eitaa logo
اندیشانه
47 دنبال‌کننده
665 عکس
133 ویدیو
289 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
متن و ترجمه صلوات شعبانیه ☀️ بسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيم ☀️ ❇️ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ 🔶 خدايا درود فرست بر محمد و آلش ❇️ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ وَ مَوضِعِ الرِّسَالَةِ 🔶 كه درخت نبوتند و محل رسالت ❇️ وَ مُختَلَفِ المَلاَئِكَةِ وَ مَعدِنِ العِلمِ وَ أَهلِ بَيتِ الوَحيِ‏ 🔶 و جايگاه رفت و آمد فرشتگان و معدن علم و حكمت و خاندان و حى ‏اند 🔆 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ❇️ الفُلكِ الجَارِيَةِ فِي اللُّجَجِ الغَامِرَةِ 🔶 كه آنان كشتى درياى معرفتند و روان در اعماق آن دريا ❇️ يأمَنُ مَن رَكِبَهَا وَ يَغرَقُ مَن تَرَكَهَا 🔶 هر كس بر آن كشتى در آيد از غرق ايمن است و هر كس در نيايد، به درياى هلاكت غرق خواهد شد ❇️ المُتَقَدِّمُ لَهُم مَارِقٌ وَ المُتَأَخِّرُ عَنهُم زَاهِقٌ وَ اللاَّزِمُ لَهُم لاَحِقٌ‏ 🔶 هر كس بر آنها تقدم جويد از دين خارج شود و هر كس از آنان عقب ماند نابود گردد و هر كس همراه آنان باشد ملحق به آنها خوهد شد 🔆 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ❇️ الكَهفِ الحَصِينِ وَ غِيَاثِ المُضطَرِّ المُستَكِينِ 🔶 كه حصار محكم امتند و فريادرس بيچارگان و درماندگان ❇️ و مَلجَإِ الهَارِبِينَ وَ عِصمَةِ المُعتَصِمِينَ‏ 🔶 و پناه گريختگان‏ و نگهبان عصمت طلبان‏ اند 🔆 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ❇️ صَلاَةً كَثِيرَةً تَكُونُ لَهُم رِضًى 🔶 درود بسيار كه آن درود موجب خشنودى آنها باشد ❇️ و لِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَدَاءً وَ قَضَاءً بِحَولٍ مِنكَ وَ قُوَّةٍ يَا رَبَّ العَالَمِينَ‏ 🔶 و اداى حق آنها بر ما شود به حول و قوه تو اى خداى عالميان 🔆 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ❇️ الطَّيِّبِينَ الأَبرَارِالأَخيَارِ الَّذِينَ أَوجَبتَ حُقُوقَهُم 🔶 كه پاكان و نيكان و برگزيدگان عالمند كه بر ما واجب كردى حقوقشان را ❇️ و فَرَضتَ طَاعَتَهُم وَ وِلاَيَتَهُم 🔶 و طاعت و محبتشان را فرض نمودى 🔆 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ❇️ وَ اعمُر قَلبِي بِطَاعَتِكَ 🔶 و قلب مرا به طاعتت پر نور و معمور ساز ❇️ و لاَ تُخزِنِي بِمَعصِيَتِكَ‏ 🔶 و مرا به عصيان خود رسوا و خوار مگردان ❇️ وَ ارزُقنِي مُوَاسَاةَ مَن قَتَّرتَ عَلَيهِ مِن رِزقِكَ بِمَا وَسَّعتَ عَلَيَّ مِن فَضلِكَ‏ 🔶 و روزيم كن كه مواسات كنم با فقيران كه رزقشان تنگ نمودى به وسعتى كه از فضل و كرمت به من عطا كردى ❇️ وَ نَشَرتَ عَلَيَّ مِن عَدلِكَ وَ أَحيَيتَنِي تَحتَ ظِلِّكَ‏ 🔶 تا عدالت تو را منتشر گردانم و مرا زنده بدار در سايه عنايتت ❇️ وَ هَذَا شَهرُ نَبِيِّكَ سَيِّدِ رُسُلِكَ شَعبَانُ الَّذِي حَفَفتَهُ مِنكَ بِالرَّحمَةِ وَ الرِّضوَانِ‏ 🔶 و اين است شعبان ماه رسولت سيد پيغمبران كه اين ماه را به رحمت و رضا و خوشنوديت در پوشيده ‏اى ❇️ الَّذِي كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ وَ (سَلَّمَ) يَدأَبُ فِي صِيَامِهِ وَ قِيَامِهِ‏ 🔶 و رسولت صلى الله عليه و آله و سلم جهد و كوشش بسيار به نماز و روزه ❇️ فِي لَيَالِيهِ وَ أَيَّامِهِ بُخُوعاً لَكَ فِي إِكرَامِهِ وَ إِعظَامِهِ إِلَى مَحَلِّ حِمَامِهِ‏ 🔶 در شبها و روزهاى اين ماه داشت و براى فروتنى به درگاه تو اين ماه را تا به آخر محترم و گرامى مى ‏داشت ❇️ اللَّهُمَّ فَأَعِنَّا عَلَى الاِستِنَانِ بِسُنَّتِهِ فِيهِ وَ نَيلِ الشَّفَاعَةِ لَدَيهِ‏ 🔶 اى خدا پس تو ما را هم يارى فرما بر پيروى سنتش و به شفاعتش نايل گردان ❇️ اللَّهُمَّ وَ اجعَلهُ لِي شَفِيعاً مُشَفَّعاً وَ طَرِيقاً إِلَيكَ مَهيَعاً 🔶 خدايا و حضرتش را براى من شفيع مقبول الشفاعه قرار ده و طريق مستقيم هموار بسوى خود گردان ❇️ وَ اجعَلنِي لَهُ مُتَّبِعاً حَتَّى أَلقَاكَ يَومَ القِيَامَةِ 🔶 و مرا پيرو آن بزرگوار ساز تا روزى كه تو را ملاقات مى ‏كنم كه روز قيامت است ❇️ عنِّي رَاضِياً وَ عَن ذُنُوبِي غَاضِياً 🔶 در آن روز از من خوشنود باشى و از گناهانم چشم پوشى ❇️ قَد أَوجَبتَ لِي مِنكَ الرَّحمَةَ وَ الرِّضوَانَ 🔶 در حالى كه لطف و رحمتت را بر من حتم فرموده ❇️ و أَنزَلتَنِي دَارَ القَرَارِ وَ مَحَلَّ الأَخيَارِ 🔶 و مرا در منزل هميشگى بهشت ابد كه محل خوبان است منزل دهى. ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄ برای عضویت و دسترسی به صوت تمام ادعیه و مناجات ها در«ایتا»از این👇لینک وارد شوید 🌍 https://eitaa.com/joinchat/4293591059Cbf2d1beda7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه عارف بالله وبسیجی ایثارگردوران دفاع مقدس،شهیدوالا مقام مهرداد عزیزاللهی
⭕️ مرحوم : من سالهای طولانی شب های جمعه (سالهای ۵۱ به بعد) به جهت تبلیغ از قم به تهران می رفتم؛ در مسیری که به طرف مکان بر گزاری جلسه بود، افرادی بسیاری از کسبه بودند، هر هفته به آنان سلام گرمی می کردم. یک روز شخصی به نام آقای پیش من آمد و گفت: “من از جمله کسبه ای بوده ام که هر هفته بر من سلام می کردید، اما من مسلمان نبوده ام بلکه اعتقاد به آیین یهودیت داشته ام اما بواسطه ی این حسن بر خورد شما و هم چنین حقانیت دین اسلام ، می خواهم بدست شما مسلمان شوم. 🔻این شخص مسلمان شد و نامش را به محمد علی احمدی تغییر داد و از آن جا که اولاد نداشت تمام اموالش را هم به بنده بخشید. و بعد از یکی دو ماه که مسلمان شد ، از دنیا رفت. من هم منزل این شخص را صندوق قرض_الحسنه وحدت فاطمیه قرار دادم که تاکنون پابرجاست. 📝 حسین سبحانی صدر ✍این همان گوشه ای از اخلاق نبوی است که با آن میلیون ها نفر مسلمان شده اند 💠به روحش صلواتی نثار کنیم.
باسلام و‌ احترام بیکران سال نو را خدمت همه شما گرامیان تبریک می‌گویم. ان‌شاالله سال پر خیر و برکتی را رقم بزنید. 🌷🤲
غرب شناسی5.mp3
10.76M
💥غرب شناسی ✍حجت الاسلام دکتر حبیب الله بابایی 🔻جلسه پنجم(آخر) 🌀کشکول ناب حوزوی👇 ✅ @kashkolenab
هدایت شده از معارف اعتقادی
دعای وداع با ماه شعبان.mp3
16.1M
🛑 دعای وداع با ماه شعبان و استقبال از ماه مبارک رمضان حاج میثم مطیعی 🔻 https://eitaa.com/ehyakalam
🔶 برای حاشیه‌نشینان کار می‌کرد، اما خدا او را به "متن جامعه" آورد... این سنت خداست. راه در رو ندارد. کجا فرار می‌کنی ای شیخ؟! بایست! خدا را با تو کاری‌ست که خلق باید بدانند. چیزی بین تو و اوست که بین تو و او نمی‌ماند.... 🌷 اخلاص، شاید قایم‌باشک‌بازی نیت‌ها با مردم باشد، اما کار خدای مردم افشاگری‌ مخلصان است. اگر خدا برای عاصیان ستارالعیوب است، برای خالصان رازدار نیست. و برای انتخاب شهید، خدا گل یا پوچ بازی نمی‌کند. مرگ تصادفی در کار و بار او نیست و شهادت، پادشاه مرگ‌هاست که از سلسله‌ی اولیای الهی به عزیز دردانه‌های خدا به ارث می‌رسد.... 🌷 و ماه صیام، اتوبان چهاربانده‌ی بندگان زرنگ خداست که در آن می‌تازند و از روزه به روزی می‌رسند.... 🔸 و حرم امام معصوم، نسخه‌ی اورجینالی‌ست که بهشت را از روی آن کپی کرده‌اند. و زیارت، فرصت سر از آب برآوردن و نفس‌چاق‌کردن شناگری‌ست که باید عرض دنیا را شنا کند و دامن به آب نیالاید. 🌷 بایست ای شیخ مخلصِ روزه‌دارِ زائرِ شهید! خدا را با تو کاری هست... ✍‌‌
4_6030792965926947880.mp3
3.17M
🛑🌙مناجات دعای سحر با نوای مرحوم استاد موسوی قهار اینستاگرام 🕌 اخبار قم را ابتدا اینجا ببینید http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c اولین و بزرگترین رسانه‌ قمی‌ها☝️
از درد غربت داشت کوثر گریه میکرد زهرا به روی قبر مادر گریه میکرد😔😭   خاک مزار مادرش را میگرفت و با دست خود میریخت بر سر گریه میکرد😭   یاد گذشته یاد آینده برای این مادر و دختر، پیمبر گریه میکرد   گرم تماشای عزاداری آنها یک گوشه ای آرام حیدر گریه میکرد   تکرار شد این قِصه اما در دل شب این بار زینب زار و مضطر گریه میکرد   بر روی قبر مخفی مادر به یاد آن شعله ها و یاس پرپر گریه میکرد😭   وقتی که خون تازه از مسمار میریخت انگار بر حال علی در گریه میکرد😭😭   دست خدا را دست بسته میکشیدند زهرا به مظلومی شوهر گریه میکرد   صیادها با تازیانه حمله کردند کوچه قفس بود و کبوتر گریه میکرد   یک روز هم زینب به زیر تازیانه در قتلگه پیش برادر گریه میکرد   وقتی که طفلان بین آتش میدویدند بر نیزه چشم آب آور گریه میکرد😭😭 رحلت حضرت خدیجه س تسلیت باد
✅معرفی سایت های پژوهشی ✅ 🌐 سایتهای کتابخانه ای ♻️ قائمیه: http://ghbook.ir/index.php?lang=fa بیش از 15 هزار جلد کتاب با دسته بندی موضوعی و به 8 فرمت جهانی وورد پی دی اف اندروید ای او اس و ... قرار داده است که بسیار سایت پر کاربردی می باشد. ♻️ المکتبه الشیعه: http://www.shiaonlinelibrary.com/ این سایت همان مکتبه اهل بیت نسخه 1 است که کتابهای آن را در بخش الکتب می شود یافت. ♻️ کتابخانه دیجیتال نور: http://www.noorlib.ir/view/fa/default مرکز نور کتابهای موجود در نرم افزار های خود را در سایت عرضه کرده و قابلیت دانلود 30 صفحه از کتاب را دارد شرط استفاده از این سایت عضویت و پرداخت هزینه می باشد ♻️ کتابخانه مدرسه فقاهت http://lib.eshia.ir/ کتابخانه مدرسه فقاهت در موضوعات مختلف تاریخی، علوم قرآنی تفسیر علوم حدیث و فقه کتابها را رایگان با قابلیت جست و جو در متن و کپی به کاربران ارائه میدهد ♻️ التفسیر: http://www.altafsir.com/ این سایت کتابهای تفسیری و تجوید و ... را به زبان عربی ارائه می دهد. ♻️ مکتبه الوقفیه: http://waqfeya.com/ از بهترین سایتهای کتابخانه ای به زبان عربی که در موضوعات مختلف کتابهای مرجع بسیاری را دارد ♻️ المکتبه الشامله: http://shamela.ws/ نرم افزار مکتبه الشامله پیشتر توضیح داده شد این سایت این نرم افزار است که کتابها را در موضوعات مختلف ارائه می دهد. ♻️ کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات قم http://dl.islamicdoc.com/faces/home.jspx زیر نظر دفتر تبلیغات قم می باشد تعداد زیادی منابع را ارائه می دهد ♻️ کتابخانه کتاب پدیا ( کتابهای تخصصی عربی) http://www.ketabpedia.com/ ♻️ کتابخانه یعسوب الدین: http://www.yasoob.com/ بیش از 3 هزار منبع از شیعه و سنی در موضوعات مختلف 🔰برخی دیگر از سایتهای پژوهشی مفید 🔰 دایره المعارف بزرگ اسلامی https://www.cgie.org.ir/ دانشنامه جهان اسلام http://rch.ac.ir/home سایت مرکز فرهنگ و معارف قرآن http://maarefquran.com/ پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام http://www.pajoohe.com/fa/ سایت پارس قرآن http://www.parsquran.com/ اندیشه قم http://www.andisheqom.com/ قرآن اِستادیز http://www.quranstudies.ir/ اهل بیت http://www.ahlolbait.com/ پایگاه اطلاع رسانی اسلامی پارسا http://islamicdatabank.com/ حدیث نت http://www.hadith.net/ شهر حدیث http://hadithcity.com/ 14 معصومین http://www.14masoomin.com/ جست و جوگر حدیثی میزان http://mizan.hadith.net/ اگر به دنبال یافتن حدیثی در موضوع خاص یا از معصوم خاص باشید این سایت کمک خوبی برای یافتن حدیث می باشد. 💠 سایتهای پاسخگویی دینی 💠 پرسمان http://www.porseman.org/ مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی http://www.pasokhgoo.ir/ پایگاه پاسخگویی به شبهات http://x-shobhe.com/ تبیان http://www.tebyan.com/ تنزیل http://tanzil.net/#19:1 رسول نور http://www.rasoolnoor.com/ شیعه سرچ http://www.shiasearch.com/fa/%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C.html امام علی نت http://www.imamalinet.net/fa/Default.html الشیعه http://farsi.al-shia.org/ مرکز اطلاع رسانی غدیر http://www.ghadeer.org/Home الجامعه الاسلامیه http://www.uofislam.net/uofislam/ اسلام فقه http://www.islamicfeqh.com/ دانشنامه اسلامی http://wiki.ahlolbait.com/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C ویکی فقه http://fa.news.wikifeqh.ir/wiki/index.php ویکی شیعه http://fa.wikishia.net/view/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C اسلام کوئست http://www.islamquest.net/fa/ اسلام پدیا http://islampedia.ir/fa/ پایگاه استنادی علوم جهان اسلام آی اس سی http://www.isc.gov.ir/Default.aspx?lan=fa دانشنامه انقلاب اسلامی و تاریخ ایران http://daneshnameh.irdc.ir/?page_id=3694 پایگاه تخصصی نهج البلاغه http://www.balaghah.net/ واژه یاب https://www.vajehyab.com/ آبادیس https://dictionary.abadis.ir/ علاوه بر لغتنامه های فارسی لغت و متون انگلیسی و سایر زبان ها را نیز ترجمه می کند گوگل ترنسلیت https://translate.google.com/ اصطلاح نامه علوم اسلامی https://thesaurus.isca.ac.ir/ اصطلاحات علوم اسلامی به همراه توضیحات را می توان اینجا دید پایگاه های انگلیسی پایگاه https://link.springer.com/ این پایگاه لینک دسترسی به بیش از 1700 نشریه فراهم کرده همچنین بیش از 22هزار عنوان کتاب و همچنین 122 عنوان کتاب مرجع و نزدیک به 900 عنوان کتاب های دوره ای در موضوعات مختلف علوم فنی پزشکی و علوم انسانی کانال معرفی دوره ها و وبینارها 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4160618659C7fdaf0b8d1
دکترین دفاعی ایران چگونه برنامه‌های آمریکا را به شکست کشانید؟ 🇮🇷رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان سپاه «امتدادِ عمق راهبردی» کشور را لازم‌تر از «واجب‌ترین واجبات کشور» دانستند. اما این گزاره متکی به چه عقبه‌ی نظری و مستنداتی است؟ اثر چنین حضوری در تأمین امنیت ملی ایران و دفع خطرات و توطئه‌های دشمن چیست؟ 🔹 تصور کنید آمریکا در لبنان پایگاه نظامی داشت و مقاومت حزب الله وجود نداشت؛ 🔸تصور کنید آمریکا در عراق پس از نبرد میدانی ۲۰۰۳ به پیروزی نهایی رسیده بود و مقاومت داخلی در عراق بر ضد اشغالگری شکل نگرفته بود؛ 🔹تصور کنید آمریکا در جنگ هفت ساله‌ی سوریه غلبه کرده بود و اینک حکومتی متحد غرب و صهیونیسم در آنجا حاکم بود و داعش و دیگر گروه های تروریستی هم مجال فعالیت و توسعه‌ی ارضی داشتند؛ 🔸تصور کنید آمریکا در افغانستان و همچنین به مدد سعودی‌ها در یمن به پیروزی رسیده بود؛ ✍در آن صورت وضعیت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران چگونه بود؟ آیا تا به‌حال جنگ مستقیم آمریکا علیه ایران عملیاتی نشده بود؟ 🔺 موارد فوق فقظ بخشی از طرح های نظامی آمریکا برای تسلط بر منطقه و تهدید قدرت و سپس موجودیت جمهوری اسلامی ایران بوده است. ✍اگر ایران یا متحدین ایران در این عرصه‌ها فعال نبودند بدون شک آمریکا در منطقه هژمون نظامی مطلق بود. تلفات و عقب‌نشینی نظامی آمریکا از لبنان در ۱۹۸۴ در دوره‌ی قدرت فائقه‌ی آمریکا در عصر ریگان، اخراج و شکست نظامی آمریکا در عراق در دوره‌ی دکترین نومحافظه‌کاری آمریکا در زمان جورج بوش پسر، ناکامی در سوریه در دوران اوباما و ترامپ، همه ناشی از «قدرت ایران در منطقه» بوده است. آمریکا در یک جنگ پیروز شد و آن جنگ خلیج فارس ۱۹۹۱ ضد صدام بود. دکترین نظامی صدام صرفا محدود به جغرافیای خود بود و با اولین برخورد نظامی درهم شکست. ✍شکست‌های راهبردی آمریکا در منطقه نتیجه‌ی سیاست‌های ترکیه یا روسیه نبوده است بلکه این ایران و «محور مقاومت» است که آن را به شکست کشانده است بدون اینکه آسیبی متوجه ایران شود. منطقِ این موفقیت‌ها ریشه در «دکترینِ راهبردی جمهوری اسلامی» دارد که سیاست دفاعی آن صرفا دفاع از سرزمین خود نیست بلکه ایجاد و بسطِ «هویت مقاومتی فرامذهبی» در جغرافیای منطقه است. تحولات خاورمیانه زمینه‌های این هویت‌یابی را روز به روز بیشتر ایجاد می‌کند. پس روند راهبردی تحولات جاری به نفع قدرت فزاینده‌ی انقلاب اسلامی است و آمریکا و متحدانش نیز متوجه‌ی این امر شده‌اند و به دنبال الگوگیری به نفع خود (مثل طرح ناکام ناتوی عربی) یا خشکاندن این پیوندها از طریق تحریم هستند. ✍بیانات رهبر انقلاب در جمع فرماندهان سپاه حاوی یک جهش چشمگیر در تثبیتِ قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بود که بدون تردید دکترین جدید دفاعی جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب محسوب می‌شود؛ «نگاه وسیع به جغرافیای مقاومت»، «نگاه وسیع فرامرزی»، «قناعت نکردن به منطقه خودمان» و «امتداد عمق راهبردی» کلیدواژه‌های راهبردی‌ای هستند که هر کس اندکی از سیاست بین‌الملل بداند متوجه‌ی معانی و الزامات آن می‌شود. ✍ویژگی‌های دفاع رو به جلوی ایران تا به‌حال در حد و اندازه‌ی تبدیل شدن ایران به یک بازیگر منطقه‌ای فعال بوده است؛ اکنون این نتیجه بدست آمده و دشمن به دنبال جلوگیری از تثبیت و نهادینه شدن این وضعیت است. اقتضای دکترین جدید راهبردی انقلاب اسلامی این است که فراتر از تثبیت این قدرت در منطقه‌ی خود، به دنبال تقویت نقشش در ایجاد همان الگوی موفقی باشیم که انقلاب اسلامی را تا به این مرحله از قدرت رسانده است. ✍ دکتر محمد جمشیدی
قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الصَّادِقُ: عُلَمَاءُ شِيعَتِنَا مُرَابِطُونَ بِالثَّغْرِ الَّذِي يَلِي إِبْلِيسُ وَ عَفَارِيتُهُ ... فَمَنِ انْتَصَبَ لِذَلِكَ مِنْ شِيعَتِنَا كَانَ أَفْضَلَ مِمَّنْ جَاهَدَ الرُّومَ وَ التُّرْكَ وَ الْخَزَرَ أَلْفَ أَلْفِ مَرَّةٍ لِأَنَّهُ يَدْفَعُ عَنْ أَدْيَانِ مُحِبِّينَا وَ ذَلِكَ يَدْفَعُ عَنْ أَبْدَانِهِمْ. بحارالأنوار، ج 2، ص 5 دانشمندان شيعيان ما مرزباني هستند كه از ورود ابليس و ياران او به طرف شيعيان جلوگيري مي‌كنند. هر كس كه متصدي پاسخگويي به شبهات و دفاع از حريم ولايت باشد ميليون برابر برتر از كسي است كه در جبهه‌هاي جنگ در برابر هجوم اجانب جهاد مي‌كند.https://eitaa.com/marzbanandishe
آیا این حقائق را می دانستید؟ 🔸سیستم اطلاع‌رسانی اقتصادی دولت‌ها در ایران آنقدر ضعیف است که عمده مردم تا اکنون نمی‌دانستند که دولت برای ماکارونی، انواع شیرینی، شکلات، کیک، بیسکوییت، انواع نان صنعتی و ساندویچ، یارانه می‌دهد. 🔹اگر می‌دانستند به جای «گران شدن» از عبارت «واقعی‌شدن» قیمت‌ها استفاده می‌شد. از سوی دیگر کوتاهی ما رسانه‌ای‌ها و دولتمردان باعث شده که ملت از نقش کلیدی روسیه و اوکراین در تأمین گندم و روغن جهان مطلع نباشند. 🔸آیا ملت می‌دانند که نیمی از روغن آفتابگردان جهان در اوکراین بحران‌زده تولید می‌شود؟ آیا می‌دانند روسیه و اوکراین حدود ۴۰درصد گندم جهان را تأمین می‌کنند؟ آیا می‌دانند هم‌اکنون آلمان، انگلیس، ترکیه، اندونزی و... روغن را تحت‌کنترل دولت درآورده‌اند؟ آیا ملت ما می‌دانند دیروز سازمان ملل رسماً اعلام کرد قیمت مواد غذایی در سراسر جهان ۱۳درصد رشد داشته است؟ آیا می‌دانند که ما ۱۴میلیون تن گندم تولید یا وارد می‌کنیم اما از ۸میلیون آن استفاده بهینه و مفید می‌شود و آیا ملت می‌دانند که جنگ اوکراین باعث قاچاق آرد یارانه‌دار آنان به کشورهای همسایه می‌شود؟ 🔹اگر نمی‌دانند از بی‌عرضه‌گی ما و مهارت دشمن است.حالا دولت در مواجهه با این پدیده که آمیخته با جنگ روانی چند لایه دشمنان شده است چه کار باید بکند؟ منافقین کارت توزیع نان طراحی و تولید می‌کنند، کلیپ به سخره گرفتن حاکمیت با ماکارونی تولید می‌کنند و ما اینجا فوروارد می‌کنیم. برای ذائقه حزب‌اللهی و اصلاح‌طلب، جدا، جدا محتوا تولید می‌کنند و ما با چه ولعی فوروارد می‌کنیم. 🔸اصل تصمیم دولت را باید همه حمایت کنند. بدون تردید اگر رئیس‌جمهور به فردای سیاسی خود می‌اندیشید چنین تصمیمی نمی‌گرفت و با سرهم‌بندی و پول‌پاشی زمان می‌خرید. پس باید از اقدام دولت برای کنترل فساد در آرد و ارز حمایت کرد اما گفت: جناب دولت! شما باید ابتدا در یک شهر طرح را اجرا، سپس متاثر از نتیجه، پول را در کارت‌ها شارژ می‌کردید، آنگاه طرح را به رسانه و شبکه‌های اجتماعی می‌آوردید. 🔹این تصمیم حتماً دارای آسیب است اما بمباران آن از واشنگتن تا لندن و تهران صدها برابر آسیب‌های آن است و نخبگان کشور باید این مهم را بفهمند.
gozinesh_osoul02.pdf
1.96M
پنجاه درس اصول عقاید برای جوانان به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
جهان آرا.رائفی پور.mp3
27.03M
🔰 گفتگوی جذاب و شنیدنی ♻️ حتماً بشنوید 🌀 این فایل را با نام دانشنامه کپی کنید @daneshnameh1399
🌀 باطل‌السحر مارپیچ سکوت 📝 جلوه‌های دینداری مردم 🖋 حسین شریعتمداری 🔸 در دوران دانشجویی به اتفاق ۳ تن دیگر از دوستان دانشجو عازم اصفهان بودیم. افق مشرق نقره فام شده بود ولی راننده اتوبوس برای نماز صبح توقف نمی‌کرد. ❓دوستانه از راننده پرسیدیم برای ادای نماز توقف نمی‌کنید؟ پاسخش مثبت بود اما دقایقی گذشت و توقف نکرد. یکی از دوستان به راننده گفت ما را برای نماز پیاده کنید و شکایتی هم نداریم. 🔹 راننده اتوبوس به غیرتش برخورد و گفت من مخلص همه جوانان نماز‌خوان هستم و [...] توقف کرد. ❇️ از سی و چند مسافر اتوبوس ۲۳ نفر برای نماز پیاده شدند! ❗️با تعجبی آمیخته به شرم از آقایی که حدود ۵۰ سال داشت پرسیدم؛ شما که اهل نماز هستید چرا ساکت بودید؟ با شرمندگی گفت؛ نمی‌دانستیم که اکثر مسافران نمازخوان هستند! ♨️ اگر افراد جامعه احساس كنند ديدگاه و نظر آنها در «اقليت» قرار دارد و اكثر افراد جامعه ديدگاه و نظری متفاوت با آنها دارند، به طور معمول و براساس يک قاعده فراگير -استثناها مورد نظر نيست- علاقه و تمايلی به ابراز نظر و عقيده خود نخواهند داشت و بيم آن دارند كه به خاطر ابراز عقيده و نظر متفاوت خويش در انزوا قرار گيرند. بر این اساس یکی از ترفندهای خطرناک ساخته شده است. 🔹 این ترفند که از آن با عنوان «مارپیچ سکوت -SILENCE SPIRAL‌» یاد می‌شود [...] اولین بار در سال 1974 (1353) از سوی خانم «اليزابت نئول نيومن» آلماني و در كتاب «افكار عمومی- پوست اجتماعی» مطرح شد. چگونگی بهره‌گيری از اين نظريه يكی از ده‌ها -و اكنون صدها- ماده درسی است كه در سرويس‌های اطلاعاتی آمريكا و اروپا به افسران عمليات روانی آموزش داده می‌شود. 🔹 مارپیچ سکوت، یک دالان و کریدور فرضی است که دیواره آن را رسانه‌ها می‌سازند. کاربرد مارپیچ سکوت هنگامی است که اعتقادات و باورهای مردم با اهدافی که دشمن درپی آن است همخوانی نداشته باشد. دشمن در این حالت باور اکثریت را درون مارپیچ سکوت می‌ریزد و با استفاده از رسانه‌هایی که در اختیار دارد و روزنامه‌نگاران مزدوری که به خدمت گرفته است، تلاش می‌کند تا باورها و اعتقادات مورد قبول اکثریت مردم را در اقلیت و باورهای مورد نظر خود را به عنوان باور و خواست اکثریت مردم معرفی کند! 🔹 در آموزه‌های اسلامی آمده است که «صلوات بلند‌» نفاق را از بین می‌برد. چرا؟ برای این که وقتی کسی با صدای بلند صلوات می‌فرستد، هویت خویش را ابراز داشته و تابلوی باورها و اعتقادات خود را روی دست گرفته است. 🔹 ترفند مارپیچ سکوت اگر چه مدت‌هاست که در ایران اسلامی به کار گرفته شده و هنوز هم می‌شود ولی هر از چندگاه با دیوار بلند و سد مستحکم باورهای اسلامی ملت رو‌به‌رو شده و ناکام مانده است و از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1⃣ درپی شهادت حاج قاسم سلیمانی، ده‌ها میلیون نفر در ایران اسلامی برای بزرگداشت مقام آن شهید بزرگوار به صحنه آمده و در تشییع پیکر پاک وی حماسه‌ای عظیم آفریدند. 2⃣ طرح عادلانه کردن یارانه‌ها با تبلیغات سوء و کم‌نظیر دشمنان بیرونی و پادوهای داخلی آنها رو‌به‌رو شد ولی در مجموع از جمعیت ۸۵ میلیونی ایران اسلامی فقط چند هزار نفر در ۱۴ استان کشور به خیابان آمدند و بسیاری از آنها نیز از یک سو بعد از توضیح مسئولان و از سوی دیگر با مشاهده اراذل و اوباشی که جلودار بودند پا پس کشیدند. 3⃣ و اما، به عنوان تازه‌ترین نمونه از این دست می‌توان به سرود فاخر، جذاب و روح‌نواز «‌سلام فرمانده‌» اشاره کرد. این سرود از نخستین روزهای اجرای آن با انبوه پر حجمی از تبلیغات سوء دشمنان ریز و درشت خارجی و داخلی رو‌به‌رو شد ولی علی‌رغم این حجم گسترده هجوم، همه‌روزه بر استقبال پر شور مردم به ویژه نسل جوان و دهه نودی‌ها از آن افزوده شده است تا آنجا که کمتر کسی را می‌توان یافت که سرود سلام فرمانده را زیر لب زمزمه نکند‌. ✅ وقتی همه از عمق و وسعت باورهای اسلامی و انقلابی در میان مردم حکایت می‌کند چرا باید صبر کنیم تا حماسه‌هایی نظیر سه نمونه یاد شده به میان کشیده شود و آنگاه گستره دلباختگی توده‌های عظیم مردم به اسلام و انقلاب و نظام را به نمایش بگذاریم؟ و چرا نباید پرچم باورها و هویت اسلامی و انقلابی خود را بی‌وقفه برافراشته نگاه داریم؟! ✅ باطل‌السحر ترفند مارپیچ سکوت، فریاد در اعلام باورهاست چیزی شبیه همان صلوات با صدای بلند. 🌐 کیهان 🗂 @Manahejj
کتاب نگین آفرینش.pdf
2.02M
🔸 کتاب نگین آفرینش 🔅دوره ای عمومی پیرامون ✍ جمعی از نویسندگان حوزه مهدویت 🔻 این کتاب برای دوره های عمومی معرفت افزایی مهدویت مناسب است! 🌸 با لینک دانشنامه کپی کنید 🆔@daneshnameh1399
🔹گروه‌های پرسمان اعتقادی گروه پرسمان اعتقادی در ایتا👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/1120272523Cfbc7256076 گروه پرسمان اعتقادی واتسآپ (۱) 👇🌷 https://chat.whatsapp.com/H4RmlE1AqGoDg2pTvh8cS9 گروه‌ پرسمان اعتقادی واتسآپ(۲) 👇🌷 https://chat.whatsapp.com/Cfj75w2deq93LaMfYYYH8E گروه پرسمان اعتقادی تلگرام👇🌷 https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
1_1347817295.mp3
1.43M
🎙 علامه : "از جناب بهمنیار نقل شده است كه می ‌گوید ما روزانه منتظر ورود بوعلی بودیم كه ایشان تدریس كنند و ما تَدَرّس كنیم و فرا بگیریم، روزی استاد آمد و ما در كنار شمع وجودش جمع شدیم و پروانه وار نشستیم كه ایشان تدریس بكنند، وقتی شروع به تدریس كردند از چشمان ما و رخسار ما فهمیدند كه ما درس دیروز را نفهمیدیم....كم كم به عرضش رسید یا برای او معلوم شد که ما دیشب گعده داشتیم... آن‌گاه اشك از چشمان بوعلی سرازیر شد، گفت طناب بازهای شهر ـ این سیرك ها ـ می ‌كوشند در رشته شان متخصص بشوند، شما كه در رشته علمی و علوم الهی تلاش و كوشش می ‌كنید تلاش و كوششتان این نیست كه در رشته ‌تان متخصص بشوید؟!" •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @misbahulfiqahe ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
✳️ قرائن داخلی دالّ بر اراده معنای امامت از واژه «مولی» از نگاه علامه امینی (علیه الرحمة) 1. گفتار پیامبر اکرم (ص) در آغاز حدیث غدیر پیامبر اکرم (ص) در آغاز سخن خود فرمود: «آلست اولی بکم من انفسکم» این فقره از سوی بسیاری از بزرگان اهل سنت و شیعه نقل شده و جایی برای انکار آن وجود ندارد. از سویی دیگر، مفاد این بخش از گفتار رسول اکرم (ص) که دلالت بر اولویت در تصرف دارد، آشکار است و از آن جا که آن حضرت در پی آن و به عنوان نتیجه ای از آن فرمود: «من کنت مولاه فعلی مولاه»، نتیجه می گیریم که مقصود از واژه «مولی» در این حدیث اولی در تصرف است. 2. گفتار رسول اکرم (ص) در ذیل حدیث همان گونه که حفاظ حدیث غدیر ذکر کرده اند، رسول اکرم (ص) پس از معرفی حضرت امیر (ع) به عنوان ولی مؤمنان فرمود: «اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله» علامه امینی معتقد است این دعا خود از سه جهت دلالت بر این مدعا دارد که مراد آن حضرت از مولا بودن حضرت امیر (ع) امامت و ولایت ایشان است: یکم: از آن جا که رسول اکرم (ص) حضرت امیر (ع) را به عنوان امام و ریاست عامه مسلمانان برگزید، می دانست که چنین جایگاهی به حمایت مردم و همگان نیاز دارد؛ به ویژه آن که به اذعان قرآن و به گواهی تاریخ، شماری از روی حسادت با حضرت امیر (ع) دشمنی داشتند. بنابر این منطقی بود که رسول اکرم برای آن حضرت این چنین دعا کند. دوم: چنین دعایی با عموم افرادی، عموم ازمانی و عموم احوالی و با توجه به حذف متعلق آن و دلالتی که وجوب یاری حضرت امیر (ع) دارد، دلالت بر عصمت امام دارد. از سویی دیگر، کسی که دارای صفت عصمت است شایسته مقام امامت است. سوم: از ظاهر دعا چنین بر می آید که مراد رسول اکرم (ع) بیان تکلیف مردم در اطاعت و موالات در برابر حضرت امیر است. در این صورت تنها با پذیرش معنای «اولویت در تصرف» سازگار است. زیرا مفهوم محبت و یاری رسانی عام و فراگیر بوده و نیازی به مکلف ساختن مردم به آن نیست. 3. ذکر ولایت در سیاق شهادت بر توحید و رسالت در برخی از نقل ها که در منابع معتبر آمده چنین آمده است: « يا أيها الناس بم تشهدون؟ قالوا: نشهد أن لا إله إلا الله ، قال: ثم مه؟ قالوا: وأن محمدا عبده ورسوله، قال: فمن وليكم؟ قالوا : الله ورسوله مولانا . ثم ضرب بيده إلى عضد علي فأقامه فقال : من يكن الله ورسوله مولاه فإن هذا مولاه.» علامه امینی می گوید که این عبارت در نقل جرير، حضرت أمير (ع)، زين بن أرقم، عامر بن ليلى، حذيفة بن أسيد آمده است. از سویی دیگر، وقوع ولایت در سیاق شهادت به توحید و رسالت و ذکر مولویت مطلق الهی و رسول در پی آن، گواه آن است که از آن تنها باید معنای امامت اراده شده باشد: « فإن وقوع الولاية في سياق الشهادة بالتوحيد والرسالة وسردها عقيب المولوية المطلقة لله سبحانه ولرسوله من بعده لا يمكن إلا أن يراد بها معنى الإمامة الملازمة للأولوية على الناس منهم بأنفسهم.» 4. گفتار رسول اکرم (ص) در ادامه حدیث غدیر بر اساس برخی از نقل ها رسول اکرم (ص) در ادامه حدیر غدیر چنین فرمود: « الله أكبر على إكمال الدين ، وإتمام النعمة ، ورضى الرب برسالتي ، والولاية لعلي بن أبي طالب.» از سویی دیگر، اکمال دین، کامل کردن نعمت و رضایت الهی تنها با امامت و ولایت حضرت امیر (ع) سازگار است: « فأي معنى تراه يكمل به الدين ، ويتم النعمة ، ويرضي الرب في عداد الرسالة غير الإمامة التي بها تمام أمرها وكمال نشرها وتوطيد دعايمها ؟ إذن فالناهض بذلك العبء المقدس أولى الناس منهم بأنفسهم.» 5. اشاره رسول اکرم (ص) به پایان پذیرفتن حیات ایشان در عموم نقل های حدیث غدیر از زبان رسول اکرم (ص) عباراتی همچون«كأني دعيت فأجبت» یا « أنه يوشك أن أدعى فأجيب» یا « ألا وإني أوشك أن أفارقكم » یا «يوشك أن يأتي رسول ربي فأجيب» آمده که دلالت بر پایان پذیرفتن حیات رسول خدا دارد. در چنین حالتی آن چه که باید مورد تاکید قرار گیرد امامت و ولایت بر مؤمنان است و نه چیز دیگر. 6. بیان تهنیت به حضرت امیر (ع) به استناد برخی از روایات غدیر، رسول اکرم (ص) پس از معرفی حضرت امیر فومود که به من تهنیت بگویید که مقام رسالت را به من و مقام امامت به اهل بیت من داده شده است. چنان که ابوبکر و عمر نیز نزد آن حضرت آمدند و به ایشان به خاطر نیل به مقام مولویت مؤمنان تبریک و تهنیت گفتند. چنین برخوردی بدون اراده معنای امامت و خلافت از واژه «مولی» معنا ندارد. 7. تاکید بر ابلاغ ولایت حضرت امیر (ع) به غائبان 👇👇👇
همان گونه که در همه منابع آمده رسول اکرم (ص) با عبارت « فليبلغ الشاهد الغايب» از همه حاضران و مخاطبان حدیث غدیر خواست تا آن را به همه غائبان ابلاغ کنند. پیداست چنین تاکیدی با اراده معنای محبت و یاری از واژه «مولی» که پیش از این همه مؤمان از آن آگاهی داشتند، معنا نخواهد داشت: « يؤكد هذا التأكيد في تبليغ الغائبين أمرا علمه كل فرد منهم بالكتاب والسنة من الموالاة والمحبة والنصرة بين أفراد المسلمين مشفوعا بذلك الاهتمام والحرص على بيانه.» 8. تعابیری دال بر برخورداری حضرت امیر از مقامات رسول اکرم در مرتبه ای فروتر در برخی از نقل های حدیث غدیر تعابیری آمده که نشان می دهد حضرت امیر واجد مقامات رسول اکرم (ص) البته در مرتبه ای فروتر بوده است؛ نظیر آن که در نقل ابو سعيد وجابر چنین آمده است: «الله أكبر على إكمال الدين ، وإتمام النعمة ، ورضى الرب برسالتي ، والولاية لعلي بن بعدي.» و در نقل وهب چنین آمده است: «إنه وليكم بعدي» این تعابیر گواه آن است که مراد از «مولی» همان امات و ولایت حضرت امیر (ع) است. 9. تاکید رسول اکرم (ص) بر ابلاغ پیام الهی در تمام نقل های حدیث غدیر چنین آمده که رسول اکرم (ص) پس از بلاغ ولایت فرمود: «اللهم أنت شهيد عليهم إني قد بلغت ونصحت.» از سویی دیگر، چنین اشهادی تنها با اراده مفهوم امامت و ولایت از واژه «مولی» سازگار است. زیرا محبت و یاری رساندن پیش از این به صورت های گوناگون به مردم ابلاغ شده بود. 10. اشاره رسول اکرم (ص) به بقاء آثار جاهلیت در دلهای مردم در عموم نقل های حدیث غدیر بر این نکته تاکید شده که آن حضرت از وجود ریشه های جاهلیت در دل های مردم اظهار نگرانی کرده و از این که مردم در برابر ابلاغ امامت حضرت امیر (ع) ایشان را تکذیب کنند، نگران بوده است. پیداست چنین نگرانی ای تنها با اراده معنای امامت و ولایت از واژه «مولی» سازگار است. چنان که پیداست علامه امینی با دقت علمی و تتبع قابل تحسین به درستی از همه قرائن بیرونی و درونی برای اثبات آن که مفهوم و معنای «ولی» در حدیث غدیر خم نمی تواند غیر از امامت و ولایت باشد، بهره جسته و جایی برای هیچ گونه شبهه و تردیدی در این باره باقی نگذاشته است. از نکات قابل توجه در مباحث ایشان توجه به شبهات برخی از عالمان اهل سنت در زمینه صحت صدور و صراحت دلالت این حدیث است که در کتاب الغدیر ضمن رعایت امانت در نقل آراء آنان، شبهات آنان مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. ردّ تهمت قرطبی و قسطلانی در باره شیعه، نقد شبهه سیوطی و آلوسی در باره سند حدیث، نقد تفصیلی شبهه ابن حزم اندلسی و نقد شبهه رازی در باره مفهوم «ولی» از جمله این نقدهاست. برگرفته از مقاله «روش شناسی علامه امینی در کتاب الغدیر» اثر استاد علی نصیری 🆔 eitaa.com/alinasirigilani 🌐 www.maref.ir