🍃 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامَوْلايَ اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليٰكَ وَاُخْريٰكَ اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَاَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ َالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ وَاَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ وَاَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ فَاَضِفْني وَ اَجِرْني صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرِینَ
🌐 جایگاه مُعَوِّذَتَین در آغاز رسالت پیامبر اکرم
رسالت جهانی پیامبر اکرم از مکّه آغاز شد و جامعۀ آن روز مكّه اسير طاغوتهايى همچون ابولهب ها و ابوجهل هايى شده بود كه با سوء استفاده از جهل و اختلاف مردم، خود را عملاً مالك و ارباب مردم مى دانستند و طوق بندگى و بردگى را بر گردن آنان آويخته بودند و با حاكم كردن يك نظام سلطۀ فرهنگى و اقتصادى بر جامعه آن روز، مردم را به خفّت و مذلّت كشانده بودند. سوره هاى آغازین حزب مُفَصَّل (برای تقسیم قرآن به هفت حزب نک: طبرانی، المعجم الکبیر، ج1، ص220؛ ج17، ص41؛ احمد بن حنبل، مسند، ج26، ص89) پایه گذار یک انقلاب و تحوّل بزرگ زبانى - فرهنگى و در عین حال، الهى و تدریجى در زندگى فردى و اجتماعى انسانها بودند که بر مبناى «قل» (بگو) و ترویج و تثبیت آن بر گوش و قلب و زبان مردم بنا شده بود.
ابلاغ و قرائت نخستین سوره هاى قِصار (کوتاه) حزب مفصّل (نورى، مستدرک الوسائل، ج4، ص207؛ نیزنک: طوسى، تهذيب الاحكام، ج2، ص102) به مثابه شعار و سرود آزادى و رهایى مردم از چنگال این نظام سلطه بود که آنان را به سوى «مالک»، «ربّ»، «الـه»، «صمد» و پناهگاه و پناه دهندۀ اصلى و حقیقى همۀ انسانها؛ یعنى «اللّه أحد» و «اللّه الصمد» هدایت مى کرد؛
به عبارتی دیگر، پیوند و تناسب چهار سورۀ آغازین حزب مفصّل در ترتیب آموزشی یعنی ناس و فلق و اخلاص و مسد اینگونه قابل تبیین است که پس از بیان لزوم پناه بردن به «ربّ الناس»، «ملک الناس»، «اله الناس» و «رب الفلق» در معوّذتین، یگانه مصداق اصلی آن یعنی «الله» در سورۀ اخلاص معرّفی می شود: بگو (قُل) ربّ الناس، ملک الناس، اله الناس و ربّ الفلقی که گفتیم به او پناه ببرید، او (هُوَ)، خدای یکتاست (الله احد) که همه بدو نیازمندند، ولی او به هیچ کس و هیچ چیزی نیازی ندارد (الله الصمد).
.
این دعوت نامه مخصوص شماست😍☺️
بزنید روی لینک 👇👇👇👇👇
https://digipostal.ir/cyrmmns
.
#کانون_فرهنگی_دختران_طلوع
#دارالقرآن_رضوان
✾ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌹 با ما همراه باشید ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/hefzghoraan
🌱 زوج سورۀ اخلاص و تبّت (صمد و مسد)
امام صادق(ع): «مَنْ مَضَتْ لَهُ جُمْعَةٌ وَ لَمْ يَقْرَأْ فِيهَا بِقُلْ هُوَ اَللَّهُ أَحَدٌ ثُمَّ مَاتَ مَاتَ عَلَى دِينِ أَبِي لَهَبٍ» (محاسن برقى، 1/95 -96)؛ هر كس جمعه اى بر او بگذرد و سورۀ «قل هو اللّه احد» را در آن مدّت نخوانده باشد و بميرد، بر دين ابولهب مرده است.
در سورۀ مسد، زوج سورۀ اخلاص، سرانجام اربابان، طاغوتها و مَلِک هایی که با خدا و خلق خدا سرستیز دارند و به دروغ خود را همانند خدا، صمد و بی نیاز معرّفی کرده اند مشخّص می شود. اینان با لقب «ابولهب» (کسانی که منبع و سرچشمۀ آتش اند) یاد شده اند که به واسطۀ وسوسه ها، نفّاثه گریها و تبلیغات پی در پی همدستان و همراهانشان (حمّالة الحطب: آتش بیاران معرکه) در گوش و قلب تودۀ مردم، آنان را از بندگی خدا به بردگی و اسارت خود درآورده اند.
به فرمودۀ امام على(ع): «فَإنَّ اللّهَ تَبارَكَ وتَعالىٰ بَعَثَ محمّداً بِالحَقِّ لِیُخرِجَ عِبادَهُ مِن عِبادَةِ عِبادِهِ إلىٰ عِبادَتِهِ... ومِن وِلایَةِ عِبادِهِ إلىٰ وِلایَتِهِ، ... بِحُكمٍ قد فَصَّلَهُ، وتَفصیلٍ قد أَحكَمَهُ، وفُرقانٍ قد فَرَّقَهُ، وقرآنٍ قد بَیَّنَهُ لِیعلَمَ العِبادُ رَبَّهُم إذ جَهِلُوهُ» (کافی كلينى، 8/ 386 ـ 387)؛
خداوند متعال، [حضرت] محمّد را به حق و راستى مبعوث كرد تا بندگانش را از طوق عبادت و بندگى یكدیگر [آزاد کند] و به عبادت و بندگى خداوند یكتا فراخواند و آنان را از ولایت و سرسپردگی به یکدیگر به ولایت الهى برساند ... با حكمى [كتابٌ اُحكِمَت آیاتُهُ] كه آن را تفصیل داده [«ثمّ فُصِّلَت» (هود، 1)] و تفصیلى كه آیات و سوره هاى آن را محكم كرد؛ و قرآن را فرقان شده یعنى آیه آیه و سوره سوره و قسمت به قسمت نازل و تبیین كرد تا بندگانِ خدا، ربّ خود را پس از آنكه او را به فراوشى سپرده بودند، بشناسند.
#اعراف/ آیه ۳
🔹ٱتَّبِعُوا مَآ أُنزِلَ إِلَیْكُم مِّن رَّبِّكُمْ
🔸آنچه را از سوی پروردگارتان به سوی شما فرستاده شده پیروی کنید.
💎کانال آموزش قرآن
http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6
#یونس/ آیه ۶۵
🔹إِنَّ ٱلْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا
🔸به یقین عزّت،همه از آنِ خداست
💎کانال آموزش قرآن
http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6