هر روضه نا شنیده را من دیدم
گلهای ز شاخه چیده را من دیدم
هم چشم به خون نشسته سقا را
هم دست ز تن بریده را من دیدم
هم خواهش آب را برای اصغر
هم حلق ز هم دریده را من دیدم
در گوشه قتلگاه با اشک روان
آن بانوی قد خمیده را من دیده
برنیزه سر عزیز قلب زهرا
هم جسم به خون تپیده را من دیدم
هم کودک آواره ی در صحرا را
هم رنگ ز رخ پریده را من دیدم
هم بزم شراب و حالت مستی را
هم چوب به لب رسیده را من دیدم
هم اشک ز چشمها روان را در شام
هم خون ز لب چکیده را من دیدم
آن طفل که یکشبه ز داغ بابا
سر زد ز سرش سپیده را من دیدم
هم داغ دل رقیه را دانستم
هم عاقبت کشیده را من دیدم
هم روضه نا نوشته را من خواندم
هم خوانده ناشنیده را من دیدم
#یاسر_رحمانی
💎 اینگونه دعای خود را مستجاب کنید
🔻حضرت محمد صلیاللهعلیهوآله:
مَن أَرادَ أن تُستَجابَ دَعوَتُهُ و َأَن تُكشَفَ كُربَتُهُ فَليُفَرِّج عَن مُعسِرٍ؛
🌸 هركس مىخواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند.
📚 نهجالفصاحه ص ۷۵۹، ح ۲۹۶۱
💠تدریس رسمی عقاید پایه ۷ و ۸
📔کتاب: محاضرات فی الالهیات
‼️میزان تحصیلات: سطح ۴ تخصصی
⏰زمان: بعد از نماز عشاء (یکشنبه و سه شنبه عقاید پایه ۷) ؛ (شنبه و دوشنبه عقاید پایه۸)
🌍مکان: پردیسان دانشگاه باقرالعلوم موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) طبقه اول کلاس ۱۱۵/۲
✅ امتیازات کلاس:
🔻تدریس به شیوه نموداری و توضیح مطلب از خارج.
🔻معرفی منابع جهت پژوهش و مطالعه بیشتر
🔻 ارائه جزوه فارسی خلاصه دروس
🔻 بیان نکات تکمیلی در کانال اندیشانه 👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
🇮🇷شهر: قم - پردیسان
🆔آیدی: @alinaghi20
📝 تماس: 09197471160
🔺 جریان شناسی قالبهای ترويج ملیگرايی(قوم گرایی)
🔹 #پانترکیسم
🔸 «پانترکسیم» ایدئولوژی ملیگرایانه (#ناسیونالیستی) و توسعهخواهانهای است که بر پایه آن، همه مردمانی که به زبانی ترکی سخن میگویند، ملت واحدی هستند که باید تحت رهبری دولتی واحد متحد شوند.
🔸 اندیشه پانترکیسم، نخستین بار از سوی یک خاورشناس مجارستانی یهودیتبار، به نام #آرمینیوس_وامبری در دهه ۱۸۶۰ ساخته و مطرح گشت. وامبری رایزن سلطان عثمانی شده بود ولی در نهان، برای لرد پالمرستون و دفتر امور خارجه بریتانیا کار میکرد. در اوائل سده بیستم، ترکان جوان در امپراطوری عثمانی این ایده را انتخاب و ترویج کردند.
🔸 پس از فروپاشی شوروی در اوایل نیمه اول دهه ۱۹۹۰، تمایلات فروخورده پانترکیستی، به شکلی نهچندان چشمگیر، در جمهوری آذربایجان فرصت ظهور یافته و حتی احزابی با نامهای «حزب گرگ خاکستری آذربایجان» (به ترکی: آذربایجان بوزقورت پارتیاسی) و «حزب توران معاصر آذربایجان» (به ترکی: آذربایجان چاغداش توران پارتیاسی) در آنجا تشکیل شده است.
🔸 هم اکنون این تفکر در مناطقی مانند آذربایجان، فعال است و حتی شعار مشهور مردم آذربایجان، «آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی» (آذربایجان بیدار است و پاسدار انقلاب است) را به «آذربایجان اویاخدی، اوز دیلینه دایاخدی» (آذربایجان بیدار است و پاسدار زبان مادری خود(ترکی) است) تغییر دادند.
🔸 پیشینهای از این تفکر را میتوان در آراء و نظرات سیدکاظم #شریعتمداری، مؤسس حزب خلق مسلمان، در سال ۵۸ دید که با همکاری با سرویسهای جاسوسی بیگانه و عواملی چون صادق #قطبزاده، درصدد #کودتا در جمهوری اسلامی ایران و استقلال آذربایجان بود که با هوشیاری ملت و رهبری امام خمینی(ره) خنثی شد.
🔸 البته پانترکیسم در ایران، به عللی همچون: تدین مردم ترک زبان، اختلاف مذهبی بین آذربایجان و ترکیه، جنگهای طولانی بین ایران و عثمانی و تجارب تلخ اشغال آذربایجان از سوی نیروهای #عثمانی، مجالی برای رشد قابل ملاحظه نیافته و بهطور کلی بیش از آنکه درونجوش باشد، پدیده وارداتی ناپایداری بوده است.
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹فیلم| مهمترین عامل موفقیت انسان پژوهشگر از نگاه آیتالله شبزندهدار
✍ فريضه امر به معروف و نهی از منكر
🔺 در میان منکرات و معروفات به گونههایی برمیخوریم که حتی در فرهنگ دینی از آنان به کلید و مادر منکرات دیگر و سرچشمه و آغازگر ورود به دیگر مشکلات یاد شده است.
🔺 اگر امروز #حفظ_نظام_اسلامی بزرگترین معروف سرچشمه و آغازگر معروفهای دیگر در کشور، منطقه و بین الملل به شمار آوریم، تخریب و تضعیف چنین نظامی را بزرگترین منکر و سرچشمه و آغازگر منکرات دیگر در گسترهای فراتر از داخل و منطقه میتوان به حساب آورد.
🔺 باید گفت #احزاب و گروهها و جناحهای سیاسی کشور نه تنها رسالت بزرگ تاریخی را نسبت به نظام و مردم بر دوش دارند بلکه در امتحان بزرگی قرار دارد که نسل آینده این سرزمین به ویژه مومنان درباره عملکرد و موضع گیریهای آنان به قضاوت خواهند نشست.
🔺 بر این اساس است که #امام_راحل (ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات بر میشمردند و #رهبری_معظم_انقلاب بزرگترین معروف را حفظ نظام میخوانند.
🔺 رهبری فرمودند بزرگترین معروفها در درجه اول عبارت است از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی. معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی نداريم.
🔺 بر اساس رهنمودهای رهبری معظم انقلاب هر #حزب و جریانی که در تضعیف و تخریب چهره نظام اسلامی گامی برخلاف پایههای اصلی نظام سلطه بردارد در دایره #منکر قرار دارد.
#حسن_ابراهیمزاده
✍ وحدت عملی
🔹در این سالها زیاد از وحدت سخن گفته شده، همایش ها برگزار شده، مقالات نوشته شده و...
🔸همه این کارها برای ایجاد روحیه وحدت و همدلی بین پیروان مذاهب اسلامی لازم و ضروری و بسیار موثر است.
🔹اما معتقدم هیچیک از این کارها اثر این را ندارد که:
_روحانی شیعه برود در اجتماعات اهل سنت مانند نماز و مراسماتشان شرکت کند،
_نماز را پشت سر آنها بخواند،
_به عیادت مریض هایشان برود
_به دیدار ماموستاها و مولویهای اهل سنت در خانه هایشان برود،
_هدیهای کوچک که شاید ارزش مالی چندانی ندارد برای فرزندانشان ببرد
_و گفتگویی علمی و صمیمانه با موضوع راهکارهای تحقق وحدت در جامعه اسلامی داشته باشند.
🔹آری اینها #اعتقاد_عملی به #وحدت است ، و وقتی اهل سنت ببینند شما از صمیم قلب به آنها محبت دارید و دنبال تغییر مذهب آنها نیستید؛ این خود بهترین راهکار برای تحقق وحدت است، وحدتی از جنس عمل.
✔️ تصاویر مربوط به دیدار با ماموستاهای اهل سنت کردستان و حضور در روستاهای این دیار است.
✔️ تمامی موارد ذکر شده، جزء دستورات موکد اهل بیت علیهمالسلام در تعامل با اهل سنت است.
#مسلم_منفرد
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
📚کانال بانک پاورپوینت👇👇👇
@bankpowerpoint
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
madras.apk
8.82M
📚 نرم افزار مَدرَس : دانلود کلیه کتاب های درسی حوزه های علمیه سطح ۱ و ۲ و ۳
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
📝 جریان شناسی
بررسی اندیشههای تجدیدنظر طلبانه #سیدابوالفضل_برقعی
🔺 یکی دیگر از تجدید نظرطلبانی که دشمنان تشیع مانورهای گستردهای بر روی شخصیت وی دادهاند و با خوشحالی فراوان از تغییر عقیده این شخص به مذهب #وهابیت یاد نمودهاند، سید ابوالفضل برقعی قمی میباشد که غالبا از وی با عناوینی همچون “علامه” و “آیت الله العظمی” نام میبرند تا سخنان و عقاید وی را بازتاب گستردهتری بخشند.
🔺 این درحالی است که این جریان خود این گونه القاب را همواره مورد مذمت قرار دادهاند ولی از آنجا که در چنین مواردی کاربرد این القاب را به مصلحت خود میدانند، به طور گسترده از آنها استفاده میکنند! برقعی پس از پیروزی انقلاب بر شدت مخالفتهای خود علیه عقاید #تشیع افزود و به همین دلیل نیز مورد سوء قصد قرار گرفت که بر اثر آن، جراحات مختصری برداشت.
🔺 با گسترش تبلیغات برقعی علیه مکتب تشیع و عقاید شیعیان، وی در سال ۶۶-۶۷ مدتی در اوین بسر برد و پس از آن به یزد تبعید شد و در نهایت به دستور رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنهای آزاد گردید؛ وی در سال ۱۳۷۰ شمسی درگذشت.
🔹 ویژگیهای شخصیتی و اعتقادی برقعی
🔺 برقعی عمدتا در دوره دوم حیات خویش (پس از سال ۱۳۴۰شمسی) به افکار وهابیگری گرایش یافت و به مرور به وادی افراط افتاد. او در این دوره به این نتیجه رسید که در مذهب شیعه به گفته وی، خرافات زیادی وجود دارد که خلاف متون دینی هستند از این رو در این مقطع از حیاتش به تجدید نظر در عقاید سنتی خود پرداخت و بر اساس گفته خودش، سعی کرد تا با این خرافات مبارزه کند.
🔺 از آن به بعد، وی اصلاحاتی در عقاید و نظرهای خود به وجود آورد، از جمله به مخالفت با آنچه که آن را بزرگنمایی علی بن ابیطالب از سوی شیعیان میدانست، پرداخت؛ و #توسل به امامان را زیر سؤال برد.
🔺 او همچنین انتقادات تندی به #حوزههای_علمیه و علمای دین داشت و #تقلید از مجتهد را حرام میدانست. وی معتقد بود که «قرآن احتیاج به تفسیر ندارد، چون تفسیر نظر انسانی است در حالی که قرآن سخنان خداوند است و هر فرقهای به نفع خودش قرآن را تفسیر میکند اما باید برای غیر عرب زبان، قرآن را خوب ترجمه نمود نه تفسیر»!
🔹 تضاد #مفاتیح_الجنان با قرآن!
🔺 وی در کتاب «تضاد مفاتیح الجنان با قرآن» ضمن زیر سوال بردن اصالت مفاتیح الجنان میگوید: «از جمله خرافاتی که در میان عوام مسلمین حتی در میان عالمنمایان رواج دارد و نتیجه سکوت علما است، اعتقاد به کرامات و #معجزات از قبور ائمه یا اعقاب آنها و سایر بزرگان دین است. در حالی که چنین اعتقاداتی مخالف اصل «توحید» و عقاید اصیل اسلامی و قرآنی است»!
🔺 در سالهای اخیر اکثر آثار برقعی در خارج از ایران و بطور عمده توسط وهابیون منتشر شده است.
👇👇👇👇
https://eitaa.com/andishaneh
#آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
هدایت شده از استاد علی نصیری
#راز_شوق_و_شیدایی_مردم_در_زیارت_مشاهد_اهل_بیت (ع)
روزانه صدها هزار نفر به زیارت امام رضا (ع) می روند. آمد و رفت مردم و عاشقان اهل بیت (ع) در طول سال، در ساعات دیر وقت شب، در زمستان سرد و گزنده مشهد و تابستان داغ آن هیچ گاه قطع نمی شود.
سال ها در حجراتی ساکن بودم که مشرف به آمد و رفت مردم بود.
گاه در نیمه های شب در حالی که برف از زانو می گذشت و به زحمت باریک راهی توسط خدام حرم، گشوده می شد، می دیدم که پیرمردها و پیر زن هایی با قدی خمیده و تنی رنجور و گاه از طریق ویلچر با شتابی که بوی عشق می داد، راهی زیارت بودند.
کسی چه می داند این همه جمعیت که خود را در دریای زلال عشق حرم رضوی شستشو می دهند، از کجا از داخل یا خارج از کشور؛ با چه زحمت و اندوخته ای خود را به این حرم می رسانند!
بارها شاهد بوده ایم که خانواده ای بس فقیر چه رنج ها و سختی ها که به خود داده و چه صرفه جویی هایی را به خود تحمیل می کنند تا هر از چند گاه و چند سالی خود را به زیارت امام رئوف برسانند.
با باز شدن راه کربلا در چند سال اخیر، سیل زائران به عتبات عالیات روز به روز افزون تر می شود و اوج آن همه ساله در راهپیمایی عظیم اربعین خودنمایی می کند.
پرسش اساسی آن است که این همه عشق و شور که در حرم رضوی و نیز در سایر مشاهد مشرفه همچون نجف و کربلا دیده می شود، از کجا ناشی می شود؟
می دانیم که گفتن این جمله در زیارت همه اهل بیت (ع) توصیه شده است:
« اشهد انّك تشهد مقامى و تسمع كلامى و تردّ سلامى » .
اما چه کسی جز اولیاء الهی و عارفان ربانی است که مدعی باشد شهود امام را درک می کند و کلام او را می شنود و در می یابد که امام پاسخ سلام او را داده است؟!
آیا همه کسانی که به زیارت اهل بیت (ع) می روند از سر نیاز و حاجت خواهی است؟!
آیا کسانی که از سر نیاز و حاجت خواهی به زیارت امامی مشرف می شوند، آیا لزوماً در پی زیارت، حاجت خود را می گیرند؟
پیداست که پاسخ این پرسش ها منفی است؛ زیرا اهل بیت (ع) به رغم آن که مجلی و مجرای اراده الهی هستند جز در مواردی که مصلحت را در اجابت خواسته ها می بینند، مراقد خود را از تلقی مکانی صِرف برای حاجت دهی دور نگاه می دارند.
از این جهت پاسخ را باید در جای دیگر جست.
پاسخ این پرسش از رهگذر قرآن و روایات قابل ارایه است:
قرآن از خانه هایی سخن می گوید که غیر از مساجداند و در عین حال اجازه داده شده تا رفعت داشته شوند و نام و یاد الهی در آن برده شود:
فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآَصَالِ؛ آن نور در خانههايى است كه خدا رخصت داد ارجمندش دارند و نامش در آنجا ياد شود و او را هر بامداد و شبانگاه تسبيح گويند : (نور، 36)
محل شاهد فقره « فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ» است.
از امام باقر (ع) در تفسیر این آیه چنین نقل شده است: « هي بيوت الأنبياء وبيت علي عليه السلام منها»
در روایت دیگر چنین آمده است: «بيوتات الأنبياء والرسل والحكماء وأئمة الهدى.»
مقصود از «اذن» در این آیه صِرفاً اجازه نیست، بلکه مراد اعلام است؛ یعنی اجازه ای فراتر از اجازه متعارف، بلکه اجازه ای حتمیت یافته؛ یعنی خداوند اعلام فرمود که این خانه ها رفیع و ارجمند خواهند بود.
راستی، رفعت این خانه ها به چیست؟
آیا جز آن است که خداوند محبت این خانه ها و محبت صاحبان این خانه ها را در میان دل های مومنان می گذارد؟
معنای این آیه آن است که خداوند به اراده تکوینیه خود شوق و شیدایی نسبت به خانه های پیامبران و اوصیای آنان در حال حیات یا مشاهد آنان در حال ممات را در دل های دین داران می گذارد.
باری، این شوق و اشتیاق بی پایان مردم توجیهی جز خواست خداوند ندارد.
اهل بیت (ع) همه عمر و همه هستی خود را وقف خداوند کردند و خداوند این چنین جهانی را وقف آنان می سازد.
که فرمودند: من کان لله کان الله له
https://eitaa.com/alinasiriguilani
http://eitaa.com/joinchat/2217738251Ccd3e10d4e8
www.maref.ir