لینک دانلود فیلمی از حجاب مردم اروپا در ۱۱۸ سال پیش که در پاور فوق به آن اشاره شده است👇
هدایت شده از حکمت، تربیت، مهارت
✅ طرح ولایت کشوری دانشجویی
🔶با ما همراه باشید:
🔗sapp.ir/tarhe_velaayat
🔗gap.im/tarhe_velayat
🔗eitaa.com/tarhe_velayat
🔗ble.im/tarhe_velayat
با سلام
چگونه به داد حجاب جامعه برسیم؟
هفته بعد روز حجاب و عفاف است و چند روز بعد روز دختران، شاید خیلی از مراکز فرهنگی بخواهند برای این روزها برنامه داشته باشند.
ابتدا باید عرض کنم که میخواهم واقع گرایانه بحث کنم نه آرمانگرایانه!
واقعیت این است که نسل امروز را میتوان به چند دسته تقسیم کرد:
دسته اول:
دسته ای اعتقاد به حجاب ندارند، اینها در محیطهای خصوصی خود بدون حجاب ظاهر میشوند، باکی از حضور بی حجاب در جامعه ندارند ، پروفایلشان هم بی حجاب است و البته به دلیل قانونی بودن حجاب مجبور به رعایت هستند.
دسته دوم:
دسته ای به حجاب معتقدند اما حجابی که خودشان تعریف میکنند و کاری به رساله مراجع ندارند، خط قرمزهای خودشان را رعایت میکنند به شیوه خودشان.
دسته سوم:
دسته ای به حجاب معتقدند البته نه حجاب چادر بلکه مانتوی پوشیده و شلوار معمولی و شال و روسری را حجاب کامل میدانند.
دسته چهارم:
دسته ای به حجاب معتقدند و حجاب چادر هم دارند اما راضی نیستند و تمایل به سمت دسته سوم دارند البته بنا به دلایلی هنوز تصمیم قطعی نگرفته اند.
دسته پنجم:
دسته ای به حجاب معتقدند و حجاب چادر هم دارند و پایبند هستند.
تذکر:
هر پنج دسته دارای طیف های متفاوتی هستند و یک دست نیستند مثلا در دسته پنجم برخی آرایش میکنند و زیر چادر ساپورت و روسری رنگی جیغ می پوشند و با جوراب نازک و برخی مقنعه یا روسری را تا چانه می آورند و بدون آرایش هستند با ساق دست و...
البته برخی از این خانمها قاعدتا در دسته دوم جای میگیرند و صرف چادر به سر کردن دلیلی بر داشتن حجاب نیست.
چه کنیم؟
دسته اول:
در اختیار ما نیستند با امر و نهی ما قطعا جری تر میشوند.
و دو دسته هستند:
دسته اول حجاب را امر غیر منطقی میدانند و خود با منطق بی حجاب هستند، با اینها فقط باید در یک محیط بسیار آزاد در فضای علمی و منطقی گفتگوی دو طرفه کرد. و از فواید حجاب برای فرد و جامعه گفت.
دسته دوم به دلیل روانشناختی بی حجاب هستند، اینها باید روی خوش با حجابها و برخورد و زندکی خوب آنها را ببینند تا متمایل به حجاب شوند.
دسته دوم:
اینها گاهی مخاطب ما هستند.
اینها دین را امری سلیقه ای و شخصی میدانند و طرف مقابل را افراطی دانسته و در مقابل امر و نهی ما جبهه میگیرند و ما را متهم به توهم و تحجر میکنند.
با اینان باید گفتگو کرد و از ادله حجاب در عقل و نقل استدلال آورد.
دسته سوم:
اینها بهترین جامعه هدف ما میتوانند باشند، معمولا خانواده های مذهبی دارند و اهل واجبات هستند.
جالب است دیروز در یکی از مساجد شهر برای خانواده ها بحث تربیت فرزند داشتم، نصف جمعیت خانمها پوشش مانتو شلوار داشتند.
برای اینها دو کار باید صورت پذیرد:
یک. طراحی مانتوهای خوب و پوشیده و عرضه آنها، این کار امروز ضرورت دارد چون اینها خیلی راحت به دلیل نبود مانتوی خوب به سمت دوسته دوم پیش میروند.
دو. جلسات معرفتی با عنوان چرا چادر!؟ با گفتگوی منطقی میتوان این را فراهم کرد.
دسته چهارم:
اینها هم جامعه هدف ما هستند و در موردشان دو کار باید صورت بپذیرد:
یک. معرفی و تشویق به استفاده از چادرهای راحت و آستین دار و دارای زیپ و...
دو. توانمندسازی در عرصه اعتماد به نفس آنها
دسته پنجم:
اینها مهمترین جامعه هدف ما هستند. و دو کار باید صورت بپذیرد:
یک. توانمند سازی این گروه برای تبلیغ عملی حجاب
در مورد این دسته باید آموزش رفتار صحیح در محیطهای متفاوت با پوشش چادر داده شود و به اینها کمک شود که زندگی بسیار خوبی داشته باشند، به اندازه موفقیت این دسته در زندگی فردی و اجتماعی دیگران خودبخود تشویق به حجاب خواهند شد.
دو. توانمندی سازی این گروه برای تبلیغ لسانی حجاب.
دوستان محترم هر نقد و نظر و پیشنهادی در مورد این متن دارید با حقیر در میان بگذارید تا پخته تر شود.
@andishehdin
با سلام
پیشنهاد حقیر به همه گروههای فرهنگی، طراحی جلساتی با موضوع حجاب است، البته به شرط رعایت دسته بندی فوق، به نظر حقیر میتوان عالمانه و عاقلانه گامی در این جهت برداشت.
اکر افرادی توانایی جذب دسته اول و دوم را داشته باشند حقیر بسیار علاقمند به گفتگو با این دو دسته هستم، حتی به صورت مناظره و کرسی.
@andishehdin
با سلام
جلسه ای داشتم با عنوان جریان شناسی تکفیری و شبهه شناسی وهابیت که پاور ارائه شده تقدیم میشود.
مسئله مربوط به توسل و شفاعت به صورت پی دی اف ارائه شد که در ادامه می آید.
@andishehdin
هدایت شده از هیات جوانان ثارالله همدان
136 - حسینی یمین.mp3
13.13M
صوت سخنرانی، فایل شماره 136
موضوع :
همه چیز در مورد FATF و ارتباط آن با جمهوری اسلامی ایران؛
#سخنرانی
#حسینی_یمین
هیات جوانان ثارالله همدان
📡 : @sarallah_hamedan
هدایت شده از A_S
🌹
مردهایی که زنان محجبه دارند،
گاه یادشان میرود که از همسرانشان
بابت حجاب تشکر کنند!
یادشان میرود که
پذیرایی از مهمان با حجاب سختتر است!
یادشان میرود که
مسافرت با حجاب سختتر است!
یادشان میرود که
بچهداری با حجاب سختتر است!
یادشان میرود که
خرید با حجاب سختتر است!
یادشان میرود که
در گرمای تابستان چه جهادی است چادری بودن!
یادشان میرود
اگر خیالشان از همسرشان راحت است؛
به خاطر سختی حجابی است که آنها تحمل میکنند!
گاهی با شاخهای گل 🌷 از همسرانتان بابت حجابشان تشکر کنید،
تا بدانند که جهادی که امروز با حجابشان میکنند،
برایتان ارزشمند است.
با سلام
نظر یکی از مخاطبین محترم کانال
با تشکر از ایشان
مطالب قابل تاملی است.
و اما چند نکته :
در روز عفاف و حجاب وسط خیابان مقابل کلی مانتویی نروند گل به چادریها بدهند این کارِ معلمهای بچه های کلاس اول هست و در میان بزرگسالان تمسخر به دنبال دارد.
در یک اداره مقابل همکارها از خانم های چادری تقدیر نشود این امر حس تبعیض را به اطرافیان تلقین میکند نه حس تشویق به محجبه شدن را
وسط خیابان جای امر به معروف و نهی از منکر در خصوص حجاب نیست، مقابل مردم شخصیت یک فرد را خورد کردن ، باعث علاقه به حجاب نمیشود بلکه موجد یک خاطره بد هست
ماهیت غالب حجاب یه امر فرهنگی هست پس کار نیروی انتظامی نیست .
موفق و پیروز و سلامت باشید.
در پناه حق
@andishehdin
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸رهبر و راهبرد تربیت جامعه🔸
تربیت، گرفتن و رهاکردن دارد؛ یعنی باید فرد را از آنکه به راه خطا برود بگیری و به راه صحیح بیاوری و طبق یک برنامۀ زمانبندیشده رهایش کنی. دورۀ رهاکردن خیلی ظریفتر از دورۀ گرفتن است؛ یعنی کسی را نخست تحتتأثیر خود قراردادن ساده است. کسی را از تأثیر خود خارجکردن و او را روی پای خودش واداشتن دشوار است؛ یعنی چنان دستت را از اطراف او کنار ببری که راه خودش را ادامه بدهد و خرد نشود. وقتی به کسی تعلیم دوچرخهسواری میدهید چه میکنید؟ او که وارد نیست؛ او را میگیرید، اما همینکه او دو تا پا زد، رهایش میکنید. همینکه توانست تعادلش را حفظ کند، دست از پشتش برمیدارید. گرفتنش آسان است؛ اما این گرفتن بهضرر اوست. اگر رهایش کنید که زمین بخورد خوب است! چرا؟ چون «سلامت در وابستگی»، برای انسان «هلاکت» است. درحالیکه زخمیشدن در حفظ تعادل، سعادت است.
رهبر جامعه هم، هنگام «گرفتن» و قبضهکردن جامعه، کار سادهای دارد؛ کار دشوار او در «رهاکردن» جامعه است. وابستهشدن جامعه به رهبرِ خودش ساده است. روی پای خود ایستادنِ جامعه، بهطوریکه خود بفهمد، خود بداند و خود درک کند، دشوار است. برای گذشتن از این مرحله، جامعه «زخمهایی» را باید تحمل کند و آسیبهایی را باید قبول کند تا بتواند روی پای خود بایستد، بفهمد و حرکت کند.
#رهبری #تربیت #برجام
@haerishirazi
با سلام
نظرات رسیده از مخاطبین محترم کانال
یک. چرا رسانه موقع انتخابات و راهپیمایی بی حجابی را ترویج میکند!
دو. متاسفانه برخی آقایون مذهبی هم برای ازدواج محجه بودن را ملاک اصلی قرار نمیدهند و این برخی از خانمها را تشویق به کم کردن حجاب میکند.
سه. غیرت آقایون هم باید به راهکارهای متفاوت تقویت شود.
@andishehdin
سلام علیکم
ببخشیدحاج آقادرمورد بحث حجاب شماچه منبعی معرفی میکنیدبرای توجیح افرادبدحجاب...
پاسخ سوال فوق:
کتاب مسئله حجاب استاد مطهری متاسفانه یا خوشبختانه بعد از حدود پنجاه سال بهترین منبع است به نظر حقیر البته
پی دی اف کتاب در ادامه تقدیم میشود👇
@andishehdin
هدایت شده از نذر کتاب
کتاب #ترگل
بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب
چاپ هشتم
با مقدمهی حضرت آیتالله مهدوی
به قلم آقای #عماد_داوری دولتآبادی
فایل pdf نمونهی کتاب 👇
7ee.ir/targol1
🔷قیمت پشت جلد رنگی: ۸۵۰۰تومان
با تخفیف پنجاه درصد : ۴۲۵۰ تومان
🔷قیمت پشت جلد نسخه متنی: ۴۵۰۰تومان
با تخفیف سی درصد : ۳۰۰۰ تومان
هدایت شده از نذر کتاب
targol_roghie.pdf
3.63M
هدایت شده از نذر کتاب
به چه زبانی #حجاب را برای #کودکان بیان کنیم؟
لینالونا داستان دختری است که از جنگل آدمکهای موقرمزی آمده و با صبا دوست میشود.
لینالونای داستان ما با موهای آبی و قشنگش مورد ستایش دیگر آدمکها قرار میگیرد و از این موضوع خوشحال است اما ...
فایل pdf نمونه کتاب 👈 7ee.ir/linaloona
#کتاب_کودک #حجاب
اطلاعات بیشتر 👈 @sabehat
@targolbook
هدایت شده از علی شفیعی نژاد
حی علی خیر العمل
السلام علیکم یا انصار ولی الله
۱۰ روز در بهشت
با سلام و احترام
گروه جهادی زوار الزهرا سلام الله علیها در تاریخ ۱۴ تیر الی ۲۵ تیر قصد دارد جهت اردوی تشکیلاتی و جهادی عمرانی
در قهاوند برگزار نماید
دوستانی که میتوانند در بخش ها متفاوت حضور داشته باشند به شماره
0918 625 71 34
جناب آقا ی زارعی