eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
573 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
255 ویدیو
624 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
1_263940122.apk
8.26M
📲 دانلود اپلیکیشن «الْخَرَّاصُونَ» در نقد 🗂 محتوا: 🔸جریان شناسی 🔸نقد حدیث وصیت 🔸خواب و استخاره 🔸توهینات احمد به انبیاء و ائمه 🔸تناقضات 🔸پاسخ به شبهات و دهها مطالب دیگر ⚠️ قابلیت ها: امکان جستجو و ارسال مطالب در شبکه های اجتماعی 🔴 مناسب برای و مباحثه با اتباع احمد بصری https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📱آدرس نرم افزار‌های نور برای جستجوی نام کتاب در نرم افزارهای نور به این آدرس بروید: http://www.noorshop.ir/fa/book/search?subjectId=0&displayMode=Details&pageNumber=1&SearchPhrase=&OrderBy=Priority&OrderType=Asc https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰سنت حسنه نگارش ❇️انواع فعالیت‌ها و مطالعه علمی برای تدوین پایان‌نامه‌ها 🔹۵-مطالعه مروری بازخوانی روشمند یک اثر یا دیدگاه همراه با ملاحظه‌های انتقادی و تکمیلی، مطالعه مروری است. البته در این موارد، باید اثری مهم و قابل تحلیل باشد تا محقق به تحلیل محتوایی، نقد و ارزیابی روش مولف، تامل در سازگاری درونی، کشف مبانی، توجه به لوازم منطقی، نتایج معرفتی و آثار عینی و بسترهای معرفتی ظهور نظریه و جهت‌گیری‌های عمده در مطالعه بپردازد. بی شک، توسعه علم در گرو نقد تحقیقات علمی است. بنابراین، مطالعه مروری در نوع خود، بسیار مهم است. ۶-مطالعه مروری فراگیر گاهی در مورد یک مسئله یا زمینه مطالعاتی، دیدگاه‌‌های متفاوتی در دوره‌های گوناگون تاریخی ارایه می شود. این مطالعه در زمینه‌های گوناگون فلسفی، کلامی، عرفانی، تفسیری و فقهی موثر است.برای نمونه، تقسیم بندی قضایا از نظر موضوع، مسئله‌ای است که از زمان ارسطو تا به امروز، دیدگاه‌های خاصی را پدید آورده است. مروری بر همه این دیدگاه‌ها، مقایسه دیدگاه خَلَف با اَسلاف گذشتگان و باز ماندگان و علمای دیروز و امروز و تحلیل تطبیقی آنها با یکدیگر، نتایج معرفتی گران‌بهایی به دست می دهد. https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰 نتیجه ناامیدی بی‌عملی است 🔻شما جوان هستید ، مواظب باشید نگاهتان به آینده، نگاه امیدوارانه باشد، نه نگاه بدبینانه و نومیدانه. اگر نگاه نومیدانه و بدبینانه شد، نگاه «چه فایده‌ای دارد» شد، به دنبالش بی‌عملی، بی‌تحرکی و انزواء است؛ مطلقاً دیگر حرکتی وجود نخواهد داشت؛ همان چیزی است ‌که دشمن می‌خواهد. ۸۸/۶/۰۴ 🔻یکی از بزرگترین نعم الهی، امید و اعتمادبه‌نفسی است که در مردم هست. روح امیدواری، خیلی نعمت بزرگی است. مردمِ مأیوس، ناامیـد و بدون افق دید، بی‌صبری می‌کنند؛ نه این‌که کار نمی‌کنند، مانع کار هم می‌شوند؛ ولی مردمِ امیدوار خودشان جلو جلو می‌دوند و مسئولان را به دنبال خودشان می‌کشانند. ۸۵/۳/۲۹ ⬇️ مطالعه نسخه کامل این شماره خط حزب‌الله: farsi.khamenei.ir/news-content?id=47533 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 ایضاح الطریقة الی تصانیف أهل السنة و الشیعة فی تلخیص کشف الظنون و ذیله و الذریعة ✍ السید محمود بن السید مهدی الموسوی الدهسرخی الاصفهانی ♦️ با خط خود مولف 💰 قیمت: توافقی سفارش 👇 🆔 @Mojtaba73birjand 📲 +989105864404 کانال کتب ناب در تلگرام 👇 https://t.me/ketabenab110 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂 سلام علیکم مبنی به برگزاری کارگاه پژوهشی مقاله نویسی با رویکرد به مسایل جشنواره علامه حلی، سلسله کارگاه‌های مقاله نویسی ویژه طلاب را در ایام نوروز برگزار نماید. 📆 زمان: روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 7، 8 ، 10 و 11 فروردینساعت ۱۰ صبح بستر حضور: 👇👇👇 سامانه سیما به آدرس: https://b2n.ir/j87541 لازم است برای ورود به جلسه از کپی لینک فوق👆 در مرورگر گوگل کروم استفاده نمایید. خاطر نشان می شود کاربران با نام حقیقی خود وارد نشست شوند. https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
سلام علیکم 📣📣📣توجه توجه 📣📣جهت یادآوری: 🔰کارگاه آموزش نگارش مقاله، فردا ۷و ۸، ۱۰، ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح ❇️توجه: کاربران محترم با نام حقیقی خویش وارد نشست به آدرس زیر شوند: 👇👇👇👇👇 https://b2n.ir/j87541 ☘🌿🍀🌿☘🌿🍀🌿🍀🌿🍀🌱 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 وظیفه منتظران 🔸 وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟ ابو بصیر از وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) سؤال می‌كند كه ما اگر عصر غیبت را ادراك كردیم وظیفه ‌مان چیست؟ یك سلسله دستورات نظامی دادند فرمودند این است كه «لِيُعِدْ [لِيُعِدَّنَّ] أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَوْ سَهْماً»[1] هر كدام از شما به اندازه یك تیر خودتان را آماده كنیم، این در بعضی از نصوص است «لِيُعِدْ [لِيُعِدَّنَّ] أَحَدُكُمْ لِخُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَوْ سَهْماً»؛ منتها تیری كه ارتشی ‌ها و نظامی ‌ها دارند یك حساب است, تیری كه حوزویان و دانشگاهیان دارند قلم اینهاست كه ذات اقدس الهی به این قلم و مكتوبات این قلم سوگند یاد كرده است؛ اینكه فرمود من به قلم و مسطورات قلم سوگند یاد می‌كنم سرّش همین است ﴿ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یسْطُرُونَ﴾.[2] مستحضرید كه سوگند خدا در مقابل بینه نیست، ما یك قسم داریم كه در مقابل بینه است در محاكم قضایی كسی كه مدّعی است باید بینه اقامه كند كسی كه منكر است، سوگند یاد می ‌كند، بینه یك طرف, سوگند یك طرف; ولی قسم ذات اقدس الهی به خود بینه است اگر كسی در روز روشن بگوید من به این آفتاب قسم, ادّعا می‌ كنم كه الآن روز است این به دلیل قسم خورده است نه در قبال دلیل، سوگند قرآن كریم به بینه است نه در قبال بینه! وقتی خدا سبحان به كتاب قسم می ‌خورد به مكتوبات قسم می‌ خورد; زیرا علم است و مكتوب است و سواد است و است كه جامعه را می ‌كند. من به قلم قسم می ‌خورم, من به نوشته‌ های قلم قسم می‌ خورم كه تو عقلانی حرف می ‌زنی؛ یعنی من به دلیل قسم می ‌خورم. این‌ چنین نیست كه سوگندهای خدا در قبال بینه باشد او متن بینه را آفریده است. بنابراین وظیفه همه ما آن است كه در عصر غیبت هر كدام از ما آنچه دینی_جامعه را تأمین می ‌كند فراهم كنیم, این مطلب اول. 🔸 زراره عرض می ‌كند وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟ فرمود دعا! اما دعایی كه آدم را باسواد كند. یك وقت دعا این است كه خدایا پدر و مادر مرا بیامرز! این دعا برای همه است، عوام هم این دعا را می ‌كنند، اما دعای حوزویان و دانشگاهیان این است كه خدایا ما را باسواد كن! عرض كرد دعای ما در عصر غیبت چیست؟ فرمود همین دعا بگو «اَللّهُمَّ عَرِّفْنی‏ نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی‏ نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی‏ رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی‏ رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی‏ حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی‏ حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی»[3] این یك برهان لِمّی است، ما رهبر را برای این نمی ‌خواهیم كه كشور ما را حفظ كند! حرف بسیار لطیفی مرحوم خواجه طوسی نسبت به شیخ ‌الرئیس دارند، فرمود: مردم امام را نمی‌ خواهند تا دنیایشان تأمین باشد! اكثر و بیش از ماها كسانی هستند كه نه خدا را قبول دارند نه قیامت را قبول دارند. حرف مرحوم خواجه این است كه ما امام و پیغمبر را نمی‌ خواهیم برای اینكه زندگی دنیایمان راحت باشد، ما برای اینكه این هفتاد سال خوب زندگی كنیم كه رهبر نمی ‌خواهیم، ما یك هستیم، ما از جایی آمدیم كه نمی ‌دانیم كجاست, به جایی می ‌رویم كه هیچ از آن خبری نیست، ما یك راهنما می‌ خواهیم! ما فهمیدیم كه انسان, مرگ را می ‌میراند، نه بمیرد! این را دین به ما آموخت كه انسان, مرگ را اماته می ‌كند نه به عكس, ما مرگ را می‌ میرانیم. بیان خدا در قرآن كریم این نیست كه «كلّ نفس یذوقها الموت» هر كسی را مرگ می ‌چشد، بیانش این است ﴿كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ﴾[4] روشن است كه هر ذائقی مذوق را هضم می‌ كند نه مذوق ذائق را! ما مرگ را هضم می‌ كنیم و او را از پا در می ‌آوریم و او را می ‌میرانیم و پایدار می ‌شویم و دیگر هیچ! پس ما رهبری را, دین را, امام را برای این می‌ خواهیم كه موجود ابدی هستیم، یك راه می‌ خواهد این راهنما می‌ طلبد. [1] . الغیبة (للنعمانی), ج۱, ص۳۲۰؛ سفینة البحار و مدینة الحکم و الآثار، ج6، ص170. [2] . سوره قلم، آیه1. [3] . کمال الدین وتمام النعنة، ج2، ص342. [4] . سوره آل عمران، آیه185؛ سوره أنبیاء، آیه35؛ سوره عنکبوت، آیه57. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1393/03/22 هhttps://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏🔰چکیده مقالات ‏‏  ‏‏📋ضرورت تهذیب نفس از دیدگاه امام خمینی‏ ✍‏‏راضیه دیباجی ‏‏این مقاله با سیری در اندیشه های امام خمینی سعی دارد تا دیدگاه امام‏‎ ‎‏را نسبت به سازندگی معنوی و اخلاقی جامعه بررسی کند. تهذیب نفس‏‎ ‎‏همان کسب مکارم و دوری از رذایل است و امام عمده دعوت قرآن و انبیاء‏‎ ‎‏را برای رسیدن به هدف خلقت، تزکیه می دانند.‏ ‏‏نویسنده با استناد به آثار امام مقدمه اصلاح جامعه تهذیب نفس و‏‎ ‎‏خودسازی می داند که توجه به خود، اغتنام دوران جوانی، پیروی از تعالیم‏‎ ‎‏اسلامی و حق تقدم تزکیه بر تعالیم را رمز موفقیت در خودسازی از منظر‏‎ ‎‏امام ذکر می کند.‏ ‏‏در بخش دیگر مقاله؛ بیداری، تقوا، اخلاص، شاکر بودن، توجه و‏‎ ‎‏شناخت عیوب را از مراحل تهذیب نفس ذکر شده است.‏ ‏‏موانع تزکیه؛ پیروی از تمایلات نفسانی، محبت به دنیا، فراموشی مرگ،‏‎ ‎‏انکار امور معنوی، حب ظلم، نفاق و عصبیت دانسته شده است.‏ ‏‏نویسنده، راه ثبات تزکیه نفس را از نظر امام مداومت و دقت می داند که‏‎ ‎‏این مقصود با مشارطه، مراقبه، محاسبه، توجه به حق و امتحان نفس‏‎ ‎‏حاصل می گردد.‏ ‏‏در نهایت، امام عامل مؤثر در اصلاح جامعه فراهم نمودن محیط تربیتی‏‎ ‎‏مناسب می دانند که این وظیفه به عهده نخبگان و مربیان جامعه است تا با‏‎ ‎‏ارائه الگوی شایسته و راهنمایی افراد راه رسیدن به چنین هدفی‏‎ ‎‏میسر گردد.‏‏‎ ‎ 📚 مجموعه آثار کنگره اندیشه های اخلاقی ـ عرفانی امام خمینی (ره) ـ جلد 15چکیده مقالات کنگره صفحه 187‎ https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
💢ترجمه کتاب الامام المجتبی مهجه قلب المصطفی💢 مولف: آیت الله شیخ احمد رحمانی همدانی (ره) قطع:وزیری_سلفون تعداد مجلدات:۲ نشر:عطر عترت 👈👈کتاب، شرح زندگانی امام حسن مجتبی و مقدمه در ذکر مناقب پیامبر (ص) و خاندان آن حضرت بوده باب‌ها نیز عبارت‌اند از: فضایل امام حسن (ع) در قرآن و فضایل مختص به ایشان و مشترک با اهل بیت (ع) در احادیث و سخنان دیگران، امام حسن (ع) و ائمه اطهار (ع)، مکارم اخلاق و محاسن ایشان، امام حسن (ع) در زمان افراد پیش از خود، صلح و اسباب و نتایج آن، سخن و حدیث و اشعار ایشان، ولادت و شمائل آن حضرت، شهادت و مظلومیت امام حسن (ع)، و زیارت ایشان و یاران و زنان و فرزندانشان. قیمت درسایت:150.000تومان. قیمت بوستانی ها:85.000تومان. آی دی جهت سفارش کتاب👇 🆔 @sefareshe_ketab •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• ☑️ @boostan_ketab_toolab 💢تعداد کاملا محدود 💢 https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
کربلای حسنی.pdf
8.97M
📝 فایل pdf "کربلای حسنی" موضوع: تحلیل کوتاه بر صلح امام حسن علیه السلام از آیت الله مصباح یزدی رحمت الله علیه ▫️علامه مصباح یزدی: "حدود هفتاد سال پیش یکی از علمای بزرگ نجف به نام شیخ راضی آل‌یاسین کتابی متقن، زیبا و ادیبانه درباره صلح امام حسن نوشت كه مستند به منابع اهل تسنن است و تحلیل‌های دقیق و دلنشینی در این كتاب ارایه كرده است. این كتاب توسط مقام معظم رهبری به زبانی شیوا به فارسی ترجمه شده و یكی از نخستین آثار قلمی ایشان است كه در عنفوان جوانی‌شان به انجام رسیده است. مطالعه این کتاب را به همه علاقمندان، به ویژه جوانان توصیه می‌كنم." ▶️ @Talkhisbooks https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰سنت حسنه نگارش ❇️انواع فعالیت‌ها و مطالعه علمی برای تدوین پایان نامه‌ها 🔹۷-مطالعه با هدف احیای میراث مکتوب(تصحیح اثر دست نویس) آثار دست نویس، از میراث علمی و فرهنگی هستند. در ضرورت احیای میراث مکتوب، به ویژه در حوزه‌ی علوم انسانی و رشته های الهیات، تردیدی وجود ندارد. در این زمینه، اختلاف نظر در ارزشِ پژوهشی این‌گونه فعالیت‌های علمی است. کسانی که به دیده‌ی تحقیر به تصحیح می نگرند، درواقع، تصور کاملی از آن ندارند؛تصحیح، استنساخ و باز‌نویسی آن از یک دست‌نویس و یا تایپ آن نیست؛ حتی نباید آن را تنها یک کار ویراستاری به حساب آورد. در اصل، تصحیح روشمند و انتقادی یک اثر معتبر، به مطالعه و اجتهاد علمی نیاز دارد. اثر بخشی چنین مطالعه‌ای در گرو دانش، مهارت و توانایی پژوهشی خاصی است. البته باید در انتخاب اثر، شناسایی و نقد و ارزیابی و اعتبار سنجی دست‌نویس‌ها، انتخاب روش تصحیح مناسب، انتخاب دقیق‌ترین ومناسب‌ترین عبارت برمبنای اجتهاد از قراین وشواهد، شناخت منابع و مآخذ مورد استفاده نویسنده‌ی اثر، افزودن تعلیقات و ملاحظات توضیحی، تکمیلی و انتقادی درحد توان علمی و تحلیل ساختار اثر و بیان دیدگاه‌های خاص، توجه ویژه‌ای داشت.در این صورت و بر‌اساس این فرآیند تصحیح، مطالعه علمی مهم و موثری است و حتی صعوبت و اهمیت آن، از مطالعه مروری فراگیر بیشتر است. https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
❇️چکیده مقاله   عنوان مقاله:   بررسي انديشه سياسي امام خميني (ره) ✍نویسندگان: بهاري اودلو بهنام بخشي شيخ احمد مهدي   چکیده:   دغدغه اصلي اين مقاله، ارائه نگرشي انديشه شناختي و روشمند به انديشه سياسي امام خميني (ره) و کاربرد نظريه در تجزيه و تحليل انديشه سياسي است. پژوهش حاضر مي کوشد تا مراحل مشکل شناسي، علل شناسي، آرمان شناسي و راه حل شناسي را در انديشه سياسي امام خميني (ره)، سازماندهي نظري کند. براساس يافته هاي پژوهش، مشکل اصلي جامعه ايران به نظر امام خميني (ره) استبداد داخلي و استعمار خارجي بوده است؛ انحطاط فکري و اعتقادي مسلمين اصلي ترين عللي هستند که باعث به وجود آمدن چنين مشکلاتي شده اند؛ آرمان مطلوب براي از بين بردن مشکلات، برپايي حکومت اسلامي مي باشد؛ و درنهايت ايشان تنها راه استقرار حکومت اسلامي و برچيدن استبداد داخلي و استعمار خارجي را انقلاب اعلام مي کنند.   کلید واژه:   امام خميني (ره) انديشه سياسي اسپريگنز   موضوعات مرتبط:   صدور انقلاب جمهوری اسلامیامام خمینی الثورة الاسلامیةامام خمینی سیاست حکومت امام خمینی (ره)   ارجاعات: امام، اسلام و مشاركت مردمي  مباني مشروعيت ولايت فقيه  مباني ولايت فقيه  نظريه انقلاب در انديشه امام خميني (ره)  ولايت سياسي در فقه شيعه  بهاری اودلو، ب.، بخشی شیخ احمد، م.، 1394. بررسی اندیشه سیاسی امام خمینی (ره). مطالعات انقلاب اسلامی، https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=.<260323   مقالات همایشی مرتبط:  نوآوری در اندیشه و عمل سیاسی امام خمینی (ره) واکاوی شاخص های اعتدال در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) ایده پردازی: نگرشی بر اندیشه نظامی امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس پیشرفت فرهنگی و معنوی: مفهوم پیشرفت و توسعه سیاسی در اندیشه امام خمینی (ره)، با تاکید بر مبانی معرفت شناختی ایشان تحلیل جامعه شناختی عدالت اجتماعی در اندیشه امام خمینی (ره) https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓ آیا درست است, بعد از ظهور امام زمان عجل الله فرجه‌‌‌،عمر ها به صورت عجیب طولانی می شود؟؟ 🔰 پاسخ: 🍃 از برخی روایات استفاده می‏ شود که شکوفایی شگفت ‏انگیز علم و دانش به ویژه علم بهداشت و درمان، در عصر حکومت حضرت مهدی باعث می‏ شود تا وضعیت جسمی مردم دگرگون شود و عمر آنان طولانی گردد به گونه ای که یک شخص هزار فرزند، نوه و... خود را می ‏بیند و آنگاه چشم از جهان فرو می‏ بندد؛ چنان که در روایتی امام صادق علیه ‏السلام می ‏فرماید: «هنگامی که قائم ما قیام کند... مردم عمری دراز خواهند داشت؛ به گونه‏ای که برای هر شخص هزار فرزند متولد می ‏شود.» این مطلب را شاید از برخی آیات قرآن نیز بتوان استفاده کرد، چنان که می‏خوانیم: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ ءَامَنُوا مِنکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّـالِحات...؛(نور، ۵۵) خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‏اند وعده می‏دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد،... و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، پا بر جا و ریشه‏ دار خواهد ساخت؛ و ترسشان را به امنیّت و آرامش مبدل می‏کند، آن‏چنان که تنها مرا می‏ پرستند و چیزی را شریک من نخواهند ساخت.» ✅ براساس روایتی که از پیشوایان معصوم علیهم‏ السلام نقل شده، این وعده الهی به طور کامل در هنگام ظهور حضرت مهدی محقق خواهد شد. و طبیعی است وقتی در جامعه به جای ترس و ناامنی، آرامش و امنیت حاکم شد و مردم از آیین حق الهی پیروی نمودند، آن جامعه به رشد و شکوفایی خواهد رسید و مردم از جهت جسمی و روحی سالم‏تر خواهند بود، در نتیجه عمرها طولانی‏تر و نسل‏ها زیادتر خواهد شد. ---------------------- چشم‏اندازی به حکومت مهدی عج ص ۲۱۱ ـ ۲۱۳ بحار الانوار ج ۵۲، ص ۳۳۵ و ۳۳۷ https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh