eitaa logo
استاد عندلیب همدانی
692 دنبال‌کننده
130 عکس
5 ویدیو
1.3هزار فایل
🔰این کانال توسط عده‌ای از شاگردان استاد به جهت اشتراک‌گذاری دروس ایشان راه اندازی شده است. ©️نقل‌مطالب‌ اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است. 🌐سایت: andalibhamedani.ir ✅کانال تلگرام استاد: tlgrm.in/andalibhamedani 📳مدیر: @seyedhoseinmosavifard @moein313
مشاهده در ایتا
دانلود
اصول جلسه 301-15 مهر 1402.docx
66K
📄تقریر درس خارج اصول 📆 شنبه 15مهرماه 1402 🔰جلسۀ 6 سال تحصیلی 1402-1403 🔰جلسۀ 6 🔰جلسۀ 301 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد عندلیب همدانی
#کرامت_انسان (فرستۀ اول) 💠دیدگاه عمیق آیت الله سیستانی 🔹برخی از صاحب نظران محترم حوزوی بر اساس دغد
(فرستهٔ دوم) 🔹قرآن کریم از کرامت سخن می‌گوید و نکته‌ای در این تعبیر لطیف هست که در «لقد کرّمنا الانسان» نیست درحالی که بنی آدم و انسان مصداقا متحدند اما مفهوماً جدا از یکدیگرند. 🔹نکتهٔ مورد نظر این است که در این کرامت ذاتی، رنگ، نژاد و هر امر عارضی به کنار می‌رود و یک معیار در میان می‌ماند که «فرزند آدم» بودن است. یعنی هرکس را که بتوان درباره او گفت «فرزند آدم»، شامل می‌گردد. 🔹البته مسلم است از نظر قرآن مجید  اسلام، ایمان و تقوی ارزش‌هایی والا هستند که غیر از آثار معنوی و اخروی  به لحاظ حقوقی هم منشأ آثاری هستند، و این منافاتی با کرامت ذاتی بنی آدم ندارد. 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
01.mp3
23.79M
پزشکی 🎙 صوت درس خارج فقه پزشکی 🔰وجوب حفظ نفس 🔰جلسۀ1 سال تحصیلی 1402-1403 🆔@andalibhamedani
02.mp3
27.27M
پزشکی 🎙 صوت درس خارج فقه پزشکی 🔰وجوب حفظ نفس 🔰جلسۀ 2 سال تحصیلی 1402-1403 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقه جلسه 7-16 مهر 1402.docx
63K
📄تقریر درس خارج فقه التعامل 📆یک‌شنبه 16 مهرماه 1402 🔰جلسۀ 7 سال تحصیلی 1402-1403 🔰 جلسۀ 7 🔰جلسۀ 798 🆔@andalibhamedani
اصول جلسه 302-16 مهر 1402.docx
62.3K
📄تقریر درس خارج اصول 📆 یک‌شنبه 16مهرماه 1402 🔰جلسۀ 7 سال تحصیلی 1402-1403 🔰جلسۀ 7 🔰جلسۀ 302 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد عندلیب همدانی
#کرامت_بنی_آدم (فرستهٔ دوم) 🔹قرآن کریم از کرامت #بنی_آدم سخن می‌گوید و نکته‌ای در این تعبیر لطیف هس
(فرستۀ سوم) 🔸هرگز به معنای نادیده گرفتن جرم و جور و جنایت نیست؛ چنانکه هرگز به معنای عدم مجازات مجرمین نیست بلکه به معنای عدم مجازات خودسرانه و عدم تعدی از مجازات عادلانه است. از آنجا که قرآن کریم را تکریم کرده، سفارش اکید به رعایت قسط و عدالت با انسان‌های مجرم دارد و نفس تعدی از این محدوده را جرم می‌شمرد. ﴿يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كونوا قَوّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ وَلا يَجرِمَنَّكُم شَنَآنُ قَومٍ عَلىٰ أَلّا تَعدِلُوا اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوىٰ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما تَعمَلونَ﴾ مائده /۸ 🆔@andalibhamedani
فقه جلسه 8-17 مهر 1402.docx
59.6K
📄تقریر درس خارج فقه التعامل 📆دوشنبه 17 مهرماه 1402 🔰جلسۀ 8 سال تحصیلی 1402-1403 🔰 جلسۀ 8 🔰جلسۀ 799 🆔@andalibhamedani
اصول جلسه 303-17 مهر 1402.docx
65.1K
📄تقریر درس خارج اصول 📆 دوشنبه 17مهرماه 1402 🔰جلسۀ 8 سال تحصیلی 1402-1403 🔰جلسۀ 8 🔰جلسۀ 303 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد عندلیب همدانی
#کرامت_و_جنایت (فرستۀ سوم) 🔸هرگز #کرامت_بنی_آدم به معنای نادیده گرفتن جرم و جور و جنایت نیست؛ چنان
(فرستۀ چهارم) 🔸لسان آیه ۷۰ إسراء که می فرماید: «وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ» انشاء لزوم‌ اکرام انسان نیست، بلکه مفاد آیه إخبار از واقعیتی در نظام‌ تکوین است. 🔸حکمت الهی اقتضای نوعی تطابق و هماهنگی بین عالم‌ تکوین و تشریع را دارد. 🔸چنان‌که آیاتی که می‌فرماید: «صَوَّرَکُمْ فَأَحْسَنَ صُوَرَکُمْ» یا «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ» یا «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ» و مانند آن، گزارش از عالم واقع است، منتها این تعابیر ماوراء تشریعی دارد. 🔸فکر می‌کنم حکیمانه نیست، با وجود این احسان و اکرام در نظام تکوین نسبت به بنی آدم، خلاف حسن، احسان و اکرام را در عالم تشریع مشاهده کنیم. 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقه جلسه 9-18 مهر 1402.docx
61.5K
📄تقریر درس خارج فقه التعامل 📆سه‌شنبه 18 مهرماه 1402 🔰جلسۀ 9 سال تحصیلی 1402-1403 🔰 جلسۀ 9 🔰جلسۀ 800 🆔@andalibhamedani
اصول جلسه 304-18 مهر 1402.docx
65.6K
📄تقریر درس خارج اصول 📆 سه‌شنبه 18مهرماه 1402 🔰جلسۀ 9 سال تحصیلی 1402-1403 🔰جلسۀ 9 🔰جلسۀ 304 🆔@andalibhamedani