eitaa logo
شناخت تفکرات صهیونیسم،andeeyshkade
187 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم ویل یومئذ للمکذبین، فیعذبه الله العذاب الاکبر (بصیرت، اندیشه، وتحلیل،، چالشهای.پیش رو)
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ وودی آلن ، از زندگی خصوصی تا اظهارات سیاسی 1⃣ وودی آلن (Woody Allen) کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی‌دان یهودی آمریکایی است. 2⃣ وی با نام اصلی Allen Stewart Konigsberg اول دسامبر سال ۱۹۳۵ در بروکلین نیویورک در یک خانوادهٔ یهودی ثروتمند متولد شد. 🔴 نگاهی به زندگی خانوادگی 1⃣ در سال، 1956 وودی آلن با هارلین روزن ازدواج کرد. این دو در سال 1959 از یکدیگر جدا شدند. (تاریخ اولین ازدواج و طلاق وودی آلن، مختلف ذكر شده است.) چندی بعد، روزن از آلن بابت تصویر نادرستی که از او در مصاحبه‌های تلویزیونی اش داده بود شکایت کرد. 2⃣ همسر دوم آلن، لوئیز لسر بود که در سال 1966 با یکدیگر ازدواج و در سال 1970 از یکدیگر جدا شدند. 3⃣ در سال ۱۹۷۰ آلن وارد رابطه عاشقانه‌ای با دایان کیتون شد. این رابطه بعد از یک سال به پایان رسید، اما کیتون در تعدادی از فیلم‌های آلن از جمله آنی هال بازی کرد و به خاطر این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین هنرپیشه زن شد. 4⃣ میا فارو شریک زندگی بعدی الن، بعد از ۱۲ سال در سال ۱۹۹۲ از او جدا شد و بیان داشت که الن از دخترش "دیلن"، هنگامی که هفت سال داشته سو استفاده کرده و با دختر خوانده‌اش، "سون-یی پرون" نیز رابطه دارد. 5⃣ دختر وودی آلن نیز در نامه‌ای كه در نیویورک تایمز چاپ شد، موضوع را مورد تأييد قرار داد. وی می‌گوید: وودی آلن از هر فرصتی مثلا زمانی که او دراز کشیده و با اسباب بازی قطار خود بازی می‌کرده در تعرض به او استفاده می‌کرده است. دیلن می‌نویسد: وودی آلن به او وعده می‌داده است او را به پاریس می‌برد و او ستاره فیلم هایش می‌شود. وی می‌افزاید: وودی آلن از او می‌خواسته است تا به مادرش میا، حرفی نزند. 6⃣ پس از آن الن و پرون این رابطه را تایید کرده و در سال ۱۹۹۷ با هم ازدواج کردند. 7⃣ وودی آلن در یک مصاحبه در سال ۲۰۰۸ خود را به عنوان یک «بی‌خدای مبارز فرویدی» توصیف می‌کند. 🔴 توجیه‌ احمقانه درباره کشتار غزه 1⃣ وودی آلن در توجیهی احمقانه برای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌گوید: به عقیده من، منشاء این درگیری به بدرفتاری عرب‌ها با یهودی‌ها پس از جنگ جهانی دوم بر‌می‌گردد، احساس می‌کنم اعراب از ابتدا به هیچ عنوان با آنها خوب رفتار نکردند و این یک مشکل بزرگ بود. 2⃣ یهودیان جنگ وحشتناکی را پشت سر گذاشته بودند، میلیون‌ها نفر از آنها قتل و عام شده بودند و در سراسر اروپا مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند و تنها این تکه بسیار بسیار کوچک از کره زمین در میان بیابان به آنها رسیده بود، [از كجا؟!!!] اگر تنها اعراب می‌گفتند، ما می‌دانیم که شما چه کشیده‌اید و این تکه کوچک از زمین برای شما [!!!] و ما دوستان شما باقی خواهیم ماند و به شما کمک خواهیم کرد، یهودیان نیز از در صلح در می‌آمدند ولی متاسفانه اعراب اینکار را نکردند. آنها راه حل مناسب را انتخاب نکردند و این همه مشکلات به وجود آمد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ یهود آتش‌افروز جنگ ایران و عثمانی 🎯 یهودیان چگونه دو کشور اسلامی را به جان هم انداختند؟ 1⃣ یهودیان به دنبال برپایی و بهشت زمین بوده و هستند. آنان ارض موعود را فلسطین یا می‌دانند و در طول تاریخ همواره درصدد تصرّف آن و بازپس‌گیری آن از مسلمانان بودند. امپراتوری (اسپانیا) که مشاوران چون ، لویی سانتانگل و گابریل سانچز در اختیار داشت چندین بار اقدام به جنگ علیه برای تصرّف اورشلیم نمود ولی به دلیل قدرت زیاد امپراتوری عثمانی با شکست روبرو شد. 2⃣ یهودیان از یک‌ طرف برای تضعیف و منحرف ساختن توجّه عثمانی‌ها از غرب به شرق و از طرف دیگر برای سرنگون ساختن اولین حکومت شیعی پس از اسلام، یعنی شروع به توطئه‌چینی برای شعله‌ور نمودن جنگ ایران و عثمانی نمودند. در ادامه به یکی از اقدامات خرابکارانه در دربار عثمانی اشاره می‌نماییم: 3⃣ در دربار و حرم‌سرای سلاطین و امپراتوری‌های مختلف به‌عنوان سنّت تاریخی یهود شناخته می‌شود. همانند ماجرای استر، این بار یهودیان معروف به را به دربار و حرم‌سرای سلطان سلیمان قانونی نفوذ دادند که به گفته بسیاری از مورخین با تحریکات خصمانه او (خرّم سلطان) آماج تهاجم عثمانی‌ها از اروپا به سمت ایران و شیعیان منحرف شد و با زمینه‌سازی او بود که امپراتوری قدرتمند عثمانی در سراشیبی افول قرار گرفت. 4⃣ هرچند بسیاری در مورد مذهب خرم سلطان با تردید صحبت می‌کنند ولی در این میان زمزمه‌های بودن روکسلانه جدی به نظر می‌رسد و شایعه یهودی بودن سلطان سلیم دوم (جانشین سلطان سلیمان و فرزند خرم سلطان) و همچنین قطعیت یهودی بودن نوربانو سلطان (همسر سلیم دوم) بر قوّت آن دامن می‌زند. 5⃣ روکسلانه و کانونی که در پیرامون او بود [ ]، نقش اصلی را در تحریکات خصمانه علیه ایران به دست داشتند و همینان بودند که از سال 1532 میلادی چرخشی بنیادین در استراتژی نظامی سلیمان پدید آوردند و با ترفندهای گوناگون، ازجمله ترویج شیعه‌ستیزی، آماج اصلی تهاجم عثمانی را از اروپا به‌سوی ایران و دولت منحرف نمودند تا بدین ترتیب امپراتوری هابسبورگ را از زیر ضربه خارج کنند. 6⃣ پس از روکسلانه، دومین فرد که در تبدیل حرم‌سرای سلطان به نهادی متنفذ در امور سیاسی و شئون حکومتی نقش اساسی ایفا کرد، زنی است که او را با نام می‌شناسیم. «نوربانوی یهودیه» در دوران سلطنت سلیم دوّم و مراد سوّم ریاست حرم‌سرا را به دست داشت و به‌عنوان یکی از ارکان مهم سیاست عثمانی شناخته می‌شد و پس از مرگ روکسلانه (1556) رهبری جناح جنگ‌طلب دربار عثمانی (علیه ایران) را به دست داشت. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه عکس و منابع: 👉 goo.gl/HTA1qc ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تبلیغ دالایی لاما در فیلم آخرین کنترل‌کننده باد 1⃣ فیلم بی‌شک بهدنبال تبلیغ زندگی و اثبات رهبری معنوی جهانی برای رهبر بودائیان لامایی است. این رهبر بودایی که در زمان انتخابات سال 88 همنوای بود، در برخی برنامه‌ها و مصاحبه‌ها با پلاکاردی سبز با شعار حقوق بشر برای ایران و آزادی ایران جلوی دوربین می‌آمد. 2⃣ دلایل فراوانی وجود دارد که می‌توان اثبات کرد فیلم سینمایی آخرین کنترل‌کننده باد به دنبال ترویج فرهنگ و تبلیغ لامای چهاردهم و بودای معاصر، تنزین گیاتسو است. تنزین گیاتسو امروز به عنوان آخرین _لاما شناخته می‌شود. 3⃣ تنزین گیاتسو که از گزینه‌های مطرح برای رهبری (new age religion) است که برای تقارب ادیان و با هدف مبارزه با ادیان اصولی مانند اسلام شکل گرفته است، تاکنون بارها شیفتگی و نزدیکی خود به جهان سلطه و را اظهار کرده است و با آن‌که شعار اصلی آئینش را صلح و شادمانی برای همه می‌داند، چند مسافرت رسمی به سرزمین اشغالی و دیدار با سرکردگان غاصب داشته و رسماً در مقابل در به ادای احترام و نیایش پرداخته است. 4⃣ گرچه به خلاف رویه معمول فیلم‌های هالیوود، در فیلم آخرین کنترل‌کننده باد شرقی است اما خود به دست غرب نجات یافته، از اعماق آب‌های یخ‌زده شمالی کشف می‌شود و از دست شاهزاده کنترل‌کنندگان آتش به در برده می‌شود. مؤلفه‌ی دیگر وجود نقش و نگار، خالکوبی بدن، سر و پیشانی وی است که همه اذکار و اوراد است و در هنگام و رزم به او قدرت می‌بخشد. در این فیلم هم نجات‌بخش بشریت، شرّ را نابود نمی‌کند زیرا از نگاه وجود شرّ برای این عالم ضروری است و فقط باید آن را کنترل کرد نه این‌که با نابودی آن مسئله را حل کرد. 5⃣ نکته‌ای که به این بهانه باید مورد توجه قرار گیرد، اتحاد استراتژیک جبهه فرهنگی با سرکردگی با جریان‌های شرقی است که از لحاظ تمدنی بسیار شبیه ایران هستند و همین قرابت اگر شفافیت‌سازی نشود ممکن است به جذب جوانان این ملت بزرگ به شبه عرفان‌های وارداتی شرقی بینجامد. برای آنها مهم نیست که جوان مسلمان، مسیحی شود یا هندو مهم این است که مسلمان نباشد. ✍ علی قهرمانی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه عكس: 👉 goo.gl/MTLYVA ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ عمق استراتژیک روابط بهائیت و صهیونیسم 1⃣ به گواه تاریخ، روابط سران با پیشینه‌ای بس درازتر از عمر «رژیم اسرائیل» دارد. 2⃣ می‌دانیم که یکباره در سال 1948 به وجود نیامد بلکه مقدمات انجام آن از ده‌ها سال قبل توسط صهیونیست‌ها و با همکاری دولت‌های استعماری فراهم شده بود. چنان‌که وقتی در واپسین سال‌های قرن 19 کتاب مشهورش را نوشت، گفت: من را پی افکندم! اندیشه تأسیس دولت یهود در فلسطین، دست‌کم از همان قرن 19 ذهن بسیاری از را به خود مشغول داشته بود که نمونه‌ای از آن را در نقش پنهان و آشکار و عناصری نظیر و در حفر و خرید سهام آن، مشاهده می‌کنیم. 3⃣ با این سوابق، آیا عجیب نیست که میرزا مژده تجمع و عزت‌یابی در را مطرح می‌سازد و ده‌ها سال بعد طبق اعلام منابع بهائی، بشارت‌های او مبنی بر در مطبوعات غربی نیز منعکس و با افتخار، بزرگنمایی می‌شود؟!! 4⃣ نیز که در اثر ملاقات با برخی از سران صهیونیسم از طرح‌های نهان و آشکار نسبت به فلسطین بی‌خبر نبود، در 1907 برای (از یهودیان بهائی شده) تشکیل اسرائیل را این‌گونه پیشگویی می‌کند: 🌀 اینجا فلسطین است، اراضی مقدسه است. عن قریب قوم یهود به این اراضی بازگشت خواهند نمود، سلطنت داوودی و حشمت سلیمانی خواهند یافت. این از مواعید صریحه الهیه است و شک و تردید ندارد. قوم یهود عزیز می‌شود… و تمامی این اراضی بایر، آباد و دایر خواهد شد. تمام پراکندگان یهود جمع می‌شوند و این اراضی مرکز صنایع و بدایع خواهد شد، آباد و پرجمعیت می‌شود و تردیدی در آن نیست. 5⃣ (از فعالان صهیونیسم، و رئیس جمهور بعدی اسرائیل) خود به ملاقاتش با عباس افندی در قصر بهجی (واقع در عکا) تصریح دارد و تاریخ این دیدار را نیز در سال‌های 1909-1910 یعنی حدود 40 سال قبل از تأسیس اسرائیل می‌داند، که نشانگر عمق استراتژیک روابط میان سران بهائیت و صهیونیست‌ها است. 6⃣ شواهد تاریخی همچنین از ارتباط عباس افندی با اعضای گردانندگان و سرمایه‌گذاران اصلی در طرح استقرار در فلسطین، حکایت دارد. شاهد این مطلب، سخن خود عباس افندی به حبیب مؤید است که می‌گوید: 🌀 «مستر روچلد آلمانی نقاش ماهری است. تمثال مبارک را با قلم نقش درآورده و به حضور مبارک آورد و استدعا نمود چند کلمه در زیر این عکس محض تذکار مرقوم فرمایند تا به آلمانی ترجمه و نوشته شود...» 📖 متن مقاله به‌همراه عکس و مستندات: 👉 http://yon.ir/israbaha ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تأسیس اسرائیل و علائق مشترک صهیونیسم و بهائیت 1⃣ تشکیل رژیم اشغالگر قدس سال 1948 در زمان حیات اتفاق افتاد. 2⃣ قبل از آن در سال 1947، سازمان ملل کمیته‌ای را برای رسیدگی به مسئله تشکیل داد. شوقی در 14 جولای 1947، طی نامه‌ای به رئیس کمیته مزبور بر مطالب جالب توجهی از علائق مشترک و به فلسطین تأکید ورزید و ضمن مقایسه منافع بهائیت با مسلمانان و مسیحی‌ها و یهودی‌ها در فلسطین نتیجه گرفت که: 🌀 «تنها یهودیان هستند که علاقه آنها نسبت به فلسطین تا اندازه‌ای قابل قیاس با علاقه بهائیان به این کشور است. زیرا که در اورشلیم، بقایای معبد مقدسشان قرار داشته و در تاریخ قدیم، آن شهر مرکز مؤسسات مذهبی و سیاسی آنان بوده است...» 3⃣ 14 می 1948 انگلستان به قیمومت فلسطین پایان داد و همان روز در تل‌آویو تشکیل شد و تأسیس دولت را اعلام نمود، پس از آن شوقی افندی در پیام نوروز سال 108 بدیع (1330 ش) نظر مثبت خود و قاطبه را پیرامون تأسیس اسرائیل این چنین تصریح کرد: 🌀 «... مصداق وعده الهی به ابناء خلیل و وراث کلیم، ظاهر و باهر، و دولت اسرائیل در ارض اقدس، مستقر و به استقلال و اصالت آیین» بهائی «مقر، و به ثبت عقدنامه بهائی و معافیت کافه موقوفات» بهائی در عکا و جبل کرمل و لوازم ضروریه بنای مرقد باب «از رسوم» یعی عوارض و مالیات «دولت» و «اقرار به رسمیت ایام» تعطیلی بهائیان «موفق و مؤید» شده است... 4⃣ (بیوه شوقی) نیز ذوق‌زدگی خویش از تأسیس اسرائیل را پنهان نمی‌کند و سرنوشت این غده سرطانی را با مسلک این چنین گره می‌زند: 🌀 من ترجیح می‌دهم که جوان‌ترین ادیان [= بهائیت] از تازه‌ترین کشورهای جهان [= اسرائیل] نشو و نما نماید و درحقیقت باید گفت که آینده ما [= بهائیت و اسرائیل] چون حلقات زنجیر، به هم پیوسته است. 📖 متن مقاله به‌همراه عکس و مستندات: 👉 http://yon.ir/israbaha ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ جلوه‌ای از روابط فرقه‌ی بهائیت و سران صهیونیسم 1⃣ هنگامی که آخرین رهبر در لندن از دنیا رفت و قرار شد در همان شهر دفن شود، دولت به سفارت خود در انگلستان دستور داد در این مراسم حضور فعال و پررنگ داشته باشد. 2⃣ لذا در غیاب سفیر کبیر اسرائیل در لندن، کاردار سفارت به نام گیرشون اولر در مراسم تشییع شرکت جست!! 3⃣ به نوشته منابع در طول 4 ساعت مراسم تشییع و تدفین، کاردار اسرائیل همچون یک صاحب عزا «با قدم آهسته و سرخمیده»، پا به پای سران حضور داشت و: «به طور رسمی ادای احترام می‌نمود» و از چهره‌اش غم و تأثر می‌بارید!! 📖 متن کامل مقاله به‌همراه عکس: 👉 http://yon.ir/bahaism ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠 رفتار دوگانه‌ی بهائیت درباره‌ی جنگ‌های اعراب و اسرائیل 1⃣ جنگ شش روزه ✡ در ژوئن 1967 (خرداد1346) با حمله ارتش سومین جنگ اعراب و اسرائیل درگرفت که به شکست ارتش‌های عربی منجر شد و بخش وسیعی از اراضی اسلامی به اشغال صهیونیست‌ها در آمد. ✡ در خلال این جنگ برخلاف شعارشان مبنی بر به جای محکوم کردن صهیونیست‌ها به عنوان «آغازگر جنگ و متجاوز» عملاً در کنار ارتش اسرائیل قرار گرفتند و همه‌گونه حمایت را از اشغالگران به عمل آوردند و از آن جمله به گزارش در تاریخ 10/ 5/ 46 مبلغی در حدود 120 میلیون تومان (که آن موقع رقم بسیار هنگفتی بود) به وسیله بهائیان ایران جمع‌آوری گردید که به ظاهر برای در حیفا ارسال شود «ولی منظور اصلی آنها از ارسال این مبلغ، کمک به ارتش اسرائیل می‌باشد». 2⃣ نبرد رمضان / جنگ یوم کیپور ☪ در اکتبر سال 1973 مقارن با ماه رمضان، ارتش کشورهای اسلامی به صهیونیست‌ها یورش آوردند، تا اراضی خود را باز پس گیرند. نیروهای مصری در مدتی کوتاه از کانال سوئز عبور کردند و دیوار عظیم «بارلو» را که از سوی صهیونیست‌ها تسخیرناپذیر خوانده می‌شد، زیر پا گذاردند. در سایر جبهه‌ها نیز سوریه و اردن، صهیونیست‌ها را گوشمالی دادند. ☪ در این اوضاع، نشریات بهائیان به تکاپو افتادند و علیه جنگ به مبارزه برخاستند! آنان که در طول جنگ سال 1967 سکوت اختیار کرده بودند، این بار به قلم‌فرسایی پرداختند و در سرمقاله نشریه رسمی محفل ملی بهائیان ایران با عنوان: «نزاع و جدال، منفور درگاه کبریا است» به موضع‌گیری به نفع صهیونیست‌ها و علیه کشورهای اسلامی و عربی پرداختنه و فصل مشبعی را به بیان مذمت جنگ اختصاص دادند. ☪ بهائیان چنان از شکست صهیونیست‌ها سرخورده و ناراحت شده بودند که حتی نشریه نونهالان بهائی را نیز بی‌نصیب نگذاشتند؛ این نشریه در شماره آبان 52 در مقاله‌ای مفصل که ظاهراً یک دختر بچه به نام سویدا معانی فرستاده است، شدیداً برای خانواده‌های صهیونیست که فرزندانشان را به میدان‌های جنگ با مسلمانان فرستادند، نوحه‌سرایی می‌کند و با استفاده از عبارات عاطفی می‌کوشد احساسات اطفال بهائی را به نفع صهیونیست‌ها تحریک کند و این کودکان را از ابتدا با محبت صهیونیست‌ها و کینه مسلمانان پرورش دهد. ✍ پویا شکیبا 📖 متن کامل مقاله به‌همراه عکس: 👉 http://yon.ir/bahaism ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ برکناری وزیر ناهماهنگ با اسرائیل و روی کار آوردن یک بهائی 1⃣ که در عصر حدود 15 سال مسئولیت سفارت رژیم صهیونیستی در ایران را عهده‌دار بود، در کتاب خاطرات خود نقل می‌کند که وزیر خارجه ایران نسبت به کم‌توجهی! نشان می‌داد و به همین دلیل رژیم صهیونیستی تصمیم می‌گیرد با همکاری دکتر اقبال (نخست وزیر) و دربار، او را برکنار کند که به این امر توفیق می‌یابد اما جالب اینجاست که به جای وی، (که از وابستگان به فرقه بهائیت است) به وزارت منصوب می‌شود و با آمدن او، همه‌ی یخ‌ها آب می‌شود. 2⃣ مشروح این جریان از زبان مئیر عزری بدین قرار است: «یکی از دشواری‌های ما با وزارت خارجه ایران آن بود که آنها نمی‌خواستند دکتر دوریئل را به نام یک دیپلمات در این کشور بشناسند. آنها از همه‌ی همکاری‌های دو سویه و گسترش روز افزون پیوند میان دو دولت آگاه بودند، ولی سیاست پنهان‌کاری، آنان را وامی‌داشت تا از ارزش راستین این همکاری‌ها بکاهند و تا آن‌جا که می‌توانند همه چیز را نادیده بگیرند.» 3⃣ مئیر عزری در ادامه، وزارت خارجه وقت ایران را این‌گونه توصیف می‌کند: «این وزارتخانه سرسخت‌ترین دستگاهی بود که رودرروی‌مان ایستاده و هرگز میلی به آشکارسازی روابط نداشت. گو این‌که در میهمانی‌هایی که ما بر پا می‌کردیم یا در دیگر نمایندگی‌ها انجام می‌شد، لبخند سردی از آنها دریافت می‌داشتیم و هر از گاهی ما را به برخی نشست‌ها و گردهمایی‌ها فرا می‌خواندند ولی از هرگونه گفت‌وگوی گرم و رودررویی با ما خودداری می‌کردند. گرایش آنان به آگاهی از ما پوشیده نبود، ولی می‌خواستند در چشم این و آن، خود را دور از ما نشان بدهند. آرام آرام پی بردیم که این دستگاه از بیشتر نمایندگی‌های کشورها در ایران خواسته است از فراخوان ما در نشست‌ها، گردهمایی‌ها و بزرگداشت‌هایشان خودداری کنند ولی بسیاری از آنها زیر بار نرفته و کسانی مانند نماینده پاپ بزرگ کاتولیک‌های جهان در ایران برتر دیده‌اند راه خود را پیگیری کنند... .» 4⃣ در اینجا مئیر عزری با مشاهده کم‌لطفی وزارت خارجه ایران، به عنوان سلطان بی جقه ایران وارد عمل می‌شود تا وزیر خارجه را بر کنار و وزارت خارجه را در مسیر اهداف رژیم صهیونیستی قرار دهد: «در ژوئن1959 [خرداد1338] تیمسار کیا توانست با همکاری نخست وزیر و دربار، علی اصغر حکمت را که با هرگونه پیوندی با اسرائیل ناسازگاری می‌کرد (شاید از این‌رو که ریشه‌ای یهودی داشت) از کار بر کنار کند.» 5⃣ و سرانجام عباس آرام این مهره‌ی به عنوان بهترین گزینه بر صندلی وزارت خارجه ایران تکیه می‌زند. 6⃣ به محض گزینش آرام، یک نماینده کنسولی از سوی ایران به اسرائیل اعزام می‌شود و روابط، آن‌چنان گرم می‌شود که مسئولان نه چندان بلندپایه اسرائیلی نیز در سفر به ایران در همان روز ورود، امکان دیدار با وزیر خارجه شاه را پیدا می‌کنند. 7⃣ عزری خود، یک مورد را این‌چنین مثال می‌زند: «روز 25فوریه1960 به پیشواز موشه ساسون سرپرست بخش خاورمیانه وزارت خارجه اسرائیل به فرودگاه مهرآباد رفتم. به یاری کیا توانستم همان روز دیداری میان وی با عباس آرام وزیر خارجه ایران... برنامه‌ریزی کنم.» ✍ پویا شکیبا 📖 متن کامل مقاله به‌همراه عکس: 👉 http://yon.ir/bahatoor ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ توریسم بهائی مددکار اقتصاد ورشکسته اسرائیل 1⃣ تشکیلات مرکزی در اسرائیل می‌کوشد تا با زیبا جلوه دادن بیش از پیش اماکن متعلق به خود، علاوه بر بهائیان، افراد غیربهائی را نیز به مراکز خویش بکشاند تا از این راه، زمینه تبلیغ و جذب آنها به را فراهم آورد. 2⃣ رسانه‌های صهیونیستی در فلسطین اشغالی و سایر نقاط جهان نیز با نمایش این بناها سعی در ایجاد برای اسرائیل دارند. حضور گسترده بهائیان سراسر جهان در اسرائیل منبع درآمد خوبی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. 3⃣ و بدین ترتیب، در عرصه جذب توریست و کمک به اقتصاد شکننده نیز نقش شایسته و درخور توجهی ایفا می‌کند. تا جایی که مئیر شیتریت وزیر کشور رژیم صهیونیستی به تمجید از بهائیت پرداخت و گفت: «شما حیفا را به یک مرکز مهم جهان‌گردی مبدل کرده‌اید». 4⃣ لکن حکایت همچنان باقیست و داستان خدمات بهائیت به صنعت در همین‌جا خاتمه نمی‌یابد و این رشد فزاینده متوقف نمی‌شود تا جایی که به گزارش یک خبرنگار صهیونیست (دالیا کهن امین) از قدس اشغالی در فروردین1388 باغ بهائیان در حیفا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های در اسرائیل شمرده می‌شود. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠 شبهه‌ی «مرجعیت سیاسی» امام خمینی (1) ـ🇮🇷 به‌مناسبت آغاز دهه‌ی فجر 1️⃣ آیا آیت‌الله خمینی (ره)، در زمان فوت آیت‌الله بروجردی (۱۰ فروردین ۱۳۴۰)، در جایگاه نبود و اقبال پسینِ مردم و مرجعیت ایشان رویکردی «سیاسی» بود نه «فقهی»؟! 2️⃣ این شبهه را پیش از انقلاب هیچ‌گاه نشنیدم. در فضای استان فارس و شهر شیراز اواخر سال‌های چهل شمسی، که فعال سیاسی- مذهبی بودم، افراد متدینی که می‌شناختم عموماً یا مقلّد آیت‌الله خمینی بودند یا آیت‌الله حکیم. مقلدین آیت‌الله خویی و سایر مراجع را بسیار اندک دیدم. بخشی از بازاریان ثروتمند شیراز از آیت‌الله شیخ بهاءالدین محلاتی تقلید می‌کردند که در مسجد مولیٰ، چسبیده به بازار وکیل، نماز می‌خواند. ولی در بازار شیراز نیز، در میان کسبه و بازاریان متوسط، مقلدین آیت‌الله خمینی کم نبودند. 3️⃣ بسیاری از این مقلدین مردم غیرسیاسی بودند ولی خطر تهیه رساله آیت‌الله خمینی را، بیشتر بدون درج نام صاحب رساله بر روی کتاب، می‌پذیرفتند. آن زمان رساله آیت‌الله خمینی در فهرست جزو «کتب ضاله» تلقی می‌شد و داشتن این کتاب می‌توانست به آزار سیاسی، و حتی زندان و شکنجه برای کشف منشأ تکثیر آن، منتهی شود ولی این امر کاهش مقلدین ایشان را در میان مردم عادی سبب نشد. 4️⃣ آیت‌الله سیدمحسن حکیم، که به‌سان آیت‌الله خمینی بیشترین مقلدین را در شیراز داشت، در ۲۷ ربیع‌الاول ۱۳۹۰/ ۱۲ خرداد ۱۳۴۹ فوت کرد. روحانیون برجسته شیراز، و در رأس آنان آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، در حیاط مسجد نو شیراز مجلس ختمی برای ایشان برگزار کردند. مسجد نو (مسجد جامع نو یا مسجد اتابک) با ۲۰ هزار مترمربع (دو هکتار) مساحت بزرگ‌ترین مسجد ایران است و بنایی است تاریخی که در سال ۵۹۰ ق. به فرمان اتابک سعد بن زنگی احداث شد. در خرداد ۱۳۴۹ این مسجد هنوز حال و هوای قدیمی داشت و در محوطه و بنای اطراف آن دستکاری‌های زشت کنونی انجام نگرفته بود. 5️⃣ حیاط عظیم مسجد نو انباشته از جمعیت بود. سخنران مراسم سیداحمد پیشوا بود و در کنار منبر علمای سرشناس شیراز، و در رأس آنان آقایان طاهری و دستغیب، نشسته بودند. گروهی متشکل از چند جوان و نوجوان متنی کوتاه نوشته و با ماشین تایپ تکثیر کرده بودیم دال بر رجوع مقلدین آقای حکیم به آقای خمینی، و با امضای «جامعه روحانیت شیراز». وظیفه من رسانیدن این متن به آقای پیشوا بود که بر سر منبر بخواند. از منبر بالا رفتم و متن را به دست ایشان دادم ولی منوط کرد به تأیید علمای حاضر در مجلس. سرانجام، در دقایق پایانی مجلس، آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب متن را از دستم گرفت و تأیید کرد و آقای سیدعلی‌محمد دستغیب، که آن زمان معممی جوان بود، در پله اول منبر ایستاد و خواند. جمعیت عظیم حاضر در حیاط مسجد نو با شنیدن نام آیت‌الله خمینی با صدای بلند سه بار صلوات فرستاد و با هجوم نیروهای ساواک و شهربانی مجلس بهم ریخت. این ماجرا به بازداشت و زندانی شدن من و بازداشت و تبعید آقای سیدعلی‌محمد دستغیب انجامید. خاطره فوق را نوشتم تا میزان محبوبیت مردمی آیت‌الله خمینی را در زمان فوت آیت‌الله حکیم نشان دهم. 6️⃣ سال‌ها بعد به سندی دست یافتم با امضای سرهنگ قُلقُسِه، رئیس دایره ایلات و مذاهب سازمان تازه تأسیس‌شده ساواک، به تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۳۵. این سند جایگاه رفیع آیت‌الله خمینی را در میان اساتید و مدرسین و فضلای حوزه علمیه قم نشان می‌دهد در اوج مرجعیت آیت‌الله بروجردی. 7️⃣ طبق گزارش فوق، حوزه درس خارج آیت‌الله خمینی با ۵۰۰ طلبه «حائز اهمیت است» و از نظر تعداد طلاب درس خارج دومین حوزه بزرگ پس از آیت‌الله بروجردی (با حدود ۱۳۰۰ طلبه) به‌شمار می‌رفت. در آن زمان، در درس خارج آقایان گلپایگانی و شریعتمداری حدود ۳۰۰ نفر و در حوزه درس خارج آقای مرعشی نجفی حدود ۱۰۰ نفر حضور می‌یافتند. این سند را با عنوان «حوزه علمیه قم در سال ۱۳۳۵: نخستین سند تحلیلی ساواک» در جلد دوم مجموعه مقالاتم با عنوان «مطالعات سیاسی» (پائیز ۱۳۷۲، صص ۳۹۳- ۴۰۰) منتشر کردم. ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠 شبهه‌ی «مرجعیت سیاسی» امام خمینی (2) ـ🇮🇷 به‌مناسبت آغاز دهه‌ی فجر 1️⃣ نخستین بار شبهه‌ی «سیاسی بودن مرجعیت آیت‌الله خمینی» را در سال ۱۳۷۵ از فرزند یکی از روحانیون دارای مقام و منزلت در جمهوری اسلامی ایران شنیدم. با تأسف و ناراحتی فراوان به ایشان پاسخ دادم. برایم روشن بود که این سخنان از او نیست بلکه شنیده‌هایش از پدر است. 2️⃣ سال‌ها بعد در هفته‌نامه «پنجره» (شماره ۶۳، ۱۷ مهر ۱۳۸۹) مصاحبه‌ای خواندم از آیت‌الله که از دوستان پدر آن فرد است. برایم محرز شد که کسانی در حوزه علمیه قم این شبهه را مطرح می‌کنند و آن را گسترش می‌دهند. آقای یزدی گفته بود: 3️⃣ «یکی دیگر از کارهای بسیار مهم در قبل از پیروزی انقلاب اعلام حضرت امام بود. وقتی عوامل رژیم امام (رحمت‌الله علیه) را دستگیر کردند ایشان عنوان مرجعیت نداشتند و بر اساس قانون اساسی مشروطه مراجع دارای مصونیت بودند. برای همین، جامعه مدرسین بلافاصله با توجه به صلاحیت حضرت امام در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که امام خمینی (رحمت‌الله علیه) جزو مراجع تقلید هستند و با این کار دست ساواک را برای هر گونه تعرض به جان امام بستند.» 4️⃣ همان زمان پاسخی مشروح و مستدل به سخنان آقای یزدی تهیه کرده و در ۲۹ مهر ۱۳۸۹ در وب‌سایتم منتشر کردم با عنوان «جامعه مدرسین و مرجعیت امام خمینی». [۱] 5️⃣ در آنجا نوشتم که ادعای آقای یزدی نمی‌تواند صحت داشته باشد زیرا آغاز تشکلی بنام «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» از زمستان ۱۳۴۴ است یعنی پس از شروع نهضت آیت‌الله خمینی. 6️⃣ در سال‌های پس از گزارش (اسفند ۱۳۳۵) شمار شاگردان آیت‌الله خمینی رو به افزایش بود و دو سال پس از فوت آیت‌الله بروجردی، در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۴۲، اداره اطلاعات شهربانی تعداد کسانی را که در درس ایشان حضور می‌یافتند پنج هزار نفر ذکر کرد. در گزارش ۲۵ اردیبهشت ۱۳۴۲ ساواک، حدود ۲۰ روز پیش از دستگیری امام خمینی، چنین آمده است: ✍️ «اکنون کلیه بازرگانان سهم امام را برای آیت‌الله خمینی می‌فرستند... شهمیرزادی بازرگان می‌گفت: مبلغی که اکنون به‌نام سهم امام به آیت‌الله خمینی پرداخت می‌گردد به مراتب بیش از مبلغی است که به آیت‌الله بروجردی پرداخت می‌گردیده است.» 7️⃣ کمی قبل از انتشار مصاحبه آقای شیخ محمد یزدی، این شبهه را آقای شیخ در خاطراتش (مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ۱۳۸۸) مطرح کرده بود. به‌گفته او، در سال ۱۳۴۰ «نام آیت‌الله خمینی به‌عنوان مرجع تقلید خیلی مطرح نبود و بیشتر شاگردان ایشان وی را اعلم می‌دانستند.» [۲] 8️⃣ آقای حسن روحانی همین مضمون را در سخنرانی دهه فجر ۱۳۹۳ در مرقد امام خمینی (ره) مطرح کرد که با واکنش جنجالی آقای مواجه شد. [۳] ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠 شبهه‌ی «مرجعیت سیاسی» امام خمینی (3) ـ🇮🇷 به‌مناسبت آغاز دهه‌ی فجر 1️⃣ در روزهای اخیر به سندی جدید دست یافتم که مؤید ادعاهای پیشینم است دال بر جایگاه برجسته و منحصر به‌فرد فقهی آیت‌الله خمینی در حوزه علمیه قم در سال ۱۳۴۰، چند ماه پس از فوت آیت‌الله بروجردی. 2️⃣ این سند گزارش مجله (شماره ۹۶۴، مورخ ۴ اسفند ۱۳۴۰) است با عنوان «۱۴ قرن رهبری شیعیان: مراجع تقلید شیعیان جهان از آغاز تا امروز» درباره وضع مرجعیت پس از رحلت آیت‌الله بروجردی. صفحه اول این گزارش مزین به عکس دو نفر است: «حضرت آیت‌الله خمینی» و «حضرت آیت‌الله گلپایگانی». 3️⃣ در صفحه سوم گزارش «تهران مصور» این‌گونه آمده است: ✍️ «علمایی که در قم هستند و صلاحی‌تدار مرجعیت تقلید را دارا می‌باشند عبارتند از: ۱- حضرت آیت‌الله حاج آقا روح‌الله خمینی که اکنون در حوزه علمیه قم کلاس دارند و بیش از ۴۰۰ نفر را تدریس می‌نمایند. ۲- حضرت آیت‌الله آقا سیدمحمدرضا گلپایگانی. ۳- حضرت آیت‌الله آقا سیدکاظم شریعتمدار تبریزی. ۴- حضرت آیت‌الله آقا شیخ عبدالنبی اراکی» و سپس به ترتیب از آقایان سیدمحمد محقق یزدی (داماد)، شیخ عباسعلی شاهرودی، سیدشهاب‌الدین نجفی مرعشی و سیدمرتضی لنگرودی نام برده شده. 4️⃣ در گزارش فوق اسامی علمای سایر حوزه‌های علمیه نیز ذکر شده: در خراسان حاج سیدهادی میلانی، در تبریز حاج سیدعبدالحجت ایروانی، در تهران حاج سیداحمد خوانساری و شیخ محمدتقی آملی، در نجف اشرف سیدمحسن حکیم و سیدمحمود شاهرودی و سیدعبدالهادی شیرازی و سیدابوالقاسم خویی. [۴] 5️⃣ چنان‌که می‌بینیم، در سال ۱۳۴۰ آیت‌الله خمینی به‌عنوان عالم دینی طراز اول اشتهار کامل داشت به‌نحوی که حتی نشریاتی چون «تهران مصور» نیز ایشان را در ردیف اول از فهرست علمای سرشناس وقت معرفی می‌کردند. ✍️ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter