eitaa logo
کانال ܫࡎـــܝ‌ ࡈ߭ߊߺـــܣࡐ‌ܝ‌
964 دنبال‌کننده
32.6هزار عکس
15.8هزار ویدیو
290 فایل
💫 #مهدی_جانم https://eitaa.com/amtewi 🔹هرروز را از تو سرودن عشق است 🔸در هر غزلی تو را ستودن عشق است 🔹زنده ایم به عشق شهادت در رکابت 🔸در صبح ظهور باتو بودن عشق است ادمین کانال @Nava_70
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ وَ ما كان الله لِيُعَذبَهُم وَ أَنت فِيهِم وَ ما كان اللَه مُعَذِبهم و هُم يَسْتَغفرُونَ. ✨ انفال/۳۳ " تا تو در میان مردمی، عذابشان نمی‌کنم... و نیز تا زمانیکه استغفار می‌کنند. " من یاد تو می‌اُفتم 💫 استغفرالله از قرنها ندیدن و نخواستنت! 💔 ┏━━━🍃━━━┓ ⠀ @amtewi ┗━━━🍃━━━┛
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ⁉️ ❓❓معنای این حدیث که می‌فرماید: «لَوْ لاَ الْحُجَةُ لَساخَتِ الْاَرْضُ بأَهْلِها؛ اگر حجت خدا نباشد، هر آینه زمین اهلش را فرو می‌برد»؛ چیست؟ ✅ قرآن، هدف هستی را بهره گیری انسان از هستی و طبیعت و هدف آفرینش انسان را عبادت و بندگی او قرار داده است. نمونه و الگوی بندگی و بندگان را که درباره آنان می‌فرماید: «نِعْمَ الْعَبْدُ»؛یا «انَّهُ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَیْنِ»؛ اولیا قرار داده است. عبادت ما که نه در آن حضور قلب و نه بسیاری از شرایط دیگر عبادت وجود دارد؛ دارای آن ارزش نیست که هستی برای ما آفریده شود؛ بنابر این اگر جلوه ی بندگی خدا و عبادت حقیقی نباشد، انسان خلق نمی شد و اگر انسان خلق نشود، هستی خلق نمی شد. ✅این درست مثل آن است که بگوییم اگر تحصیل و تربیت شاگرد نباشد، نظام آموزش و پرورش و وزارت علوم متلاشی می‌شود؛ چون هدف از این ساختمان سازی‌ها ادارات، کتابخانه ها، آزمایشگاه ها، مجلات، کتاب ها، تربیت استادها و تخصص ها، همه و همه برای تحصیلات نسل نو هست که اگر این نسل نو و تربیت آنان نباشد، همه آن‌ها لغو خواهد شد. آری! در اسکناس‌ها نخی است که اگر آن نخ نباشد، ارزش اسکناس سقوط می‌کند. ✅با عنایت به مطالب بیان شده می‌توان گفت که جهان برای انسان خلق شده است؛ امّا انسان‌هایی که دارای وزن و اعتباری ویژه نزد خالق می‌باشند و این‌ها حجت‌های خداوند هستند. بدون این حجت‌ها گویی زمین موجودیت بی محتوایی می‌یابد. ✅به بیانی دیگر این حجت‌های الهی بهانه ی تداوم زمینند. 📚جهت نما ┏━━━🍃━━━┓ ⠀ @amtewi ┗━━━🍃━━━┛
کانال ܫࡎـــܝ‌ ࡈ߭ߊߺـــܣࡐ‌ܝ‌
~~~~💎✨💎~~~~ 💠#احادیث_مهدوی 4⃣4⃣ 🔴مظلومیت امام زمان روحی فداه 🌹 امام باقرعلیه السلام در ضمن حدی
~~~~🍃🌸🍃🌸🍃~~~~ 💠 مهدوی 5⃣4⃣ 🔴 زمانی بر مردم فرا برسد که... 🌹 پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله فرمودند: 《زمانی بر مردم فرا رسد که در آن چهره های آنان چون صورت انسان است و قلب های شان قلب های شیاطین چنان گرگ های درنده خون ریز اند. 🔹 از مُنکری که انجام داده اند دست نمی کِشند اگر پیروی شان کنی تو را متّهم می سازند و اگر با آنان سخن کنی تو را تکذیب می کنند. 🔸 اگر از آنان پنهان و غایب شوی تو را غیبت کنند. 🔹 سنّت در میانشان بدعت است و بدعت در میان شان سنّت است. 🔸 فردِ بُردبار و حلیم در نزدشان خائن و پیمان شکن و خائن در نزدشان بُردبار و حلیم است. 🔹 مؤمن در میان شان ضعیف انگاشته می شود و فاسق شریف و محترم شمرده می شود. 🔸 کودکان شان شریر و بد خُلق و زنان شان پَست و خبیث اند و پیران شان امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند. 🔹 پناه بردن به آنان خواری است تکیه و اعتماد کردن به آنان ذلّت است و طلب کردن آن چه در دستان شان است فقر. 🔸 پس در آن هنگام خداوند آن ها را از بارش باران در وقتش محروم می کند و آن را در غیرِ وقتش می باراند... 🔹 پس خوبان شان دعا می کنند ولی دعای شان مستجاب نمی گردد. 📚 بحارالأنوار، ج 22، ص 453 ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج❣ ~~~~🌸🍃🌸~~~~ ┏━━━🍃━━━┓ ⠀ @amtewi ┗━━━🍃━━━┛
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🌿🍂 🌸 🌺سعدبن عبداللّه اشعری قمی🌺 🔰قسمت اول 🌻 سعد بن عبداللّه بن خلف قمی می‌گوید: من کسی بودم که کتاب‌های علمی پیچیده و مطالب دقیق آنها را مطالعه کرده بودم و به آنها آگاهی داشتم و تلاش می‌کردم مشکلات علوم را حل نمایم و در مذهب امامیه خیلی متعصب بودم و در خصوص اثبات فضائل ائمه اطهار علیهم‌السّلام و بیان نقائص و اشکالات و قبایح و عیوب پیشوایان اهل سنت و سست کردن مرام آنها جدیت می‌کردم و همیشه آنها را به خشم می‌آوردم. 🌿 تا اینکه روزی به یکی از ناصبیان که در عصر خود هم پایه‌ای در دشمنی و بحث و مناظره و پرگویی و باطل خواهی نداشت گرفتار شدم. او به من گفت: « ای سعد، وای به حال تو و دوستانت! شما رافضیان، مهاجرین و انصار را توهین می‌کنید و ولایت و امانت آنها را نزد پیامبر (صلی الله علیه واله) انکار می‌نمایید با وجود این که یکی از آنها «صدیق» است که از همهٔ صحابه در پذیرفتن اسلام بالاتر است؛ آیا ندیده‌اید که رسول خدا (صلی الله علیه واله) او را با خود به غار بردند؟! این نبود مگر به خاطر این که حضرت می‌دانست او خلیفه‌اش است و امر تأویل را به او واگذار خواهد نمود و زمام امور امامت را بعد از خود به دست او خواهد داد و کاستی‌ها را به او برطرف خواهد نمود و حدود را به دست او برپا خواهد کرد و اوست که لشکر اسلام را به راه خواهد انداخت و بلاد کفر را فتح خواهد کرد. 🌿 پس همان طور که رسول خدا (صلی الله علیه واله) بر نبوت خود ترسید بر خلافت او هم ترسید که مبادا کشته شود و امر خلافت ضایع گردد و الا شخصی که می‌خواهد از ترس دشمن مخفی شود لازم نیست کسی را با خود بردارد و ببرد بلکه باید تنها برود تا کسی نتواند از حال او مطلع شود. فقط به همین دلیل بود که صدیق را با خود به غار برد. و امّا علی علیه‌السّلام را که در جای خود خواباند به این علت بود که می‌دانست اگر کشته شود چندان ضرری به دین وارد نمی‌آید چون برای جنگ‌ها و سرداری لشکرها ممکن بود فرد دیگری را به جای او نصب کند.» 🌿 وقتی این مطالب را شنیدم در ردّ آن ناصبی جواب‌هایی را گفتم، امّا او بر آنها اشکال وارد کرد و قبولشان ننمود بعد هم گفت: « ای سعد مطلب دیگری دارم که تمام حجّت و آیات جماعت رافضیان را باطل می‌کند! آیا شما رافضیان معتقد نیستید که «صدیق» با این که از هر شکی به دور است - و «فاروق» (عمر) که هستهٔ دین اسلام را حفظ کرده منافق بوده‌اند و بدون اعتقاد اظهار اسلام کرده‌اند؟» گفتم: «آری». گفت: « بگو ببینم آیا مسلمان شدن آنها از روی میل و رغبت بوده یا از ترس و کراهت؟» من در جواب او ماندم و لاعلاج خود را به راه دیگری زدم چون ترسیدم مرا گیر بیندازد؛ زیرا اگر می‌گفتم: اسلام ایشان از روی میل و رغبت بوده، می‌گفت: پس چرا آنها را منافق می‌دانید، چون کسی که از روی رغبت ایمان بیاورد - مخصوصاً زمانی که اسلام قدرتی نداشته و ترسی از کسی نبوده - یقیناً مؤمن واقعی است، و اگر بگویم از روی ترس و اجبار مسلمان شده‌اند خواهد گفت: دین اسلام در آن زمان‌ها قدرت و شمشیر و لشکری نداشته تا کسی از آن بترسد بلکه کفار مسلط بوده‌اند و مؤمنان از آنها ترسان و هراسان بوده‌اند. 🌿 لذا چون جواب درستی نداشتم سینه‌ام از غضب پر شد و جگرم نزدیک بود از شدت غصه پاره شود. به همین خاطر طوماری برداشتم و در آن چهل و چند مسأله از مسائل مشکل و معضلات را نوشتم و چون از اهل قم کسی را بهتر از (احمد بن اسحاق قمی «قدس سره») اصحاب حضرت عسکری علیه‌السّلام ندیدم به دنبال او رفتم تا مسائلم را از او بپرسم. ایشان در آن وقت به عزم شرفیابی خدمت آن مولا به سامرا رفته بود. او را تعقیب کردم ... 👈 ادامه دارد.... ┏━━━🍃━━━┓ ⠀ @amtewi ┗━━━🍃━━━┛ 🌸 🌿🍂 🍃🌺🍂 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
دعای هفتم صحیفه سجادیه(1).mp3
15.78M
🎤 🎼 ‌‌یا مَن تُحَلُّ بِه عُقَدُ المَکارِه... # دعای_هفتم_صحیفه_سجادیه ┏━━━🍃━━━┓ ⠀ @amtewi ┗━━━🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️✋ سلام نازترین مطلع تغزل ها سلام بازترین سفرۀ توسل ها سلام واسطۀ فیض، بین ما و خدا سلام تکیۀ مستحکم توکل ها 🌈 ┏━━━🍃━━━┓ ⠀ @amtewi ┗━━━🍃━━━┛
🌺 امام حسین علیه السلام می‌فرمایند: 《مهدی ما در عصر خودش مظلوم است ، تا می‌توانید درباره ایشان سخن بگویید و قلم فرسایی کنید ، بیش از آنچه نوشته شده و گفته شده باید در باره اش گفت و نوشت...》 📚 صحیفه مهدیه ، صفحه ۵۴ 🌹امام مهدی عجل الله فرجه می‌فرمایند: 《من دعا گوی هر مؤمنی هستم که مصیبت جد شهیدم را یاد کند و پس از آن برای تعجیل فرج من دعا کند.》 📚مکیال المکارم ، جلد ۱ ، صفحه ۳۳۳ ┏━━━🍃━━━┓ ⠀ @amtewi ┗━━━🍃━━━┛
🍃🌸🍃❤️🍃🌸🍃 🌸🍃 ⁉️ «ذوالفقار» به چه معناست؟؟ ⁉️ و الآن در نزد کیست؟؟ ➖➖➖➖➖ 1⃣ نامگذاری برگرفته از "فقره" و "فقرات" به معنای صاحب فقرات است. فقره به معنای "مُهرۂ کمر" است. گفته شده چون بر پشت این ، خراش‌های پست و همواری بوده آن را بدین نام خوانده‌اند. 2⃣ همچنین برگرفته از فقر و بی‌نصیبی : 💎⚔ ظاهراً شمشیری دولبه بوده است و علاوه بر این شکل ظاهری، فلسفۂ "دووجهی" و "دومنظوره" بودن نیز دارد. 📜 روایت شده است که از امام باقر(ع) درباره علت نامگذاریِ این شمشیر سؤال شد. ایشان فرمود: « با شمشیر خود به هیچکس ضربتی نزد مگر اینکه هم او را در و از زندگی محروم و هم در از بهشت بی‌نصیب کرد.» ✍ بنا برمنابع شیعیان، پس از امام علی (ع) به امام حسن(ع) ، سپس امام حسین(ع) و در نهایت به (عج) رسیده و اکنون در اختیار آن حضرت است. ❇️ چنانکه امام صادق(ع) فرمود: ✨« شمشیر (عج) به هنگام ظهورش، همان است.»✨ 📚 علل الشرایع، ج۱ ص۱۶۰ 📚 بحارالانوار، ج۳۷ ص۲۹۴ 📚 من لایحضره الفقیه، ج۴ ص۴۱۹ 📚 خصال(شیخ صدوق)، ج۲ ص۵۲۸ 📚 احتجاج(شیخ صدوق)، ج۲ ص۴۳۶ 📚 اَمالی(شیخ طوسی)، ج۲ ص۳۰۷ ┏━━━🍃━━━┓ ⠀ @amtewi ┗━━━🍃━━━┛
4_6010188547519152282.mp3
2.84M
🌺 ترانه بسیار زیبا و دلنشین 🌺 (عج) ❤️ جهان بی تو 😭 🎤🎤 حامد جلیلی ┏━━━🍃━━━┓ ⠀ @amtewi ┗━━━🍃━━━┛