eitaa logo
انباز
270 دنبال‌کننده
403 عکس
81 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زيارة فاطمة الزهراء عليها السلام: السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الْبَتُولَةِ¹ الطَّاهِرَةِ، الصِّدِّيقَةِ الْمَعْصُومَةِ، الْبَرَّةِ التَّقِيَّةِ، سَلِيلَةِ² الْمُصْطَفَى وَ حَلِيلَةِ الْمُرْتَضَى وَ أُمِّ الْأَئِمَّةِ النُّجَبَاءِ. اللَّهُمَّ إِنَّها خَرَجَتْ مِنْ دُنْيَاهَا مَظْلُومَةً مَغْشُومَةً،³ قَدْ مُلِئَتْ دَاءً وَ حَسْرَةً وَ كَمَداً⁴ وَ غُصَّةً، تَشْكُو إِلَيْكَ وَ إِلَى أَبِيهَا مَا فُعِلَ بِهَا، اللَّهُمَّ انْتَقِمْ لَهَا وَ خُذْ لَهَا بِحَقِّهَا. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الزَّهْرَاءِ⁵ الزَّكِيَّةِ الْمُبَارَكَةِ الْمَيْمُونَةِ،⁶ صَلَاةً تَزِيدُ فِي شَرَفِ مَحَلِّهَا عِنْدَكَ وَ جَلَالَةِ مَنْزِلَتِهَا لَدَيْكَ، وَ بَلِّغْهَا مِنِّي السَّلَامَ، وَ السَّلَامُ عَلَيْهَا وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكَاتُهُ. ✨اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج✨ —— 1️⃣ قال الجزريّ: سمّيت فاطمة عليها السّلام البتول لانقطاعها عن نساء زمانها فضلا و دينا و حسنا، و قيل: لانقطاعها عن الدّنيا إلى الله تعالى (النّهاية 1، 71). 2️⃣ السّليل: الولد. 3️⃣ الغشم: الظّلم. 4️⃣ الكمد بالفتح: الحزن الشّديد و مرض القلب. 5️⃣ الزّهراء: البيضاء المنيرة. 6️⃣ الميمونة: المباركة.
عجب سروی! عجب ماهی! عجب یاقوت و مرجانی! عجب جسمی! عجب عقلی! عجب عشقی! عجب جانی! عجب لطف بهاری تو! عجب میر شکاری تو! در آن غمزه چه داری تو؟ به زیر لب چه می‌خوانی؟ عجب حلوای قندی تو! امیر بی‌گزندی تو عجب ماه بلندی تو! که گردون را بگردانی عجبتر از عجایبها! خبیر از جمله غایبها امان اندر نواییها به تدبیر و دوا دانی ز حد بیرون به شیرینی چو عقل کل به ره‌بینی ز بی‌خشمی و بی‌کینی به غفران خدا مانی زهی حسن خدایانه چراغ و شمع هر خانه زهی استاد فرزانه زهی خورشید ربانی زهی پَربخش این لنگان زهی شادیِّ دلتنگان همه شاهان چو سرهنگان غلامند و تو سلطانی به هر چیزی که آسیبی کنی، آن چیز جان گیرد چنان گردد که از عشقش بخیزد صد پریشانی یکی نیم جهان خندان یکی نیم جهان گریان ازیرا شهد پیوندی ازیرا زهر هجرانی دهان عشق می‌خندد دو چشم عشق می‌گرید که حلوا سخت شیرین اسـ ـت و حلواییش پنهانی مروَّح کن دل و جان را دل تنگ پریشان را گلستان ساز زندان را بر این ارواح زندانی
۱۴۰۳۰۸۲۴ سوره ملک، الایمان تطهیرا من الشرک.mp3
7.02M
هیئت سربازان امام زمان علیه السلام ایام فاطمیه اول جلسه اول: 24 آبان 1403 سوره ملک: الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ (2) خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها): 1. فَجَعَلَ اللَّهُ الْإِيمَانَ تَطْهِيراً لَكُمْ مِنَ الشِّرْكِ
۱۴۰۳۰۸۲۵ سوره لقمان، و الصلاة تنزیها عن الکبر.mp3
9.45M
هیئت سربازان امام زمان علیه السلام ایام فاطمیه اول جلسه دوم: 25 آبان 1403 سوره لقمان: وَ لَقَدْ آتَيْنَا لُقْمَانَ الْحِكْمَةَ أَنِ اشْكُرْ لِلَّهِ وَ مَنْ يَشْكُرْ فَإِنَّمَا يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ وَ مَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَمِيدٌ (12) وَ إِذْ قَالَ لُقْمَانُ لابْنِهِ وَ هُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَيَّ لا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ (13) وَ وَصَّيْنَا الإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْناً عَلَى وَهْنٍ وَ فِصَالُهُ فِي عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَ لِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ (14) خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها): 2. وَ الصَّلَاةَ تَنْزِيهاً لَكُمْ عَنِ الْكِبْرِ
۱۴۰۳۰۸۲۶ سوره آل عمران، زکاة تزکیة نفس و منماة رزق.mp3
7.95M
هیئت سربازان امام زمان علیه السلام ایام فاطمیه اول جلسه سوم: 26 آبان 1403 سوره آل عمران: إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَوَاتِ وَ الأَرْضِ وَ اخْتِلافِ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ لآيَاتٍ لأُولِي الأَلْبَابِ (190) خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها): 3. وَ الزَّكَاةَ تَزْكِيَةً لِلنَّفْسِ وَ نَمَاءً فِي الرِّزْقِ
تکبر اگر به نظرم آمد رفتار کسی در مواجهه با من متکبرانه است، اما با دیگران خاضعانه برخورد می‌کند، دست‌کم من تکبری دارم که او را به چنین رفتاری می‌کشاند؛ یا به صورت واکنش طبیعی و یا برای کنترل تکبر من. https://eitaa.com/anbaz60/1695
رابطۀ کلمات و اخلاق گاهی دو عبارت، در نگاه اولیه معنای یکسانی دارند، اما به علت کاربردهای متفاوت، بار معنایی و حتی ارزشی مختلفی می‌یابند. مثلا ازخودراضی، بار معناییِ ضدارزشی دارد، اما اگر کسی از وضعیت زندگی و کارهای خوب خودش راضی و شکرگزار توفیق الهی است، حالتی ارزشی و اخلاقی دارد. ممکن است دو شخص متفاوت، تحلیلی مختلف و بلکه متضاد از یک حالت انسانی داشته باشند: یکی بگوید «فلانی ازخودراضی است» و دیگری بگوید «فلانی از زندگی خود راضی است». همچنین اگر کسی بگوید «نظر دیگران برایم مهم نیست» می‌تواند دو بارِ معنایی متضاد داشته باشد: 1. حتی اگر اشتباه کنم و دیگران به من تذکر دهند، مهم نیست و رفتارم را تغییر نخواهم داد، 2. حتی اگر همگان بگویند «اشتباه می‌کنی»، تا زمانی که دلیلی قانع‌کننده بر اشتباه بودن رفتارم نیاورند، تسلیم کثرت این افراد نخواهم شد. معنای اول، کاملا غیرِاخلاقی است، و معنای دوم، کاملا اخلاقی. https://eitaa.com/anbaz60/1696
انباز
همزمان با سالروز رحلت علامه طباطبایی ره نشست علمی برگزار می‌شود: ✅ موضوع نشست: رویکرد علامه طباطبای
۱۴۰۳۰۸۲۴ نشست علامه ۳ دین‌پرست.mp3
12.29M
✅ موضوع نشست: اصلاح‌گری اجتماعی در قرآن؛ با تأکید بر رویکرد علامه طباطبایی (رحمت الله علیه) 🕰 زمان: پنجشنبه ۲۴ آبان ساعت ۹ صبح 🏫 مکان: ارومیه، مدرسه علوم دینی امام خمینی (ره) ارائه: سجاد دین‌پرستی صالح https://eitaa.com/anbaz60/1697
قانون بحث و گفتگو وقتی دو نفر با هم مباحثه و گفتگو می‌کنند، معمولا هر دو اصرار می‌کنند که باید طرف مقابل، اخلاق بحث را مراعات کند. اصل این «باید» قانون بایستۀ گفتگو است، اما مشکل جایی است که اخلاق مباحثه توسط هیچ کدام از طرفین، رعایت نشود. بلکه غالبا اساسا اخلاق را چیزی جز رفتار خود و بداخلاقی را جز رفتار مخالف خود نمی‌دانیم، و الّا نمی‌توانیم به مخالف خود تذکر اخلاقی بدهیم، در حالی که باید تابع قانون زرّین اخلاق باشیم و آنچه را برای دیگران نمی پسندیم، برای خود نیز نپسندیم. https://t.me/anbaz60/9
ادب مباحثه ⚙️ همکلاسی: شما این مطلب را در نظر نگرفته‌اید، بنابراین نتیجه‌گیری‌تان صحیح نیست. من: اگر در نوشتۀ ما دقت کافی داشتید، می‌دیدید که اتفاقا به آن مطلب تصریح کرده‌ایم. استاد: وقتی از خودتان دفاع می‌کنید، لازم نیست طرف مقابل را بکوبید. همین اندازه که بگویید «در فلان عبارت به این مسئله تصریح کرده‌ایم» کافی است و دوستی‌هایتان تباه نمی‌شود. https://t.me/anbaz60/10
علم یا عقل؟ 🔮 رُبَّ عَالِمٍ قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ وَ عِلْمُهُ مَعَهُ لَا يَنْفَعُه‏ (نهج البلاغه، حکمت 107) چه بسا دانشمندی که جهلش او را می‌کشد، در حالی که دانشش همراه او است، بی آنکه سودی به او برساند. معلوم می‌شود که جهل، (دست‌کم گاهی) در مقابل علم نیست و دانش به تنهایی، انسان را از نادانی خارج نمی‌کند. جهل، نسنجیده بودن گفتار و رفتار و موضع‌گیری‌ها است، همانطور که عقل، سنجیدن و تشخیص درست است. لازم است به زندگی خودمان توجه کنیم: دانسته‌هایمان، تا چه اندازه ما را از خطاها و خطرها نجات می‌دهند؟ https://t.me/anbaz60/11