eitaa logo
عقل بی آرام (تاملات پراکنده امین اسدپور)
1.3هزار دنبال‌کننده
246 عکس
110 ویدیو
11 فایل
این کانال فضایی است برای به اشتراک گذاشتن تأملات پراکنده بنده در ارتباط با دین فرهنگ جامعه ذیل گفتمان انقلاب عظیم اسلامی. ارتباط با بنده جهت نقد و بررسی مطالب @a_asadpour
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از الوتر الموتور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 معرفـت 📌 سخنرانی |مسجدمحمدیه| 🔰 عاشورا، تأویل انی‌اعلم‌ما‌لاتعلمون است. 🎙 حجت الاسلام والمسلمین اسدپور 🔻 هیئت الوتر الموتور 🏴 @alvetralmoutoor
هدایت شده از مکتب امام
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جلسه از سلسله جلسات در قرآن 🎙استاد: حجت الاسلام امین اسدپور 👈موضوع: هویت توحیدی اجتماع 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔰گفتمان توحید👇 https://eitaa.com/joinchat/3998351448C73bf29b9e1
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 لحظه رسیدن خبر شهادت استاد مطهری به برنامه زنده رادیو و یک اتفاق عجیب ⭕️ هشدار: حاوی تصویر پیکر خونین استاد مطهری 🔹 گلوله‌ای که به سر استاد شلیک شد از لاله گوش راست وارد و از بالای ابروی چپ خارج شد 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 تنها شاهد ترور استاد مطهری، مرحوم مهندس کتیرایی از نحوه ترور می گوید ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازسازی صحنه ترور استاد شهید مطهری 🔵 واکنش امام خمینی(ره) به این فیلم در دیدار با خانواده شهید مطهری(سال ۶۲) که شب قبل از تلویزیون پخش شده بود: «ما دیشب گریه کردیم» ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
🔰اختتامیه دوره عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی 🔅۵ تا ۸ تیرماه 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔸دوره تابستانه مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی 🔰 حوزه صد ساله 🗓 ۷ تیر تا ۷ مرداد ۱۴۰۱ 🔻در قالب ۱۵ نشست با حضور اساتید برجسته ▪️هزینه ثبت نام؛ حضوری: ۱۰۰ هزار تومان، مجازی: ۵۰ هزارتومان فرم ثبت نام 👇 حضوری https://formaloo.com/zoha1 مجازی https://formaloo.com/zoha2 (ترجیحاً از مرورگر فایرفاکس استفاده شود) 🔹 مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔰اساتید دوره حوزه صد ساله 🔄 این لیست در حال به روز رسانی است ... 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | ماجرای کمترشنیده شده از روز ترور آیت‌الله خامنه‌ای در ۶تیر۱۳۶۰ 📥 نسخه کیفیت اصلی👇 https://khl.ink/f/46589
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین خطبه حضرت آقا هشت ماه بعد از ترور ۶ تیر ۱۳۶۰ و اشاره به سرّ معالجه و عدم شهادت ایشان (ایشان در زمان ایراد خطبه رئیس جمهور شده اند.) این نکته زمانی معنادارتر می شود که دقت کنیم اگر این حادثه اتفاق نمی افتاد ایشان در جلسه ۷ تیر حزب جمهوری اسلامی در کنار مرحوم شهید بهشتی می نشستند. https://eitaa.com/amin_asadpour
مراسم یادبود به مناسبت سالگرد ارتحال پدر بزرگوارم
هدایت شده از عصرانه علمی
جلسه مشترک عصرانه علمی موسسه تخصصی فقه امام کاظم (ع) و طرح شهید بیاضی زاده (شاخه استعدادهای حل مسئله) 🔰 سلسله نشست‌های تخصصی مبانی نظری ناظر به حل مسئله 🔖 اعتبارات عقلایی در نظام اصول حضرت امام‌(ره) 🔹 ارائه دهندگان ۱. حجت‌الاسلام علی فرحانی ۲. حجت‌الاسلام امین اسدپور ۳. حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی ۴. حجت‌الاسلام سید علی موسوی 🔹 دبیر نشست حجت‌الاسلام علی محمدی 🔸 چهارشنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۴ مدرسه امام کاظم(ع)، سالن سلمان فارسی @asranehelmi @asranehelmi @asranehelmi
هدایت شده از عصرانه علمی
🔴 جلسه مشترک عصرانه علمی موسسه تخصصی فقه امام کاظم (ع) و طرح شهید بیاضی زاده (شاخه استعدادهای حل مسئله) 🔰 سلسله نشست‌های تخصصی مبانی نظری ناظر به حل مسئله 🔖 اعتبارات عقلایی در نظام اصول حضرت امام‌(ره) ⏳ چهارشنبه ۱۶ آذر ، ساعت ۱۴ 🔗 لینک حضور در جلسه: https://www.aparat.com/mhkavari/live 🔖 جهت کسب اطلاعات بیشتر از جزییات گفتگو با ما در کانال عصرانه علمی همراه باشید. 📌 شما هم رسانه باشید؛ ما را به دوستانتان معرفی کنید. @asranehelmi
1.mp3
34.65M
📼 1️⃣ جلسه مشترک عصرانه علمی موسسه تخصصی فقه امام کاظم (ع) و طرح شهید بیاضی زاده (شاخه استعدادهای حل مسئله) 🔰 سلسله نشست‌های تخصصی مبانی نظری ناظر به حل مسئله 🔖 اعتبارات عقلایی در نظام اصول حضرت امام‌(ره) 🔹 ارائه دهندگان: ۱. حجت‌الاسلام علی فرحانی ۲. حجت‌الاسلام امین اسدپور ۳. حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی ۴. حجت‌الاسلام سید علی موسوی 🔹 دبیر نشست : حجت‌الاسلام علی محمدی
2.mp3
22.18M
📼 2️⃣ جلسه مشترک عصرانه علمی موسسه تخصصی فقه امام کاظم (ع) و طرح شهید بیاضی زاده (شاخه استعدادهای حل مسئله) 🔰 سلسله نشست‌های تخصصی مبانی نظری ناظر به حل مسئله 🔖 اعتبارات عقلایی در نظام اصول حضرت امام‌(ره) 🔹 ارائه دهندگان: ۱. حجت‌الاسلام علی فرحانی ۲. حجت‌الاسلام امین اسدپور ۳. حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی ۴. حجت‌الاسلام سید علی موسوی 🔹 دبیر نشست : حجت‌الاسلام علی محمدی
49.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔰 اعتباریات عقلایی در نظام اصولی امام خمینی (ره) 🔻حجت الاسلام امین اسدپور 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
▫️پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت ▪️با همکاری مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی برگزار می کند: 🔰افتتاحیه سلسله نشست‌های «حوزهِ انقلاب» ▫️با حضور آیت الله حسینی بوشهری حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی 🔻به همراه گفت و گوی چندجانبه پیرامون چیستی شاخصه های حوزه انقلابی 👤حجج اسلام ایزدهی، قنواتی، موسوی ▪️با دبیری حجت الاسلام اسدپور 🗓 سه شنبه 18 بهمن ساعت 14:30 📌سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه برادران و‌ خواهران حضوری | مجازی 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🖥 پخش زنده مراسم افتتاحیه از تلویزیون اینترنتی حوزه با ترافیک رایگان‌. 👇 https://livehowzeh.ir/
مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُۖ خبر ارتحال جانگداز صدیق شفیق، فاضل ارجمند و محقق فرهیخته "مرحوم سید مصطفی مدرس مصلی" قلب هر دلداده به گفتمان انقلاب اسلامی را جریحه دار می کند. او که یکپارچه شور و عزم و اراده بود، عزم خود را برای تحقق آرمان امتداد حکمت اسلامی و بسط عقلانیت اجتماعی انقلاب جزم کرده بود و دل در گرو هم افزایی تمام نیروهای انقلاب حول این عقلانیت داشت. واینک در روز شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) و در مسیر تشرف به زیارت حریم قدس امام رضا (علیه آلاف والتحیه و الثناء) جان به جان آفرین تسلیم نمود. ضایعه از دست دادن ایشان هر چند تلخ و سنگین است اما این گفتمان پرشورتر از گذشته توسط دوستان او و شاگردان این مکتب فکری پیش خواهد رفت. سید عزیز سلام و ارادت ما را هم به آل الله برسان (تصویر متعلق به نشست اول اطلس مصلحان در موسسه فتوت که به همت مرحوم سید مصطفی مدرس بر قرار شد. در معیت استاد سید مهدی موسوی) https://eitaa.com/amin_asadpour
14.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انا لله و انا الیه راجعون سید عزیز شهادت می دهیم که شما این چنین بودید 🖤 https://eitaa.com/amin_asadpour
نوزدهم اردیبهشت روز بزرگداشت مرحوم ثقه الاسلام است. ضمن گرامیداشت یاد این عالم جلیل القدر فرازی از مقدمه کافی را جهت مطالعه دوستان تقدیم می کنم https://eitaa.com/amin_asadpour
فرازی از مقدمه مرحوم کلینی بر کافی شریف که در آن سبب تالیف کتاب و احوال آن روزگار و منطق اعتبارسنجی روایات و سبک اجتهادی خود را توضیح داده است .......أما بعد، فقد فهمت يا أخي ما شكوت من اصطلاح أهل دهرنا على الجهالة و توازرهم و سعيهم في عمارة طرقها، و مباينتهم العلم و أهله، حتّى كاد العلم معهم أن يأزر كلّه و ينقطع موادّه، لما قد رضوا أن يستندوا إلى الجهل، و يضيّعوا العلم و أهله و سألت: هل يسع الناس المقام على الجهالة و التديّن بغير علم، إذا كانوا داخلين في الدين، مقرّين بجميع أموره على جهة الاستحسان، و النشوء عليه، و التقليد للآباء، و الأسلاف و الكبراء، و الاتّكال على عقولهم في دقيق الأشياء و جليلها، فاعلم يا أخي رحمك اللّه أنّ اللّه تبارك و تعالى خلق عباده خلقة منفصلة من البهائم في الفطن و العقول المركّبة فيهم، محتملة للأمر و النهي، و جعلهم جلّ ذكره صنفين: صنفا منهم أهل الصحّة و السلامة، و صنفا منهم أهل الضرر و الزمانة، فخصّ أهل الصحّة و السلامة بالأمر و النهي، بعد ما أكمل لهم آلة التكليف، و وضع التكليف عن أهل الزمانة و الضرر، إذ قد خلقهم خلقة غير محتملة للأدب و التعليم و جعل عزّ و جل سبب بقائهم أهل الصحّة و السلامة، و جعل بقاء أهل الصحّة و السلامة بالأدب و التعليم، فلو كانت الجهالة جائزة لأهل الصحّة و السلامة لجاز وضع التكليف عنهم و في جواز ذلك بطلان الكتب و الرسل و الآداب، و في رفع الكتب و الرسل و الآداب‏ فساد التدبير، و الرجوع إلى قول أهل الدهر، فوجب في عدل اللّه عزّ و جلّ و حكمته أن يخصّ من خلق من خلقه خلقة محتملة للأمر و النهي، بالأمر و النهي، لئلّا يكونوا سدى مهملين، و ليعظّموه و يوحّدوه، و يقرّوا له بالربوبيّة، و ليعلموا أنّه خالقهم و رازقهم، إذ شواهد ربوبيّته دالّة ظاهرة، و حججه نيّرة واضحة، و أعلامه لائحة تدعوهم إلى توحيد اللّه عزّ و جل، و تشهد على أنفسها لصانعها بالربوبيّة و الإلهيّة، لما فيها من آثار صنعه، و عجائب تدبيره، فندبهم إلى معرفته لئلّا يبيح لهم أن يجهلوه و يجهلوا دينه و أحكامه، لأنّ الحكيم لا يبيح الجهل به، و الإنكار لدينه، فقال جلّ ثناؤه: «أَ لَمْ يُؤْخَذْ عَلَيْهِمْ مِيثاقُ الْكِتابِ أَنْ لا يَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ و قال: «بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ، فكانوا محصورين بالأمر و النهي، مأمورين بقول الحقّ، غير مرخّص لهم في المقام على الجهل، أمرهم بالسؤال، و التفقّه في الدّين فقال: «فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ و قال: «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ* فلو كان يسع أهل الصحّة و السلامة، المقام على الجهل، لما أمرهم بالسؤال، و لم يكن يحتاج إلى بعثة الرسل بالكتب و الآداب، و كادوا يكونون عند ذلك بمنزلة البهائم، و منزلة أهل الضرر و الزمانة، و لو كانوا كذلك لما بقوا طرفة عين، فلمّا لم يجز بقاؤهم إلّا بالأدب و التعليم، وجب أنّه لا بدّ لكلّ صحيح الخلقة، كامل الآلة من مؤدّب، و دليل، و مشير، و آمر، و ناه، و أدب، و تعليم، و سؤال، و مسألة فأحقّ ما اقتبسه العاقل، و التمسه المتدبّر الفطن، و سعى له الموفّق المصيب، العلم بالدين، و معرفة ما استعبد اللّه به خلقه من توحيد، و شرائعه و أحكامه، و أمره و نهيه و زواجره و آدابه، إذ كانت الحجّة ثابتة، و التكليف لازما، و العمر يسيرا، و التسويف غير مقبول، و الشرط من اللّه جلّ ذكره فيما استعبد به خلقه أن يؤدّوا جميع فرائضه بعلم و يقين و بصيرة، ليكون المؤدّي لها محمودا عند ربّه، مستوجبا لثوابه، و عظيم جزائه، لأنّ الّذي يؤدّي بغير علم و بصيرة، لا يدري ما يؤدّي، و لا يدري إلى من يؤدّي، و إذا كان جاهلا لم يكن على ثقة ممّا أدّى، و لا مصدّقا، لأنّ المصدّق لا يكون مصدّقا حتّى يكون عارفا بما صدّق به من غير شكّ و لا شبهة، لأنّ الشاكّ لا يكون له من الرغبة و الرهبة و الخضوع و التقرّب مثل ما يكون من العالم المستيقن، و قد قال اللّه عزّ و جلّ: «إِلَّا مَنْ شَهِدَ بِالْحَقِّ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ» فصارت الشهادة مقبولة لعلّة العلم بالشهادة، و لو لا العلم بالشهادة، لم تكن الشهادة مقبولة، و الأمر في الشاكّ المؤدّي بغير علم و بصيرة، إلى اللّه جلّ ذكره، إن شاء تطوّل عليه فقبل عمله، و إن شاء ردّ عليه، لأنّ الشرط عليه من اللّه أن يودّي المفروض بعلم و بصيرة و يقين، https://eitaa.com/amin_asadpour