eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
574 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
255 ویدیو
624 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
971122_بیانیه گام دوم انقلاب.pdf
347.1K
✅بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ▫️امام خامنه ای: 《عزیزان! دهه‌ های آینده دهه‌ های شما است و شمایید که باید و از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید》بهمن ۹۷ ▫️یکی از موضوعات عالی برای پایان نامه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می باشد. https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
971122_بیانیه گام دوم انقلاب.pdf
347.1K
✅بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ▫️امام خامنه ای: 《عزیزان! دهه‌ های آینده دهه‌ های شما است و شمایید که باید و از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید》بهمن ۹۷ ▫️یکی از موضوعات عالی برای پایان نامه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می باشد. https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📣معرفی سایت‌های پژوهشی وتحقیقاتی 🔹دسترسی به پایان نامه ها در قسمت پایگاههای اطلاعاتی) 🔹پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران www.irandoc.ac.ir    (دسترسی به بیش از 261000 مقاله علمی)     🔹 مرجع علمی و اطلاع رسانی کنفرانس ها  http://scholar.conference.ac   🔹 مرجع علمی مقالات کنفرانس های علمی http://www.civilica.com   🔹 سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران http://www.nlai.ir   🔹 دو فصلنامه پژوهش جوانان، فرهنگ و جامعه  www.ihss.sc.ir/journal   🔹 فصلنامه اسلام پژوهی http://ihss.ac.ir/fa/journals/group/4   🔹مناسب برای دانش آموزان متوسطه 1 و 2 🔹دانشنامه سایت رشد(شبکه ملی مدارس) http://danesh.roshd.ir   🔹 موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان http://www.tebyan.net منبع : بخش پژوهش سایت موسسه فرهنگی - پژوهشی نودا https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
باسمه‌تعالي فراخوان مقاله ✅فصلنامه علمی تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به مقالات پذیرفته شده توسط داوران در اسرع وقت گواهی پذیرش اعطا خواهد شد. به اطلاع اساتيد و پژوهشگران مي‌رساند فصلنامه علمی تحقیقات کاربردی در حوزه قرآن و حدیث، موفق به كسب مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شده است. لذا از كليه اساتيد، پژوهشگران و دانشجويان دعوت مي‌شود مقالات خود را براي چاپ به مجله ارسال نمايند. در ضمن این مجله در نظر دارد رتبه علمی را از وزارت علوم کسب نماید. لازم به ذکر است دستورالعمل تدوين مقالات در سامانه نشریات قابل دسترسی است. برخی از محورهای پژوهش در این مجله عبارت است از: ✅ محور تربیتی: اصول و مبانی تعلیم و تربیت با تاکید بر قرآن و حدیث، روشهای تربیتی قرآن و حدیث، بررسی مکاتب تربیتی از منظر مسائل کاربردی.و هر موضوعی که مرتبط با تعلیم و تربیت باشد. ✅ محور عرفانی موضوعات مختلف عرفنی از منظر قرآن و حدیث ،آسیب شناسی عرفان های نوظهور، و هر موضوعی که مرتبط با عرفان اسلامی باشد. ✅ محور آسیب‌شناسی کاربردی آسیب‌شناسی تحقیقات قرآن و حدیثی ، ,هر نوعی پژوهشی که به مسائل کاربردی سازی و آسیب‌شناسی مرتبط باشد. ✅نحوه ارسال مقاله: ارسال و دريافت مقالات صرفاً از طريق سامانة مديريت نشريات به نشاني زیر انجام مي‌گيرد. http://arq.quran.ac.ir https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
https://qamus.inoor.ir/ نسخه جدید پایگاه قاموس نور امروز بارگزاری شد 🖕🏽🖕🏽@myganj * ارائه پاسخ در دو گروه عربی و فارسی * ارائه شبکه ای از مداخل که رابطه ترادف یا تضاد داشته یا در موضوعی با هم اشتراک معنایی دارند * ارائه شواهد متنی از آیات قرآن کریم و متون کهن * ارائه اصطلاحات فقهی اصولی فلسفی کلامی و منطقی * ارائه مداخل فارسی از چهار فرهنگنامه دهخدا نفیسی برهان قاطع و فرهنگ رشیدی * ارائه اسامی اماکن تاریخی از منابع کهن https://eitaa.com/myganj https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«نحو کاربردی متوسطه» نحو را کاربردی یاد بگیگیرید ✅اگر دنبال شاهد مثالهای مختلف قرآنی در موضوعات گوناگون هستید، در این کانال حتما خواهید یافت. ویژگی های کانال: ۱. ترکیب موضوعی قرآن ۲. کتاب درسی مرکز مدیریت حوزه علمیه ۳. ویژه اساتید کانال در تلگرام و ایتا @nahvekarbordi https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_263940122.apk
8.26M
📲 دانلود اپلیکیشن «الْخَرَّاصُونَ» در نقد 🗂 محتوا: 🔸جریان شناسی 🔸نقد حدیث وصیت 🔸خواب و استخاره 🔸توهینات احمد به انبیاء و ائمه 🔸تناقضات 🔸پاسخ به شبهات و دهها مطالب دیگر ⚠️ قابلیت ها: امکان جستجو و ارسال مطالب در شبکه های اجتماعی 🔴 مناسب برای و مباحثه با اتباع احمد بصری https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📱آدرس نرم افزار‌های نور برای جستجوی نام کتاب در نرم افزارهای نور به این آدرس بروید: http://www.noorshop.ir/fa/book/search?subjectId=0&displayMode=Details&pageNumber=1&SearchPhrase=&OrderBy=Priority&OrderType=Asc https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰سنت حسنه نگارش ❇️انواع فعالیت‌ها و مطالعه علمی برای تدوین پایان‌نامه‌ها 🔹۵-مطالعه مروری بازخوانی روشمند یک اثر یا دیدگاه همراه با ملاحظه‌های انتقادی و تکمیلی، مطالعه مروری است. البته در این موارد، باید اثری مهم و قابل تحلیل باشد تا محقق به تحلیل محتوایی، نقد و ارزیابی روش مولف، تامل در سازگاری درونی، کشف مبانی، توجه به لوازم منطقی، نتایج معرفتی و آثار عینی و بسترهای معرفتی ظهور نظریه و جهت‌گیری‌های عمده در مطالعه بپردازد. بی شک، توسعه علم در گرو نقد تحقیقات علمی است. بنابراین، مطالعه مروری در نوع خود، بسیار مهم است. ۶-مطالعه مروری فراگیر گاهی در مورد یک مسئله یا زمینه مطالعاتی، دیدگاه‌‌های متفاوتی در دوره‌های گوناگون تاریخی ارایه می شود. این مطالعه در زمینه‌های گوناگون فلسفی، کلامی، عرفانی، تفسیری و فقهی موثر است.برای نمونه، تقسیم بندی قضایا از نظر موضوع، مسئله‌ای است که از زمان ارسطو تا به امروز، دیدگاه‌های خاصی را پدید آورده است. مروری بر همه این دیدگاه‌ها، مقایسه دیدگاه خَلَف با اَسلاف گذشتگان و باز ماندگان و علمای دیروز و امروز و تحلیل تطبیقی آنها با یکدیگر، نتایج معرفتی گران‌بهایی به دست می دهد. https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰 نتیجه ناامیدی بی‌عملی است 🔻شما جوان هستید ، مواظب باشید نگاهتان به آینده، نگاه امیدوارانه باشد، نه نگاه بدبینانه و نومیدانه. اگر نگاه نومیدانه و بدبینانه شد، نگاه «چه فایده‌ای دارد» شد، به دنبالش بی‌عملی، بی‌تحرکی و انزواء است؛ مطلقاً دیگر حرکتی وجود نخواهد داشت؛ همان چیزی است ‌که دشمن می‌خواهد. ۸۸/۶/۰۴ 🔻یکی از بزرگترین نعم الهی، امید و اعتمادبه‌نفسی است که در مردم هست. روح امیدواری، خیلی نعمت بزرگی است. مردمِ مأیوس، ناامیـد و بدون افق دید، بی‌صبری می‌کنند؛ نه این‌که کار نمی‌کنند، مانع کار هم می‌شوند؛ ولی مردمِ امیدوار خودشان جلو جلو می‌دوند و مسئولان را به دنبال خودشان می‌کشانند. ۸۵/۳/۲۹ ⬇️ مطالعه نسخه کامل این شماره خط حزب‌الله: farsi.khamenei.ir/news-content?id=47533 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 ایضاح الطریقة الی تصانیف أهل السنة و الشیعة فی تلخیص کشف الظنون و ذیله و الذریعة ✍ السید محمود بن السید مهدی الموسوی الدهسرخی الاصفهانی ♦️ با خط خود مولف 💰 قیمت: توافقی سفارش 👇 🆔 @Mojtaba73birjand 📲 +989105864404 کانال کتب ناب در تلگرام 👇 https://t.me/ketabenab110 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂 سلام علیکم مبنی به برگزاری کارگاه پژوهشی مقاله نویسی با رویکرد به مسایل جشنواره علامه حلی، سلسله کارگاه‌های مقاله نویسی ویژه طلاب را در ایام نوروز برگزار نماید. 📆 زمان: روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 7، 8 ، 10 و 11 فروردینساعت ۱۰ صبح بستر حضور: 👇👇👇 سامانه سیما به آدرس: https://b2n.ir/j87541 لازم است برای ورود به جلسه از کپی لینک فوق👆 در مرورگر گوگل کروم استفاده نمایید. خاطر نشان می شود کاربران با نام حقیقی خود وارد نشست شوند. https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
سلام علیکم 📣📣📣توجه توجه 📣📣جهت یادآوری: 🔰کارگاه آموزش نگارش مقاله، فردا ۷و ۸، ۱۰، ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح ❇️توجه: کاربران محترم با نام حقیقی خویش وارد نشست به آدرس زیر شوند: 👇👇👇👇👇 https://b2n.ir/j87541 ☘🌿🍀🌿☘🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌱 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 وظیفه منتظران 🔸 وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟ ابو بصیر از وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) سؤال می‌كند كه ما اگر عصر غیبت را ادراك كردیم وظیفه ‌مان چیست؟ یك سلسله دستورات نظامی دادند فرمودند این است كه «لِيُعِدْ [لِيُعِدَّنَّ] أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَوْ سَهْماً»[1] هر كدام از شما به اندازه یك تیر خودتان را آماده كنیم، این در بعضی از نصوص است «لِيُعِدْ [لِيُعِدَّنَّ] أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَوْ سَهْماً»؛ منتها تیری كه ارتشی ‌ها و نظامی ‌ها دارند یك حساب است, تیری كه حوزویان و دانشگاهیان دارند قلم اینهاست كه ذات اقدس الهی به این قلم و مكتوبات این قلم سوگند یاد كرده است؛ اینكه فرمود من به قلم و مسطورات قلم سوگند یاد می‌كنم سرّش همین است ﴿ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یسْطُرُونَ﴾.[2] مستحضرید كه سوگند خدا در مقابل بینه نیست، ما یك قسم داریم كه در مقابل بینه است در محاكم قضایی كسی كه مدّعی است باید بینه اقامه كند كسی كه منكر است، سوگند یاد می ‌كند، بینه یك طرف, سوگند یك طرف; ولی قسم ذات اقدس الهی به خود بینه است اگر كسی در روز روشن بگوید من به این آفتاب قسم, ادّعا می‌ كنم كه الآن روز است این به دلیل قسم خورده است نه در قبال دلیل، سوگند قرآن كریم به بینه است نه در قبال بینه! وقتی خدا سبحان به كتاب قسم می ‌خورد به مكتوبات قسم می‌ خورد; زیرا علم است و مكتوب است و سواد است و است كه جامعه را می ‌كند. من به قلم قسم می ‌خورم, من به نوشته‌ های قلم قسم می‌ خورم كه تو عقلانی حرف می ‌زنی؛ یعنی من به دلیل قسم می ‌خورم. این‌ چنین نیست كه سوگندهای خدا در قبال بینه باشد او متن بینه را آفریده است. بنابراین وظیفه همه ما آن است كه در عصر غیبت هر كدام از ما آنچه دینی_جامعه را تأمین می ‌كند فراهم كنیم, این مطلب اول. 🔸 زراره عرض می ‌كند وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟ فرمود دعا! اما دعایی كه آدم را باسواد كند. یك وقت دعا این است كه خدایا پدر و مادر مرا بیامرز! این دعا برای همه است، عوام هم این دعا را می ‌كنند، اما دعای حوزویان و دانشگاهیان این است كه خدایا ما را باسواد كن! عرض كرد دعای ما در عصر غیبت چیست؟ فرمود همین دعا بگو «اَللّهُمَّ عَرِّفْنی‏ نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی‏ نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی‏ رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی‏ رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی‏ حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی‏ حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی»[3] این یك برهان لِمّی است، ما رهبر را برای این نمی ‌خواهیم كه كشور ما را حفظ كند! حرف بسیار لطیفی مرحوم خواجه طوسی نسبت به شیخ ‌الرئیس دارند، فرمود: مردم امام را نمی‌ خواهند تا دنیایشان تأمین باشد! اكثر و بیش از ماها كسانی هستند كه نه خدا را قبول دارند نه قیامت را قبول دارند. حرف مرحوم خواجه این است كه ما امام و پیغمبر را نمی‌ خواهیم برای اینكه زندگی دنیایمان راحت باشد، ما برای اینكه این هفتاد سال خوب زندگی كنیم كه رهبر نمی ‌خواهیم، ما یك هستیم، ما از جایی آمدیم كه نمی ‌دانیم كجاست, به جایی می ‌رویم كه هیچ از آن خبری نیست، ما یك راهنما می‌ خواهیم! ما فهمیدیم كه انسان, مرگ را می ‌میراند، نه بمیرد! این را دین به ما آموخت كه انسان, مرگ را اماته می ‌كند نه به عكس, ما مرگ را می‌ میرانیم. بیان خدا در قرآن كریم این نیست كه «كلّ نفس یذوقها الموت» هر كسی را مرگ می ‌چشد، بیانش این است ﴿كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ﴾[4] روشن است كه هر ذائقی مذوق را هضم می‌ كند نه مذوق ذائق را! ما مرگ را هضم می‌ كنیم و او را از پا در می ‌آوریم و او را می ‌میرانیم و پایدار می ‌شویم و دیگر هیچ! پس ما رهبری را, دین را, امام را برای این می‌ خواهیم كه موجود ابدی هستیم، یك راه می‌ خواهد این راهنما می‌ طلبد. [1] . الغیبة (للنعمانی), ج۱, ص۳۲۰؛ سفینة البحار و مدینة الحکم و الآثار، ج6، ص170. [2] . سوره قلم، آیه1. [3] . کمال الدین وتمام النعنة، ج2، ص342. [4] . سوره آل عمران، آیه185؛ سوره أنبیاء، آیه35؛ سوره عنکبوت، آیه57. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1393/03/22 هhttps://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh