشان اقتدا كنيم امشب نيز در چنين دامى افتاديم . 💠خدا ميداند آن وضع چهره و آن حال حيا و خجلتى كه در سيماى ايشان توأم با تقاضا مشهود بود،نسيمِ‌ لطيف را شرمنده مى‌ساخت،و شدّت و قدرتش جماد و سنگ را ذوب مى‌كرد. 💢خُلُقٌ‌ يُخْجِلُ‌ النَّسيمَ‌ مِنَ‌ اللُطْف ِوَ بَأْسٌ‌ يَذوبُ‌ مِنْهُ‌ الْجَمادُ 💢جَلَّ‌ مَعْناكَ‌ أنْ‌ يُحيطَ‍‌ بِهِ‌ الشِّعْرُ وَ يُحْصى‌ صِفاتِهِ‌ النَّقّادُ 📚مهرتابان (به نقل از علامه طهرانی). ص 83 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0010-KharejFeq-14020802.MP3
46.43M
🔊| ادامه مبحث ادله «مطهریت الماء»/ بررسی مفصل روایات از این منظر/ اشاره ای به سبک صحیح استظهار از ادله لفظیه در فقه/ پاسخ مفصل به اشکال محقق خوئی ذیل آیه «شرابا طهورا» 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. سه شنبه. 2/8/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💠نشست تخصصی با موضوع در عرصه بین الملل؛ با محوریت آزادسازی و عملیات 🎙با حضور استاد علی فرحانی 📚جمعه. 5 آبان 1402. سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 بی‌تفاوتی جایز نیست! ✏️ رهبر انقلاب: در قضیّه‌ی غزّه، این [وظیفه‌ی] واکنش بر دوش همه‌ی ما وجود دارد؛ باید واکنش نشان بدهیم؛ عدّه‌ای گرسنه‌اند، عدّه‌ای زیر بمبارانند، عدّه‌ای دارند صدتا صدتا به شهادت میرسند. در این جبهه‌بندی‌های متعدّدی که وجود دارد در سطح جهان، در سطح کشور، عالِم ــ چه عالِم دانشگاه، چه عالِم حوزه ــ باید اوّلاً تلاش کند حق را بشناسد، حق مشخّص بشود، در کنار حق بِایستد؛ بی‌تفاوتی، نگاه کردنِ بی‌تفاوت، برای عالِم و دانشمند جایز نیست. ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ 🖼 | 📥 نسخه قابل چاپ👇
📌 🎙استاد علی فرحانی 📚فیضیه. مدرس آیت الله حائری. 📚چهارشنبه 3/8/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b