eitaa logo
انباز
273 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۴۰۲۰۵۰۴ موانع امتحان علمی.mp3
8.85M
شبهای مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و 🔹 دو نوع امتحان: علمی و عملی 🔹 موانع امتحان علمی ۴ مرداد ۱۴۰۲ جلسه 8️⃣
۱۴۰۲۰۵۰۴ شب تاسوعا، موانع امتحان علمی.mp3
9.09M
شبهای مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و 🔹 دو نوع امتحان: علمی و عملی 🔹 موانع امتحان علمی ۴ مرداد ۱۴۰۲ جلسه 8️⃣ (این صوت، همان جلسه هشتم است که با کیفیت خوب ضبط شده، اما حجم فایل تفاوت بسیار کمی با فایل قبلی دارد.)
۱۴۰۲۰۵۰۵ شب عاشورا، امتحان عملی.mp3
4.05M
شبهای مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و 🔹 دو نوع امتحان: علمی و عملی 🔹 موانع امتحان عملی و راهکارها ۵ مرداد ۱۴۰۲ جلسه 9️⃣
۱۴۰۲۰۵۰۵ شب عاشورا، علم الهدی.mp3
6.09M
سخنرانی حجت الاسلام سید جعفر علم الهدی، از علمای مشهد مقدس شب عاشورا مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) 5 مرداد ۱۴۰۲ (ایشان در ضمن عرایض بنده وارد مسجد شدند و هم به مناسبت شب عاشورا و هم به مناسبت سالگرد یکی از مؤمنان اهل این مسجد دقایقی سخنرانی فرمودند)
۱۴۰۲۰۵۰۶ عقلانیت امام حسین در ماجرای عاشورا.mp3
6.99M
شبهای مسجد امیرالمؤمنین (علیه السلام) و 🔹 جلوه‌های عقلانیت در حرکت سیدالشهدا علیه السلام ۶ مرداد ۱۴۰۲ جلسه ۱۰ و پایانی
صبح تاسوعا.mp3
9.33M
{وَكَأَیِّن مِّن نَّبِیࣲّ قَـٰتَلَ مَعَهُۥ رِبِّیُّونَ كَثِیرࣱ فَمَا وَهَنُوا۟ لِمَاۤ أَصَابَهُمۡ فِی سَبِیلِ ٱللهِ وَمَا ضَعُفُوا۟ وَمَا ٱسۡتَكَانُوا۟ۗ وَٱللهُ یُحِبُّ ٱلصَّـٰبِرِینَ} [آل عمران: ۱۴۶] حوزه علمیه خواهران «نرجسیه» 🔹 سوره آل عمران، آیه 146 ۵ مرداد ۱۴۰۲ جلسه اول صبح تاسوعا
صبح عاشورا.mp3
12.2M
حوزه علمیه خواهران «نرجسیه» 🔹 سوره آل عمران، آیه 146 ۶ مرداد ۱۴۰۲ جلسه دوم صبح عاشورا
انباز
نگران بودن من و امثال من برای شیخ حسین انصاریان، جوادی آملی، شبیری زنجانی و... فاقد معناست. نه اینکه
حجت الاسلام حسین انصاریان: 🔹 راه دین را باید برای همه مردم باز گذاشت و نباید در این مسیر مانعی ایجاد کرد. 🔹 مردم را نباید عصبانی کرد و به آنها فشار آورد؛ چرا که با فشار، کسی دین‌دار نمی‌شود. 🔹 در دهه عاشورا به خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب فشار نیاورید تا آنها بتوانند در این مجالس شرکت کنند. در این جلسات کلماتی از خدا به گوش آنها می‌خورد و برمی‌گردند. این افراد هستند و هم می‌شوند. 🔹 شاید برخی گمان کنند که دین فقط نماز و روزه است، اما نماز و روزه جزئی از دین است، همانطور که مسائلی همچون محبت‌ورزی، احکام خمس و زکات و رعایت حقوق خانواده و مردم اجزای دیگری از دین هستند.
... پس بر سنان کنند سری را که جبرئیل شوید غبار گیسویش از آب سلسبیل
حیف از آن شاه حسَن‌خلق جهان‌پرور که بود خُلق او خُلق عظیم و مُلک او ملک کبیر
درخواست یکی از متدینان در ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السلام: برای مراسم چندهزار نفری در یکی از شهرستان‌ها که مختص بانوان است، اگر ایده‌ای برای ترویج و دارید راهنمایی کنید. پاسخ بنده: ۱. شناسایی و تأمین مربیان آموزش‌دیده و باتجربه (ولو نسبی و با حدنصاب‌ها) به اندازه کافی؛ ۲. راه‌اندازی یک کانون تربیتی واقعی؛ ۳. دعوت از تمام خانواده‌ها و افراد جلسه برای ثبت‌نام در کانون؛ ۴. شروع فعالیت تربیتی دینی بلندمدت، بدون اینکه در اول کار، اشاره‌ای به حجاب شود، حتی کم؛ ✅ نتیجه: اگر مسیر تربیت درست پیش برود، در موقعیت و زمان مناسب، غالب افراد، به‌صورت طبیعی، حجاب را خواهند کرد. ملاحظات: ۱. در این سیستم، نباید فقط بر روی تربیت دختران تمرکز کرد و نباید از تربیت دختران غافل شد. ۲. برنامه تربیتی باید بر اساس اصالت انتخاب متربی پیش برود، نه توقعات مربیان و مسئولان. به بیان دقیق‌تر، باید توقع مسئولان و مربیان این باشد که متربیان بتوانند خودشان برای تمام ابعاد زندگی و کارهای‌شان (از جمله نوع پوشش) تصمیم بگیرند: {إِنَّا هَدَیۡنَـٰهُ ٱلسَّبِیلَ إِمَّا شَاكِرࣰا وَإِمَّا كَفُورًا} [سورة اﻹنسان: ۳] ۳. اگر امروز برای شروع چنین کانونی نیرو و امکانات کافی ندارند، از امروز برای دست‌یابی به این مقدمات تلاش کنند، تا بتوانند به تدریج در سال‌های آینده بر سر سفره سعی و کوشش امروزشان بنشینند. ۹ مرداد ۱۴۰۲ https://eitaa.com/anbaz60/1262
انباز
درخواست یکی از متدینان در ایام عزاداری سیدالشهدا علیه السلام: برای مراسم چندهزار نفری در یکی از شهر
توصیۀ یکی از اساتید بزرگوارم بعد از پیشنهاد بنده درباره ترویج حجاب و حیا: «جناب آقاي دين‌پرست، در همه‌ي توصيه‌ها و راهنمايي‌هاتون، توصيه به محبت رو اضافه کنيد که محبت کردن به مردم معجزه مي‌کنه. متدينين بايد ياد بگيرن که به مردم عشق بورزند؛ همچون رسول گرامي اسلام که با محبت کردن مردم رو اسير خودشون کرده بودند. اين بالاترين توصيه‌اي است که به هر شخص و گروه فرهنگي و تربيتي و بلکه به هر متديني ميشه کرد.» با تشکر فراوان از ایشان، و سایر اساتید بزرگوار و همراهان عزیز.
بوالحسن خورشید آل مصطفی کاید درست با ولایش تاجی از خورشید بر سر داشتن حجت هشتم رضا، شاهی که بتوان با رضاش هفت چرخ نیلگون را زیر چنبر داشتن ملک الشعراء بهار نائب الزیاره و دعاگوی همه موالیان قرآن و اهل بیت علیهم السلام هستم. https://eitaa.com/anbaz60/1264
🔼🔽 گویا اخیرا آقای سلحشور گزارش فوق را از گفتگوی مؤثر خواهرش با یک دختر بدون روسری منتشر کرده است. این گفتگو، مصداق تعلیم و ارشاد جاهل و ارائه بینات¹ است که اصولا باید به صورت همگانی و با رفع موانع ادراک و با ذکر شواهد کافی انجام شود، تا طرف مقابل را به تفکر و انتخاب و تصمیم برساند. اما این گفتگو امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ زیرا: اولا هنوز در ذهن این مخاطبان (و شاید در برآیند کلی جامعه)، نه حجاب معروف است و نه بی‌حجابیِ سر منکر. ثانیا آمران و ناهیان نیز ولایت طبیعی ایمانی اجتماعی بر مخاطبان و حق امر و نهی به او نیافته‌اند.² اگر تصمیم‌گیران کشور، تمرکز فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را به‌جای تذکر لسانی و همگانی دیدن امر‌به‌معروف و اولویت دادن به "جمع‌آوری بی‌حجابان و پایان‌یافتن بی‌حجابی"، بر چنین آموزش‌هایی بیاورند و در بستر تربیتی مطلوبی به‌انجام برسانند، در مدتی نه‌چندان دور، شاهد فرهنگ‌سازیِ فراگیری، به نفع فرهنگ دینی خواهیم بود؛ از حجاب³ و امر به معروف تا نماز و زکات و روزه و غیره. اما آنچه امروزه بیشتر مطالبه و پیگیری می‌شود (یعنی کوبیدن بر طبل قانون الزام‌آور درباره حجاب)، در وضع کنونی ایران، چوب دوسرطلاست و در مدتی نه‌چندان‌بلند، گرفتار یکی از دو آفت زیر خواهد شد (بلکه شده‌است): یا بی‌قانونی‌های بیشتری می‌آورد (یعنی تخلف از قانون و بلکه بالاتر: مخالفت با قانون)،⁴ یا قشری‌های مذهبی را وادار به کوتاه‌آمدن از پوشش شرعی می‌کند (بنا بر اینکه مصداقش همان معیار مرسوم فقهی باشد)، و یا هر دو. ____ پی‌نوشت‌ها در فرسته بعدی https://eitaa.com/anbaz60/1265
____ پی‌نوشت‌های فرسته‌ی فوق: ¹. بینات: دلایل روشن بر مطلب حق. ². ولایت طرفینی همگانی از اشتباهات بسیار رایج در فهم آیات قرآن و احکام شرعی است و شواهد فراوانی بر رد آن وجود دارد که به‌شرط توفیق، در فرسته‌ای دیگر به آن خواهم پرداخت. ³. آن هم حجاب شرعی، نه تلخندی از حجاب بر روی سر. ⁴. عَقلًا و شرعًا محرومیت‌های قانونی باید بر اقلیت‌های محض جامعه بار شود، نه بر مردم عادی و در زندگی‌های روزمره. بنابراین همانطور که امروزه جریمه‌بستن بر بی‌حجابی، خلاف فلسفه حقوق معقول است، اگر به امید خدا، روزی برسد که بی‌حجابی و زینت‌آشکاری، در فرهنگ عمومی ایران زشت به‌شمار آید، وضع قوانین بازدارنده از آنها توصیه قطعی عقل و شرع خواهد بود. (ملاحظه: عطف عقل و شرع بر هم، از باب هم‌افزایی آن دو است)
اَللَّهُمَّ! طَالَ الاِنْتِظَارُ وَ شَمِتَ مِنَّا بِنَا الْفُجَّارُ وَ صَعُبَ عَلَيْنَا الاِنْتِصَارُ خدايا انتظار ما طولاني شد، و ناپاكان ما را شماتت كردند، و به دست آوردن پيروزی بر ما سخت گشت.
حاج آقای واسطی (1).mp3
30.26M
چالش‌ها و نیازهای اصلی تعلیم و تربیت در ده سال آینده با تمرکز بر محیط مدرسه حجت الاسلام عبدالحمید واسطی سخنرانی در بیستمین اجلاس سالانه مدیران مدارس صدرا از سراسر کشور ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ____ از همه فعالان عرصه تربیت و همه معلمان و فرهنگیان و اساتید دانشگاه‌ها، و حتی خانواده‌ها و عموم اهل دغدغه دعوت می‌کنم این صوت را با دقت گوش دهند. تک‌تک جملات و کلمات این استاد فرهیخته، سخنانی ریشه‌دار و کاربردی و سرمشق کارهایی مهم و مؤثرند. تشکر از مسئولان محترم مدارس صدرا بابت نشر این صوت. https://eitaa.com/anbaz60/1271
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
◾️شهید نواب و منشور حکومت اسلامی◾️ ▫️ آشنایی اجمالی با کتابی که در محرم منتشر شد تا تأکیدی باشد بر ارتباط مستقیم حکومت اسلامی و محرم! 🔹 شهید سید مجتبی میر لوحی معروف به نواب صفوی، روحانی مبارزِ عصر ستمشاهی پهلوی، که سرانجام توسط ایادی شاه خائن به شهادت رسید کتابی به نام "رهنمای حقایق (جامعه و حکومت اسلامی۱۳۵۷ش)" دارد که محرم ۱۳۷۰/آبان ۱۳۲۹ چاپ و منتشر شده و حکم مانیفست سازمان تحت رهبری وی"فدائیان اسلام" را دارد. 🔹وی در جای جای این کتاب، از مرجع شهید علامه نوری به نیکی یاد و تجلیل کرده است.برای نمونه در بخش مشروطیت و مجلس شورا(ص۵۵)از مرجع شهید به عنوان "مجتهد روحانی و عالی مقام و شهید عزیز اسلام" یاد کرده و کسانی را که با فریفتن مسلمانان نا آگاه و بد بخت، سبب شهادت عزیزترین پیشوای روحانی خود، حضرت شهید معظم، حاج شیخ فضل الله نوری(ره) شدند، نوکران اجرای نقشه شوم استعمار شمرده است. 🔹به نوشته او: مسلمانان سالها است که آثار شوم آنرا دیده و دم خروس ها از زیر پرده جنایت پیدا شده و پشیمان شده اند.دیدند که همه چیز خود را باختند و عزیز ترین رجال خود مثل شیخ فضل الله نوری(ره) را از دست داده اند، اینک می سوزند ودر پی چاره می گردند.... 🔸در ص۶۷ مرجع شهید نوری و حاج آقا حسین قمی(از شاگردان شیخ فضل الله نوری و زعیم قیام گوهر شاد، علیه کشف حجاب رضاخانی) و شهید مدرس را از جمله مسلمانان بیدار و با حقیقتی می داند که یک تنه با اساس سیاست های شوم می جنگند../ک، تنهای شکیبا، علی ابوالحسنی ▫️شهید نواب صفوی: 🔸اساس این مشروطه از کجا پیدا شد و کدام سیاست، سموم تلخی را در لباس دوستی نشان داد و مسلمانان را بفریفت؟ و آلت اجرای مقاصد شومی شدند؟ معلوم است که از چه شوره زار فاسدی بوده است[انگلیس]. 🔸آنان که مجتهد و روحانی عالی مقام و شهید عزیز اسلام مرجع شهید حاج شیخ فضل الله نوری را با فریفتن مسلمانان بدبخت کشتند، همان ها نوکران اجرای این نقشه شوم بودند، اما مسلمانان، آن روز با دست خود حتی از ریختن خون پاک عزیزترین پیشوای روحانی خود، حضرت شهید معظم حاج شیخ فضل الله نوری خودداری نکردند. 🔸سال هاست که آثار شوم آن را دیدند و دم خروس ها از زیر پرده جنایت پیدا شده است و پشیمان شده اند، دیدند همه چیز خود را به دست خود باختند و عزیزترین رجال خود مثل شیخ فضل الله نوری را از دست داده اند. اینک می سوزند و در پی چاره می گردند.../ک، راهنمای حقایق،ص 56-55/نوید شاهد از ماهنامه فرهنگی شاهد یاران/ شماره 102-103 🔹کلامی از شهید نواب صفوی(در دوره مرحوم حاج آقا حسین بروجردی) و تأکید بر وظایف ذاتی مرجعیت: 🔸مرجعیت باید بیدار، آگاه و شجاع باشد و به وظایف ذاتی خود به موقع عمل نماید!کجایند شیخ فضل الله نوری ها؟!(نشریه عبرتهای عاشورا) 📙 مشخصات کتاب نام کتاب : راهنمای حقایق نویسنده : مجتبی میرلوحی(نواب صفوی) ناشر : امید فردا تعداد صفحات : 104 صفحه شابک : 978-622-6258-70-8 تاریخ انتشار : 1398 دسته بندی : تاریخ ایران, علوم سیاسی, انقلاب اسلامی ایران ◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️ @OlomEnsaniEslami
انباز
◾️شهید نواب و منشور حکومت اسلامی◾️ ▫️ آشنایی اجمالی با کتابی که در محرم منتشر شد تا تأکیدی باشد بر
ملاحظه‌ای بر گزارشی خلاصه از کتاب "راهنمای حقایق" از نواب صفوی: برای قضاوت درباره هر کتابی، باید دست کم بخش عمده آن خوانده شود، و بنده این کتاب را نخوانده‌ام، اما چطور برخی از مدافعان و مبلغان این کتاب، آن هم با عنوان فعالیت در مسیر و با ادعای "منشور حکومت اسلامی" به چنین گزارشی راضی می‌شوند؟! یا این کتاب چیزی درباره حکومت (چه رسد به حکومت اسلامی) ندارد و یا گزارشگر محترم چیزی در این باره نیافته است. چند گلایه از شهادت شیخ فضل الله نوری، شد منشور حکومت و مانیفست یک جریان سیاسی دینی؟!
مرکز پژوهش‌های تاریخ اسلام برگزار می‌کند: 🛑 جلسۀ بررسی و نقد کتاب مقتل پیوسته؛ گزارش مستند واقعۀ عاشورا🛑 🎙با حضور: 🔵 سید محمود طباطبایی نژاد (از پژوهشگران همکار در تألیف کتاب) 🔵 محمد اسفندیاری (ناقد) ⏰ زمان: چهارشنبه، 25 مرداد 1402، ساعت 17:30 مکان: قم، خیابان دورشهر، کوچۀ 15، پلاک 4 شرکت به صورت حضوری و مجازی لینک شرکت مجازی در جلسه از طریق آپارات: https://aparat.com/CHSIQS/live اطلاعات کتاب‌شناختی و مقدمۀ رئیس پژوهشکدۀ علوم و معارف حدیث بر کتاب مقتل پیوسته را در اینجا بخوانید. دوستان خود را از طریق نشانی زیر به کانال مرکز پژوهش‌های تاریخ اسلام دعوت کنید: @chsiqs