eitaa logo
اندیشه ورزان بصیر قم
3.3هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
467 ویدیو
1.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️فروش ربع سکه در مرکز مبادلات ارزی بانک مرکزی: 🔹با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، صرافی‌های تضامنی امکان معاملات حواله‌جات خرد ارزی را پیدا خواهند کرد. 🔹از هفته آینده و بعد از تشریفات قانونی، عرضه ربع سکه از سوی بانک مرکزی و در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز خواهد شد. 🔹همچنین از هفته آینده تراکنش‌های پایانه‌های فروش (پوز بانکی) برای صرافی‌هایی که رتبه الف دارند، به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد؛ تعداد صرافی‌های رتبه الف ۲۳ مورد است.
✳️ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس 🔹 شاخص کل بازار بورس تهران پس از پایان معاملات امروز ۱۰ هزار و ۳۱۳ واحد ریزش کرد و به عدد یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید.
✳️ منتظر ریزش سکه باشیم؟ 🔹امروز قیمت طلا و سکه روند افزایشی داشت. دو عامل تعیین‌کننده قیمت در بازار فلز زرد، یعنی دلار و انس جهانی طلا هر دو افزایشی بود. با اینکه در نخستین ساعات معاملاتی، قیمت در بازار فلز زرد با روند کاهشی باز شد اما در ادامه روز رشد قیمت داشت. 🔹برخی از تحلیلگران بازار می‌گفتند که سکه‌بازان، هیجانی و تحت تاثیر افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار گرفتند. 🔹از سوی دیگر برخی از معامله‌گران معتقدند قیمت سکه در سقف قرار دارد و بعد از هر سقف باید در انتظار ریزش بود. آن‌ها توصیه می‌کنند که معامله‌گران سنگین نخرند و احتیاط کنند. بازار احتیاطی خرید طلا و سکه با وجود حباب پنج میلیون تومانی سکه امامی، ریسک خرید را برای معامله‌گران بالا برده است.
✳️بنت: اجازه قتل عام فلسطینیان را صادر کردم 🔹نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی فاش کرد، به شکل اعلام نشده‌ای مجوز تیراندازی علیه فلسطینیان را تغییر داده و دست نظامیان و شهرک نشینان برای قتل عام فلسطینیان را بازتر کرده بود. 🔹شبکه ۷ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این دستور را وی در دوره‌ی تصدی نخست وزیری‌اش صادر کرده بود اما اجازه نداد مسئله رسانه‌ای شود، بلکه به شکل محرمانه و مستقیم به فرماندهان یگان‌ها به ویژه یگان‌های شاغل در جنین ابلاغ شده است. 🔹بنت اعتراف کرد تغییر دستور العمل باعث شد تا دست نظامیان و شهرک نشیانان بازتر شده و تعداد زیادی از فلسطینیان در دوره نخست وزیری‌اش کشته شوند.
✳️ظرفیت تولید گاز افزایش می یابد معاون وزیر نفت از آمادگی برای افزایش ظرفیت تولید گاز کشور در میادین دی و آغار دالان به حدود روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب در سال آینده خبر داد. ✳️همکاری با ایران را در هر شرایطی حفظ می‌کنیم «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین: صرف نظر از هرگونه تحولات منطقه‌ای و بین المللی، چین دوستی و همکاری خود با ایران را بطور استوار و تزلزل ناپذیر حفظ خواهد کرد. ✳️فروش ربع سکه در مرکز مبادلات ارزی بانک مرکزی: با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، صرافی‌های تضامنی امکان معاملات حواله‌جات خرد ارزی را پیدا خواهند کرد. از هفته آینده و بعد از تشریفات قانونی، عرضه ربع سکه از سوی بانک مرکزی و در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز خواهد شد. همچنین از هفته آینده تراکنش‌های پایانه‌های فروش (پوز بانکی) برای صرافی‌هایی که رتبه الف دارند، به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد؛ تعداد صرافی‌های رتبه الف ۲۳ مورد است. ✳️چین: برای احیای برجام مشارکت می‌کنیم «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین: چین از ایران در صیانت از حقوق قانونی‌اش و از پیشبرد راهکاری مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن برای مسأله هسته‌ای ایران حمایت می‌کند. فارغ از تغییرات وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی، چین به‌طور مصمم، همکاری دوستانه با ایران را توسعه خواهد داد و موجب پیشبرد توسعه مداوم شراکت جامع راهبردی چین - ایران خواهد شد.
✳️سخنگوی دولت: در پایان سفر رئیسی به چین شاهد خبرهای خوشی خواهیم بود بهادری جهرمی: 🔹در پایان سفر رئیس‌جمهوری به چین شاهد خبرهای خوشی خواهیم بود.‌ 🔹عدد تجارت ما با چین از مرز ۲۵.۳ میلیارد دلار گذشته است و این نشان‌دهنده آغاز قرارداد ۲۵ ساله با چین است.
✳️خاندزوی: چین از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران است وزیر امور اقتصادی و دارایی: ▫️با توجه به اینکه چین از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران است و کشورمان می‌تواند منابع ارزی قابل توجهی از قبال صادرات به دست آورد، این تعاملات فرصت مناسبی است که از ظرفیت فناوری و تکنولوژی چینی در پروژه‌های اولویت دار استفاده کنیم که فهرست پروژه‌ها نهایی در این مورد نهایی شده است.
درصد تغییرات دارایی های مالی در 10 سال گذشته ایران رو مشاهده کنید؟؟ در دوسال گذشته کدوم بازار عقب مانده و از روند تاریخی خودش جا مانده؟؟
رشد یک سال گذشته بازارهای مالی
شبهات-پرتکرار.pdf
5.28M
✳️ کتاب | پاسخ به شبهات پرتکرار پیرامون انقلاب اسلامی
-1459151104_-572875341.pdf
46.19M
✳️ کتاب "کارنامه منتشرنشده" | دستاوردهای کمتر شنیده شده جمهوری اسلامی
✳️ سند راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین در گام نهایی اجرایی شدن 🔹همزمان با سفر رئیس جمهور به چین و امضا ۲۰ توافق‌نامه میان دو کشور، سند همکاری راهبردی دو کشور به مرحله اجرا رسید.
✳️قلدری در عیان و التماس در پس پرده 🔹طی یک هفته اخیر، رسانه‌ها و مقامات آمریکایی در مواضعی دوگانه از یک‌سو اعلام کردند که همچنان به دنبال تشدید فشارها بر ایران هستند و از سوی دیگر روندهایی مانند اعزام وزیر خارجه قطر نشان داد که همزمان با این تندی‌ها در پس پرده به دنبال رویکرد دیپلماسی بودند. این رویکرد دوگانه همچنان ادامه داشته و آنها به اتخاذ مواضع دوپهلو ادامه دادند. 🔰گزاره‌های خبری: 🔸1ـ روزنامه وال استریت در مطلبی نوشت: هیئتی بلندپایه از دولت آمریکا با سرپرستی «رابرت مالی»، نماینده ویژه کاخ سفید در امور ایران، برای شرکت در نشست‌های شورای همکاری خلیج‌فارس به عربستان سفر خواهد کرد. طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا جلسات کارگروه‌ها بر بررسی ۳ موضوع تمرکز خواهد داشت: سامانه دفاع موشکی، ایران و مبارزه با تروریسم. 🔹2ـ رابرت مالی، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی اعلام کرد: «دیپلماسی هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد و ما علاوه بر اعمال فشار بین‌المللی علیه تهران، با ایران مذاکرات غیرمستقیم نیز داشته‌ایم.» او به نوعی با رد اظهارات بایدن مبنی بر اینکه برجام مرده است، افزود: «بایدن هرگز نگفت احتمال تفاهم با ایران مرده است. در واقع ما دقیقاً عکس این را گفته‌ایم.» 🔰گزاره‌های تحلیلی: 🔸1ـ آمریکایی‌ها به این گزاره رسیده‌اند که تنها راه حل موجود برای ادامه فشار بر ایران جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی با گزاره ایران‌هراسی است و در این راستا بر روی همکاری کشورهای اروپایی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. 🔹2ـ آمریکایی‌ها در شرایط فعلی به دنبال تحریم‌هایی خارج از تحریم‌های نفتی علیه کشور هستند که در این میان تمرکز آنها بر روی مسائل بانکی و پتروشیمی است و کاتالیزور این اقدامات حجم تبلیغاتی و رسانه‌ای با اهرم‌های بین‌المللی و فشار بر ایران از طریق موضوع ادعایی اعطای تسلیحات نظامی ایران به اوکراین است. در این میان از هم اکنون می‌توان مشاهده کرد که آمریکایی‌ها برای پیشبرد برنامه خود با عنوان پلنB بر روی موضوعات اقتصادی و امنیتی‌ـ نظامی تمرکزکرده‌اند و در آینده باید شاهد سیاست چماق و هویج واشنگتن در برابر تهران بود. زیرا از یک‌سو به دنبال احیای دوباره برجام هستند و از سوی دیگر سناریوی فشار همه‌جانبه علیه ایران را با موضوعات مختلف تدوین می‌کنند. 🔅اما موضوع مهمی که طرف آمریکایی هم به آن رسیده باشد کارآیی چنین سیاست دوگانه‌ای است به همین منظور است که بلینکن می‌گوید که دیپلماسی کماکان مؤثرترین گزینه درباره برنامه هسته‌ای ایران است. این رفتار سینوسی آمریکایی‌ها زمانی قابل اصلاح است که از مؤثر بودن سیاست فشار خود پشیمان شوند. ✍🏻 محمدرضا فرهادی