eitaa logo
این عماریون
384 دنبال‌کننده
226هزار عکس
60.9هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─ 📖(4) سر در گمی در برابر مسائل 🌀هم زمان با بحرانی شدن اوضاع و واقعه 17 شهریور، روسای جمهور مصر، اسرائیل و آمریکا روز 19 شهریور با شاه گفت و گو کردند. شاه در گفت و گو با کارتر واقعه 17 شهریور را یک طرح شیطانی از سوی کسانی دانست که از برنامه ایجاد فضای باز سازی کشور بهره مند شده و از آزادی های اعطا شده علیه وی سوءاستفاده کردند. او خواستار ادامه حمایت های آمریکا شد. ☄کارتر نیز در پاسخ به در خواست های شاه او را از جهات گوناگون مطمئن ساخت و حمایت صریح خود را از اقدامات سرکوب گرانه شاه اعلام کرد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌─┅═༅2⃣1⃣༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─ 📖(2) 🌀قیام 17شهریور و ادامه حکومت نظامی،انسجام ارتش را متزلزل و اراده آن را با تردید مواجه ساخت. استقرار طولانی مدت ارتش در میدان ها و مراکز مهم شهر که می بایست همانند نیروهای انتظامی با انقلابیون مقابله کند، از کارآمدی ارتش و توان آن کاست. چرا که ارتش اساسا به منظور حفظ امنیت مرزها و پاسداری از کشور در برابر تهدیدات خارجی به وجود آمده بود. اما اکنون ارتش می بایست تحت فرمان فرمانداری های نظامی شورای امنیت استان عمل کند که خواه ناخواه با هیات دولت و سایر مراکز قدرت در نحوه و اجرای فرامین حکومت نظامی اختلاف نظر می یافت. این واقعیت با توجه به ساختار ارتش شاهنشاهی که شکاف عمیقی میان کادر فرماندهی با نیروهای مسلح از نقطه نظر گرایش های سیاسی و تمایلات ملی و مذهبی وجود داشت موضع ارتش را به عنوان سرکوبگر مخالفان سخت تضعیف می کرد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌─┅═༅1⃣9⃣༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─ 🌔◁در تهران نیز با تلاش دکتر مفتح، اجتماع عظیم یک میلیونی برای نماز عید فطر در تپه های قیطریه تشکیل یافت. پس از اتمام نماز، شهید باهنر سخنرانی افشاگرانه ای درباره اوضاع کشور ایراد کرد. در ساعت نه صبح، راهپیمایی طولانی نمازگزاران همراه با عکس های بزرگی از حضرت امام در پیشاپیش جمعیت آغاز شد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌─┅═༅6⃣༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─ ☄کریستوفر این اتهام را ناروا خواند و اظهار داشت تضعیف اعتماد به نفس شاه در این زمان مهم ترین عامل بروز و گسترش شورش هاست. به هر حال، حقیقت این است که تا وقوع حادثه 17 شهریور هیچ یک از سران کاخ سفید در ریاست جمهوری، وزارت خارجه و سازمان سیا، بحران ایران را جدی و نگران کننده نمی دانستند. از همین زمان گروهی از سران آمریکا به بررسی دقیق تر و بازنگری کارشناسانه در حوزه مسائل ایران ترغیب شدند که ماحصل این بررسی ها چیزی جز سردرگمی هر چه بیشتر آمریکا در امور ایران نبود. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌─┅═༅2⃣3⃣༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─ 🌔◁بی تردید، قیام 17شهریور را می توان به عنوان یکی از نقاط عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم پهلوی دانست. ابعاد عظیم کشتار و سرکوب مردم بی گناه در این روز باعث شد تا انقلابیون و رهبران آن ها در حرکت خود مصمم تر گردند و در این بین رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) نقشی به سزا داشت. حمایت های سران به اصطلاح دموکرات آمریکا از رژیم پهلوی در سرکوب مبارزین نیز باعث گردید تا ادعاهای به اصطلاح حقوق بشری و دموکراتیک آن ها در بین مردم رنگ ببازد و ماهیت اصلی آنان برای مردم ایران هرچه بیشتر نمایان گردد. در مجموع باید گفت قیام خونین 17 شهریور عاملی موثر در تشدید مبارزات مردمی و تسریع در سقوط رژیم پهلوی به شمار می رود. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌─┅═༅2⃣4⃣༅═┅─
✨🔶✨🔶✨🔶✨🔶✨ ✨ ⭕️ایستادگی جریان تحریف مقابل 🔷درد را از هر طرف بخوانیم درد است. درد اینجاست که سال‌ها از فرمان راه‌اندازی گذشته و هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم و درد عمیق‌تر اینکه همواره تا از سخن به میان می‌آید گویی وارد شده باشیم، و قرار دادن افکار عمومی در برابر یک ضرورت حتمی مواجه می‌شویم. موضوعی که در صورت تحقق هم، ما را در انتهای لیست اقدام کنندگان قرار می‌هد. 🔷همان‌هایی که شبکه ملی اطلاعات را در قیاسی نادرست تبدیل شدن ایران به کره شمالی تعبیر کردند و و دادند تا هر زمان نام این مهم به گوش می‌رسد ناخودآگاه واکنش برانگیز باشد، همان‌ها امروز و به‌کارگیری توان رسانه‌ای سعی در تحریک افکار عمومی به مقابله با طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و » دارند. 🔷این با طرح گزاره‌های از اساس پر‌اشکال، ، برجسته‌سازی برخی واژگان و عدم پرداخت به نکات مهم طرح سعی در برای مقابله با طرح و به نتیجه نرسیدن آن و اساساً ساماندهی فضای افسارگسیخته مجازی دارند. 🔷این موضوع از همان ابتدای کار و با و تنها‌ اشاره به ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی پیگیری شده است. عنوان این طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» است. دو واژه و نیز در روانشناسی زبان دارای بار معنای مثبت هستند و اینکه عده‌ای حتی ساماندهی را با عنوان انسداد پیگیری می‌کنند خود نشان می‌دهد می‌توان در هزاره سوم و عصر انبوه رسانه زیست و این‌چنین در و سانسور گیر افتاد و مقهور پروپاگاندای رسانه‌ای شد. 💠اما چگونه مقابل ساماندهی پیام‌رسان‌ها ایستاده است؟ 🔷اگر از آدرس غلط دادن موضوع به «فیلترینگ» که پیش از این‌اشاره شد عبور کنیم، با درباره بندها و تبصره‌های گوناگون طرح مواجه هستیم. یکی از موضوعات، بر موضوع تعطیلی پیام‌رسان‌های خارجی است. موضوعی که این‌گونه عنوان شده است: «عرضه و ارائه خدمات پیام‌رسان‌های اجتماعی «داخلی» و «خارجی» در کشور مستلزم ثبت پنجره واحد و و مشروط به تأیید هیئت نظارت خواهد بود و این امر هم مستلزم تعیین شرکتی ایرانی به‌عنوان نماینده قانونی است.» 🔷 این ماده، همان‌هایی هستند که چندی پیش وقتی از تصمیم خود برای مسدود کردن خبر داد و و مدیرعامل شبکه اجتماعی تلگرام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت برای فیلتر شماری از کانال‌ها را و کانال مستقیمی را نیز برای گزارش کانال‌های موردنظر دولت اندونزی ایجاد کرده است تا جاکارتا از تصمیم خود برای مسدود کردن تلگرام منصرف شود، از آن تعریف و تمجید کردند. 🔷همان زمان مدیرعامل تلگرام گفته بود: مقام‌های این وزارتخانه فهرستی از کانال‌های عمومی تلگرام با محتوای مرتبط با موارد تروریستی را برای ما ایمیل کرده بودند و ما نتوانستیم به‌سرعت آنها را بررسی کنیم و بعد می‌گوید ما تمامی کانال‌های مرتبط با مسائل تروریستی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اندونزی گزارش کرده بود را فیلتر کردیم و... نمی‌توان بدون پذیرش و قواعد کشوری، در آن آزادانه فعالیت کرد.
⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️ 🌹 ⭕️با این فرمول ها از 🔶اگر شما هم این حس را دارید و لذتی از زندگی خود نمی‌برید و می‌خواهید از نجات پیدا کنید و به دنبال راه نجات می‌گردید، این نوشتار را بخوانید چون می‌خواهیم را بیان کنیم. امام علی(ع) میفرمایند: ثمره حسادت، رنج و بدبختى در دنیا و آخرت است.[۱]   💠به آسیب ها و پیامد های حسد توجه کنید 🔷قبل از اینکه این بیماری تبدیل به غده سرطانی شود باید به خودتان بیایید و برای تلاش کنید. چون حسد برای شما ارمغانی جز گرفتاری و مصیبت به همراه ندارد. امام صادق(ع) میفرمایند: پیش از آنکه به محسود زیان برساند به خود زیان می‌رساند.[۲]  برای کسی سود نداشته است که بخواهد برای شما سودمند باشد. اولین فردی که حسادت کرد (شیطان) الان مورد لعن و نفرین تمام افراد است و جایگاه او در آتش جهنم است. اگر دوست دارید که همانند شیطان مورد لعن و نفرت مردم قرار بگیرید پس حسادت کنید.  عاملی است که دنیای شما سیاه باشد و تفاوت الماس و شیشه را تشخیص ندهید و هیچ لذتی از زندگی خود نبرید. امام صادق(ع) میفرمایند: بخیل را آسایشى نیست و را لذّتى.[۳] توجه؛ هیچ کس با به موفقیت نرسیده است، بلکه پشتکار و همت بلند است که سبب موفقیت و رسیدن به آرزوهای شماست.    💠از مقایسه کردن دوری کنید 🔷اگر تمام نگاه شما به زندگی دیگران باشد و خود را دائما با آنها کنید، اگر موفقیتی در زندگی آنها ایجاد شود، هم در درون شما ریشه می‌کند. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش دادن به حسادت این است که ها را . چون مقایسه کردن است که کمبودها را در زندگی شما نمایان و نعمت ها را از نظر ‌شما پنهان می‌کند.  نکته: آقایان و خانم هایی که زندگی دیگران را با خودشان مقایسه میکنند و حسرت و حسادت آن را میخورند باید این نکته را به آنها یادآوری کرد که هیچگاه را با باطن زندگی خود مقایسه نکنید، شاید آنها در زندگی خصوصی خودشان آرامشی نداشته باشند.    💠از خداوند طلب خیر و رحمت کنید 🔷باید این نگاه را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید که؛ بجای کردن، تلاش و کوشش میکنم و از خداوند منان تقاضا میکنم که بهترینها را برای من در نظر بگیرد. چون فکر کردن درباره زندگی دیگران و بزرگ کردن تفاوتهای موجود در زندگی شما و دیگران، باعث ایجاد حسادت به آنها میشود و هیچ خیر و برکتی را به همراه خود نخواهد داشت.  بجای آرزو کردن اینگونه تفاوت ها، از فضل خدا و لطف و کرم او تمنا کنید که به شما از نعمتهای مختلف و موفقیتها و پاداشهای نیک ارزانی دارد، و در نتیجه افرادی خوشبخت و سعادتمند باشید؛ خواه مرد باشید یا زن، و خواه از این نژاد باشید یا نژاد دیگر، و در هر حال آنچه را خیر واقعی و سعادت شما در آن است بخواهید، نه آنچه شما خیال می‌کنید.[۴]    💠رفتارهای برخلاف میل خود انجام دهید 🔷اینکه بگوییم در انسانها بوجود نمی‌آید حرف بی منطقی است. (غیر از معصومین که حسادت در آنها راه ندارد) اما می‌شود رفتارهای انجام دهیم که بر خلاف حسادت است. مثلا؛ اگر شما نسبت به یکی از دوستان همکار خودتان حسادت میکنید و آرزو میکنید که اخراج شود، باید در پیش مدیر خود، از او تعریف و تمجید کنید. اگر این رفتارهای بر خلاف میل را با توکل به خداوند انجام دهید، قلب شما جایی برای حسد نخواهد بود.    💠تلاش و پشتکار سازنده 🔷برای خودتان کارها و فعالیتهایی در نظر بگیرید و مشغول آنها شوید و برای رسیدن به بهترین نتیجه، تلاش و کوشش فراوان کنید تا ثمره خوبی ببینید. این مشغولیت هدفمند که تلاش و کوشش شما را در پی دارد باعث خواهد شد که نگاه شما خیره به زندگی و موفقیتهای خودش باشد و از مقایسه زندگی خود با دیگران و حسرت خوردن آنها در امان باشد.    💠تلقین را فراموش نکنید 🔷 نیز یکی از راه‌های پیراستن خویش از صفات رذیله است. حسود می‌تواند به وسیله تلقین، خود را از حسد پاک کند و به خود بگوید؛ نباید من حسادت داشته باشم. باید تحمل دیدن و شنیدن امتیاز و برتری دیگران را داشته باشم، همواره این تلقین را تکرار کند تا از بیماری رهایی یابد.[۵] نکته: چرا همیشه انرژی منفی را باید به خودمان تلقین کنیم و سبب عقب ماندگی خود شویم، گاهی هم لازم است که به خودمان تلقین کنیم که می‌توانیم بهترین باشیم بدون اینکه حسرت زندگی دیگران را بخوریم.  پی نوشت : [۱] غرر الحکم ،۴۶۳۲  [۲] مصباح الشریعه، ص ۱۰۴ [۳] الخصال، ج ۱۰، ص ۲۷۱ [۴] تفسیر نمونه، ج ۳، ص ۴۰۵ [۵] حسد (سید رضا صدر، چاپ هفتم)، ص۷۸
☄💫☄💫☄💫☄💫☄ 💫 ⭕️ از نگاه آیات و روایات 🔶در این مقاله آیات و روایاتی را درباره نکوهش تملق و چاپلوسی میخوانید. 💠«لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ یفْرَحُونَ بِما أَتَوْا وَ یحِبُّونَ أَنْ یحْمَدُوا بِما لَمْ یفْعَلُوا فَلا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفازَةٍ مِنَ الْعَذابِ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ».[۱] خیال نکن کسانی که از اعمال زشت خود خوشحال میشوند و دوست دارند در برابر کار نیک انجام ناگرفته ستایش شوند، از عذاب الهی معاف هستند، بلکه برای آنان عذابی دردناک هست. 🔷تمجید و تقدیس دیگران به واسطه افعال و خلقیات نیکشان لازمه اخلاق اسلامی و نوعی شکرگزاری از آفریده های خداوند است. امام علی(ع) میفرمایند: «رُبَّما اسْتَحْلَی النَّاسُ الثَّناءَ بَعْدَ الْبَلاءِ»[۲] چه بسا مردم ستایش کسی را بخاطر تلاشها و زحمتهایش شایسته میدانند. این احترامها هر چند بر تواضع آدمی می افزاید ولی نباید از حد خود بگذرد و تملّق نام گیرد. امام علی(ع) در حدیث دیگری میفرمایند: «اذا مَدَحْتَ فَاخْتَصِرْ»[۳] اگر مدح کردی، سخن کوتاه کن. 🔷کما اینکه اگر شخصی را به واسطه عمل ناشایست یا سخن ناپسند مورد مذمت قرار دادید، تعدّی از حد مورد نیاز شایسته نیست و لازم است همواره جایی برای آشتی باز بماند. «اذا ذَمَمْتَ فَاقْتَصِرْ»[۴] اگر کسی یا چیزی را مذمّت کردی آن را به درازا مکشان. 🔷احترام بیشتر از حد جواز، و خضوع و خشوع بیش از حد معمول برای کسی، خلق اسلامی شمرده نمیشود و دو منشاء ناپسند دارد که عبارتند از: سفاهت و کم خردی یا فرصت طلبی و منفعت خواهی. انسانی که بیش از حد، از کسی مدح میکند و یا او را مذمت مینماید، عاقل نیست، او سفیه و احمق است. «اکبَرُ الْحُمْقِ الْاغْراقُ فِی الْمَدْحِ وَ الذَّمِّ»[۵] بالاترین احمقیها، مبالغه در مدح و ذم است. 🔷وی در پی رسیدن به منافع خویش است و لذا صفت مداحی، وصف قریب فرصت طلبانی است که همواره، باصطلاح «نان به نرخ روز میخورند» و گاهی با عمرو و گاهی با زید میجوشند، کسانی که گاه خبث باطنی، آنها را فرمان به جدال و خصومت میدهد و گاه به تملق و مداحی وادار میکند، نزد آنان هدف، وسیله را توجیه میکند، آنچه برای آنها مهم است رسیدن به منفعت پیش بینی شده آنهاست و نه هیچ چیز دیگر. امام علی(ع) میفرمایند: «احْتَرَسُوا مِنْ سَوْرَةِ الْاطْراءِ وَ الْمَدْحِ فَانَّ لَهُما ریحاً خَبیثاً فِی الْقَلْبِ»[۶] از شراره تملق و مداحی دوری گزینید که حاکی از بوی کثیف قلب مداحان و تملق گویان است. 🔷بنابراین مدح و ستایشی که اولّا للَّه صورت پذیرد و برای مطامع دیگر و امیال دنیوی نباشد و ثانیاً از حد خود نگذرد، مذموم شمرده نمیشود. بلی، مدحی که از تعادل خارج شود، خلق اسلامی شمرده نمیشود. امام علی(ع) در این حدیث میفرمایند: «ایاک وَ الْمَلَقَ فَانَّهُ لَیسَ مِنْ خَلائِقِ الْایمانِ»[۷] از تملق بپرهیز که آن از اخلاق مؤمن نیست. و نیز میفرمایند: «لَیسَ الْمَلَقُ مِنْ خُلْقِ الْانْبِیاءِ»[۸] از شیوه ها و خُلقیات انبیاء نبوده است. 💢یک استثناء 🔷قبل از پیگیری بحث، لازم به توضیح است که اهمیت علم و دانش و تعلیم و تعلّم بدان حد است که اگر یادگیری منوط به چاپلوسی و تملّق از معلّم بوده و به غیر آن راهی نباشد، چنین عملی جایز است، مشروط بر آنکه عواقب منفی تملّق در معلّم بوجود نیاید. قال رسول اللَّه صلی الله علیه و آله: «لَیسَ مِنْ اخْلاقِ الْمُؤمِنِ الَّتمَلُّقُ وَ الَحَسدُ الّا فی طَلَبَ الْعِلْمِ»[۹] تملق و حسد خلق و خوی مؤمن نیست الّا در مورد طلب علم. پی نوشتها: [۱] آل عمران، آیه ۱۸۸ [۲] نهج البلاغه، خطبه۲۰۷ به ترتیب فیض و ۲۱۶ به ترتیب صبحى. [۳] غرر الحکم. [۴] غرر الحکم. [۵] غرر الحکم. [۶] غرر الحکم. [۷] غرر الحکم. [۸] غرر الحکم. [۹] مستدرک الوسایل، ج۹ ، صفحه۱۸۱ و کنز العمال، ۲۹۳۶۴
⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️🌸⚡️ 🌸 ⭕️ تا چه حد در رسيدن به معنويت ميتواند موثر باشد؟ 🔶 ، جز در قرب به خداوند تعالي نيست و براي قرب به خداوند بايد دو محور کلي را مد نظر قرار داد: 1⃣قرب و دوستي خداي تعالي با از حاصل ميشود: 🔷در قرآن، دوستداران خدا، اطاعت از دستورات پيامبر (ص) شمرده شده است: «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُوني‌ يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ»؛[۱] بگو: اگر خدا را دوست مى‌‌داريد از من پيروى كنيد تا او نيز شما را دوست بدارد و گناهان تان را بيامرزد، كه آمرزنده و مهربان است. 🔷خداي تعالي به خدا را و معرفي ميکند: «وَ ما أَمْوالُكُمْ وَ لا أَوْلادُكُمْ بِالَّتي‌ تُقَرِّبُكُمْ عِنْدَنا زُلْفى‌ إِلاَّ مَنْ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً»؛[۲] اموال و اولادتان چيزى نيست كه شما را به ما نزديك سازد. مگر آنان كه ايمان آورده‌ اند و كارهاى شايسته كرده‌‌اند. 2⃣رابطه دنيا و نزديک شدن به خداي تعالي، رابطه شرق و غرب است. که نزديک شدن به يکی، به معناي دور شدن از ديگری است. 🔷امام علي(ع) ميفرمايند: «إِنَّ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةَ عَدُوَّانِ مُتَفَاوِتَانِ وَ سَبِيلَانِ مُخْتَلِفَانِ فَمَنْ أَحَبَّ الدُّنْيَا وَ تَوَلَّاهَا أَبْغَضَ الْآخِرَةَ وَ عَادَاهَا وَ هُمَا بِمَنْزِلَةِ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ مَاشٍ بَيْنَهُمَا كُلَّمَا قَرُبَ مِنْ وَاحِدٍ بَعُدَ مِنَ الْآخَرِ وَ هُمَا بَعْدُ ضَرَّتَانِ».[۳] دنياى (حرام) و آخرت، دو دشمن متفاوت، و دو راه جداى از يكديگرند، پس كسى كه دنيا پرست باشد و به آن عشق ورزد، به آخرت كينه ورزد و با آن دشمنى خواهد كرد و آن دو همانند شرق و غرب از هم دورند، و رونده به سوى آن دو، هرگاه به يكى نزديك شود از ديگرى دور مى‌گردد، و آن دو همواره به يكديگر زيان رسانند. 💢خلاصه اين دو در يک کلام است. و بسيار روشن است که رابطه تقوا و چگونه است. حجاب يکي از دستورات خداي متعال است که بدون رعايت آن، نميتوان ادعاي قرب به او يا معنويت را نمود و طبيعتا کسي که محافظتي از خود ندارد، غالبا به فکر جلب توجه نامحرمان و خودآرائي است. چگونه کسي ميتواند همه توجه خويش را منعطف به خدا بکند و در صدد کسب معنويات باشد، اما همه را ببيند؛ به جز خداي تعالي؟ در صدد کسب رضايت غير مشروع نامحرمان بر بيايد و رضايت خدا را از بين ببرد؟ يا نفس اماره خويش را پروار کند، اما نتيجه جهاد اکبر و مبارزه با نفس، که همان معنويت است را طالب باشد؟ پی نوشت‌ها: [۱] آل عمران، ۳۱ [۲] سباء، ۳۷ [۳] نهج البلاغه، حكمت ۱۰۳
✨🔶✨🔶✨🔶✨🔶✨ ✨ ⭕️چگونه در قوی شویم؟  🔷 ، از است که با استفاده از ، برای غلبه بر حریف بکار گرفته می‌شود. ظاهر این جنگ، عدم بکارگیری ابزارهای غیر خشن در تقابل با دشمن است که در آن، ترکیبی از تاکتیک‌های روانی، الکترونیکی، اطلاعاتی، سایبری و اطلاعاتی به چشم می‌خورد اما به دلیل تغییر دادن نگرش‌ها و دیدگاه‌ها، آن به‌مراتب بیش از معرکه نظامی است. در جنگ مسلحانه، افراد به ضرب گلوله‌ها جان خود را از دست می‌دهند و هر کشته، به نمادی از مقاومت، ایستادگی و الهام بخشی برای دیگران مبدل می‌شود. از نگاه اسلامی، رزمندگانی که در میدان جنگ سخت به خون می‌غلطند، روحشان سعادتمند می‌شود، حال‌آنکه در ، جسم‌ها و بدن‌ها سالم می‌مانند اما ، درآمده و اسیر عقوبت‌های اخروی می‌شود. نکته اینجاست که پس از ناکامی دشمنان در جنگ‌های نظامی و فتنه‌های سال‌های اخیر، موضوع جنگ نرم اکنون به‌صورت جدی در دستور کار بوده و جمهوری اسلامی هدف این هجمه و حملات طراحان این جنگ قرارگرفته است. دراین‌باره گفتنی است؛ 1⃣خمیرمایه انقلاب اسلامی و آنچه دردسر و شده، عبارت است از . به همین دلیل، با هدف قرارگرفته شده است. ظهور عرفان‌های کاذب، تشکیک سازماندهی‌شده در اصول و فروع دین، تشویق به رهایی از قیود دینی و پشت پا زدن به شرع، خرافاتی معرفی کردن افراد متدین، صرف میلیاردها دلار برای مقابله با نمادهای دینی همچون حجاب، زدن شعائر اسلامی از قبیل عزاداری‌ها و ایجاد تردید در حقانیت آن‌ها، شبهه افکنی در مقاومت و دفاع از آرمان‌ها و تلاش برای بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به ارزش‌ها و... نمونه‌هایی از برای خشکاندن ریشه ایمان ابتدا در جوانان و سپس در سایر اقشار جامعه است. 2⃣یکی از ، تغییر محاسبات طرف مقابل است و برای دستیابی به این هدف، پروژه با مقدمه ایجاد تردید در اذهان مردم در دستور کار قرار دارد. و فشارهای سنگینی که وارد می‌شوند از یک‌سو و بی‌تدبیری‌های داخلی که بخشی از آن‌ها با خط دهی دشمنان صورت می‌گیرد از سوی دیگر، برای به ثمر نشاندن این هدف است. به‌ویژه اینکه پروپاگاندای سنگینی برای از اصل نظام با سوءاستفاده از ولنگاری ایجادشده در فضای مجازی و سم‌پاشی شبکه‌های ماهواره‌ای در حال انجام است. 3⃣در ، بسیار تعیین‌کننده است و برخلاف نبرد سخت که گاهی ضربات مقطعی می‌تواند مؤثر باشد، نتایج کوتاه‌مدت، تعیین‌کننده نیستند و باید برای حصول نتیجه صبر کرد. بستر این جنگ در واقع، زمان است و طرفی می‌تواند در آن برنده باشد که بداند برای غلبه، صبر لازم است. از این‌رو، برنامه‌های مقطعی و گذرا برای غلبه بر جنگ نرم حریف، کارساز نیست و باید بر آن داشت، کما اینکه نیز همین شیوه را پی می‌گیرد و برای نتیجه بخشی و همراه کردن جامعه با نظرات خود، ده‌ها سال کار شبانه‌روزی می‌کند. افزون بر این، چنانچه دشمن در یک جبهه جنگ نرم، زمین بخورد، به مفهوم عقب‌نشینی نیست، بلکه برای حمله‌ای جدید آماده می‌شود. 🔺به‌عنوان نمونه، زمانی تلاش حریف بر این هدف متمرکز بود که دفاع مقدس را زیر سؤال ببرد اما پاتک نیروهای انقلابی آن‌چنان سنگین بود که همگرایی تقریباً کاملی درباره حقانیت رزمندگان و دفاع مقدس در جامعه شکل گرفت. جبهه نبرد نرم اکنون متفاوت شده و دفاع پیشدستانه از کیان نظام اسلامی با حمایت از جبهه مقاومت و تقویت توان نظامی در مرکز هجمه‌های تبلیغاتی و روانی قرارگرفته است. با این حساب، و در مردم با هدف مأیوس‌سازی در تحقق آرمان‌ها در مدت‌زمان طولانی، ازجمله رئوس آسیب‌هایی است که در این نوع از جنگ، روی آن‌ها به‌صورت کارشناسی شده و تخصصی تمرکز می‌شود. و طبعاً باید بکار گرفته شوند؛ تسلیحاتی از جنس اعتقاد و به بنیان‌های ارزشی دینی و انقلابی.
📣 فیلمیو سلطان توزیع سریال‌های ترکیه‌ای جای GEM TV نشست 💢 سامانه فیلیمو بخشی به نام «ترکی دوبله‌شده» در فهرست محصولات خود قرار داده است. این سامانه مدتی است به دوبله و پخش سریال و فیلم سینمایی‌های ساخت کشور ترکیه پرداخته و عملا با این کار برای کسانی که سریال‌های ترکی را در شبکه‌های جم دنبال می‌کنند راه جدیدی به وجود آورده تا بتوانند مجموعه‌های دوبله‌شده بیشتری را از محصولات ترکی ببینند. 💢 نکته جالبی که درباره اکثر این سریال‌ها وجود دارد این است که خود فیلیمو برای آنها رده سنی بالای ۱۷ سال را تعیین کرده است؛ رده سنی‌ای که ارتباطی با صحنه‌های خشن ندارد و بیشتر به دلیل مضمون و صحنه‌های نامتناسب با عرف جامعه است. 🔻 اما محتوای این سریال‌ها چیست؟ چند نمونه آن را ببینید: 🔷 بابیل/ محصول ۲۰۲۰ 🔸داستان درباره زندگی یک مرد شکست خورده است که به دلیل ابتلای پسرش به یک بیماری خاص وارد دنیای مافیاهای خطرناک شده است؛ اما اصل ماجرا این است که شخصیت اصلی داستان در مسیر کاریش با نامزد قبلی خود روبه‌رو می‌شود و این سرآغاز داستان‌های رمانتیک و فلاش‌بک‌هایی است که درباره رابطه آنها زده می‌شود. روابط کاری و جنسی خلافکاران، بدنه اصلی قصه را تشکیل می‌دهد. سریال بابیل جزو مجموعه‌های پربیننده شبکه استار تی‌وی ترکیه است که هنوز چند قسمت از آن بیشتر منتشر نشده و فیلیمو همزمان دارد آن را دوبله و پخش می‌کند. این مجموعه با رده‌بندی بالای ۱۷ سال در این پلتفرم عرضه شده است. 🔷 کلاغ/ محصول ۲۰۱۹ 🔸 پلیسی در گذشته پیشنهاد رشوه را از یک باند خلافکار نمی‌پذیرد و به همین خاطر زندگی خانوادگی‌اش از هم می‌پاشد. حالا پس از سال‌ها پسرش در پی انتقام است. او تنها راه را نزدیک‌شدن به دختر رییس آن باند خلافکار می‌بیند و بدین‌ترتیب قصه عشقی سریال آغاز می‌شود. ترکیبی از داستان‌های عاشقانه، خیانت، خلافکاری و... را در این سریال می‌بینیم؛ مجموعه‌ای که شبیه تمام سریال‌های دیگر ترکی است. پخش سریال کلاغ به تازگی در شبکه‌های جم به پایان رسیده و پلتفرم فیلیمو چند روزی است این سریال را از شبکه استار تی‌وی ترکیه خریده و آن را بارگذاری کرده است. 🔷 دختر سفیر/ محصول ۲۰۱۹ 🔸این سریال از روی مجموعه تلویزیونی کره‌ای برداشت شده و داستانش درباره سانجار و ناره است که از جوانی یکدیگر را دوست دارند، اما پدر ناره با ازدواج آن‌ها مخالف بوده و او و سانجار تصمیم می‌گیرند فرار کنند و مخفیانه ازدواج کنند؛ اما بعد از شب عروسی روابط این زوج دچار بحران می‌شود و... در سایت‌ها و منابع ترکی از این سریال به عنوان یک مجموعه سیاسی عاشقانه یاد شده است اما این موضوع فقط در حد اینکه ناره، دختر یک سفیر است، باقی می‌ماند و بیشتر حوادث داستان حول محور عشق و خیانت می‌چرخد؛ مساله‌ای که در سریال‌های ترکی بیش از هر چیزی اهمیت دارد. دختر سفیر تا به حال از شبکه جم پخش نشده اما فیلیمو آن را در میان سریال‌های جدیدی که منتشر کرده، قرار داده است. 🔷 خانه من/ محصول ۲۰۱۹ این سریال با نام اصلی خانه‌ای که متولد شدی سرنوشت توست و براساس کتابی با نام «دختری کنار پنجره» ساخته شده است. مهدی و زینب که کودکی سختی داشته‌اند و زخم‌های روحی زیادی حاصل از تعارض و بی‌مهری در وجودشان باقی مانده است، حالا در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و درگیر رابطه‌ای عاشقانه می‌شوند. از طرفی نامزد قبلی زینب از این رابطه جدید راضی نیست و مدام برای این دو مشکل‌آفرینی می‌کند. گذشته تاریک مهدی هم به این مثلث عشقی دامن می‌زند و شرایط سخت‌تر می‌شود. 🔷 عشق سیاه و سفید/ محصول ۲۰۱۸ 🔸دختر داستان که پزشک است طی یک اتفاق سر راه یک خلافکار قرار می‌گیرد و پس از آن باندهای خلافکاری تصمیم می‌گیرند این دختر را به قتل برسانند چون او چیزهایی را دیده که نباید از آنها مطلع باشد. مسوولیت این قتل به شخصیت مرد داستان سپرده می‌شود، اما در لحظه آخر تردید می‌کند و به دختر می‌گوید که تنها یک راه برای نجات وجود دارد؛ اینکه با او ازدواج کند چون اعضای خانواده گنگ از سوی بالادستی‌ها در امان هستند. دختر برای نجات جان خود چاره‌ای جز تسلیم ندارد. عشق نامتعارف، صحنه‌های خشن روابط خلافکاران، تعقیب و گریز و... از سریال عشق سیاه و سفید، مجموعه‌ای محبوب با ساختارهای سریال‌های ترکی ساخته است. این مجموعه سال گذشته از شبکه جم پخش شد و به تازگی قسمت‌هایی از آن در فیلیمو عرضه شده است. این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻فاجعه در اقتصاد ایران ‌ 🎥 روایت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از کاسبی دولت از کاهش پول ملی و ! ‌ 🔸: این فاجعه است که بانک مرکزی ما مابه‌التفاوت نرخ ارز را بعنوان درآمد دولت حساب کند! 🔸این یعنی ما با دست خودمان اجازه می‌دهیم که ارزش پول ما کاهش پیدا کند و آن را تبدیل کنیم به درآمد دولت! 🔸دولت برای تضعیف باید جوابگو باشد این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سعی کردم به جنبه‌ی پرداخت نشده‌ی قتل عام رژیم پهلوی در واقعه ۱۷ شهریور بپردازم: روزی که در ایران اسراییلی‌ها ایرانی‌ها را می‌کشتند! این عماریون
🔴جیب مدارس غیرانتفاعی پُر شد؛ تصمیم وزارت آموزش و پرورش عوض شد! 🔹وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: «با توجه‌به بررسی‌ها تصمیم گرفتیم برای حضور دانش آموزان در مدرسه الزام نباشد.آموزش‌وپرورش امکان آموزش حضوری، تلویزیونی و مجازی(شاد) را فراهم کرده، و دانش‌آموزان باید برای مدرسه روشن کنند از کدام روش بهره می‌گیرند؛ حضوری یا مجازی.» 🔹حالا که جیب مدارس مدیران مدارس غیرانتفاعی وابسته به برخی مسئولان پُر شده، وزیر آموزش و پروش اعلام میکند الزامی برای حضور دانش‌آموزان نیست! 🔻کاسبی دولتی‌ها از جیب مردم تمامی ندارد، یک روز از بورس یک روز بابت شهریه مدارس
اتهام دوباره کریمی قدوسی به اصلاح طلبان سران فتنه در 88 با ناتو برای حمله نظامی به ایران توافق کرده بودند! کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی اینبار اتهام ارتباط با ناتو برای حمله نظامی به ایران را برای اصلاح طلبان درگیر در فتنه 88 به کار برد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، جواد کریمی قدوسی چند روز قبل توییتی را منتشر و طی آن نوشت: محمد خاتمی یکی ازمهره های برجسته فتنه ۸۸، در آن ایام جهت جلب حمایت سعودی برای نامزدی میرحسین به ریاض می رود و با ملک‌ عبدالله دیدار میکند و به وی وعده هایی می دهد. حال وی توییت جدیدی منتشر کرده و نوشته است: کمیسیون امنیت ملی درایام فتنه ۸۸، با دکتر فیروزآبادی (رییس وقت ستاد کل نیروهای مسلح) ملاقات داشت. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در آن جلسه رئیس وقت ستاد کل نیروهای مسلح بیان نمودند سران فتنه با سازمان نظامی ناتو به توافق رسیدند مبنی برآنکه ما در ایران طرح براندازی راشروع میکنیم؛ و از شما برای کمک به مردم استمداد میخواهیم و شما حمله نظامی را به ایران آغاز کنید. تاکنون ادعاهای کریمی قدوسی در هیچ مرجع رسمی و به ویژه قضایی تایید و یا حتی بررسی نشده است.   کلمات کلیدی:جواد کریمی قدوسیدیدار خاتمی با ملک عبداللهمحمد خاتمیاتهام کریمی قدوسی به خاتمیاتهام کریمی قدوسی به اصلاح طلباناتهام دیدار سران فتنه با ناتودیدار سران فتنه با ناتوسران فتنه با سازمان نظامی ناتو به توافق رسیدندتوافق برای حمله نظامی ناتو به ایران این عماریون
⛔️سند محرمانه که اصل خانه و خانواده را نشانه گرفته است!!! این عماریون
⛔️سند محرمانه که اصل خانه و خانواده را نشانه گرفته است!!! این عماریون
‏عکس از Khalili
✅امنیت روحی و سلامت اخلاقی اجتماع است. ◀️بدحجابی و بی‌‌حجابی از جمله عوامل آسیب‌‌زای و در کشور است، که یک امر شخصی نیست بلکه آسیب‌‌های آن متوجه جامعه میشود، و امری باطنی و قلبی است و اگر کسی از عفت و حیا برخوردار باشد، به طور یقین تاثیر ان در ظاهرش نیز نمایان می‌شود. 1
✅حجاب زدایی، ای سازمان یافته ◀️امام(ره ) درباره بدحجابی فرمود: آنهایی که قصد دارند زنان را ملعبه مردان و ملعبه جوانان فاسد قرار بدهند، جنایت کار هستند. زن ها نباید فریب بخورند، زن ها گمان نکنند مقام زن این است که بزک کرده بیرون برود. این مقام زن نیست. با استفاده از همه ابزارهای ، می کوشد تاکشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی را تحت پوشش فرهنگ خویش قرار دهد و ملت آنان را کند که البته در رأس این تلاش ها، حذف حجاب و آزادی روابط زن و مرد قرار دارد. 2
✅ آسیب های اجتماعی بدحجابی در ؛ ⛔️کاهش ازدواج وقتی در جامعه بدحجابی افزایش یابد، نیز زیاد می شود. زمانی که مردان بخشی از نیاز جنسی خود را از غیر روابط مشروع و قانونی ازدواج تامین کنند. رغبتی به ازدواج ندارند؛ چرا که تشکیل خانواده و پذیرش مسئولیت نوعی محدودیت و گرفتاری برای آنها به وجود می آورد. برخی از متفکران معتقدند یکی از فلسفه های این است که زن ها برای مردان شود؛ زیرا در غیر این صورت مردان هرگز حاضر به ازدواج نخواهند شد. ⛔️افزایش یکی از پیامدها آسیب دیدن کانون خانواده است. وقتی مردان هر روز با انواع و های بدحجاب روبرو می گردند، به اشکال تراشی و از همسر خود روی می آورد و زمینه برای از هم پاشیده شدن خانواده فراهم می شود. ⛔️افزایش وقتی با بدحجابی، های_جنسی در اجتماع زیاد شود دیگر جوانان به نگاه چشم چرانی اکتفا نمی کنند و تا مرحله ای پیش می روند که از ضوابط و شرع دست می کشند و به روابط نامشروع گرفتار می گردند و این همان است که امروزه در می کند. های مقاربتی مثل؛ ، نامشروع، جنین…حاصل آن است. ⛔️افزایش آمار و علیه زنان؛ زمانی که بدحجابی در جامعه افزایش یابد آزارهای جنسی و مساله خشونت علیه زنان روز به روز افزایش می یابد. ⛔️کاهش میزان بازدهی کار و تحصیل در جامعه؛ وقتی که یک کارمند یا یک دانشجو با یک دختر یا یک زن بدحجاب همکار یا همدرس باشند. خود به خود و پیش می آید. که این امر سبب عدم تمرکز در کار یا درس می شود واین امر میزان بازدهی کار یا تحصیل را به شدت کاهش می دهد. 4
⬅️جریان‌هایی که ، و جوامع انسانی را نشانه گرفته اند، پیام‌های مشخصی را در قالبهای مختلف، بازنشر می‌کنند تا کم کم در ذهن افراد ملکه شود و قبح خیلی چیزها که سنت است، به نفع و خیلی چیزها که اعتقاد است، به کام ویران شود. آنها میخواهند باورها را در گستره ای به نام آزادی بیان در قالبهای متنوع دفن کنند. کم کاری متولیان فرهنگی از یک سو و پرکاری برنامه‌ریزان آن سوی آب‌ها از سوی دیگر تا جایی پیش رفته که مردم بویژه بانوان بدون اینکه بدانند کلماتی در ، یا و یا فحش‌های رکیک جنسی بر لباسشان دارند، شبیه جیره و مواجب نقش طراحان خارجی این لباس‌ها را بازی می‌کنند. 7
⬅️آسیب هایی بدحجابی برای ؛ بی حجابی باعث می شود كه زن از های بشود. كسی كه با بی حجابی می خواهد خود را كند، درواقع با می خواهد خودش را نشان دهد، به این معناست كه این آدم و است. این آدم اگر ارزش قابل ارائه انسانی مانند تخصص، عقلانیت، تفكر و دانش داشت، دیگر نیازی نبود كه را كند تا مورد قرار بگیرد. دختری كه بی حجاب است به طور این را فریاد می زند كه من هیچ ارزش انسانی قابل عرضه ای ندارم و ، لطفا به جسم من توجه كنید. برای جلب ، به ارائه پوشش غیر متعارف می پردازند. چنین افرادی همیشه در پی آن هستند که خود را به گونه ای ارائه دهند افکار و نگاه های آلوده  و هوس انگیز را به خود جلب کنند و شخصیت خود را با خواسته های دیگران همگون سازند. این خواسته ها محدود نیست و وقتی نتوانند خود را مطابق خواسته ها ارائه دهند و خود را از دست می دهند. در این رقابت باطل خیلی از این افراد سرمایه لازم را جهت این همه خرج های بیهوده ندارند، لذا تلاش می کنند که از هر راه ممکن حتی ، برداری و … ، مخارج خود را تهیه کنند. 5