eitaa logo
اندیشکده فقه حکومتی
391 دنبال‌کننده
589 عکس
54 ویدیو
83 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹عناوین مجلدات کتاب چهار جلدی مبادی و اصول فقه حکومت ✅جلد اول: خاستگاه و مشروعیت احکام https://eitaa.com/andishkade_f_h/11 ✅جلد دوم: ماهیت و مناسبات احکام الهی و احکام حکومتی https://eitaa.com/andishkade_f_h/13 ✅جلد سوم: نسبت احکام و قوانین حکومتی https://eitaa.com/andishkade_f_h/17 ✅جلد چهارم: ضوابط احکام حکومتی https://eitaa.com/andishkade_f_h/19 نشر کتاب فردا https://bookroom.ir/book/74953/ @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🍀عدم ضرورت «تغییر ساختار سیاسی کشور» در «زمان کنونی» از منظر امام خامنه‌ای🍀 ✅«یکی از دوستان ـ ناطقین محترم ـ سؤال کردند که «اشکالاتی که ما امروز در جامعه مشاهده میکنیم ـ همین کمبودها و همین اشکالاتی که شماها بعضی‌اش را گفتید ـ به ساختار برمیگردد یا به کارگزاران؟» 🔹ساختار قانون اساسی ساختار خوبی است، یعنی اشکالی ندارد؛ البتّه ساختارها در طول زمان تکمیل میشوند، نواقصشان، خلأ‌هایشان برطرف میشود؛ این [یک] امر طبیعی است. فرض بفرمایید که یک روزی ما مجمع تشخیص نداشتیم، این یک کمبودی بود، یک خلأیی بود، امروز مجمع را داریم؛ و از این قبیل پیشرفتها که در همه‌ی نظامهای دنیا هم همین ‌جور است. 🔹همین چند سال قبل من میخواندم که فرض بفرمایید در یک نظام حکومتیِ ریاستی مثل آمریکا که حالا دویست‌وخُرده‌ای سال از تشکیل آن میگذرد، یک چیزهایی را دارند تأسیس میکنند، به وجود می‌آوردند، یا کم میکنند؛ یعنی نظام را [تکمیل میکنند]. بنابراین ساختار ایرادی ندارد، ساختار خوب است؛ البتّه ممکن است کم و زیادش کرد. 🔹[در مورد] آن موضوع نظام پارلمانی -که یکی از دوستان گفتند- بحث شده؛ اینها را ما در آن مجلسی که برای بازنگری قانون اساسی بود مفصّل بحث کردیم و به این نتیجه‌ای که امروز هست رسیدیم؛ 🔹🌸مشکلات نظام پارلمانی -برای ما لااقل- بیشتر از نظام ریاستی است. به ‌هر حال، من مشکلی در ساختار نمیبینم. 🌸 🔹بله، ما کارگزارها اشکال داریم؛ در این شکّی نیست. کارگزارها کوتاهی دارند، سلایق گوناگون دارند، ناتوانی‌هایی دارند، کمبودهایی دارند، و نتیجه این میشود که گاهی در حرکت اشتباه میکنیم. اشتباه ماها هم مثل اشتباه‌ اشخاص عادّی نیست؛ ما وقتی اشتباه میکنیم، اشتباهمان شکافهای بزرگی در متن جامعه به وجود می‌آورد.». ✅بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان: 1/3/1398ش. @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
معرفی کتاب https://eitaa.com/andishkade_f_h/92 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
✅«جستارهایی در فقه حکومتی» با رویکردی تمدنی (فلسفه، حکومت و تمدن)» ✅نوشته عباسعلی مشکانی سبزواری، انتشارات کتاب فردا ✅انقلاب اسلامی در مراحل سه‌‌‌گانه خود، یعنی ایجاد، استقرار و توسعه با محوریت فقه حرکت کرده است. در مرحله‌‌‌ ایجاد با استفاده از فقه سنتی، در مرحله استقرار با استفاده از فقه پویا و هم‌‌‌اکنون و در مرحله توسعه از کشور و دولت اسلامی به «تمدن اسلامی» نیازمند فقه حکومتی است. اثر حاضر جستارگونه‌‌‌‌‌ای است در راستای تبیین ظرفیت‌‌‌ها و توانمندی‌‌‌های فقه شیعی در عرصه حکومت و تمدن‌‌‌سازی، جریان‌‌‌شناسی فکری فقه شیعه و فواید آن، درآمدی بر فقه حکومتی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، «مناسبات فقه و حکومت» و «مناسبات فقه و تمدن»، از جمله بخش‌های این اثر است که با بررسی زوایای مختلف فقه شیعی، به دنبال تبیین فقه مطلوب و آرمانی (فقه حکومتی) با رویکرد تمدنی است. ✅🦋مروری بر بخش‌‌‌های پنج گانه کتاب کتاب «جستارهایی در فقه حکومتی» از پنج بخش تشکیل شده است: ۱٫ کلیات و مفاهیم، ۲٫ جریان شناسی فکری فقه شیعه، ۳٫ درآمدی بر فقه حکومتی، ۴٫ مناسبات فقه و حکومت ۵٫ مناسبات فقه و تمدن. 1️⃣بخش اول، با عنوان «کلیات و مفاهیم» مروری است بر بخش‌‌‌های گوناگون و نیز بیانگر کلیات و تعریف مفاهیم مشترک بخش‌‌‌های کتاب، از قبیل: فقه، فقه حکومتی، رسالت فقه و… است. 2️⃣بخش دوم، با عنوان «جریان‌‌‌شناسی فکری فقه شیعه» به بررسی جریان‌‌‌های گوناگون فقه شیعه در طول تاریخ و تبیین شاخصه‌‌‌های فکری آنان و نیز بیان برخی تفاوت‌‌‌های آن‌‌‌ها با یکدیگر‌‌ می‌‌‌‌پردازد. 3️⃣بخش سوم، با عنوان «درآمدی بر فقه حکومتی» به بررسی دیدگاه‌‌‌های آیت‌‌‌الله‌‌‌العظمی خامنه‌‌‌ای درباره فقه حکومتی پرداخته است. بنا به آن‌‌‌چه در این بخش آمده، «فقه حکومتی» عنوانی است که معظم‌‌‌له برای فقه آرمانی و جامعه‌‌‌ ساز مکتب اهل بیت (ع) برگزیده است. کاربرد این واژه در مقابل «فقه فردی» بوده و مراد از آن، نگرشی کلی و حاکم بر تمام ابواب فقه است. رهبر معظم انقلاب با تأکید بر ضرورت این نوع نگرش در فقه، خواستار تأسیس فقهی نوین هستند. 4️⃣بخش چهارم، با عنوان «مناسبات فقه و حکومت» به بررسی تفصیلی مناسبات فقه و حکومت پرداخته است. 5️⃣بخش پنجم، با عنوان «درآمدی بر ظرفیت‌‌‌های تمدن‌‌‌ سازی فقه» به بررسی مناسبات فقه و تمدن پرداخته است. درباره فقه و نسبت آن با تمدن، دیدگاه‌‌‌های گوناگونی وجود دارد. برخی هیچ نسبتی میان این دو‌‌ نمی‌بینند. گروه دیگری قائل به نسبتی حداقلی بین فقه و تمدن بوده و گروهی نیز فقه را شرط اساسی تمدن سازی قلمداد می‌‌‌ کنند. سنجش نسبت فقه و تمدن با دو نگاه قابل بحث و بررسی است: در یک نگاه، فقه موجود مورد مطالعه قرار می‌‌‌گیرد و نسبت آن با تمدن، سنجیده‌‌ می‌‌‌‌شود، اما در نگاه دیگر، فقه مطلوب مطمح نظر بوده و با نگاه به آن، نسبت فقه و تمدن مورد بررسی قرار می‌‌‌ گیرد. نویسنده در این نوشتار، نگاه اول را افق دیدگاه خود قرار داده، به بررسی نسبت فقه موجود با مقوله تمدن و تمدن‌‌‌ سازی پرداخته است. 🔹انتشارات کتاب فردا از ناشران تخصصی در حوزه علوم انسانی و ناشر برگزیده کتاب سال حوزه در سال ۱۳۹۲ است در زمینه تحول حوزه و فقه اجتماعی تاکنون کتابهای «تحول حوزه علمیه و روحانیت» (علیرضا پیروزمند)، «احکام حکومتی، (اسماعیل پرور)، «نگاهی به حوزه؛ جایگاه شناسی توصیفی ـ تحلیلی روحانیت و حوزه‌های علمیه شیعه (سعید هلالیان) را منتشر کرده است و به زودی «مبادی و اصول فقه حکومتی» نوشته حجت‌الاسلام‌‌‌ والمسلمین دکتر ذبیح الله نعیمیان را در چهارجلد منتشر‌‌ می‌کند. چاپ اول کتاب «جستارهایی در فقه حکومتی» در ۲۱۲ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان عرضه شده است. علاقه مندان‌‌ می‌توانند برای دریافت این کتاب و دیگر آثار انتشارات کتاب فردا با شماره ۰۲۵۳۷۷۴۶۹۹۲تماس گرفته و یا به سایت اینترنتی Bookroom.ir مراجعه کنند. فروشگاه‌های معتبر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و فروشگاه‌های پاتوق کتاب در سراسر کشور (دفتر مرکزی ۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) نیز محل عرضه آثار این ناشر هستند. منبع: رسا @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
نسبت کتاب فقه هسته‌ای و فتوای رهبر معظم انقلاب https://eitaa.com/andishkade_f_h/95 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
✅نسبت کتاب فقه هسته‌ای و فتوای رهبر معظم انقلاب✅ https://eitaa.com/andishkade_f_h/93 ✅استاد علیدوست: 🔹ما با فضای تبلیغی گسترده رسانه‌های غرب مواجه بودیم که می‌گفتند ایران به‌دنبال تولید سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی است. 🔹رهبری معظم انقلاب در تاریخ ۳۰/۱۱/۸۸ فتوایی صادر می‌کنند که ما به‌دنبال این موضوع نیستیم. 🔹در فروردین۸۹ کنفرانسی بین‌المللی تشکیل می‌شود و رهبری در آنجا نه‌تنها سلاح هسته‌ای، بلکه سلاح‌های کشتارجمعی مانند بیولوژیک و شیمیایی را هم با حکم حرمت مواجه می‌کند و درواقع، پاسخی به آن تبلیغات چندساله داده می‌شود. 🔹آن‌ها با هدایت برخی از عوامل ایرانی خارج‌نشین می‌گویند آنچه رهبری گفته حکمی حکومتی و نوعی مصلحت است. به‌علاوه، این‌ها نهادی به‌نام تقیه دارند؛ بنابراین، این فتوا از روی تقیه گفته شده است و هیچ اعتباری ندارد و حکم الهی و شرعی نیست. 🔹البته ما تقیه و حکم حکومتی هم داریم. ما اینجا به فکر افتادیم که در پاسخ به فضای ثانوی ایجاد‌شده بگوییم: 🔹اولا این فتواست، نه حکم حکومتی مانند عزل ‌و نصب و 🔹ثانیا تقیه هم نیست؛ 🔹بنابراین، گفتیم این حکم قدمتی هزارساله دارد. شیخ‌طوسی، محقق‌ثانی، علامه‌حلی، ابن‌ادریس و… این را گفته‌اند. 🔹اگر رهبر انقلاب تقیه کند، آیا شیخ‌طوسی و علامه‌حلی هم تقیه می‌کردند؟ ما به این وسیله پاسخ فقهی دادیم. حتی رییس‌جمهوری قبلی آمریکا در یکی از سخنرانی‌ها کلمه «فتوا» را به‌کار برد. 🔹وقتی آقای ظریف برای مذاکرات برجام می‌رفت، یکی از نوشته‌هایی که همراه خود داشت، خلاصه همین کتاب بود. البته، آن زمان چاپ نشده بود؛ اما ایشان مقاله ده‌پانزده صفحه‌ای خلاصه این کتاب را داشت که بگوید ما تقیه نمی‌کنیم. این بحث بُرد جهانی دارد. 🔹کسانی که می‌گویند این‌ها تقیه می‌کنند و حکم حکومتی دارند، مرجع نیستند و به‌عنوان کارشناس‌نما بحث را مطرح می‌کنند و ما هم ازمنظر فقهی جواب می‌دهیم. اگر این مباحث به انگلیسی ترجمه شود، در رفع اسلام‌هراسی بسیار راهگشاست. 🔹ما در این کتاب گفتیم ضمانتی که برای منع تولید و گسترش سلاح هسته‌ای داریم، به‌دلایل متعددی از NPT هم بالاتر است. ما نه‌تنها جواب دادیم؛ بلکه فعال برخورد کردیم. @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
معرفی کتاب: «احکام فقهی رفتارهای حکومتی در قلمرو موضوعات اخلاقی» جدیدترین اثر «احمد جهان بزرگی» ناشر: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این کتاب که به مثابه نقشه راه رفتارهای حکومتی تلقی شده و در پاسخ به این پرسش که (احکام فقهی برخوردهای حکومتی در مؤثرترین موضوعات اخلاقی کدامند)، نگاشته شده است؛ ضمن موضوع شناسی متناسب نسبت به رفتارهای اخلاقی در گستره امور حکومتی، دیدگاه امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه ای و برخی فقیهان معاصر، در این خصوص أخذ شده و ضمن تبیین نظرات آنان در این موارد، احکام متناسب و توصیه های مناسب در وقایع مختلف رفتارهای حکومتی که می تواند به عنوان حکم اوّلی غیرمجاز باشد ارائه شده بلکه در موارد مشابه نیز توصیه های خاصّی در راستای الگوی رفتار اخلاقی حکومت و کارگزاران، تجویز شده است. @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸 برجام و سبک مدیریت حضرت آقا 🌸 ✅ مقام معظم رهبری: ✅ یکی از دوستان گفتند تصویب برجام را به رهبری نسبت داده‌اند؛ خب بله، امّا شما که چشم دارید، ماشاءالله هوش دارید، همه چیز را میفهمید! 🍀آن نامه‌ای را که من نوشتم نگاه کنید، ببینید تصویب چه جوری است؛ شرایطی ذکر شده که در این صورت این [توافق] تصویب میشود. 🍀البتّه اگر چنانچه این شرایط و این خصوصیّات اجرا نشد، اِعمال نشد، وظیفه‌ی رهبری این نیست که بیاید وسط و بگوید برجام نباید اجرا بشود. 🌸[البتّه]خود این، یک مقوله‌ای است که وظیفه‌ی رهبری در این جور مواقع اجرائی چیست؟ 🌿عقیده‌ی ‌ما این است که در زمینه‌های اجرائی، رهبری نباید وارد میدان بشود و یک کاری را اجرا کند یا جلوی اجرای یک کاری را بگیرد، مگر آنجایی که به حرکت کلّی انقلاب ارتباط پیدا میکند؛ آنجا چرا، وارد میشویم، امّا در موارد دیگر نه. 🍀بنابراین نه، برجام را به آن صورتی که عمل شد و محقّق شد، بنده خیلی اعتقادی نداشتم 🍀 و بارها هم به خود مسئولینِ این کار -به آقای رئیس‌جمهور، به وزیر محترم خارجه، به دیگران- همین را گفته‌ایم و موارد زیادی را به آنها تذکّر داده‌ایم. 🌷 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان: 1398/3/1 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌿کیفیت نهی از منکر مسئولان نظام و ... در مصلحت‌سنجی رهبری🌿 🌷مقام معظم رهبری: 1️⃣ «بعضی از دوستان انتقادهایی کردند که خب خوب است، بسیاری از انتقادها هم به‌جا است، منتها لحن انتقاد را خیلی تند نکنید، یعنی دو چیز را توجّه داشته باشید: یکی اینکه در انتقادها سعی کنید که نقطه‌ضعف به طرف مقابلتان ندهید؛ یعنی جوری حرف نزنید که بتوانند شما را در مرجع قضائی محکوم کنند؛ این را توجّه داشته [باشید]؛ من شاید یک بار، یا دو بار دیگر در جمع جوانها این را تذکّر داده‌ام؛ توجّه داشته باشید جوری حرف نزنید که مورد استفاده‌ی طرف مقابل قرار بگیرد برای محکوم‌ کردن قضائی شما؛ این یک. 2️⃣ دوّم اینکه از افراط و تفریط در بیان بپرهیزید. شما ملاحظه کنید در قرآن وقتی درباره‌ی مثلاً فرض کنید کفّار و مخالفین پیغمبر یک مطلبی را بیان میکند، بعد میگوید: وَلٰکِنَّ اَکثَرَهُم یَجهَلون؛(۲) نمیگوید «و لٰکنّهم یجهلون»، میگوید: اَکثَرَهُم یَجهَلون، یعنی یک عدّه‌ای هم در بینشان هستند که محکوم به این حکم نیستند. این جور نباشد که شما به طور قاطع یک مجموعه را نفی کنید یا اِشکالی بر آنها وارد کنید؛ در حالی که ممکن است بعضی از اینها مشمول این اِشکال شماها نباشند. اینها تذکّراتی است که [مهم است]. شماها هم بچّه‌های من هستید، یعنی واقعاً مثل فرزندان من هستید؛ دلم میخواهد که کارتان و همین جهتی که دارید حرکت میکنید، یک جهت درستی باشد». 🌷 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان: 1398/3/1 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌷✅دومین فرمان حکومتی "آتش به‌ اختیار" ✅🌷 🌷مقام معظم رهبری: 🌸در این یکی دو سالِ گذشته -طبق گزارشهایی که به من میرسد- تشکّلهای دانشجویی و مجموعه‌های دانشجویی کارهای خوبی انجام داده‌اند در زمینه‌ی مسائل گوناگون؛ چه مسائل کشوری، چه مسائل بین‌المللی؛ 🌸 فرض بفرمایید آنچه اینجا این برادرمان راجع به خصوصی‌سازی گفتند که بچّه‌های دانشجو در زمینه‌ی خصوصی‌سازی وارد کار شدند که در همین مسئله‌ی نیشکرِ هفت‌تپّه و ماشین‌سازیِ تبریز، دانشجوها رفتند و یک مشکلی را واقعاً حل کردند؛ یعنی نه پول دارند، نه قدرت قانونی دارند امّا در عین حال حضورشان میتواند یک کار بزرگ را، یک مشکل بزرگ را حل کند. مثلاً از جمله‌ی موارد این است: در حمایت از کارگران؛ یا در مطالبات از دستگاه‌ها، که این مطالبات اثر هم داشته؛ یعنی اینکه مجموعه‌ی دانشجویی از قوّه‌ی قضائیّه یا قوّه‌ی مقنّنه یا مجمع تشخیص یک چیزی را مطالبه بکند، 🌸تأثیرگذار است؛ این اثر داشته و این کاری بوده که شما کرده‌اید و بسیار خوب است. این مال همین یکی دو سال اخیر است که این تحرّکات را انسان در مجموعه‌های دانشجویی مشاهده میکند. 🌸 یا در زمینه‌ی فعّالیّتهای بین‌المللی و فعّالیّتهای منطقه، [مثلاً] در زمینه‌ی یمن،(۴) در زمینه‌ی این مسئله‌ی اخیر نیوزیلند،(۵) در زمینه‌ی نیجریه(۶) که دانشجوها اعلام حضور کردند؛ و در مسائل متعدّدِ دیگر [هم] همین جور؛ این اعلام حضورها خوب است. یا گاهی اوقات یک تجمّعی مثلاً جلوی سفارتخانه خوب است؛ 🌸البتّه با متانت، با دقّت، با عقلانیّت و با نشان‌ دادن اقتدار روحی و معنوی. این‌ جور نیست که همیشه از دیوار بالا رفتن خوب باشد -یک جاهایی البتّه خوب است؛ در قضیّه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی، کار خوبی بود امّا همیشه این ‌جور نیست- 🌸لکن حضور شما، خواسته‌ی شما، حرف منطقی شما، نشان دادن اقتدار شما، نشان دادن اجتماع شما تأثیرگذار است. ممکن است شما تأثیرش را فوری به چشم نبینید امّا بدانید که اینها اثر گذاشته. خب این [حضور] بنابراین جزو مواردی است که من تأکید میکنم، تأیید میکنم و مایلم که این استمرار پیدا کند. 🌷 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان: 1398/3/1 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸آتش به اختیار منضبط🌸 🌷امام خامنه‌ای: 🌸مسئله‌ی راهکارهای عملی ... احتیاج دارد به هدایت، تمرکز، پیگیری، فعّالیّت پی‌درپی و لحظه‌به‌لحظه برای اینکه بتواند این کاروان عظیم جامعه را و مهم‌تر از همه جوانهای جامعه را به پیش ببرد. این کارِ چه کسی است؟ 🌸این تمرکز، این ایجاد برنامه‌ی کار، پیدا کردن راهکار، ارائه‌ی راهکار، برنامه‌ریزی، به عهده‌ی چه کسی است؟ 🌸این به عهده‌ی جریانهای حلقه‌های میانی است. این، نه به عهده‌ی رهبری است، نه به عهده‌ی دولت است، نه به عهده‌ی دستگاه‌های دیگر است؛ [بلکه] به عهده‌ی مجموعه‌هایی از خود ملّت است که خوشبختانه امروز ما این را کم هم نداریم. 🌸ما نخبه‌های فکری در زمینه‌های گوناگونِ مورد نیاز در میان جوانان، در میان مسئولین خودمان داریم. اینها میتوانند بنشینند برنامه‌ریزی کنند و هدایت کنند. 🌸تشکّلهای دانشجویی از این قبیلند، مجموعه‌های باتجربه و فعّال در زمینه‌های فرهنگی و فکری و مانند اینها از این قبیلند و هر که هم در این زمینه‌ها فعّال‌تر باشد، مؤثّرتر است؛ یعنی زمام کار دست کسانی است که فعّالیّت کنند؛ تنبلی و بی‌حالی و کسالت و مانند اینها به درد نمیخورد. 🌷 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان: 1398/3/1 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸جهت حرکت عمومی در کشور🌸 🌷امام خامنه‌ای: 🌸یک عنصر دیگری که لازم است برای این حرکت، این است که این حرکت باید یک جهت‌گیری مشخّصی داشته باشد؛ یک جهت‌گیری منطقی و قابل قبول، که در حرکت عمومی ملّت ایران که ما داریم پیشنهاد میکنیم و مطرح میکنیم، 🌸این جهت‌گیری، جهت‌گیری به سمت جامعه‌ی اسلامی یا تمدّن اسلامی است؛ یعنی میخواهیم برویم به سمت تشکیل یک جامعه‌ی اسلامی؛ و حرکت عمومی، ما را باید به اینجا و در نهایت به یک تمدّن پیشرفته‌ی اسلامی برساند. 🌷 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان: 1398/3/1 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🔷دایره‌ی مفهوم جوانی در مدیریت تمدن‌ساز🔷 🌷امام خامنه‌ای: 🌸ما به یک حرکت عمومی به سمت آن چشم‌انداز نیاز داریم؛ باید یک حرکت عمومی در کشور راه بیفتد؛ البتّه این حرکت وجود دارد منتها بایستی انضباط پیدا کند، سرعت پیدا کند و پیشرفتش به سمت آن چشم‌انداز محسوس باشد. 🌸این حرکت طبعاً‌ با محوریّت جوان متعهّد است؛ جوانهای متعهّد، محور این حرکتند. جوان هم که میگویم، لزوماً‌ مراد من جوان بیست‌ودوساله و بیست‌وپنج‌ساله نیست؛ البتّه از جوانهای بیست‌ودوساله و بیست‌وپنج‌ساله خیلی کار برمی‌آید؛ واقعاً این‌ جوری است که این خواهر عزیزمان گفت، که بیست‌ساله‌ها را با شصت‌ساله‌ها مقایسه کرد که شماها هم همه برایش کف زدید؛ 🌸بنده بیست‌ساله و بیست‌وپنج‌ساله را [هم میگویم]؛ منتها وقتی من میگویم جوان، منظورم صرفاً‌ جوان دهه‌ی بیستی نیست؛ نه، سی‌ساله،‌ سی‌وپنج‌ساله، چهل‌ساله، اینها هم جوانند، یعنی اینها هم میتوانند در همین عرصه نقش‌آفرینی کنند،‌ میتوانند کار کنند؛ 🌸اینها هستند که اگر متعهّد باشند میتوانند در نظام مدیریّت کشور یک تحوّل عظیمی را به وجود بیاورند. 🌸 🌷 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان: 1398/3/1 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🔷درنگی در سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران نظام 🔹آغاز «افول موریانه‌ای» آمریکا🔹 مصاحبه‌ سایت آقا با دکتر فؤاد ایزدی: http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=42606 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸 تلاقی عرفان و سیاست 2️⃣ 🌷امام خامنه‌ای: 🍀بعد نوبت میرسد به روز عید فطر و نمازهای عید. این تضرع و دعائی که در روز عید فطر در سرتاسر کشور خوانده میشود، مردم جمع میشوند، دعا میخوانند، تضرع میکنند، از خدای متعال عالیترین خواسته‌ها را درخواست میکنند، با حالت توجه، با حالت تضرع، ما کِی این چیزها را داشتیم؟ 🍀کی در طول تاریخ - تاریخ قرنها، نه تاریخ سالها - کشور ما اینجور مشحون به آیات الهی و کلمات تضرع‌آمیز در مقابل پروردگار و دعا و توجه و ذکر بوده؟ کِی این همه مردم در این وادی وارد میشدند؟ برای کی میآیند؟ به کی میخواهند خودشان را نشان بدهند؟ 🍀جز اخلاص، جز ایمان، جز علاقه و عقیده‌ی به مبانی اسلامی، هیچ عامل و انگیزه‌ی دیگری در اینجا قابل تصور نیست. خب، اینها همه‌اش موجبات رحمت الهی است؛ «اللّهمّ انّی اسئلک موجبات رحمتک». 🌿اینها همان چیزهائی است که باران فیض الهی را بر سر ما میبارد. 🌿بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری: 1390/6/17 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸 تلاقی عرفان و سیاست 3️⃣ 🌷امام خامنه‌ای: 🍀 البته ما اشتباه میکنیم؛ گاهی نمیفهمیم این تفضل الهی را، نمیبینیم دست عطوفت الهی را در قضایای مختلف که بر سر ما گذاشته میشود. 🍀گاهی هم از این جهت اشتباه میکنیم که خیال میکنیم مائیم که داریم این کارها را میکنیم، در حالی که ما نیستیم؛ 🍀«لو انفقت ما فی الارض جمیعا ما الّفت بین قلوبهم و لیکنّ اللَّه الّف بینهم».(۲) «قلب المؤمن بین اصبعی الرّحمن». کی این مؤمنین را میکِشد میآورد توی این میدانها، اینجور اینها را متوجه به خدا میکند؟ 🍀جز دست الهی، جز قدرت الهی، چیز دیگری نیست. اینهاست که ما را امیدوار میکند 🌿بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری: 1390/6/17 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸 تلاقی عرفان و سیاست 4️⃣ 🌷امام خامنه‌ای: 🍀من نمی‌خواهم فقط شرح ماوقع را عرض کنم ـ که خب، این ماوقع را همه داریم می‌بینیم ـ من می‌خواهم این استنتاج را بکنم: "هو الّذی ایّدک بنصره و بالمؤمنین" (انفال / 62) 🍀خدای متعال تأیید خودش را در کنار نصرت به وسیله‌ی مؤمنین می‌گذارد، که علی‌الظاهر مراد در اینجا نصرت‌های معنوی است؛ مثل همان "انّی ممدّکم بألف من الملائکة مردفین" (انفال / 9) و امثال اینها. 🍀 "هو الّذی ایّدک بنصره و بالمؤمنین"؛ مؤمنین هستند که موجب نصرت می‌شوند؛ مؤمنین هستند که نظام را پابرجا نگه می‌دارند؛ مؤمنین هستند که در میدان‌های مختلف، جاده را صاف می‌کنند تا نظام اسلامی بتواند کارهای بزرگی را انجام دهد. ما اینها را "انّما اوتیته علی علم عندی" (قصص / 78) 🍀نباید تصور کنیم؛ خیال نکنیم ما هستیم داریم می‌کنیم؛ اینها را خدا دارد می‌کند. این نکته‌ی اول؛ که به نظر من مردم ما به توفیق الهی، به لطف پروردگار، مردم خوبی هستند؛ خوبی‌شان هم به وفاداری آنها به ایمان است، به رسوخ ایمان در دل‌هاست. ... 🍀انسان نگاه می‌کند، می‌بیند این جوان آنجا نشسته، همین‌طور اشک بر روی چهره‌ی او جاری است. انسان به حال این‌ها غبطه میخورد. اینها دل‌هاشان پاک است، این‌ها صافند، نزدیک به خدایند؛ همین، مایه‌ی نصرت است؛ "هو الّذی ایّدک بنصره و بالمؤمنین" 🌿بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری: 1390/6/17 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
🌸تلاقی عرفان و سیاست 1️⃣ 🌷امام خامنه‌ای: 🍀بعد نوبت میرسد به حضور سیاسی مردم در روز قدس. باز انسان دست قدرت الهی را مشاهده میکند که اینطور دلهای مردم را جذب میکند و میآورد توی آن هوای گرم، با دهان روزه، وسط خیابانها؛ وفاداری خودشان را به انقلاب، به آرمانهای انقلاب نشان میدهند، فریاد میکنند؛ پیرمرد می‌آید، بچه‌ی کوچک می‌آید، زنها میآیند، مردها میآیند. 🌿بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری: 1390/6/17 @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
نويسنده:یدالله محمودی ناشر (ان): مهر امیرالمومنین (ع) ۲۵۶ صفحه - وزیری (شومیز) - چاپ ۱ - ۱۰۰۰ نسخه ISBN: 978-964-159-301-0 تاریخ نشر:۹۷/۰۴/۲۴ قیمت :۱۵۰۰۰۰ ریال كد دیویی:۲۹۷.۳۱ زبان كتاب:فارسی/عربی محل نشر:قم - قم بیست‌ صفحه‌ی اول کتاب: http://164.138.18.205/DataBase/bookpdf/97/97424924.pdf @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
نويسنده:ابوالقاسم علی‌دوست ناشر (ان): الگوی پیشرفت، وابسته به مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ۳۲ صفحه - وزیری (شومیز) - چاپ ۱ - ۱۰۰۰ نسخه ISBN: 978-600-94401-4-6 تاریخ نشر:۹۳/۱۱/۱۴ قیمت :۵۰۰۰۰ ریال كد دیویی:۲۹۷.۳۱ زبان كتاب:فارسی محل نشر:تهران - تهران @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
فقه و الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت. نگارش: استاد ابوالقاسم علیدوست @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
پدیدآور(ان): نويسنده:سمیه محمدی نويسنده:سمیه اکرمی نويسنده:مریم نادران ناشر (ان): پارسینه ۲۲۲ صفحه - وزیری (شومیز) - چاپ ۱ - ۵۰۰ نسخه ISBN: 978-600-7369-11-1 تاریخ نشر:۹۳/۰۴/۰۴ قیمت :۶۰۰۰۰ ریال كد دیویی:۳۴۲.۵۵۰۵ زبان كتاب:فارسی محل نشر:تهران - تهران فهرست و صفحات اولیه: http://164.138.18.205/DataBase/bookpdf/93/93404003.pdf @andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
@andishkade_f_h 🌷🇮🇷 اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷
هدایت شده از دیوار طلاب
♨️تحریف ظالمانه «تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد.»(1394/3/14) بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در راستای دفاع از مکتب امام و مقابله با تحریف شخصیت ایشان؛ همایش «تحریف ظالمانه» را با هدف روشنگری در خصوص «پروژه تحریف امام توسط دشمن در رسانه‌های داخلی و خارجی» برگزار می‌کند. 🎙سخنران: «حجت‌الاسلام و المسلمین استاد سیدحمید روحانی» و «حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ذیبح‌الله نعیمیان» 🕘زمان: شنبه 11 خرداد 1398 ساعت 21:30 🏢مکان: قم، بلوار جمهوری اسلامی، جنب کوچه6، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه هم‌کف، سالن کوثر. 👊برای دفاع از خط و مکتب امام؛همه رسانه باشیم. #تحریف_ظالمانه @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم. @khabarehowzeh