eitaa logo
اندیشه جو
278 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
5هزار ویدیو
58 فایل
اندیشه جوی استاد حسن عباسی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 در پی انتشار خبر بیماری حضرت علامه آیت‌الله مصباح یزدی (دام ظله العالی)، شایعات و اخبار نادرستی در این باره منتشر شده که موجب نگرانی دوست‌داران معظم له شده است. 🔸 به اطلاع می‌رساند مشکل ایشان ضعف مفرط جسمانی به دلیل ادامه و تشدید بیماری گوارشی است و در منزل تحت مراقبت پزشکی هستند. 🔸 در ضمن تأکید می‌شود تنها منبع موثق اخبار صحیح در این باره، پایگاه و کانال اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح به نشانی زیر می‌باشد.👇 @mesbahyazdi_ir http://mesbahyazdi.ir در انتها بار دیگر از همه علاقه‌مندان درخواست دعا و توسل برای شفای کامل و عاجل ایشان داریم. باتشکر ۹۹/۹/۱۲ 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
🔰 مظنون همکاری با اسراییل ❓ اسراییل از چه نیروی کمکی برای نفوذ در جمهوری اسلامی استفاده می کند ؟ 🔹 از چهار گروه : 1⃣ از یهودیان ایران ، که تقریبا بیست هزار نفر هستند. 2⃣ از بهاییان که همپیمان اسراییل هستند و مدعی اند که بیش از یکصد هزار نفرن هستند. 3⃣ از لیبرال های غرب گرا در ایران ، بویژه کسانی که در دانشگاه های آمریکا و اروپا تربیت شده اند و در معرض شکار توسط موساد بوده اند ، و یا این که خانواده های آنها در اروپا و آمریکا هستند. 4⃣ از فرزندان مسئولان ایرانی که مقیم آمریکا و اروپا هستند. 🔹 برای آشنایی با مظنونین ردیف اول یعنی یهودیان ، به گزارش زیر توجه کنید ؛ سایان ها که عوامل موساد در سراسر جهان هستند . ❓ به نظر شما آیا موساد بدون کمک سایان ها در ایران ، می توانست دکتر فخری زاده را به شهادت برساند ؟ متن کامل در: 🔸 ydac.ir/d6m1q اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
☑️ روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست: هویت [شهید] فخری‌زاده، اولین بار توسط ناظران سازمان ملل در سال ۲۰۰۳ افشا و در اختیار موساد قرار گرفت! ☑️ @andishejo
هدایت شده از اندیشه جو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمریکا:مصباح بزرگترین دشمن ماست صحبت های عجیب مأمور سابق CIA در مورد آیت الله مصباح یزدی مارک گرشت (مأمور در غرب آسیا): 👈بگذارید راحتتان کنم، مانع ما برای ایجاد دموکراسی (آمریکایی سازی) ، ایران "آیت الله مصباح یزدی ست، آیت الله مصباح یزدی. او است که را به چالش می کشد." 🆔 @andishejo
بند ۵ برجام، دلیل انفجار در نطنز شد 🔹۱۳ آذر۹۹|سعید جلیلی ؛در بند ۵ برجام آمده ایران فعالیت‌های هسته‌ای را صرفاً در تأسیسات نطنز انجام دهد تا وقتی که این فعالیت‌ها در یک جا متمرکز شد، عناصر خرابکار خودش را می‌فرستد و در آن‌جا خرابکاری صورت می‌دهند. دیدید که چند وقت پیش این اقدام را انجام دادند. 🔸غربی‌ها می‌گویند تحقیق و توسعه شما نباید به فوردو برود، چرا؟ چون در زیر زمین است و نمی‌توان آن را بمباران کرد. این استدلال دشمن در سال ۲۰۲۰ است. 🆔 @andishejo
سعید جلیلی: می‌گویند دشمن را تحریک نکنیم تا تنش نشود 🔹برخی می‌گویند دشمن را تحریک نکنید تا تنش ایجاد نشود. باید گفت چه چیزی دشمن را تحریک می‌کند؟ اینکه دشمن احساس کند می‌تواند حقوق شما را زیر پا بگذارد تحریک‌زا است یا زمانی که دشمن احساس کند تعرض به شما هزینه‌ دارد؟ 🔸امروز هیچ عاملی به اندازه تردید در دفاع ملت موجب تنش نخواهد شد، اگر در دفاع از منافع مردم تردید شد، طمع دشمن افزایش پیدا می‌کند. 🔹شهید فخری‌زاده سال‌ها در معرض تهدید بود، امّا در او اثر نمی‌کرد، این حرکت آنقدر ارزشمند است که دشمن چاره‌ای ندارد جز حذف آن عنصر. 🆔 @andishejo
🔴انحطاط رسانه ای یعنی مردم، اینفلوئنسر اینستاگرام که تو ترکیه داره الواتی میکنه رو میشناسن. ولی امیر رضایی که با وجود فلج شدن مغزی 130 اختراع کاربردی داره نمیشناسن 🌺روز جهانی معلولان مبارک... 👤مرتضی قربانی 🆔 @andishejo
🔴 گوهرِ ادب آواز را می شناسید؟! 📌 یک دختر ۲۱ ساله، باظاهری معصوم! او همان تروریستی است که آیت‌الله دستغیب و ۱۲ همراهش را ترور کرد، طوریکه اجساد آنها قطعه قطعه شد! تروریست‌ها شاخ و دم ندارند؛ دختری ظاهراً معصوم، دانشجویی ظاهراً نخبه، کشتی‌گیری ظاهراً قهرمان، کارگری ظاهراً مظلوم، یک آدم به ظاهر مذهبی با تسبیحو ریش و حتی پیشانی پینه بسته و... فریب ظاهر کسی را نخورید +Rohollah Aghaee+ 🚨 گوهر ادب آواز، اسم تروریستی است که عملیات شهید دستغیب را به صورت انتحاری انجام داد. @timoora@andishejo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️️ انتشار به مناسبت سالروز شکار پهپاد RQ-۱۷۰ آمریکا توسط نیروی هوافضای سپاه 🔹Published on the occasion of hunting the American uav RQ ۱۷۰ anniversary by IRGC Areospace force ☑️ @andishejo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 انتشار نخستین‌بار سردار سلیمانی: اجازه نخواهیم داد در خاک کشور ما، خون فرزندان این ملت به سادگی توسط یک گروه تروریستی بر زمین ریخته شود/ ما صدها هزار نفر آماده هستیم برای عزت و حیثیت این ملت جان بدهیم اما این ملت عزتمند باقی بماند. 💔 @andishejo
فلسفه فیزیک از منظر شهید محسن فخری‌زاده (۱) دیشب به لطف یکی از دوستان، یادداشت‌هایی از شهید بنیانگذار، استاد فخری‌زاده را دیدم. پیشتر ندیده ونخوانده بودم. دیشب هم نخواندم، بلعیدم و افسوس خوردم‌ بر بزرگمردی که جلوی بت‌های ما زانو نزد، بزرگ در «فیزیک» و «فلسفۀ علم» و بزرگ در انسانیت و معنویت، مجاهدی ناشناخته برای ما و کاملا شناخته برای واشنگتن و لندن و تل‌آویو که او را پدر"تکنولوژی هسته‌ای" و مغزمتفکر"هوافضا" نامیدند و کشتند. ده‌ها نقشه ترور او نقش برآب شده بود. روشن است که چرا مردم آن نظریه‌پرداز عملگرا را قاسم سلیمانی«فیزیک هسته‌ای» خواندند شهادت فخری‌زاده، برای او «خیر» و برای ما «شر» بود، برای او قصۀ « پیله و پروانه » و برای ما غصۀ «ماندن میان درودیوار» است، و محرومیت از مردی که ندانستیم چه حقی بر امنیت و پیشرفت ایران دارد و اینک چون شهید تهرانی‌مقدم، شهدای هسته‌ای و شهیدانی که پس از این خواهیم داد، دیگر از تاریخ ایران تفکیک نخواهد شد؛ چه خورشیدهای درخشان به تاریخ ما سنجاق نشده‌اند بلکه خود تاریخ ما هستند. ضمن آنکه اهل تعارف نیستم و اگر برادر قاآنی فرمانده من در سالهای جنگ، ما را به عضویت سپاه قدس بپذیرد در هر عملیات انتقامی در هر جای عالم که باشد شرکت می کنم بویژه اینک که گرفتار کوتوله هایی هستیم که هوسی جز مذاکره باشیطان ندارند و نمیدانیم به کدام خدا نماز میبرند اما نقدا حیف است اگر با چند یادداشت به افکار شهید فخری‌زاده در حوزه فلسفه و علوم پایه اشاره نکنم: ۱. امکان و ضرورت احیای فلسفۀ اسلامی رابه حوزه و دانشگاه یادآوری کرده و آنان را به ظرفیت های احیا نشده فلسفه اسلامی برای فلسفه علم توجه داده است. حیات فلسفه، قدرت تعامل با محیط و رشدیافتن و رشددادن است؛ به‌نحوی که با پرسش‌های فلسفی اکنون رویارویی داده شود، چالش‌پذیر باشد و از مسیر فلسفۀ علم، تاثیر ملموس بر جهت‌گیری علم داشته باشد. فلسفه اسلامی هم نوع زنده و مرده دارد. ۲. شهید نظریه پرداز، ریشۀ چالش بزرگ فیزیک جدید را در "فلسفۀ فیزیک" می‌بیند و اصل "عدم قطعیت" را کاملا ادامۀ نظریۀ معرفت‌شناختی امتناع در شناخت ذات واقعیات طبیعی با روش های فیزیک می داند چه برخلاف ادعا کمیات وابسته به هم برای یک ذره فیزیکی به‌طور همزمان با دقت صفر، همچنان غیرقابل اندازه‌گیری است. همچون اندازه‌گیری تکانه با دقت بالا در الکترون که سبب می‌شود نتوانیم اطلاعاتی روشن از مکان بدهیم و به‌عکس. فیزیک کلاسیک در مورد انرژی و زمان با همین مشکل مواجه است. اندازه‌گیری دقیق یک کمیت، سبب عدم دقت در بی‌نهایت کمیت وابسته دیگر می‌شود و تلاش‌هایی چون نظریه «متغیرهای پنهان» نتوانسته خطر ظاهری این اصل را جبران کند. ۳. ایشان اصل «عدم قطعیت» در فیزیک را اگر نفی علیت به مفهوم نیوتونی آن باشد، معقول و حتی عامل پیشرفت علم می‌شمارد اما این اصل نمی‌تواند نفی «علیت» با تبیین فلسفی باشد مگر کسانی به دلایل ایدئولوژیک و غیرفلسفی چنین استنتاج نادرستی بر آن تحمیل کنند. (ادامه دارد) حسن رحیم پور 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1 instagram.com/Haazer_javab1
"فلسفه فیزیک" از منظر "شهید رابع هسته‌ای"، دکتر محسن فخری‌زاده(۲) ۴. از همسر شهید نقل شد که وقتی در خون خود دست و پا می‌زده، بیشتر نگران محافظانش بوده و با فریاد از آنان خواسته جلو نیایند تا آسیب نبینند. همکارانش گفتند گرچه دو نخست‌وزیر رذل صهیونیست علنا نام دکتر فخری‌زاده را بعنوان هدف اعلام کرده بودند و آمریکا و کارگزارانش تشنه به خون او بودند در داخل کشور نیز تحت فشار و ایذا بود. به نام برجام دست‌هایش را بستند و با دست بسته، هدف مسلسل تروریزم دولتی غرب قرار گرفت و مخالفان داخلی پروژه او نه حاضر به مناظره بودند و نه مسئولیت تصمیم‌های خود را می‌پذیرند ۵. شهید فخری‌زاده در نقاط ربط فیزیک با فلسفه و در حلقه وصل "فلسفه علم" و معرفت‌شناسی با مشکلات انسان و نیازهای حیات، درگیر تالیف کتاب‌هایی بود و می‌پرسید چرا نهاد فلسفه اسلامی در صحنه نیست و تفریع فروع نو نمی‌کند؟ چرا تاثیر آن در علوم تجربی و علوم انسانی به درستی برای دانشجویان "فلسفه علم"، تبیین نشده و فیلسوفان این عصر، تن به رویارویی جدی با مسائل بنیادین علم نمی‌دهند؟ کجایند مقالاتی که با مبانی فلسفه اسلامی به نقد تفسیرهای فلسفی ناشی از علوم بپردازند؟ چرا فیلسوفان امروز غالبا به ذکر مصادیق و مثال‌های تازه، اکتفا کرده و مثلا در تدقیق و تجزیه روایت فلسفی از هستی نکوشیدند؟ حال آنکه فلسفه غرب با مبانی متشتت معرفت‌شناختی در معرکه، حاضر و با علوم، در تعامل زنده و با هر چالشی، نحله‌ای زاده و صاحب اولاد مشروع و نامشروع بسیاری شد و بر روند علوم و تطبیق یافته‌ها با سبک زندگی، ایفای نقش کرد؟ انیشتین گفت نظریه "نسبیت"، آنقدر میوه می‌دهد که خود دیگر آن را نمی‌فهمم. در این لحظه به یاد آوردم اینها بخشی از سوالاتی بود‌ که سال گذشته در فیضیه و در دانشگاه تهران پرسیدیم و یکی در قم آن را دروغ و تضعیف حوزه خواند و دیگری در تهران، آن را خارج از محدوده علم! و دانشگاه دانست. همچنین شهید محسن، فیزیک و فلسفه را به نحوی مرتبط می‌دید که اگر مرز آنها رعایت شود یکدیگر را خوراک داده و حتی اصلاح می‌کنند گرچه ابزارهایی کاملاً متمایز و حیطه‌ای مستقل دارند. در رمزگشایی شهید دکتر فخری‌زاده، وقتی "ایدئولوژی" بر "جهان بینی" و جهان بینی بر "شناخت"، مبتنی است و وقتی موثرترین ابزار شناخت، تجربه حسی است (از تعبیر تعمیم یافته "مشاهده" برای حس بهره می‌برد)، چرا نقش فیزیک در "شناخت"، دست کم گرفته شود؟ فیزیک، دریچه‌ای راهگشا بسوی چشم‌اندازی بی‌نظیر در مشاهده آفاق است چنانچه زیست‌شناسی و علوم‌شناختی که توسعه‌یافته‌ی علم‌النفس است، شانی چون فیزیک دارند و البته این ارتباط‌ها نباید مرز و وظایف علوم را در هم ریزد و نسبیت‌زدگی به معنای نادرست آن، مایه اغتشاش در علم و فلسفه شود. شهید محسن، دیدگاه امثال پوپر و پیروان ایرانیش را نه تنها غیر فلسفی بلکه منجر به فروپاشی علم می‌داند و تداخل بی‌منطق و افراطی علوم و فلسفه در یکدیگر را اخلال در هر دو می‌شمارد و می‌نویسد گرچه هرگز نخواسته‌ام با فیزیک به خدا برسم اما مگر با فلسفه(بدون نبوت)می‌توان جز به خدایی ناقص رسید؟ او قاطعانه، فیزیک را بستری کارآمد (نه بیشتر و نه کمتر) برای عرفانی مستظهر به "طبیعت‌شناسی" می‌خواند و می‌گوید فیزیک در اندازه خود، جلوه‌هایی زیبا و باشکوه از حضرت حق به نمایش می‌گذارد و من شخصا از فیزیک نه تنها لذت حل مسئله، بلکه لذت معنوی برده‌ام و بر ایمانم افزوده است. شهید محسن در شگفت است که چگونه کسانی در اروپا توانستند از یک"جهان منسجم"و"مکانیک معنادار"به الحاد یا بی‌معنا دیدن هستی برسند؟و چرا به سهمیه تجربی و ریاضی از ذهن خود بسنده کردند؟مگر عقل،بویژه وقتی مویدات علم،پشت آن می‌ایستد،راهی برای"الحاد" یا"شکاکیت"(که دشمن خونی "عقل"است)بازگذارده است؟ اینان از کدام بیراهه رفتند که به بیغوله رسیدند؟ استاد حسن رحیم پور 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1 instagram.com/Haazer_javab1
چالشی در "فلسفه علم" از منظر پاسدارشهید محسن فخری‌زاده (۳) ۶.شهیدترور،سردار پاسدارمحسن فخری‌زاده،که او و همه شهدای هسته ای را باید ازجمله شهدای تمدن سازی معاصر ایرانی،اسلامی دانست در نقطه وصل فیزیک و فلسفه، نظریه پردازی کرده است او به منظر اپیستمولوژی صدرایی در فلسفه علم و شباهتی میان "آزمایش فیزیکی" با "تعقل فلسفی" توجه می‌داد که چگونه فیزیکدان برای شناخت طبیعت،چاره‌ای جز دخالت در آن ندارد و همین دخالت دانشمند،واقعیت را از موقعیت "ماقبل شناخت" یعنی از نفس‌الامر پیشین خارج می‌کند و بنابراین آنچه دانشمند در طبیعت،شناسایی می‌کند همان موجود قبل از شناسایی نیست. برای مشاهده الکترون باید از فوتون بهره‌ برد اما به محض تماس فوتون با الکترون،وضعیت در هم می‌ریزد و دیگر این الکترون، آن الکترون نیست. این نکته گرچه در فیزیک کلاسیک هم شناخته‌ شده بود اما ارزش عملی آن را نمی‌دانستند در فیزیک و در علوم آزمایشگاهی،امکان علم دقیق به واقعیت پدیده‌ مادی با قطع نظر از دخالت دانشمند (که برای درک آن پدیده،ضروری است) وجودندارد.در سطح ساده‌تر وقتی دماسنج را وارد آب می‌کنید تا دمای آن را اندازه بگیرید،از آب،انرژی‌هایی می‌گیرید و به آن انرژی‌هایی می‌دهید؛پس آب اندازه‌گیری شده،آب دیگری است و در هیچ آزمایشگاهی،"آب پیش از اندازه‌گیری" عینا قابل اندازه‌گیری نیست و انحراف محاسبه هرگز به صفر نمی‌رسد. در فیزیک جدید نیز فوتون،کوچکترین ابزار مشاهده با کمترین تاثیر در واقعیت،نمی‌تواند مانع خطا شود و البته چاره‌ای از این خطا در فیزیک نیست. برادرشهید می‌پرسد وقتی در فیزیک، "عالم و معلوم" بر یکدیگر تاثیری چنین متقابل می‌گذارند به حدی که واقعیت نفس‌الامری،جدا از دخالت فیزیکدان و فیزیکدان بدون تاثر از آزمایش،قابل آزمایش نیست چرا مثلا به معرفت‌شناسی ملاصدرا و علم‌النفس حکمت متعالیه توجه نکنیم که چگونه در "نظریه تجرید" صدرایی،مراتب ادراک،وابسته به میزان تجرید است،یعنی با تجرید ناقص‌تر به "ادراک حسی" و وقتی بیشتر شود به "ادراک خیالی" و با تجرید کامل‌تر به "ادراک عقلی" می‌رسیم؛بنابراین پابه‌پای مراحل ادراک،هم "درک‌کننده" و هم "درک‌شونده"،هر دو ارتقا می‌یابند. آنچه مانع ادراک وجهی از حقیقت می‌شود از عوارض ماهیت نیست بلکه نحوه وجود و عینا خود واقعیت است که ماهیت با آن موجود می‌شود و این یعنی که سخن از یک مرتبه از یک حقیقت نیست بلکه با تجرید کمتر،به واقعیت محسوس،با تجرید بیشتر به صور خیالی و آنگاه به ادراک عقلی ارتقا می‌یابید. بنابراین شناخت حقیقت نفس‌الامری هم مستقل از ادراک فیلسوف ممکن نیست و این محدودیت،ناشی از محدودیت ابزار و امری عارضی نیست بلکه ذاتی و ناشی از تاثیر متقابل ناظر و منظور در یکدیگر است. برادرمحسن به حوزه و دانشگاه یادآوری می‌کند که بسیاری سرفصل‌ها در فلسفه اسلامی اعم از سینوی و صدرایی و اشراقی و حتی عرفان نظری وجود دارند که هنوز در مورد اثرگذاری و اثرپذیری آن‌ها در فلسفه علم و از جمله فیزیک بحث جدی و پیگیر نشده است. ۷. شهید محسن سپس به چالش‌هایی اشاره می‌کند که گفته می‌شد فیزیک جدید در حوزه معرفت تجربی،فلسفی و حتی عرفانی به وجود آورده که علاوه بر اینکه توسط پاره‌ای نحله‌ها برای اثبات حقانیت خود به غلط،سوء‌استفاده شده،هر دسته از فیلسوفان فیزیک نیز در باب مهمترین چالش به وجود آمده پاسخی متفاوت دادند. یکی "نقض علیت"،دسته دیگر،تغییر در مفهوم "نظریه اندازه‌گیری" و... اما برادر فخری‌زاده،چالش عمده به وجود آمده را خودزنی و زیرسوال بردن فیزیک از طریق ضربه به "ارزش معلومات تجربی" می‌داند،چه از این پس،معلوم نخواهد بود که یافته‌های علوم تجربی تا چه میزان بازنمود واقعیت هستی و هستی واقعی است؟ نظریه پرداز شهید،مثال می‌زند که اینشتین بر اساس یافته‌های ماکس پلانک برای نور،ماهیتی دوگانه قائل بود و آن را از سویی ذره و "فوتون" و از طرفی "موج" دانست و این یک چاله معرفتی است زیرا وقتی در یک آزمایش،خاصیت موجی نور و در دیگری خاصیت ذره‌ای آن مشاهده شود یعنی بسته به نوع ترتیبات آزمایش،"نور" هربار یکی از خواص خود را بروز می‌دهد و این پدیده در کل طیف الکترومغناطیس جاری است. فخری زاده یادآوری میکند که "دوبروی" نیز تأسی به "اینشتین" میکند حال آنکه سؤال مهمتر این بود که اصولا فوتون چیست؟ و ذره مادی الکترون در واقع و نفس‌الامر چیست؟ موج است یا ذره یا حالتی دیگر از وجود؟ ماهیت الکترون چیست پیش از آنکه به مشاهده درآید؟ نه فیزیک و نه فلسفه پاسخی ندادند و با آنکه حدود صد سال از تکامل این دو نظریه می‌گذرد حتی یک پیشنهاد تجربی هم ارائه نشده است. شهید محسن در مثالی دیگر این وضعیت را در تئوری‌های آرایش ذرات در هسته اتم به پرسش می‌گذارد.کدام مدل هسته‌ای،جامع نظریه‌ها و قادر به توجیه همه آزمایش هاست؟ پاسخ این است که هیچ کس نمی‌داند. حسن رحیم پور @Haazer_javab1
خبر دارید سن رابطه جنسی در ایران به چند رسیده؟ ۲۰؟ ۱۸؟ ۱۵؟ فاجعه‌اس.رسیده به ۱۳.۵ سال!خیلی از افرادی که ایدز گرفتند ۱۵ساله هستند.تازه ۹۰ درصدشون هنوز شناسایی نشدند.نوجوانی که ۱۳سالگی به رابطه جنسی نیاز داره و تا ۳۰سالگی موقعیت ازدواج نداره دقیقا چیکار کنه؟! جامعه واقعا اسلامیه محمـد پازوکی (shadowban) 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1 instagram.com/Haazer_javab1
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: دانشجویان در معرکه‌ی جنگ اطلاعاتی صهیونیست‌ها 🔸 به مناسبت روز دانشجو 🗓 شنبه ۱۵ آذر ۹۹ ⏰ ساعت ۱۸:۳۰ از: 🔹 اینستاگرام: ▫️ instagram.com/hasanabbasi.live ▫️ instagram.com/Hasanabbasi_quote ▫️ instagram.com/anjomanku 🔹 روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir 🔹 آپارات: ▫️ aparat.com/hasanabbasi_ir/live استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: ⚠️ انواع طراحی دشمن برای نفوذ ⭕️ ۲ جور نفوذ داریم 1⃣موردی و فردی 2⃣جریانی ➡️ @andishejo
۱۶ آذر| روز دانشجو مبارک
‏دانشجوی ۲۲ ساله شیمی دانشگاه صنعتی شریف و فرمانده محور عملیاتی تیپ ۲۷ محمد رسول الله شهید حاج محسن وزوایی دانشجو شما بودی بقیه سو تفاهمن❤️ ⭕️ @andishejo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ انا لله و انالله راجعون ◼️ دکتر علی‌اصغر زارعی دار فانی را وداع گفت دکتر علی‌اصغر زارعی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و مشاور رئیس جمهور در دولت نهم دقایقی قبل دار فانی را وداع گفت. این جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس، مسئولیت‌هایی چون فرماندهی ستاد جنگ الکترونیک سپاه پاسداران، ریاست دانشکده فنی دانشگاه امام حسین(ع) و جانشینی سازمان پدافند غیرعامل را نیز در کارنامه خود داشت. اشک‌های واقعی دکتر زارعی پس از تصویب بیست‌دقیقه‌ای برجام در مجلس از خاطرات سیاسی ماندگار سال‌های اخیر بود. 🇮🇷 @andishejo
اندیشه جو
◼️ انا لله و انالله راجعون ◼️ دکتر علی‌اصغر زارعی دار فانی را وداع گفت دکتر علی‌اصغر زارعی نماینده
ماجرای گریه مرحوم زارعی پس از تصویب بیست دقیقه‌ای برجام 🔹 پس از تصویب جزئیات طرح اجرای برجام مرحوم علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران، درحالیکه نسبت به روند تصویب جزئیات طرح برجام انتقاد داشت شروع به اشک ریختن کرد و جمعی از نمایندگان اطراف وی حضور یافتند. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و این نماینده غیور که اوضاع مساعدی نداشت به اورژانس مستقر در مجلس منتقل شد تا تحت نظارت پزشکان قرار بگیرد. جمعی از نمایندگان هم به عیادت وی رفتند. 🔸 براساس شنیده‌ها دلیل اصلی ناراحتی این نماینده انقلابی به جلسه شب گذشته و به بی توجهی به توافقات آن باز می گشت. براساس این گزارش شب قبل از تصویب جلسه‌ای با حضور علیرضا زاکانی و مرحوم علی اصغر زارعی اعضای فراکسیون اصولگرایان، کاظم جلالی و علاءالدین بروجردی اعضای فراکسیون رهروان و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، تا جزئیات طرح اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفته و با تعامل اعضای جلسه پیشنهادات برای تغییر درجزییات مورد بررسی و تفاهم قرار گیرد تا در جلسه روز بعد به تصویب برسد. 🔹 اما برخلاف تفاهم صورت گرفته، روز بعد علی لاریجانی اجازه طرح پیشنهادات توافق شده و سایر نظرات را نمی دهد و عملا طرح اولیه در مدت بیست دقیقه به تصویب می رسد. 🎥 @andishejo
سوال اینه، چند نفر دیگه اطراف رئیس جمهور هستن که اطلاعات و اسناد طبقه بندی کشور رو به دشمن میدن؟! #مولاوردی حسین ابراهیمی 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1 instagram.com/Haazer_javab1
✅ تفقه دینی باید حکمت‌ساز باشد. تفقه دینی باید تکامل پیدا کند و حکمت حکومتی و حکمت‌های مضاف به علوم را پوشش دهد و استنباط کند. ⚡️ علم دینی بر اساس حکمت‌های مضاف تولید می‌شود نه فلسفه‌های مضاف... 💬 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔸 «اگر بخواهید حاكميت دين واقع بشود، بايد شما در حوزه تفقه ديني، امكان تفقه در مقياس پاسخ‌گويي به مسائل در حوزه علوم را به شما بدهد. الان تفقه شما ظرفيت پاسخ‌گويي به مسائل حکمت‌های مضاف را ندارد. اينكه زود ما مي‌رويم سراغ عقل و از عقل پاسخ مي‌خواهيم، به‌خاطر اين است كه ظرفيت تفقه ديني ما امكان پاسخ گويي به اين مسائل را ندارد؛ خود ما هم باور كرده‌ايم كه دين‌مان حداقلي است!» 🔸 «اگر می‌خواهيم علم دينی را از طريق فلسفه‌های مضاف درست كنيم، حکمت‌های مضاف بايد از متن دين استنباط بشود، نه از فلسفه. و اين می‌طلبد كه تفقه دينی تكامل پيدا كرده باشد، به طوری كه حكمت حكومتي، و همچنین اخلاق حکومتی و فقه حکومتی از دل آن استنباط بشود.» 🔸 «تفقه ديني، حكمت‌ساز است. حجيت حكمت هم در پایان به همين استناد بر می‌گردد. من به نظرم مي‌آيد آقايان هم حجيت حكمت را به همين مي‌دانند. اينكه ابن‌سينا از برهان نظرِ خودش در بحث معاد جسماني رفع‌يد مي‌كند، از اين جهت است كه حجيت تفكر خودش را به ايمانش مي‌داند منتها نفرموده. اين كه تفكرِ فيلسوفانه نيست! ما همين را مي‌گوييم که: مقننش كنيد. صدرالمتألهين عمده معارفش را مستند به نقل مي‌كند، منتها رنگ عقلي می‌دهد. حرف ما هم همين است: مي‌گوييم عقل بايد در خدمت هماهنگ‌سازی محصولات خودش مبتنی بر دین باشد.» @mirbaqeri_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir