📽مستند «سایه نابودی»، نمایی از نبرد شرافتمندانه رزمندگان فاطمیون
🔻نبرد #سوریه وجوه مختلفی دارد که در هر کدام از مستندهایی که در این زمینه ساخته شده، با توجه به دغدغه و سلیقه کارگردان، از زاویهای خاص به این حوادث و تحولات نگریسته شده و البته پرداختن به هر کدام نیز لازم و ضروری بوده است.
🔻یکی از پردههای دل نشین و جذاب این روایتها، آن بخش از مستندهایی است که به حضور بروبچههای باصفا و غیور #افغانستانی در #نبرد_سوریه میپردازد. لشکر همیشه پیروز #فاطمیون سهم عمده و بی بدیلی در پیروزیهای جبهه #مقاومت در منطقه ایفا کرده است.
🔻اگر روزی #افغانستان را به خاطر جاده ابریشم یا تاریخ کهن، جاذبه های طبیعی و زیست بوم شگفت انگیز، فرهنگ و ادب غنی و پربار، نبرد با شوروی و جنگهای داخلی و یا ظهور طالبان و یا حتی سختکوشی کارگران افغان میشناختیم، امروز این کشور پهناور را باید با لشکر مقدس و پیروز و دلاور #فاطمیون بشناسیم.
🔻مستند «سایه نابودی» که به تهیه کنندگی و کارگردانی «ساسان فلاح فر» ساخته شده از جمله بهترین آثار مستندی است که به معرفی این لشکر و نقش اساسی آن در آزادسازی «دیرالزور» میپردازد.
🔻این مستند اطلاعات جامعی دارد. دادهها متکی بر منابع مستند است. روی متن گفتار، کار خوبی صورت گرفته است. صدای گرم راوی متن، از امتیازات این کار است.
🔻 در بخشی از فیلم، تصاویر پخش نشده و جدیدی از تروریستهای داعشی که خود را تسلیم کرده اند مشاهده میکنیم. آنها در پناه سایه اتوبوسها آرمیدهاند و خانوادههایشان هم در کنارشان هستند. دلاوران #فاطمیون اندک غذای خود را هم به بچهها و خانوادههای داعشی میدهند و #کرامت_انسانی خود را بیشتر نمایان میسازند. #فاطمیون، یک لشکر توانمند و تمام عیار عملیاتی است و بازوی پرتوان جبهه #مقاومت اسلامی.
✍ حسن مجیدیان
بیشتر:
🌐 ammarfilm.ir/18046
➕ @Ammarfest
⭕️ هر کجا از ملاکهای اسلامی کوتاه آمدهایم، شکست خوردیم/ هنرمند انقلابی، فقط برای تسکین موقت، نقد نمی کند
🔹رسانهها در یک حکومت دینی نخستین رکن #عدالتخواهی به شمار میآیند. به زبان ساده، نخستین مرحله اجرای #عدالت، طلب #عدالت است. و #مطالبه_عدالت، ماهیت اصلی کار رسانه ای در یک نظام دینی. مهمترین ارزش و دلیل اهمیت کارهایی مثل «زمستان یورت» همین است که تلاش میکنند، رسانه را به #جایگاه_اصلی خود بازگردانند.
🔹«#کارکرد یک نظام سیاسی، ابتدا به ساکن، ربطی به #مشروعیت و #عقلانیت آن ندارد». مستند زمستان یورت در نخستین سکانسهای خود، همین کار اساسی را انجام میدهد. یعنی حساب #عقلانیت و #مشروعیت یک نظام را از #ناکارآمدی های کارکردی آن جدا میکند. این مستند، هیچ گاه به مسئولان و مدیران مقصر در این ماجرا، فرصت این را نمی دهد که پشت مفهومی به اسم «مصلحت فعلی» و انتساب واهی خود به این مصلحت خودساخته، پنهان شده یا سنگر بگیرند.
🔹اگر نظام انقلاب اسلامی بر مبنای درست و برحقی پایه گذاری شده، باید منطقا آن را با ادبیات کاملا انقلابی و اسلامی #نقد کرد، نه ادبیات لیبرالی، کمونیستی، سلطنت طلبانه، روشن فکرانه و غیره. اما آیا از اول انقلاب این چنین بود؟
🔹آنجاهایی که اسلام حاکم نبود و نتیجه نگرفت الی ماشاءالله زیاد است! از نظام بانکی بگیر تا رویکردهای کلان اقتصادی و سیاست خارجی و غیره، هرکجا در #ملاکهای دینی و اسلامی کوتاه آمدهایم، بیشترین شکستها را خوردهایم.
🔹 «زمستان یورت» با رفتن به سمت مبانی و معیارهای #عدالتخواهی واقعی، پیش از آنکه با نقد ناکارآمدیهای یک نظام، به تضعیف آن پرداخته باشد، دقیقا به تقویت همین مبانی و ستونهای این نظام پرداخته است. و این یعنی تثبیت ارزشها و معیارهای یک نظام حکومتی، همزمان با تلاش برای رفع مشکلات آن.
🔹هنرمند انقلابی فقط برای تسکین موقت #نقد اجتماعی و اقتصادی نمیکند. بلکه او با تمام وجود در پی احقاق حق و بازگشت #عدالت است. هنرمند و فیلمساز انقلابی باید یقین داشته باشد که هر چیزی که به نفع #عدالت است، به نفع یک حکومت دینی ست…
✍نعمت الله سعیدی
بیشتر:
🌐 ammarfilm.ir/17999/
➕ @AmmarFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 «به وقت شام» 13 میلیاردی شد
🎬 جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیا در آستانه آغاز اکران های بین المللی به فروش 13 میلیارد تومان رسید.
@AmmarFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حواشی یک اکران دلچسب با حضور فرزندان شهدا/ جمعی از فرزندان #شهدای_مدافع_حرم در پردیس سینمایی «باغ کتاب» به تماشای انیمیشن #فیلشاه نشستند
@AmmarFest
⭕️ هر کجا از ملاک های اسلامی کوتاه آمده ایم، شکست خوردیم
✍یادداشت نعمت الله سعیدی، درباره مستند «زمستان یورت»
بيشتر:
🌐 ammarfilm.ir/17999/
➕ @AmmarFest
🔴 اعضای دبیرخانه جشنواره عمار به دیدار خانواده شهید سلمانیان رفتند/ اکران مستند «غریبه ای در میقان» برای خانواده شهید
مشروح:
🌐 ammarfilm.ir/18095/
➕ @AmmarFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬تماشای فیلم داستانی کوتاه"سحری" را در شب های ماه مبارک رمضان از دست ندهید...
🎞 #باشگاه_فیلم_سوره
✅ از آثار حاضر در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار
@AmmarFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ بلیط فروشی فیلم سینمایی #به_وقت_شام در #نمازجمعه تهران
🔻نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر
🔸 اکران فیلم به وقت شام که از مرز 13 میلیارد فروش، عبور کرده، در سینماهای کشور ادامه دارد
➕ @AmmarFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انیمیشن «این پیروزی» به مناسبت سالروز فتح خرمشهر
🔺به مناسبت 3 خرداد سالروز آزادسازی #خرمشهر
➕ @AmmarFest
🔴 «حاتمیکیا»ی «به وقت شام» همان «حاتمیکیا»ی آوینی است
🔺به وقت شام فیلمی در مورد گروه تفکری ـ تروریستی داعش است که در قالب اثری هنری و ماندگار، اطلاعات خوبی را درباره این گروه عرضه میکند
🔺به وقت شام روایت حیوانصفتی، تحجر، وحشیگری و التقاط فکری داعش است. از سوی دیگر بهرهگیری از تکنیکهای روانی و دستاویز بودن آنها و همچنین #اختلافات درونی داعش بهخوبی به تصویر کشید شده است.
🔺حاتمیکیا میکوشد تا در زمان و مکانی دیگر، #حقیقت_انقلاب_اسلامی را به تصویر کشد. مسائل آینده را امروز بیان میکند و انصافاً این زبان صادق انقلاب، روایتی از جان سوخته دردمندان و جهادگران است. او در سیر تاریخی خود، پلهپله تجارب آفاقی وانفسی خود را روایت میکند و نشان داده است که اراده معطوف به «روایت» در او وجود دارد. او اهل #روایت_فتح است. لابد هنوز نوای سید مرتضی آوینی بر جان اوست که میگفت: «رمز پیروزی این است؛ یا فاطمه الزهراء». به وقت شام حکایت غربتی است که #مدافعین_حرم دارند. قصه غربتی که مادر شهدا بر آن میگرید!
🔺به وقت شام پر از نمادهای معنادار است. این اثر اساساً یک فیلم سینمایی تمامعیار با استفاده از ظرفیتهای نمادی است. بهطور مثال در سکانسی دیدنی، نمادین و تأثیرگذار، فیلم، اسیران را در معبدی در انتظار جدا کردن سر از بدن بهعنوان قربانی خدایان جنگ و خشونت نمایش میدهد و سپس با نمایش مادری که از دور فرزندش را نظاره میکند آن را با حادثه #کربلا پیوند میزند.
🔺متأسفانه «به وقت شام» با همه نقاط قوتی که از آن وجود دارد، مورد بیمهری اهالی سینما و جشنواره فیلم فجر قرار میگیرد تا جایی که حاتمیکیا خود زبان به #انتقاد میگشاید و به برخی از محاسن کارش که داوران به آن بیتوجه بوده و یا برعکس آن را در زمره معایب تلقی کردهاند اشاره میکند.
بیشتر:
🌐 ammarfilm.ir/18099
➕ @AmmarFest
🔘اسطورهام مرتضی آوینی است؛
▫️روایتهای جذاب رضا برجی از عکاسی جنگ در عراق، لبنان و بوسنی
مشروح:
🌐 ammarfilm.ir/18103
➕ @AmmarFest
📌ما کمپانیمحور عمل میکنیم
▪️هادی محمدیان/کارگردان
🔹فیلمنامه #فیلشاه کارگاهی نوشته شد. سه نفر فیلمنامهنویس و در مجموع با تیم مشاوره، ۱۳ نفر در کارگاه ما حضور داشتند.
🔹چون بخش خصوصی هستیم و هزینه برایمان مهم است باید مثل #کمپانی مرحله به مرحله برای آدمها پرزنت کنیم و ریسک را پایین بیاوریم. در دنیا هم همین است. فیلمنامه را یک نفر انجام نمیدهد.
◾️حامد جعفری /تهیه کننده:
🔸اساساً تولید #انیمیشن کمپانیمحور و جمعمحور است. به همین جهت #هنر_پویا سعی میکند #کمپانی باشد و بر همین اساس مجبوریم حرفهای کار کنیم.
🔸ما توانستیم #فیلشاه را در انگلستان، آلمان، استرالیا، کانادا، فرانسه، عراق، کویت، اردن و لبنان نمایش بدهیم. یک اکران عربی داشتیم که با دوبله عربی انجام شد. دوبله انگلیسی و فرانسوی هم شده که رونمایی آن انجام میشود. البته نمایشهای ما محدود بودهاند. درخواستهایی هم از ترکیه داریم. در بازار روسیه قرار است حضور داشته باشیم. مذاکراتی را نیز با یک شرکت کرهای انجام دادیم.
🔸آموزش و پرورش پای کار هیچ انیمیشنی نمیآید. ما دنبال این هستیم که بتوانیم یک بخش تخصصی در #حوزه_کودک تأسیس کنیم و به زودی میتواند اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد که اخبار آن را اعلام خواهیم کرد.
🔸حضور #فیلشاه در جشنواره فجر بر اساس وعدهای بود که عنوان میشد به #انیمیشن نگاه ویژهای صورت بگیرد. ولی #فیلشاه مورد داوری قرار نگرفت و یک تخلف قانونی اتفاق افتاد، آییننامه جشنواره میگوید فیلمی که در جشنواره حاضر است باید داوری شود. این بیکفایتی دبیر جشنواره تلقی میشود که نتوانسته از داوران خودش این خروجی را بگیرد و آنها را موظف کند که #فیلشاه را داوری کنند. اگر تضمینهای لازم را در جشنوارههای بعدی نداشته باشیم به طور قطع شرکت نخواهیم کرد.
◾️هادی اسماعیلی/ مسئول تبلیغات و بازاریابی:
🔹مجموعه مارکتینگ در «هنرپویا» بر خلاف آثار دیگر سینمایی رویکرد کمپانیمحور دارد. تعریف مارکتینگ از نگاه به بازار شروع میشود. ما پلان جامعی را برای فیلشاه در نظر گرفتیم، یکی از موارد هشتگانه مارکتینگ فروش مستقیم است که مرحله کار با آموزش و پرورش در این قالب میگنجد. در هر مرکز استان یک یا چند نفر را به عنوان نماینده فروش تعیین کردیم. سازماندهی از سوی برخی ادارات آموزش پرورش هم انجام شد. البته بعضی هم اصلاً همکاری نکردند. خیلی از مدارس نمیدانستند اصلاً موضوع چیست. باید توضیح داده میشد که محتوا برای بچهها سالم است.
بیشتر:
🌐 ammarfilm.ir/18117
➕ @AmmarFest