؛
ماندھ در گوشم صدای پای 'هلمنناصر'ي
خواهم اکنون تا شوم لبیکگوۍ کربلا 🕯 .
ــ
قبل از هرچیز، باید توجہداشت که امام،
خانواده خود را بـا هدف جنگ بھ سمت
کوفه نبردند تـا سوال شود کھ چرا امام
خانوادهاش را بہ کربلا برد.
لذا امام برای جنگ و مبارزھ مسلحانه از
مدینھ خارج نشد و همراه بردن خانواده
نیز اصلاً برای بہاسارت رفتن خانوادهشان
نبوده است. گرچه در نھایت بہ آن منتهی
شد ولۍ هدف هرگز از این مسائل نبودھ
است. بلکہ امام با هدف دعوتـ کوفیان به
احیایسنت جد بزرگوارش و براۍ مستقر
و زندگےکردن در شهر کوفہ بهآنجا عزیمتـ
کردند. پس طبیعۍ است که همراھ کردن
خانواده، زن و فرزند یک امر کاملاً طبیعی
است.
؛
هدف امام هیچگاه این نبود که خود و یاران
اصحاب، خانواده خود را به کشتن دهد، بلکہ
نظر حضرت، قیام براۍ توجه دادن مردم بھ
بنیامیه بود و اینکه حکومت آنان اصلاً بنای
اسلامۍ نداشت، بلکھ آنـان درصدد محو و از
بین بردن اسلام بھ ویژه نام مبارک پیامبر ..
صلیاللهعلیہ .. هستند.
در نتیجھ امام کاملاً آگاهانه و عالمانه اقدام
بھ این کار نمود و به مردم دنیا ثابت کرد که
اینان حاضر نیستند کسۍ از بنیهاشم زندھ
بماند حتۍ طفل شیرخوار را هدف تیـر خود
خواهند کرد. و با اهلبیتـ پیغمبر نوعی رفتار
مےکنند کہ با امراینظرشان جز نابودیاسلام
و آثار نبوت، ریاست و حکومتـ چیزی دیگری
نیست.
ء .
نکتھ بعدی اینکہ خود امام مۍدانست که
یارانش از سوۍ سپاھ یزید و عمر بنسعد
به شهادتـ میرسند و هیچکس هم از افراد
بشر بہ اینواقعه و هدف آن آگاه نمےشوند.
لذا ثبـت این واقعھ نیازمند مُروجینـی دارد
که ندایحق و حقیقتـ را بہ گوش انسانهای
عاقل برسانند و آن مروّجین، اهلبیت، زنان
و بـچههاۍ حضرت بودند کھ تکمیـل کننده
قیام خونین کربلا بودند.
~ باید در راه او، شد چون جَون و حبیب
برخیز اي همسفر، مولا ماندھ غریب 𝆤𝆤 .
🇵🇸 . آماج .
اگر میدانستیم هدف امام حسین(ع) ترویج انسانیت بوده؛ به جای چرخیدن بیهدف؛ هرمحرم کردارمان را اصلاح
ورود کاروان عشق، با آغاز فصل شھادت چشم
اندازی نوین براي جهان پدید آورد. هر گامیکه
این کـاروان، در سرزمیـن خشک کربلا بھ پایین
مۍگذاشت، قطرھای از عشق و ایثار از آسمان
به زمین تابید.
دل کسانۍ کھ امید نداشتند، با شعلهٔ پروانهای
به روشنایی این عشق، شادی پیدا کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـــ ـ ـ خوشبخت، نوکری کھ دم جان
سپردنش، چشمش بہ غیر روۍ شما
هیچ وا نشد ˘˘🤍 '
InShot_۲۰۲۳۰۷۱۷_۱۵۴۰۰۸۲۰۸_۱۷۰۷۲۰۲۳.mp3
5.2M
*
• این شدھ یہ آبْباریکہ
براي ادامہی ِ زندگیموون . .
_ پیشکشِگوشھاۍِشما 🍃 ° .
• Amajha .
+
آیا گریه و عزادارۍ باعث افسردگی
روانی شهروندان یك جامعه نیست؟
جواب را در پستهای بعد ببینیم . .
اسم مراسم اهلبیت علیهالسلام را مجلس غم
میگذارند، در حالۍ که کار ویژھ این مراسمها
بهجت روانۍ است. اساساً مجلس امام حسین
علیهالسلام نماد گسترش روحۍ است نه قبض
روحی ـ ∽ ــ مؤمنین با حضور در این مراسمها
معرفتشان افزایش پیدا مۍکند و غمهایشـان
درمان میشود.
« سمفونی مراسم اهل بیت علیهالسلام برای
ما بهجت روحی را به همراه آورده است. »
_
* بھجت: شادمانۍ
قطرههای اشك پیامآور پیوند هدفهاست !
. ࣪
آنھا مۍخواهند بگویند با مرام امام حسین
˒˒علیهالسلام˓˓ و اصحابش همراه ، و با هدف
آن عزیزان هماهنگ هستیم. این کار را گاهی
با شعارها و سرودن اشعار و حماسهها ابراز
میدارند و گاهـے با وسایل دیگر؛
ــــ ـ مانند: ریختن اشک در رثای امام حسین
˒˒علیهالسلام˓˓ . حتۍ در ارزیابی این روشها
میتوان جاریشدن اشکرا در اعلام وفاداری
بہ اهداف مقدس امام و یارانش صادقـانهتر
دانست. این همان پیوند دل و جان با آنھا و
اعلام جنگ با ظلم و ستم است. البته روشن
استـ که چنین گریهای بدونآشنایی با اهداف
پاك آن عزیزان میسّر نیست.
اگر بر حسین علیهالسلام گریه کنی مادامی
کھ اشڪهایت بر گونهـهایت جارۍ است ،
خداوند گناهانی کہ مرتکب شدی، چه بزرگ
و چہ کوچک، چہ کم و چه زیاد را میبخشد.
ــ ـ بحارالانوار ج44 ص285