┄┅═✼✿✵✿✵✿✼═┅┄✨
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔸 کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن
👉 @amozeshtajvidhefzquran
💠سوال از شما جواب از قرآن
❓دوستم بعضی از کارهایش را توجیه میکند و گاهی چشم و گوش و دلش را تسلیم وسوسهها میکند؟ نمیدانم چگونه او را قانع کنم؟ راستی چگونه میتوان در برابر غفلتها و وسوسهها مقاومت کرد؟
#سوره_فصلت_آیه_36
وَإِمَّا يَنزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّـهِ ۖ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
#ترجمه
و اگر وسوسه شیطان تو را تحریک کرد، به خدا پناه بر، که او شنوایی داناست.
🍃🌸🍃🍃🌸🍃
🔸 کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن
👉 @amozeshtajvidhefzquran
🔰سجده واجب قرآن
❓آیا درسجده واجب قرآن وضو داشتن و رو به قبله بودن لازم است؟
⁉️هر گاه در سجده واجب قرآن، پیشانی را به قصد سجده بر زمین بگذارد، کافی است – اگر چه ذکری نگوید – و گفتن ذکر مستحب است؛ همچنین رو به قبله بودن و وضو داشتن نیز لازم نیست.
💠خواندن قسمتی از آیه سجده دار
❓اگر کسی قسمتی از آیه سجده دار را بخواند، سجده بر او واجب می شود؟
⁉️با خواندن یا شنیدن تمام آیه، سجده واجب می شود؛بنابر این اگر قسمتی از آیه – حتی کلمه سجده – را بخواند یا بشنود، سجده بر او واجب نیست.
🍃🌸🍃🍃🌸🍃
🔸 کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن
👉 @amozeshtajvidhefzquran
🔸ذکری که در سجده واجب قرآن خوانده میشه.
🍃🌸🍃🍃🌸🍃
🔸 کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن
👉 @amozeshtajvidhefzquran
هدایت شده از آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه
🎤بانوای استاد فرهمند
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
💐💐💐💐💐
🔸کانال آموزش حفظ وتجوید قرآن کریم👇
@amozeshtajvidhefzquran
#آموزش_صوت_و_لحن
#درس_بیستم
#تحریر
تحریر اصطلاحی است که در زبان فارسی برای اجرای چهچهه هایی که در آواز ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد بکار می رود و ابداً با معنای عربی آن که به معنای آزاد کردن است هیچ نسبتی ندارد . در کشورهای عربی به جای واژه تحریر ، از کلماتی همچون ترجیع زخارف الصوتیه ، عُرَب ( عربات ) و نبرات استفاده می شود . بهر حال تحریر یا زخارف را باید یکی از عناصر مهم و تاثیر گذار آواز خوانی شرقی به مفهوم عام آن و به ویژه هنرهای آوازی عربی به حساب آورد . از آنجا که الحان قرآنی هم متاثر از موسیقی مقامی عرب می باشند به همین سبب تحریر در تلاوت قرآن نقش ویژه ای در زیبا سازی و تجمیل نغمات قرآنی دارد . اساساً نمی توان متصور شد که قاری در مصر به درجات بالایی از شهرت برسد قادر به اجرا تحریرها نباشد . در موسیقی غرب تحریر از جایگاه چندان والایی برخوردار نیست به همین دلیل در منابع فارسی که در مورد موسیقی و صوت نوشته شده است و در غالب موارد برگردان منابع غربی است از تحریر سخن چندانی به میان نیامده است . با این وجود در لابلای این منابع تعریفی وجود دارد که نسبتا جامعتر و کامل تر از سایر تعاریف بنظر می رسد و آن عبارت است از :
" تحریر صوتی آهنگنین است که از عبور هوا و ارتعاش تارهای صوتی به وجود می آید و می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد . در حین تحریر هوای داخل ریه هنگام عبور ، همواره باید به وسیله ماهیچه های صوتی قطع و وصل شود ..."
باید توجه داشت تحریر همواره بین یک نت و نت مجاور آن شکل گرفته و صدا بارها در بین آن دو نت رفت و برگشت می کند .
چند نکته مهم در مورد تحریر :
یک : استعداد تحریر دهی به صدا خدادای است و بدون برخورداری از استعداد اولیه تمرین و ممارست هیچ تاثیری در بهبود آن ندارد . اما برای کسی که دارای استعداد حتی اندکی در تحریر باشد تمرین می تواند آنرا ارتقاء بخشد .
دو : تحریرها انواع مختلفی دارند که بسته به حنجره اشخاص و نوع موسیقی از آنها استفاده می شود .
سه : از مهمترین انواع تحریرهایی که در تلاوت قرآن استفاده می شود می توان به تحریرهای قدرتی ، تحریرهای سایشی ، تحریرهای تو گلویی و تحریرهای ولومی اشاره نمود .
چهار : افراد مختلف در اجراء تحریر ، تفاوت های آشکاری از نظر سرعت دارند ، برخی قادر به اجراء تحریرهای بسیار ریز بوده و برخی هم تنها از تحریرهای درشت یا کندتر می توانند استفاده نمایند .
پنج : توان افراد در تحریر دادن به صدا در طبقات مختلف صوت با یکدیگر متفاوت است . برخی در طبقات بم برخی در توسط و اوج و برخی هم در تمامی طبقات قادر به اجراء تحریرهای مطلوب هستند .
شش : امکان اجراء تمامی انواع تحریرها در تمامی حنجره ها به شکل یکسان وجود ندارد . برخی قادر به اجراء تمامی انواع تحریرها بوده و برخی هم تنها می توانند از یک یا دونوع تحریر استفاده نمایند .
هفت : مکان اجراء تحریر در تلاوت قرآن از اهمیت والایی برخوردار است و یک قاری باید به مرور یادگیرد که در چه مواضعی از کلمات و حروف می تواند به صدای خود تحریر دهد .
هشت : اگر تحریرهای ریز و سرعتی به اندازه ای ریز شوند که از حوزه اصوات موسیقایی خارج شده ، از زیبایی افتاده و به لرزش تبدیل شوند به چنین حالتی " ترعید " گفته می شود که در تلاوت قرآن عرفاً مجاز شمرده نمی شود .
در مطلب #انعطاف_صدا در مورد بحث #تحریر صحبت شد لطفا مراجعه کنید.
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
#ترجمه_کلمه_به_کلمه
#سوره_بقره
#درس_دوم #صفحه_بیست_سوم
🔷کانال آموزش حفظ وتجویدقرآن👇
@amozeshtajvidhefzquran
#تدبر_در_قرآن
✨اللّهم عجل لولیک الفرج✨
🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🔸 کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن
👉 @amozeshtajvidhefzquran
🔰سلسله جلسات #تدبر_در_قرآن
🔻 #جلسه_صدوهفتم
📖سوره مبارکه بقره، آیه ۲۰۶
┄┅═✼✿✵✿✵✿✼═┅┄✨
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔸 کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن
👉 @amozeshtajvidhefzquran
بقره ۲۰۶.mp3
8.71M
✳️سلسله جلسات#تدبر_در_قرآن
🔻 #جلسه_صدوهفتم
🔹سوره مبارکه بقره،آیه ۲۰۶
💡 دکترحسین عرب اسدی
┄┅═✼✿✵✿✵✿✼═┅┄✨
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔸 کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن
👉 @amozeshtajvidhefzquran
💠 مُوعد اذان
🕌 اَللّهُ اَکبَرُ (4)
🕌 اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ (2)
🕌 اَشْهَدُأَنَّ مُحَمَّداًرَسُولُ اللّهِ(2)
🕌 اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّهِ (2)
🕌 حَی عَلَی الصَّلاةِ (2)
🕌 حَی عَلَی الْفَلاحِ (2)
🕌 حَی عَلی خَیرِ الْعَمَلِ(2)
🕌 اَللّهُ اَکبَرُ (2)
🕌 لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ (2)
🔸 کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن
👉 @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاوت_قرآن
تلاوت استثتائی استاد وحید نظریان.
تقلید بسیار زیبا از سبک شیخ محمد رفعت
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان حافظ و یا قاری قرآن کریم بشین و از اساتید قرآنی در آموزش دروس قرآنی بهرمند شوید 😊😊😊
👉 @amozeshtajvidhefzquran
☀️ #هر_روز_با_کلام_خدا
☘آیا به آیات قرآن نمیاندیشید؟!
یا بر قلبهای🧡 شما قفل 🔒 زده شده است؟!
💠أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ ٱلْقُرْءَانَ أَمْ عَلَىٰ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَآ.
📕محمد؛آیه24
✅ قـ💗ـرآن کـریـم
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran👈