فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جمهوری اسلامی را نمیشود ساقط کرد؛ جمهوری اسلامی بشار اسد را که در مملکت خودش نبود در قدرت حفظ کرد.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا ایران دوباره در لیست سیاه FATF قرار گرفت؟
🗂منبع: فارس
@amniatemeli
🔺چرا چشمانداز ژئوپولیتیک خاورمیانه را دوقطبی آمریکا-چین مشخص نمیکند؟
وبگاه ژئوپالیتیکز
🔹 چیزی که واضح است این که کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه امارات، عربستان سعودی و قطر دیگر از رشد اقتصادی بر اساس پارادایمهای قدیمی راضی نیستند. همه این کشورها چشماندازهای بلندمدتی برای کشورهای مربوطه خود ارائه کردهاند و به دنبال کاهش وابستگی خود به نفت بودهاند. آنها برای تحقق اهداف بلندمدت اقتصادی خود، نیاز به سیاست خارجی انعطافپذیر و همچنین ثبات سیاسی و دیپلماتیک در منطقه دارند.
🔸 برای تحقق چشم انداز 2030، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی (MBS) باید روابط خوبی با چین و همچنین با غرب - به ویژه ایالات متحده داشته باشد. اهمیت روابط اقتصادی عربستان و آمریکا از سرمایهگذاری سنگین عربستان در بخش استارت آپ آمریکا و خرید 121 فروند هواپیما از آمریکا مشهود است. . علیرغم سوابق بحث برانگیز او در زمینه حقوق بشر، بن سلمان به دلیل دیدگاه اقتصادی و همچنین اصلاحات اجتماعی خاص، مانند اجازه دادن به زنان برای رانندگی، مورد تحسین غرب قرار گرفته است. در جریان سفر ولیعهد سعودی به فرانسه، در اوایل ماه جاری، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که کشورش مایل است از «چشم انداز بلندپروانه 2030» این کشور (عربستان) حمایت کند.
🔹 امارات متحده عربی مانند عربستان سعودی در حالی که بر اهداف اقتصادی خود تمرکز میکند، در حال دنبال کردن یک سیاست خارجی متعادل در مورد مسائل کلیدی ژئوپلیتیک، اقتصادی و زیست محیطی جهانی است.
🔸 رویکرد سیاست خارجی عملگرایانه و متوازن امارات و عربستان سعودی برای حل بحرانهای خاورمیانه مهم است و آنها را در صحنه جهانی مهم میسازد. به عنوان مثال، ارتباط عربستان سعودی با فرانسه به روابط دوجانبه محدود نمیشود، بلکه باید در زمینه تأمین مالی طرح های سبز نیز دیده شود. به طور مشابه، امارات متحده عربی به همراه هند و فرانسه بخشی از یک توافق سه جانبه هستند که در آن در چندین موضوع جهانی با یکدیگر همکاری می کنند.
🔹 جدا از اقتصاد و ژئوپلیتیک، کشورهای حاشیه خلیج فارس، به ویژه عربستان سعودی نیز بر «قدرت نرم» تمرکز میکنند که نه تنها به میزبانی رویدادهای بزرگ و ترویج ورزشهایی مانند گلف یا فوتبال یا جذب گردشگران، بلکه به جذب مهاجران مستعد نیز مربوط میشود. در حالی که امارات متحده عربی ویزای طلایی و سبز را با هدف جلب نه تنها سرمایه گذاران، بلکه افراد حرفه ای و با استعداد معرفی کرده است، عربستان سعودی نیز احتمالاً از این روش پیروی خواهد کرد.
🔸 چشمانداز ژئوپلیتیکی خاورمیانه را نمیتوان صرفاً از دوقطبی آمریکا و چین درک کرد، بلکه اولویتها و دیدگاههای اقتصادی کشورهای خلیجفارس و تلاشهای ایران برای خروج از انزوایی که با آن مواجه شده است، باید بیشتر از قبل در نظر گرفته شود.
منبع
https://thegeopolitics.com/iran-gcc-ties-and-its-relevance-for-the-middle-east-and-beyond/
@amniatemeli
هدایت شده از مطالعات قفقاز و آسیای مرکزی
آیا ایران با گشایش خطوط مواصلاتی عادی در قفقاز مخالف است ؟
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اخیرا طی اظهاراتی ایران را مانع گشایش خطوط مواصلاتی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان خوانده است .
چه تفاوتی بین خطوط مواصلاتی عادی و طرح های فتنه انگیز ژئوپلیتیکی در قفقاز وجود دارد؟
چرا دالان جعلی زنگزور یا همان دالان تورانی ناتو، خط مواصلاتی عادی محسوب نمی شود؟
علت ناسپاسی باکو علیرغم ارتباط سی ساله نخجوان از خاک ایران به خاک جمهوری آذربایجان چیست؟
رویکرد ترک های عثمانی به آذریها و ارامنه در تاریخ چگونه بوده؟ و ترک های عثمانی چه نقشی در مشکلات گذشته و امروز قفقاز دارند؟
منظور از کریدور میانی چیست؟ چه موانعی برای تبدیل این کریدور فرعی به یک کریدور اصلی وجود دارد؟
چرا باکو که ظرفیت ریلی آن بیش از دو میلیون تن در سال نیست ،رویکرد مبالغه و تحریف درباره ظرفیت کریدور میانی را در پیش گرفته است؟
رویکرد ایران به گشایش خطوط مواصلاتی در منطقه قفقاز چیست ؟
برای برای مشاهده پاسخ این سوالات ، به ویدئو اظهارات دکتر احمد کاظمی پژوهشگر ارشد حقوق بین الملل و اورآسیا در لینک زیر مراجعه نمائید:
https://www.aparat.com/v/MjE5W
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ️️دانشمندان جنگ هستهای بصری بین ایالات متحده و روسیه را شبیه سازی کردهاند
🔹 اسپویلر: بیش از ۵ میلیارد نفر ممکن است در اثر انفجار، تشعشعات و گرسنگی جان خود را از دست بدهند، از جمله حدود ۹۹٪ از ساکنان ایالات متحده، اروپا، روسیه و چین.
@amniatemeli
🔺مفروضات نظریه نئولیبرال:
1 ـ توجه به نقش محوری دیگر بازیگران عرصه بین الملل نظیر گروههای ذی نفوذ، شرکتهای فراملی و سازمانهای بین المللی در کنار دو لت بعنوان بازیگر اصلی، با توجه به افزایش روزافزون همکاریهای منطقه ای و جهانی.
2 ـ توجه به بازار بعنوان نهاد محوری جوامع نئو لیبرال و تلاش برای بهتر عمل نمودن بازارها از طریق طراحی و ایجاد نهادها و رویه هائی مبتنی بر بازار و بازارنگر، ایجاد نوعی فرهنگ رفتاری فردباورانه و بازارنگر در اعضای همه طبقات اجتماع، ایجاد هر چه بیشتر ایستارها و رویه های بازاردوستی در حکومتها و نهادهای بین المللی، برداشتن موانع موجود در سر راه تجارت بین الملل و جریانهای سرمایه. لذا کارآمدترین بازارها را بازارهای جهانی می دانند.
3 ـ معتقدند که دولتها کنشگرانی ذره ای هستند که تلاش می کنند دستاوردهای مطلق منفرد خود را به حداکثر برسانند و نسبت به دستاوردهای دیگران بی تفاوتند.
4 ـ معتقدند که عقلانیت به معنای وجود ترجیهات منظم و یکپارچه، قدرت( محاسبه سود و زیان) و تلاش برای به حداکثر رساندن سود است( منافع مطلق برایشان مهم تر از منافع نسبی است).
5 ـ معتقدند که افزایش دستاوردها یعنی نیل به مفیدیت بیشتر. لذا اگر همکاری باعث کسب سود بیشتر شود، باید به آن مبادرت کرد.( دستاورد دیگران مهم نیست، مهم دستاورد خود است.)
6 ـ اعتقاد به توجه به تقلب شرکاء و اعتقاد به نهادهای بین المللی برای فائق آمدن بر این موضوع.
7 ـ تاکید بر رژیمها و نهادهای بین المللی غیر رسمی بعنوان یاریگر دولتها برای غلبه بر مشکل کنش جمعی و شکست بازار از طریق دگرگونی در راهبرد دولتها و فراهم نمودن امکان تداوم حفظ منافع از طریق همکاری.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در مورد تضاد منافع با گروه پیمانکار نظامی "واگنر"
@amniatemeli
🔺مفروضات نظریه رئالیسم تدافعی:
1 ـ معتقد است دولتها در پی حفظ موجودیت خودشان در نظام اقتدارگریز بین المللی هستند.
2 ـ از جمله ویژگیهای این نوع رئالیسم تکیه بر انتخاب عقلائی می باشد و این وجه تعیین کننده، به این نظریه این امکان را می دهد که دست به پیش بینی های قطعی درباره سیاست خارجی بزند.
3 ـ آنان معتقدندافزایش قدرت در نهایت موجب نقض غرض می شود و با همین استدلال وقوع جنگ در دولتهای حافظ وضع موجود را تبیین می کنند.آنها با توسل به مفاهیمی نظیر معمای امنیتی مدعی اند که اقدامات تدافعی، اغلب به خطا رفتار تجاوزطلبانه تعبیر می گردند و لذا اغلب نمی توان رفتارهای دفاعی را از مقدمه چینی برای تجاوز باز شناخت.
4 ـ توجه به رابطه میان آنارشی و استلزامات نظام بین الملل از یک سو، و رفتار دولتها از سو ی دیگر.( فرضشان این است که آنارشی بین المللی معمولا" خوش خیم است یعنی امنیت چندان نایاب نیست و فراوان است.)
5 ـ واکنش به تهدیدات اغلب تنها در سطح ایجاد موازنه و بازداشتن تهدیدگر(نظریه توازن تهدید).
6 ـ بروز تعارضات به شکل جدی فقط در شرایطی که معضل امنیتی رخ دهد.
7 ـ اعتقاد به اینکه توسعه طلبی الزاما" به امنیت بیشتر منجر نمی گردد.
8 ـ اعتقاد به عدم موجودیت امنیت مطلق مگر با تبدیل شدن به یک هژمونی جهانی و چون احتمال نیل به این جایگاه اندک است و تاسیس دولت جهانی به منزله پایان سیاست بین الملل خواهد بود، دولتها همواره خواهان امنیت بوده و با معضل امنیتی مواجه می شوند.
9 ـ اعتقاد به تاثیر بیشتر ساختار ظریف قدرت( قدرت نرم) نسبت به ساختار خام یا زمخت قدرت( قدرت سخت).
10 ـ نقش تصورات و برداشتهای ذهنی رهبران ملی در تاثیرگذاری جنبه نرم قدرت بر رفتار دولتها.
11 ـ اعتقاد به اهمیت قدرت سیاسی ملی به معنای توانائی بسیج منابع مادی و انسانی.(استقلال دولت در برابر جامعه مدنی، ائتلافات سیاسی، عرصه سیاست سازمانی و روابط بین بخش های لشگری و کشوری تعیین کننده توانائی رهبران در بسیج منابع می باشد.)
12 ـ اتخاذ سیاست موازنه( اتحاد دولتها) در مقابل دولتی که آنها را تهدید می کند. اتخاذ این سیاست ممکن است هم از سوی دولت قدرتمندی که توانائی جلب حمایت متحدان بیشتری را داشته باشد و یا تهدید را بیشتر تلقی می کند، صورت گیرد و هم ممکن است از سوی دولتهای ضعیف و یا درگیر در جنگ بدلیل نگرانی از شکست، صورت گیرد.
در مجموع رئالیست های تدافعی معتقدند که دولت ها باید در پی دست یافتن به میزان مناسبی از قدرت باشند نه تمام آن.
@amniatemeli
32.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای امام خمینی و مجاهدین
🔸️در طول سالهای دهه پنجاه، سازمان مجاهدین خلق که هدفشان را از سرنگونی رژیم پهلوی برقراری حکومت اسلامی اعلام کرده بودند، طیفی از علما واکنش مثبتی را در قبال آنها داشتند.
جریان محاکمه سران سازمان که پیش آمد، حسین احمدی روحانی از طرف سازمان برای دیدار با امام خمینی به نجف رفت. دیداری که انتظار میرفت میتواند سرنوشت مجاهدین را عوض کند.
🔸️برخلاف تصور، امام خمینی حاضر نشد سازمان را تأیید کند.
در این سخنرانی که در تیرماه ۱۳۵۹ صورت گرفته، امام خمینی از دلایل خود برای این اقدام سخن میگوید.
پس از این تلاش نافرجام و بعد از پیروزی انقلاب، امام خمینی تنها یکبار دیگر سران سازمان یعنی مسعود رجوی و موسی خیابانی را به ملاقات پذیرفت. علیرغم اینکه از آن دیدار هیچ خبری انعکاس پیدا نکرد، اما موسی خیابانی در نوار ضبط شدهای که قبل از قتلاش برجای گذاشته بود، محتوای این دیدار را فاش کرده بود.
امام گفته بود: « من تاکنون علیه شما حرفی نزدهام؛ اما هرگاه ببینم شما خارج از اسلام هستید، خواهم گفت».
🔸️امام خمینی - تیر ۱۳۵۹
🗂منبع: سیمافکر
@amniatemeli
🔰پنج فیلتر سازوکار رسانههای جمعی
📝به گفته #نوام_چامسکی، فیلسوف آمریکایی: «دموکراسی با کمک رسانهها، به یک ماشین تبلیغاتی صحنهسازی بدل میشود که از طریق پنج فیلتر عمل میکند:
1⃣ مالکیت
اندازه بنگاههای رسانهای مسلّط و ماهیّت اصالت سود در آنها موجب سوگیری در انتشار اخبار میشود. از آنجا که رسانهها در حال حاضر یا خودشان شرکتهای بزرگی هستند و یا بخشی ازشرکتهای ادغامشدهاند (مانند وستینگهاوس و ژنرال الکتریک) اطلاعاتی که آنها به عموم میدهند، در راستای سودی است که منافع این شرکتها را تأمین کند.
2⃣ تأمین منابع مالی
دوّمین چیزی که به عنوان منبع فیلتر برای رسانهها عمل میکند، بحث تأمین منابع مالی است. بسیاری از رسانهها برای اینکه هزینههای چاپ روزنامه خود را تأمین کنند مجبور به جذب تبلیغات هستند، در غیر این صورت آنها مجبورند هزینه روزنامه را افزایش دهند. در تمام رسانهها رقابت بیبدیلی برای جذب سفارشدهندگان آگهی وجود دارد.
3⃣ مراجع
سوّمین فیلتری که چامسکی به آنها اشاره میکند؛ به مراجعی مربوط میشود که رسانههای خبری به آنها رجوع میکنند. رسانههای جمعی به واسطهٔ نیاز اقتصادی و دادوستد منافع با منابع اطلاعاتی قدرتمند رابطههایی مبتنی بر همزیستی پیریزی میکنند. حتی شبکههای بزرگ خبری مانند بیبیسی استطاعت اینکه خبرنگارانشان را در همه جا قرار دهند، ندارند. بنابراین، آنها منابعی که از آنها خبر میگیرند را در مکانهایی مستقر میکنند که احتمال وقوع خبر در آنها زیاد است، مانند کاخ سفید، پنتاگون و جاهای دیگر.
4⃣ رگبار انتقاد
چهارمین فیلتر، «رگبار انتقاد» نامیده میشود. این فیلتر عبارت است از پاسخهای منفیای که به اظهارات مطرح شده در رسانهها یا در برنامههای تلویزیونی و رادیویی داده میشود. این پاسخها میتوانند در قالب نامه، تلگرام، تماسهای تلفنی، عریضههای حقوقی و سایر اقداماتی باشند که هدف آنها تهدید، ارعاب و یا تنبیه است.
▫️سازمانهای تجاری معمولاً با یکدیگر متحد میشوند تا «دستگاههای انتقاد» تشکیل دهند. یک نمونه آن «ائتلاف جهانی آب و هوا» بود که در آمریکا تشکیل شد؛ این ائتلاف از کمپانیهای خودروسازی و کمپانیهای سوختهای فسیلی مانند «اکسون، تگزاکو و فورد» تشکیل میشد. هدف این کمپانیها از گردهم آمدن در قالب این ائتلاف این بود که اعتبار سخنان دانشمندان علوم هواشناسی دربارهٔ گرم شدن هوای زمین را با حمله به آنها زیر سوال ببرند.
5⃣ ترس
آخرین فیلتری که خروجی اخبار رسانهها را کنترل میکند، کمونیسمستیزی و ترس است.
▫️در این نوع فیلتر، رسانهها تلاش میکنند در ذهن عموم مردم نسبت به گروههایی که احتمال میدهند خطری داشته باشند، هراس یا نفرت ایجاد کنند. در خلال دوران جنگ سرد، کمونیسم تهدید اوّلیهای بود که آمریکا احساس میکرد. در این دوران، رسانههای آمریکایی کمونیسم و سوسیالیسم را مکاتبی معرفی میکردند که مانع آزادی بیان، جنبشهای مدنی و آزادی رسانهها هستند. این تصویرسازی از این مکاتب، روشی بود که صداهایی که با منافع قشر برگزیدگان تضاد داشت، خاموش میشد.
@amniatemeli
هدایت شده از ابوقاسم
🔴بسم الله الرحمن الرحیم
تا دقایق دیگر خبر مهمی مبنی بر حرکت جوانان انقلابی در ایالات متحده آمریکا را منتشر خواهیم کرد
هدایت شده از ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨۲۰ میلیون دوربین مداربسته آمریکا توسط گروه هکری گاردیوم و واردارک هک شد !🦂🦅
بخشی از این دوربین ها زیر این پست درج شد:
@GURDIUM
🔺جنگ نرم از ديدگاه مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)
اهداف جنگ نرم
🔸استكبار جهاني، انديشه و عمل خود را در جنگ نرم با اهداف گوناگوني تعيين، ترسيم و طراحي نموده و به اجرا گذاشته است كه برخي از آنها راهبردي بوده و به عنوان سياستهاي پايدار نظام استكباري، براي مخدوش كردن پويايي و بيداري جهان اسلام و تقابل با آن است، و برخي ديگر جزئيتر بوده و ناظر بر اختلافانگيزي، عقبماندگي و وابستگي ملتهاي مسلمان طراحي شده است كه به بررسي اين اهداف از ديدگاه معظم له ميپردازيم.
يك ـ تغيير باورهاي مردم
«[نفوذ] عبارت است از تغيير باورها، تغيير آرمانها، تغيير نگاهها، تغيير سبك زندگي؛ كاري كنند كه اين شخصي كه مورد نفوذ قرار گرفته است، تحت تأثير نفوذ قرار گرفته، همان چيزي را فكر كند كه آن امريكايي فكر ميكند». (4/9/1394)
«آنان درصددند بدين وسيله، باورهاي اسلامي و انقلابي را كه اصليترين عامل ايستادگي ملت ايران در برابر نظام سلطه استكباري است، از ذهنها و دلها بزدايند و باورهاي سلطهپذيري و فرودستي در برابر غرب را به جاي آن بنشانند». (10/6/1380)
دو ـ استحاله نظام جمهوري اسلامي
رهبر معظم انقلاب، هدف دشمن از جنگ نرم را تغيير باورهاي مردم و استحاله جمهوري اسلامي ميدانند و معتقدند كه دشمن سعي دارد تا با تغييرات اساسي در باطن و سيرت نظام مقدس جمهوري اسلامي، تنها ظاهر و صورتي از آن را باقي بگذارد. منظور از استحاله نظام مقدس جمهوري اسلامي، تغيير شعارها، تغيير معارف انقلابي، تغيير اهداف بزرگ انقلابي و تأمين اهداف امريكا و صهيونيزم است. (21/7/1394)
سه ـ از بين بردن وحدت ملي
«دشمن به آن نقاطي متوجه ميشود كه پشتوانه استقامت ملي ماست. دشمن وحدت ملي و ايمان عميق ديني را هدف قرار ميدهد. دشمن روحيه صبر و استقامت مردان و زنان ما را هدف قرار ميدهد؛ اين تهاجم از تهاجم نظامي خطرناكتر است». (22/2/1388)
«مسئله اتحاد است كه من در اين سفر ـ در شهرهاي مختلف ـ و در همه خطابهاي كه به ملت عزيزمان دارم، بر روي مسئله اتحاد تكيه ميكنم. علت اين است كه دشمنان ملت ايران براي ضربه زدن به اين ملت، يكي از راههايي كه پيدا كردهاند، ايجاد اختلاف ميان آحاد ملت مسلمان است». (19/2/1387)
چهار ـ تضعيف ايمان عميق ديني
«دشمن به آن نقاطي متوجه ميشود كه پشتوانه استقامت ملي ماست. دشمن وحدت ملي و ايمان عميق ديني را هدف قرار ميدهد. دشمن روحيه صبر و استقامت مردان و زنان ما را هدف قرار ميدهد؛ اين تهاجم از تهاجم نظامي خطرناكتر است». (22/2/1388)
پنج ـ تضعيف روحيه صبر و استقامت
«يكي از ترفندها و خلافگوييها اين است كه اينجور القا كنند به افكار عمومي مردم كه اگر ما در قضيه هستهاي، تسليم طرف مقابل شديم، همه مشكلات اقتصادي و معيشتي و غيره حل خواهد شد؛ اين را دارند تبليغ ميكنند». (12/8/1392)
«امريكا ميخواهد نظام جمهوري اسلامي دستهايش را بالا كند و اظهار خستگي كند؛ از كاري كه كرده است، پشيمان شود و در مجموعه عوامل و مزدوران و دستپروردگان و دنبالهروان نظام طاغوت قرار بگيرد. نظام استكبار اين را ميخواهد. آنچه امريكا از ملت ايران ميخواهد، اين است كه ملت ايران وابستگي را قبول كند، استقلال به دست آمده خودش را از دست بدهد و به دست خودش دوباره تسليم قدرت امريكا شود. آنها از ملت ايران اين را توقع دارند و فشارهايي كه ميآورند، براي اين است. براي اين است كه دولتهاي جمهوري اسلامي را خسته كنند، ملت را خسته كنند؛ در بين راه، ملت بگويند ديگر بس است، ما خسته شديم؛ دولتها هم عقب بنشينند، تا امريكا باز همان شيوهاي را كه در گذشته با اين كشور داشته و امروز با بعضي از كشورهاي ديگر دارد، دنبال كند. آنها دنبال وابستگياند». (8/8/1387)
شش ـ ضربه به اراده مردم و جوانان
«در جنگ نرم، هدف آن چيزي است كه در دل شماست، در ذهن شماست، در مغز شماست؛ يعني اراده شما. دشمن ميخواهد اراده شما را عوض كند». (16/5/1391)
هفت ـ تغيير محاسبات مردم و مسئولان (به صرفه نبودن آرمانهاي انقلاب)
«براي او [دشمن] تنها راه، منحصر در اين است كه ملت ايران و مسئولين ايران در نهايت به يك محاسبهاي برسند كه احساس كنند ادامه اين راه به صرفشان نيست. دشمن ميخواهد اين محاسبه را بر ذهن شما تحميل كند؛ ميخواهد من و شما به اين نتيجه برسيم كه صلاح نيست در مقابل امريكا، در مقابل استكبار، در مقابل دستگاههاي سياسي تابع كارتلهاي گوناگون اقتصادي، خيلي هم بايستيم و خيلي هم مقاومت كنيم؛ از بعضي از حرفها بايد دست بكشيم؛ كما اينكه گفتند ديگر». (16/5/1391)
@amniatemeli
36.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴ویدیو / عمان؛ سوئیس خاورمیانه و راز و رموزش!
قسمت اول
عمان به دلیل نقشش در شورای همکاری خلیج فارس به سوئیس مشهور است
در دوران باستان اگر شبه جزیره عربستان را به صورت یک کلیت در نظر بگیریم تنها دو کشور در آنجا بود در شرق عمان و در غرب یمن
عمان از ابتدای تاریخ وجود داشته است
حضرت محمد زمانی که پیامرسانهایش را به کشورهای مختلف فرستاد برای پادشاهان عمان نیز نامه نوشت.
وستانیوز
@amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺جنگ نرم از ديدگاه مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) اهداف جنگ نرم 🔸استكبار جهاني، انديشه و عمل خود
🔺جنگ نرم از ديدگاه مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)
اهداف جنگ نرم
ادامه
هشت ـ كاهش و تضعيف قدرت نظام اسلامي
«دشمن، امروز سعيش بر اين است كه اين مركزيت حركت عظيم اسلامي، اين مركزيت و قلب امت اسلامي، يعني ملت ايران را ـ كه مايه تحرك دنياي اسلام شده است ـ از كار بيندازد. همت دشمنان، همت استكبار متوجه اين است كه اين الگوي عملي را از مقابل چشم مسلمانان عالم دور كند. ايران اسلامي يك الگوي عملي است. ايران اسلامي با وجود خود، با اقتدار خود، با پيشرفت خود، با اتحاد خود، به دنياي اسلام نشان ميدهد كه ميتوان در مقابله با توطئههاي متراكم دشمنان و در اين دنياي متلاطم، نظام اسلامي تشكيل داد؛ ميتوان حاكميت اسلام را به صحنه آورد. اين تجربه را ايران اسلامي در مقابل چشم ملتهاي مسلمان ميگذارد.
نظر دشمن، خواست دشمن، آرزوي پليد دشمن اين است كه اين نمونه را از مقابل چشم ملتهاي اسلامي بردارد؛ حالا يا با تهاجم سياسي و نظامي و امنيتي و اقتصادي، يا با تهاجم تبليغاتي و اتهامپراكني». (19/2/1387)
نه ـ فروپاشي نظام اسلامي
«بنده به عنوان كسي كه از اوّل اين انقلاب تا امروز در مسائل گوناگون و در عرصههاي مختلفِ اين نظام، با جوانب و جريانهاي گوناگون مواجه بودهام؛ هم آدمها را ميشناسم، هم حرفها را ميشناسم و هم با تبليغات رسانهاي دنيا آشنا هستم؛ به يك جمعبندي رسيدهام كه بهطور خلاصه اين است: يك طرح همهجانبه امريكايي براي فروپاشي نظام جمهوري اسلامي طرّاحي شد و جوانب آن از همه جهت سنجيده شد. اين طرح، طرح بازسازي شدهاي است از آنچه كه در فروپاشي اتّحاد جماهير شوروي اتفاق افتاد. بهنظر خودشان ميخواهند همان طرح را در ايران اجرا كنند». (19/4/1379)
«خود آنها از اين حركت به «فروپاشي» تعبير كردهاند و گفتهاند ما ميخواهيم نظام اسلامي فرو بپاشد». (1/9/1381)
ده ـ نااميد كردن مردم
«اينكه شما مشاهده ميكنيد صدها مركز راديويي و تلويزيوني، به علاوه صدها مراكز گوناگون سايبري و محيط مجازي در نقاط مختلف دنيا دارند تلاش ميكنند تا پيام يأس و نااميدي را به اذهان ملت ما تلقين كنند، به خاطر همين است. وقتي نااميدي به وجود آمد، وقتي يأس وجود داشت، نشاط از بين ميرود و شور و تحرك خاموش ميشود. يكي از اصليترين عوامل تبليغات گوناگون امپراتوري خبري دنيا همين است». (22/7/1391)
«امروز اگر كسي كارهاي دشمن را در عرصه عظيم شيوههاي تبليغاتي ملاحظه كند؛ از وسايل اينترنتي گرفته تا وسائل صوتي و تصويري، تا بلندگوهايي كه در جاهاي مختلف دارند ـ در داخل هم دارند ـ ميبيند يك قلم عمده اين است كه حوادث كشور را دگرگون جلوه دهند؛ وضع كشور را مأيوسكننده، نااميدكننده، رو به زوال، رو به انحطاط، رو به بنبست نشان دهند». (2/8/1389)
«هميشه دشمنان بيروني ملت ايران سعي كردهاند اين ميكروبها را درون جامعه ايراني رسوخ دهند؛ شما نميتوانيد، شما قادر نيستيد، آينده تاريك است، افقتان تيره است، بيچاره شديد. سعي اين بوده كه ملت ما را نااميد، كسل، بياعتماد به نفس، تنبل و چشم به دست بيگانه بار بياورند». (1/1/1386)
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پاسخ استاد دانشگاه لندن به سوال مجری شبکه عربی:
📍آیا ایران در منطقه به عنوان یک قدرت پذیرفته شده؟
🔻چه کسی باید ایران را به عنوان قدرت منطقهای بپذیرد؟ کشورهای عربی چه بپذیرند چه نپذیرند این مسئله تبدیل به واقعیت شده که ایران از نظر نظامی و نفوذ سیاسی نسبت به آنها برتری دارد...
وستانیوز
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدیو / تسلیحات غرب چگونه اوضاع جنگ اوکراین را دگرگون کرد؟
@amniatemeli
🔺جنگ نرم از ديدگاه حضرت امام خميني رحمه الله
قسمت یکم
يك ـ دلايل و اهداف
سياستمداران استكبار، از همان طليعه پيروزي انقلاب، تلاشهاي خصمانه خود را براي شكست اسلام به شيوه جنگ نرم، گسترش دادند كه امام خميني، دلايل و اهداف اين تهاجم دشمن را در چند محور، بيان ميكند:
اول ـ شكستن قدرت اسلام
«مسئله مجلس نيست؛ مسئله دولت نيست؛ مسئله قوه قضاييه نيست؛ مسئله روحانيت نيست؛ مسئله اسلام است. مسئله اين است آنهايي كه دشمنند، با اسلام دشمنند. مملكت ما دشمن دارد؛ يعني دشمن، دشمن ايران نيست، دشمن، دشمن اسلام است». (امام خميني، ج18: 253 و 254)
دوم ـ فرسايش قدرت نظام
«حريف ما يك حريف عادي نيست. حريف ما يك حريفي هست كه كارشناسهاي آنها تمام اوضاع ممالك [را] تحت بررسي قرار دادهاند و همه آنجاها مضبوط است پيششان كه بايد چه كرد. يك همچو انقلابي كه ضربه به آنها زد، اين انقلاب را چه جوري بايد از بين برد؟ [بايد] با دست خود ارتش، ارتش را از بين برد؛ با دست خود شهرباني، شهرباني را از بين برد؛ با دست خود ژاندارمري، ژاندارمري را از بين برد؛ با دست خود ملّا، ملاّ را از بين برد؛ با دست خود متدين، ديانت را از بين برد؛ اينها نقشه است».
سوم ـ استحاله دروني نظام ديني
«اينها ميدانند كه اگر يك كشوري همه افراد ملتش يا اكثر افراد ملتش ايستادند، در مقابل همه ناگواريها ايستادند، اينها ديگر هوس اين كه بيايند و بزنند و بكشند و از بين ببرند، ندارند. اينها نقشه ميكشند كه اينها را از باطن خراب بكنند».
چهارم ـ ايجاد يأس از كارآمدي نظام
«هيچ وقت اصلا كلمه يأس را در ذهنتان وارد نكنيد كه اين از جنود شيطان است. يأس از جنود شيطان است؛ يعني شيطان القاء ميكند در شما. اين شياطيني هم كه همان تابع شيطانهاي بزرگتر هستند، همينها ميخواهند با اين كارها يأس ايجاد كنند».
پنجم ـ تقويت اسلام امريكايي و خط سازش
«امروز كه تمام بوقهاي تبليغاتي بر ضد اسلام و ايران است، بدين خاطر است كه ايران را به سازش و تسليم بكشند».
«اينها براي اينكه نگذارند اسلام از چارچوب ايران بيرون برود و اگر بتوانند در خود ايران هم منحرف كنند اذهان را، الان دارند كوشش ميكنند و ميخواهند كه مقصد اولشان است كه ايران ساقط بشود و يك جمهوري اسلامي امريكايي پيش بيايد...».
ششم ـ براندازي نظام اسلامي
«مخالفين اسلام و جمهوري اسلامي، كمر به براندازي اسلام بستهاند و از هر راه ممكن براي اين مقصد شيطاني كوشش مينمايند».
«اي كشورهاي بيطرف! شما را به شهادت ميطلبيم كه امريكا قصد نابودي ما را دارد».
هفتم ـ جبران شكست از قدرت ديني
«امروز ابرقدرتها از انقلاب اسلامي ما سيلي خوردهاند و ميترسند كه مبادا در نقطهاي ديگر، انقلابي ديگر مانند انقلاب ما صورت بگيرد. به همين دليل اين روزها شاهد رفت و آمدهاي سياسي در منطقه هستيم. آنها به دست و پا افتادهاند و هر روز توطئهاي جديد ميكنند؛ ما هم بايد در مقابل آنها مهيا باشيم».
هشتم ـ هراس از گسترش قدرت اسلام
«اين شياطين از اسلام ترسيدهاند؛ قدرت اسلام را فهميدهاند؛ قدرت ايمان مردم را فهميدند؛ قدرت اتحاد كلمه را فهميدند؛ حالا در صدد برآمدهاند كه جمهوري اسلامي را در نظر مردم سبك كنند».
نهم ـ بازگشت سيطره استكباري
«كشورهايي كه همه جهان را ميخواهند ببلعند و قدرت خودشان را گسترش در همه كشورهاي جهان بدهند، نبايد ما متوقع باشيم كه حالا كه آنها در معرض خطر ميبينند منافع خودشان را، در ايران از دستشان رفت و در كشورهاي ديگر هم ملتها به تدريج، دارند بيدار ميشوند و به تدريج، ميخواهند متصل بشوند به اين نهضت اسلامي ايران، آنها البته بايد دست و پا بزنند».
دو ـ ابعاد جنگ نرم
جنگ نرمي كه دشمن به آن روي آورده است، منحصر در مسائل سياسي و نظامي و امنيتي نشده و با تلاش گسترده دشمنان، ساحتهاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، علمي و غيره را در حوزههاي داخلي و خارجي در بر گرفته است. با بررسي انديشهها و گفتارهاي بنيانگذار اين انقلاب، حضرت امام خميني رحمه الله درمييابيم كه اين مهم به هيچ وجه از چشمان تيزبين اين مرد بزرگ پنهان نمانده و در سخنان و رهنمودهاي مختلفي، آشكار و پنهان بيان شده است.
اول ـ حوزه رهبري
تضعيف جايگاه رهبري
«آقايان بعضيشان ميگويند مسئله ولايت فقيه، يك مسئله تشريفاتي باشد، مضايقه نداريم، اما اگر «وليّ» دخالت بكند در امور، نه، ما آن را قبول نداريم». (صحيفه امام، ج13: 223)
@amniatemeli
38.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند #مسیر_عاشقی
قسمت اول
@amniatemeli
💢 قلدری سایبری چیست؟
🔹ویژگیهای منحصر به فرد قلدری سایبری:
🔻تداوم
🔻تشخیص سخت
🔻ناشناس
🔻آزار دهندگی راحتتر
🔻دائمی
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قسمت دوم مستند مسیر عاشقی
🔸مستند مسير عاشقی با موضوع خدمت به زائران اربعین اباعبدالله الحسین در مسیر طریق العلما به کارگردانی امیر تاجیک ساخته شده است.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 دلایل حقیقی تنشهای بین ایران و آذربایجان کدماند؟! - قسمت اول
↩️ پاسخی به سخنان علیاف
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 دلایل حقیقی تنشهای بین ایران و آذربایجان کدماند؟! - قسمت دوم
↩️ پاسخی به سخنان علیاف
@amniatemeli
🔺جنگ نرم از ديدگاه حضرت امام خميني رحمه الله
قسمت دوم
تخريب شخصيت رهبري
«همين امروز هم براي من عكسي آوردهاند هيتلر ايستاده و دستهايش را كمرش زده، يك عدهاي هم سر، اين طور عكس انداختهاند، من هم آن بالا شمشير را كشيدهام براي اينكه گردنها را بزنم».
دوم ـ سياست نفوذ
شخصيتسازي در حوزههاي علميه
«يكي از راههاي با اهميت براي مقصد شوم آنان و خطرناك براي اسلام و حوزههاي اسلامي، نفوذ دادن افراد منحرف و تبهكار به حوزههاي علميه است... و خطر بسيار عظيم آن در درازمدت، به مقامات بالا رسيدن يك يا چند نفر شياد كه با آگاهي بر علوم اسلامي و جا زدن خود در بين تودهها و قشرهاي مردم پاكدل و علاقهمند نمودن آنان به خويش و ضربه مهلك زدن به حوزههاي اسلامي و اسلام عزيز و كشور در موقع مناسب است». (صحيفه امام، ج21: 424 و 425)
چهرهسازي در فرهيختگان و نخبگان
«ميدانيم كه قدرتهاي بزرگ چپاولگر، در ميان جامعهها، افرادي به صورتهاي مختلف از مليگراها و روشنفكران مصنوعي و روحانينمايان كه اگر مجال يابند از همه پر خطرتر و آسيبرسانترند، ذخيره دارند... كه با صبر و بردباري در ميان ملتها زيست ميكنند و در موقع مناسب، مأموريت خود را انجام ميدهند».
دستيابي به اركان نظام
«همه دستاندركاران به ويژه رئيسجمهور بايد از چاپلوسان دغلباز و زبانبازان حيلهگر برحذر باشند و مشاوران خود را از اشخاص سابقهدار كه تعهدشان قبل از انقلاب مشهود بوده است، انتخاب كنند. بسا كه منحرفان و منافقان، خود را با ظاهري آراسته به تقوا جا بزنند و با دست ما به اسلام و كشور اسلامي صدمه زنند».
بهرهگيري از خواص لغزيده
«نفوذيها بارها اعلام كردهاند كه حرف خود را از دهان سادهانديشان موجّه ميزنند».
«آقايان به روشني ديدند كه دشمن از نقاط ضعف، چه ضربهاي به اسلام و روحانيت زد».
سوم ـ حوزه فرهنگ ديني
هجوم به روحانيت اصيل
«دشمنان اسلام با اشاعه دروغ و با بزرگ جلوه دادن نقاط ضعف شما تلاش ميكنند حيثيت روحانيت را لكهدار كنند تا از نفوذي كه روحانيت در پيشبرد اسلام دارد، كاسته شود و آنها بتوانند اسلام را از بين ببرند و به مقاصد شوم خود برسند».
ترويج اسلام امريكايي
«كارشناسان استعمار، با كمال تزوير و حيله، با اسم اسلامدوستي و شرقشناسي، پردههاي ضخيمي بر چهره نوراني اسلام كشيده و اسلام را با معماريها و نقاشيها و ابنيه عاليه و هنرهاي زيبا معرفي نموده و حكومتهاي جائرانه ضد اسلامي اموي و عباسي و عثماني را به اسم خلافت اسلامي به جامعهها تحويل دادهاند و چهره واقعي اسلام را در پشت اين پردهها نگاه داشته... بايد كوشش كرد و پرده از تبليغات مسموم چند صد ساله اجانب برداشت».
مخالفت با اسلام و فقاهت
«از همان وقت كه به جمهوري اسلامي مردم ميخواستند رأي بدهند، مورد تحريم واقع شد... وقتي مجلس خبرگان تأسيس شد، در تأسيسش مخالفتها شد... من باب اتفاق نبود كه وقتي مجلس شورا ميخواست تأسيس بشود، باز مخالفتها شد... بيجهت نيست كه يك كسي در مجلس شورا انگشت ميگذارد روي يك مادهاي كه آن ماده بر حسب خواست اسلام، ادامهدهنده اسلام و ادامهدهنده راه اسلام است (ولايت فقيه)، آن ماده مورد مؤاخذه قرار ميگيرد».
ترويج انديشه سكولاريسم
«[با] تبليغات ابلهانه و موذيانه و شيطنتآميز به گونه طرفداري از قداست اسلام كه اسلام و ديگر اديان الهي سر و كار دارند با معنويات و تهذيب نفوس و تحذير از مقامات دنيايي و دعوت به ترك دنيا و اشتغال به عبادات و اذكار و ادعيه... و سياست و سررشته داري، بر خلاف آن مقصد و مقصود بزرگ و معنوي است، چه اينها تمام براي تعمير دنياست و آن مخالف مسلك انبياي عظام است».
طرح شعارهاي انحرافي
«آنهايي كه كارگردان هستند ـ نه آنهايي كه بازي خوردهاند ـ آنها دنبال اين هستند كه اسلام را از بين ببرند؛ چون از او بد ديدند. از اين جهت، يك شعارهايي درست ميكنند كه اين شعارها به ذهن مردم، زننده نباشد و همراه با هم پيدا بكنند».
ترويج لغويات و لهويات
«اسلام شوخي ندارد، همهاش جدي است؛ هزل ندارد، لغويات ندارد؛ دو جهت دارد، هم امور مادي و هم امور معنوي، همهاش جد است. لهو و لعب و لغو و آن چيزهايي كه اسلام جلويش را گرفته، همانهايي است كه اينها دامن به آن ميزنند. هر چيز را ديديد كه اينها از آن ترويج ميكنند، بدانيد آني است كه اسلام جلويش را گرفته».
ترويج اباحيگري
«آزادي كه جوانهاي ما را فاسد كند، آزادي كه راه را براي مستكبرين باز كند، آزادي كه ملت ما را تا آخر به بند بكشد، شما اين آزادي را ميخواهيد و اين ديكتهاي است كه از خارج به شما شده است. شما حدود آزادي را براي آن چيزي قائل نيستيد.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آزادی بیان به سبک سوئد!
🔸️همزمان که سوئد قرآنسوزی را آزادی عقیده میداند، دانشگاه استوکهلمِ سوئد بهدلیل اینکه وحید سعادتطلب، دانشجوی ایرانیِ این دانشگاه، پایاننامهاش را به شهید سلیمانی تقدیم کرده به او اجازه دفاع نمیدهد.
🗂منبع: خبرگزاری صداوسیما
@amniatemeli