eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
552 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
263 ویدیو
629 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰فراخوان پژوهشگر 📚فراخوان پذیرش هفتمین دوره پژوهشگری معارف انقلاب اسلامی با استعانت از درگاه خداوند متعال و درود به روان پاک شهدا و امام شهیدان، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار رهبری (حفظه‌الله) به منظور تربیت پژوهشگر معارف انقلاب اسلامی با اتکا به تجربه برگزاری شش دوره، برای سال ۱۴۰۰ با گرامیداشت یاد و نام دانشمند شهید محسن فخری‌ زاده از بین برادران و خواهران داوطلب و علاقه‌مند دانشجو یا دانش آموخته دوره دکتری و طلبه سطح چهار حوزه علمیه، از طریق آزمون و مصاحبه برای یک دوره آموزشی و پژوهشی دو ساله در شهرهای تهران، قم و مشهد پژوهشگر می­‌پذیرد. 🗓ثبت نام از تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۴ تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ از طریق پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبری (حفظه‌الله) به آدرس KHAMENEI.IR انجام خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این‌جا مراجعه شود. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚استفاده از آثار دیگران در نگارش اثر جدید نقل قول مستقیم و غیرمستقیم 📗حالت‌های نقل قول مستقیم نخست لازم است بدانیم، براساس سبک‌های استنادی زمانی که تعداد کلماتی که از دیگران عیناً نقل می‌کنیم، بیشتر یا کمتر از حد معینی برسد، با دو حالت نقل قول روبه‌رو می‌شوی 🔸نقل قول کوتاه هنگامی که تعداد کلماتی که عیناً از آثار دیگران نقل می‌کنیم کمتر از حد تعیین‌ شده از سوی سبک‌های استنادی باشد، باید از قانون استفاده از نقل قول کوتاه تبعیت کنیم. در این حالت علاوه بر استناد دهی دقیق باید در فارسی از گیومه «» و در متون انگلیسی از کوتیشن " " استفاده کنیم و استناد هم هرگز نباید فراموش شود. 🔸نقل قول طولانی زمانی که تعداد کلماتی که عیناً از آثار دیگران نقل می‌کنیم بیشتر از مقدار تعیین‌ شده از سوی سبک استنادی باشد، از قوانین نقل قول طولانی (که در جدول فوق، آورده شده است) استفاده می کنیم.معمولاً در صورتی که ناگزیر به نقل مستقیم بیش از ۴ سطر از یک متن هستیم یا به نظر عده‌ای اگر تعداد کلمات بیشتر از مقدار مشخصی کلمه باشد، باید علاوه بر استناد دهی دقیق، از تو رفتگی استفاده کنیم و دیگر نیازی به علامت نقل‌قول نیست؛ البته، امروزه که سامانه‌های مشابه‌ یاب در حوزۀ نگارش و پژوهش وارد شده‌اند، باید علاوه بر تغییر شکل و اندازه نقل قول، از علامت نقل قول هم استفاده کنیم. عباسیان، زهره (۱۳۹۷). استفاده از آثار دیگران در نگارش اثر جدید: نقل قول مستقیم و نقل قول غیر مستقیم. @pajoohesh_esfahan 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
CamScanner 08-16-2021 13.44.pdf
992.9K
♦️مقتل الحسین علیه السلام 📖مقتل خوانی 📕مقتل اللهوف علی قتلی الطفوف تالیف: سید ابن طاووس ترجمه: سید احمد فهری زنجانی 📖فی وصف حال القتال و مایقرب من تلک الحال در توصیف حال جنگ و آنچه نزدیک به حال جنگ بود. 📖فی الامور المتاخر عن قتله صلوات الله علیه و هی تمام ما اشرنا الیه در کارهایی که پس از شهادت حضرت انجام گرفت. بخش پنجم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🏴ملت امام حسین علیه السلام سلسله نشست های روایان مکتب حسینی با حضور علما و اندیشمندان ◼️سخنرانی مجازی نخبگان تبلیغی ◾️جایگاه مردم در اسلام ◾️اهمیت مجالس امام حسین در سیره اهل بیت علیهم السلام ◾️ایام محرم فرصتی برای کمال معنوی ◾️فلسفه قیام نهضت عاشورا ◾️جلوه های عملی واقعه عاشورا در زندگی ◾️امام هدایتگران ◾️راز ماندگاری نهضت کربلا ◾️ویژگی های ممتاز امام حسین علیه السلام 🗓۲۰ مرداد ماه الی ۲۹ مرداد ماه 🕰هر شب از ساعت ۲۱ الی ۲۳ همراه با ترافیک رایگان اینترنت www.heyatonline.ir/heyat/3320 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
نشست مجازی بررسی شبهات پیرامون وقایع عاشورا 📕براساس کتاب حماسه حسینی شهید مرتضی مطهری با حضور استاد حوزه و دانشگاه سرکارخانم زهرا حقیری 🗓زمان: سه شنبه ۱۴٠٠/٠۵/۲۶ 🕰ساعت ۱٠ صبح علاقه مندان از طریق لینک زیر دعوت ما را پذیرا باشند. https://www.skyroom.online/ch/tehranplir/qods 🔸قرارگاه فرهنگی نماز جمعه شهرستان قدس 🔸اداره کتابخانه عمومی شهرستان قدس 🔸حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم 🔸کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی شهرستان قدس 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فراخوان دومین همایش بین المللی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی ◽️محورهای همایش ▫بازنمایی ماهیت و ویژگی های انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم ▫بازنمایی دستاوردهای خارجی انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ▫بازنمایی دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ▫بازنمایی زمینه‏ های نظری تحقق تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنافداه) ▫بازنمایی زمینه‏ های عملی تحقق تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنافداه) 🗓مهلت ارسال مقالات: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ 🗓زمان برگزاری: هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۰ 🏢 مکان: تهران- موزه ملی انقلاب اسلامی دفاع مقدس- مرکز همایش‌های بین المللی http://drd.iranhdm.ir 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
امر به معروف- شماره اول.pdf
1.43M
📜ویژه نامه شیوه های امر به معروف و نهی از منکر 📚دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📗امامان اهل بیت (ع)؛ مرزبانان حریم اسلام ✍شهید آیت الله سید محمد باقر صدر ✍ترجمه: رضا ناظمیان، حسام حاج مومن شهید صدر همچون همیشه مدارک اسلامی را مورد بازخوانی نوآورانه قرار داد و به تبیین نظام‌مند و علمی از زندگانی معصومان علیهم‌السلام ‌پرداخت. در این نگاه به وجود مبارک امامان علیهم‌السلام به‌عنوان حقیقتی یکتا در نمودهای متعدد نگریسته شده و از عملکرد اجتماعی و سیاسی ایشان تحلیلی یکپارچه و وحدتگرا ارائه شده است. وی در بررسی زندگی امامان علیهم‌السلام درعین‌حال که رویکرد جزءگرا را رد نمی‌کند و آن را گامی بایسته در پیشبرد روش خود می‌داند، بر ناتوانی این دیدگاه در تفسیر نمودهای نا هم‌خوان از زندگی امامان علیهم‌السلام تأکید دارد و از این‌ رو در بررسی و تحلیل زندگی امامان علیهم‌السلام به دیدگاه کل‌گرای فراگیر تکیه می‌کند. شهید صدر باور دارد که این نگاه فقط فرضیه‌ای نظری نیست، بلکه رویکردی است که عقیدۀ متبلور در ایدۀ امامت به‌خودی‌خود آن را فرض می‌دارد؛ چون امامت در همه موارد، با توجه به مسئولیت‌ها و شرط‌هایش امری واحد است؛ پس هرقدر هم نمودهای ظاهری‌اش به‌سبب شرایط و ملزومات گوناگون باشد، باید در رفتارها و نقش‌های امامان علیهم‌السلام بازتابی واحد یابد. شهید صدر افزون‌ بر داده‌هایی که درباره رویکرد کل‌گرا به‌دست می‌دهد و گذشته از بررسی نقش مشترکی که هریک از امامان علیهم‌السلام در امتداد امامان دیگر داشته‌اند، در بررسی جزئیات زندگی و شرایط هریک از امامان علیهم‌السلام نیز نگاهی نو دارد. از بارزترین مصادیق این نگاهِ نو، بررسی همه‌جانبۀ او درباره موضع امیرمؤمنان علیه‌السلام، تحلیل او از صلح امام حسن علیه‌السلام با معاویه، خوانش بی‌نظیر وی از قیام امام حسین علیه‌السلام و دیگر ابتکارات در زمینۀ تحلیل تاریخ امامان علیهم‌السلام است. این سخنرانی‌ها مجال آن نیافتند که در زمان حیات شهید صدر و زیر نظر ایشان به چاپ برسند، اما پس از شهادت ایشان بارها و با کیفیت و دقت متفاوتی به چاپ رسیدند. کتاب «نقش امامان علیهم‌السلام در استوارسازیِ رسالت اسلامی»، مجموعۀ این گفتارها و مقالات شهید محمد باقر صدر است که به‌ کوشش «کنگره جهانی شهید صدر» گرد آمده است. 📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
سلسله نشست‌های علمی حکمت عاشورایی سلسه نشست‌های حکمت عاشورایی به مناسبت دهه دوم محرم‌الحرام به صورت مجازی و در چهار نشست علمی با عناوین زیر برگزار خواهد شد. ◾️نشست علمی عاشورا و قلمرو دین با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا شاکرین روز یکشنبه مورخ ۳۱ مردادماه ساعت ۱۷ ◾️نشست علمی نهضت عاشورا و عقل محاسبه‌گر مادی با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عرب‌صالحی روز دوشنبه مورخ ۱ شهریورماه ساعت ۱۷ ◾️نشست علمی معنویت‌های جدید و عاشورا با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قائمی‌نیا روز سه‌شنبه مورخ ۲ شهریورماه ساعت ۱۷ ◾️نشست علمی نشانه‌شناسی عاشورا با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قائمی‌نیا روز چهارشنبه مورخ ۳ شهریورماه ساعت ۱۷ https://class.hikmat-ins.ir/ch/pajohesh 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🌑چه گذشت. 🌙محرم الحرام هفتم محرم الحرام ۶۱ ه.ق بستن شریعۀ فرات به روی سپاه امام حسین(علیه السلام) هفتم محرّم روز بستن آب به روى آن حضرت و ياران و زنان و كودكان اهل بيت اوست[۱]؛ لذا دشمنان اسلام  از دست­يابى حرم حسينى عليه السلام به آب جلوگیری کردند ؛ در اين روز دستورى از سوى عبيداللَّه بن زياد براى عمر بن سعد رسيد كه بين حسين عليه السلام و يارانش و آب حايل شوند، تا قطره اى از آب فرات ننوشند! [۲]، [۳] به تعبیر شاعر از آب هم مضايقه كردند كوفيان ،خوش داشتند حرمت مهمان كربلا [۴] 📜نفرین امام حسین (علیه السلام) بر عبدالله بن حصین ازدی؛ «خدایا او را تشنه بمیران» پس از بستن آب  به روی سپاه امام حسین(علیه السلام) ، مردی به نام عبدالله بن حصین ازدی  گفت: يا حسين! آيا آب فرات را نمى بينى كه مثل شكم ماهى مى درخشد؟! به خدا سوگند! از آن نخواهى چشيد تا آن كه با لب تشنه از جهان چشم بپوشى! [۵] امام عليه السلام گفت: «اللَّهُمَّ أَمِتْهُ عَطَشاً؛ خدايا! او را تشنه بميران !».[۶] راوى مى گويد: به خدا سوگند پس از نفرين امام آن شخص به مرض عطش گرفتار شد، به گونه اى كه پيوسته مى گفت: به من آب دهيد! آبش مى دادند تا آنجا كه آب از دهانش مى ريخت ولى همچنان مى گفت: آبم دهيد كه تشنگى مرا كشت! پيوسته اين چنين بود تا آن كه به هلاكت رسيد! [۷]،[۸] 📜نفرین امام(علیه السلام) بر سپاه دشمن در روز هفتم محرم  امام حسین(علیه السلام) سپاه دشمن را چنین نفرین کرد: خداوندا! باران را از آنان دريغ دار، و سال هاى قحطى، بسان خشكسالى زمان يوسف، بر آنان پديد آور، و آن فرزند ثقيف (حجّاج) را بر آنها مسلّط ساز تا جام زهرِ ذلّت و حقارت را بر كامشان فرو ريزد و كسى را در ميانشان سالم وا مگذارد تا آنجا كه در برابر هر قتلى كه انجام داده اند به قتلى و در برابر هر ضربه اى كه زده اند، به ضربه اى گرفتار شوند و انتقام خون من و دوستان و اهل بيتم را از اينها بگيرد. چرا كه اينها به ما نيرنگ زدند و ما را تكذيب كرده و بى ياور گذاردند.[۹] خدايا! تويى پروردگار ما، بر تو توكّل كرده و به سوى تو بازگشت مى نماييم كه بازگشت همه به سوى توست».[۱۰] 🔰پیوستن مسلم به عوسجه به امام حسین (علیه السلام) در کربلا مسلم بن عوسجه  در روز هفتم محرم در كربلا به محضر امام شرفياب شد، او مردی  شجاع و مقيم كوفه بود و از جمله كسانى بود كه براى امام حسين عليه السلام نامه نوشته و آن حضرت را به كوفه دعوت نموده بود.[۱۱] مسلم پس از ورود ابن زياد به كوفه و شهادت مسلم بن عقيل به همراه اهل و عيالش از كوفه خارج شد و به آن حضرت پيوست و تا آخرين قطره خون خود وفادار ماند.[۱۲]   [۱] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۳۳ [۲] زادالمعاد، ص: ۳۸۹ [۳] كليات مفاتيح نوين ؛ ص: ۵۹۹ [۴] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۷۱۰ [۵] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۵۲۲ [۶] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۵۲۲ [۷] ارشاد؛ ج: ۲ ،ص: ۸۶ [۸] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها، ص: ۵۲۳ [۹] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۲۴ [۱۰] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۲۴ [۱۱] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۴۴ [۱۳] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۴۴ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما ملت امام حسینیم سخنان سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی در مورد واقعه عاشورا 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜ساختار مقاله 🔰تبدیل مسئله به سؤال با اضافه شدن پنج فاکتور تبار علمی، رویکرد، ابزار گردآوری، چگونگی پردازش اطلاعات و محدوده تحقیق، می توان از مسئله به سؤال اصلی پژوهش دست یافت. 📚اکنون پژوهشگر یک سوال تحقیقی در اختیار دارد. و بر اساس رویکرد سؤال محوری یا مسئله محوری؛ در تحقیق، سوال به همان اندازه که روشن و شفاف است به پژوهشگر در فرایند تحقيق کمک بیشتری می کند. سوال پژوهشی صحیح و کامل به محقق نشان می دهد که چه اطلاعاتی را چگونه جمع آوری و پردازش نماید. لذا سوالی را که فاقد چنین ویژگی باشد نمی توان یک سوال پژوهشی نامید. 🔸مثال اعتیاد را به عنوان یک مشکل در نظر بگیرید. اعتیاد آثار و نتایجی و پیامد هایی به همراه دارد، وقتی که ما این موارد را در نظر می گیریم، در واقع با مسایل گوناگونی مواجه می شویم. با توجه به علاقه و نیازی که احساس می شود، یک مساله را انتخاب می کنیم. پیامد های اعتیاد کدامند؟ این یک مساله پژوهشی است و اگر بخواهد تبدیل به سوال پژوهشی شود، قیود و جهاتی نیز باید به آن اضافه شود. پیامد های اعتیاد جوانان از نگاه جامعه شناسان کدامند؟     @pajoohesh_esfahan 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
نشست علمی دانشجویی انسان شناسی امام موسی صدر 🗓 زمان: ۲۵مرداد ماه ۱۴۰۰ 🕰 ساعت ۱۸ ▫️هزینه ثبت نام: رایگان ▫️برای ثبت‌نام روی لینک کلیک کنید. https://rooydadestan.ir/?p=7222 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
روایت کربلا علی‌اکبر، اسماعیلِ امام حسین(علیه‌السلام) وقتی که همه‌ی اصحاب امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند و کسی غیر از خانواده‌ی او باقی نماند، علی اکبر از خیمه گاه خارج شد. پیش پدر آمد و گفت: پدر! اکنون اجازه بده تا من بروم بجنگم و جانم را قربانت کنم. هیچ مقاومتی نکرد و به او اجازه داد! این دیگر اصحاب و برادرزاده و خواهرزاده نیست که امام به او بگوید نرو، بایست؛ این پاره‌ی تن و پاره‌ی جگر خود اوست! این انفاق امام حسین علیه السلام است؛ این اسماعیل حسین علیه السلام است که به میدان میرود. امام حسین علیه السلام نگاهی از روی نومیدی به قدّ و قامت علی اکبر انداخت. گفت: خدایا! خودت شاهد باش. جوانی را به جنگ و به کام مرگ فرستادم که از همه‌ی مردم، شبیه‌تر به پیغمبر صلی الله علیه و آله بود. ۱۳۷۴/۳/۱۹ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کرسی علمی- ترویجی مبانی نظام اداری از منظر آموزه های اسلام 🗓سه شنبه ۲ شهریور ماه ۱۴۰۰ 🕰ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۳:۰۰ به صورت مجازی تحت نرم افزار اسکایپ برگزار می شود.  اطلاعات بیشتر در: http://iict.ac.ir/mabaniedarii 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
ویژگی_های_خانواده_عاشورایی.pdf
836K
📜ویژگی های خانواده عاشورایی ✍فریده فاطمی مهر 📒مبلغان فصلنامه علمی _ تخصصی 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh