❇️ مبارزه امام با نظام فاسد یزید/ تفکیک حکومت نبوی وعلوی از سلطنت اموی/ ویژگی های حکومت بنی امیه
🎙 استاد محمد تقی خلجی
✂️ برش هایی از متن:
🔸 نظام اموی هم به لحاظ اخلاقی هم به لحاظ اقتصادی هم به لحاظ سیاسی اجتماعی از هر لحاظش گرفتار فساد بود.
چهارتا ویژگی را من در نظر گرفته ام که خدمت شما عرض کنم
اول: استبداد سیاسی و سلطنت مطلقه؛ حکومت نبوی امامت علوی کجا و سلطنت اموی کجا! خلفای قبل از معاویه هر کدام شان جزء علی بن ابی طالب چون علی بن ابی طالب سلام الله علیه همه مسلمانان قبول دارند که گذشته از انتصاب الهی که ما باور داریم مردم اجماع کردند و با او بیعت کردند بحث علی بن ابی طالب جداست اما آن خلفای سه گانه آن خلیفگان سه گانه اگر چه کارشان خیلی به کودتا شباهت داشت در سقیفه و عمر هم تصریح کرد که فلته ای بود که خداوند مردم را از شرش مسلمانها را حفظ کرد و از این به بعد هیچ کس حق ندارد یک چنین کاری بکند اما در عین حال بعد از مدتی مردم به خلافت ابوبکر تقریبا رضایت دادند و خلافت عمر هم استخلافی بود آقای ابوبکر به خودش اجازه داد خودش برای خودش خلیفه معین کرد و مسئله عثمان هم که شورایی بود آن شورای کذایی ....
🔺 جهت مطالعه کامل این مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://andishehma.com/mobareze-emam-ba-nezam-fased-yazid/
#حکومت_فاسد_یزید
#حکومت_بنی_امیه
#مبارزه
🌐 تهیه شده توسط تیم اندیشه ما
🖇 آیدی اندیشهما در شبکههای اجتماعی:
@andishemaa
❇️ سه ویژگی عدالتساز و انسانپرور
🎙 استاد علی کرمیفریدنی
✂️ برش هایی از متن:
🔸 سیرهی حکیمانهی نقدپذیری و نظارتخواهی و محاسبهجویی و شفّافیّتخواهی و رسانهها و خبرنگاران مستقل و آزاد از قید سانسور و اختناق را برای سیستمهای مترقی حکمرانی و حاکمان آزادمنش و عدالتخواه، از آب زلال و اکسیژن پاک هم حیاتیتر شناختهاند؛
چراکه هر حکومتی بدون این سازوکارهای علمی و تجربهشده و سازنده و بازدارنده، هرچه و هرکه و در هر سیما و عنوانی ظاهر گردد، پس از مدتی، زندگی را برای خود و ملّت و وطن خود و حتی همسایههای دور و نزدیک، جهنّم سوزان خواهد ساخت، و به جایی از بیاخلاقی سقوط خواهد کرد که با کمال وقاحت، باز هم با انحصار رسانهها و تبلیغات دروغ و واژگونهسازی حقایق به کمک خیل مواجب بگیر افراطی و گمراه و گمراهگرش، به چشم قربانیان خود و جهانیان مینگرد و اصرار میورزد تا آن دوزخ هولناک دستساز خود را، بهشت پرطراوت و زیبا و سرشار از نعمتهای مادی و معنوی و برخوردار از ارزشهای مذهبی و حقوق بشر و کرامت انسان هم نمایش دهد!! و تردیدکنندگان در خور کیفر بخواند و بخواهد!!! ...
🔺 جهت مطالعه کامل این مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://andishehma.com/se-vijegi-edalat-saz/
#عدالت
#خبرنگار
🌐 تهیه شده توسط تیم اندیشه ما
🖇 آیدی اندیشهما در شبکههای اجتماعی:
@andishemaa
❇️ نگذاریم حجاب تبدیل به یک جریان سیاسی و لجبازی شود/ جریمه منجر به رعایت حجاب نخواهد شد/کسی هم حق تکفیرکردن را ندارد.
🎙 آیتالله سید محمدعلی ایازی
✂️ برش هایی از متن:
🔸 نگذاریم که حجاب از یک مسئله دینی تبدیل به یک جریان سیاسی و لج و لجبازی شود. رفتارهایی که درگذشته انجام شده، هیچ کمکی به مسئله حجاب نکرده و موجب اقناعکردن مخاطبین نشده و امروز ما شاهد این هستیم که حجاب امروز برای عدهای مسئله مخالفت و مبارزه با حکومت شده و این چیزی نیست غیر از اینکه بعضی با رفتارهای غلط و غیرمنطقی خودشان خواستهاند که از این روش استفاده کنند ....
🔺 جهت مطالعه کامل این مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://andishehma.com/nagozarim-hejab-be-jaryan-siyasi-tabdil-shavad/
#حجاب
🌐 تهیه شده توسط تیم اندیشه ما
🖇 آیدی اندیشهما در شبکههای اجتماعی:
@andishemaa
❇️ تفاوت فساد با فساد/ علاقه مندی به نظام این نیست که صورت مسئله را پاک کنیم.
🎙 دکتر محمد رضا یوسفی
✂️ برش هایی از متن:
🔸 مردم فساد گسترده حکومت را می بینند و با توجه به ادعای حکومت دینی، از دلیل عدم الگو گرفتن از حکومت حضرت امیر می پرسند. بر این اساس، چند سالی است که گروهی از روحانیون در برابر این سوال و در مقام دفاع از عملکرد جمهوری اسلامی، می گویند مردم تصویر واقعی از حکومت حضرت ندارند و در آنجا نیز فساد وجود داشته، یک روحانی برای عادی جلوه دادن فساد بیان کرده که یک سوم نهج البلاغه در مورد فساد است. نتیجۀ این سخنان که در دفاع از حکومت بیان شده، تخریب حکومت حضرت امیر آن هم به شکل تحریف آمیز است. آنان نگاه درستی به مسئلۀ فساد ندارند. فساد سطوح متعددی دارد. اولین مورد آن فساد فردی است که گاه در رشوه های کوچک یا دزدی ها تا برخی سوء استفاده های مالی، خود را نشان می دهد. نوع دوم فساد سازمان یافته بوده که معمولترین نوع فساد است و به صورت شبکه ای رخ می دهد. باندهای ارتشاء، اختلاس و… از مظاهر آن است. نوع سوم فساد سیستماتیک است که سیستم در شکل پویای خود دچار کارکرد معیوب شده و به صورت خودکار نمی تواند این عیب را بر طرف کند از این رو این فساد در حال انتشار و گسترش است به گونه ای که مواجهۀ با آن به صورت فردی ممکن نبوده و باید عزمی راسخ در برخورد با آن صورت گیرد ...
🔺 جهت مطالعه کامل این مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://andishehma.com/tafavot-fesad-ba-fesad/
#فساد
🌐 تهیه شده توسط تیم اندیشه ما
🖇 آیدی اندیشهما در شبکههای اجتماعی:
@andishemaa
❇️ مسئله حجاب و بایدها و نبایدهای کنشگری حاکمیت اسلامی
🎙 مناظره دکتر برهانی و حجت الاسلام الهی خراسانی
✂️ برش هایی از متن:
🔸 حجتالاسلام محمد الهی خراسانی:
این که حجاب شرعی را بخواهیم مبنای جرمانگاری قرار بدهیم قبول نداریم و امر موجهی نمیدانیم. دلیلش هم وجدانی است، چرا که میبینیم به هر دلیل اکثر جامعه متدین و مذهبی و محجبه ما نمیتوانند حجاب شرعی را با تمام حدود و ثغورش رعایت کنند ...
🔸 دکتر محسن برهانی
این که گفته میشود مبنای ما برای حجاب شرع نیست؛ بلکه عرف جامعه است، یعنی تنزل میکنیم از یک ادبیات فقهی به ادبیات اخلاق اجتماعی، یعنی تلقی ایرانیان مسلمان از حجاب، معیار ماست؛ بنابراین ما باید با ابزارهایی احراز کنیم که جامعه چه چیز را حد حجاب میداند؛ این دیگر امر فقهی نیست؛ .....
🔺 جهت مطالعه کامل این مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://andishehma.com/hejab-bayad-ha-va-nabayad-ha/
#مناظره
#حجاب
🌐 تهیه شده توسط تیم اندیشه ما
🖇 آیدی اندیشهما در شبکههای اجتماعی:
@andishemaa
❇️ خواص سه گانه در کربلا
🎙 محمد عابد الجابری
✂️ برش هایی از متن:
🔸 اندیشمند نو معتزلی مصری سعی کرده است تاریخ اسلام را در سه واژه حقیقت، قبیله و غنیمت تحلیل و تفسیر کند. نگاهی به تاریخ کربلا و حادثه عاشورا هم نشان می دهد که ما در کربلا با سه واژه متفاوت روبرو هستیم؛
منفعت، مصلحت و حقیقت. در کربلا آنچه اتفاق می افتد انسان ها را به سه نحله تقسیم می کند.:
۱- خواص منفعت محور:
افرادی که در کربلا سهیم هستند همه سیدالشهداء (ع) را می شناسند؛ ولی بین منفعت مقطعی و حقیقت گیر می افتند.
مثلا شریح قاضی اگر فقط بر بالای عمارت کوفه می گفت که هانی بن عروه در زندان زخمی و مجروح شده است، همانجا قیام مردم علیه ابن زیاد شکل می گرفت، و حادثه عاشورایی پدید نمی آمد.
یا یکی مثل عمر ابن سعد چرتکه می اندازد که حسین(ع) را می کشم، به ملک ری که رسیدم توبه می کنم؛ ولی آنچه در دوراهی حقیقت و غنیمت برای عمر ابن سعد محقق شد، این بود که نه به ملک ری رسید و نه از گندم آن خورد ....
🔺 جهت مطالعه کامل این مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://andishehma.com/khvase-segane-ziyarat-karbala/
#کربلا
🌐 تهیه شده توسط تیم اندیشه ما
🖇 آیدی اندیشهما در شبکههای اجتماعی:
@andishemaa
30.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ شاخصهای دینداری
🎙 استاد مهدی مهریزی
⏱ زمان مورد نیاز برای مشاهده این کلیپ: 7:30
🌐 تهیه شده توسط تیم اندیشه ما
https://andishehma.com/shakhes-haye-dindari-2/
🖇 آیدی اندیشهما در شبکههای اجتماعی:
@andishemaa