⬅️ در اندیشه اسلامی، انسان دارای کرامت ذاتی و اشرف مخلوقات است، اما این مقام و منزلت را تنها در ذیل بندگی خداوند به دست میآورد؛ حال آن که در اندیشه اومانیستی، بشر اصل و مدار عالم فرض شده و عقل خودبنیاد بشری، مستقل از وحی به عنوان راهنما و معلم زندگی وی تعیین میگردد. به این دلیل، اومانیسم در مقابل خداگرایی قرار دارد...
دوستان با توجه به مسایلی که مطرح کردیم از اعتقادات حلقه منحرف؛ به سادگی میتوان دریافت که این حلقه همان فراماسونرها هستند که در نقطه مقابل انقلاب اسلامی و آرمانهای انقلاب قرار دارد و با کمال تاسف باید عرض کنیم که احمدی نژاد انقلابی ومردمی برای همیشه خود را به مشایی وحلقه انحراف فروخت و تمام شد..
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
این عماریون
۲۰
⬅️«کالین براون» در این باره میگوید: «انسانگرایی خود، نوعی دین است، زیرا نوعی اعتقادنامه دارد. با این همه، دینی است بدون خدا، اگر هم خدایی وجود داشته باشد، شناختنی نیست، و نباید او را به حساب آورد. انسان باید فقط برای انسان، زندگی کند، زیرا انسان، چه بخواهد و چه نخواهد، در دنیا فروافکنده شده و باید خود را حفظ کند. انسان به معنای واقعی، خودش خالق خودش است؛ باید معیارهای خودش را به وجود آورد؛ باید هدفهای خودش را تعیین نماید، و باید خودش، راه را به سوی آنها بگشاید.»
۱۹
🔴متن شبهه:
*از 22 خرداد تا 22 تیر، "ماه حزیران" است. این ماه یکم سنگین است "مثل ماه صفر است"*
*توضیحاتش در صفحه 518 مفاتیح آمده. سعی کنید هر روز صدقه بدید و هر روز دعای "یا من تحل" صفحه 213 را چند بار بخوانید و چهار قل و آیه الکرسی را فراموش نکنید.*
🔵پاسخ شبهه:
1. ماه حزیران از جمله ماههای رومی است و ماههای رومی، مانند ماههای تقویم کشور خود ما، ماههایی شمسی هستند لذا در هر سال، این ماه، زمان ثابتی دارد.
2. سفارش به انجام حجامت در این ماه بر اساس حدیثی است که در کتاب مکارمالاخلاق از امام موسی کاظم یا امام هادی علیهما السّلام وارد شده است:
عَنْ أَبِیالْحَسَنِ علیه السّلام قَالَ: لَاتَدَعِ الْحِجَامَةَ فِی سَبْعٍ مِنْ حَزِیرَانَ فَإِنْ فَاتَکَ فَلِأَرْبَعَ عَشْرَةَ؛ "از حجامت در روز هفتم حزیران فروگذار مکن؛ اگر نتوانستی، روز چهاردهم (حجامت کن)." (طبرسى، حسنبن فضل، مکارم الاخلاق ــ قم، چاپ: چهارم، 1412ق / 1370ش.)
مرحوم مجلسی در زادالمعاد روایتی مشابه را از امام صادق علیه السلام نقل کرده که مضمون آن با روایت مکارم الاخلاق کمی تفاوت دارد:
وَ رُوِیَ عَنِ الْإِمَامِ الصَّادِقِ عَلَیْهِ السَّلَامُ: احْتَجِمْ فِی السَّابِعِ مِنْ حَزِیرَانَ، فَإِنْ لَمْیَتَیَسَّرْ فَفِی الرَّابِعِ عَشَرَ؛ "در روز هفتم حزیران حجامت کن و اگر امکانپذیر نشد، روز چهاردهم (حجامت کن)". (مجلسى، محمدباقربن محمدتقى، زاد المعاد ــ مفتاح الجنان، بیروت، چاپ: اول، 1423ق، ص331)
از آنجا که مرحوم مجلسی در بحارالانوار فقط روایت مکارم الاخلاق را آورده، احتمالاً نقل زادالمعاد هم همان نقل مکارم الاخلاق است.
3. در مورد این روایت چند نکته قابل ذکر است:
الف ــ هر دو روایت در کتابهای مکارمالاخلاق و زادالمعاد سند ندارند و از نظر مضمون نیز، روایت، شاهدی ندارد؛ هرچند بهصرف نبود سند و غرابت متن روایت نمیتوان مضمون روایت را انکار کرد.
ب ــ از آنجا که در تطبیق ماههای رومی در زمان اهل بیت علیهم السّلام همچنین در مورد ماههای باستانی اختلافات فراوانی وجود دارد، نمیتوان آنچه را در تقویمهای نجومی فعلی وجود دارد معتبر شمرد.
مرحوم مجلسی هم بحث مفصلی در این زمینه دارند که چون بارها در نحوه کبیسهگیری تغییرات قابل توجهی در زیجهای مختلف صورت گرفته، معلوم نیست ماههای شمسی و رومی وارده در روایات با آنچه امروزه مرسوم است، تطابق داشته باشد مثلاً امروزه در برخی از کشورها، حزیران را مطابق ژوئن میدانند بنابراین حزیران 10 روز جلو میافتد یا برخی نیسان را مطابق برج حمل قرار میدهند که در این صورت حزیران یک ماه زودتر خواهد بود و ... .
با توجه به این امور نمیتوانیم روایت را با هفتم حزیران فعلی بهطور یقینی همزمان قلمداد کنیم.
4. چنانچه واضح است این حدیث بر اهمّیت انجام حجامت در یکی از این دو روز تأکید دارد اما هیچ قرینهای که نشان دهد این دو روز، بهترین روزها برای انجام حجامت هستند در این حدیث وجود ندارد.
5. اینکه عدّهای میگویند حجامت در این دو روز درمان بیماریهای یک سال است و این گفته را به امام معصوم علیه السّلام نسبت میدهند، خطا است؛ چنانکه در متن روایت حزیران هم چنین نکتهای ذکر نشده است؛ طبق روایات شریف، حجامت در روزهای سهشنبهای که مصادف با 17، 19 یا 21 ماههای قمری هستند و نیز حجامت در نخستین سهشنبه ماه آذار رومی دارای چنین خاصیتی است.
6. این حدیث، روز هفتم حزیران را بهعنوان روز اصلی و روز چهاردهم را بهعنوان جایگزین برای کسانی که موفق به حجامت در روز هفتم نشدهاند، معرّفی میکند لذا توصیه یا اصرار به انجام حجامت در هر دو روز، بلاوجه و حتّی خطرناک است.
7. متن حدیث واضحاً میگوید که حجامت در یکی از این دو روز باید انجام شود لذا اعلام هفته حزیران بهخلاف نصّ حدیث و بدعتی ناصواب است.
8. متأسّفانه عدّهای پا را فراتر از این گذاشته و ماه حزیران را بهعنوان ماه انجام حجامت معرّفی میکنند که این هم نادرست است.
9. تبلیغات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد مبنی بر اینکه حجامت در این روزها مستحبّ است؛ اگر منظور از مستحب بودن حجامت در این دو روز این باشد که طبق سفارش امام معصوم علیه السلام، انجام حجامت در یکی از این دو روز با رعایت موارد علمی در مصادیق مختلف، کار خوبی است، این برداشت صحیح است امّا القای این معنا که بهدلیل استحباب حجامت در این دو روز، همه مؤمنین بدون توجّه به موارد و مسائل طبّی و شخصی باید برای انجام آن شتاب کنند، صحیح نیست.
10. حتّی اگر اشکال مطرحشده در بند 3 در مورد تطبیق زمانی حزیران مذکور در حدیث هم بگذریم و بخواهیم تقویمهای نجومی موجود را ملاک قرار دهیم؛ طبق بعضی تقویمهای نجومی، روزهای هفتم و چهاردهم حزیران، مصادف با سی خرداد و شش تیر هستند و طبق برخی دیگر، 29 خرداد و پنج تیر؛ با توجّه به این اختلافنظر علمی بین منجّمین، پیشنهاد م
یشود اگر مؤمنین تصمیم به انجام حجامت حزیران دارند، رجائاً یکی از این روزها را برای انجام حجامت درنظر بگیرند.
11. تمام قواعد علمی و عملی مربوط به انجام حجامت، در این دو روز هم صادق است و مثلاً کسی که چند روز قبل از آن حجامت کرده یا دچار ضعف و کمخونی است، نمیتواند در این دو روز حجامت کند؛ تشخیص این موارد بهعهده عالمان و مجرّبین طبّ سنّتی است و بهاستناد احادیث مزبور نمیتوان توصیه عمومی به انجام حجامت کرد.
این عماریون
■■■آغاز تقسیم پولهای کلان میان سلبریتیها برای انتخابات 1400
🔹در دو هفته گذشته «مسعود کرباسیان» وزیر سابق همراه با «محمد ابوالحسنی» (کارگردان مجموعه دیرین دیرین) در اتاق بازرگانی تهران عملیات تقویت سلبریتیها برای #انتخابات1400 را کلید زدند.
🔸این دو کارگروهی را تشکیل دادهاند تا تحت لوای تقویت اقتصاد در هنر و فرهنگ عملیات پول پاشی میان سلبریتیها برای انتخابات 1400 را آغاز کنند.
🔹کمیته اقتصاد فرهنگ در اتاق بازرگانی تهران برای تسهیل ورود اهالی صنایع فرهنگی و هنری در جلسه نخست خود دستور بررسی جشنواره فیلم یا جشنواره هنری اصفهان را به عنوان فرصتی تجاری در دستور کار خود قرار داد اما جلسهای با این عنوان دستور کار صرفا پوششی برای عملیاتهای سیاسی بسیار بزرگ است.
🔸حاضران در این جلسه چه کسانی بودند؟
1- علی سرتیپی
2- غلامرضا موسوی
3- شهرام گیل آبادی
4- حسن کریمی قدوسی
5- غزال بهمنی
6- بابک چمن آرا
🔹البته افرادی دیگری در این جلسه حضور داشتند اما عملیات اصلی توزیع بودجه 25 میلیاردی اولیه به عهده این افراد است. در صورت موفقیت، 25 میلیارد دیگر به این پروژه اختصاص خواهد یافت.
🔸ماموریت مدعوین در جلسات کرباسیان و ابوالحسنی این است که سلبریتیهای سیاسی در شبکههای اجتماعی و افرادی که در فضای فرهنگی دارای ویژگیهای خاصی هستند را دور هم جمع کنند و در زمان باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم افرادی خاص را تقویت کنند که در دولت احتمالی بعدی امکان حذف آنان وجود نداشته باشد. افرادی که گرایشات خاصی دارند، روابط خوبی میان اهالی فرهنگ دارند و از ژنهای خوب محسوب میشوند.
این عماریون
🔴 اکنون بهترین زمان برای مذاکره با آمریکا است!!!
🔹 رسانه های اصلاح طلبان از قول محسن رنانی، اقتصاددان نوشتند؛
🔸 "الان بهترین زمان برای مذاکره و تعامل با آمریکا است؛ چراکه چنین مذاکرهای برای ترامپ در آستانه انتخابات ارزشمندتر از بعد از انتخابات است"!!!
✅ تعامل با امریکا؟؟؟!!!
ارزشمند برای ترامپ!!!؟؟؟
چرا برای وقاحت و بلاهت، حدی قائل نمی شوید شما؟
🔹 همواره تلاش نموده ام حداقل در نوشته هایم، در فضای مجازی و رسانه، نهایت ادب و احترام را نسبت به نقدشونده رعایت کنم. لذابه شدت از همه ی خوانندگان این نگاره(به غیر از مدافعان تفکر این به اصطلاح کارشناس) عذرخواه و شرمسارم!
🔸 اما حق بدهید رعایت حال این جرثومه های غرب پرست و وطن فروشان دانسته(قصدم اتهام زنی نیست و صرفا احتمال مطرح می کنم) و نادانسته هم حدی دارد! این بار دیگر نمی توانم نامی جز "خریّت" محض و "فاحشگی سیاسی" برای فعالیت این به اصطلاح کارشناسان بی خاصیت و خودباخته، بیابم!
✅ امریکا و سازمان مللش دیگر به چه زبانی به شما بفهمانند کمترین ارزشی برای کاغذپاره هایی که امضاء می کنند قائل نیستند، خصوصا آنهایی که با خائنین و ترسوها، می بندند!
🔹 در همان زمان جشن برجام که جناب دکتر ظریف ، زمین و آسمان را بخاطرش به هم دوخت، مطلبی نوشتم به پیوست جمله ای از یکی از مفاخر جهان، برای ثبت در تاریخ و آن این بود که؛ گیرم تمام بند بند برجامتان، ۱۰۰درصد به نفع ایران و ایرانی اما؛ "دانه های گندم شکایت به کجا برند وقتی قاضی، مرغ است؟"
🔸 واقعا ازین واضحتر باید گفت و نوشت؟؟؟
✅ واقعا تمام درکتان از دیپلماسی همینقدر سطحی و مضحک است یا ادا درمی آورید!!؟؟
🔹 گیرم ترامپ کاغذ سفید برایتان امضاء کرد و شما هر چه دل تنگتان خواست روی کاغذ نوشتید و مهر و موم و امضاء کردید!!! کدام سازمان و دولت و ارتشی ضامن اجرای قرارداد پیروزمندانه تان می شود اینبار؟؟؟
🔸 آن دفعه امضاء کری که هیچ، یادتان رفت، قطعنامه ی سازمان ملل تان هم به زباله دان تاریخ پیوست؟؟!!
حضرات!
💢 دیگر قسم جلاله هم بخورید این حد از نفهمی و حماقت، توی کَت بنده نمی رود!
این عماریون
.
🔲🔳🔲🔳🔲
*💔 درد دل یک چفیه ...*
*🔲 یک پارچۀ ساده که روزی به روی دوش مردان ساده امّا بزرگ جایم بود ...*
*🌻 نمیدانم هنوز مرا به یاد داری یا نه ؟؟*
*🔳✔ من چفیهام ؛*
*🔲 روزی با من زخم گلو یا زخم دست و پای عاشقان این آب و خاک را میبستند ...*
*🔳 روزی مرا با اشک چشمهایشان در زیارت عاشورای شب عملیات خیس مینمودند ...*
*🔲 روزی افتخارم این بود که عرق یک رزمنده را از صورتش پاک کنم ...*
*🌷 چه دوران خوبی بود !!!!*
*🔲 چقدر دلم برای آن مردمی که رنگ خدا داشتند تنگ شده ...*
*💥 چقدر دلم برای جبهه تنگ شده ...*
*🔳 من چفیهام ؛*
*🔲 همان پارچه ساده که امروز به روی دوش آدمهای مختلفی جای دارم ...*
*☘️ عدهای بسان همان مردان بی ریایند ...*
*🔲 عدهای هم شاید مثل آنان نیستند ولی سعی میکنند خود را مثل آنان سازند ...*
*🔳 اما عدهای نه مثل آنان هستند و نه مثل آنان رفتار میکنند ولی مرا به روی دوش خود دارند ...*
*🌹 در ظاهر مثل شهدایند ولی در باطن خلاف آنهایند « عکس شهدا را میبینند و عکس شهدا عمل میکنند »...*
*🌼 اینها پر از ریایند اینها پر از دروغاند ...*
*🔲 به آنها بگویید هر کس مرا به دوش اندازد مثل آنان نخواهد شد ...*
*🔳 من چفیهام ؛*
*🔲 بعضی حرمتم را پاس داشتهاند و خود را لایقم نمیدانند ...*
*🔳 بعضی خود را لایقم میدانند ولی حرمتم را پاس نمیدارند ...*
*💠 بعضی هم ...*
*💔 آری دوستان سرانجامم را بنگرید که چگونه است ...*
*🔲 روزی مرا بعنوان سجاده استفاده میکردند اما حال چه ؟؟*
*📍 راستی .....!*
*🙏 حرمتم چه شد ؟؟؟*
*✌ برادرم ، خواهرم ، مواظب باش ، استخوانهای شکستۀ آنها بر قلههای خاکی فکّه و طلائیه و مجنون ... و از اعمال ما دیدهبانی میکنند و چه بسا شگوهها از ما داشته باشند ....
این عماریون
آیه 9 سوره اعراف.mp3
651.2K
✨✨✨✨✨✨✨
📖 پیام های آیه:
1- براى يك انسان، چندين وسيلهى سنجش در كار است. «مَوازِينُهُ» جلد 3 - صفحه 24
2- كمداشتن عمل صالح در روز قيامت خسارت است، تا چه رسد به نداشتن آن. وَ مَنْ خَفَّتْ ... خَسِرُوا
3- دنيا همانند بازارى است كه ايمان، «سود» آن و انكار و كفر، «خسارت» آن است. آرى، ناديده گرفتن استدلال و دعوت انبيا، در حقيقت محو كردن فطرت و جوهرهى انسانيّت و ظلم به خويشتن است. «خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ»
4- بىاعتنايى و انكار آيات الهى، ظلم به آنهاست. «كانُوا بِآياتِنا يَظْلِمُونَ» آرى به جا نياوردن حقّ هر چيز و رعايت حقوق و حدود آن را نكردن، ظلم به آن است و نتيجهى ظلم، خسارت و نابودى است.
این عماریون
🇮🇷۳۰ خردادماه یادآور اولینسالگرد حماسه غرورآفرین انهدام پهپاد گلوبال هاوگ آمریکا به دست رزمندگان هوافضای سپاه گرامی باد🇮🇷
✔️در چنین روزی یعنی ۳۰ خرداد سال ۹۸ بود که پس از قضایای برجام و بدعهدی آمریکا در خروج از برجام و برگرداندن همه تحریمها و آغاز تهدیدات علیه کشورمان نظام اسلامی با اتخاذ استراتژی راهبرد مقاومت فعال هوشمند امریکا را به استیصال و درماندگی کشاند.
این عماریون
.
1️⃣ احمدی نژاد دیروز، درباره ولایت فقیه چگونه می اندیشید؟ (1/7)
🔹راه درست، اطاعت از رهبري است
6 مهر 84 در اجلاس علماي قم: جمهوري اسلامي وظيفهاي جز تمهيد مقدمات براي آن واقعه بزرگ ندارد. لذا از چنين منظري جمهوري اسلامي ايران بايد سمت و سوي عدالت، گسترش و تعالي مادي و معنوي داشته باشد و بايد تلاش کند خود را به جامعه مهدوي نزديک کند. ترديدي نيست که راهي که با هدايت و ولايت فقيه جامع الشرايط طي ميشود، راه درستي است.
🔹عشق به ولايت فقيه ادامه اتصال به امام عصر
27 دي 84: اين دولت با افتخار و با فرياد بلند اعلام ميکند که عاشق و منتظر آن امام بزرگوار است و راه نجات بشريت را حاکميت امام عصر (عج) ميداند. عشق امروز مردم ايران به ولايت فقيه و رهبري در ادامه خط اتصال به وجود حضرت ولي عصر (عج) است.
🔹اطاعت از ولي فقيه تداوم اطاعت از غدير و امام عصر
29 دي 84 در پيام به مناسبت همايش علمي غدير: تداوم غدير و ولايت در عصر حاضر توجه به خورشيد ولايت و امام عصر(عج) و اطاعت از ولايت فقيه در عصر غيبت است. دوران حکومت مولا علي(ع) دوران عدالت و خدمت و دفاع از کيان ديني و امت اسلامي بود و تداوم غدير کوشش در تقويت نظام اسلامي است که در عصر حاضر به دست امام راحل و شهيدان والامقام و ملت عزيز ايران ايجاد شده است.
🔹ولايت فقيه يعني حقيقت کربلا ؛ ما موظف به پيروي هستيم
1 بهمن 85 هنگام تقديم لايحه بودجه سال 86: امروز صاحب اختيار و ولي و حاکم حقيقي از ناحية خداوند امام عصر است و تبعيت از آن حضرت و سلسله مراتب از او، تنها راه فلاح و رستگاري و حقيقت حضور در کربلا و درک عاشوراست. فلسفه وجودي جمهوري اسلامي نيز چيزي جز انتشار اين حقيقت نيست و ولايت فقيه از نخستين روز استقرار نظام مقدس تا امروز پيوسته بر اين حقيقت زيبا و روشن تأکيد کرده است و راه را به همگان نشان داده است و ما نيز موظف به پيروي از اين پرچم مقدسي هستيم که به مدد الهي و عنايات مهدوي در اين سرزمين عزيز به اهتزاز درآمده است و خدا را شاکريم که ملت ايران به رهبري خردمندانه رهبر فرزانه و معظم انقلاب پرچمدار پيروي از فرهنگ حسيني و عاشق و دلباخته قطب عالم امکان است.
این عماریون
🔴 واکنش سعید جلیلی به ابراز تمایل رئیس دولت سابق برای مذاکره با آمریکا در این شرایط
🔸عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: بدتر از فشار اقتصادی دشمن، آن است که کسانی در داخل کشور با آنکه شاهد این دشمنی آشکار هستند، میگویند اگر لازم باشد مجددا مذاکره خواهیم کرد؛ مگر دفعات قبل که لازم دیدید، چه فرجامی را به ارمغان آوردید؟
این عماریون
⚠️قوه قضائیه اگر انقلابی نباشد...
📽امام خمینی :
💬 جان و مال و نوامیس مردم، تحت سیطره #قوه_قضاییه است. قاضی چنانچه نالایق باشد، این در اعراض و نفوس مردم #سلطه پیدا بکند، معلوم است چه خواهد شد...
این عماریون
☕️☘️ #چای_گزنه (گرم و خشک)
✴️•⇦خواص: ⇩⇩⇩
🔸•⇦کاهنده خونریزی
🔸•⇦افزایش شیر مادر
🔸•⇦کاهش غلظت خون
🔸•⇦جلوگیری از ریزش مو
🔸•⇦از بین بردن سنگ صفرا
🔸•⇦مناسب برای چربی خون
این عماریون
■متن گفتگوی زنده دکتر رفیعی و حسن آقامیری... (۱)
🔻مناظره حجتالاسلام دکتر #رفیعی و سیدحسن #آقامیری برگزار و در آن درباره شبهاتی چون عدم جاودان بودن جنایتکاران و مشرکان در جهنم، انجام عمل و امکان جبران گناه در قیامت، ایجاد یأس در جامعه و... بحث و گفتوگو شد.
🔺میزگرد و مناظره بین حجتالاسلام ناصر رفیعی و سیدحسن آقامیری از ساعت ۱۰:۳۰ دیروز به میزبانی حجتالاسلام سرلک برگزار و این گفتوگو به صورت زنده و مستقیم از طریق فضای مجازی پخش شد.
🔹در آغاز این گفتوگو حجتالاسلام رفیعی با اشاره به استقبال مردم از این برنامه گفت: طی چند روز اخیر در خیابان، خودرو و فرودگاه همه مردم راجع به این برنامه با من سخن میگفتند که نشان دهنده دغدغه مردم است و ضروری است متولیان فرهنگی، سازمان تبلیغات و حوزههای علمیه باب این گفتوگوها را باز کنند و به جای اینکه یک نفر بنشیند و برای مردم سخن بگوید دو به دو بنشینیم درباره موضوعات صحبت و بحث کنیم.
🔸رفیعی که آغازگر بحث بود سه محور برای صحبتهای آقامیری برشمرد و گفت: صحبتهای آقای آقامیری #سه_محور دارد، یکی مسائل اجتماعی است که در این زمینه خود من هم سخنهای زیادی دارم و معتقدم اگر با برخی افراد تعامل میکردیم میتوانستیم آنها را حفظ کنیم. حوزه دیگر صحبتهای آقای آقامیری موضوعات اقتصادی است که در این راستا هم خود من هم صحبتهایی دارم و هم فعالیتهایی دارم اما اینها موضوع بحث امروز ما نیست بحث امروز ما درباره #حوزه_دین است که من در این راستا با آقای آقامیری حرف دارم.
🔹احساس من این است که یا مطالب شما به ما کامل نرسیده و یا در فرمایشات شما اشتباه راهبردی وجود دارد. مطالبی که ما مطرح میکنیم یا کوچه و خیابانی است و یا مبنای درستی دارد. اگر مبنای صحبتهای ما قرآن است دیگر نمیتوانیم در آن حرفی بیاوریم زیرا سخن قرآن حجت کامل است و من در این زمینه با آقای آقامیری اختلاف نظر دارم زیرا گاهی سخنان وی دارای اشتباهاتی است.
🔸در ادامه سیدحسن آقامیری به #تقطیع برخی از سخنانش اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که گاهی سخنان ما را تقطیع میکنند و جملات را به گونهای در کنار هم میچینند که کاملاً قابل باور میشود اما باید توجه داشت برخی صحبتها اصلاً به چهره و خط فکری طرف نمیآید و نباید آن را باور کرد. مثلاً ممکن است ببینیم یک آخوند میخواهد علیه نماز حرف بزند که با عقل جور در نمیآید. من هم اینجا باید بگویم بسیاری از صحبتهایی که در فضای مجازی از من نقل میشود تقطیع شده است و حرف من نیست.
🔹درباره برگزاری این جلسه هم باید بگویم مردم بسیار خوشحال شدهاند که ما میخواهیم با هم سخن بگوییم و به نتیجه برسیم، البته من واقعاً نگران بودم که عدهای حرمت آقای رفیعی را نگه ندارند و همه سعیام را کردم که این حرمت حفظ شود و امیدوارم این اتفاق آغازی باشد که باب این گفتوگوها باز شود و این مشکلات حل شود.
🔸در ادامه حجتالاسلام رفیعی گفت: البته مبنای صحبتهای من صفحه شخصی شما است و موضوعاتی است که در پیج رسمی خود شما منتشر شده که امکان تقطیع در آنجا وجود ندارد.
این نکته را خدمت شما عرض کنم که دین ما مجموعه و پازلی است که باید همه این پازل در کنار هم قرار بگیرد و اگر یکی را برداریم موضوع ناقص میشود مثلاً اگر حدود را ببینیم اما عفو را نبینیم بحث کاملاً به انحراف میرود. در دین ما جنبه عفو و #رحمت بسیار گسترده است من بارها گفتهام ما مواردی داریم که اگر انجام بدهیم مانند روز تولد پاک میشویم اما نمیتوانیم نقاط روبروی این حرف یعنی موضوع عذاب راهم نادیده بگیریم.
🔹رفیعی: در یکی از صحبتهای شما دیدم که بحث خلود، یعنی #عذاب دائمی در جهنم را زیر سؤال بردید و گفتید قرار نیست تا ابد کسی در جهنم بماند. در حالی که این آیه قرآن است که کافر اگر همه آنچه در زمین است را بدهد و دو برابر آن را هم بدهد عذاب جهنم را از او بر نمیدارند و یا عذاب بر آنها تخفیف هم داده نمیشود.
🔻ادامه در پست بعدی...
این عماریون
■متن گفتگوی زنده دکتر رفیعی و حسن آقامیری... (۲)
🔹رفیعی: من در یکی از صحبتهای شما دیدم که بحث خلود یعنی عذاب دائمی در جهنم را زیر سؤال بردید و گفتید قرار نیست تا ابد کسی در #جهنم بماند. در حالی که این آیه قرآن است که کافر اگر همه آنچه در زمین است را بدهد و دو برابر آن را هم بدهد عذاب جهنم را از او بر نمیدارند و یا عذاب بر آنها تخفیف هم داده نمیشود. حال شما میآیید و میگوید خدا میبخشد و کافر و مشرک هم از جهنم بیرون میآیند. خدا میبخشد اما نه هر کسی را.
🔸به عنوان مثال کلیپی از شما منتشر شد که راجع به موضوع عذاب صحبت کردید که در آیهای آمده که بکشید، دست و پا را قطع کنید و... شما فرمودید: آقای فلانی شما قرآن را نفهمیدید و موضوع را کلاً زیر سؤال بردید. با این توضیحات شما مخاطب میگوید: این چه دینی است؟ این از #داعش بدتر است. درحالی که آیه شان نزول دارد: عدهای نزد پیامبر آمدند و گفتند: میخواهیم مسلمان شویم، پیامبر (ص) هم قبول کرد. آنها رفتند بیرون از مدینه و در جای خوش آب و هوا ساکن شدند و پیامبر هم برای آنها امکانات حتی چوپانی فرستاد. اما این افراد چوپان را کشتند، دست و پایش را قطع کردند و همه اموال را غارت کردند و متواری شدند اینها مستقیماً با پیامبر و با خدا وارد جنگ شدند که این آیه صراحتاً برای آنها نازل شد.
🔹رفیعی: در عین حال شما گاهی به گونهای سخن میگویید که خلاف عدالت است مثلاً مدام از موضوع بخشش و #رحمانیت سخن میگویید. بله درست است دین اسلام، دین رحمانیت است و چندین برابر غضب، آیات رحمت در قرآن آمده است اما این گونه سخن گفتن ممکن است در ذهن مخاطب تلقی شود که گناه کردن اشکالی ندارد و همه چیز بخشیده میشود و هر کاری که دلمان میخواهد انجام بدهیم. در این صورت اگر قرار است هرگونه گناه و هر خطایی بخشیده شود تکلیف شخصی مثل #صدام چیست؟
🔸این خوب است که ما درباره رحمت و بخشش خداوند صحبت کنیم اما باید در این زمینه #تعادل را هم حفظ کنیم و اگر قرار است از رحمت و بخشش صحبت میکنیم از موضوع عقوبت گناه هم سخن بگوییم یعنی هم از خوف حرف بزنیم و هم از رجا.
🔹سیدحسن آقامیری در ادامه در پاسخ به این سخنان حجتالاسلام رفیعی گفت: در دعای ابوحمزه ثمالی امام سجاد (ع) میگوید: از عقوبت به خدا پناه میبرم. جهنم ظاهرش عذاب است اما باطنش رحمت است. زیرا اگر جهنم نبود بهشت معنی نداشت، گاهی ما عذاب را به گونهای به مردم نشان میدهیم که مثلاً اگر این آقا نماز نخواند عدهای در جهنم منتظر هستند تا بیاید و او را رنده کنند.
🔸ما باید بپذیریم که در فقه اختلاف نظر وجود دارد، مثلاً امسال عید فطر شاهد بودیم که مقلد یک مرجع افطار کرد و مقلد مرجعی دیگر روزه گرفت. اختلافات فقهی وجود دارد و باعث نمیشود که کسی دیگری را کافر بشمارد، اما گاهی ما این اختلافات را به رسمیت نمیشناسیم. در معارف نمیتوانیم یک آیه را بگوییم و آیات دیگر را نادیده بگیریم باید همه قرآن را با هم بیان کنیم در مورد موضوع خلود در جهنم خداوند میگوید: «خالدین فیها» مگر این که خدا نخواهد.
🔹در این زمینه امام علی علیهالسلام میگویند: مگر میشود خدا کسی را تنها بگذارد شاید انسان مشترک خدا را رها کند اما خدا بندهاش را هیچگاه رها نمیکند. من میگویم باید برخی ادعیه را به عنوان تفسیر قرآن از دید اهل بیت (ع) نگاه کنیم. آیه قرآن موضوع عذاب را مطرح میکند، این عذاب برای این نیست که خداوند انتقام خود را از ما بگیرد یا خودش را خالی کند، عذاب برای این مطرح شده که بندگان برگردند.
🔸همه حرف من این است که عذاب برای #ادب_کردن است. خداوند همانطور که در این دنیا مکانیزمی را قرار داده، برای آخرت هم مکانیزمی را قرار داده که اگر درست عمل نکنیم انتهای آن مکانیزم به عذاب ختم میشود یعنی خداوند کسی را عذاب نمیکند بلکه ما به گونهای عمل میکنیم که انتهای این عمل ما به عذاب ختم میشود. یعنی کسی کسی را به جهنم نمیبرد بلکه انسانها با پای خودشان به جهنم میروند و با پای خودشان از آن بیرون میآیند. سؤال اینجاست که آیا واقعا راه برگشت از جهنم وجود ندارد؟ و برخی نمیتوانند از جهنم بیرون بیایند؟ چرا به نظر من همه میتوانند.
🔹رفیعی: اینگونه که شما سخن میگویید یک مشرک چگونه میتواند از جهنم خارج شود؟ شخصی چون #ابوجهل چگونه میتواند بازگردد و از جهنم بیرون بیاید؟ آیا شما عقیده دارید که ما در برزخ هم میتوانیم رشد کنیم و عمل انجام دهیم و کار خیر و نیک انجام دهیم و دنیا را جبران کنیم؟
🔸آقامیری: یک فرد مشرک حتی اگر در جهنم دست از شرکش بردارد و بگوید که پشیمان است باز هم میتواند بازگردد
🔻 ادامه در پست بعدی...
■متن گفتگوی زنده دکتر رفیعی و حسن آقامیری...
🔹آقامیری: اینکه ما آیه بیاوریم که مشرک به جهنم میرود، باید بگویم کسی که ذرهای گناه دارد هم نمیتواند به بهشت برود زیرا حتی اگر حقالناس را هم از او بردارند باید ابتدا دست از عمل و عقیدهاش بردارد و بازگردد تا بتواند به بهشت برود، حال اگر مشرک هم در قیامت دست از عملش بردارد میتواند از جهنم خارج شود و به بهشت برود. یک فرد #مشرک حتی اگر در جهنم دست از شرکش بردارد و بگوید که پشیمان است باز هم میتواند بازگردد. مگر میشود خدا حتی در جهنم به بنده بگوید نه دیگر پشیمانی سودی ندارد و این قبول نیست و شما دیگر فرصتی ندارید.
🔸رفیعی: اینکه خداوند بخشنده است در آن شکی نیست. روزی زنی پیامبر (ص) را صدا زد و در منزل هنگامی که تنور روشن بود به پیامبر (ص) گفت: این فرزندان من را خیلی اذیت میکنند اما هر چقدر با خودم کلنجار میروم هیچگاه نمیتوانم ببینم که آنها در این آتش تنور بیفتند و بسوزند. پیامبر (ص) گریست و گفت: خدا از این مادر هم مهربانتر و بخشندهتر است.
🔹نمیشود بگوییم یک فرد در این عالم هر عملی را که میخواهد انجام بدهد و از کردهاش دست بر ندارد و #پشیمان هم نشود و در این حالت بمیرد و در روز قیامت دست از عقیدهاش بردارد و بتواند بازگردد. حتی اگر قرار است چنین سخنی را هم مطرح کنیم بهتر است آن را به عنوان یک #احتمال مطرح کنیم نه اینکه قطعی بگوییم که حتی مشرک و کافر هم میتوانند در روز قیامت باز گردند. البته من به هیچ وجه این سخن را قبول ندارم زیرا حرف قرآن نیست
🔸اما این دلیل نمیشود که ما بگوییم یک فرد در این عالم هر عملی را که میخواهد انجام بدهد و از کردهاش دست بر ندارد و پشیمان هم نشود و در این حالت بمیرد و در روز قیامت دست از عقیدهاش بردارد و بتواند بازگردد و حتی اگر قرار است چنین سخنی را هم مطرح کنیم بهتر است آن را به عنوان یک احتمال مطرح کنیم نه اینکه قطعی بگوییم که حتی مشرک و کافر هم میتوانند در روز قیامت باز گردند. من به هیچ وجه این سخن شما را قبول ندارم زیرا حرف قرآن نیست و اگر هم قرار است چنین سخنانی مطرح شود باید آن را به عنوان یک احتمال بیان کرد و در کنار آن احتمالات دیگر را هم بیان کرد، در این صورت است که میتوان سخن گفت. اما شما به گونهای مسائل را مطرح میکنید که انگار قطعی است و هیچ احتمال دیگری وجود ندارد.
🔹آقامیری: روایت داریم که رحمت خداوند به گونهای است که شیطان هم در روز قیامت طمع به رحمت خدا را میکند. بله درست است که انسان باید در این دنیا بکارد و در آخرت برداشت کند اما #قیامت هم برای خود قوانین و قواعدی دارد و کار تمام شده نیست.
ما یک وعده داریم و یک وعید، خلف وعده به هیچ وجه ممکن نیست، اما خلف وعید ممکن است، حال بزرگانی مانند آیتالله بهجت میگویند: عذابهایی که در قرآن آمده وعید است و قطعی نیست، قرآن برای پیشگویی نیامده بلکه برای #پیشگیری آمده، به عنوان مثال ما گاهی میخوانیم که خوراک جهنمیان چرک و خون است در حالی که خداوند به همه بندگان در هر حالتی رزق میدهد. چگونه میشود که در جهنم رزق بنده از چرک و خون باشد.
🔸این توضیح دارد: امام علی علیهالسلام پیش از شهادت برای ابن ملجم شیر فرستاد، #ابنملجم از آن شیر فاصله گرفت و گفت: این کثافت است، چگونه آنرا بخورم؟ وقتی معرفت نداشته باشیم بهترین خوراک را هم زهر و چرک و خون میبینیم. این موضوع حتی در همین دنیا هم صدق میکند. در جهنم کافر رزقش را به دلیل ناپاکی قلبش چون چرک و خون میبیند و این نشانه عمل خودش است در حالی که حتی در جهنم هم یک کافر و مشرک رزقش چرک و خون نیست. آنچه بر سر ما میآید به خاطر عمل خودمان است، خداوند ما را عذاب نمیکند بلکه ماه راهی را میرویم که آخرش به عذاب ختم میشود اما در عین حال خدا و اهل بیت (ع) دست در دست هم دادهاند که ما را از این عذاب نجات دهند.
🔹در دنیا ابزارهایی مانند بخشش، رحم کردن، خدمت کردن، محبت و... داریم که به وسیله آنها میتوانیم بازگردیم و از عذاب نجات پیدا کنیم. به عقیده من در آخرت و در قیامت هم ابزارهایی برای بازگشت وجود دارد و میتوان آنجا هم مورد رحمت قرار گرفت. حرف من موضوع #بازگشت است و این بازگشت میتواند هم در این دنیا باشد و هم در آن دنیا.
🔸رفیعی: قرار نیست اینجا من از یک بُعد دفاع کنم و شما از بعدی دیگر. هدف این است که اگر ما یک نکتهای را میگوییم باید ابعاد دیگر آن نکته را هم مطرح کنیم. من میگویم مبنای سخن ما چیست؟ آیا مبنای سخن ما کلام یک شخص یا یک منبری است؟ یا اینکه مبنای سخن ما قرآن است؟
🔻ادامه در پست بعدی...
این عماریون
■متن گفتگوی زنده دکتر رفیعی و حسن آقامیری... (۴)
🔹رفیعی: قرار نیست اینجا من از یک بُعد دفاع کنم و شما از بعدی دیگر. هدف این است که اگر ما یک نکتهای را میگوییم باید ابعاد دیگر آن نکته را هم مطرح کنیم. من میگویم مبنای سخن ما چیست؟ آیا مبنای سخن ما کلام یک شخص یا یک منبری است؟ یا اینکه مبنای سخن ما قرآن است؟
🔸این نوع بیان شما موضوع پیشگیری را زیر سؤال میبرد، زیرا به گونهای مطرح میکنید که شخص هیچ ترسی از گناه ندارد زیرا او میگوید حتماً بخشیده میشود. این نوع سخن گفتن پیشگیرانه نیست و اثر موضوع وعید که خودتان مطرح کردید را میگیرد
🔹دین هم حب دارد و هم بغض، پیامبر (ص) هم «اشداء علی الکفار» است و هم «رحماء بینهم». اینکه شما گفتید قرآن برای پیشگیری است این سخن بسیار خوبی است، اما این نوع بیان شما موضوع پیشگیری را زیر سؤال میبرد، زیرا به گونهای مطرح میکنید که شخص هیچ ترسی از #گناه ندارد زیرا او میگوید حتماً بخشیده میشود. این نوع سخن گفتن پیشگیرانه نیست و اثر موضوع وعید که خودتان مطرح کردید را میگیرد. خدا بسیار مهربان است و قطعاً بیشتر مردم به بهشت میروند اما اینکه بگوییم همه بدون هیچ حسابی به بهشت میروند با عدل خدا جور در نمیآید.
🔸این همه جنایاتی که در دنیا رخ میدهد، کودکان بسیاری کشته میشوند انسانهای بیگناهی حقشان پایمال میشود، آیا این درست است که آنها بهشت بروند و شخصی که مهربان است و همه زندگیاش را وقف مردم میکند او هم به بهشت برود این کاملاً خلاف عدالت است... ما باید مبنای حرفمان قرآن و احادیث باشند، برخی موضوعات آیه صریح #قرآن هستند و به هیچ وجه نمیتوانیم خودمان تعبیر کنیم و یا در آن دست ببریم، حداقل اگر میخواهید برداشتهای دیگر را از آیات قرآن بگویید، باید آنها را به عنوان احتمالات بگویید و در عین حال احتمالات دیگر را هم بیان کنید.
🔹یکی دیگر از موضوعاتی که من درباره سخنان آقای آقامیری باید بگویم این است که گاهی در موضوعات سیاسی، اقتصادی و مدیریتی شما به گونهای سخن میگویید که مردم از #انقلاب پشیمان میشوند در حالی که من میبینم شما از امام سخن میگویید و از کتابش مثال میآورید، این نشانه این است که انقلاب را قبول دارید اما در سخنان به گونهای مسائل را مطرح میکنید که مخاطب بگوید کلاً اشتباه کردیم انقلاب کردیم.
🔸آقامیری: ما اینگونه بزرگ شدیم که با ظلم مخالفیم، اما مشکل اینجاست که گاهی با ظالم مخالف میشویم نه با #ظلم. اگر ما با ظلم مخالف باشیم آن مسیر را نمیرویم و راه ظالم را ادامه نمیدهیم، حال ظلم را هر کسی که میخواهد انجام بدهد فرقی ندارد متأسفانه مسائل در کشور ما بقدری جناحی شده که انسان نمیتواند آزاده باشد و هر سخنی میگوید مفهومی جناحی پیدا میکند و فوراً به یک گروه می چسبانند. در حالی که صحبت من صحبت ظلم است و ظالم هر که میخواهد باشد، از هر گروه و جناحی.
🔹رفیعی: این را همهگونه میشود بیان کرد اما شما جنبه نقدت به نحوی قوی است که یک موضوع را از ریشه زیر سوال میبرید و به مسائل یک سویه نگاه میکنید، در حالیکه باید به موضوعات جامع نگاه کنیم یعنی اگر ضعفها و اشکالات را میگویید نقاط مثبت و نقاط قوت را هم بگویید تا مردم کاملاً از آن موضوع روی برنگردانند، ضمن اینکه همان طور که یکبار هم گفتم در سخنان اگر احتمالات را میگویید جنبههای دیگر را هم مطرح کنید و قاطعانه نگویید که حتماً مشرکان هم به بهشت میروند.
🔸درست است که باید به مردم امید داد ولی عادل کسی است که هم #مأیوس نکند و هم به گونهای #امید ندهد که طرف به گناه بیفتد. ما در گذشته به پای منبر برخی از اساتید میرفتیم، چنان درباره امام زمان (عج) سخن میگفتند که گمان میکردیم ایشان فقط قوه قهریه دارند اما در حوزه علمیه دریافتیم که امام زمان (عج)، امام مهر است اما برای ما فقط قهر امام را برجسته میکردند. ما باید همه جوانب را ببینیم هم مهر و هم قهر.
🔻ادامه در پست بعدی...
این عماریون
■متن گفتگوی زنده دکتر رفیعی و حسن آقامیری... (۵)
🔹رفیعی: نکته دیگری که باید بگویم این است که گاهی شما سخنی از یک نفر میشنوید و آن سخن را به پای دین میگذارید مثلاً درباره موضوع #قبر شما به گونهای ماجرا را نقد میکردید که انگار نظر دین درباره قبر این است که عالم قبر، همین قبر دنیایی است، در حالی که روایات مختلفی داریم که عالم قبر عالم متفاوتی است.
🔸آقامیری: در آن سخنان من کاملاً صریح گفتم که عالم قبر ربطی به قبر دنیا و جسم ندارد و اینکه ما از تنگی قبر و سؤال و جواب سخن میگوییم مربوط به عالم قبر است و این اتفاق در داخل قبری که در دنیا است نمیافتد، اما این صحبتهای من تقطیع شده است. یعنی فایل صوتی که شما شنیدهاید دقیقاً نیمی از سخنان من بود، صحبت من ناظر به بازگشت است، من میگویم حتی اگر فرعون هم که باشید نباید ناامید شوید و میتوانید بازگردید.
🔹رفیعی: بله، اما باید این را هم بگویید که باید فرعون خودش بخواهد که بتواند بازگردد و اگر نخواهد نمیتواند بازگردد. همچنین شما در جای دیگر گفته بودید که #بهشت برای#مردان است در حالی که بخشی از بهشت و نعمتهای آن اصلاً ربطی به مرد ندارد.
🔸آقامیری: در این زمینه هم صوتی که در اختیار شما قرار گرفته بود ناقص بود و کاملش را در صفحه منتشر کردم به هیچ وجه این نظر من نبود که بهشت جای خانمها نیست و فقط برای مرد است و آن سخنان کاملاً تقطیع شده بود و میتوانید صوت کامل آن را در پیج شخصی من دوباره گوش دهید.
📌 با پایان زمان گفتوگو دو طرف تأکید کردند که این گونه برنامهها میتواند در رفع #شبهات بسیار موثر باشد.
📌 حسن آقامیری هم در پایان ضمن تقدیر از حجتالاسلام #سرلک برای فراهم کردن این گفتگو گفت: من خودم درخواست کردم که آقای سرلک در این گفتوگو حضور داشته باشند و الان هم در منزل ایشان هستیم. جا دارد بسیار از وی تشکر کنم، البته در این زمینه به آقای سرلک بیاحترامیهایی هم شد که من از ایشان معذرت میخواهم. این را هم بگویم که من خودم مسئول اعمال و رفتار خودم هستم و ممکن است فردا هم سخنانی بگویم که در آن شبهاتی وارد شود، امیدوارم که صحبتهای من را به آقای رفیعی نسبت ندهند.
📌 حجتالاسلام رفیعی هم در پایان گفت: امیدوارم آقای آقامیری روی حرفهای من تأمل کنند و خوشحال هستم که بخشی از شبهات را توضیح دادند. این جلسه، جلسه مچگیری نبود و سعی من این بود که نکات و شبهات برطرف شود و امیدوارم طلایهدار این گفتوگوها #صداوسیما باشد و در آینده آنها از این گفتوگوها برگزار کنند و ترسی هم نداشته باشند.
این عماریون
✨ نصایحی به افراد بالای 40 سال:
◼️ *نصیحت اول:*
حجامت سالانه را بر خود لازم بگیر اگرچه که احساس بیماری نمی کنی
◼️ *نصیحت دوم:*
همواره آب بنوش اگرچه که احساس تشنگی نمی کنی ... زیرا بیشتر بیماری ها به علت کمبود آب بدن می باشند.
◼️ *نصیحت سوم:*
همواره ورزش بکن اگرچه در اوج مشغولیت بودی ... بدن همواره باید تحرک داشته باشد. با پیاده روی، شنا و یا هر ورزشی دیگر.
◼️ *نصیحت چهارم:*
خوراک خود را کم کن
«غذا برای انسان به اندازه ای کمرش راست شود، کفایت میکند»(حدیث)
پرخوری را رها کن زیرا هیچ فایده ای برایت ندارد ... خودت را در سختی نینداز بلکه خوردن را کم بکن.
◼️ *نصیحت پنجم:*
تا حد امکان از ماشین فقط در مواقع ضروری استفاده بکن. سعی کن برای رفتن به مسجد، مغازه، دید و بازدید و بقیه کارهایت پیاده بروی.
◼️ *نصیحت ششم:*
عصبانی نشو
عصبانی نشو
عصبانی نشو
ناراحت نباش ... سعی کن چشم پوشی کنی ... خودت را در پریشانی نینداز ... همه ی این ها سلامتی ات را به خطر می اندازند و شادابی ات را از بین می برند. با کسانی مجالست کن که با آنها احساس آرامش میکنی
◼️ *نصیحت هفتم:*
همانطور که میگویند «مال خودت را در زیر آفتاب بزار و خودت زیر سایه بنشین» ... بر خود و بر اطرافیانت زندگی را تنگ نکن ... مال برای آن هست که با آن زندگی کنیم نه برای آن
◼️ *نصیحت هشتم:*
بر هیچ کس و هیچ چیزی که نمیتوانی آن را بدست بیاری حسرت نخور.
خود را به فراموشی بزن بلکه اصلا فراموشش کن. اگر قرار باشد به تو برسد حتما میرسد اگرچه در تخت خود باشی و هرچه را که تقدیر تو نیست خداوند او را از تو منع میکند. هیچ چیزی را از تو منع نمیکند مگر بخاطر ضرری که برایت دارد ... همه ی ما این ها را میدانیم اما انسان فراموش کار است لذا نیاز به همچین یادآوری هایی داریم تا از آن نفع ببریم.
◼️ *نصیحت نهم:*
تواضع اختیار کن... تواضع اختیار کن... مال و جاه و قوت و قدرت همه با تکبر و غرور از بین می روند.
تواضع تو را در نزد انسان ها محبوب می کند و درجه ات را نزد خداوند بالا می برد.
◼️ *نصیحت دهم:*
سفیدی موی سر نشانه ی پایان عمر نیست بلکه نشانه ی این هست که زندگی بهتری شروع شده. خوش بین باش، سفر کن و از مال حلال خود بخور و لذت ببر.
◼️ *و یک نصیحت دیگر:*
زود بخواب و شب نشینی نکن
◼️ *آخرین و مهمترین نصیحت:*
نمازت را به هیچ عنوان ترک نکن زیرا که نماز برگه ی سود تو در دنیا و آخرت است. آن روزی که نه فرزند فایده میدهد و نه مال
◼️ اگر از این نوشته خوشت آمد پس سبب خیر باش و آن را نشر بده، و اگر خوشت نیامد پس دیگران را محروم نکن شاید که وسیله ی نفع آن ها شدی.
✨و مارا از دعاهای نیک خود فراموش نکن.
✨وفقنا الله وإیاکم إلی ما فیه خیر الدنیا والآخرة
✨روزگارتان با یاد خدا خوش باد.
خطبه 099-در گریز از دنیا
(زید بن وهب، از اصحاب امام است، نقل میكند كه این خطبه در روز جمعه در شهر كوفه ایراد شد)
خدا را بر نعمتهایی كه عطا فرمود ستایش می كنیم و در كارهای خود از او یاری می جوییم، از او سلامت در دین را خواهانیم آنگونه كه تندرستی بدن را از او درخواست داریم
پرهیز از دنیاپرستی
ای بندگان خدا، شما را به ترك دنیایی سفارش می كنم كه شما را رها می سازد، گرچه شما جدایی از آن را دوست ندارید، دنیایی كه بدنهای شما را كهنه و فرسوده می كند با اینكه دوست دارید همواره تازه و پاكیزه بمانید. شما و دنیا به مسافرانی مانید كه تا گام در آن نهاده، احساس دارند به پایان راه رسیدند، و تا قصد رسیدن به نشانی كرده اند، گویا بدان دست یافتند، در حالی كه تا رسیدن به هدف نهایی هنوز فاصله های زیادی است. چگونه می تواند به مقصد رسد كسی كه روز معینی در پیش دارد؟ و از آن تجاوز نخواهد كرد! مرگ به سرعت او را می راند، و عوامل مختلف او را برخلاف خواسته خود از دنیا جدا می سازند.
روش برخورد با دنیا
پس در عزت و ناز دنیا بر یكدیگر پیشی نگیرید، و فریب زینتها و نعمتها را نخورید و مغرور نشوید، و از رنج و سختی آن ننالید، و ناشكیبا نباشید، زیرا عزت و افتخارات دنیا پایان می پذیرد، و زینت و نعمتهایش نابود می گردد، و رنج و سختی آن تمام می شود، و هر مدتی و مهلتی در آن به پایان می رسد، و هر موجود زنده ای به سوی مرگ می رود آیا نشانه هایی از زندگی گذشتگان كه برجا مانده شما را از دنیاپرستی باز نمی دارد؟
اگر خردمندید!! آیا در زندگانی پدران شما آگاهی و عبرت آموزی نیست؟ مگر نمی بینید كه گذشتگان شما باز نمی گردند؟ و فرزندان شما باقی نمی مانند؟ مگر مردم دنیا را نمی نگرید كه در گذشت شب و روز حالات گوناگونی دارند؟ یكی می میرد و بر او می گریند، و دیگری باقیمانده به او تسلیت می گویند، یكی دیگر بر بستر بیماری افتاده دیگری به عیادت او می آید، و دیگری در حال جان كندن است، و دنیاطلبی در جستجوی دنیاست كه مرگ او را درمی یابد، و غفلت زده ای كه مرگ او را فراموش نكرده است، و آیندگان نیز راه گذشتگان را می پویند. به هوش باشید، مرگ را كه نابودكننده لذتها و شكننده شهوتها و قطع كننده آرزوهاست، به هنگام تصمیم بر كارهای زشت، به یاد آورید، و برای انجام واجبات، و شكر در برابر نعمتها و احسان بی شمار الهی، از خدا یاری خواهید.
این عماریون
🔴 الجزیره | هدف تحریم علیه سوریه، جدا کردن دمشق از تهران است
▪️وبگاه شبکه الجزیره نوشت، واشنگتن با اجرای قانون «سزار» علیه سوریه در پی تحقق دو هدف است: جدا کردن دمشق از تهران و فروپاشی سوریه.
▪️روزنامه الاخبار نیز نوشت، آمریکا تلاش دارد با اجرای تحریم سزار، دمشق را به سازش با گروههای تروریستی و دوری از جبهه مقاومت وا دارد.
این عماریون
📸استقرار سامانه موشكی سوم خرداد بر روی شناور
🔹 نیروی هوافضای سپاه به مناسبت سالگرد انهدام پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی در منطقه کوه مبارک، کلیپ جديدی از سامانه پدافندی سوم خرداد كه اين پهپاد را مورد اصابت قرار داد، منتشر کرد.
🔺 در این کلیپ برای نخستین مرتبه تصاویری از استقرار و شلیک سامانه سوم خرداد از روی شناور لجستيكی شهید سیاوشی نیروی دریایی سپاه منتشر شده است.
این عماریون
⭕️ تولید موشکهای سوپرسونیک در دستورکار نیروهای مسلح
🔸 امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در #اخبار_۲۱ شبکه یک سیما:
🔹 ۲ نوع موشک جدید از سبد متنوع نیروهای مسلح را آزمایش کردیم. آزمایش موفقیتآمیز بود و اهداف دریایی در فاصله بسیار دور یعنی در حدود ٢٨٠ کیلومتری منهدم شدند.
🔹 نیروی دریایی ارتش آمادگی دارد تا برای هر صحنهای پیچیدهتر از آنچه در رزمایش امروز مشاهده کردیم را اجرا کنیم.
🔹 مسافت بلندی که موشکهای ارتش برای نابودی اهداف طی کردند نشان داد که فناوری بومی ساخت آنها با سرعت بالا در وزارت دفاع رشد و ارتقا پیدا کرده است.
🔹 ما میتوانیم اهداف ماورای افق دید رادارهای سطحی را مورد اصابت قرار دهیم. ما به دنبال رسیدن به ساخت موشکهای عمود پرتاب هستیم.
🔹 ما به برد ۳۰۰ کیلومتری دست پیدا کردیم و بهزودی به برد بسیار خیره کنندهتر از این دست پیدا میکنیم.
🔹 موشکهایی که امروز به شکل کروز دریایی استفاده کردیم از نسل موشکهای ساب سونیک یا مادون صوت بودند و با سرعتی نزدیک به سرعت صوت پرواز میکنند.
این عماریون