eitaa logo
نجوم اصیل ایرانی اسلامی(التفهیم)
2.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
537 ویدیو
15 فایل
تدریس و توضیح و تحلیل نجوم ایرانی اسلامی(نه اختر فیزیک امروز) توسط پژوهشگر و محقق این حوزه محمد خسروی..مدیریت موسسه علم و تمدن پارس (بنده علوم غریبه کار نمیکنم بلد هم نیستم) کمک مالی هر مبلغی هر مقداری جهت گسترش کانال به نام محمد خسروی 6104338905692188
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ یکی از اعضای محترم کانال، به تفاوتهای نظریه های فیزیکی و نظریه فرگشت اشاره کرده‌اند و ابتنای نظریه فرگشت بر شواهد متعدد را یادآور شدند. ⭕️ اما نکته ی مهمی که باید به آن توجه شود این است که از یک جهت ( که همین جهت، مهمترین جهتی است که چالشهای بین علم و دین را رقم می زند) هیچ تفاوتی بین نظریه فرگشت و نظریه های فیزیکی نیست. ⭕️ آن نکته ی مهم این است که: هر نظریه ای بلااستثنا برای این که به عنوان یک نظریه علمی مطرح شود و جان بگیرد و راه‌اندازی شود، بناچار باید "فردیت ها و تشخص ها" را نادیده بگیرد. ⭕️ تا زمانی که فردیت ها و تشخص ها نادیده گرفته نشوند، علم نمیتواند برپا گردد. ⭕️ علم ارزشمند است و میتواند کار کند؛ اما در عین حال باید بدانیم که انحصارِ شناخت به علم موجب میگردد فردیت هایی که اموری واقعی هستند، به نحو آگاهانه یا ناآگاهانه نادیده گرفته شوند.
0🔸انفجار کامبرین 🔸 روایتی که نظریه فرگشت درباره ی نحوه ی پیدایی موجودات زنده به دست میدهد، از نظر طول بازه های زمانی بدین شرح است که تقریبا تا 80 درصدِ کل زمان آغاز حیات تا الان، حیات منحصر در ارگانیسمهای تک سلولی بوده است و به یکباره در فاصله ی خیلی خیلی کوتاه ( در مقایسه با عمر حیات) انواع و اقسام گونه های پیچیده بر روی زمین پدید آمده اند. 🔸 مسئله ی مهمی که تحت عنوان انفجار کامبرین شناخته میشود این است که چطور ممکن است به یکباره، جانورانی پرسلولی و پیچیده از موجودات ساده‌ای مانند باکتری‌ها و پروتوزوئرها تکامل یافته باشند؟ 🔸 فسیلهای جانورانی که به مقدار زیادی پیچیده هستند کشف شدند. طبق قاعده این جانوران نمی‌توانستند مستقیما از تک‌سلولی‌های ساده‌تر تکامل پیدا کنند بنابراین باید فسیل‌هایی از نیاکان قدیمی‌تر این جانوران پیدا میشدند. 🔸 اگرچه دانشمندان توانسته اند فسیل باکتری‌ها و پروتوزوئرهای مربوط به دورانِ مورد نظر را بیابند اما هنوز ردپایی از فسیلهای جانورانی که معما را حل کند، یافت نشده است. 🔸 دانشمندان برای پاسخگویی به این مسئله، پاسخهای مختلفی را مطرح کرده اند. 🔸 یکی از پاسخها این است که احتمالا بدن جانوران ابتدایی‌تر ظریف‌تر بوده و بنابراین امکان فسیل شدن آنها کمتر بوده است. 🔸 اما این جواب، جوابِ خوبی نیست زیرا به وفور در این دوران فسیل باکتری‌ها و پروتوزوئرهایی با ساختار بسیار ظریف یافت شده اند. 🔸 پاسخ دیگری که داده شده است این است که تشکیل فسیل‌ها برای جانوران شرایط خاصی داشته، و این شرایط همواره برقرار نبوده است. بنابراین تعداد کمتری از فسیل جانوران شکل گرفته است و باید صبور باشیم و بیشتر بگردیم. 🔸 اما این پاسخ هم نمیتواند قانع کننده باشد زیرا دانشمندان توانسته اند مکانهایی را رصد کنند که شرایط تشکیل فسیلهای مربوط به آن دوره، در آن مهیا بوده است و حتی فسیل موجودات ساده‌تر در آن هم یافت شده است اما هیچ شاهدی از فسیل جانوران مورد نظر در آن دیده نشده است. 🔸 پاسخ سوم این است که شاید اصلا پیش‌فرضِ تدریجی‌ بودنِ تغییرات تکاملی فرض غلطی است و این فرض را باید اصلاح کرد. 🔸بر طبق پاسخِ سوم، ما نباید خودمان را معطل یافتنِ فسیلهایی که نیستند، بکنیم و خودمان را الکی به آینده وعده بدهیم، زیرا روند تغییرات تکاملی فرگشت اصلا تدریجی نبوده است بلکه بدین گونه بوده است که از زمان آغاز حیات تا میلیاردها سال، تغییر چندانی محقق نشده است و همان تک سلولی ها را داشته ایم و آن گاه در یک بازه ی زمانی خیلی خیلی کوتاه به یکباره انواع و اقسام گونه ها فرگشت یافته‌اند. 🔸آیا راه حل سوم پذیرفتنی است؟ آیا شاهدی به نفع این راه حل هم داریم؟ ......
❌🚨🚦برخی مکروهات همبستری به قصد فرزندآوری🚦❌🚨 ❌نزدیکی در هنگام اذان صبح تا طلوع آفتاب 🔆🌄 ❌نزدیکی در هنگام زوال (حدودا اذان ظهر تا یک ساعت )البته به جز روز پنجشنبه که نزدیکی هنگام زوال مستحب است 🔆🌄 ❌ از غروب آفتاب تا اذان مغرب و تا بر طرف شدن سرخی مغرب 🔆🌄🌑 ❌نزدیکی در زمان بعدازظهر (حدودا یک ساعت بعد از اذان ظهر تا حدود چهار ساعت پس از اذان ظهر )🌄 ( موجب چپ شدن چشم فرزند) ❌❌نزدیکی در جایى که کودکى باشد (سبب زنا کار شدن فرزند) ❌نزدیکی با تصور زن دیگر ( فرزند مخنّث ) 🏳️‍🌈 ❌ در حالت بیماری، خشم و عصبانیت 😤 ❌ با شکم پر (نابودی بدن ) 🤢🤮 ❌ پشت به قبله و یا رو به آن 🕌 ❌ بدون وضو با زن حامله (سبب کوردلی فرزند ) ⛲⛲ ❌ در حالت ایستاده 👣👣 (سبب شب ادراری کودک .) ❌نزدیکی در زمان زلزله، خسوف (ماه گرفتگی) و کسوف (خورشید گرفتگی) ( موجب حصول فرزندی برخلاف خواست زوجین)🌑🌒🌓☀️🌄 ❌صحبت کردن در هنگام نزدیکی البته بجز ذکر خدا.🤫🔇📴🔕 (موجب ناشنوا شدن فرزند ) ❌نگاه کردن به اندام جنسی زن ⛔⛔ (موجب تولد فرزندی نابینا) ❌نزدیکی شب پیش از سفر 🧳🛬🛫 ❌نزدیکی در شب اعیاد فطر ( بسیار شرور ) ، قربان ( شش انگشتی یا چهار انگشتی ) یا نیمه شعبان (شوم و با خال چهره ) 🎆🎇 ❌نزدیکی در زیر نور خورشید( فرزند مبتلا به فقر دائم) ❌🌴نزدیکی زیر درختی که میوه دارد.🌴 ( فرزند آدم‌کش و جلاد شود.) ❌نزدیکی در اول و وسط و سه شب آخر ماه‌های قمری که ماه تحت شعاع است مگر در شب اول ماه رمضان.🌒 ( موجب دیوانگی و سقط فرزند) ❌نزدیکی در حالت برهنگی کامل 😇😇😇 (رفتن ملائکه
🫅🤴فرزندی که حافظ قرآن خواهد بود 🔬👨‍🔬 🌹🌹 در طب اسلامی انعقاد نطفه مانند یک‌ عمل عبادی بسیار مهم ساعت ، آداب و اثرات خاص دارد چنانکه حتی افکار زوجین در حال انعقاد نطفه سرنوشت ساز است....✨🔆 🧠✨😇 شب دوشنبه ( ترجیحا ثلث سوم شب ) طبق احادیث زمان خاصی است که امید می رود فرزندی حاصل شود که حافظ قرآن و راضی به قضای الهی باشد . 🧠✨😇 ⏰⌛ به حدیث نورانی زیر از امام رضا علیه السلام توجه بفرمایید : 💢 پس اگر اراده آميزش دارد بايد در پايان شب باشد كه براى بدن ، سالم تر و براى فرزند [آوردن] اميدوارتر و براى افزونى هوش فرزندى كه در اين ميان پديد مى آيد بهتر است.🌹 ✨😇 به این ترتیب : 🔆 در تابستان حدودا سه ساعت قبل از اذان صبح تا مقداری قبل از اذان صبح ❄️در زمستان ۴ ساعت قبل از اذان صبح تا مقداری قبل از اذان صبح زمان مناسب انعقاد نطفه می باشد و زوجین می‌توانند پس از توسل و خواندن دعاهای مربوطه اقدام نمایند⏰⌛ 🔆البته رعایت سایر آداب و برنامه ها نیز از قبیل با وضو بودن ، خواندن دعا های وارده برای طلب فرزند صالح، تطابق زمان همبستری با تخمک گذاری ، تغذیه حلال و سالم و مقوی ، پرداخت رد مظالم و صدقه و... بسیار مهم است.🔆 ❌همچنین باید دقت داشت شب مقارن با ایام نامناسب و مکروه تشکیل نطفه مانند❌ 💢شب اول ماه بجز ماه رمضان 💢وسط و سه روز پایانی ماه قمری 💢زمان زلزله ، کسوف و ...نباشد . @ALTAFHIM
هوالحکیم ماه شریف شعبان المعظم 1446هجری در برج و صورت فلکی حوت است حدود4روز دیگر مانده تا شرف قمر بهمن ماه.... شرف قمر عکس قمر در عقرب است خورشید در برج و صورت فلکی جدی.... هوا سردتر می‌شود @ALTAFHIM
وَفِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ و در اموال آنها حقّی برای سائل و محروم بود! الذاريات/19 سلام علیکم و رحمت الله و برکاته دوستان گرامی در ابتدای حلول ماه نورانی شعبان المعظم و میلاد سید الشهداء امام حسین علیه السلام هستیم وکسی هم نمی‌داند سال آینده هست یا نه 😔 در دین مبین اسلام و مذهب حقه ی تشیع صدقه دادن و کمک به نیازمندان بسیار تاکید شده... در دوران و زمان ما مبالغ 50هزار تومان و 100هزار تومان از طرف شخص یا خانواده ای واقعا پول یه پفک نمکی و تنقلات هست... در این فصل سرما عزیزان زیادی چشم به راه کمک هستند که بعضا قدرت خرید نان و چند عدد تخم مرغ را هم ندارند چه برسد به گوشت یا لباس گرم ووو 😔خدا خیرتان بدهد هر مقداری هر مبلغی که توان دارید.... :دوچیز قضای حتمی را برمی‌گرداند دعای پدر و مادر و کمک به دیگران ... ش کارت‌‌ به نام محمد خسروی/بانک ملت ۶۱۰۴۳۳۸۹۰۵۶۹۲۱۸۸ ش کارت دوم /بانک ملی 6037997546372302 https://eitaa.com/Ostadkhosravi
❤️پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :❤️  [روز قيامت] هر كسى در سايه صدقه ی خود است تا آنگاه كه ميان مردم داورى شود .  ( كنز العمّال : ۱۶۰۶۸ ) https://eitaa.com/Ostadkhosravi
خاموش شدن آتش جهنّم در شب سوم شعبان، ولادت امام حسین (صلوات‌الله‌علیه) 🌸﷽🌸 رسول خدا "صلّی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله و سلم" فرمودند: ✅ فَلَمَّا وُلِدَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ علیهماالسلام وَ كَانَ مَوْلِدُهُ عَشِيَّةَ الْخَمِيسِ لَيْلَةَ الْجُمُعَةِ 🌸هنگامی که حسین بن علی (علیهماالسلام) در شامگاه پنجشنبه و شب جمعه قدوم مبارک به سرای دنیا نهاد، ✨ أَوْحَى الله عَزَّوَجَلَّ إِلَى‏ مَالِكٍ خَازِنِ النَّارِ أَنْ أَخْمِدِ النِّيرَانَ عَلَى أَهْلِهَا لِكَرَامَةِ مَوْلُودٍ وُلِدَ لِمُحَمَّدٍ 🌸 خدای تعالی به «مالک» موکّل جهنّم، وحی فرمود که امشب به برکت ولادت فرزند محمّد (صلّی‌الله‌علیه‌وآله)، آتش جهنّم را بر اهلش خاموش کند ✨ وَ أَوْحَى إِلَى رِضْوَانَ خَازِنِ الْجِنَانِ أَنْ زَخْرِفِ الْجِنَانَ وَ طَيِّبْهَا لِكَرَامَةِ مَوْلُودٍ وُلِدَ لِمُحَمَّدٍ فِي دَارِ الدُّنْيَا 🌸 و به «رضوان» موکّل بهشت، وحی فرمود که امشب به یُمن قدوم فرزند محمّد (صلّی‌ الله‌ علیه‌ و آله) در دار دنیا، بهشت را آذین‌بندی و عطرافشانی کند ✨ وَ أَوْحَى الله تَبَارَكَ وَ تَعَالَى إِلَى حُورِ الْعِينِ تَزَيَّنَّ وَ تَزَاوَرْنَ لِكَرَامَةِ مَوْلُودٍ وُلِدَ لِمُحَمَّدٍ فِي دَارِ الدُّنْيَا 🌸 و به حورالعین هاي وحی فرمود که امشب به تکريم مولود محمّد )صلّی‌ الله‌ علیه‌ و آله)، بر زيور خود بيفزايند و خويشتن را آراسته‏‌تر کنند ✨ وَ أَوْحَى الله عَزَّوَجَلَّ إِلَى الْمَلَائِكَةِ أَنْ قُومُوا صُفُوفاً بِالتَّسْبِيحِ وَ التَّحْمِيدِ وَ التَّمْجِيدِ وَ التَّكْبِيرِ لِكَرَامَةِ مَوْلُودٍ وُلِدَ لِمُحَمَّدٍ فِي دَارِ الدُّنْيَا 🌸و فرشتگان را فرمود تا به پاس اين مولود خجسته، صف در صف به تسبيح و تحمید و تمجيد و تکبير خدای تعالی همّت گمارند 📚 بحار الانوار، ج۴۳، ص۲۴۸ ─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─ @ALTAFHIM ─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─
غزل شماره ۳۸۷ از دیوان حافظ – شاه شمشادقدان خسرو شیرین دهنان شاه شمشادقدان خسرو شیرین دهنان که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان مست بگذشت و نظر بر من درویش انداخت گفت ای چشم و چراغ همه شیرین سخنان تا کی از سیم و زرت کیسه تهی خواهد بود بنده من شو و برخور ز همه سیمتنان کمتر از ذره نه‌ای پست مشو مهر بورز تا به خلوتگه خورشید رسی چرخ زنان بر جهان تکیه مکن ور قدحی می داری شادی زهره جبینان خور و نازک بدنان پیر پیمانه کش من که روانش خوش باد گفت پرهیز کن از صحبت پیمان شکنان دامن دوست به دست آر و ز دشمن بگسل مرد یزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان با صبا در چمن لاله سحر می‌گفتم که شهیدان که‌اند این همه خونین کفنان گفت حافظ من و تو محرم این راز نه‌ایم از می لعل حکایت کن و شیرین دهنان السلام علیک یا ابوالفضل العباس یا قمر بنی هاشم سیدی و مولای و رحمت الله و برکاته https://eitaa.com/Ostadkhosravi
💢 عقل صغیر و عقل کبیر در نگاه موجودیت انسان در پیوند با کلِ محیط(پیکر واحدِعالم) فعلیت می‌یابد. فصل حقیقی انسان که او را از سایر موجودات جدا میکند وقوه و میباشد. این عقل امری فردی و نیست که فقط در کالبد انسان بوده و تابع اراده بشر باشد. عقل جوهری مجرد است که صور کلی و نتایج قیاس را به انسان افاضه میکند. یعنی رابطه اتصالی و متضایف دو وجود ادراکی. رابطه متقابل دو سنخ ادراک، یکی مُفاض(پذیرنده معرفت_انسان) که باید مقدمات و معدات کسب فیض ادراکی را داشته باشد، و دیگری مُفیض(عقل فعال)که مصدر فیض فهم و درک حقیقت است. بنابراین عقلانیت و خردورزی، به معنای فهم مفهومی حقیقت نیست، گرچه این امر ظاهر عقلانیت است، اما باطنش یک سنخ اتصال وجودی_حضوری میان مفاض با مفیض است. انسان در میانِ عقلانیت قرار دارد. تعقل تلاش ریاضی‌وار و کامپیوتری مغز انسان در کشف مجهولات نیست. بلکه کنش و مواجهه متضایف ادراکی بشر با باطنِ طبیعت(عقل فعال) میباشد. عقل کلی ما را در میان‌ گرفته، چنانچه به امواج معرفتی او متصل شویم و ظاهر جزئیات راخرق کنیم، به معنا که فیض اوست متصل می شویم. به باور حقیقت عقل برفراز انسان است، و او را در میان گرفته. چنانچه بشر بتواند با قدم فکر از جزئیات و محسوسات فراتر رود و مقدمات قیاس را درست تنظیم کند و خوب تحقیق کرده و درتحصیل معرفت کوشا باشد از پستوی جزئیات بیرون آمده و ازحیث وجودی ارتقاء یافته انوار خورشید عقل فعال که باطن طبیعت را منور کرده به او می رسد، و او به درک حقیقت نائل می شود. یا همان عقل فعال است که بشر در میان افاضات و امواج او زندگی می کند و به فعلیت می رسد. ما هرگاه فکر میکنیم در واقع سعی می کنیم به امواج عقل فعال متصل شویم و چنانچه بخواهیم معارف کلی را به یادآوریم باز هم باید به اومتصل شویم. در اتصال دائمی با عقل فعال معنا می‌یابد. عقل انسان درنگاه صدرا، قوه انفعالی دریافت معنا و کلیات از عقل عاشر است. اما برخلاف اعتقاد داشت که عقل انسان صرفا کارکرد انفعالی و پذیرندگی فیوضات از عقل فعال را ندارد، بلکه قدرت انشاء و فعل بر ترسیم کلیات و صور حقایق را دارد. بدین معنا که درصورت اتصال با عقل فعال از لحاظ وجودی قوی می شویم. لذا عقل بشر قدرت بر انشاء صور کلی به وزان حقایق خارجی پیدا میکند. یعنی دیگر منتظر فیوضات عقل آسمانی نیست، بلکه خود شروع به فعالیت و کشف و استنباط حقایق از مقدمات فکر میکند. یا ذهن انسان است که چون به مرتبه شدید عقل (یعنی عقل فعال) متصل شده، خود تبدیل به عقلی فعال شده که می تواند حقایق را درخود ذخیره کند، و از تامل درآنها به نتایجی برسد و اموری را استنباط کند. ویژگی عقل صغیر، خطاپذیری آن است، گرچه عقل بشر دائما باید با عقل فعال آسمانی در ارتباط باشد تا از او قدرت وجودی اخذ کند، اما این عقل که به واسطه عنایت عقل عاشر قدرت انشاء کلیات را یافته، گاهی در راستای کشف حقیقت دچار خطا می شود. هرچه قدر انسان به تفکر و حرکت در کلیات بپردازد، از وهم و جزئیات دوری کند، و اوقات خویش را به تعلیم و تعلم و تزکیه نفس سپری کند، اتصال او با بیشتر شده، عقل صغیر قدرتش افزون می شود، و میتواند با قدم خویش جبال مرتفع حقیقت راطی کند. از تابعین نظریه حاج ملاهادی سبزواری(ره) جناب است. مرحوم علامه به عقل انسانی که قدرت برانشاء کلیات داشته باور دارد. برمبانی پذیرش کنشِ استنباطی و فعال عقل صغیر ، نظریه ادراکات اعتباری و نحوه انتزاع معقولات ثانیه را بیان کردند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ