eitaa logo
این عماریون
384 دنبال‌کننده
226هزار عکس
60.9هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فرمان ولی اجازه ندهید که یه عده‌ای با تکیه به نام آزادی منکرات را، فحشا را، بی‌بندوباری را در جامعه رایج کنند‼️ همه‌ی مسئولین بخش‌های مختلف کشور در این زمینه مسئولند!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وسط کالیفرنیا این جمعیت عزادار حسینی نشستن تا نماز ظهر عاشورا بخونن بعد براندازه میخواد تو قلب ایران شیعه، نور حسین رو با فوت هاش خاموش کنند.
عشق و عرفان (قسمت دویست و  سی و پنجم ) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل‌ بیست و چهارم : مردم گرایی و نوعدوستی ادامه... در قسمت های قبل گفته شد  عارف در عین اینکه به خلوت و گوشه نشینی اهمیت می دهد ،  اما این عزلت  ،  موجب رویگردانی از خلق نیست ،بلکه  عارفان ِ راستین مردم گرا و خدمت به خلق خدا برای آنان اهمیت بسیار زیادی دارد و اصولا معتقدند که  راه وصول به حق از همین مردم دوستی و خدمت به خلق می گذرد . اکنون‌ جای  سوال است  که محدوده خدمت به خلق تا کجاست و آیا اصولا باید در این زمینه قائل به محدودیتی شد ؟ و  اگر خدمت به خلق دارای حدودی می باشد حدود آن چگونه و تا کجاست ؟ امروزه این مصرع شعر سعدی زیاد زبان زد خاص و عام‌ است و  بطور مکرر به آن استناد می کنند و هر جا که سخن از احکام و عبادت و دین و خدا به میان می آید سریعا گفته می شود  : "عبادت به جز خدمت خلق نیست." شکی نیست که  طریق عبادت را باید معبود نشان دهد و نه عبد. عبادت آن است که معبود بگوید، نه آن که عبد بگوید. عبادت یعنی : " هدف قرار دادن و بندگی کردن حق به قصد لقای حق ، که در اطاعت تجلی یافته و محقق می‌گردد " . پس اگر کسی گفت: «عبادت این است که من می‌گویم»، یا «من دلم می‌خواهد این گونه عبادت کنم»، یا گفت: «به نظر من، این عبادت نیست، بلکه آن عبادت است»؛ او در واقع را عبادت می‌کند، هوای نفسش را عبادت می‌کند، امیال خودش را عبادت و بندگی می‌کند و نه خداوند متعال را. "  عبادت به جز خدمت خلق نیست" ، بله  خدمت به خلق، عبادت هست، اما عبادت به جز خدمت خلق نیست حرف درستی نیست. دین را که نمی شود از شعرا بگیریم، دینمان را که نمی توانیم از فیلسوف‌ها بگیریم، فیلسوف‌ها یک مقدمه ای درست می کنند، یک نتیجه ای می گیرند، فردا ممکن است یکی از این مقدمات لغو شود. اینها با یک مقدمه لغو می شود، ما که نمی توانیم دینمان را از آنها بگیریم.  «عبادت به جز خدمت خلق نیست»، یک شعار سوسیالیستی است و نه یک شعار اسلامی. از یک جهان‌بینی مادی سخن دارد، نه یک جهان‌بینی توحیدی افراط و تفریط از نشانه‌های حماقت: امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «آدم احمق یا افراط می‌کند و یا تفریط». برخی گمان کردند که «عبادت» یعنی مکرر نماز خواندن، مرتب روزه گرفتن و بسیار تسبیح فرستادن و خلاصه رابطه خود با خدا را خلاصه کردند به محدوده‌ی سجاده‌ی شخصی خودشان. برای اینان، دین از فرهنگ، اقتصاد، سیاست، روابط اجتماعی ... و خلاصه از زندگی جداست. اینها اهل افراط هستند. متقابلاً برخی دیگر سجاده را بستند، نماز و روزه را کنار گذاشتند و به دنبال زندگی دنیوی خود رفتند و گاهی هم به دیگران کمکی کردند و گفتند: عبادت همین است و به نماز و روزه نیست. اینها نیز اهل تفریط هستند. در فرهنگ اصیل اسلامی ایثار و کمک به دیگری جایگاه بسیار والاهی  دارد بقول شاعر : تا توانی به جهان حاجت مستمندان ده به دمی یا درمی  یا قلمی یا قدمی اما در استناد به این شعرِ سعدی همواره باید دو اصل را مد نظر قرار داد : اصل اول : اصل و شرط اول اینکه کمک به دیگران و خدمت به خلق " در قلمرو" است. به این معنی که انسان نیت کمک کردن و خدمت رسانی به دیگران را داشته باشد، حال اگر در قلمرو زندگیش این موقعیت پیش آمد ،اقدام به کمک کردن نماید و اگر چنین موقعیتی پیش نیامد، فعلا مسئولیت و وظیفه ای ندارد ،نه اینکه همه امورات عبادیِ دیگر و وظایف اساسی خود را تعطیل نماید و از این در به اون در بزند و توجیه کند که می خواهد به دیگران کمک نماید. اصل دوم : دوم اینکه خدمت به خلق "به شرط استطاعت " است. به این معنی که هر  کسی به اندازه توانایی و استطاعت خود ملزم به خدمت به دیگری می باشد. از هیچ کسی فراتر از توانایی خود انتظار مساعدت به دیگری را ندارند. خداوند در این زمینه می فرماید :" لا یکلف الله  نفسا الا وسعها  ،یعنی : خداوند هیچ کس را تکلیف نمی کند مگر به اندازه توانایی."286 سوره بقره پس اینکه انسان خود را به هزار زحمت بیندازد و امورات زندگی خود و‌ سایر وظایف عبودی خود را تعطیل نماید و بگوید که می خواهم به خلق خدا خدمت کنم ،به هیچوجه توجیه پذیر نیست و خسران ابدی آدمی را در پی خواهد داشت. بنابراین هر انسان ملزم است به اینکه وظایف عبودی و فردی و اجتماعی خود را طبق دستوراتی که در شرع لحاظ شده انجام دهد و حذف یکی و اولویت یکی بر دیگری به بهانه خدمت به خلق به هیچ وجه منطقی و مورد قبول نیست و از وی  رفع مسئولیت نمی کند. ادامه دارد التماس دعا
💠 وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا * وَ يَرْزُقْــهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ ✍و هر که از خدا پروا کند، خدا برای او راه بیرون شدن [از مشکلات و تنگناها را] قرار می دهد. و از جایی که گمان نَبَرد به او روزی عطا کند
☑️ چله زیارت عاشورا از  عاشورا  تا اربعین،، بخوانید تااز فیوضات ونورانیت ،این ،زیارت بهره مند گردید....
🏴دلی که می‌خواهد از امام حسین(علیه السلام) نور بگیرد، باید گناه را از خود جدا کند. او خیال می‌کند که شب تاسوعا و عاشورا به حسینیه نیامده؛ بیچاره نمی‌داند که او را به حسینیه راه نداده‌اند که نیامده، نه اینکه خودش نیامده است! وقتی بَشَر، آلوده و ناپاک شد، از این دستگاه دور می‌شود و مُقَدَّمات اِنصرافش را فراهم می‌کند. ✍🏻 آیت‌اللّٰه‌العظمی‌وحیدخراسانی 🏴🕯🖤🕯🏴
نعل تازه به سم اسب زدن فکر که بود؟ که سراپای تو با سطح زمین یکسان شد.. آجرک الله یا بقیة الله🥀 .
⚫️ چگونه در ثواب عزاداری امام زمان ارواحنا فداه در محرم سهیم باشیم؟ 🔹 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و اله : ‌🔺 مَنْ عَزَّى مُصَاباً كَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِهِ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْتَقِصَ مِنْ أَجْرِ الْمُصَابِ شَيْئاً. ▪️ هرکس به عزاداری تسلیت بگوید، به اندازه اجر آن عزادار بدون این که از اجر او کاسته شود به تسلیت گوینده اجر داده می شود. 📚 الكافی، ج ۳ ص ۲۰۵ ◼️ در عزاداری ها به صاحب این عزا امام زمان عجل الله تعالی فرجه اینگونه تسلیت بگوییم: آجَرَکَ الله یا بَقیَّهَ الله فی مُصیبَة جَدِّکَ الحُسین علیه السلام" 🏴💔
*🚩🏴 چند تن از شهدای کربلا را میتونید نام ببرید و میشناسید؟ 🤔* بچه شیعه باید همه شهدای کربلا و مرام شونو بشناسه                            *شهدای کربلا* *🚩 شهید امروز: کنانه بن عتیق.. صحابی پیامبر.. فدایی حسین علیه السلام..* این دروغ است که در کربلا قاریان قرآن و عابدان و زاهدان کنار نشستند.. آنها هم بودند.. کنانه بن عتیق از زاهدان و قاریان قرآن در کوفه.. یار سیدالشهدا است 👆
🔷 در کربلا حدود۷۰ سال سن داشت// 👈او عزم همراهی امام حسین علیه السلام را داشت و در روز تاسوعا«نهم محرم» نزدیکیهای غروب خود را به امام حسین«ع» رساند 🔸 گذشته ای درخشان داشت ✍او به همراه پدرش در کنار پیغمبر اکرم«ص» درجنگ «احد» و«خندق» حضور داشت 🗡و در جنگهای   در کنار حضرت علی«ع» حضور داشت   از فضایل و ویژگیهای« کنانه ابن عتیق» بود
📚قرآن را تفسیر و با صوتی بسیار زیبا و دلنشین قرائت میکرد از قبیله و از تیره عدنانیان بود 👈او در کوفه سکونت داشت و وقتی غدر و فریب کوفیان را دید آنها را رها کرد و پنهانی خود را به کربلا رساند و در صف یاران امام حسین«ع» قرار گرفت 📖نام این شهید در زیارت و   ذکر شده است / و امام زمان«عج» به وی سلام داده است: 👈👈  السّلامُ علی کنانة بن عتیق در حمله اول که  در تیراندازی شدید یاران عمر سعد، ۵۲ نفر از یاران امام حسین«ع» به شهادت رسیدن  او نیز صبح عاشورا و در حمله نخست به درجه رفیع شهادت رسید🏴🏴🏴
بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ علی اِبن ابی طالب ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﺔُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﻥِ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎﺗﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺑﺮﮐﺎﺗﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺑﻘﯿﺔَ ﺍﻟﻠﻪِ، ﯾﺎ ﺻﺎﺣﺐَ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎﺗﻪ 🖤🖤🖤 ➖حَسْبِيَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ خدا مرا کافیست که جز او خدایی نیست، من بر او توکل کرده‌ام و او رب عرش بزرگ است 🖤🖤🖤 صَلَواتُ اللهِ وَ صَلَواتُ مَلائِکَتِهِ وَ أنْبِیائِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جَمیعِ خَلْقِهِ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ السَّلامِ عَلَیْهِ وَ رَحَمهُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ 🖤🖤🖤 ➖براي اينکه در زمان غيبت دلمون به امام‌زمان ارواحناله‌فداه قرص شود و شبهات در مااثر نکند ، هر روز بگوييم: يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَامُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِکَ 🖤🖤🖤  اَلسَّلامُ عَلَيک يا اَبا عَبْدِ اللَّهِ، وَعَلَى الْأَرْواحِ الَّتى‏ حَلَّتْ بِفِنآئِک، عَلَيک مِنّى‏ سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى‏ لِزِيارَتِکمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَينِ وَ عَلى‏ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَينِ وَ عَلى‏ اَوْلادِ الْحُسَينِ وَ عَلى‏ اَصْحابِ الْحُسَينِ 🖤🖤🖤 سلام خدمت دوستان گرامی صبح همگی بزرگواران بخیر ونیکی روز و هفته خوبی همراه با سلامتی و موفقیت آرامش و سربلندی و عزت در پیش داشته باشیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
⚫️هيئت تمام شد، همه رفتند مداحا سینه زن ها زنجیر زن ها و تو هنوز . . . يک گوشه ای نشسته ای و آرام گريه ميکنی . . . “یا صاحب الزمان” 💔 آجرک الله یا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله الرحمن الرحیم رهبر معظم انقلاب : هیات‌ها نمی‌توانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین(ع) این است. اینکه آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که مبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، این غلط است. البتّه معنای این حرف این نیست که هر حادثه‌ی سیاسی در کشور اتّفاق میافتد، ما باید حتماً در مجلس روضه آن را با یک گرایش خاصّی - حالا یا این طرف، یا آن طرف - بیان کنیم و احیاناً با یک چیزهایی هم همراه باشد؛ نه، امّا فکر انقلاب، فکر اسلام، خطّ مبارکی که امام (رضوان الله علیه) در این مملکت ترسیم کردند و باقی گذاشتند، این‌ها بایستی در مجموعه‌ها و مانند این‌ها حضور داشته باشد. ⬅️ مراقب سکولاریسم در هیئت‌ها باشیم 🖊 می‌کوشد که ، زندگی غیرسیاسی (که در حقیقت زندگی سیاسی همراهی با ظلم است) زندگی را برای دینداران، عادی جلوه دهد. یعنی بگوید که تو قرآن و نمازت را بخوان و کاری به کار گناه و گنهکار و فحشا و فاحشه نداشته باش🤦‍♂ 🖊از نگاه سکولاریسم، زندگی در جامعه‌ای که همزمان تو نماز بخوانی و بغل دستی‌ات، شیشه شراب سر بکشد و دیگری با پوشش نیمه عریان کنار هر دوی شما بایستد و همه به یکدیگر لبخند بزنید و کاری به کار هم نداشته باشید، باید برای تو که معتقد به اسلام هستی، عادی باشد😳 🖊 ، امر به معروف و نهی از منکر و یا اجرای احکام اسلام در جامعه اسلامی را ، ، ، و مانند آن تفسیر می‌کند. 🖊وقتی حدود نیم قرن است که از اصل و اساس با این تفکر شیطانی و ادبیات فریبنده آن مقابله کرده است. چگونه باید آن را متوقف کرد؟ 🖊 سکولاریسم از چه جایی باید ورود کند تا جلوی این حرکت را بگیردو جامعه را به سمتی که میخواهد ببرد؟ از راه حسین! بله؛ اسم حسین (ع) و مجلس حسین (ع) بهترین راه است. چون در میان حزب اللهی‌ها برخی ساده اندیش‌ها هستند که جو زده‌اند. شور دارند ولی شعور فهمیدن این خط انحرافی را ندارند. با کمک اینها می‌توان در هیئت‌ها ‌ کرد و راه عادی‌سازی و توجیه‌تراشی برای گناه را در پیش گرفت🤦‍♂ مثلاً بگوییم ما حق نداریم جلوی ورود به هیأت کسی را در هر حالتی که هست بگیریم! مشروب‌خورده و مست و لایعقل تلو تلو می‌خورد ولی می‌خواهد بیاید در مجلس حسین، تو حق نداری مانعش شوی! کشف حجاب کرده، لباس نامناسب دارد، ما حق نداریم جلوی مهمان امام حسین (ع) را بگیریم! وقتی این مدل باب شد، بعد از مدتی چشم‌ها به دختران و زنان بدحجاب و بی‌حجاب عادت می‌کند. چهارتا محرم و صفر که تمام شد، کم کم همه چیز عادی می‌شود. بعد از مدتی چشم‌ مردان به دیدن گناه و بدن زنان به گناه کردن و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی عادت می‌کند. از باب حسین که وارد شوید، کم کم در دل سایر حزب‌اللهی‌ها ایجاد می‌کنید. اینگونه مانع اقدام قانونی قاطع علیه هنجارشکنان می‌شوید و از این طریق، کلاه گشادی سر همه می‌گذارید بدون اینکه خودشان هم متوجه شوند. 🖊 اینگونه زندگی مثلاً مسالمت آمیز با گناه و فحشاء را برای جامعه ما عادی سازی می‌کند. حالا بهتر متوجه می‌شوید که چرا رهبری می‌فرمایند ما هیئت‌ها سکولار نداریم. زندگی و هیئت سکولار نه کاری به سیاست دارد نه کاری به گناه ... https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
⭕️ اگر زینبی روایت نکنیم ... 1⃣ هرجا جنگ فیزیکی بوده، پیش از آن شکل گرفته است. آمریکا به عراق حمله کرد؛ به بهانه نابودی سلاح کشتارجمعی. به افغانستان حمله کرد به بهانه ١١ سپتامبر. صدام به ایران حمله کرد به بهانه نقض یک توافقنامه بین المللی. بهانه یعنی چی؟ یعنی روایتی از واقعیت که بتواند افکار عمومی را مجاب کند که این هجمه فیزیکی مشروع است. کربلا نیز همین بود ... 2⃣ زمانه ای را که کربلا ساخت مرور کنید. شهادت امام حسن(ع) و نقض صلح نامه و سب امیرالمؤمنین (ع) و جلوگیری از تفسیر قرآن و ترویج عقاید دروغین مثل جبر و بدعت های آشکار و نصب منافقین در پست های کلیدی و در انتها تلاش برای بیعت گرفتن از تک تک مسلمانان تا همه زشتی ها را رسمیت ببخشد. معاویه همه ابزارهای را بکار بست؛ از تطمیع تا تهدید و تحمیق تا سفیدنمایی خود تا خوارانگاری اهل بیت تا شعارهای دروغین تا شایعه ها و ... 🔹به بخش هائی از ادبیات نامه معاویه توجه کنید که چطور برای تحمیق دیگران به سیدالشهداء(ع) می نویسد: «تقوا پیشه کن و با خویشاوندان خود جنگ نکن ... از تو انتظار نداشتم چنین کنی. ... تو داری نقص عهد می کنی. ...خود را خوار نکن». خلاصه اقدامات روانی معاویه وارونه نمائی حقایق بود. چنان تصویری از امیرالمؤمنین(ع) ساخته بود که مردم از فرزندانش نیز کینه گرفتند ... تا عاشورا رقم خورد. 3⃣ خطبه منا را ببینید؛ خطبه سیدالشهداء(ع) دو سال قبل از عاشورا. حضرت در آنجا در میان ٧٠٠ نفر از صحابه و تابعین سخن گفتند. دو بند در این خطبه می درخشد. یکی، شناساندن ماهیت انحرافی بنی امیه و دیگر انذار و هشدار به علما و خواص. فرمودند چرا مقابل ظلم ها ساکتید؟ بانی ظلم به ضعفا شمائید، شمایی که امربه معروف و نهی از منکر نمی کنید. 4⃣ مخاطبان جنگ روانی معاویه را ببینید؛ مردم کوفه و شام. اما ایندو متفاوت بودند. مردم شام به شدت دنیاگرا و جاهل و بی قید. اما مردم کوفه نه. مردم کوفه ظاهرا اهل دین بودند اما بی طرف. جامعه ای نیم بند که می خواستند نه با باطل باشند و نه حق. به تعبیر امروزی ها مذهبی سکولار و صورتی و عافیت اندیش و محافظه کار. 5⃣ شد آنچه نباید می شد، اما همچنان جنگ روایت ها. خلاصه تقابل رسانه ای ابن زیاد و یزید مقابل اسرا چنین بود: شکست خوردید و این شکست یعنی مغضوب خدائید. خواستند بگویند قلت و مصائب بر حسینیان نشانه باطل بودن و فتوحات ظاهری یزیدیان نشانه حق بودن است. 🔹این دست اقدامات برای تان امروزی نیست؟ بماند. اما «ما رأیت إلا جمیلا» مقابل همین دسیسه بود. نفرمود، زیبایی دیدم. فرمود «جز زیبایی ندیدم». یعنی همه این بلاها و مصائب برای ما جز پیروزی نبود و چنان شرح داد که در تاریخ بماند و دست به دست شود تا امروز. ▫️آن حسینی را که دشمن کشت پیش چشم دوست ▫️چشم دشمن کور، اینک عالمی مجنون اوست سبک روشنگری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در دو شهر کوفه و شام و در مجالس یزید و ابن زیاد متفاوت بود. در کوفه هشدار دهنده تا از خواب غفلت بیدار شوند و اما در شام آگاهی دهنده تا حجاب خرافات و جهل ها برداشته شود؛ این نیز مهمترین درس جنگ روایت ها یعنی «مخاطب شناسی» است. در هر دو مجلس عده ای می گریستند. اما در کوفه جماعتی کمر به جبران بستند و در مجلس یزید گروهی جدا شدند و مجلس ختم و عزا گرفتند و اینطور شد که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود. 6⃣ و در نهایت: و اگر زینبی روایت نکنیم، در جنگ روایت ها شکست بخوریم باز هم خون ها ریخته می شود. خون عجمیان ها و آرمان ها و رضازاده ها و زینال زاده ها ثمره تسلط موقت روایت دشمن در فضای مجازی بود. برخی مسخ شدند و خون بهترین ها را ریختند. 🔹و اما غلبه دشمن در جنگ روایت ها آنجا شکل می گیرد که اهل خرد و علما و خواص سکوت کنند. ببینند و بگذرند. خطبه منا خاطرتان هست؟ همان. اینجاست که در مارپیچ سکوت خواص، اوباش بپا می خیزند و تلقی قدرت و تسلط برای جبهه باطل می سازند و دو جماعت جاهل (غرب زده و شامی مسلک) و جماعت وسط باز (سکولار...) نیز همراهی می کنند. اینجاست که خون ها ریخته می شود. خون بهترین ها. حتی خون انسان کامل. چه بخواهیم و نخواهیم. 🔹لب کلام؛ هرکس هرجا هست قیام کند. قیام امروز روایت حق است و منحصر به رسانه ها و منبری ها نیست. جنگ روایت ها جنگ توده هاست. هرکس هرجا نشسته، بایستد وگر نه عاشوراها رقم می خورد. https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
بسم‌الله الرحمن الرحیم تمام شد؛لطفا ▪️ دهه اول محرم به پایان رسید و شور عزاداری‌ها کمتر شد تا آخر ماه صفر که باز اربعین فرا رسد و دوباره عشق حسین(ع) که در دل همه  شیعیان وجود دارد، شعله کشد و زیبایی‌هایی خلق شود از محبتی که میان مولا و پیروانش وجود دارد ▪️برای برخی از افراد شور عزاداری که کمتر می‌شود متأسفانه درس‌گیری از محضر امام(ع) نیز کمتر می‌شود و همان‌طور که طبل و سنج و عَلمشان را جمع می‌کنند پای درس حسین(ع) نشستن را نیز به فراموشی می‌سپارند تا سالی دیگر و تاسوعا و عاشورایی دیگر ▪️ تنها یک واقعه تاریخی نیست که در سالگردش وقایع تلخ آن را بیان کنیم و بگذریم. عاشورا و محرم منشور فرهنگ ماست که باید زوایای مختلف زندگی یک شیعه حقیقی را از منظر خانوادگی، اجتماعی و حتی اقتصادی تحت الشعاع قرار دهد. ▪️اگر از عاشورا و قیام سالار شهیدان می‌گوییم، صرفا بنا نیست که ذکر مصیبتی گفته شود و اشکی ریخته شود، بلکه می‌خواهیم از کانال اشک بر حسین(ع) و بیان سختی‌های زینب(س) درس بیاموزیم تا درست زندگی کنیم و راه را غلط نرویم ▪️اگر همان‌گونه که عَلم و طبل و پرچم را جمع می‌کنیم، آنچه در این دهه آموخته‌ایم را به بایگانی اطلاعات ذهنمان بسپاریم در حق که دانشگاه انسان‌سازی است جفا کرده‌ایم و از این گنجینه گرانبها بهره کافی نبرده‌ایم. ▪️ حضرت عباس(ع) راباید زمانی به خاطر بیاوریم که کرکره مغازه‌مان را بالا زده‌ایم و وسوسه می‌شویم برای جذب مشتری و فروش کالایمان قسمی دروغ به نامش بگوییم آن لحظه است که بزرگی حضرت ابوالفضل(ع) باید شود که در خرید و فروش انجام می‌دهیم. ▪️امام حسین(ع) را باید بیش از تاسوعا و عاشورا در روزهایی یاد کنیم که در خانه، محله، فامیل و یا جامعه‌مان در حق کسی ظلم می‌شود و او راهی برای احقاق حقش ندارد. آری آن زمان یک یا حسین بگو تا دست مظلومی را بگیری. ▪️علی اکبر(ع) هم فقط مال روضه‌های روز هشتم محرم و نوای جوانان بنی هاشم بیایید، نیست، اگر این ذکر مصیبت‌ها را می‌خوانی یعنی اگر روزی جوانت خواست در مسیر دین کاری انجام دهد مانعش نشو و بگذار قدم در مسیر سعادت و رستگاری بگذارد. ▪️آری کربلا، عاشورا و مردان و زنان تاریخ سازش محدود به یک دهه نیست که یادشان بکنیم و بگذریم. در محضرشان باید شد و مسیر خدایی شدن را آموخت ▪️در پایان حواسمان به تنهایی امام زمان (عج) باشه و رو فراموش نکنیم و فراموش نکنیم زمانه سکاندار این کشتی حیات در طوفان های سهمگین زمانه است و مواظب فریب های عبیدالله بن زیاد های زمانه و دستگاه‌های تبلیغاتی آنان باشیم (ع) (ع) (س) (عج) اللهم عجل لولیک الفرج اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
🌹 🔹روز شنبه روز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است . 🔸پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : 📜محبّت من و محبّت اهل بيـت من در هـفت جا كـه هراس آنها بسيار بزرگ است، سودمند است: هنگام سنجش اعمال https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731 💬امالى صدوق، ص 18
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به رئیس جمهور زیمبابوه امرسون منانگاگوا، یک بالگرد هدیه داد. گاهی میشه با یک لبخند ساده و هزینه کم یک متحد پیدا کرد به شرطی که قبلش صنعت و تکنولوژی خودت رو به دنیا ثابت کرده باشی حالا ببینید اینایی که به بهانه مقابله با جمهوری اسلامی سعی می‌کنند آبروی ایران را ببرند چه قدر جنایتکار هستنند و مردم ایران چقدر بابت جهالت و کینه این افراد هزینه می‌دهند. https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
🏴 ناگفته های و از مبانی اصلی تشیع که مشهور است و شاید معروف، عبارت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» که بایستی برای تحقق این شعار تمامی درس‌های کربلا را از بر باشیم نه فقط از مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش بگوییم. بدون تردید عاشورا یک مکتب و دانشگاه است و دروس و رشته های مختلفی دارد و متأسفانه پس از ۱۴۰۰ سال هنوز بخوبی بیان نشده است. یکی از بزرگترین درس‌های کربلا ادب است. به راستی چرا شمر که نقشی بمراتب کمتر از رهبران اموی و کوفه در شهادت امام حسین(ع) و یاران عزیز ایشان داشت پس از ۱۴۰۰ سال هنوز منفورترین شخص است؟ چرا در بین یاران ابی عبدالله حضرت ابوالفضل العباس (ع) به مقام شبه معصومی میرسند و در بین مردم با امام مسلمین مقایسه می‌شود و عظمت و شکوه بارگاه او همسان امام است؟ بدون تردید شاه کلید این موضوع با رجوع به منابع تاریخی و شرح ماوقع روز عاشورا یک کلمه است و آن ادب است. شمر به خاطر بی ادبی، زخم زبان، بی‌احترامی به ولایت و امام زمان خویش پس از ۱۴۰۰ سال در بین مردم منفورترین شخص است و حضرت ابوالفضل العباس(ع) با رعایت ادب در مقابل امام زمان خویش به این جایگاه رسیده است. درس بعدی عاشورا، اطاعت است. بدون شک سپاه یزیدیان به فرماندهی عمر بن سعد اهل نماز،روزه،حج و سایر عبادات الهی بودند اما آنچه انسان را نجات می‌دهد اطاعت است نه عبادت. عبادت شرط لازم است اما برای سعادت و عاقبت به خیری شرط کافی نیست به همین خاطر یاران ابی عبدالله(ع) با اطاعت از امام زمان خویش به سعادت و عاقبت به خیری رسیدند.اما عبادات سپاه امویان و کوفیان نتوانست اصحاب خویش را نجات دهد و سعادتمند کند. درس بعدی عاشورا که رمز سعادت و رستگاریست و در تمام لحظات و مکان‌ها بایستی مد نظر باشد دل نشکستن هاست. تمام عالم هستی ظرفیت پذیرش خداوند متعال را ندارد مگر دل مومن و انسان‌های پاک،و آنجا است که جایگاه خداست. شمر دل شکست، شمر باعث ناراحتی دلخوری و شکستن دل امام مسلمین و مومنین همراه ایشان شد به همین خاطر حضرت باری تعالی خودش باعث نفرت مردم تمام عالم نسبت به این انسان نماها شد و البته معیاری برای حق و باطل در طول تاریخ. هر کس با حسین و یارانش باشد با خداست و خدا هم با اوست و عزیز می‌شود «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم رحمن ودا ». و هر کس بر ضد امام حسین و قیام او باشد تا قیام قیامت منفور و از عاقبت به خیری چیزی به او نخواهد رسید. فاصبر ان عاقبة للمتقین https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731