eitaa logo
این عماریون
336 دنبال‌کننده
219هزار عکس
58.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
شهید دفاع مقدس ، فرمانده ی عملیات سپاه اهواز ، علی غیور در تاریخ چهارم بهمن ۱۳۳۱ شب اربعين حسيني در شهر مقدس مشهد در خانواده ای متدین و مذهبی متولد شد. طفلی آرام ، خوش روزي و خوش چهره و زیبا بود. خانواده اش از نظر اقتصادي وضعيت خوبی نداشتند.  در ۴ سالگی بود که پدر و مادرش از هم طلاق گرفتند و مشکلاتش بیشتر شد. چند سالي پیش مادرش بود و بعد تحت سرپرستي پدرش قرار گرفت. اعتماد به نفس بالایی داشت  و باعث شد در دوران کودکي با مشکلات بسازد. و مهرباني اش باعث جذب ديگران مي شد. از ۶ سالگي فرايض ديني را به خوبي انجام مي داد. پيش از دبستان مدتي به مدرسه ی ملي رفت و در ۷ سالگي درس و مدرسه را به طور جدي شروع کرد و با علاقه درس مي خواند. و اجتماعي بود و در کارهاي منزل کمک می کرد. در اوقات فراغت نجاري رو یاد گرفت و به ورزش فوتبال خیلی علاقه داشت و در نوجواني مدتي در باشگاه ورزشي بود.
پس از اتمام دوره ی راهنمايي به تهران رفت و در تيپ نيروهاي ويژه ی هوابرد ارتش استخدام شد. بسيار زيرک و سخت کوش بودو پس از اين که دوره هاي متعددي را در داخل کشور گذروندم براي تکميل تجربيات نظامي ایشان را به چند خارج از کشور مثل آلمان ، ايتاليا ، مصر و اردن فرستادند. در سال ۱۳۵۲ با خانم طاهره دانشمندي که از اقوام بودند ازدواج کرد و زندگي مشترکشان را در منزلي استيجاري در تهران آغاز کردند. حاصل اين ازدواج دو فرزند به نام هاي شادي ( متولد سال ۱۳۵۴ ) و محمد علي ( متولد سال ۱۳۵۹ ) بود. علاقه ی زيادي به ی کتاب هاي تاريخي و تاريخ اسلام داشت. به آثار استاد مطهري جذب شدو تمام سخنراني هاي ايشان را دنبال مي کرد. مدتي در بعضی از عربي عليه رژيم دست به فعاليت هايي زد. سرانجام در جريان جشن هاي ۲۵۰۰ ساله ی رژيم شاهنشاهي ، به همراه يک تشکيلات مذهبي - اسلامي قصد ترور شاه را داشتند که موضوع فاش شد و موفق شد فرار کند.
بعد از آن به مدت يک سال با وانت در بين شهرهاي مختلف به کار مشغول بود و خانواده اش تا مدتي از ایشان بي خبر بودند تا اين که در اوايل ۱۳۵۷ دستگير و به بازداشتگاه دژبان اهواز منتقل شد. علی غیور اصلی طي مدتي که محاکمه شد در بند مشترک بود. به دليل تاثير گذاري بر و تشويقشان که از ارتش فرار و به نيروهاي انقلابي ملحق شوند به بند منتقل شد. در این دوران از اشعار خود هم  تهيه کرد. پس از چند ماه حکم اعدامش صادر شد اما با انقلاب به همراه ديگر زندانيان سياسي ، آزاد شد و مدتي بعد به همراه علي شمخاني ، انجمن اسلامي را تشکيل دادند. دوم نيروي زميني لشکر ۹۲ اهواز بودو به یسپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست و آموزش نظامي کل استان خوزستان شد. علاقه زيادي به امام خميني (ره) داشت و از ايشان به عنوان هديه اي آسماني نام مي برد و سعي مي کرد رو از انقلاب و مبارزه با استکبار بهتر درک کند و به ديگران هم انتقال دهد.
با آغاز شورش هاي ضد انقلاب در و شرارت هاي ضد انقلاب عليه مردم به فرمان امام خميني (ره) به همراه بقيه ی نيروها به منطقه رفت  و دکتر مصطفي چمران با سعي و تلاش بي وقفه ، هاي جنگي را طرح و به اجرا گذاشت. پس از اين که تا حدودي امنيت در منطقه برقرار شد بلافاصله به اهواز برگشت و بدون لحظه اي استراحت ، دوباره به کار پرداخت.  استراحت را در آن شرايط بحراني جايز نمي دانست. علی غیور اصلی پس از مدتي به عنوان ی عمليات سپاه اهواز ، با حفظ مسئوليت قبلي ( فرمانده ی آموزش نظامي استان ) منصوب شد. موفق شد تعدادي از عوامل گروه هاي ضد انقلاب را ، از جمله که در کنار لوله هاي نفت اقدام به بمب گذاري مي کرد ، به دام بيندازد. در روزهاي آغازين تحميلی و زماني که دشمن بعثي به آساني وارد خاک ايران شد و به نزديکي شهر اهواز رسيد با توجه به اين که تمام پشتوانه هاي شهرهاي ديگر از جمله انبار مهمات در اهواز مستقر بودند سقوط اين شهر به منزله ی سقوط بقيه ی مناطق بود. در اين شرايط با روحيه ی قوي و تزلزل ناپذير به منطقه شتافت.
از یک سال قبل از شروع تهاجم عراق ، آمادگی رزمی نیروهای عراقی را دقت می کرد و معتقد به آغاز جنگ داشت به همین دلیل نسبت به نیروهای کارآمد اقدام کرد در این مدت بیش از نفر نیروی رزمی که بعدها اکثرا جزء پر افتخار دفاع مقدس شدند را کرد. به هنگام شروع جنگ تحمیلی ، دوره ی یازدهم سپاه در حال آموزش بود و با استفاده از تجربیات خود آنان را آماده ی ورود مستقیم به دفاع مقدس کرد و با استفاده از آنان و موثرترین عملیات شبانه را و هدایت کرد. در روز هشتم مهر ماه که عراق با دور زدن سوسنگرد و حمیدیه به ٢٣ کیلومتری اهواز رسیده و خود را برای ورود به شهر اهواز در صبح نهم مهر ماه آماده می کرد ، استاندار طی یک اطلاعیه ی عمومی ، خواستار آمادگی دفاع شهری شدند. در همان شب با اتکاء به همان نیروهای کم و چند تن دیگر که عدد آنان از نفر بیشتر نمی شد در یک رزم شبانه ، نیروهای عراقی را تا پشت شهر بستان به عقب راندند. در این عملیات تنها یک نفر از نیروهایش محمود مراد اسکندری به رسید.
علاوه بر مأیوس کردن عراق از اشغال اهواز و شکست طرح صدام برای سقوط خوزستان ، دفاعی نوینی را برای مقابله با ارتش صدام برای تمام دوران دفاع مقدس به سپاه و ارتش آموزش داد که این روش در تمام دوران دفاع مقدس غالب و تاکتیک اصلی ارتش و سپاه اسلام بود. در غروب روز ، هنگامی که به همراه سه نفر از همرزمان خود برای مواضع جدید دشمن و طرح ریزی تهاجم بعدی در منطقه ی عملیاتی در حال تردد بود. مجروح شد و پس از انتقال به اهواز ، در بیمارستان به رسید. سرانجام شهید علی غیور اصلی هم در تاریخ  ۱۳۵۹/۷/۹ با منفجر شدن بمبی که در ماشينش بود از ناحيه ی سر ، شکم و پا به شدت آسيب دید و در بيمارستان سوسنگرد به آرزویش که همانا بود رسید. مزار سردار شهید علی غیور اصلی تهران ، بهشت حضرت زهرا سلام الله علیها ، قطعه ی ۲۴ https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرحیم هر صبح سه مرتبه : اَلْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ حَمْداً كَثيراً طَيِّباً مُباركاً فيهِ اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ وَ اَنَّهُ سَیِّدُ الاْوَّلینَ وَالاْ خِرینَ وَاَنَّهُ سَیِّدُ الاْنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَعَلی اَهْلِ بَیْتِهِ الاَئِمَّةِ الطَّیِّبینَ 🌹🌹🌹 : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم سوره مبارکه اسراء آیه 35 وَأَوْفُوا الْكَيْلَ إِذا كِلْتُمْ وَزِنُواْ بِالقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا و چون با پيمانه داد وستد كنيد، پيمانه را تمام دهيد و با ترازوى درست وزن كنيد، كه اين بهتر و سرانجامش نيكوتر است 🌹🌹🌹 : پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم: لعِبادَهُ سَبعونَ جُزء، اَفضَلُها جُزءً طَلَبُ الحَلالِ. عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است. ثواب الاعمال و عقاب الاعمال 🌹🌹🌹 : ترک غسل به سبب نبود حمام س: سربازى هستم كه در يكى از پادگان‌ها خدمت مى‌‌كنم، با توجه به اينكه براى ما استحمام محدوديت دارد حدود شش روز با عذر شرعى و تيمم نماز را به جا آوردم. آيا نماز من صحيح است يا نه؟ ج) با توجه به اينكه براى غسل حتماً لازم نيست كه از حمام استفاده شود بلكه مى‌‌توان با يك پارچ آب سر و گردن، بعد طرف راست و بعد طرف چپ بدن را غسل داد اگر واقعاً آبى براى غسل نبوده يا وقت براى غسل كافى نبوده، تيمم صحيح و نماز با آن هم بى‌اشكال است و الا كافى نيست. استفتائات مقام معظم رهبری 🌹🌹🌹  "بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ" "اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ، فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً، حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا" 🌹🌹🌹 اللهم اشف کل مریض اللهم ادخل علی اهل القبور السرور اللهم اصلح کل فاسد من امورالمسلمین اللهم عجل لولیک الفرج اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم 🌹🌹🌹 ای برآورنده حاجت ها سلام خدمت هموطنان گرامی صبحتان بخیر و نیکی روز دوشنبه خوبی توأم با سلامتی و موفقیت و آرامش وسربلندی و انرژی مثبت برایتان آرزومندم
🐜اگر ۱۰۰مورچه سیاه و ۱۰۰مورچه قرمز را در یک شیشه بریزید، هیچ اتفاقی نمی‌‌افتد! 🔺اما اگر شیشه را تکان دهید، مورچه‌ها [دچار شک میشوند و] شروع به کشتن یکدیگر می‌کنند. 🔺مورچه‌‌های قرمز معتقدند سیاه دشمن است، در حالی که سیاه ها معتقدند قرمزها دشمن است. 🔺اما دشمن واقعی کسی است که شیشه را تکان داده است! ✅در جامعه ما هم همینطور است. قبل از شروع درگیری، باید از خود بپرسیم:«چه کسی شیشه را تکان داد؟»
🛑 یک کاربر توئیتری که خود را خلیل الله بلوچی معرفی می‌کند به شدت در تلاش است فضای شرق ایران را بحرانی و وضعیت را به مانند آنچه در سوریه رخ داده نشان دهد.❗️ این تصاویر دیگر همین فرد است! نام اصلی او خلیل محمد اسلم معروف به خلیل‌الله بلوچی است. 👈👈او را در لباس بلوچ و کرد و عرب و ... می‌بینید. برای آنهایی که این جماعت را جلو انداخته‌اند قومیت معنایی ندارد، 'هدف کردن وضعیت ایران است. آنها که ایران را سوریه می‌خواهند قطعا آرزوی خود را به گور خواهند برد.
🛑 نتانیاهو وزیر امنیتش را به نشست‌های امنیتی راه نمی‌دهد! 🔹وبسایت صهیونیستی وای‌نت: امروز نتانیاهو اجازه نداده وزیر امنیت داخلی اسرائیل در نشست امنیتی حاضر شود؛ چون نگران است او اطلاعات را فاش کند. 🔹یک مقام دفتر نتانیاهو هم گفته: وزیر امنیت پیشنهادهایی می‌دهد که اسرائیل را به درد سر می‌اندازد. او در جلسات امنیتی مدام دربارۀ ترور فلسطینی‌ها، جلوگیری از ورود کارگران غزه و محاصرۀ روستاها و شهرهای کرانۀ باختری سخن می‌گوید. جلساتی که او حضور دارد مثل بازی کودکانه است.
رژیمی که با آپارتاید و پاکسازی نژادی شروع شود انتهایش به پارانوئید می‌رسد ⁉️ بیماری پارانوئید چیست؟؟ 👈 بیماری پارانوئید یاppD۱ وضعیت سلامتی روانیست که با الگوی بی‌اعتمادی و سوءظن نسبت به دیگران بدون دلیل کافی برای مشکوک بودن مشخص می‌شود که نوعی اختلال شخصیتی است. در این بیماری افراد مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید همیشه بر این باورند و به این اعتقاد دارند که دیگران دائماً در حال تحقیر و تهدید و آسیب زدن به آنها هستند الان رژیم منحوس صهیونیستی به این بیماری مبتلا شده
السلام علیک یا صاحب الزمان 🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃 .مفضل بن عمر گويد: شنيدم امام صادق عليه السلام مى فرمود: بپرهيزيد از شهرت دادن و فاش كردن (خصوصيات امر امام دوازدهم عليه السلام ) همانا بخدا كه امام شما سالهاى سال از روزگار اين جهان غايب شود و هر آينه شما در فشار آزمايش قرار گيريد تا آنجا كه بگويند: امام مرد، كشته شد، بكدام دره افتاد ولى ديده اهل ايمان بر او اشك بارد، و شما مانند كشتيهاى گرفتار امواج دريا متزلزل و سرنگون شويد، و نجات و خلاصى نيست ، جز براى كسى كه خدا از او پيمان گرفته و ايمان را در دلش ثبت كرده و بوسيله روحى از جانب خود تقويتش ‍ نموده ، همانا دوازده پرچم مشتبه برافراشته گردد كه هيچ يك از ديگرى تشخيص داده نشود (حق از باطل شناخته نشود). مفضل گويد: من گريستم و عرضكردم : پس ما چكنيم ؟ حضرت بشعاعى از خورشيد كه در ايوان تابيده بود اشاره كرد و فرمود: اى ابا عبداللّه : اين آفتابرا ميبينى ؟ عرضكردم : آرى ، فرمود: بخدا امر ما از اين آفتاب روشنتر است (يعنى علوم و معجزات و اخلاق و كمالات امام زمان عليه السلام براى راهنمائى مردم بحق از آفتاب روشن تر است ). اصول كافى جلد 2 صفحه 133 سدير صيرفى گويد: شنيدم امام صادق عليه السلام مى فرمود: همانا صاحب الامر عليه السلام شباهتهائى بجناب يوسف عليه السلام دارد، بحضرت عرضكردم : گويا امر زندگى يا امر غيبت آنحضرت را ياد ميكنيد، فرمود: خوك و شان اين امت چه چيز را انكار ميكنند؟! همانا برادران يوست نوادگان و فرزندان پيغمبران بودند و با او (در مصر) تجارت و معامله كردند و سخن گفتند، بعلاوه ايشان برادر او و او برادر ايشان بود، با وجود اين همه او را نشناختند تا آنكه خودش گفت : ((من يوسفم و اين برادر منست )) پس چرا لعنت شدگان اين امت انكار ميكنند كه خداى عزوجل در يكزمانى با حجت خود همان كند كه با يوسف كرد. (يعنى او را تا مدتى غايب كند كه چون او را ببينند نشناسند). همانا يوسف سلطان (مشهور و مقتدر) مصر بود و فاصله ميان او و پدرش 18 روز راه بود، اگر ميخواست پدرش را بياگاهاند ميتوانست ، ولى يعقوب و فرزندانش پس از دريافت مژده يوسف ، فاصله ميان ده خود و شهر مصر را در مدت نه روز پيمودند. پس اين امت چرا انكار ميكنند كه خداى جل و عز با حجت خود همان كند كه با يوسف كرد، بطوريكه او در بازارهاى ايشان راه رود و پاى روى فرش آنها گذارد (با وجود اين او را نشناسند) تا خدا درباره او اجازه دهد، چنانكه بيوسف اجازه فرمود و آنها گفتند همين تو خود يوسف هستى ؟!! گفت : من يوسفم . اصول كافى جلد 2 صفحه 134 اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س ) 🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐 https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731