eitaa logo
اندیشانه
65 دنبال‌کننده
659 عکس
131 ویدیو
268 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
اعترافات دانشمندان بزرگ جهان.pdf
3.12M
📗اعترافات دانشمندان بزرگ جهان درباره: 1⃣ اثبات وجود خدا 2⃣ حقانیت قرآن و پیامبر اسلام (ص) 3⃣ برتری اسلام 4⃣ خدمات علمي-تمدني مسلمین 📝مولف: خیرالله مردانی 🌷هزینه دانلود: صلوات 🔰@Sajedi_ir
امام صادق(ع) هرگز کسی که به اندک گناهی کیفر می‌دهد چشم طمع به آقایی کردن نداشته باشد. بحارالانوار ج ۶۹ ص ۱۸.
🌗 عناصر استنباط روشمندِ روح دین 🎤حجت‌الاسلام دکتر رضا غلامی؛ رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی 🔸به عنصر یا عناصری «روح دین» یا «روح شریعت» اطلاق می‌شود که دین خدا برای تحقق آن آمده یا عینیت یافتن دین خدا به آن عناصر وابسته است. اجزای دین به هم متصل می‌شوند تا نهایتا اتفاقی بیفتد، آن اتفاق همان روح دین است. برخی در تعریف روح دین از واژه مصالح کلان استفاده کردند. اینها می‌خواهند بگویند اسلام دنبال چه مصالحی است، آن مصالح همان روح دین است. 🔹درباره اینکه روح دین مصداقا چیست نظرات متعددی مطرح است که با هم قابل جمع هستند و تقابلی ندارند: 1. بعضی معتقدند: از آنجا که از نظر قرآن مغز دعوت پیامبران الهی توحید است پس روح دین، توحید است. 2. بعضی معتقدند: روح دین تسلیم است. درست است ادیان با تنوع و تکثر فرمی و احکامی آمدند ولی همه یک چیز هستند و آن اسلام و تسلیم است. در همه ادیان روح تسلیم وجود دارد و اگر تسلیم اتفاق افتاد راه باز می‌شود که دین دستگیری کند و انسان را به مقصد برساند. 3. برخی دیگر ایمان را روح دین دانند. 4. برخی هم معتقدند اگر تقوا نباشد اعمال برای آخرت ذخیره نمی‌شود. 5. شماری هم گویند: منظور از عبادت تسلیم و خضوع در برابر خداوند است. 6. برخی گویند روح اخلاق می‌تواند صدق یا خلوص باشد؛ اما روح شریعت اسلامی، عدالت است و مویدات زیادی برای آن وجود دارد. 🔸شهید مطهری درباره روح شریعت می‌فرماید علما معتقدند شریعت تابع مصالحی است که روح شریعت محسوب می‌شود. از نظر ایشان مصالح دین همان روح شریعت است. شهید صدر پس از تأیید اینکه شریعت می‌تواند روح داشته باشد می‌فرماید: فقه یک سیستم است که اجزای آن در همدیگر موثرند و کل اجزا در جهت محقق کردن اهداف دین حرکت می‌کنند. به هر حال همه علما اتفاق نظر دارند که دین برای جلب مصالح برای بندگان آمده و احکام مقدمه‌ای است برای اینکه انسان‌ها به نقطه‌ای برسند که همان مصلحت است و نقطه مقابل آن مفسده است 🔹کل شریعت می‌تواند یک روح واحد یا مصلحت کلی داشته باشد و نقطه مقابل این روح، مفسده است. با در نظر گرفتن روح برای شریعت آیا استنباط روح دین در جایی که قرآن و سنت نصی در این زمینه ندارد ممکن است یا نه؟ من معتقدم می‌شود این کار را انجام داد اما باید روشمند باشد. 🔸عناصر اصلی شکل‌دهنده استنباط روشمندِ روح دین عبارت است از: 1️⃣ جامع‌نگری. کمتر دانشمندی داریم که حق جامع‌نگری درباره دین را ادا کرده باشد. گاهی جزئی‌نگری آنقدر در فقه حاکم می‌شود که فقیه نمی‌تواند به تصویر جامعی از شریعت دست پیدا کند. 2️⃣ کل‌بینی. 3️⃣ عمق‌بینی؛ که نقطه مقابلش سطحی‌نگری است. 4️⃣منسجم دانستن دین. 5️⃣نظام‌مند دانستن دین که فراتر از منسجم بودن است. 6️⃣عبور از تاریخ‌مندی؛ یعنی فقیه از زمان و مکان فاصله بگیرد. توجه بیش از حد به دوره حضور معصوم و دوره‌ای که منابع دینی در آن دوره صادر شده باعث می‌شود فقیه قادر به درک روح دین و شریعت نباشد. آخرین مطلب درک و برداشت از قرآن و سنت برای استنباط روح دین است. 👇🌷 https://eitaa.com/andishaneh
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
4_5890922923526458870.mp3
11.82M
🎧اگر میخواهید درباره بریکس، تاریخچه آن، ابعاد اقتصادی و سیاسی اش و اهمیت پیوستن جمهوری اسلامی ایران به آن اطلاعات لازم و کاربردی کسب کنید پیشنهاد میکنم این فایل صوتی را با دقت گوش کنید. صوت گفتگو با آقای محسن شاطرزاده سفیر اسبق ایران در برزیل در برنامه جهان آرا؛ تیر ماه ۱۴۰۱ عضو کانال شوید 🔻 https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
جگرم سوخت.mp3
2.49M
«حسین جان گریه نکن!» حاج محمّد علی قاسمی 🍃 راهیان کربلا " التماس دعا
50530540193966.mp3
12.04M
▫️ مع الحسین (علیه‌السلام) 🎙 📿«ویژه » ‌‌‌‌‌‌‌🚩 کانال اربعین‌‌ @arbayn
2_5445075983575023717.mp3
8.87M
تحلیل فرهنگی اجتماعی ایت‌الله میرباقری از سفر اربعین
🔴 اخراج استادان دانشگاههای آمریکا ♦️لیست ۸۵ استاد دانشگاه که در ‎آمریکا در اخیرا بخاطر "اظهار نظر سیاسی" اخراج‌شدند. ♦️نقد اسرائیل یکی از موارد پرتکرار دلایل اخراج این استادان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحقیقی درباره اربعین حسینی.pdf
7.28M
📄تحقیقی دربارۀ اربعین حسینی 🆔@andalibhamedani
4_5803090769308811898.mp3
7.62M
▪️زنده یاد حاج محمد باقر منصوری اردبیلی
مردی در تبعید ابدی https://ketabrah.ir/go/b45308
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارشناس شبکه تلویزیونی عربستان: ایران مرکز تمدن است و هرچه دانشمند و قفیه و شاعر و محدث در اسلام ظهور کرد از ایرانیان بودند ابن خلدون گفته است: امکان ندارد عالمی در جهان اسلام پیدا کنید که ایرانی نباشد و اگر عالمی غیرایرانی یافتید،استاد او ایرانی بوده است🇮🇷🫡 https://eitaa.com/andishaneh
هدایت شده از حمید رسایی
. ♻️ کشتن در آمریکا، کشته‌سازی در ایران 🔰حمید رسایی: این خانم به دزدی از فروشگاه است. (دقت کنید مجرم نبوده، متهم بوده). پلیس در ‎آمریکا به طرف دستور می‌دهد از ماشین خارج شود. بعد از اینکه خانم راننده به دستور پلیس تمکین نمی‌کند، درجا اعدام می‌شود و ویدئو آن هم برای عبرت دیگران منتشر می‌شود. خانم "تکیه یانگ" حامله بوده که خودش و فرزندش کشته می‌شوند. حالا جالب اینجاست که جواد روحی در ایران با سابقه قرآن سوزاندن، محاربه و ... مدتی که در زندان بوده هم چند کیلو وزن اضافه کرده اما وقتی بر اثر بیماری خودش، در زندان مُرده، رسانه‌های خبیث آمریکایی او را به عنوان فردی که کشته شده جا می‌اندازند! ‎ 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را   اینجا   بخوانید .
متن مصاحبه حضرت آیت الله میلانی در مورد چرایی نگاشت عبقات و نقش آن در خاموشی جنبش ضد شیعی مدرسه دهلوی.pdf
9.85M
📝متن مصاحبه حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی در مورد چرایی نگاشت عبقات و نقش آن در خاموشی جنبش ضد شیعی مدرسه دهلوی 🔻بخش هایی از مصاحبه: 🔹یکی از علمای سرشناس هند به نام سیّد دلدار علی نقوی مدرسه‌ای در لکهنو تأسیس کرد که به موجب آن بسیاری از علمای شیعه ایران به ویژه علمای شوشتر، نیشابور و سبزوار به لکهنو مهاجرت کرده و به تبلیغ و گسترش تشیع اقدام کردند. این مدرسه که به یُمن وجود علامه سید دلدار علی (غفرانمآب)، فرزندان و شاگردان فاضل ایشان علی الخصوص خاندان عبقات، مدرسه‌ای فقهی و کلامی بود، نقش مهمی را در گسترش مذهب تشیع در شبه قاره ایفا نمود. 🔹«وقتی کتاب «عبقات» منتشر شد، مولوی حیدر علی فیض آبادی صاحب کتاب «منتهی الکلام» از بزرگان علمای اهل سنّت هندوستان – کتاب «استقصاء الافحام» در ردّ آن نوشته شده – میرزا حسن علی و جمعی از علمای سنّی را دعوت می‌کند و از ایشان می‌خواهد که بر «عبقات الأنوار» میرحامد حسین، ردیّه‌ای بنویسند؛ اما میرزا حسن علی که از اتقان و استحکام این کتاب خبر داشته است، پس از عذرخواهی، از اجابت درخواست مولوی حیدرعلی، سر باز می‌زند.» 🔹ویژگی دیگر کتاب عبقات این است که علامه در نگارش آن از همه اسلوب‌های جدل و مناظره استفاده می‌کند؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت، عبقات، یک کتاب کارگاهی در باب فراگیری علم جدل است. برای نمونه، شاهد گرفتن از سخن بزرگان اهل سنّت برای ردّ کلام خصم که در بحثهای مختلف عبقات استفاده شده است. 🆔 کانال ایتا بنیاد فرهنگی امامت
🌑 پیشگیری از تحریف اربعین 🔻اربعین مثل هر واقعه ای امکان تحریف دارد؛ لذا باید به روایت آن اهتمام داشت. در دو ساحت را باید ثبت کرد: ۱. عموم زائران تجربه زیست خود و زیبایی های این سفر را به صورت جزئی روایت کنند. ۲. نخبگان روح کلی، قواعد، ظرفیت ها را از خرده روایت ها استخراج و به امتداد بخشی آن در جامعه فکر کنند. 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۰ حقیقت تحسین برانگیز از عملکرد دولت به روایت رهبر انقلاب اسلامی. @AkhbareFori
زینب قهرمان روایت نخست در جنگ‌روایت ها✅ زینب همان حسین در قامت زنانه، عظمتش را از نسب و نسبت ها کاسبی نکرده است. او ره و رهبر را سر وقتش شناخت وقتی ابن عباس و ابن حنفیه و ابن جعفرها گیج بودند. او همراهی <<بی انقضا و بی شرط>> با امام زمانش در قبل و حین و بعدِ بت شکنی را نماز واجبی دانست که باید اقامه می شد نه قرائت و تلاوت. سخت ترین و داغ ترین مصیبت او یوسف های اسیر گرگان کربلا و قهرمانان زیر سُم ستوران و خورشید های بر نی نبود. مصیبت اعظم او خیمه و خرگاه مشتعل در قدرت و شهرت و ثروت مستان وعده های امویان زرسالار نبود. حتی مصیبت عظمای عقیله کربلا، با همه سوز و مصیبتش ناله های بی جواب یتیمان برادر نبود. همه ی ترس و مصیبت و غصه زینب آن بود که شمر و سنان و خولی و حرمله ها بار دیگر در قامتی نرم تر، حقیقت این جنایت را گونه ای دیگر روایت کنند. همان امپراطوری زر و زور و تزویر روایت ساز ، که شهید محرابِ مسجد کوفه را بی نماز می داند؛ می تواند فاجعه ای دیگر بلوا کند.فاجعه ای جنایت بار تر از ظهر عاشورا. قتلی برای همه و برای همیشه. و اینجا زینب باید جهاد حسین را تکمیل کند این زن دیگر ضعیفه نیست ضعیف کسی است که در دفاع از امام خود به لکنت بیفتد و استخاره کند و فکر و اندیشه و منطق و فلسفه ببافد برای ترس و لرزهای محافظه کارانه و شیطانی خود. در <<اولین دیدار>> بعد ازواقعه ی کربلا در میان نیزه داران و اهل کوچه و بازار و تماشاچیان و مسلم کُشان و تمساحان اشک در مشکِ کوفه چنان غرشی می کند این بچه شیر حضرت اسدالله که نفسها در سینه ها حبس می شود: گریه کنید چشم‌هایتان گریان باد بدانید ذریه رسول خدا بهترین روی زمین سید جوانان اهل بهشت را کشته اید...یعنی ای دنیا حسین چنین شخصیتی بوده است و بدانید او را کشته اند در جنگی نابرابر بعد از حیله و مکر و فریب و دعوت. او باید روایت مسموم و اتهام خروج از دین و کفر را از امام غریبش پاک کند او باید به همه بگوید حسین کشته شده است. آری او در هر آن و هر فرصتی پاد زهر مارهای خوش خط و خال و خوش بیان بنی امیه را باید آماده می داشت. در ادامه جهادش حتی در سرزمین شام که سالیانی است حیاط خلوت امویان شده است بی باک و رعد آسا همه هیمنه پوشالی فرعون مست شام را ویرانه کرد که دستگاه قدرت حتی پا روی عرق عربی خود گذاشت و قصد شهادت مجاهده جهاد تبیین حسینی را نمود و اگر ممانعت ها نبود زینب نیز همان روز مهمان امامش می شد. آری شور و ولوله ای در شام انداخت که حتی همسر یزید بر علیه شوی شومش شورید تا جایی که از بیان و تبیین زینب؛ عالمی یهودی و سفیری نصرانی و دیگرانی که برای تماشای ابهت نحس اموی آمده بودند لب به اعتراض گشودند تا آنجا که با فریب فرافکنی همه را به گردن زاده نامعلوم الحسب ابن مرجانه انداخت و خود را به شیون و زاری کننده برای حسین شبیه کرد.افکار عمومی در شام تغییر یافت و ورق برگشت و همه فهمیدند حسین با بودن زینب فراموش نخواهد شد. والله لاتمحوا ذکرنا شد قسم جلاله عقیله کربلا. و سروده شد بر تارک هستی که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود. ✍محمد شهبازی / اربعین ۱۴۰۲ https://eitaa.com/joinchat/2603679919C6b6231a45d
✍ سیاستمداران و حاکمان ظالم در طول قرون گذشته درک و فهم عمیقی از بعد اجتماعی آموزه‌های اسلامی مثل زیارت و ظرفبت‌های آن داشتند که اجازه نمی‌دادند مردم به زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام بروند... از منصور دوانیقی و متوکل عباسی گرفته تا وهابیان و صدام... لعنهم‌الله اجمعین سختگیری متوکل ملعون برای زیارت سیدالشهدا به آنجا رسید که زیارت را مشروط به قطع دست راست کرد! ولی باز مشتاقان و شیعیان برای آن مشتاقانه صف کشیدند. مسعودی، مورخ بزرگ، در کتاب مروج الذهب ‌می‌نویسد: خانمی‌ که به قصد ثبت نام زیارت حرم امام حسین ‌(ع) مراجعه کرده بود، دست چپ خود را برای قطع کردن بیرون آورد. ‌مأموران به وی متذکر شدند که بهای زیارت، قطع دست راست است. خانم با نشان دادن دست قطع شدۀ خود گفت: «دست راستم را سال گذشته قطع کردید!» الله‌اکبر. 🌷👇 https://eitaa.com/andishaneh
Mehdi Ghorbani Beit Rahbari.mp3
12.23M
زبان حال حضرت زینب (ترکی) یاحسین دور نوایه گلدیم اولمدیم کربلایه گلدیم اربعین توتماغا عزیزیم قبری اوسته عزای گلدیم 🌷👇 https://eitaa.com/andishaneh
چقدر دلم "تمام شدن" می‌خواهد.. تمام شدن "روزهایِ بی تو" اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲