eitaa logo
اندیشانه
56 دنبال‌کننده
665 عکس
133 ویدیو
288 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید پیرامون (۴) 📚 نویسنده حجت الاسلام دکتر محمدرضا ۹. امام (ع) همچون جد مطهر و پدرش، الگوی بود اما نه به معنای اجتناب از آنگاه که چاره ای جز آن نباشد. جناب ضیائی باید مشخص کند چه کس یا کسانی، امام حسین(ع) را قرار داده اند؟ جنگ بر حضرت تحمیل شد و همواره تلاش بر آن بوده که این تحمیل تبیین گردد. ۱۰. جمله "فان الله قد شاء ان یراک قتیلا" در ابن طاووس صفحه ۴۰ آمده؛ لذا تعبیر ایشان که این جمله در هیچ منبع معتبری نیامده، دقیق نیست؛ چرا که هرچند این جمله در منابع کهن دیده نمی شود، اما دلیلی بر تکذیب آن نیز نداریم و لا اقل، محتمل الصدق است. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید پیرامون بخش(۵) 📚نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدرضا ۱۱. در خصوص سخن ایشان غیر دقیق است. آنچه به علامه نسبت داده می شود، واقعیتی است در خصوص این زیارت؛ و آن این که فقره "اللهم خص انت اول ظالم" در نقل با بیان دیگری آمده و در نقل مصباح المتهجد شیخ با همین بیان معروف که در مفاتیح نیز آمده. اما هر یک از این دو نقل باشد، به هیچ وجه موید موضع عجیب جناب ضیائی در دفاع از و همسر خاص (ص) نیست. گو این که سیره (ع) و عالمان بر و بوده، اما نباید این مواضع را به مفهوم دشمنان اهل بیت(ع) گرفت. لذا در بیان ائمه(ع) نیز گاه با ذکر نام، در محافل خصوصی، حتی صورت گرفته اما نه به طور عمومی. متاسفانه مشی روشنفکر نمایان نادیده گرفتن واقعیات تاریخی و حدیثی، و نگاه های یکسویه است. ۱۲. سخن ایشان در خصوص اختلاف (ع) با و این که اگر نیز بوده باید واگذار به قیامت کرد، این کلام انسان را به یاد سخن می اندازد. یعنی در خصوص خطاهای افراد به ویژه (ص) هیچ قضاوتی نباید کرد و کار را به خدا واگذار کنیم! این سخن به هیچ وجه با مشی و سیره معصومان(ع) سازگار نیست. (ع) به شیعیانشان ارائه مبنا کردند تا در تشخیص اشتباه نکنند. گو این که مفهوم این سخن، اهانت به مقدسات نیست، اما رفتارهای غلط صحابه حتما باید نقد و تبیین شود. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید پیرامون بخش(۶) 📚نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدرضا ۱۳. جمله ای که ایشان به امام (ع) نسبت می دهد نادرست است؛ چرا که مادر امام باقر(ع) نسب به نمی برد. گویا مراد ایشان، جمله منسوب به امام (ع) است که "ولدنی ابوبکر مرتین" که سند ضعیفی دارد و جالب آن که جناب ضیائی که دغدغه سند دارد، در اینجا متعرض سند نمی شود!! ۱۴. نگاه امثال به امام (ع) که مورد تاکید و تایید جناب ضیائی است نگاهی یکسویه به حادثه کربلاست. چرا که در نگاه واقع بینانه به این واقعه، هم باید امام حسین(ع) و اصحابش را فائز به عظیم و واصل به خداوند دید؛ و هم بر عظمت این مصیبت گریست؛ گریه ای که نه صرفا بر بعد ظاهری فجایع است؛ بلکه بر عظمت فاجعه است؛ چرا که به درجه عظمت اباعبدالله(ع)، عظمت فاجعه افزون می شود. و بعد دیگر ، شوق وصال به درجاتی است که یاران امام حسین(ع) به آن رسیدند. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌نقدی دیگر بر سخنرانی دکتر عبدالحمید پیرامون (۷) ۱. این جنله که این قدر زیاده که اگر امام (ع) زنده بشه نمی دونه ما راجع به کی داریم حرف می زنیم، سخن گزافی است. زیرا حجم مطالب قابل استناد هم فراوان است خصوصا در منابع ۵ قرن اول. ۲. این جمله آقای ضیایی که تا صد سال کتابتی نبود، باطل است و از زمان علی(ع) به نگارش اهتمام داشتند و به فرمان عمر کاری نداشتند. چنانکه ، جابر، میثم و... صاحب دفاتر حدیثی و تفسیری بودند. ۳. قطعا قیام بوده و حتی زمان معاویه هم مردم را آماده می کردند و باید گفت: این جمله که امام حسین(ع) امام است، خودش یک است. ۴. باید گفت، گاهی و بر همانند یا بالاتر از است. زیرا گریه، پاک کننده گناه است. ۵. این که امام (ع) افضل از رسول خدا(ص) و امیر المومنین(ع) نیست، سخن درستی است، اما قطعا امام (ع) افضل از حضرت (ع) است. ۶. اصلا شوخی نیست بلکه هم نتیجه همان است. ۷. سنی اصلا درکی از جایگاه در مکتب اهل بیت(ع) نداشته است ۸. آنچه امام حسین(ع) را نسبت به سایر فجایع تاریخ خاص می کند، کشته شدن با این کیفیت است. 👇👇 🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توهین محمد اسماعیل صلاحی مدعی متوهم قطبیت دراویش به سردار دلها شهید سلیمانی سلیمانی را نباید شهید خواند لعنت بر این فرقه ی ضاله خط قرمز ملت ایران شهید سلیمانی است مطالبه ی مردمی برای برخورد با این مردک نادان 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup @mobahesegroup
✍ آیه در سرزنش شبهه پراکنان و منحرف کنندگان و مِن النّاس مَن یشتری لَهو الحدیث لیُضلّ عن سبیل الله بغیر علم و یتّخذها هُزوا اولئک لهُم عَذاب مُهین (لقمان/۶) برخی از مردم با گفتار و سخنان لغو و باطل، مردم را به جهالت از راه خدا گمراه می سازند و قرآن را به تمسخر و استهزاء می گیرند، چنین کسانی به عذاب با خواری و ذلت گرفتار خواهند شد. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 : چندسال پیش برنامه ضدارزشی شبهه ای را مطرح کرده است که: در منابع آمده است که امام (ع) فرمودند: ما از تبار هستیم، هواخواهان ما و ما هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از بدترین دشمنان ما بدتر است. ایرانیها را باید دستگیر کرد و به آورد، زنانشان را به درآورده و به فروش برسانید و مردانشان را به و بردگی اعراب گماشت. : این روایت که سند ضعیفی داشته و غلط ترجمه شده، از امام (ع) است نه امام حسین(ع)؛ به علاوه وقتی در کتاب سفینه البحار آمده یعنی اصلش نیز در بحار الأنوار نیز آمده. 📚مجلسی، بحار، ج 64،ص176 : این روایت از معانی الاخبار شیخ نقل شده و آن است؛ زیرا بن جبله در سند آن است، نیز فرضا که امام صادق(ع) این کلام را فرموده باشند، علامه مجلسی در ادامه آن می نویسد: بيان: " " أي العرب الممدوح من كان من شيعتنا، وإن كان عجما، والعجم المذموم من كان عدونا، وإن كان عرب. یعنی، منظور این روایت آن است که اگر فرضا عرب، باشد و ، مذموم، است اگرچه عجم باشد و دشمن ما عجم است اگر چه عرب باشد. یعنی به عبارت دیگر: این کلام بر فرض صحت صدور از معصوم(ع) در مقام با عرب هایی است که دیگران را خوار می شمارند؛ اگر چه اهل بیت(ع) باشند و امام(ع) فرموده است: از نظر ما شما که عرب هستید، اما ما اصلا نیستید و عجم هستید، اما ما عرب هستند حتی اگر خراسانی و اصفهانی و رازی و ... باشند. : باید توجه کرد، آن عباراتی که در سفینه البحار در ادامه حدیث آمده، از متن نیست و از است که می خواسته نشان دهد در کنار این فرمایش امام صادق(ع)، نگاه به ایرانیان چگونه بوده است. بعد می نویسد: گفته است که ایرانیان را باید و زنانشان را به کنیزی به ایران آورد. این قسمت با "و قال " شروع می شود و ثانی یعنی که همان است. : مرحوم شیخ علی نمازی شاهرودی (ج۷، ص۱۰۷ – ۱۰۸) در تکمیل نوشته شیخ عباس قمی در کتاب مستدرک سفینه البحار می نویسد: سوای رای دومی(عمر) درباره ایرانیان: ابن شهرآشوب در نقل کرده که وقتی ایرانی را به آوردند و تصمیم گرفتند که را بفروشند و مردان را به درآورند که ناتوانان را در طواف بر پشت خود حمل کنند، اميرمؤمنان (ع) فرمود: (ص) فرموده است: بزرگ هر قومی را گرامی بدارید اگرچه مخالف شما باشد و این ها هستند که و هستند، با ما از در مسالمت درآمده اند و به رغبت دارند و من برای خدا آنان که به من و بنی هاشم داده اید آزاد کردم و در پایان: رواﯾﺎت ﻓﺮاواﻧﯽ در ﻣﺪح اﯾﺮاﻧﯿﺎن آﻣﺪه است. ﯾﮑﯽ از آن روایات ﮐﻪ در اﺑﺘﺪای اﯾﻦ ﻣﺘﻦ آﻣﺪه اﺳﺖ وﻟﯽ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻣﻐﺮﺿﺎﻧﻪ شبه افکنان آن را ﺣﺬف ﮐﺮده اﻧﺪ. اﻣﺎم ﺻﺎدق(ع) ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ:  «اﮔﺮ ﻗﺮآن ﺑﺮ و ﻏﯿﺮ ﻧﺎزل ﻣﯽ‌ﺷﺪ، ﻋﺮب ﺑﻪ آن اﯾﻤﺎن ﻧﻤﯽ‌آورد،‌ و ﺑﺮ ﻋﺮب ﻧﺎزل ﺷﺪ و ﻋﺠﻢ ﺑﻪ آن اﯾﻤﺎن آوردﻧﺪ و اﯾﻦ ﻓﻀﯿﻠﺘﯽ اﺳﺖ ﺑﺮای ﻋﺠﻢ». نه تنها در ﻫﯿﭻ رواﯾﺘﯽ ﻧﮑﻮﻫﺶ اﯾﺮاﻧﯿﺎن ﻧﯿﺎﻣﺪه است، بلکه ﭼﻨﯿﻦ ﭼﯿﺰی ﺑﺎ و روح ﺗﻌﺎﻟﯿﻢ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ص) سازگاری ندارد آنجاکه ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﻮد: «ﻫﯿﭻ ﻋﺮﺑﯽ را ﺑﺮ ﻓﺨﺮ ﻧﻤﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ و ﮔﺮاﻣﯽ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺷﻤﺎ ﻧﺰد ﺧﺪاوﻧﺪ ﺑﺎ ﺗﻘﻮاﺗﺮﯾﻦ ﺷﻤﺎﺳﺖ» ﺳﺎزﮔﺎر ﻧﯿﺴﺖ. 👇👇 🌻 @ahlebait110
یافاطمة اشفعی لنا فی الجنة خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نائب الزیارة شما هستند. زیارت نیابتی:amfm.ir/ziarat سایت:nazr.amfm.ir
معرفت توحيد و عدل برنجكار.pdf
2.16M
✍ کتاب معرفت توحید و عدل در حوزه خداشناسی نوشته حجت الاسلام دکتر رضابرنجکار (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس انجمن علم کلام حوزه علمیه قم)
شب پنجم_سخنرانی.mp3
28.29M
🎙 حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار 🏴 شب پنجم محرم ۱۴۴۲ (۱۳۹۹) 🔘 «بررسی تطبیقیِ مدیریتِ انسان در الگوی تمدّنِ قرآنی و الگوی تمدّنِ غربی» 🚩 هیئت انصارالحسین ‹علیه‌السلام› 🏢 مؤسسه فرهنگی شهید مظلوم آیت‌اللّٰه دکتر بهشتی (ره) اصفهان ۹۹، ، ، ، ، 📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه 🆔 @Fotooh
شب چهارم_سخنرانی.mp3
27.99M
🎙 حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار 🏴 شب چهارم محرم ۱۴۴۲ (۱۳۹۹) 🔘 «تفاوت‌های اسلامِ سیاسی و اسلامِ مدنی؛ و برّرسی تطبیقیِ این دو نوع اسلام از حیث ظرفیت‌سنجی برای تمدّن نوین اسلامی» 🚩 هیئت انصارالحسین ‹علیه‌السلام› 🏢 مؤسسه فرهنگی شهید مظلوم آیت‌اللّٰه دکتر بهشتی (ره) اصفهان ۹۹، ، ، ، ، ، ، 📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه 🆔 @Fotooh
✳️ دفاع از ساحت پیامبر اکرم (ص) و نقد رفتار زشت مجله شارلی ابدو در این درس گفتار ضمن معرفی تاریخچه انتشار مجله شارلی ابدو و دفاع از شخصیت بی بدیل رسول خدا (ص) سه کتاب معرفی شده که هر سه در غرب انتشار یافته و چهره تابناک پیامبر را به جهانیان نشان داده است. 👇👇👇
👆👆👆 مقاله گزارشی از کتاب «محمد در اروپا» این مقاله در مجله طلوع در سال ۱۳۸۵ منتشر شده است.
✳️ درس گفتار نقد دیدگاه های خانم وسمقی با توجه به دیدگاه های خاصی که خانم وسمقی در باره روحانیت و فتاوای فقها مطرح کرده و با عنایت به سابقه حوزویت ایشان، نقد این دیدگاه ها بنا به پیشنهاد برخی از دوستان فاضل لازم به نظر رسید. از این جهت دو جلسه درس گفتار در این باره ضبط شده است که تقدیم می گردد. پیش از آن به دوستان فاضل پیشنهاد می شود که دیدگاه های ایشان را مطالعه بفرمایند. 👇👇👇 @alinasirigilani
1_458553082.mp3
10.04M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: "توضیحی درباره نقد سخنانی یکی از روحانیان درباره جایگاه تکوینی اهل بیت(ع)" 🔘 استاد شریفی در این فایل صوتی توضیحاتی درباره نقدی چند سطری که درباره سخنان یکی از منبریان درباره جایگاه اهل بیت، داشتند، و همچنین بازتابهای آن نقد ارائه داده اند. 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
✍ حقانیت (ص) از هر زمان دیگری بر انسان های آزادی خواه جهان بیشتر روشن شده و گردش سریع اطلاعات انتقال اندیشه مترقی آئین او را تسریع بخشیده است. مخالفان فهم، چاره ای جز خودزنی در مصاف منطق استوارش ندارند از این رو تشبث به خاشاک توهین، که تنها حربه شکست خورده و قدیمی داعیه داران آزادی بیان است چند صباحی است رخ عیان نموده و خاک مذلت بر توپره خواری خود می افشاند.
🏳کد: ❓مورد تقاضا: میکنم 🚹🚺جنسیت شما: مرد 📖موضوع: 📔کتاب: ‼️میزان تحصیلات :سطح۴ تخصصی ⏰ساعت کلاس : یک ساعت به غروب و بعد از نماز مغرب و عشاء 🌍محل بحث:موسسه امام رضا(ع) واقع در ساختمان دانشگاه باقرالعلوم(ع) پردیسان ط ۱ کلاس ۳۱۵/۳. 🇮🇷شهر: قم_پردیسان 🆔آیدی : در ایتا @sadid20 ✍ امتیازات : درس رسمی؛ امکان انتخاب در سامانه آموزش، روش تدریس نموداری+ارائه خلاصه فارسی دروس. 📝توضیحات:کلاسها است. @darsvabahs ⬅️