eitaa logo
اندیشه رضوان
1.7هزار دنبال‌کننده
668 عکس
77 ویدیو
9 فایل
📌 پایگاه تحلیل و بررسی چالش‌ها و پرسش‌های دینی و اندیشه‌های تمدنی 📚 اندیشه رضوان، برای اندیشه، برای تو.... 📝 منتظر دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم مدیریت: @Andisheh_rezvan ادمین تبادل1:‌ @mmadreza21 ادمین تبادل 2: @hadifh81
مشاهده در ایتا
دانلود
فرهیخته گرامی با سلام و احترام با توجه به ثبت نام جنابعالی در مدرسه تخصصی میان‌رشته‌ای «تجربه نزدیک به مرگ؛ توهم یا واقعیت؟» به اطلاع می رساند، لینک و جزئیات ورود به رویداد به شرح ذیل می‌باشد. لینک ورود: https://www.skyroom.online/ch/andishehrezvan/near-death-experience نام کاربری:کد ملی رمز عبور: شماره تماس
لینک ورود به رویداد برای دوستان مجازی
مقالات معرفی شده توسط استاد اکبری 1- واکاوی اصول مورد استفاده ملاصدرا در تصویر معاد جسمانی 2- تصویر زندگی پس از مرگ در فلسفه ابن سینا
JPHT_Volume 9_Issue 10_Page 5-29.pdf
6.28M
واکاوی اصول مورد استفاده ملاصدرا در تصویر معاد جسمانی
20120325151752-1039-5.pdf
227.9K
تصویر زندگی پس از مرگ در فلسفه ابن سینا
جلسه علم النفس سهروری استاد اکبری https://www.aparat.com/v/s34vsy3
📌 سخنرانی دکتر لانگ ▪️واقعیت مندی تجارب نزدیک به مرگ براساس شاخصه‌های علمی 💠 مدرسه تخصصی میان رشته‌ای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهّم یا واقعیّت؟ 📍مشهد مقدّس اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
💡 آیا آگاهی به مغز بستگی دارد؟ فصل 1: تئوری‌های باستانی و نوین 💠 رابطۀ بین نفس و بدن یا ذهن و جسم یکی از مسائل بنیادین در نظریات فلسفۀ اسلامی و فلسفۀ ذهن است. 🔖 این مساله با تجربیات نزدیک به مرگ از طریق مساله بقاء انسان بعد از مرگ مرتبط می‌شود. اگر نفس انسان را امری مادّی بدانیم که با متلاشی شدن بدن از بین میرود دیگر بعد از مرگ باقی نخواهیم ماند. ✒️ کریس کارتر در فصل اول کتاب "علم و تجربۀ نزدیک به مرگ" تئوری‌های باستانی و نوین را در این زمینه مطرح میکند. اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
📝 خلاصه فصل اول: 📖 کارتر از زبان کورلیس لامونت رئیس سابق انجمن انسان گرایی آمریکا مواضع گوناگون در ارتباط ذهن (نفس) و جسم را به دو گروه تقسیم میکند: "مونیسم (تک گرایی)، که تصریح دارد جسم و شخصیّت به هم پیوند خورده‌اند و نمی‌توانند جدا از هم وجود داشته باشند، و دو گانه گرایی که بیان میکند جسم و شخصیّت موجودیّت‌های قابل تفکیکی هستند که ممکن است جدا از هم وجود داشته باشند." ❇️ کارتر در پایان فصل نظر ویلیام جیمز را بیان میکند که از نظر او بیشترین چیزی که می‌توانیم مشاهده کنیم تغییرات همزمان بین حالات مغز و حالات ذهن هستند، یعنی هنگامی که فعّالیّت مغز به صورت خاصّی تغییر میکند، آگاهی نیز تغییر میکند. و فرضیۀ تولید ماتریالیستها یا فرضیۀ انتقال او امری است که به مشاهدات تغییرات اضافه میکنیم تا آن را توضیح دهیم. آثار جیمز پس از او توسّط کرت داکیس و دیوید لاند فیلسوف، گاری شوارتز نورولوژیست و سایریل برت روانشناس تایید شد. سایریل برت مینویسد: "مغز اندامی نیست که آگاهی ایجاد میکند بلکه ابزاری است که برای انتقال و محدودیت فرایندهای آگاهی و توجّه آگاه تکامل یافته است تا آنها را به آن جنبه‌هایی از محیط مادی محدود کند. در این صورت پدیده‌هایی مانند تله‌پاتی و نهان‌بینی صرفاً مواردی هستند که در آنها بعضی از محدودیتها برداشته شده‌اند." ▪️ فرضیۀ انتقال این مزیت را دارد که برای فهم سایر پدیده‌هایی که باید براساس فرضیۀ ماتریالیسم غیر قابل توضیح می‌مانند، چارچوبی ارائه می‌کند. اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
📌 سخنرانی دکتر جوارشکیان ▪️تجربه نزدیک به مرگ؛ واقعیت مندی یا توهّم از منظر فلسفه و الهیّات 💠 مدرسه تخصصی میان رشته‌ای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهّم یا واقعیّت؟ 📍مشهد مقدّس اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ
📌 سخنرانی دکتر علایی ▪️نسبت مغز، ذهن و روح و شواهد مربوط به وجود روح 💠 مدرسه تخصصی میان رشته‌ای تجربه نزدیک به مرگ؛ توهّم یا واقعیّت؟ 📍مشهد مقدّس اندیشه رضوان | کارگروه تجربیات نزدیک به مرگ