eitaa logo
اندیشانه
47 دنبال‌کننده
665 عکس
134 ویدیو
290 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
عطری که از حوالی پرچم، وزیده است مارا به سمتِ مجلسِ آقا کشیده است   از صحن ابن حسینیه تا صحن کربلا صد کوچه وا کنید، محرّم رسیده است دست ازل، دو چشم مرا، وقف گریه کرد اصلاً مرا برای همین آفریده است   آقا! ببین برای عزای تو، مادرم پیراهن سیاه، برایم خریده است   نورش نمی‌دهند و بهشتش نمی‌برند چشمی که روضه‌های شما را ندیده است   هر چند صد پیاله تو را گریه کرده‌اند اما هزار قطره‌ی اشکِ نچیده است 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
Karimi - Shabe Avale Moharram.mp3
6.31M
دورباه هر محله پر علم شده... شب اول محرم /حاج محمود کریمی 🏴فرارسیدن ماه محرم الحرام ماه عزای سروروسالارشهیدان آقااباعبدالله الحسین(ع) بر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله اعظم ارواحنافداه و همچنین دوستداران و محبان ایشان تسلیت 🏴 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
🔴 : 🔻 در دموکراسی‌ها مسئله عقیده و فکر را اصلاً به کلی از متن زندگی و از رکن زندگی خارج کردند و به صورت یک امر فردی و شخصی درآوردند. خیلی اسم خوبی هم گذاشته‌اند: «عقیده آزاد است»! 🔻 این «عقیده آزاد است» به مفهومی که این‌ها می‌خواهند بگویند، یعنی عقیده اساساً ارزشی ندارد؛ یک امر شخصی فانتزی است. یک کسی به این دل بسته و خوش است که می‌خواهد گاو بپرستد و تو خوش هستی به این که خدا را بپرستی. هیچ فرقی نمی‌کند. همان طور یک نفر خورش قرمه سبزی دوست دارد و دیگری خورش قیمه. 🔻 ما اگر می‌گوییم عقیده آزاد است، به این دلیل است که عقیده را جبری نمی‌شود به مردم تحمیل کرد؛ چون عقیده انتخاب است؛ فرد باید با فکرش به یک اعتقاد برسد و بعد هم به آن، گرایش و ایمان پیدا کند. 🔻 اگر می‌شد عقیده را هم به زور به کسی بدهند، می‌گفتیم عقیده هم باید اجباری باشد. مگر بهداشت و تعلیمات اجباری چه گونه است؟ چرا آنها که این همه روی دموکراسی تأکید می‌کنند، در مسئله تعلیمات اجباری هرگز یک ذره هم تردید به خودشان راه نمی‌دهند. اگر به آنها بگویید چرا آزادی‌اش را سلب می‌کنید، پاسخ می‌دهند آزادی‌اش را برای خیر و مصلحت خودش سلب می‌کنیم. 🔻 از نظر ما این که عقیده باید آزاد باشد، نه به دلیل این است که عقیده یک امر شخصی فردی است و ارزشی ندارد -که آنها اصلاً مبنای فکرشان این است - بلکه به این دلیل است که عقیده «اجبار بردار» نیست، مانند ملکات فاضله. هیچ کس را با کتک نمی‌شود «امین» کرد. می‌شود با کتک جلوی دزدی را گرفت، یعنی آدمی که خٌلقاً دزد است، از ترس دزدی نکند؛ اما نمی‌شود با کتک، کاری کرد که ملکه امانت در او پیدا بشود. 📝 مرتضی مطهری، مقدمه‌ای بر حکومت اسلامی، ص۱۰۲-۱۰۰ (با تلخیص) 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کولاک حاج مهدی رسولی که با نوحه کوبنده پاسخ وزیر بهداشت را داد👌 "میگن روضه دل مردگیه میگن گریه افسردگیه" نمیدونن ❤️
✍ ده روایت درباره استحباب سياه پوشی در عزاي سيدالشهداء(ع) 📌🔴1- در جنگ احد كه 70تن از مسلمانان شهيد شدند ، زنان مسلمان- ازجمله امّ سلمه- درسوگ شهيدان جامه سياه در بركردند.( سير‌ه‌ ابن هشام : 3/159) 📌🔴2- ابو نعيم اصفهاني نقل مي كند: هنگاميكه خبرشهادت امام حسين(ع) به امّْ سلمه رسيد، د رمسجد پيامبر (ص) قبّه اي سياه زد و جامه سياه پوشيد. (عيون الاخبار از عماد الدين ادريس قريشي /109) 3- اسماء بنت عميس، پس از جنگ موته در عزاي همسر خويش« جعفر طيّار» لباس سياه پوشيد.( مجمع الزوائد هيثمي : 3/16)  📌🔴4- يكي از فرزندان امام زين العابدين(ع) نقل مي كند كه پس از شهادت امام حسين(ع)،زنان بني هاشم در ماتم آن حضرت لباسهاي سياه و جامه هاي خشن پوشيدند و هرگز از سرما شكايت نمي كردند و پدرم عليّ بن الحسين(ع) به علّت (اشتغال آنها به) مراسم عزاداري براي ايشان غذا درست مي كردند.( محاسن برقي / 420ح195، بحارالانوار: 45/188)  📌🔴5- هنگامي كه يزيد، اهل بيت رسول خدا را طلبيد و آنان را ميان ماندن در شام و برگشتن به مدينه مخيّر نمود، گفتند: « ما بيش از هر چيز دوست داريم كه براي امام مظلوم مجلس ماتم و عزا برپا كنيم وگريه و زاري كنيم. يزيد گفت: آنچه مي خواهيد انجام دهيد. آنگاه خانه هايي را براي آنان مهيّا ساخت، پس از زنان بني هاشم و طائفه قريش كسي باقي نماند، جز اينكه (به نشانه‌كردند عزاداري ) براي حسين(ع) لباس سياه پوشيدند، و به مدت هفت روز براي آن حضرت ندبه و زاري كردند.( منتخب طريحي : 2/482، بحارالانوار: 45/196) 📌🔴6- پس از خطبه تاريخي امام سجّاد(ع) د رمسجد جامع دمشق، منهال برخاست و گفت: چگونه هستي اي فرزند رسول خدا؟امام سجاد(ع) فرمود: چگونه مي شود حال كسي كه پدرشبه قتل رسيده باشد و اهل و عيالش اسير شده باشند؟ همانا من و اهل بيتم لباس عزا پوشيده ايم و پوشيدن لباس نو برما روا نيست. (مقتل ابي مخنف / 217، ناسخ التواريخ، زندگي امام سجاد عليه السلام)  📌🔴7- سليمان بن راشد از پدرش نقل مي كند كه امام سجاد(ع) را ديدم که جبه اي جلو باز و سياه رنگ و طيلساني کبود رنگ پوشيده بود. اين شيوه از سوي ديگر ائمه(ع) و بزرگاني چون ام سلمه، مختار ثقفي و سيف بن عميره نخعي کوفي جريان داشته و در عصر غيبت تا کنون تداوم يافته است. (كافي: 6/449، وسائل: 5/34 ب 18 احكام ملابس، حديث دوم) 📌🔴8- نعمان بن بشير هنگامي كه خبر شهادت امام حسين(ع) را به گوش اهالي مدينه رسانيد، همه‌ مردها سياه پوشيدند و فرياد و ناله سردادند. ( مقتل ابي مخنف/222) 📌🔴9- سليمان بن ابي جعفر (عموي هارون) در تشييع پيكر مطهّر امام كاظم(ع) جامه‌ سياه پوشيده بود. (بحارالانوار: 48/227) 📌🔴10- سيف بن عميره، صحابي بزرگ امام كاظم(ع) در سوگنامه خود مي گويد:  والبس ثياب الحزن يوم مصابه         ما بين اسود حالك او اخضر در روز شهادت آن حضرت ( روز عاشورا ) جامه هاي عزا بر تن كن، يا به رنگ سياه تند و يا سبز سير (منتخب طريحي: 2/437) 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh تبیین آموزه های اعتقادی دین اسلام
💠 🔘 کتاب: آذرخش کربلا ( بررسی تحلیلی قیام عاشورا ) ✔️ پاسخ به شبهاتی پیرامون بزرگداشت قیام عاشورا 👤 مولف : آیت الله محمدتقی مصباح یزدی 📖 تعداد صفحات : ۳۳۶ 🔷 این کتاب مجموعه سخنرانیهای علامه محمدتقی مصباح یزدی است که در محرم ۱۴۲۱ در حسینیه شهدا قم ایراد شده است. 🔶 ایشان این سخنرانی ها را در محرم ۱۴۲۱ ایراد کرده، یعنی در اوج دورانی که تریبون‌های رسمی و غیر رسمی دولت در مورد مذهب، اهل بیت، امام حسین(ع) و انقلاب و اسلامی به تبلیغات منفی می‌پرداختند و شبهات نظری فراوانی برای انزوای دین و اکاذیبی برای تقبیح چهره مراجع و روحانیت مطرح می‌کردند. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh
4_5911117048003428687.pdf
4.28M
📚 پرسش و پاسخ های دانشجویی - ویژه محرم 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سخنان شگفت انگیز شیخ عدنان مفتی وهابی عربستانی درباره ی امام حسین (ع) و سرگردانی مجری در برنامه تلویزیونی. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh
شبهه_چرایی_بزرگ_بودن_مصیبت_امام.pdf
347.7K
چرا مصیبت امام حسین علیه السلام بزرگ است؟ 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh #آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
بـه فــرات و لـب عطشـان اباعبدالله بـه شهــادت بـه شهیــدان اباعبدالله پیش از آنی که خدا روح دمد در بدنم دست مـن بـود بــه دامـان اباعبدالله دوست دارم همه اعضام شود مهر نماز خــاک گــردم بـه بیـابـان اباعبدالله سـر من خاک قدم‌های حسین‌بن‌علی جـان مـن بـاد بـه قــربـان اباعبدالله جگرم تشنـۀ آب است ولی می‌گـویم بـه فـدای لـب عطشــان ابـاعبـدالله نور مصباح هـدی گشته چـراغ راهم بنـویسید کـه مـن کشتـۀ ثــاراللهم 🔹 🔹 http://eitaa.com/joinchat/1035468802Cef07e8d2e7
هدایت شده از المدرس الافضل
؛ شبهه؛ بهتر نیست به جای عزاداری پول آنرا به فقرا بدهیم! جواب: ۱. مراسمات امام حسین علیه السلام زمینه ساز کمک به فقرا است و خیلی از کمک های مردمی به فقرا از همین مساجد و حسینیه ها جمع می شود و بچه هیأتی ها و نیروهای مذهبی در جاهای مختلف کشور در همین هیأت ها گروه های مردمی و صندوق های قرض الحسنه برای کمک به فقرا تشکیل می دهند. ۲. تعداد قابل توجهی از مراسمات مذهبی توسط اقشار کم درآمد جامعه تشکیل می شود، تا جایی که بررسی تعداد هیأت های بالای شهر و تعداد هیأت های پایین شهر بهترین گواه بر این مطلب است، گاهی در قسمت های پر درآمد در هر خیابان فقط یک هیأت است و برخی خیابان ها اصلا مراسم مذهبی ندارند، ولی گاهی در قسمت های کم درآمد شهر در هر خیابان سه هیأت وجود دارد. ۳. برکت موجود در مراسمات اهل بیت و ترویج تقوا در این مراسمات جلوی فقرهای بیشتر را می گیرد، زیرا به فرموده قرآن:و لو ان اهل القری واتقوا و آمنوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض. ۴. بچه مذهبی ها که هم هیات برگزار می کنند و هم به فقرا کمک می کنند، منتظرند که مخالفان اندک برگزاری هیات، پولشان را بدهند تا برای فقرا خرج شود. موفق باشید. @alafzal1400
اي اهل حرم مير و علمدار نيامد، علمدار نيامد سقاي حسين سيد و سالار نيامد، علمدار نيامد 🏴 🏴 تاسوعای حسيني تسليت باد. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh #آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
✍ اگر بگذرید شیرم را حلالتان نمی کنم! روحانی مسئول مشاوره به زندانیان محکوم ‌به اعدام در زندان رجایی شهر خاطره جالبی دارد: 🔸حدود ۲۳ سال پیش جوانی که تازه به تهران آمده بوده در یک کبابی مشغول کار می‌شود، ‌شبی پس از تمام شدن کار، صاحب کبابی دخل آن روز را جمع می‌کند و می‌رود در بالکن مغازه تا استراحت کند. درآمد آن روز کبابی، شاگرد جوان را وسوسه می‌کند و در جریان سرقت پول‌ها، صاحب مغازه به قتل می‌رسد. او متواری می‌شود؛ اما مدتی بعد، دستگیرش می‌کنند و به اینجا منتقل می‌شود. 🔸حکم قصاص جوان صادر می شود، اما اجرای آن حدود ۱۸-۱۷ سال به طول می‌انجامد؛ می‌گویند شاگرد جوان در طول این مدت حسابی تغییر کرده بود و به‌ قول‌ معروف پوست‌ انداخته و اصلاح‌ شده بود. آن‌قدر تغییر کرده بود که همه زندانی‌ها قلبا دوستش داشتند. 🔸پس از این ۱۸-۱۷ سال، خانواده مقتول که آذری‌ بودند، برای اجرای حکم می‌آیند؛ همسر مقتول و سه دختر و ۷ پسرش آمدند و در دفتر نشستند، فضا سنگین بود و من با مقدمه‌چینی و شرح احوالات فعلی قاتل، از اولیای دم خواستم که از قصاص صرف‌نظر کنند. همسر مقتول گفت: " من قصاص را به پسر بزرگم واگذار کرده‌ام" و پسر بزرگ هم گفت که قصاص به کوچک‌ترین برادرمان واگذار شده است. به‌هرحال برادر کوچک‌تر هم زیر بار نرفت و گفت :"اگر همه برادر و خواهرهایم هم از قصاص بگذرند، من از قصاص نمی‌گذرم؛ زمانی که پدرم به قتل رسید من خیلی بچه بودم و این سال‌ها، یتیم بودم و واقعاً سختی کشیدم." 🔸به‌هرحال روی اجرای حکم مصر بود. با خودم گفتم شاید اگر خود زندانی بیاید و با آن‌ها روبه‌رو شود، چیزی بگوید که دلشان به رحم بیاید، بنابراین گفتم زندانی را بیاورند. یادم هست هوا به‌شدت سرد بود و قاتل هم تنها یک پیراهن نازک تنش بود؛ وقتی آمد رفت کنار شوفاژ کوچکی که در گوشه اتاق بود ایستاد به او گفتم اگر درخواستی داری بگو؛. او هم آرام رو به من کرد و گفت:"درخواستی ندارم." 🔸وقت کم بود و چاره دیگری نبود. مادر و یکی از دختران در دفتر ماندند و ۹ برادر و خواهر دیگر برای اجرای حکم وارد محوطه اجرای احکام شدند. جالب بود که مادرشان موقع خروج فرزندانش از دفتر به آن‌ها گفت که اگر از قصاص صرف‌نظر کنند شیرش را حلالشان نمی‌کند. به‌هرحال شاگرد قاتل، پای چوبه ایستاد همه‌چیز آماده اجرای حکم بود که در لحظه آخر او با همان آرامشش رو به اولیای دم کرد و گفت: "من یک خواسته دارم" من که منتظر چنین فرصتی بودم گفتم دست نگه‌ دارید تا آخرین خواسته‌اش را هم بگوید. 🔸 شاگرد قاتل، گفت: "۱۸ سال است که حکم قصاص من اجرا نشده و شما این مدت را تحمل کرده‌اید، حالا تنها ۹ روز تا محرم باقی‌مانده و تا تاسوعا، ۱۸ روز. می‌خواهم از شما خواهش کنم اگر امکان دارد علاوه بر این ۱۸ سال، ۱۸ روز دیگر هم به من فرصت بدهید. من سال‌هاست که سهمیه قند هر سالم را جمع می‌کنم و روز تاسوعا به نیت حضرت عباس (ع)، شربت نذری به زندانی‌های عزادار می‌دهم. امسال هم سهمیه قندم را جمع کرده‌ام، اگر بگذارید من شربت امسالم را هم به نیت حضرت ابوالفضل (ع) بدهم، هیچ خواسته دیگری ندارم. " 🔸 حرف او که تمام شد فضا عوض شد. یک‌دفعه دیدم پسر کوچک مقتول منقلب شد، رویش را برگرداند و با بغض گفت من با ابوالفضل (ع) درنمی‌افتم؛ من قصاص نمی‌کنم. برادرها و خواهرهای دیگرش هم با چشمان اشکبار به یکدیگر نگاه کردند و هیچ‌کس حاضر به اجرای حکم قصاص نشد. 🔸 وقتی از محل اجرای حکم به دفتر برگشتند، مادرشان گفت چه شد قصاص کردید؟ پسر بزرگ مقتول ماجرا را برای مادرش تعریف کرد. مادرشان هم به گریه افتاد و گفت به خدا اگر قصاص می‌کردید شیرم را حلالتان نمی‌کردم. خلاصه ماجرا با اسم حضرت عباس(ع) ختم به خیر شد و دل ۱۱ نفر با نام مبارک ایشان نرم شد و از خون قاتل پدرشان گذشتند. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علم افتاده و نیست علمدار حسین، یا حسین 🔹تصاویری از مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در یزد @Farsna
☑️ سنگ بنای حرکت امام حسین(ع) منحصر به امامت ده ساله او نیست بلکه پنجاه سال طول کشید تا این انقلاب جاویدان به بار نشست. 🔹به دیگر بیان: چه شد افراد جامعه ای که هر روز به دیدار پیامبر اسلام(ص) می شتافتند یا به هنگام وضوی او قطرات آب را تبرک بر می داشتند روزی رسید که میوه دل باغ پیغمبر را در گودال غربت با تیغ کین سر بریدند و حتی بعد از کشتن فرزند رسول خدا به شکرانه این نعمت پیروزی، جشن گرفته و پایکوبی کردند؟ 🔹پاسخ اجمالی: اگر مسلمانان بعد از رحلت پیامبر(ص) وظیفه خود می شناختند و علی(ع) را که پیامبر به جانشینی خود نصب کرده بود رها نمی کردند و دست نامحرمان را از حریم دین کوتاه می کردند عاشورا رخ نمی داد. 🔹 پاسخ تفصیلی: هنوز بدن مطهر پیامبر رحمت بر زمین بود که مسلمانان تنازع کردند و هنگام غسل و ... پیامبر توسط علی، به فکر ریاست و غصب حکومت و تعیین خلیفه افتادند و با پشت پا زدن به قول و فعل پیامبر مبنی بر جانشینی علی، برای پیامبر جانشین انتخاب کردند که در نتیجه" افزون بر تحریف و بدعت در دین، منع و جعل حدیث، مخدوش کردن سیمای اهل بیت، شکستن حرمت اسلام، تساهل و تسامح مردم و ستم پذیری، بیت المال به طور تبعیض آمیز بین مردم تقسیم شد و ناعدالتی در آن باعث رواج لقمه حرام در بین مردم گشت و به مرور زمان امت پیغمبر راه ناراست پیمود و در نتیجه لقمه های حرام تاثیر خود را گذاشت و امت پیغمبر از مسیر حق بازماند و دستش به خون جگر گوشه رسول الله آغشته گشت. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh
📚 معرفی کتاب 🔸 کتاب: حماسه جاویدان نوشته اسماعیل نساجی زواره، انتشارات نورالسجاد، چاپ اول سال ۱۳۸۶ تک جلدی دارای ۱۷۱ صفحه. 🔸 کتاب مذکور در دو بخش سامان یافته که مولف محترم به طور خلاصه و جامع، ریشه ها و زمینه های نهضت حسینی را در بخش اول و میوه ها و دستاوردهای آن را در بخش دوم واکاوی و تحلیل کرده است. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh
بلند مرتبه شاهی و پیکرت افتاد همین که پیکرت افتاد خواهرت افتاد تو نیزه خوردی و یک مرتبه زمین خوردی هزار مرتبه زینب، برابرت افتاد همینکه از طرف جمعیت دو تا چکمه رسید اول گودال،مادرت افتاد تورا به خاطر دِرهم چه دَرهمت کردند چنانکه شرح تن تو به آخرت افتاد ولی به جان خودت خواهرت مقصر نیست درآن شلوغی اگر بارها سرت افتاد خبر رسید که انگشتر تورا بردند میان راه،النگوی دخترت افتاد کنارخیمه رسیده است لشگرکوفه و خواهر تو به یاد برادرت افتاد
✍ بعد از واقعه عاشورا حدودا 3 مرتبه 3 گروه به ندای هل من ناصر امام حسین علیه السلام(بخوان اَيْنَ عمار) لبیک گفتند: 🔺- گروه اول توابین بودند همانهایی که روز عاشورا و قبل از آن سکوت کردند همگی قیام کردند تقریبا همه کشته شدند 5000 نفر «ولی دیر شده بود» 🔺 - گروه دوم مردم مدینه بودند بعد از عاشورا قیام کردند همگی کشته شدند حدود 10000 نفر. یزید گفت لشکری که به مدینه حمله کند 3 روز جان و مال و ناموس مردم مدینه برایش حلال است. آورده اند اهل بیت امام سجاد(ع) را در این زمان از مدینه خارج کردند،در یک صحرا، تا در مدینه شاهدجنگ نباشند. ولشکریان جنایتکار یزید از هیچ جنایت وخیانتی کوتاهی نکردند و 10000 نفرهم شهید شدند. «اما دیر شده بود» 🔺- گروه سوم مختار بود که بعد از جنگهای فراوان و کشته شدن حدود 15000 نفر شکست خورد و حدود 7000 نفر هم از اسرا گردن زده شدند . مجموعا حدود 20000 نفر کشته شد «اما دیر شده بود» 🔺مردمی که در مدینه هنگام خروج امام حسین علیه السلام همراهیش نکردند و مردمی که هنگام ورود امام حسین علیه السلام به کوفه کمکش نکردند ، همه بعد ها به کمک امام رفتند «ولی دیر شده بود» 🔺امام سجاد هم استقبال خاصی از این حرکتها نمی کردند «چون دیر شده بود» 🔺حدود 35000 نفر کشته شدند «اما دیر شده بود». 🔺خیلی فرق هست بین آن 72 نفری که به موقع به یاری امامشان رفتند با این 35000 نفری که بعد از شهیدشدن امام حسین(ع)قیام کردند. 🔺ما باید مراقب باشیم از امام خودمان عقب نیفتیم . 🔺الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ، هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسى که از ایشان عقب ماند به نابودى گراید. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh
📚 #معرفی_کتاب_همرزمان_حسین(ع) 🔺 تمام ائمّه(ع) در طول ۲۵۰ سال #امامت، لحظه‌ای از #جهاد و #مبارزه دست نکشیدند. 🔹 طرح انسان ۲۵۰ ساله باور برخی از نظریه‌پردازان را به چالش می‌کشد که می‌پندارند بعد از واقعه‌ #عاشورا، عنصر مبارزه از میان فرزندان رسول خدا (ص) رخت بربسته است، در این طرح، از امام سجّاد تا امام حسن عسکری (ع) همه همرزمان امام حسین (ع) دانسته می‌شوند و به وضوح معلوم می‌شود که امامان معصوم (ع) با چه مرارتها و سختی‌ها و با چه مجاهدتی بار #امامت را به دوش کشیده‌اند در مواقع مناسب چه ضرباتی را بر دشمن وارد کرده‌اند و در لحظات خطر، چگونه به حملات دشمن، پاسخ مناسب را داده‌اند. 🔹 کتاب همرزمان حسین (علیه السّلام)، مجموعهی ده سخنرانی #رهبر_معظم_انقلاب در باب عنصر مبارزه در سیره‌ی ائمّه‌ی معصومین (علیهم السّلام) است که در محرّم سال 1393 هجری قمری برابر با بهمن 1351 هجری شمسی _ که فضای اختناق ستم‌شاهی و فشار و سرکوب مبارزان توسّط ساواک رژیم بیدادگر #پهلوی به اوج خود رسیده بود _ در «هیئت انصارالحسین علیه السّلام» تهران ایراد شده است. 🔹 معظّمٌ له در این سلسله سخنرانی‌ها، درباره‌ی اهمّیّت شناخت صحیح امامان و توطئه‌ی دشمنان برای تحریف چهره‌ی مبارزاتی آنان، معنای جهاد و مقصود از مجاهدت ائمّه (علیهم السّلام) سخن گفته‌اند. 🔹 وحدت شخصیّت معصومین (علیهم السّلام) در امر جهاد و حیات سیاسی امام سجّاد، امام باقر، امام صادق و امام کاظم علیهم السّلام را تحلیل کرده و با طرح «انسان 250 ساله»، مراد از آن را توضیح داده‌اند. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh #آموزه_های_اعتقادی_دین_اسلام
هر روضه نا شنیده را من دیدم گلهای ز شاخه چیده را من دیدم هم چشم به خون نشسته سقا را هم دست ز تن بریده را من دیدم هم خواهش آب را برای اصغر هم حلق ز هم دریده را من دیدم در گوشه قتلگاه با اشک روان آن بانوی قد خمیده را من دیده برنیزه سر عزیز قلب زهرا هم جسم به خون تپیده را من دیدم هم کودک آواره ی در صحرا را هم رنگ ز رخ پریده را من دیدم هم بزم شراب و حالت مستی را هم چوب به لب رسیده را من دیدم هم اشک ز چشمها روان را در شام هم خون ز لب چکیده را من دیدم آن طفل که یکشبه ز داغ بابا سر زد ز سرش سپیده را من دیدم هم داغ دل رقیه را دانستم هم عاقبت کشیده را من دیدم هم روضه نا نوشته را من خواندم هم خوانده ناشنیده را من دیدم
💎 اینگونه دعای خود را مستجاب کنید 🔻حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله: مَن أَرادَ أن تُستَجابَ دَعوَتُهُ و َأَن تُكشَفَ كُربَتُهُ فَليُفَرِّج عَن مُعسِرٍ؛ 🌸 هركس مى‌خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند. 📚 نهج‌الفصاحه ص ۷۵۹، ح ۲۹۶۱
💠تدریس رسمی عقاید پایه ۷ و ۸ 📔کتاب: محاضرات فی الالهیات ‼️میزان تحصیلات: سطح ۴ تخصصی ⏰زمان: بعد از نماز عشاء (یکشنبه و سه شنبه عقاید پایه ۷) ؛ (شنبه و دوشنبه عقاید پایه۸) 🌍مکان: پردیسان دانشگاه باقرالعلوم موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) طبقه اول کلاس ۱۱۵/۲ ✅ امتیازات کلاس: 🔻تدریس به شیوه نموداری و توضیح مطلب از خارج. 🔻معرفی منابع جهت پژوهش و مطالعه بیشتر 🔻 ارائه جزوه فارسی خلاصه دروس 🔻 بیان نکات تکمیلی در کانال اندیشانه 👇👇 https://eitaa.com/andishaneh 🇮🇷شهر: قم - پردیسان 🆔آیدی: @alinaghi20 📝 تماس: 09197471160
🔺 جریان شناسی قالب‌های ترويج ملی‌گرايی(قوم گرایی) 🔹 🔸 «پان‌ترکسیم» ‌ایدئولوژی ملی‌گرایانه () و توسعه‌خواهانه‌ای است که بر پایه آن، همه مردمانی که به زبانی ترکی‌ سخن می‌گویند، ملت واحدی هستند که باید تحت رهبری دولتی واحد متحد شوند. 🔸 اندیشه پان‌ترکیسم، نخستین بار از سوی یک خاورشناس مجارستانی یهودی‌تبار، به نام در دهه ۱۸۶۰ ساخته و مطرح گشت. وامبری رایزن سلطان عثمانی شده ‌بود ولی در نهان، برای لرد پالمرستون و دفتر امور خارجه بریتانیا کار می‌کرد. در اوائل سده بیستم، ترکان جوان در امپراطوری عثمانی این ایده را انتخاب و ترویج کردند. 🔸 پس از فروپاشی شوروی در اوایل نیمه اول دهه ۱۹۹۰، تمایلات فروخورده پان‌ترکیستی، به شکلی نه‌چندان چشمگیر، در جمهوری آذربایجان فرصت ظهور یافته و حتی احزابی با نام‌های «حزب گرگ خاکستری آذربایجان» (به ترکی: آذربایجان بوزقورت پارتیاسی) و «حزب توران معاصر آذربایجان» (به ترکی: آذربایجان چاغداش توران پارتیاسی) در آنجا تشکیل شده است. 🔸 هم اکنون این تفکر در مناطقی مانند آذربایجان، فعال است و حتی شعار مشهور مردم آذربایجان، «آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی» (آذربایجان بیدار است و پاسدار انقلاب است) را به «آذربایجان اویاخدی، اوز دیلینه دایاخدی» (آذربایجان بیدار است و پاسدار زبان مادری خود(ترکی) است) تغییر دادند. 🔸 پیشینه‌ای از این تفکر را می‌توان در آراء و نظرات سیدکاظم ، مؤسس حزب خلق مسلمان، در سال ۵۸ دید که با همکاری با سرویس‌های جاسوسی بیگانه و عواملی چون صادق ، درصدد در جمهوری اسلامی ایران و استقلال آذربایجان بود که با هوشیاری ملت و رهبری امام خمینی(ره) خنثی شد. 🔸 البته پان‌ترکیسم در ایران، به عللی همچون: تدین مردم ترک زبان، اختلاف مذهبی بین آذربایجان و ترکیه، جنگ‌های طولانی بین ایران و عثمانی و تجارب تلخ اشغال آذربایجان از سوی نیروهای ، مجالی برای رشد قابل ملاحظه نیافته و به‌طور کلی بیش از آن‌که درون‌جوش باشد، پدیده وارداتی ناپایداری بوده است. 👇👇👇👇 https://eitaa.com/andishaneh