eitaa logo
الغدیر
2.8هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
2.2هزار ویدیو
43 فایل
مرکز فرهنگی،آموزشی الغدیر. با حضور اساتید ومشاوران برجسته کشوری ارتباط با ادمین وبیان پیشنهادات وانتقادات : @alqadir1 http://eitaa.com/joinchat/405602321Ce7a17b0824
مشاهده در ایتا
دانلود
💠اضطراب3️⃣: ♦️تفاوت استرس و اضطراب چیست؟ 📌منشأ را می‌دانیم چیست به طور مثال در سخنرانی،امتحان،شروع کار جدید باعث می‌شود شما دچار استرس شوید. 📌استرس می‌تواند همراه با تعریق ،خشکی دهان ، تپش قلب ، لرزش صدا ،لرزش دست و پا نیز همراه باشد. 📌همچنین، استرس بر روی تمرکز و توجه شما بی‌تاثیر نیست و باعث می‌شود توانایی و تسلط شما در موقعیت موجود کاهش پیدا کند، ولی منشأ واضحی ندارد.
💠 امام عليه السلام فرمود: 🍃مرگ آرى اما تن دادن به پستى هرگز و قناعت به‌ مقدار كم آرى ولى دست نياز به‌سوى ديگران دراز كردن، نه. آن‌ كس كه با تلاش معتدل و صحيح چيزى را به دست نياورد با تلاش نادرست و بى‌ رويه چيزى به‌دست نخواهد آورد. دنيا دو روز است: روزى به سود توست و روزى به زيان تو. در آن روز كه به سود توست مست ومغرور مباش و آن روز كه به زيان توست صابر و شكيبا باش. 📚 نهج البلاغه حکمت 396
💠اضطراب4️⃣: 📌یک پیشنهاد ساده برای نابودی زندگی‌تان؛ دائما به لحظات ناخوشایند فکر کنید!
‏عکس از محسن
💠اضطراب5️⃣: 📌بیشتر اختلالات عصبی، مانند: وسواس، بی‌خوابی، سردردهای مزمن، و... ریشه در اضطراب دارند. ✅راهکارهای از و : 1️⃣: لیستی از موارد استرس‌زای محیط خود را شناسایی کنید. 2️⃣: به توانمندی‌ها و خودتان توجه کنید. 3️⃣: از نکته سنجی بیش از حد نسبت به چشم پوشی کنید. 4️⃣: گذشته را با برای آینده کنید. 5️⃣: داشته باشید و تا دو سال آینده‌ی خود را در آن به صورت و با جزئیات یادداشت کنید. 6️⃣: آخر هر هفته، خود را کرده و با 7روز گذشته کنید و خود را موظف بدانید تغییراتی هرچند کوچک، داشته باشید. ‼️ادامه دارد.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه) آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 0⃣3⃣ (قسمت سی ام) سه علت پذیرش حکومت توسط امیرالمؤمنین (خطبه شقشققیّه/خطبه۳) : 💠 ۳. پیمان خدا از آگاهان امت بر یاری مظلومان 🔹امیرالمؤمنین در مقابل این بی عدالتی عظیم قرار گرفته ؛ وقتی در مقابل آن جامعه ای که بر خلاف سنّت الهی ، بر خلاف فرمان همهٔ ادیان در طول زمان و بر خلاف دستور مؤكد قرآن و پیامبر اسلام به دو طبقه تقسیم شده است قرار می گیرد ، وقتی در برابر اجتماعی قرار می گیرد که علی رغم توصیهٔ « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ » ، به وسیلهٔ دستهای مغرض میان برادران اختلاف افتاده است ، به وسیلهٔ رهبران مغرض ، مردمان بی خبر و بیگناه به جان هم افتاده اند ، وقتی امیرالمؤمنین جامعه ای را می بیند که بر خلاف دستور قرآن که می گوید : « وَ في أَموالِهِم حَقٌّ لِلسّائِلِ وَ المَحرومِ» ، يا «وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنْفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ» ، گنجینه داران طلا و نقره ، گنجینه داران ثروت عمومی با نامهای قداست آمیز در میان مردم زندگی می کنند ، مصون از خشم ملت مسلمان و در زیر دیوار کاخهای سر به فلک کشیدهٔ آنها ، شکمهای گرسنه شب را به صبح می آورد ، مجبور می شود که زمام خلافت و ریسمان حکومت را به دست بگیرد ؛ وقتی می بیند که جامعهٔ اسلامی جز با دست نیرومند و مقتدر قابل اصلاح نیست ، سعی می کند این نیرو و اقتدار را به دست بیاورد ؛ وقتی می بیند که مردم فقط با حرف زدن ، با طرف مشورت قرار گرفتن نمی توانند از دین بهرهٔ واقعی را ببرند ، عملاً خود را در رأس کار قرار می دهد و از این ریاست دفاع می کند . پس جهت حکومت امیرالمؤمنین ، جهت دفاع از وحدت و اتحاد و برابری در جامعهٔ اسلامی است . 🔻 « وَ مَا أخَذَ اللّهُ عَلَى العُلَماءِ » ؛ پروردگار عالم بر علما ، بر دانشمندان و آگاهان جامعه پیمان گرفته است که « اَنْ لا یُقارّوا عَلى کِظَّةِ ظالِم وَ لا سَغَبِ مَظْلوم» ؛ نیارامند ، آرام نگیرند ، قرار نگیرند در مقابل سیری بی حد ستمگر و گرسنگی و تهیدستی مظلوم و ستمکش ؛ این وظیفهٔ علما و آگاهان است . ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠اضطراب6️⃣: ✅راهکارهای از و : 7️⃣: اجازه ندهید دیگران زمان و برنامه‌ی زندگی شما را دست بگیرند. 8️⃣: ، ، و را در برنامه‌های خود مشخص کنید. 9️⃣: ، ، و نداشتن اضافه‌وزن، سبب می‌شود بسیاری از احساسات ناخوشایند از شما دور شود. 0⃣1️⃣: . شما در دنیایی که به سرعت روبه است، نیاز به بروز بودن اطلاعات دارید 1️⃣1️⃣: برای جلوگیری از تحلیل روانتان، به هیچ عنوان و را از برنامه‌های خود حذف نکنید. 2️⃣1️⃣: انرژی خود را صَرف 3تغییر_دادن دیگران نکنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه) آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 2⃣3⃣ (قسمت سی و دوم) برنامه های حکومت امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) (خطبه۱۶) 🔻عمل اميرالمؤمنين به وعده های داده شده 🔹 می دانستند که امیرالمؤمنین میان حقّ خدا و حقّ مردم انفکاکی قائل نیست. 🔹 می دانستند که معنی ندارد کسی حق مردم را ضایع کند و دم از پاسداری حق خدا بزند. 🔹می دانستند که علی معتقد است بندگی و عبودیت پروردگار فقط به دل و فکر نیست ، به عمل نیز هست. 🔹می دانستند که امیرالمؤمنین از جملهٔ آن کسانی است که آیهٔ قرآن دربارهٔ آنان این گونه سخن می گوید : «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبديلًا » وعدهٔ با خدا را به دروغ نبستند ، معاهدهٔ با خدا را تخلّف نکردند ؛ بعضی پیشاپیش رفتند و بعضی در انتظار سرنوشت حق این راه پیمایی الهی اند و علی از آن منتظران بود. 🔹پس معلوم بود که علی مانند رهبران دیگر تاریخ - آنها که پیش از علی بودند و آنان که پس از علی و در زمان علی بودند ـ تخلّف نمی کند ، به مردم دروغ نمی گوید ؛ با این حال ، خود او در آغاز این سخن تاریخی و عجیب ، این سخن را مؤکد می کند : « ذِمَّتِي بِمَا أَقُولُ رَهِينَةٌ وَ أَنَا بِهِ زَعِيمٌ » ؛ ذمّهٔ من ، رهين گفتهٔ من است ؛ خود من عهده دار آنچه می گویم هستم ؛ در واقع برنامهٔ حکومتش را می خواهد بیان کند. 🔹 از اینجا می فهمیم که آن « لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً » كه در جملات بعدی این خطبه است مربوط به چیست . این جمله های نهج البلاغه را وقتی انسان بی توجه به قبل و بعد نگاه می کند ، مثل هر جملهٔ دیگری درست نمی فهمد ؛ یک نظر دقیق ، یک مطالعهٔ دیگر لازم است تا بتواند روح و محتوای سخن امیرالمؤمنین را معرفی کند و بشناساند . پس دارد برنامه می دهد و عهده دار می کند ذمّهٔ خود را ؛ اما قبل از آنکه این برنامه را بیان کند ، از یک سنّت و واقعیت تکوینی تاریخ ، پرده بر می دارد. ↩️ ادامه دارد...
🦋وقتی ظرف می‌شویی ؛ شکر کن به خاطر اینکه ظرف‌هایی داری که بشویی ، یعنی غذایی در کار بوده ، یعنی کسی را سیر کردی ، یعنی با محبت ، با عشق ، از یکی دو نفر مراقبت کردی ، برایشان آشپزی کردی ، میز چیده‌ای ... تصور کن چند میلیون نفر در این لحظه ، ظرفی برای شستن ندارند ! یا کسی را ندارند که برایش میز بچینند ! 🦋وقتی رختخوابت را جمع میکنی، خدا رو شکر کن، به خاطر اینکه رختخوابی گرم برای خواب داشتی، یعنی مکانی برای خواب و استراحت داشتی، خیلی ها در دنیا حتی مکانی برای خواب ندارند و یا به خاطر درد جسمی نمیتوانند بخوابند. 🦋وقتی به هم ریختگی های فرزندت را در خانه را جمع میکنی، خدا رو شکر کن، این یعنی کودکی سالم در خانه داری ، خیلی ها سالها چشم انتظار لبخند کودکشان نشسته اند. هیچ وقت نزار یک غم،دیدن و شکرگزاری نعمت های زندگی تو ازت بگیره. 🦋👇 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه) آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 3⃣3⃣ (قسمت سی و سوم) برنامه های حکومت امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) (خطبه۱۶) 🔻برنامهٔ حکومت علی(علیه السلام) بر روال حق 🔹 امیرالمؤمنین طرف دار حق است و حق عبارت است از آنچه مطابق تکوین و فطرت عالم است. مکرر حق را معنا کرده ام ؛ فهمیدن معنای حق به شدت مهم است. حق به آن چیزی می گویند که با فطرت و سرشت عالم و آدم هماهنگ باشد ؛ حق به آن تشریعی می گویند که با تکوین عالم سازگار باشد . آن کسانی که بر خلاف سیر طبیعی و فطری عالم و آدم سخن می گویند و قانون می دهند و تشریع می گذرانند ، نمی توانند مدّعی باشند که حق گرا و حق گزارند . 🔹چه کسی می فهمد سِیر تکوینی عالم و آدم را جز خدای عالم و آدم ؟ چه کسی می شناسد سرشت طبیعی این مخلوق را جز خالق و آفریننده اش؟ علی سخنگوی آن خالق [است]. پس چون طرف دار حق است ، برنامهٔ حکومتش هم بر روال حق است. برنامه ای هم که خود او از آن پیروی می کند برنامهٔ حقیقت است. 🔻پند گرفتن از تاریخ ؛ عامل نجات 🔹 و حقیقت یعنی آنچه با تکوین و طبیعت و سرشت عالم و آدم ممزوج و آمیخته است. لذا یکی از قانونهای طبیعی و تکوینی این عالم را مقدمتاً بیان می کند و آن قانون این است که هر آن کس به گذشتهٔ تاریخ نظر بکند و از آن پند بگیرد ، عقوبتها و مثوبتهای گذشته را تفسیر و تحلیل نماید ، وضع عقوبتها و وضع مثوبتها را بشناسد ، از آنچه موجب عقوبت است بپرهیزد و به آنچه موجب مثوبت است رو آورد ، هرگز در چاه نمی افتد ؛ این یک قانونی است که خود به معنای توجه دادن به قوانین تاریخ است . 🔹 امروز در دنیای فرهنگهای نو از سنّت های قانون فراوان اسم برده می شود ؛ باید بگویم که این کشف و طرز جدیدی نیست ؛ این همان است که ادیان عالم بر پایهٔ آن بنیانگذاری شده است. ادیان عالم بر اساس توجه به تاریخ و سنّت ها و قانونهای تاریخی که بر مسیر زندگی انسان حکومت داشته اند ، آمد و رفت کرده است ؛ اصلاً دین با تاریخ بشر و با کیفیات زندگی گذشتهٔ بشر ارتباط دارد. این قانونی که امیرالمؤمنین اینجا بیان می کند ، به قانونهای تکوینی تاریخ و سنت های اصیل آن توجه دهنده است. درست گوش کنید تا مفهوم و محتوای کلمات اميرالمؤمنین به دست بیاید. عمر دنیا می گذرد ، عمر ما در دنیا می گذرد،[ اگر ] سخن علی را نفهمیده باشیم حیف است ؛ یک قدری بیشتر روی این کلمات کار کنیم و فکر کنیم . 🔹 قانونهای تاریخ در گذشته هر جوری که عمل کردند ، در زمان امیرالمؤمنین هم همان جور عمل می کنند ؛ بعد از اميرالمؤمنين هم قانون دیانت همان جور عمل می کند. ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه) آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 4⃣3⃣ (قسمت سی و چهارم) اهمیت تاریخ در نظر امیرمؤمنان 🔹مطلبی که می خواستم روی آن تکیه کنم ، توجه به تاریخ است که امیرالمؤمنین می گویند به گذشتهٔ بشریت نگاه کنید ، آنچه در گذشته دیدید تکرار نکنید. البته خطبه مقدماتی دارد که در نهج البلاغه های معمولی نیست ؛ بعضی از شارحین نهج البلاغه با زحمت گشته اند آن مقدمات را پیدا کرده اند ؛ در مقدمات آن خطبه ها امیرالمؤمنین مخصوصاً یک جمله می گوید : « وَ قَدْ قَتَلَ اَللَّهُ اَلْجَبَابِرَةَ» ؛ "خدا جبّاران عالم را نابود کرد" ، یعنی جبّاری نکنید ؛ خدا فلان کافرها را ، فلان ظالمها را نیست و نابود کرد ؛ یعنی کفر و ظلم نورزید . اینها مقدمات همین خطبه است که جملات اولش را مرحوم سید رضی ( رضوان الله علیه ) نیاورده است و بعضی از شارحین گشته اند از مدارک و مآخذ پیدا کرده اند . توجه به گذشتهٔ تاریخ خیلی مهم است و امروز برای ما جامعهٔ مسلمان همین توجه به گذشتهٔ تاریخ در نهایت اهمیت است . 🔹برادران مسلمان ، ای پیروان قرآن ! پیروان قرآن روزگاری از بهره مندی های مادی و معنوی برخوردار بودند و امروز نیستند . نه قسمت اول قضیه جای تردید است ، نه قسمت دوم قضیه جای تردید است ؛ یک روز آنها امپراطوران عالم ، قدرتهای سیاسی بزرگ دنیا بودند ؛ مال و ثروت روی زمین و زیر زمین مال آنها بود ؛ اقتصاد سالم ، تجارت صحیح ، کشاورزی خوب مال آنها بود ؛ امروز هیچ کدام نیست . اخلاق انسانی و فضایل ، گیاهی بود که فقط در سرزمین اسلامی میرویید و بس ؛ امروز همین سرزمین ، شوره زاری شده که این گیاه اصلاً در آن نمی روید ؛ اگر هم نشاء کردید ، این گیاه را سبز کردید ، داخل زمین کردید ، بعد از اندک مدتی می خشکد . 🔹 در سرزمین اسلامی همهٔ فضایل به خودی خود با سیر طبیعی رشد می کرد ؛ امروز همهٔ فضایل به خودی خود با سیر طبیعی می میرد . آن گذشتهٔ ما است ، این وضع امروز ما است ؛ از کجا شد ؟ ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠اضطراب7️⃣: 📌خیلی وقتا که حالمون با هیچی خوب نمیشه، هیچی آروممون نمی‌کنه، 📌هیچی آشوب درونمون رو از بین نمی‌بره، و... 💥 فقط یک دلیل داره، که ذهنمون هم بهش خطور نمی‌کنه ❗️ ‌ استاد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟بسم الله الرحمن الرحیم🌟 🌸 قالَ رسولُ اللّهِ صلى‌الله‌عليه‌وآله: 🌼أكرِمُوا أولادَكُم و أحْسِنوا آدابَهُم يُغْفَرْ لَكُم 🌸پيامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله: 🌼به فرزندان خود احترام گذاريد و آنان را آداب نيكو بياموزيد تا آمرزيده شويد. 📚ميزان الحكمه جلد1 صفحه107
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه) آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 5⃣3⃣ (قسمت سی و پنجم) سخنان انقلابی امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) (خطبه ۱۶) 🔻 « ذِمَّتِي بِمَا أَقُولُ رَهِينَةٌ وَ أَنَا بِهِ زَعِيمٌ » ؛ ذمّه ام رهین گفتن است و من خود عهده دار آن هستم . 🔻«إِنَّ مَنْ صَرَّحَتْ لَهُ الْعِبَرُ عَمَّا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْمَثُلَاتِ»؛ آن کس که عبرتها ، عقوبتها را در مقابل او روشن کرده است. 🔻« حَجَزَتْهُ التَّقْوى عَنْ تَقَحُّمِ الشُّبُهَاتِ » ؛ تقوای مسلکی ، تقوای عملی ، تقوای فکری ، تقوای روحی ، تقوای سیاسی و اجتماعی ، او را از در افتادن در مواضع و منزلگاه های شبهه ناک باز می دارد . 🔻 «أَلاَ وَ إِنَّ بَلِيَّتَكُمْ قَدْ عَادَتْ كَهَيْئَتِهَا يَوْمَ بَعَثَ اللهُ نَبِيَّهُ»(صلى الله عليه وآله وسلّم) ؛ آگاه باشید که همانا بلیه و ابتلای شما به همان صورت و هیئتی برگشته است که در روز بعثت پیغمبر دچار آن بودید ؛ [ این ] همان بلیه ، همان بیماری و همان بدبختی است ، یعنی علاجش هم همان است ؛ اینها مقدمه است و بعد ، نامهٔ حکومتی از اینجا شروع می شود : 🔻« وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ » ؛ قسم به آن کس که مبعوث کرده است پیامبر را به حق ، 🔻« لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُسَاطُنَّ سَوْطَ الْقِدْرِ » ؛ آنچنان در هم ریخته می شوید ، آنچنان مبهوت می شوید ، آنچنان بالا پایین می روید ، آنچنان مانند خاکی که از غربال می گذرد غربال می شوید ، تا آن کسانی که پایینند ، بالا بیایند و آن کسانی که بالا هستند پایین بیایند . 🔹 برداشته اند برای ما مغازه درست کرده اند ؟ جنس برای ما داخل ویترین چیده اند ؟ [ آن بالا عبدالرحمن بن عوف را گذاشته اند برای خاطر ثروتش ؟ کنارش زبیر و طلحه را گذاشته اند برای خاطر داعیه هایشان ؟ کنارش قوم و خویشهای عثمان را گذاشته اند برای خاطر رفاقتشان با حاکم ؟ عمار و بلال و ابیذر را پایین ها انداخته اند ؟ گوشهٔ کوه و بیابان آنها را متواری کرده اند که ابوذر در ربذه بمیرد تا عبدالرحمن عوف با کیلوها طلایش خوش بگذراند ؟ تا طلحه و زبیر مشغول عیش و نوش باشند ؟ تا سعد بن ابی وقاص آقایی بفروشد ؟ ... عمار یاسر يا عبدالله بن مسعود از دست خلیفه کتک بخورد و استخوان پهلویش بشکند، برای خاطر اینکه مروان و ولید و دیگران و دیگران می خواهند آقا بمانند ؟ ویترین مغازه درست کرده اید ؟ بالا پایین برای ما گذاشته اید ؟ مردم را از هم جدا کرده اید که یک عده بالانشین باشند ، یک عده خاک نشین ؟ یک عده از سیری بمیرند ، یک عده از گرسنگی بمیرند ؟ 🔹قاطیتان می کنیم ؛ پایینی ها را بالا می بریم به شرف و دیانت ، بالایی ها را پایین می آوریم به ذلّت فسق و نفاق ؛ این برنامهٔ امیرالمؤمنین بود. آنجا اعلام کرد ، از ساعت بعدش هم شروع کرد و تا وقتی هم که شهید شدند ، در این راه حرکت کرد . ↩️ ادامه دارد...
🌺🍃﷽🌺🍃 👌يكي از عوامل اضطراب↘️ ✳️قضاوت ما در مورد دیگران است✳️ 👌به قصه زیر دقیقا توجه کنید استفان کاوی در کتاب خود(هفت عادت مردمان موثر)می نویسد: 🚌وقتی اتوبوس درون شهری در یک ایستگاه ایستاد پدری با چندین فرزند سوار بر اتوبوس شد. بچه ها سر و صدای زیادی راه انداخته بودندو همه مسافرها عصبانی😡 بوده و حرص 😤می خوردند. ناگهان یک مسافر به طور اتفاقی داستان را از پدر پرسید. پدر گفت: ✴️این بچه ها یک ساعته که مادرشان را از دست داده اند و نمی دانند، من به آن ها گفتم آن ها را به پارک می برم. ✳️بعد از شنیدن این سخنان همه آرام شدند.و سعی می کردند به نوعی کودکان را شاد کنند. 💕🌿💕🌿 ✅یه قصه دیگه: فردی وارد شهری شد و برای نماز به مسجد رفت ناگهان دید که مکبر در حالت دراز کش است در بین نماز بسیار عصبانی 😡شد وقتی نماز تمام شد دید که مکبر خودش را روی زمین می کشد. ✴️آری آن مکبر فلج بود. عزیزان من🌿🌹 👌 سریع قضاوت نکنید . 💟اگه در رانندگی کسی جلوی شما پیچید ناراحت نشوید و بگویید حتما مشکلی دارد. 💟اگر کسی با شما به تندی صحبت کرد ،حتما روز سختی را گذرانده است. 💟اگر کسی جواب سلام شما را نداد باز سلام کنیدو اگر باز هم جواب نداد ،بدانید که حتما خودش ناراحتی دارد. ✳️چه دوستی ها که بر اثر یک جواب سلام ندادن به هم خورده است.و مشکلات وتنش هایی را به وجود آورده اند. 🌟به فرموده حضرت علی علیه السلام 🌹🌿آدم ها را با نیتشان بسنج و خودت را با رفتارت بسنج🌹🌿 🦋👇 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠 معنای زندگی: 📌شخصی گرسنه بود برایش کلم آوردند اولین بار بود که کلم می‌دید. با خود گفت: حتما میوه‌ای درون این برگها است ‌اولین برگش‌ را کند تا به میوه برسد اما زیرش به برگ دیگری رسید. و زیر آن برگ یک برگ دیگر و... با خودش گفت: حتما میوه‌ی ارزشمندی است که اینگونه در لفافه‌اش نهادند. گرسنگی‌اش بیشتر شد و با ولع بیشتر برگها را می‌کند و دور می‌ریخت. وقتی برگها تمام شدند متوجه شد میوه‌ای در کار نبود! آن زمان بود که دانست کلم مجموعه‌ی همین برگهاست. ♦️ ما روزهای زندگی را تند تند ورق می‌زنیم و فکر می‌کنیم چیزی در پس روزها پنهان شده که باید هرچه زودتر به آن برسیم درحالی که همین روزها آن چیزی است که باید دریابیم و درکش کنیم! ‼️زندگی، همین روزهایی است که منتظر گذشتنش هستیم بنابراین قدر فرصت‌ها را ثانیه به ثانیه و ذره به ذره بدانیم. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌐 (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه) سایت | ایتا | کارگاه‌ها | آپارات
‏عکس از محسن