eitaa logo
پژوهش‌سرای برقعی_قطب ادبیات و علوم انسانی استان قم
88 دنبال‌کننده
147 عکس
41 ویدیو
56 فایل
@Z_Bakhtiary:ارتباط با ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 علاقمندان به محور ادبیات و علوم انسانی کلاس های آمادگی جشنواره علمی پژوهشی آغاز شده است جهت ثبت نام اقدام نمایید . 🔹مدرس جناب دکتر علی کاملی 🔴 ناحیه ۳ استان قم، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی برقعی 🔹 🔹 🔹 🔺 وبسایت پژوهشسرا: bsrc.ir 🔺 کانال ایتا: @borgheiqom 🔺 کانال شاد: @borgheei 〰〰〰〰
❌❌قابل توجه دانش‌آموزان عزیز امروز ساعت ۵ دومین جلسه کلاس پادکست برگزار می‌شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢پژوهش سرای برقعی قم برگزار می‌کند: وبینار "شبی با شاهنامه" 🗓زمان: یکشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۳ 🕓ساعت ۱۸ تا ۱۹ 👨‍🏫ارائه کننده: سرکار خانم شهربانو طوسی 🙎🙎‍♀️مخاطبان: دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه همکاران علاقه مند 🖇لینک ورود به جلسه: http://vc.qomedu.ir/pjsara 🆔کانال پژوهش سرای برقعی قم در ایتا: https://eitaa.com/borgheiqom
📚پژوهش، کلید پیشرفت و توسعه در هر جامعه‌ای است و شما با تلاش‌های خود، چراغ راه علم و دانش را روشن نگه می‌دارید. ❇️هفته پژوهش و فناوری گرامی باد❇️ 🔸🔸به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش شماره اول مجله اینترنتی پژوهش سرای برقعی «پژوهان» رونمایی می‌شود🔸🔸 💠برای مشاهده شماره اول فصلنامه الکترونیکی پژوهش سرای دانش آموزی برقعی، لطفا موبایل را به حالت افقی نگه دارید و ورق بزنید و یا به حاشیه سمت راست یا چپ صفحه موبایل ضربه بزنید. https://pazhoohaan.bsrc.ir/1/main.html 💢ناحیه ۳ استان قم، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی برقعی ⚪️ ⚪️ ⚪️ 〰〰〰〰〰 🔹 وبسایت پژوهشسرا: bsrc.ir 🔹کانال ایتا: @borgheiqom 🔹 کانال شاد: @borgheei 〰〰〰〰〰
نشست ششم قطب کشوری آزمایشگاه علوم تجربی و مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران در کشور کویت با همکاری پژوهش سرای برقعی استان قم برگزار می نماید: عنوان وبینار: شیمی در آشپزخانه موضوع این هفته ظروف پخت و پز مدرس: آقای دکتر قاسم عبداللهی زمان برگزاری: یکشنبه 25 آذرماه 1403 ساعت 19 تا 20 لینک وبینار: https://www.skyroom.online/ch/iranianschoolskw/lab_ilam و همزمان به صورت پخش زنده از کانال شاد به آیدی @pjilam97 و یا لینک زیر: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97 صدور گواهی با پاسخ به 50 درصد سوالات آزمون پایانی ضمناً به اطلاع می رساند در پایان سال از سلسله نشست های برگزار شده آزمون علمی به صورت برخط برگزار می شود. IR کانال و سایت قطب کشوری آزمایشگاه علوم تجربی psi1.ir https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97 https://eitaa.com/pjilam97 https://t.me/pjilam97 https://www.instagram.com/pjilam97 https://www.aparat.com/pjilam97 https://chat.whatsapp.com/BcSQPeDJlCXFDsSd0hiVAu🇮🇷 کانال پژوهش سراهای دانش آموزی @pajouheshsara
⭕️⭕️⭕️ تا لحظاتی دیگر آغاز وبینار شیمی در اشپزخانه .. موضوع ظروف پخت و‌پز
۲۷ آذرماه روز ملی گرامی باد🔬 🦠بیوتکنولوژی علمی نوین ؛ بین رشته ای ودربرگیرنده ابعاد بسیار گسترده ایست که شاید بتوان آن را به این صورت تعریف کرد : فناوری ای که از سیستم های بیولوژیکی،موجودات زنده یا بخش هایی از آن ، برای ایجاد محصولات ویا توسعه فرآیندهای مختلف استفاده می کند . درواقع این علم به کارگیری فن آوری های مختلف درزیست شناسی است .که طی چندین دهه اخیر ،درهمه ابعاد زندگی بشرازجمله پزشکی ،صنعت , کشاورزی ، حتی نظامی ؛...قدم گذاشته است . عمرزیست فناوری نوین درایران ؛به سی سال می رسد اما درسالهای اخیر مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است . اکنون بشر آماده است تا به کمک زیست فناوری راهکارهایی را جهت حل مشکلات خود ارائه داده یا راه حل های گذشته را توسعه و بهبود دهد . 🧬روز ملی زیست فناوری برهمه زیست پژوهشگران جوان گرامی باد . 🟢ناحیه ۳ استان قم، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی برقعی ⚪️ ⚪️ ⚪️ 〰〰〰〰〰 🔹 وبسایت پژوهشسرا: bsrc.ir 🔹کانال ایتا: @borgheiqom 🔹 کانال شاد: @borgheei 〰〰〰〰〰
📢توجه 📢📢توجه 📢📢📢توجه 🔴 قطب کشوری ادبیات و علوم انسانی پژوهش سراهای دانش آموزی با همکاری قطب استانی کرمان (پژوهش سرای رازی)برگزار میکنند: ✅ فن بیان و مهارت های ارتباطی 🔵 مدرس کشوری : ابوالفضل نعمتی ❇️زمان :چهارشنبه مورخ :۱۴۰۳/۰۹/۲۸ 🕔ساعت ۱۶ الی ۱۷ ✔️به صورت پخش زنده برای دانش آموزان و همکاران سراسر کشور در کانال قطب کشوری ادبیات و علوم انسانی در برنامه شاد https://shad.ir/ensani_src              ╭━━━━⊰📚⊱━━━━╮                      کانال رسمی   قطب کشوری ادبیات و علوم انسانی                     @ensani_src                 ╰═══❁💠❁═══╯              ╭━━━━⊰🇮🇷⊱━━━━╮                      کانال رسمی   پژوهش سراهای دانش آموزی کشور                   @pajouheshsara                  ╰═══❁💠❁═══╯را
👁‍🗨جشن « شب چله» از۷هزارسال پیش تاکنون در میان ایرانیان مرسوم بوده است. ▪︎ شب‌چله‌ ایرانیان در هجوم تیرگی‌ها ♦️جذاب‌ترین آیین‌های شب چله، سفره شب چله و خوردنی‌های آن است که شامل آجیل مخصوص، میوه‌های خشکی از قبیل توت خشک، انجیر، برگه هلو و زردآلو، میوه‌هایی چون هندوانه و انار و انواع شیرینی. همه این‌ها جنبه نمادین دارند و نشانه، برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند. ♦️در چنين شبي نیازمندان نيز براي گرفتن ميوه‌ی شب‌چ‍َره در كوچه‌ها و محله‌ها به راه افتاده و آوازهاي ويژه‌ شب يلدا را  می‌خواندند تا مردم به ياری‌شان بشتابند. اين آواز و رسم در اروپا هنوز رايج است و در آنجا نيز چنين آوازهايی را در شب كريسمس و نوئل می‌خوانند. 👁‍🗨 در تاریخ و ادب ایران زمین نام ، در سرتاسر ایران کاربرد دارد و یلدا، بیشتر در متون ادبی دیده می‌شود: چله بزرگ و کوچک. مردم ایران، چله بزرگ و کوچک دارند، خوانچه زمستانی دارند، چارچار دارند و ... ده‌ها آیین و رسم های هنباز و گاه، ویژه منطقه خود را دارند. بسیاری از این آیین‌ها و نام‌ها در مایه_های_تاریخی و ادبی یاد شده است و بسیاری را نیز تنها، در جامعه و از زبان بزرگ‌ترها می توان شنید. چله‌ بزرگ / ۴۰ روز چله‌ کوچک / ۲۰ روز چارچار (۴ روز اول و آخر دو چله) اَهمَن‌ / ۱۰ روز بهمن / ۱۰ روز سیاه‌ بهار / ۵ روز سرما پیرزن / ۵ روز ¤میرزا عبدالله مجتهدی تبریزی،در خاطرات خود سال ۱۳۲۴ می‌گوید: «... امروز اول چارچار است. چهار روز آخر چله بزرگ و چهار روز اول چله کوچک را چارچار می‌گویند و چنین نامبردار است که سردترین روزهای زمستان این هشت روز است ...» در کلیات شیخ بهایی، سده ۱۰ آمد است: «... از قضا، آن هنگام، فصل زمستان بود و چله بزرگ آن روز هم، روز بسیار سردی بود ...» ¤در تسویه التعلیم آمده: یکم چله کوچک روزی است، که چهل‌ روز نه بیشتر از یکم جدی گذشته باشد و این چله را بیست روز دانند و از این جهت آن را گویند تا دلتان بخواهد در بن مایه های ادبی ایران، به شب و ویژگی‌های آن اشاره شده است؛ بلندی این شب، شدت سرمای این شب، پیروزی روشنایی بر تاریکی و ... ▪︎آیا در ادبیات پارسی، به «چله» هم اشاره شده است ؟ در بن مایه های ادبی ایران، به «چله» به عنوان یک دوره زمانی ۴۰ روزه بارها اشاره شده است ؛اما آیا به «چله زمستان» یا همان شب چله نیز اشاره شده است؟ آری؛ برای نمونه، جامی، چامه سرای بزرگ سده ۹ می گوید: ز شیخ چله نشین دور باش و چله وی که هست چله وی سردتر ز چله دی از چله کجا گرم شود صوفی خود بین چون چله وی سردتر است از چله دی ¤ هلالی جغتایی شاعر سده ۹: باز چون موسم زمستان شد آتش از خرمی گلستان شد مهر زود از فلک به در می‌رفت تا شود گرم زودتر می‌رفت بلکه مهر جهان‌فروز نبود همه شب بود و هیچ روز نبود در چنین موسمی که چلهٔ دی تیر باران نمود پی در پی ¤حکیم نزاری شاعر سده ۷ - ۸: چله بود و زخم سرما ناگهان تیره از ابر سیه روی جهان برف و باد سرد بر ما زور کرد جمله چشم راه بینان کور کرد