eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6هزار دنبال‌کننده
19.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
415 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
⬜۲۳ صفات حروف و بحث چند صفت مهم از صفات باقیمانده 👇👇👇 📌صفات حروف ( اطباق ) 👈تعریف صفت اطباق این صفت، مختص چهار حرف از حروف مستعلیه می باشد. یعنی حروف: ص ، ض ، ط ، ظ اطباق به معنای انطباق یا منطبق شدن سطح زبان با گودی سقف دهان به این معنی که زبان شکل و شمایل حالت گنبدی سقف دهان را به خود می گیرد.اطباق ط از همه قوی تر و اطباق ظ کمترین است. ✅مثال کلمه ای صفت اطباق یُطَهِّرُ یُظَاهِرُ صَاد یُضَاعَفُ 📌صفات حروف ( شدة ) 👈تعریف صفت شدّة شدة در لغت به معنای قوت و در قرائت، به معنای حبس کردن جریان صوت در خلال تلفظ حرف است که اندام های صوتی کاملاً با هم متصل می شوند. حروف هشت تایی شَدیدَه عبارتند از: أجدت طبقک. قابل ذکر است این صفت از صفات ذاتی و متضاد است. 👈تعریف صفت رخوت ( رِخاوة) ضد شدة است که در لغت معنای نرمی و سستی دارد و در قرائت به جریان داشتن صوت در تلفظ حرف خواهد بود که اندام های صوتی بایکدیگر هیچ اتصالی ندارند و این صفت کاملاً متضاد صفت شدة است. 🌸حروف پانزده تایی رخوة عبارتند از:ث،ح،خ،ذ،ز،س،ش،ص،ض،ظ،غ،ف،و،ه،ی ☝️👈 تعریف صفت توسط توسط در لغت به معنای اعتدال است و در قرائت به معنای اعتدال صوت در خلال تلفظ حرف است یعنی عدم اتصال و عدم جریان کامل اندام های صوتی در تلفظ پنج حرف ( لن عمر ) است. این صفت حالتی بینابین صفات شدة و رخوت است و به حروف مذکور، حروف بَینِیَّه نیز گویند. از ویژگی های این حروف، تحریر پذیر بودن آنها به هنگام حالت سکونشان می باشد که در تقلاوتهای قاریان مشهور مشهود است. 📌صفات حروف ( جهر ) 👈تعریف صفت جهر جَهر در لغت به معنای صدای بلند و آشکار است و در علم قرائت قرآن به معنای صدای بلند حرف که در اثر ارتعاش تارهای صوتی، هنگام تلفظ برخی از حروف به وجود می آید گویند. 🌸این حروف عبارتند از: (عظم وزن قاری غض ذی طلب جد) که به حروف مجهوره نیز معروف اند و به هنگام تلفظ این حروف، تارهای صوتی بسیار به هم نزدیک و مرتعش می گردند. 👈تعریف صفت همس همس در لغت به معنای مخفی کردن و در اصطلاح تلاوت قرآن، به معنای صدای آهسته حرف در نتیجه عدم ارتعاش تارهای صوتی در تلفظ حروف مهموسه: (فحثه شخص سکت) که این صفت دقیقاً ضد صفت جهر می باشد یعنی تارهای صوتی از همدیگر دورند و مرتعش نمی شوند. 📌صفات حروف ( غنّه ) 👈تعریف صفت غنّه غنّه صوتی است که از فضای بینی ( خیشوم ) خارج می شود. که صفت دو حرف ( میم و نون ) است چه ساکن یا متحرّک. 🌸غنّه میم و نون در حالت سکون، خالص تر و آشکارتر از حالت متحرک است چراکه در حالت متحرک، فضای دهان هم دخیل است. 👌به غنه ی میم و نون متحرک و ساکنی که اظهار می گردد مانند ( مِنهُم، نَوم، اموَاتُ ) غنه ی اصلی و ذاتی گویند اما درمواردی، این دو حرف غنه ی فرعی و زائد است که در مباحث احکام نون و میم ساکن ( غنّه با دو حرکت کشش) مواجه خواهیم شد. @amozeshtajvidhefzqurn
❣ خیالت را نفس میکشم این عطر هوای که هر صبـ☀️ــح هایم💔 را به دست باد🍃 میسپارد... 🌸🍃 🌹🍃🌹🍃 @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ عهد می‌بندم... 🔹 ما هر روز در دعای عهد، بازگشت خود در عصر رجعت را از خدا طلب می‌کنیم. دعای عهد به زیبایی توصیف می‌کند که اگر می‌خواهی برای یاری امام زمانت برگردی، باید در زندگی‌ات بیشترین یاری را به او رسانده باشی. 🔸 دعای عهد، به ما دستورِ «آماده باش» می‌دهد؛ یعنی حتی کَفنَت باید لباسِ رزم تو باشد (مُؤْتَزِراً كَفَني)، سلاحِ علم و ایمان و قدرت را در دست بگیری (شاهِراً سَيْفي)، آماده‌ی تیراندازی و استفاده از سلاحت باشی (مُجَرِّداً قَناتي) و در همه جا و همه حال پاسخگوی دعوت امامت باشی (مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدّاعي فِي الْحاضِرِ وَالْبادي)؛ در این صورت با ظهورِ حضرت به یاریِ او می‌شتابی؛ حتی اگر در قبر باشی... 🔺 پس در دورانِ رجعت، کسانی برمی‌گردند که امام زمان بتواند روی کمکشان حساب کند. @amozeshtajvidhefzquran
◦•●◉✿ اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُِ ✿◉●•◦: 🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿 ❣﷽❣ 🌺 🌺 🍃🌺السَّلامُ علیڪَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المَهدي یا خلیفةَالرَّحمن و یا شریڪَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدے و مَولاے الاَمان الاَمان🌺🍃 🌹 🌹 ✨السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن✨ 🌺 🌺 ✨"اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ، فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً، حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"✨ 🌺 🌺 ✨ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى✨ ❤️ ❤️ ✨ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ ﺍﻟْﻤُﺮْﺗَﻀَﻰ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﺍﻟﺘَّﻘِﻲِّ ﺍﻟﻨَّﻘِﻲِّ ﻭَ ﺣُﺠَّﺘِﻚَ ﻋَﻠَﻰ ﻣَﻦْ ﻓَﻮْﻕَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﻣَﻦْ ﺗَﺤْﺖَ ﺍﻟﺜَّﺮَﻯ ﺍﻟﺼِّﺪِّﻳﻖِ ﺍﻟﺸَّﻬِﻴﺪِ ﺻَﻠَﺎﺓً ﻛَﺜِﻴﺮَﺓً ﺗَﺎﻣَّﺔً ﺯَﺍﻛِﻴَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺻِﻠَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺗِﺮَﺓً ﻣُﺘَﺮَﺍﺩِﻓَﺔً ﻛَﺄَﻓْﻀَﻞِ ﻣَﺎ ﺻَﻠَّﻴْﺖَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﺣَﺪٍ ﻣِﻦْ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻚَ✨ 🌺 ✨« یا الله یا رحمن یا رحیم، یا مقلّب القلوب، ثبت قلبی علی دینک» (ای تغییردهندهی قلبها، قلب مرا بر دین خودت تثبیت کن.)✨ 💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن خدایا منور کن قلبهایمان را به نور قرآن و مزین کن اخلاق مارا به زینت قرآن خدایا روزیمان کن شفاعت قرآن💎 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌤 أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🌤 @amozeshtajvidhefzquran ❤️کانال شناخت امام زمان عج❤️ 🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿
4_5938128037198430372.mp3
24.47M
📀#صوتی ⭐️ استاد راغب مصطفی غلوش 📖 سوره احزاب ایات38_50 📆 سال 1376 دارالقران شهر زنجان @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روند شکل گیری و یادآوری حفظ، کمی پیچده است و ما اگر با این روند (مکانیزم) آشنا نباشیم، توانایی استفاده از حداکثر ظرفیت حافظه خود را نخواهیم داشت. وقتی شما اطلاعاتی را به حافظه خود می سپارید و در اصطلاح آن را حفظ می کنید، برای بازیابی و فراخوان آن از ذهن، فعل و انفعالات خاصی صورت می گیرد، تا این فرایند به صورت کامل و سالم انجام پذیرد، در این راه عوامل مخالف و مخلّی نیز وجود دارند که مانع بازیابی محفوظات شده و فراخوان حفظ از حافظه به خوبی انجام نمی شود، با این توصیف اگر هنگام قرائت قرآن از حفظ، گاهی سوره، جزء یا صفحه ای را خیلی خوب و گاهی خیلی بد می خوانید، باید به ریشه یابی علّت آن و عوامل مخالف و مخلّ بپردازید، تا با رفع آنها بتوانید از حُسنِ حفظِ عالی تر بهره مند شوید. بعضی از این عوامل عبارتند از: 1- عدم تمرکز: برای همه حافظان قرآن در بعضی از مواقع، این مطلب رُخ داده گاهی آیاتی را که کاملاً مسلط بوده و بدون اشتباه می خوانده اند، را با تکلّف و خطای بسیار خوانده، اما همین آیات را در زمان دیگر بسیار خوب و عالی به یاد آورده و تلاوت کنند. این مسئله در موقعیتی اتفاق میافتد که شخص، از تمرکز کافی برخوردار نیست، او نمی تواند ذهن خود را بر روی محفوظاتش متمرکز کند. البته توجه کنید، تمرکز داشتن فقط به این معنا نیست که شما به هیچ چیز فکر نکنید، معنای تمرکز حواس این است که شما با علاقه بر روی مطلب خاصی، تمام حواس خود را متمرکز کنید، لذا وقتی فردی برای خواندن محفوظات خود می نشیند، علاوه بر آنکه نباید به هیچ مطلبی غیر از مرور فکر کند، بلکه باید شوق و اشتیاق به مرور را هم داشته و ذهنش بر روی حفظ متمرکز باشد. پس اگر شما در آن هنگام علاقه ای به مرور ندارید، مرور را به ساعتی بعد موکول کنید تا تمرکز لازم حاصل شود. بله، دور بودن از آشفتگی های درونی مثل: نگرانی، غم، خوشحالی زیاد، گرسنگی، تشنگی و ... خصوصاً اشتغال ذهن به مطلب خاصی غیر از حفظ و آشفتگی های بیرونی مثل: صداهای محیط اطراف، سردی یا گرمی زیاد هوا و ... جزء عوامل مخلّ تمرکز هستند ، اما توجه کنید در بحث تمرکز حواس، علاقه لحظه ای به موضوع مهم است، بله شما مشتاق و علاقه مند به حفظ هستید، اما در این لحظه به مرور محفوظاتتان هم علاقه دارید؟ نکته: معنای داشتن علاقه لحظه ای یا آنی به مطلب این نیست که با نداشتن آن، ما امروز به طور کامل مرور و حفظ را تعطیل کنیم و کار را به روز بعد واگذاریم، بلکه الان این علاقه و حسّ وجود ندارد، اما ربع ساعت بعد، یا نیم ساعت بعد، این حسّ بی علاقه بودن از بین می رود و شما می توانید، تکالیف مربوط به آن روز را انجام دهید، پس حتماً شناختی از روحیّات خود داشته و بر اساس آن مواقع آمادگی روحی برای مرور و حفظ را بشناسید که» : بَلِ الْإِنسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ« بلکه انسان خودش از وضع خود آگاه است (سوره قیامه 14) 2- عدم مرور کافی: استاندارد در مرور محفوظات یک هفتم در هر روز می باشد، به این معنی که تمام محفوظات در طول یک هفته باید یک بار دوره شود، پس اگر شما حافظ 28 جزء هستید، باید روزی 4 جزء را مرور کنید، البته درسال اولی که مشغول حفظ می باشید و این برنامه در سال های بعد تغییر می کند، حال اگر شما روزی یک یا دو جزء مرور می کنید، طبعاً سطح آمادگی ذهن شما برای مرور بسیار پایین خواهد آمد، به صورتی که نمی توانید اعتمادی بر محفوظات خود داشته باشید، گاهی آیات را خوب و گاهی با غلط و اشتباه می خوانید. نکته: بعضی از اساتید، استاندارد مرور را یک دهم محفوظات می دانند، یعنی هر 10 روز یکبار مرور کلّ محفوظات، که هر چند این برنامه هم کارآیی لازم را دارد، اما توصیه ما برنامه یک هفتم می باشد و این بخاطر فاصلۀ زمانیِ کمتر مرور اجزاء و سوره ها و تسلط بیشتر حافظ است. 3- نداشتن اعتماد به نفس: اگر شما به خودتان اعتماد نداشته باشید، به طور طبیعی نمی توانید ذهن خود را فعّال کرده و در حدّ توان ذهن از آن توقع بازخوانی محفوظاتش را داشته باشید، زیرا بسیار شک می کنید و همین شک و تردید مانع فعالیّت شفاف و طبیعی ذهن خواهد شد. برای رفع تردید و شک هم، مباحثه یکی از بهترین راه حلّهاست، حضور مرتب در کلاس حفظ و ارائه محفوظات به استاد، حضور در محافل قرآنی هم بسیار راهگشاست. 4- عدم استفاده از روش های صحیح مرور: بعضی از حافظان قرآن موقع مرور قرآن را باز کرده و مشغول مرور محفوظات خود می شوند، هرگاه به اشکالی برخوردند، سریع به قرآن مراجعه و رفع اشکال می کنند، بعضی دیگر عادت دارند، قبل از مرور حتماً همان صفحه یا همان جزء مورد نظر را یکبار از روی قرآن بخوانند، بعد از حفظ تلاوت کنند، بعضی هم قبل از مرور یکبار نوار ترتیل جزء یا صفحه ای که می خواهند مرور کنند را گوش داده سپس مرور می کنند. @amozeshtajvidhefzquran
همه این کارها، اشتباه بوده و باعث ضعف شدید اعتماد به نفش و کاهش تسلط ذهن بر محفوظات می شود. پیشنهاد ما مرور کامل محفوظات بدون در اختیار داشتن قرآن و مراجعه به آن است، تکلیف نوار ترتیل هم که مشخص است، جایگاه آن قبل از حفظ آیات و برای تقویت تجوید، وقف و ابتداء و رفع اغلاط روخوانی است، اما کاربردی در مرور ندارد، زیرا مرور یک فرایند ذهنی است و عوامل خارجی معمولاً باعث ضعف حُسنِ حفظ می شوند. بله برای رفع اشکالات احتمالی، حتماً برنامه مباحثه و تحویل محفوظات به استاد را جدّی بگیرید. گاهی هم صدای خود را ضبط و سپس گوش دهید. نتیجه: وقتی محفوظات خود را برای مرور یا تحویل به دیگری می خوانید ببینید، آمادگی لازم روحی و علاقه ارائه محفوظات را در آن لحظه دارید یا خیر؟ آیا مقدار مرور و شیوه آن کافی و صحیح بوده است و شما با اعتماد کافی به محفوظاتتان مشغول تلاوت هستید؟ ان شاء الله با رعایت موارد فوق می توانید در هر زمان از گنجینه عظیم حفظ قرآن و این نعمت خاص الهی که شامل حال شما شده است، استفاده کرده و خود و دیگران را از آن بهره مند نمایید. 👇👇👇👇 @amozeshtajvidhefzquran
سوره مطففین (۱) بسم الله الرحمن الرحیم الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی. «وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفینَ الَّذینَ إِذَا اكْتالُوا عَلَى النَّاسِ یَسْتَوْفُونَ وَ إِذا كالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ یُخْسِرُونَ» مطففین/3-1 وای بر کم فروشان. اینها کسانی هستند که وقتی از مردم پیمانه می‌گیرند خوب می‌گیرند(وفا می‌کنند) و لیکن وقتی که به ایشان پیمانه می‌دهند یا برای مردم وزن می‌کنند کم می‌گذارند. نکاتی که از این 3 آیه می‌فهمیم: اول اینکه «مُطَفِّف» از طف طف می‌آید یعنی کنار. علت اینکه به زمین کربلا «طف» می‌گویند چون کنار رودخانه است. ابن مسعود نقل می‌کند که: هرکس از نمازش هم کم بگذارد شامل این آیه می‌شود. و لذا حدیث داریم: رییس دزدها کسی است که از نمازش بدزدد. هر چیزی با میزانش: میزان هندوانه با ترازو است، میزان خط با خط کش است. میزان نمره با 20 است. میزان پارچه با متر است. میزان هوا با هواسنج است. هر چیزی یک میزان دارد. و در هر کاری کم فروشی وجود دارد. کم فروشی آخوند چیست؟ (از خودم شروع می‌کنم) کم فروشی من این است که بروم بالای منبر و برای مردم حرف حسابی نزنم. اگر کم بگذارم «وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفینَ» مطففین/1 وای به حال آخوند. اگر کارگر در کار کردن کم بگذارد، کارفرما در حق کارگر کم بگذارد، مرد در حق زن کم بگذارد، زن در حق مرد کم بگذارد، شریک در حق شریک کم بگذارد. . . کم فروشی دکتر چگونه است؟ وقتی مرض را تشخیص نمی‌دهد باید بگوید: بسمه تعالی نفهمیدم باید پول ویزیت را پس بدهد و بگوید: دیگری از من بهتر است. اگر این کار را نکند کم فروشی کرده است. باید مردانگی کرد. کم فروشی نشانه چند چیز است: 1- کم فروشها خودشان را زرنگ می‌دانند. 2- کم فروش مردم را دوست ندارد. 3- کم فروش خدا را رازق نمی‌داند. 4- کم فروش به مردم ظلم اقتصادی می‌کند. و خلاصه کم فروش تبهکار است. از اینکه قرآن می‌فرماید: «وَیْلٌ» می‌فهمیم که: کم فروشی گناه کبیره است. وقتی می‌خواهد به مردم دختر بدهد کلی مهریه می‌گیرد ولی وقتی می‌خواهد از مردم دختر بگیرد می‌گوید: آقای قرائتی تو را به خدا در تلویزیون بگو که اینقدر مهریه نگیرند! یعنی دست دادنش به دست گرفتنش فرق می‌کند. نگفته: «إِذَا اكْتالُوا عَلَى المؤمنین یا مسلمین» بلکه گفته: «إِذَا اكْتالُوا عَلَى النَّاسِ» یعنی: کم فروشی حرام است ولی به مسیحی و یهودی و. . . جاهایی که قرآن از مؤمن گفته ناس یعنی از حقوق انسانی است نه از حقوق اسلامی. «عَلَی» یعنی بر ضرر مردم. «اكْتالُوا» یعنی «کیل». کم فروشی بیشتر در «کیل» است. دزدی در کیل دیرتر لو می‌رود. از این پیداست که نظم اقتصادی خیلی مهم است. دقت خیلی مهم است. شیرینی فروش ما فکر می‌کند که اگر جعبه شیرینی را از مقوای کلفت بگیرد زرنگی کرده است. گوسفند فروش ما فکر میکند که اگر آب نمک به بزغاله‌ها بدهد زرنگی کرده است. دزدی در 2 کیلو یعنی چه؟ با خدا نمی‌شود فیلم بازی کرد. از قرآن @amozeshtajvidhefzquran
🌹✨🌹 الهی ! توانائی ده که در راه نیفتیم و بینایی ده که در چاه نیفتیم. الهی ! بر عجز خود آگاهیم و بر بیچارگی خود گواهیم؛ هدایتمان فرما @amozeshtajvidhefzquran
وَمِنْ حَيْثُ خَرَجْتَ فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَإِنَّهُ لَلْحَقُّ مِنْ رَّبِّكَ وَمَا اللَّهُ بِغَفِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ (149) ✨ جزء 2 سوره بقره ✨ و (اى پیامبر!) از هرجا (كه به قصد سفر) خارج شدى، (به هنگام نماز) روى خود را به جانب مسجدالحرام بگردان، این دستور حقّى است از طرف پروردگارت، و خداوند از آنچه انجام مىدهید غافل نیست. نکته ها در آیات قبل، توجّه به مسجدالحرام، مربوط به شهر مدینه بود كه مسلمانان در آن سكونت داشتند، ولى این آیه مىفرماید: در مسافرت نیز به هنگام نماز رو به سوى مسجدالحرام نمایید. @amozeshtajvidhefzquran
‍ ✨💝📖💝✨ ⭕️ ، هدف خلقت 📢 قرآن میگه عبودیت، هدف خلقت است. 📖 مٰا خَلَقْتُ اَلْجِنَّ وَ اَلْإِنْسَ إِلاّٰ لِيَعْبُدُونِ (ذاریات/۵۶) 👈 جن و انس را نیافریدم، جز براى عبودیت و بندگی. ☝️ دقتّ کنیم خدا میخواد ما "عبد" بشیم، بنده بشیم. ✅ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ "ﻋﺎﺑﺪ" ﺑﺎشیم، 👈 "ﻋﺒﺪ" ﺑﺎشیم ! ✅ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﻫﻢ ﻗﺮﯾﺐ ﺑﻪ ۶۰۰۰ ﺳﺎﻝ خدا رو ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﺮﺩ، 👈 "ﻋﺎﺑﺪ" ﺷﺪ، ﺍﻣﺎ "ﻋَﺒﺪ" ﻧﺸﺪ... 🗣 ﺗﺎ "ﻋَﺒﺪ" نشیم، ﻋﺒﺎﺩت ﺳﻮﺩﯼ ﺑﻪ ﺣﺎلمون ﻧﺪﺍﺭه. "ﻋَﺒﺪ" ﺑﻮﺩﻥ ﯾﻌﻨﯽ اینکه: 🔹 ببینیم ﺧﺪﺍ از ما چی میخواد، 🔹 ﻧﻪ اینکه ببینیم دلمون چی میخواد. مثلاً: میخوای بری هیات دعای کمیل🚶، مادرت بهت میگه فلان کار و انجام بده. میگی: نه، الان‌ میخوام‌ برم هیات🚶. میری هیات، دعای کمیل هم میخونی، عجب دعائی، عجب اشک و سوز و حالی😭، عجب عبادتی... ولی عبودیت نکردی.☹️ چون خدا گفته☝️ اول ، بعد کارهای مستحبی. 👈 اطاعت از واجبه، ولی دعای کمیل مستحب. اینجا به حرف دلت ♥️ گوش کردی، نه حرف خدا🕋. چون خودت دوست داشتی بری دعای کمیل، نه خدا. کسی است که به حرفِ خدا گوش کنه، نه حرفِ دلش. 🔻 و خدا میدونه که چقدر از عبادتهایِ ما اینطوریه، رنگ و بوی عبودیت نداره.🔻 ✋ حالا فهمیدی گیرِ کار کجاست؟؟؟ ➖🔝🍂اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج🍂🔝➖ @Amozeshtajvidhefzquran
✋💐 🌹آقا قسم به جان شما خوب می شوم 🍃 باور کن آخرش به خدا خوب می شوم 🌼 حتی اگر گناه خلایق کشم به دوش 🍃 با یک نگاه لطف شما خوب می شوم 🌸 این روزها زدست دل خویش شاکیم 🍃 قدری تحملم بنما خوب می شوم 🌺 من ننگ و عار حضرتتان تابه کی شوم 🍃 کی از دعای اهل بکا خوب می شوم 🌹 💐 تا نیایی گره از کار بشر وا نشود درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود 💐 ➖🔝🍂اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج🍂🔝 @Amozeshtajvidhefzquran
نوبت تو شد_خدا.mp3
3.32M
❤️هر وقت نوبت خـــــدا شد؛ بقیـــــه رو جا بذار. تــــــو و خـــــــدا ...... بدون حضور هیچ نفر سومــــــی. 🔻بقیه رو... برای بغل کردن خـــدا قال بذار👇 ➖🔝🍂اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج🍂🔝➖ @Amozeshtajvidhefzquran
✍عجیب است گاهی ما به کسی که در پُست و مقام یا ثروت از ما پیشی گرفته حسادت میورزیم اما هنگامی که کسی: در صف اول نماز یا در حفظ قرآن ازما پیشی گرفته، غبطه نمیخوریم و علت آن بسیار واضح است و آن عشق به دنیا و فراموش نمودن آخرت است. { بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ وَأَبْقَى} بلکه شما زندگی دنیا را بر آخرت ترجیح میدهید، در حالی که آخرت بهتر و پایندتر است. 📚:سوره الأعلى۱۷_۱۶ -------------------------- @Amozeshtajvidhefzquran
دعای سلامتی امام زمان💙💙💙💙 @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┅═══🍃✼🦋✼🍃═══┅ ⏪سوره 6. انعام آيه 11 آيه 🔻 ⤵️قُلْ سِيرُواْ فِى الْأَرْضِ ثُمَّ انظُرُواْ كَيْفَ كَانَ عَقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ ترجمه 🔻 ⤵️(اى پیامبر! به آنان) بگو: در زمین بگردید، سپس بنگرید كه سرنوشت تكذیب كنندگان چگونه شد؟ ┅═══🍃✼🦋✼🍃═══┅ نکته ها 🔻تفسیرنور☀️ ⤵️فرمان «سیروا فى الارض» شش بار در قرآن آمده است. متأسّفانه كافران بیش از ما به این دستور عمل كردند و وجب به وجب كشورهاى اسلامى را كاوش كردند و از منابع، ذخایر، نقاط قوّت و ضعف، آثار فرهنگى، كتب خطى و هنرهاى مسلمانان آگاه شده و آنها را غارت كردند و مسلمانان در خواب غفلت ماندند. ┅═══🍃✼🦋✼🍃═══┅ پيام ها ⚡📬 1-💦 سفرهاى علمى وآموزنده وعبرت‏ آور، ستوده و نیكوست. «سیروا... ثمّ انظروا» 2-🌷 شكست و سقوط مخالفان حقّ حتمى است، اگر شك دارید، تاریخشان را بخوانید و با سفر، آثارشان را ببینید و عبرت بگیرید. «سیروا... ثم انظروا» 3-💦 عوامل عزّت یا سقوط جوامع، قانونمند است. اگر عواملى مثل انكار و تكذیب حقّ در زمانى سبب هلاكت شد، در زمان دیگر هم سبب مى‏ شود. «سیروا... انظروا» 4-🌷یكى از عوامل سقوط تمدّن‏ها، تكذیب انبیا است. «عاقبة المكذّبین» 5 - 💦جلوه‏هاى گذرا مهم نیست، پایان كار مهم است. «عاقبة المكذّبین» 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ــــــــ🔷ــــتـــســـنـــیــم۲ ـــــــــــــــ🌦ــــــــــــــــــ🔷ـــــــــــ 🌦 @amozeshtajvidhefzquran 🌦 ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ .
💫🌙💫🌙 مبارکه مریم آیه ۶۳ 🌻بسم الله الرحمن الرحیم🌻 👈تِلْكَ الْجَنَّةُ الَّتِي نُورِثُ مِنْ عِبَادِنَا مَنْ كَانَ تَقِيًّا . 👈این همان بهشتی است كه به هر یك از بندگان ما كه پرهیزگار باشد به میراث دهیم‌. 👌ارث دادن بهشت به یاران امام زمان ارواحنا له الفداء تعلق میگیره چرا؟ چون آن ها تقوای خدا رو نگه می دارن. @amozeshtajvidhefzquran 💫🌙💫🌙
📢 نژاد پرستی ممنوع 🌸👇باهم ببینیم: 🌐💠⚜⚜💠🌐 🌴 آیه 13 سوره حجرات 🌴 🕋 يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ ⚡️ترجمه: اى مردم! ما شما را از مرد و زن آفريديم و شما را تيره‌ها و قبيله‌ها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد، همانا گرامى‌ترين شما نزد خدا، با تقواترين شماست، همانا خدا داناى خبير است. ➖➖🚥➖➖🚥➖➖ 🌼🌼 " هیچگاه " فراموش نکنیم که هیچکس بر دیگری برتری ندارد، مگر به تقوا مگر به " فهم وشعور " .. مگر به " درک و ادب " ... 🌸🌸 آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند، و آن هنگامی است که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد و او را بلند کند! و این قدرت تو نیست ؛ این " انسانیت" است...  @Amozeshtajvidhefzquran 🌐💠⚜⚜💠🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شناخت قرآن‏ شناخت قرآن برای هر فرد عالم به عنوان یک فرد عالم و برای هر فرد مؤمن به عنوان یک فرد مؤمن، امری ضروری و واجب است. اما برای یک عالم انسان‏ شناس و جامعه ‏شناس، شناخت قرآن از آن جهت ضروری است که این کتاب در تکوین سرنوشت جوامع اسلامی و بلکه در تکوین سرنوشت بشریت مؤثر بوده است. نگاهی به تاریخ این نکته را روشن می‌کند که عملًا هیچ کتابی به اندازه قرآن بر جوامع بشری و بر زندگی انسانها تأثیر نگذاشته است‏[1] و به همین جهت است که قرآن خود به خود وارد حوزه بحث جامعه ‏شناسی می‌شود و جزو موضوعات مورد بررسی این علم قرار می‌گیرد. معنای این سخن این است که بررسی و تحقیق پیرامون تاریخ جهان در این چهارده قرن عموماً و شناختن جوامع اسلامی خصوصاً، بدون شناخت قرآن میسر نیست. ۱. اینکه این تأثیر در چه جهتی بوده؛ آیا مسیر تاریخ را در جهت سعادت و رفاه بشریت تغییر داده‏است و یا به سمت نقص و انحطاط، و آیا به سبب تأثیر این کتاب جهش و حرکت در تاریخ پدید آمد و خون تازه در رگهای جوامع بشری جاری شد و یا برعکس، موضوعی است که از حدود بحث فعلی ما خارج است. @amozeshtajvidhefzquran