💢دهمین دوره از سلسله کُرسیهای آزاداندیشی
🔸 موضوع: «راهبرد تحوّل؛ ضرورت گام دوم انقلاب اسلامی»
🔸سخنران: حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهاجرنیا
🔹زمان: جلسه اول؛
🔹دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
🔹ساعت۱۹:۳۰
🔸مکان: قم، انتهای خیابان دورشهر، نبش میدان رسالت، موسسۀ آموزش عالی طلوع مهر
🔺حضور برای همۀ علاقهمندان بلامانع است
🔹پخش زنده :
https://lms.tolouemehr.ac.ir/tmq
*****************
کانال انجمن مطالعات سیاسی حوزه
https://eitaa.com/anjomanesiasi
هدایت شده از جاذبی
1_4318081920.mp3
1.92M
حجاب و تعبیر حرام سیاسی
استاد لك زایی در این سوال پرسمان انقلاب به موضوع تعبیر حرام سیاسی، مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری می پردازند و نسبت به سیاست دشمن در استفاده از ابزار بی حجابی توضیح می دهند.
از لینک زیر بشنوید👇👇
http://radiomaaref.ir/videodetails/?m=047545&n=1182271
#پرسمان_انقلاب
#۱۴۰۲۰۱۲۴
#حجت_الاسلام_دكتر_نجف_لكزایی
#مقام_معظم_رهبری
#حرام_سیاسی
#بی_حجابی
#توطئه_دشمن
#جنگ_نرم
#نماد_و_پرچم
#هویت
هدایت شده از سیدجواد
#تازه_های_نشر
🔵 انتشار کتاب «وجوه تمایز مکاتب فلسفه سیاسی اسلامی» / تالیف مرتضی یوسفیراد / نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
⤴ درباره کتاب:
مکاتب سیاسی اسلامی و فلاسفه آن به نحو سلبی و ایجابی با محیط فکری - فرهنگی و سیاسی - اجتماعی خود ارتباط برقرار نموده و در مسئله ذهنی خود از آنها متأثر بودهاند و متناسب با نوع مسائل زمانه خود با محیط بیرون تعاملات مستقیم و غیرمستقیم داشته و به ازای نوع اقتضائات محیط بیرونی و به میزان تأثیرپذیری از مبانی دینی و از مکاتب فلسفی پیشین (فلسفه یونانی و نوافلاطونی و ایران قدیم و مشرق زمین و ...) ماهیت متفاوت یافته و از یکدیگر متمایز شدهاند. در این اثر نشان داده شده است که در حوزه عمل و زندگی سیاسی میتوان از مکاتب چهارگانه فلسفه سیاسی اسلامی سخن گفت: فلسفه سیاسی مشاء؛ فلسفه سیاسی اشراق؛ فلسفه سیاسی تقریبی؛ فلسفه سیاسی متعالیه. البته در حوزه نظر مکاتب شکل گرفته شامل مکاتب سه گانه فلسفه مشاء، فلسفه اشراق و فلسفه متعالیه میباشند.
#فلسفه_سیاسی
#فلسفه_سیاسی_اسلامی
منبع: کانال پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۲۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
هدایت شده از یوسف خان محمدی
🔺سلسله نشستهای علمی درآمدی به اخلاق قرآنی (انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی)
✅عنوان: اخلاق گفتگو و اصلاح اجتماعی در قرآن
✔️دکتر یوسف خانمحمدی؛ دانشیار فقه سیاسی دانشگاه شهید بهشتی
📅زمان: جمعه ۱ اردیبهشت؛ ساعت ۱۵
👈لینک ورود: https://webinaronline.ir/Link/S2314189309
هدایت شده از مهدی راسخی
سلام علیکم. اطلاعیه مراسمات ختم مرحومه مغفوره والده مکرمه استاد نوروزی تقدیم می گردد. لطفا به شاگردان و دوستان خانواده محترم استاد نوروزی، اطلاع رسانی بفرمایید. متشکرم
جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد نوروزی
عضو محترم هیئت موسس انجمن مطالعات سیاسی حوزه
مصیبت وارده را خدمت حضرتعالی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحومه غفران الهی و برای بازماندگان صبر جزیل را از درگاه الهی مسئلت داریم
دبیرخانه انجمن مطالعات سیاسی حوزه
🔸 سلسله نشست های اندیشه ورزی مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند
#نشست_مجازی
🔴 موضوع: اخلاق در هوش مصنوعی با نگاه اسلامی
🔹 ارائه دهنده: جناب آقای محمد مهدی نصر هرندی
📆 زمان: دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶
🔗 لینک نشست مجازی:
https://gharar.ir/r/5407a183
—————————
💠 مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران
🌐 @smartgoviust
***************
کانال انجمن مطالعات سیاسی حوزه
https://eitaa.com/anjomanesiasi
هدایت شده از sheikhhosseini
💥ضروت تفکیک کنشگری «حرکه النهضه» از «حزب النهضه»در تونس (تحلیلی بر زمینه های بازداشت اخیر شیخ راشد الغنوشی)
✍️ به قلم: مختار شیخ حسینی
➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا
🔹اعمال محدودیت های جدید بر اسلامگرایان تونسی اصلاً جای خوشحالی ندارد. آنچه در ایران باعث انتقاد برخی کارشناسان به اسلام گرایان تونسی شده است به دلیل عدم تفکیک بین «حركه النهضه» و «حزب النهضه» در تحلیل هاست. تا قبل از انقلاب تونس ما با حركه النهضه مواجه بودیم که در قامت مهم ترین مخالف حکومت بن علی مبارزه می کرد و نماینده رسمی اخوان و اسلامگرایان سیاسی بود و در این سطح از نقش آفرینی، ارتباط فکری و عملی آن با انقلاب اسلامی نیز هم افق بود.
🔸هر چند انقلاب مقدماتی دارد اما در نهایت در یک لحظه رخ می دهد و بعد از آن لحظه، مرحله پیاده سازی آرمان های انقلاب است که کاری بس دشوار است. چون هر چند ارمان اسلام گرایان «وصول الی السلطه» در آن لحظه تحقق می یابد؛ اما ابهامات و پیچیدگی های «مابعد السلطه» فراروی آنها قرار می گیرد و باید با گذار از «حکم» به «الحوکمه» (حکمرانی=چگونگی حکومت کردن) بپردازند. در واقع حرکه النهضه در فضای مابعد الثوره، بازیگری در کنار چند بازیگر مهم دیگر در نظم بخشی به تحولات پس از انقلاب است و تفاوت مهم اش با تجربه انقلاب اسلامی ایران این است که النهضه، پشتوانه حدود ۹۹درصدی مردم را مانند تجربه ایران را در اختیار نداشت تا نظام مطلوبش را سامان دهد.
🔹از این رو النهضه در مابعد الثوره با واقعیتی مواجه شده که باید به اندازه سهمش از افکار عمومی بازیگری کند، لذا با برخی بازنگری ها در کنگره دهم، خودش را به عنوان (حزب النهضه) مطرح کرد تا در ذیل نظم موجود بر اساس قاعده (علی قدر المقدور) کنشگری کند. (برخی از کارشناسان ایرانی این موضوع را سکولار شدن النهضه می دانند که از منظری می تواند رویکردی واقعگرایانه و عقلانی باشد) و ما می دانیم که حزب درون گفتمان بازیگری می کند و جنبش علیه گفتمان مسلط.
🔸تونس تجربه ای بود که اسلام گرایان سیاسی در جایی که اکثریت نیستند «شریک در قدرت بودن» را تجربه کنند. لذا مقایسه اسلامگرایان تونسی با اسلامگرایان در ایران مابعد انقلاب اسلامی (که اکثریت مطلق بودند و به تاسیس نظام پرداختند) قیاس مع الفارق است. در ایران گذار از جنبش به تاسیس نظام بود اما در تونس (به دلیل عدم پایگاه مردمی) گذار از جنبش به حزب.
🔹 تجربه تونس میتوانست اسلام گرایان سیاسی را در جایی که قدرت تاسیس نظام ندارند، شریک در قدرت بودن را تا حد ممکن تجربه کنند. در مورد تجربه تونس در دهه گذشته باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که پس از تصویب قانون اساسی ۲۰۱۴ حرکه النهضه به عنوان یکی از مهم ترین بازیگران باید ذیل همین قانون اساسی بازیگری می کرد. آن هم در تونسی که سکولاریسم، چپ و حتی الحاد ریشه پر رمقی دارد و اگر مانعی سر راهش نباشد همه قوانین فرانسه را حتی در احوال شخصیه اجرا می کند و کمپین های دفاع از حقوق همجنسگرایی و ... آزادانه مطالباتشان را دنبال می کنند.
🔸پروژه ای اماراتی – عربستانی به رهبری خانم عبیر موسی در پارلمان آغاز و هدف ان نسبت دادن همه ناکارآمدی ها به اسلامگرایان و شخص شیخ راشد بود و با فراهم شدن فضای رسانه ای و تعطیلی کرونا، قیس سعید فرصت را فراهم دانسته و فعالیت پارلمان را متوقف و سپس منحل کرد و بازنگری قانون اساسی را به رای گذاشت....
💠 .... نکته آخر اینکه بازیگری اسلامگرایان در کشوری که بخشی از قدرت اند بسیار سخت تر از جایی است که اکثریت اند.
مطالعه کامل یادداشت ⬅️↙️
zaya.io/lc2b3
📩 ارتباط با دکتر مختار شیخ حسینی
استادیار علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
m.sheikhhosseini@isca.ac.ir
instagram: sheikhhosseini64
🏷 #اسلام_سیاسی #تونس #حرکه_النهضه #مختار_شیخ_حسینی
معرفی اجمالی اثر
۱, این کتاب ادامه کتاب اول با نام روانشناسی سیاسی از انتشارات سمت است در کتاب اول مباحث نظری مطرح شده و در این کتاب با نام روانشناسی سیاسی پادشاهان قاجاری. آن نظریه ها در مورد پادشاهان قاجاری کاربردی شده است
۲٫تولید نظریهها در روانشناسی و در حوزه مبدا و کاربرد نظریه ها در حوزه مقصد یعنی سیاست است
۳٫این کار دامن زدن به مطالعات میان رشتهای بین سیاست و روانشناسی استناد علم سیاست غنی سازی شود
۴٫نظریه در این کتاب به مثابه ابزار بوده است نه هدف به همین دلیل در صورت نیاز دست کاری و جرح و تعدیل شده است و یا از نظریه های ترکیبی به طور خلاقانه با ترکیب جامد نظریه برای هر شخص استفاده شده است برای هریک از پادشاهان از سازه های نظری متفاوتی استفاده شده است
۵٫تحولات سیاسی اجتماعی ایران و دوره قاجاریه برای اولین بار از منظر جدید روان شناسی سیاسی بررسی شده است این کار نوعا با رهیافت تاریخی و یا جامعه شناسی سیاسی بررسی شده است از سوی بشیریه و کاتوزیان و آبراهامیان وغیره
۶٫حال گرایی و اکنون گرایی شده است و با تحولات روز جمهوری اسلامی تطبیق داده شده است و نیز با طرح پرسش های پایان فصل هم هدف آموزشی و هم هم تربیت کارگزار پیگیری شده است و برای کارگاه های آموزشی تربیت مدیر قابل استفاده است
۷٫ فصل آخر سیاست همه پادشاهان قاجاری را در یک جرخه واحد هفت مرحله ای با عنوان شخصیت یکصد و سی ساله بررسی کرده و با کل نگری رسوبات هر پادشاه برای پادشاهان بعدی را آشکار سازی کرده است.
✅✅خدمت استاد محترم جناب آقای دکتر برزگر، برای انتشار کتاب جدیدشان،تبریک عرض می کنیم.
*********************************
✍️✍️کانال انجمن مطالعات سیاسی حوزه
https://eitaa.com/anjomanesiasi